Uitgerekend 2e helft augustus 2021

22-12-2020 16:24 396 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik zag nog geen topic dus.. Wie schrijft er mee?

Kiptijgert: 1e kindje - 21 aug
Lau_Ngi: 2e kindje - 22 aug
Sanne_Joy: 1e kindje - 23 aug
7890123456: 2e kindje - 24 aug
Thol: 1e kindje - 25 aug
Lauren-94: 1e kindje - 27 aug
Grenada: 2e kindje - 28 aug
Wortelsap91: 4e kindje - 29 aug
Nina210: 3e kindje - 29 aug
Boomtak2: 2e kindje - 30 aug
Sodastream: 4e kindje - 30 aug
Soul-searcher; 1e kindje - ... aug
Halleluja: 3e kindje - ... aug
wortelsap91 wijzigde dit bericht op 29-12-2020 19:44
80.35% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Hoe gaat het bij jou Soul?

Voorbereidingen niet getroffen. Sterker nog kamertje kunnen we helaas pas rond 36 weken aan beginnen ivm verbouwing. Maar we hebben een co-sleeper dus dat komt wel goed. En als ze echt te vroeg komt ben je toch nog eerst in het ziekenhuis. Hoop het niet natuurlijk.
Maar het zou zomaar kunnen want ik heb door de harde buiken al een klein beetje ontsluiting (vingertop had ze het over). Maar totaal geen paniek bij de VK ondanks dat nog geen 30 weken ben. Dat verbaasde me wel maar dan ga ik me ook maar niet druk maken. De vorige keer had ik de eerste 4 cm zonder iets te voelen (en een uur later een baby) dus dat vind ik ook nog wel spannend. Zeker omdat mijn man denk ik volledig in paniek raakt als de verloskundige niet op tijd gaat zijn haha.

Hoe ging dat bij de anderen die al een keer bevallen zijn? Lange ellendige bevalling of snel of heftig?
Oh wauw wortelsap, wat bijzonder dat de placenta nu dan wel goed is. Wel bijzonder inderdaad dat die mini ontsluiting dus niets hoeft te zeggen over het vervolg van deze zwangerschap.

Bij mijn zoontje had ik na het strippen op woensdag lichte krampen gekregen maar dat ging snel voorbij. Donderdag kwamen ze toen weer langs en had het toch voor 3cm gezorgd maar ik voelde verder niets. Vrijdagochtend braken mijn vliezen rond een uur of 7 en om 10 uur volledige ontsluiting. Helaas kon meneer zijn hoofd niet draaien en had ik geen persdrang dus om 2 uur is hij uiteindelijk geboren. Ik vond het prima achteraf.

Het forum gaat stoppen en ik ga dit topic eigenlijk best missen. Ik ben wel benieuwd hoe het straks met iedereen zal gaan. Met de vorige zwangerschap zijn we met een aantal van het viva forum naar een besloten groepje gegaan op facebook. Hebben jullie hier ook interesse voor?
Alle reacties Link kopieren
Lang niks van me laten horen..! Excuus… het waren een beetje van die voortkabbelende weken; druk met werk, de kinderen, de tuin… en opeens ben je dan 30 weken! Woo!

Voor jou komt het nu wel spannend dichtbij he Lau! Heb je al n datum voor n inleiding?

Ik heb twee hele ongecompliceerde en snelle bevallingen gehad.
Bij de eerste braken mn vliezen en begonnen die weeen in de loop van de dag. Toen de weeen begonnen ging het meteen snel, door een weeenstorm zat ik in een half uur op 8 cm. Met noodvaart naar zkh gereden (wilde graag in zkh bevallen) en daar aangekomen had ik al 10. Persfase duurde toen wel 1,5 uur, daar had ik me een beetje op verkeken.. ik dacht dat de ontluiting lastiger zou zijn maar zo heb ik t niet ervaren.

Bij de tweede werd ik sochtends wakker, nog zonder weeeen, maar ik wist gewoon dat t ging gebeuren. Hoewel ik weer poliklinisch wilde bevallen, is dit niet gebeurd. Binnen 45 min na de eerste wee is ze geboren, de vk was eigenlijk te laat. Ik was al persweeen aan het wegpuffen toen ze er was.. bij de tweede had ik allicht mede daardoor geen persfase. Toen ik ging liggen om te gaan persen braken mijn vliezen en gleed ze in 1 beweging mee naar buiten. Heb dr zelf op kunnen vangen, was heel tof. Ze noemen het een zogenaamde stortbevalling omdat het kindje zich letterlijk ter aarde stort…

Vk heeft nu mijn man instructies gegeven, omdat als het bv snachts gebeurd, ze niet denken op tijd te kunnen zijn. Toch kan ook een derde bevalling weer heel anders zijn, dus ik hou met alles rekening.

Wat betreft het stoppen van het forum, ik dacht er ook al aan Lau. Bij de eerste had ik een fb groep, bij de tweede een whatsapp groep. De whatsappgroep is me wat beter bevallen eigenlijk, dus dat zou ik leuker vinden. Maar mochten jullie liever een fb groep maken sluit ik me daar in eerste instantie ook bij aan. Al ben ik niet zo actief meer op fb…
Alle reacties Link kopieren
Oh heeft wel ff geduurd jou bevalling dan Lau. Maar het zal nu sowieso heel anders zijn met twee natuurlijk… mag je wel gewoon vaginaal bevallen?

Ow wow Nina wat snel! Wat goed dat je man al instructies heeft gehad! Hier ging het elk kind sneller ik hoop voor jou dat dat bij jou toch niet zo is.

Dat is dus het lastige aan nu voor het eerst bij een VK. Die waren niet bij m’n bevallingen en lijken het niet zo van me aan te nemen dat de derde heel snel ging. Ik zou ook graag wat instructies voor thuis willen mocht het zo gaan.
Ik had bij de derde helemaal niet door dat ik aan het bevallen was maar lag aan de ctg en die legde weeën vast. Wel een heel pijnlijk kwartiertje van 5 cm (dat was het moment dat ik door had dat ik misschien weleens die dag ging bevallen) naar 9,5cm. Bij 9,5 cm was de tweede keer dat ze controleerde en ze zei nog “nog eentje wegzuchten” maar ze heeft meteen mogen vangen want ik dacht 9,5 lukt ook wel en zo vloog onze derde er ook in 1 keer uit.
Vooral dat niet doorhebben dat je aan het bevallen bent vond ik zo raar. In dat kwartier van heftige weeën ging er zoveel door m’n hoofd. Vond het nog suf dat ze m’n man (die na 5 minuten in het ziekenhuis al sliep) al wakker maakte bij die 5 cm maar achteraf maar goed anders had ie het gemist haha!
Alle reacties Link kopieren
Pfoe ik heb al lang niet meer gereageerd, maar vind het heerlijk jullie berichten te lezen. Bizar dat Nina en wortelsap altijd zulke snelle bevallingen hebben gehad! Lijkt me gek en prettig tegelijk!

Heel fijn dat het met iedereen eigenlijk heel goed gaat! Spannend dat het voor Lau al zo dichtbij komt. Is het gek te weten wanneer het gaat gebeuren?

Hebben jullie allemaal de eerste echt warme week overleefd?

Hier gaat het best goed, de baby groeit hard geloof ik en alles waar ik spanning over had lijkt mee te vallen, ik had verwacht inmiddels wel uitgevallen te zijn omdat ik in niet zwangere situatie al tegen bekken instabiliteit aan zit, maar ik heb gisteren nog een boswandeling van een uur kunnen maken zonder pijn. Ook komt m’n verlof eindelijk dichtbij, en zijn we druk met het klaar maken van de babykamer.

Merk wel dat ik de bevalling heel spannend vind, dus het doet me goed om jullie verhalen te lezen :)
Ik zou ook wel interesse hebben in een app of Facebook groep als het forum stopt. Sowieso een app groep lijkt me fijn. Ik merk dat ik het op het forum toch soms lastig vind privé dingen te delen, of teveel uit te wijden over zaken.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou een groep ook leuk vinden! Ik lees alle verhalen graag maar op een of andere manier vind ik reageren op viva lastiger dan app of fb
Jaaa ik ben er ook nog! En inderdaad een app of fb groep zou ik ook leuk vinden, toch leuk om op het einde te zien en horen of de kleintjes er zijn. Dat gaat hier niet meer lukken.

Hier gaat het ook best wel goed! M'n bekken klachten zijn zo goed als weg. Met sporten bij de fysio en rustig aan doen is het zo goed vol te houden. Had ik niet verwacht. Ik hoop dus ook gewoon tot 36 weken door te kunnen blijven werken.
Fijn dat het bij jou ook zo goed gaat kiptijgert!
Onze zoon is over naar z'n nieuwe kamer, zijn oude kamer wordt weer baby kamer. Daar hoeven we niet zo veel aan te doen.

Leuk ook om jullie ervaringen met bevallen te lezen. Zo verschillend allemaal weer. Deze keer hoop ik ook weer thuis te bevallen. Omdat ons zoontje vrij klein was nu extra echo's, maar tot nu toe lijkt deze baby gewoon wel goed te groeien, nog steeds wel een kleintje, maar dat is prima. M'n buik groeit wel hard hoor. Krijg vaak de vraag ah het schiet al op. Eh ja het schiet best op, nog 10 weken 🙈
@Nina, nee we hebben nog geen datum. Die gaan ze pas 21 juli prikken in week 35. Dat heeft met de gezondheid van mij en de baby’s dan te maken en ook vooral met de beschikbaarheid van personeel en een tweelingkamer. Wat een bijzondere tweede bevalling zeg! Appgroep vind ik overigens ook prima.

@Wortelsap, vaginaal mag tot nu toe nog steeds. Baby A is ingedaald met het hoofdje naar beneden dus ik heb groen licht als deze zo blijft liggen. Hoe Baby B ligt maakt dan niet zoveel uit. Het enigste waar ik bang voor ben is dat baby A vaginaal komt en baby b met een keizersnede.
Jeetje wat een bijzondere bevalling heb jij ook gehad!

@Grenade, wat goed zeg dat je bekkenklachten zo minder zijn geworden!

Zullen we anders een appgroep doen? Als iedereen dat ziet zitten natuurlijk. Dan moeten we denk ik even de 06nummers naar 1 iemand privé sturen? Of hoe werkt dat, haha.
Alle reacties Link kopieren
hmmm ik moet even iets van me afschrijven... ik denk dat hormonen me parten spelen...

korte uitleg situatie; Ik werk nu 13 jaar als docent in het VO, en daarnaast ben ik sinds 10 jaar ook afdelingsleider. Mijn school is heel fijn en ik voel me er thuis, ik voel me gewaardeerd en kan lachen met leerlingen en collega's. Mijn salaris is mooi en ik hoef er voor mn gevoel niet al te hard voor te werken... Maar er mist al een paar jaar iets, ik ben toe aan een volgende stap in persoonlijke groei en verantwoordelijkheden. Ik verveel me nu vaak op dagelijkse basis, alles voelt wat routineus. Dit heb ik een paar keer aangekaart, maar er is bij ons in de directie nu geen ruimte voor mij om te groeien - wie weet ooit in de toekomst maar er wordt (geheel begrijpelijk) niks toegezegd.

Wat ook meespeelt is dat wij in regio Midden Nederland wonen, maar mijn huidige school in regio Noord staat. En onze oudste zoon volgend jaar naar school gaat in regio midden. Dat kost me, in het gunstigste geval, 4 weken vakantie per jaar met hem. In het ongunstigste geval kan het zelfs oplopen tot 7 weken per jaar dat we niet gelijk vakanties hebben.

Dus ben ik aan het solliciteren geslagen toen ik zo'n 20 weken zwanger was. Een beetje ontstaan uit onvrede om wat er op mn werk speelde - al denk ik dat het op alle scholen zwaar was afgelopen jaar vanwege corona. Ik heb toen een serieus gesprek gehad op een andere school, maar zij kozen uiteindelijk voor iemand anders. Dat luchtte ook wel op ofzo, want het is natuurlijk ook best wel wat om opeens een nieuwe baan te starten na mn verlof.

Tot ik 2 weken terug een interessante vacature zag. De school staat niet ver bij ons huis vandaan, is in regio midden dus, en de functie (conrector) is echt een volgende stap in mijn carriere. Dus schreef ik, en ik werd uitgenodigd voor gesprek. Daar zat ik dan met mn buik van 30 weken, ik gaf mezelf geen serieuze kans, maar toch werd ik uitgenodigd voor een tweede gesprek. En nu willen ze dus verder met me. Ik ben zo in de war ervan. Ik heb koudwatervrees, want ik werk al 11 jaar op een hele hele hele leuke school met hele fijne collega's en lieve leerlingen. En ik denk: wat haal ik mezelf toch op de hals?! Ik ga wel een salarisschaal omhoog, maar dat is niet schrikbarend veel extra salaris, terwijl mijn werkdruk en verantwoordelijkheden behoorlijk zullen stijgen. Aan de andere kant mopper ik al 3 jaar dat ik me verveel, dat ik op zoek ben naar nieuwe uitdagingen. En wil ik uiteindelijk toch van regio veranderen.

Normaal ben ik vrij rationeel en kan ik heel goed oorzaak- en gevolgrelaties doorzien - maar nu door de hormonen ben ik zo emotioneel en verward. Alles in mij is gericht op een veilige haven creeeren, alles bij het bekende houden. Mijn hart ligt nu opeens bij de school waar ik nu werk, want dat is veilig. Maar mijn hoofd weet wel beter... maar is dit het juiste moment om deze stap te nemen, en dus na mijn verlof opeens weer 4 dagen te gaan werken? (ik werd er nu 3).

Ik kom er maar niet uit, en ik heb weinig mogelijkheden om er in mijn omgeving over te spreken. Mijn partner steunt mijn keuze hoe dan ook, maar laat die keuze volledig aan mij. Mijn vriendinnen en zus zijn niet echt carriere-minded en spreken regelmatig uit dat ze niet begrijpen dat moeders van jonge kinderen graag hard werken, en bij mijn huidige werkgever wil ik nog niets loslaten.

Nouja, ik weet ook niet wat jullie er mee moeten, maar ik wilde het even van me afschrijven 😅

Een whatsapp groep lijkt me leuk. Ik wil m best aanmaken hoor, dan moet iedereen die erin wil idd ff zn nummer (en echte naam ;-)) pb-en naar me.
Alle reacties Link kopieren
Ik snap je dilemma heel erg goed! Ik zelf heb deze week ook een sollicitatiegesprek voor een wat zwaardere functie, maar heb voor mezelf besloten dat als ik er gelukkiger van word, dit ook beter zal zijn voor de baby.
Ik snap wel dat het heel lastig is de keuze te maken vooral omdat je er al zolang werkt! Maar als je partner erachter staat en jij denkt gelukkiger te worden, dan gewoon ervoor gaan! Het komt niet voor niks op je pad :)

Succes met je keuze!
Alle reacties Link kopieren
Ow Nina lastige situatie zeg. Ik zou de kans grijpen! Je hebt niet voor niks gesolliciteerd want je wilde meer uitdaging. Kan je man minder gaan werken of kun je andere opvang (iemand aan huis bijvoorbeeld) regelen waardoor je er niet minder tijd met de kindjes door zult hebben? Dicht bij huis is natuurlijk ook al heel fijn..! Ik zou er voor gaan.

Hmm een appgroep. Het lijkt me enerzijds wel fijn en anderzijds vind ik dit anonieme ook wel fijn haha. Al moeten we sowieso iets gezien het forum stopt en het wel leuk is om elkaar nog te spreken. Ik denk er even over na.
@Nina Ik zou voor die kans gaan hoor! Te mooi om te laten liggen. Wat heb je besloten?
Alle reacties Link kopieren
Wat jammer zeg dat het forum stopt! Valt toevallig wel samen met nasleep van corona maatregelen, vraag me af of dit (in)direct gevolg kan zijn..

Ik zou een appgroep wel leuk vinden, al blijf ik persoonlijk het allerleukst vinden, maar snap dat het niet altijd realistisch is. Ben wel benieuwd in welke regio ieder woont?
Wat spannend om te lezen dat bevallingen bij sommigen ook rap gegaan zijn.

@nina, snap dat je naar zekerheid zoekt. Alleen jij(+ gezin) leeft met de beslissingen die je neemt. Fijn dat je partner je daarin steunt. Klopt dat je nu misschien wat labiel kan voelen door de hormonen. Maar na bevalling ontzwangeren schijnt ook een aantal maanden te kunnen duren.
Ik persoonlijk ben voorstander van je hart volgen, eventueel een +/- lijstje maken om je ratio ook erbij te betrekken. Laat je weten wat je besluit? Veel succes!
Alle reacties Link kopieren
Hee hoi hoe gaat het met iedereen? De eindstreep komt n beetje in zicht nu, voor jou al aardig snel @lau!

Hier begin ik het te merken aan vermoeidheid, de baby maakt een groeispurt en ik kom de dag maar moeilijk door zonder middagdutje… maar dat kan natuurlijk niet zo vaak want werk en peuter en dreumes. Ik werk nog maar 2 dagen en dan… vakantie! En dan dus ook verlof.

Zullen we actie ondernemen wat betreft een app groepje? Voor je t weet is t forum uit de lucht…. Je mag mij gerust je tel nr pb-en dan maak ik m wel…
Alle reacties Link kopieren
Herkenbaar Nina! Grappig hoe je zo toch ineens de derde trimester kwaaltjes gaat krijgen. Hier ineens een krampkuit en ook wat minder zin om nog veel te bewegen of heel veel te doen.

Wat heerlijk dat je nog maar zo kort hoeft te werken tot je verlof! Genieten! Ik stuur je een pb met mijn nummer!
Herkenbaar Nina! Hier ook echt ineens weer moe. En steeds meer mensen die zeggen nou je buik groeit goed. Ja klopt zo gaat dat he, er zit een baby in.
Ik werk nog iets meer dan drie weken, maar ben wel echt aan het aftellen. Heb een tijd vier dagen gewerkt, maar zit nu op twee of drie per week. Dat is echt genoeg.
Ah wat fijn dat jullie verlof in zicht komt! Lekker even niets straks.
En al die opmerkingen over je buik, haha. Zo herkenbaar. Iedereen heeft er altijd wel iets over te zeggen.

@Nina, ik heb je ook een pb gestuurd.
Ik heb echt té lang niet meegeschreven! Was zo druk met werk, maar heb wel meegelezen. Ik wil jullie ook graag blijven volgen en zal mijn telefoonnummer via een PB delen.

@lau wat spannend dat je vanaf week 35 weet wanneer de bevalling zal zijn. En ook heel fijn dat de boys zich nog niet aangekondigd hebben. Vaak worden tweelingen toch te vroeg geboren? Hoe voel je je fysiek?

@nina ik ben benieuwd welke keuze je hebt gemaakt qua werk. Heb je de knoop al doorgehakt?

Hier gaat alles goed. Sinds 30 weken ligt de kleine meid ingedaald en inmiddels ook echt diep ingedaald.. Mijn buik groeit goed en het voelt steeds voller daar binnen haha. Moet voor mijn gevoel nog zo veel regelen en in huis halen, maar omdat ik nog veel met werk bezig ben heb ik er niet de rust/tijd voor. De belangrijkste dingen hebben we allemaal al dus als ze eerder komt komt het ook wel goed. Maar merk dat ik er echt onrustig van wordt. Verder loop ik nog veel bij de fysio, de pijn gaat niet weg maar is wel echt behapbaar.

Hebben jullie je gevaccineerd tegen covid? Ik durfde het niet aan en ga het na de bevalling doen. Al weet ik ook nog niet hoe ik er dan tegenaan kijk met borstvoeding. Maar merk wel dat ik nu wat voorzichtiger ben i.v.m. de oplopende cijfers.
Alle reacties Link kopieren
Ik ga het ook na de bevalling doen, die paar weekjes kan het nog wel wachten denk. Gewoon voor de zekerheid.
Alle reacties Link kopieren
De appgroep bestaat inmiddels. Willen er nog mensen bij? Ik heb iedereen van wie ik t nr had toegevoegd
Alle reacties Link kopieren
Lang getwijfeld maar ik ga je een pb sturen Nina want ik wil toch wel mee appen. Hoe eng ik het ook vind om niet meer anoniem te zijn haha. Toch bang dat iemand mij dadelijk blijkt te kennen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven