Uitgerekend 23-31 augustus 2017! Deel2

18-12-2016 20:01 2160 berichten
Dit is een topic voor alle dames die zwanger en uitgerekend zijn tussen 23 en 31 augustus 2017!

Jullie kunnen zelf de tabel bewerken met deze gegevens:


Als het niet lukt, kun je ook de wijzigingen dik gedrukt doorgeven dan doet iemand anders het voor je!
Naam
(leeftijd)
Kindje Uitgerekend Geslacht Bijzonderheden
Diene10
(23/26)
Eerste 19 augustus Meisje :heart: Bevallen op 1 augustus! :love:
Justmsd
(?/?)
Tweede 21 augustus Meisje :heart: Bevallen op 6 augustus! :love:
Marly89
(28/34)
Derde 31 augustus Meisje :heart: Bevallen op 16 augustus! :love:
Renske023
(26/33)
Tweede 31 augustus Meisje :heart: Bevallen op 17 augustus! :love:
Cupcake1988
(28/28)
Eerste 19 augustus Meisje :heart: Bevallen op 25 augustus! :love:
Kipkerrie
(32/32)
Tweede 31 augustus Meisje :heart: Bevallen op 29 augustus! :love:
Tozie
(28/28)
Eerste 27 augustus Meisje :heart: Bevallen op 30 augustus! :love:
Yelley
(37/38)
Tweede 24 augustus Meisje :heart: Bevallen op 4 september! :love:
SanPellegrino
(31/40)
Eerste 25 augustus Meisje :heart: Bevallen op 4 september! :love:
Wiennie
(25/27)
Tweede 2 september Meisje :heart: Bevallen op 5 september! :love:
Ikjuh
(27/27)
Tweede 24 augustus Meisje :heart:
Johma23
(29/27)
Tweede 28 augustus Jongen :heart:
Snowy89
(27/31)
Eerste 26 augustus Jongen :angel: Eind april 2017, in eeuwige herinnering :hug:
:redrose: Maisnon3, Pianella2016, Summermom, kerstcadeautje, Skippybal10
moderatorviva wijzigde dit bericht op 31-12-2020 11:54
Reden: ww verwijderrd ivm misbruik account
68.18% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Dirne: gelukkig gaat het al beter. Haha ja toen wij die ui hadden geprobeerd stonk echt alles op de kamer naar ui maar het werkte wel!

San: bedankt! Ja ik heb vaker gehoord dat het echt even doorbijten is maar phoe ik vind er gewoon de energie niet voor. Ik ben sneller af door haar even te voeden en verder te slapen maar realiseer me heel goed dat ze gewoon geen honger kan hebben. Krijg het gewoon niet klaar om dan echt mijn bed uit te gaan en met haar te lopen bijv, ben dan echt mega moe en slaperig. Maar ik vind ook dat mijn vriend daar echt in moet helpen. Nu doe ik echt alles overdag en snachts want ja bv kan hij niet geven. Van het weekend gaan we het proberen. Dan is hij meestal toch super lang wakker en als ze dan huilt kan hij haar troosten en weer in bed leggen.

Ohja ze slaapt nog bij ons in de wieg. Had ik ook graag tot minimaal 6 maanden willen doen. Vind het ergens doodeng om haar snachts op haar eigen kamer te leggen en denk ook echt wel dat ik het ga missen. Maar zolang ze in de nacht nog komt voor 1 voeding slaapt ze bij mij denk ik. Maar eerst maar eens zien af te bouwen naar die ene voeding ipv 3 haha. Waar dat toch opeens vandaan komt dat slecht slapen en wakker zijn en midden in de nacht willen spelen.

Ohja op het kdv gaat het beter! 2 middagen in de week sinds afgelopen week en merkte echt al meteen verschil. Vandaag lachte ze zelfs toen ik haar ging ophalen :flirting:
Alle reacties Link kopieren
Hoi hoi! Gezellig er wordt weer gekletst hier! Voor een aantal: gefeliciteerd met jullie halfjaardag hihi.

Diene vervelend dat gehoest en gesnotter. Ik doe er heel weinig tegen, naar mijn idee werkt het toch allemaal niet echt.

Cup balen zeg van dat nachtelijk gespook. Je vriend is de papa he, geen hulpje. Schop onder de kont en zorgen dat hij snachts de helft van de keren gaat troosten. Alleen maar handig dat ie geen bv kan geven dan komt ie ook niet in de verleiding, want ik gok ook op mama(papa!)honger. Maar goed dat is hoe het hier zou gebeuren. Ik schop m'n man regelmatig wakker. Dat hij minder snel wakker wordt van de kindjes betekend niet dat ik steeds ga.

Hier ziekenboeg. Wat een heftig heersend griepje zeg. Oudste ging vrijdagmiddag op de bank liggen en heeft niet meer gegeten en amper gedronken tot en met maandag. Ook niet eens zitten ennal helemaal niet staan want dan werd hij "wiebelig" zoals hij dat zei: En toen was middelste aan de beurt en nu de kleine meid. Gisteren 39,8 maar net gelukkig al 38,6 dus ik hoop dat we de piek hebben gehad. Wel nog enorm snotterig en huilerig.

Dus deze week geen kdv en allebei wat schipperen met werk om thuis te kunnen zijn. En vandaag een rotdag want we moeten echt allebei eenzelfde deel van de dat werken dus ze moeten even naar m'n moeder. Hopelijk wordt T niet weer zieker.

Brr diene een koortsstuip dat lijkt me heel naar om te zien. Was de koorts toen ook heel hoog of hangt dat er niet perse mee samen? Had die hier ook wel verwacht toen oudste bij 40+ nog steeds geen paracetamol wou maar gelukkig niet gebeurd.

Zo en nu iedereen klaarmaken voor naar oma. Ben alleen deze morgen dus dat is wel saai en druk.
Alle reacties Link kopieren
Cupcake1988 schreef:
07-02-2018 21:57
San: bedankt! Ja ik heb vaker gehoord dat het echt even doorbijten is maar phoe ik vind er gewoon de energie niet voor. Ik ben sneller af door haar even te voeden en verder te slapen maar realiseer me heel goed dat ze gewoon geen honger kan hebben. Krijg het gewoon niet klaar om dan echt mijn bed uit te gaan en met haar te lopen bijv, ben dan echt mega moe en slaperig. Maar ik vind ook dat mijn vriend daar echt in moet helpen. Nu doe ik echt alles overdag en snachts want ja bv kan hij niet geven. Van het weekend gaan we het proberen. Dan is hij meestal toch super lang wakker en als ze dan huilt kan hij haar troosten en weer in bed leggen.
Fijn dat het goed gaat op het KDV! Dat moet je een goed gevoel geven. Juist door veranderingen zoals het KDV kan je kindje 's nachts weer meer komen. Dat komt veel voor hoor.

Mag ik vragen waarom je vind dat je je vriend moet helpen met haar troosten? :) Wij doen het juist zo: honger is drinken bij mama, verder troosten in eerste instantie door papa. En als hij al 3 keer de speen terug heeft gestopt, doe ik het even een paar keer en meestal slaapt ze dan gewoon door. Wij merkten echt na 1 nacht al verbetering, dus ik zou zeggen: ga ervoor, het is de moeite waard.

Ik zat nl. ook in een cirkel van veel voeden, baby viel bij mij in slaap, ik half koud en verkrampt wakker worden 2 uur later, haar wegleggen, begon ze meteen weer te huilen, weer honger etc. Het brak mij volledig op i.c.m. full time baan, dus ben blij dat we even hebben doorgezet (let wel: wij laten haar niet huilen, maar troosten is in principe in bedje en niet direct eruit halen). Ze wordt nu nog wel wakker 's nachts hoor, maar dat is even voeden en evt. luier en dan weer slapen. Kan haar dan zonder problemen weer in haar bedje leggen (en als ze een beetje pruttelt en draait hoor ik het niet, anders lag ik dus nog een half uur gespannen wakker van "ga nou slapen" en over haar hoofdje te aaien).
Alle reacties Link kopieren
Marly89 schreef:
08-02-2018 07:06
Cup balen zeg van dat nachtelijk gespook. Je vriend is de papa he, geen hulpje. Schop onder de kont en zorgen dat hij snachts de helft van de keren gaat troosten. Alleen maar handig dat ie geen bv kan geven dan komt ie ook niet in de verleiding, want ik gok ook op mama(papa!)honger. Maar goed dat is hoe het hier zou gebeuren. Ik schop m'n man regelmatig wakker. Dat hij minder snel wakker wordt van de kindjes betekend niet dat ik steeds ga.
Hahaha ik ook! Maar niet alleen een baby, ook een volwassene went snel aan een nieuwe situatie. Vriend hoort haar nu ook snel en brengt baby voor voeding naar mij toe, super gezellig :) Daarna leg ik haar weer weg.

Sterkte met alle zieken Marly! Lijkt me pittig. Ik zit zelf ook met flinke verkoudheid en hele zere keel thuis, maar baby en vriend zijn ok.

Diene, wat super eng zo'n koorts stuip, ik zou enorm schrikken. Het gaat nu weer beter met haar?
Alle reacties Link kopieren
Haha ja een schop onder zn kont kan die wel gebruiken hoor!! Af en toe echt een luiwammes pff. Maar ik ben zelf ook wel iemand die het allemaal zelf wil en kan doen. Mijn vriend kampt nu ook nog met een depressie mja goed dat mag geen excuus zijn om niet te helpen. Vind het soms wel lastig om hem zover te krijgen dat hij ook echt wat doet. Zijn hoofd en focus is de laatste tijd zo opgeslokt en negatief, niet leuk. Maar goed hij krijgt professionele hulp dus hopelijk gaat het snel beter (heeft een traumatische jeugd gehad dus vrij heftig dat ter zijde).

Maar vannacht heb ik het al geprobeerd! Ze had om 23 gedronken en om 2 was ze er al weer. Heb ik de sterretjesen Mozart aangezet en heeft ze tot half 4 geslapen. Toen heb ik haar wel gevoed want ze wilde echt niet slapen.

Ik krijg haar juist niet getroost in de nacht, ze lijkt dan echt inderdaad mama honger te hebben en te willen drinken ondanks dat ze dan mss geen honger heeft. Bij vriend wordt ze wel getroost en valt ze in slaap. Vervelend want bij mij blijft ze gewoon echt huilen of ze speelt even maar als ik haar dan terug in bedje leg gaat ze weer huilen. Ze heeft toen weer na het drinken van 4 totn7 geslapen.

Hier ook keelpijn! Ben een paar weken terug wel heel flink ziek geweest! Flink overgeven en diarree twee dagen lang. Nu dus alleen keelpijn. Heerst echt he, erg vervelend! Diene schrikken van die koortsstuip! Bah wat lijkt me dat eng.
Hopelijk iedereen snel weer fit.

Ohja vandaag heb ik dochter voor het eerst in de wandelwagen zit gedaan en ze vond het fantastisch haha.
Alle reacties Link kopieren
Van 23 tot 3:30 en dan weer tot 7u is super netjes toch? Ik teken ervoor! Goed bezig en sterkte met je vriend, lijkt me niet makkelijk, een depressieve partner.
Alle reacties Link kopieren
San ja goed he! Vannacht geeft ze het weer gedaan, van 22.30 tot 03.40! Had ik eerder geweten dat ze er zo snel en goed op reageerde haha had me heel wat slaap opgeleverd!

Is inderdaad niet makkelijk maar het werd ook wel eens tijd om die trauma's te gaan verwerken omdat hij er toch vaak tegenaan liep en vooral daardoor de aandacht niet op de juiste plekken had liggen. Gemis voor hem en dochter dus hopelijk helpt het hem en kan hij straks ook genieten van haar want het is zo leuk!!
Alle reacties Link kopieren
cup: fijn dat het weer beter gaat, soms heb je dat gewoon dat het een aantal dagen wat minder gaat.
het is wel even investeren om haar 's nachts door te laten slapen, maar op den duur heb je er natuurlijk veel meer aan.
je zegt dat het makkelijker is als je haar snel even voed, maar denk eens aan het heerlijke idee dat je gewoon 's nachts door kan slapen?
je kindje leren door te slapen kost misschien wel een week (of 2) moeite, maar daarna is het echt veel waard.
en oja jullie doen het natuurlijk samen, je bent niet alleen :)
je hebt trouwens ook boeken er van 'je kindje in een droomritme' en 'slaap kindje slaap'.
ik besef ook dat ik misschien makkelijk praten heb met een kindje die al zo snel klokje rond sliep/slaapt
wat lastig dat je vriend met een depressie kampt.. dat maakt de situatie ook niet makkelijk. hopelijk gaat het snel beter!

Marly: vervelend al die zieken. ze steken elkaar natuurlijk allemaal aan..

koortsstuip was inderdaad heftig om te zien. gelukkig waren mijn moeder er man er ook bij.. koorts was niet súper hoog, 39,5. maar volgens mij is het een combi van van alles bij elkaar. ze had namelijk echt overal last van, zo sneu..
ze is nu overigens weer beter op die hoest na dan...
Alle reacties Link kopieren
Poeh een depressie is ook niet niks cup! Vervelend voor je vriend en eigenlijk voor jullie alledrie. Maar ze heeft een mooie nacht gemaakt dus! Hopelijk is dat een begin van nog betere nachten.

Diene herkenbaar ik ben ook echt blij dat ze hier het doorslapen en klokje rond slapen snel te pakken had. Ik vind het heerlijk weer de avond voor mezelf en snachts goed slapen. Alleen deze week dus ff niet en dat breekt op, jeetje zeg.... tweede werkweek en dan dit, ik moest echt m'n best doen om overal wakker/alert te blijven.

Hoe bevalt het fulltime werken in combi met de kleine san? En je vriend werk ook fulltime? Hoe bevallen de 4 (of 5?) dagen opvang voor de kleine?

Vandaag toch maar even naar de huisarts met middelste en kleine meid. Ze was zo snotterig en huilerig, blijkt ze best wel benauwd. Heb nu een puffer en hopelijk gaat dat haar helpen! Middelste is nog super ziek. Al 5 dagen alleen maar liggen en niet eten en hoge koorts. Maar geen longontsteking (of iets anders ergs) dus we mochten afwachten. Lekker begin van de vakantie.
Alle reacties Link kopieren
Nou dames, hier is vannacht geen kindje wakker geworden! Ze heeft gewoon geslapen vanaf 23.00 tot 06.30. Wat ben ik trots! Denk dat het ook wel te maken heeft met dat ze heel moe was van de opvang en badje en ze is ook ziek een beetje. Hier begint ze nu echt te hoesten en schorre keel. Iemand bekent met tussikind of kan ik haar beter gewoon niets geven ervoor en zelf laten uitzieken?

Ze lijkt er zelf namelijk helemaal geen last van te hebben maar dat kan nog omslaan denk ik.

Marly: phoe pittig hoor en inderdaad ik heb normaal op het werk al moeite om soms de aandacht erbij te houden (heb b12 tekort). Met zo weinig nachtrust en zieke kindjes is dat nog moeilijker lijkt mij.
Ik ben ook wel benieuwd naar de mama's die meer werken. Ik denk dat ik 32 uur ga werken ipv 36. Merk dat ik het nu echt fijn vind om even mijn handen vrij te hebben als dochter naar de opvang is. Bevalt het om zo veel te werken?

Diene: gelukkig is ze weer beter! Inderdaad zo een hoesje kan lang blijven hangen begreep ik. Het is inderdaad tijd erin investeren om haar te laten doorslapen maar phoe wat ben ik soms moe haha. Mja nu heeft ze dus opeens doorgeslapen dus ze kan het wel want ze heeft het al eens eerder gedaan alleen nu proberen vol te houden.
Alle reacties Link kopieren
Fijn Cup! Hopen dat het zich doorzet. Hier vannacht elke 2 uur wakker blegh haha

Qua werk heb ik niet echt een keuze, maar vooralsnog gaat het goed. Ze gaat 3 dagen naar de opvang en als ik/vriend met haar thuis ben, werken we als ze slaapt en we werken vaak ‘s avonds.
Alle reacties Link kopieren
Cup, ik werk 32 uur over 4 dagen en mijn vriend 36 uur over 4 dagen. Wij vinden dit echt goed te doen zo.

Vervelend alle zieke kindjes! Hier ook een hoop gesnotter, maar het lijkt nog goed te gaan en ze lijken er vrij weinig last van te hebben. Ik doe er dan ook niks aan.

Slapen gaat hier wonderbaarlijk goed. Ze gaat om 19.00 naar bed en wordt dan tussen 5 en 7 voor de eerste keer weer wakker. Maar eerlijk gezegd sliep ze op de borstvoeding nog langer door! Ik ben nu bijna helemaal afgebouwd. Alleen de eerste voeding ‘s nachts of ‘s ochtends krijgt ze nog bv.
Alle reacties Link kopieren
Wat is het stil hier!!
Ik dacht misschien is het wel leuk om even een eetschema van p hier neer te zetten, want ze eet nu heel goed. We hebben zelfs een fles afgebouwd!

07:30 fles 180+6+2 eetlepels granen pap

10:00/10:30 100 gram fruithap + water/thee

12:00 boterham met halvarine + fles 180+6

15:00/15:30 broodkorstje of koekje gezoet met appel + water/thee

16:30/17:00 125 gram groente hap + water

19:30 fles 180+6+2 eetlepels granen pap

Ze eet nu ook rijst, pasta, aardappels en vlees, vis, ei.
Bijv. Broccoli-pasta-kip / bloemkool-ei-rijst / wortel-witvis-aardappel.
Ik vind dit een hele leuke fase. Het kost soms alleen wat tijd en geduld.
Hoe gaat het eten bij de rest?
P wordt donderdag alweer 7 maanden!!
anoniem_120398 wijzigde dit bericht op 24-02-2018 15:15
Reden: Spelfout
0.77% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Oh wauw! Wat eet ze al veel verschillende dingen! Hier zijn we nog bezig met de oefenhapjes 😀 en alweer bijna 7 maanden, gaat hard diene!

Hier bijna 6 maanden. Het gaat eigenlijk heel goed. Alleen veel zieken hier. de oudste is al de hele week flink ziek en dr jongste is nog vrolijk maar wel heel erg aan het hoesten en snotteren. Echt zielig allebei!
Alle reacties Link kopieren
Ja het ging ineens heel hard! 2 maanden lang echt geoefenend en dat waren telkens kleine beetjes. Nu doet ze echt goed der mond open. En brood ging eigenlijk direct goed.
Ben trouwens nog vergeten erbij te zetten dat ze na de groentehap nog een paar lepeltjes yoghurt krijgt, vind ze ook lekker.

Vervelend de zieken bij jullie.. het heerst echt. Ik zelf was ook flink ziek, voor het eerst dat p er is. Nou dat is ook flink balen.. op woensdag ging ze gelukkig naar mn schoonmoeder en donderdag middag kwam mn moeder hier, maar de rest van de week was ik met p alleen en dat was elke keer echt aftellen tot ze naar bed ging want dan kon ik gelukkig ook...
Alle reacties Link kopieren
Oh wauw wat veel al inderdaad. Wij zitten ook nog in de oefenfase haha. Ik heb het idee dat ze nu ineens zoveel meer mag, maar ik wil het rustig opbouwen.

7.00 fles 180/6
11.00 fles 180/6
13.00 stuk fruit
15.00 fles 180/6
17.00u 150-200gr groente
19.00u fles 180/7

Ze krijgt pas sinds deze week fruit. Nadat ik alles een keer heb aangeboden wil ik de fruithap naar de ochtend doen en krijgt ze 's middags brood.
Zometeen haal ik een drinkbeker en gaat ze ook water tussendoor krijgen.

Diene wanneer heb jij pasta, rijst, vis etc. geïntroduceerd? Dat pureer je denk ik door elkaar of niet?

Onze kindjes schelen natuurlijk ook wel een maand met elkaar :)
Alle reacties Link kopieren
Tozie: ja echt ineens heel veel, maar ze doet nu gewoon voor alles der mond wel open, dus je schuift het er zo in haha.
Die van jou eet ook goed groente!
Wij hebben het ook rustig opgebouwd. Vanaf 4 maanden groente gegeven (alleen losse smaken) en vanaf 6 maanden granen pap gegeven, een week later het brood korstje erbij en nog 1-2 weken later een broodje. En nu dan ook sinds een week of 2 de pasta/aardappelen/rijst. Ik doe ongeveer 3 eetlepels groente, 2 eetlepels pasta/aardappel/rijst en 1 eetlepel vis/vlees/ei. Alles in de blender.

Hoe gaat het fruit? Bij p duurde dit wel zeker een maand voordat ze het goed ging eten
Alle reacties Link kopieren
Het fruit gaat ook hartstikke goed. Ik doe het rustig aan, maar het liefst eet ze zich helemaal vol. Ze heeft een week moeilijk gepoept dus ik moet echt maat houden.
Ik denk dat ons lijstje er over een maand ook weer heel anders uitziet.

Welke drinkbeker gebruiken jullie? En Diene wat voor thee geef je dan?

Dochter heeft vandaag het hoesten/kuchen ontdekt. De heeele dag door. Ze klinkt niet verstopt ofzo dus ik denk dat het vooral om de aandacht te doen is. Het is een oppervlakkig kuchje en echt heel schattig overdreven. Doen die van jullie dat toevallig ook?
Alle reacties Link kopieren
Hier helaas een echte verkoudheidshoest, zo zielig. Af en toe moet ze er ook van spugen, zo erg verslikt ze zich.
Bij de oudste gebruikte ik als eerste beker een nuby rietjesbeker die geschikt was vanaf 6 maanden. En water kan ook gewoon in de fles.
De jongste krijgt nog geen water, wacht ik nog ff mee.
Alle reacties Link kopieren
Ah gezellig hier weer!

Ons meisje heeft ook haar halfjaardag gehad! Haha niet dat ik dat vierde ofzo maar toch wel bijzonder alweer een half jaar!

Wauw diene uitgebreid menu al. Ik vind het eigenlijk maar een gedoe al die hapjes en dingetjes. Ik vind alleen groente en fruit dan ook nog wel ff genoeg. Gooi wel soms een aardappeltje door de groente maar dat deed ik al vanaf het begin. En verder krijgt ze 4 flessen en slaapt ze van 19.00 tot 7.00/7.30 en overdag 2 of 3 keer.

Kip wat vervelend dat gehoest. Zo sneu. Hier is ze nog steeds mega verkouden ook heel vervelend.

Hebben jullie je kindjes nog in de wandelwagenbak? Hier vandaag het zitje maar eens erop gezet want het werd wel erg krap. Wel jammer want het was zo'n fijne slaapplek voor overal....
Alle reacties Link kopieren
Wauw diene wat eet p goed!

Tozie: hier ook ellende gehad met poepen. Sinds een week heeft dochter besloten veel meer groente en pap te willen en ze had dus al een week niet gepoept met als resultaat dat ze al 3/4 dagen flink aan duwen en huilen was van de pijn. Gelukkig vandaag met veel drama, krijsen en tranen heeft ze gepoept maar man man wat zielig. Ik heb met haar mee gehuild, zo pijnlijk voor haar. Kwam dan ook echt veel poep uit en het was ook vrij hard.

Marly: wij gebruiken het zitje al een week of twee denk ik. Meer omdat ze alles wil zien maar ze slaapt in het zitje gelukkig ook prima in de lig stand.

Hier zijn we aan het proberen haar wat langer wakker te houden want ze slaapt overdag eigenlijk best veel, soms nog slaapjes van voeding tot voeding. In de nacht word ze nu nog 1x wakker (doorslapen was van korte duur). We hopen door haar overdag wat minder slaap te geven ze dan snachts wat beter slaapt. Maar daarnaast is ze nu ook wel oud genoeg en lukt het haar ook wel om soms 2/3 uur wakker te zijn. Maar meestal thuis is ze een uurtje wakker en breng ik haar na bed.

Wij geven ook nog vooral de oefen hapjes maar sinds een weekje heeft ze daar dus veel meer zin en behoefte aan. Pap gaat heel goed en groente ook. De fruithap rond 10 wat minder. Appel vind ze heerlijk maar dat is het ook zo een beetje haha. Groente lust ze alles van. Water geef ik in de fles of gewoon een open beker. Ohja potjes lijkt ze ook niet zo geweldig te vinden maar wat ik zelf maak gaat er beter in.

Thee ben ik ook wel benieuwd naar. Geef je dat koud of lauw? En het zakje laat je dan heel kort even trekken alleen mag je ze alle smaken geven? Wij drinken alleen groene thee met een fruit smaakje erdoor.

Waren er nog mama's die nog steeds borstvoeding geven? Hier krijgt dochter nog steeds alles bv met dan de hapjes erbij. Het drinken van de fles gaat steeds beter gelukkig! Afgelopen week zelfs 25 ml melk uit de fles gehad haha. Het is in opbouwende lijn maar nog lang geen hele voeding, we komen er nog wel hoop ik.
Alle reacties Link kopieren
Wat die drinkbeker met water betreft. Het cb adviseerde om rustig aan te gaan oefenen met drinken uit een beker. Daarom dat ik op zoek ben naar een fijne. Ik heb er gisteren een van munchkin gekocht, maar daar moet ik zelfs nog vrij hard aan zuigen.

Slapen wordt hier ook minder. Dochter kan langer wakker zijn dus slaapt nu 3x ipv 4x. Na de ochtendfles gaat ze meteen terug, vroeg middag slaapt ze heel kort en laat middag slaapt ze weer iets langer dus hoeft ze na het eten niet nog een keertje.

En heel erg zielig al die verkouden kindjes. Ik hoop dat ze snel weer opknappen.
Alle reacties Link kopieren
Tozie: de oefenbeker van difrax kun je ook eens proberen. Wij hebben hem ook en op zich wel fijn maar mijn dochter drinkt prima uit mijn glas dus ik gebruik het sporadisch.

Slapen is wel wennen ja. Hier sliep ze heel veel eerst en nu niet meer dus ik heb nu minder ruimte op een dag waarop ik even wat kan doen thuis. Ze slaapt vaak 45 minuten en is dan weer wakker een half uurtje om vervolgens weer een half uurtje tot 45 minuten te slapen.
Alle reacties Link kopieren
Tozie ik gebruik gewoon een kleine melk fles. En soms geef ik uit een bekertje wat slokjes.
En ik geef allerlei soorten thee. Ik las op de site van het Voedingscentrum dat je gewoon kruiden thee etc mag geven. Dus ik pak waar ik zelf zin in heb. Meestal groene thee of vruchten thee.

Kip: beterschap voor de kleine!

Marly ja het is best een werk al die hapjes en dingetjes. Bij een eerste heb je daar toch meer tijd voor dan bij een 3e. Overigens toen ik met 6 maanden bij het CB was, adviseerden ze mij ook om een fles af te bouwen. Kregen jullie dat advies ook?

Slapen: meestal 3 slaapjes nu. S ochtends 2 uur, smiddags 1,5 uur en namiddag 1,5 uur. Al doet ze der ochtend slaap nu wel vaak in 2 etappes. Van 9 tot 10 en van 11 tot 12. Dan haal ik er tussendoor even uit en krijgt ze fruithap.

Wij gaan van het weekend ook de wagen omzetten, vond die bak inderdaad ook super handig om
Te slapen. Iemand nog een tip voor een campingbedje?

Cup: zielig van dat poepen. Ik heb hier juist een baby die 5x per dag poept. Ook een gedoetje haha.
P is ook snel weer moe hoor. Gemiddeld na ander half uur en max 2 uur.
Fijn dat groente en pap goed gaan. En ook het flesje steeds beter! Bij ons ging fruit ook lange tijd matig, maar nu ineens gaat het goed.

Thee: ik doe de helft gekookt water, daar even t zakje kort in laten trekken en dan aanlengen met koud water tot het lauw en wat slapper is. Groente thee met vruchten smaak mag!
Alle reacties Link kopieren
He wat leuk, er is wat iets geschreven. Ik zal proberen op iedereen te reageren.

Diene, wat een grote meid heb jij al! Wat jij beschrijft klinkt voor mij nog heel ver weg, haha! Ben het met je eens dat het ouder worden echt leuk is :)

Kipkerrie, aah wat rot, die zieken! Vriend en ik hebben beide griep gehad en onze dochter is de hele maand december af en aan ziek geweest en in januari nog erg verkouden en hoesten als een oude zeeman, tot bijna stikken aan toe. Maaarrrr het lijkt nu voorbij te zijn (afkloppen..). Beterschap!

Tozie, wat leuk dat de fruithap er zo goed ingaat! Onze kindjes zijn bijna even oud, toch (4 sept)? Wel rot dat haar darmen er nog zo heftig op reageren, hopelijk gaat dat snel beter!

Marly, wij hebben nog de wandelwagenbak, gaat nog nét ;-) Maar moet zeggen dat we met dit weer niet heel veel buiten komen met haar, veelal even op de arm of in de draagzak. Als straks het zonnetje komt en ze en half jaar is, wil in het zitje gaan proberen. Jouw dochter slaapt nog steeds goed en veel, fijn!

Cupcake, ik geef ook nog volledig borstvoeding. Gaat makkelijk en goed, ze heeft wel steeds minder vaak nodig en ik kan steeds langer zonder kolven zonder ontplofte borsten te krijgen. We zijn goed op elkaar ingespeeld zeg maar :) Maak jij de pap ook van BV en rijstmeel? Wat super fijn dat de fles wat beter gaat! En joh, straks is ze zo groot, dan drinkt ze in 1 x uit een beker, let maar op ;) Hoe gaat het op de opvang?

Half februari postte ik nog dat ons kindje elke 2 uur wakker werd: je kon mij echt opvegen, ik was zó moe. Wij hebben toen besloten haar op haar eigen kamertje te leggen en met wat troosten tussendoor in het begin slaapt ze nu ZOVEEL beter. Echt een wereld van verschil. Ik denk dat het ook samenvalt met een sprong die ten einde was op dat moment, maar wauw, echt, ze slaapt zo goed. Ze gaat om 18-19 uur slapen, nog een droomvoeding om 23 uur en stipt om 4 uur en slaapt dan door tot 07:30/08:30 uur. Voor mij dus maar 1 x wakker worden en een veel langer stuk aan één slapen. Fijne is dat ze snel weer doorslaapt na het voeden. Ook overdag slaapt ze veel beter: voorheen alleen 45 mins, nu zelfs 1,5-2 uur soms. Meestal 1 goede langere dut en 1 kortere dut. Ik voel mij ook veel fitter, dus ben echt blij! Ze is daarnaast zo enorm vrolijk en lief en nieuwsgierig, echt een super leuke fase. We wachten met smart tot ze gaat rollen (al weken BIJNA, haha), maar ze vindt zitten en staan (met hulp) ook het einde.

Qua eten: met wat hulp zit ze in de kinderstoel en krijgt ze banaan, peer, wortel etc. Maar het is echt nog oefenen, ze krijgt niet veel binnen, wel vindt ze het erg interessant. Ik moet zeggen dat ik het soms lastig vind om de tijd te vinden om te oefenen met eten: ze is aan het einde van de dag vaak zo moe dat ze direct wil slapen om 18:00 uur en 's ochtends schiet het er soms bij in door druk druk druk. Hoe doen jullie dat? Toch beter 's ochtends er tijd voor maken, bedenk ik mij nu. Pap van gekolfde melk met rijstebloem vond ze ook super. En wil ze per se zelf de lepel vasthouden haha. Overigens in haar mond gevoeld en nog geen teken van tandjes. Maar goed, ze moet nog 6 mnd worden dus alle tijd.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven