Uitgerekend 2e helft januari-1e helft februari 2019

21-05-2018 10:31 459 berichten
Alle reacties Link kopieren
OM HET OVERZICHT TE BEWAREN IS DIT TOPIC GESLOTEN VOOR NIEUWE DAMES, SORRY!

Hoi dames!

Hier maloe84 met een account dat ook door jullie zelf is aan te passen. De twee topics met uitgerekend in januari zitten al aardig vol. Ik ben zelf rond 26 januari uitgerekend (nog heel pril dus) van onze derde en heb het afgelopen jaar 2 miskramen gehad, wat het extra spannend maakt.

Wie heeft zin om mee te schrijven? :cheer2:
:heart: = Kloppend hartje
Naam Leeftijd Kindje Geslacht Uitgerekend Afspraken Bijzonderheden
Tammie 8 30 Eerste :heart: 19 januari
Bollebo16 29 Tweede :heart: 20 januari 29 juni 3e echo (termijn)
Maloe84 34 Derde :heart: jongetje! 20 januari controle 8 januari miskraam augustus 2017 en februari 2018
Criminalmind 30 Tweede :heart: 26 januari 13 aug controle
Zandkasteel 29 derde :heart: 29 januari 9 juli termijnecho 4 miskramen gehad
w002 Tweede :heart: 2 februari
yogayup 37 Eerste :heart: geheim! 2 februari wachten op uitslag nipt, 3/8 reguliere controle
Kells3v 24 Eerste :heart: jongetje! 3 februari 27 juni intake + echo vk - 28 juni echo zkh vroege echo gehad om bbz uit te sluiten - vruchtje zit op de goede plek
Appeltje30 30 Eerste :heart: 5 februari 24-8 16 weken afspraak VK en 17-9 20 weken echo
Happy-life 25 Tweede :heart: verrassing! 6 februari
Spraakwater 30 Eerste :heart: verrassing! 6 februari NIPT goed, termijnecho goed!
anouukkjjee Eerste ? begin februari 21 juni eerste echo
menx 35 tweede :heart: 8 februari 13 juli gyn en verlos zwanger mbv IUI, geplande KS
Ladyjaney Derde :heart: meisje! 11 februari 26 juli termijnecho
zwanger010 :hug:
moderatorviva wijzigde dit bericht op 31-12-2020 11:22
Reden: ww verwijderrd ivm misbruik account
78.20% gewijzigd
Geen probleem Bollebo! Kan je nu wel een beetje rustig aan doen dan?
Ja bijzonder heh, de echo's worden zo alleen maar leuker. Mijn vriend vond het ook een groot verschil met 2 weken geleden.
Criminal en bollebo wat super van de goede echo’s!

Yogayup, heel fijn dat ook je 2e echo goed was. Ik heb inmiddels wel veel vertrouwen in deze zwangerschap. Hoewel ik nog niet echt durf te genieten. Denk als as vrijdag de termijnecho ook goed is en we dichter bij de 12 weken zitten ik het zelf ook helemaal begin te geloven :heart:
Hoe gaat het met iedereen? Veel klachten? En beginnen jullie het allemaal echt te geloven? (ik nog steeds niet :facepalm: )

@malou: Komende week al de termijnecho! Dat vind ik ook een heel spannende grens, hopelijk ga je het snel geloven en kun je er echt van gaan genieten!

@bollebo: Wat fijn dat de echo goed was! Hoe gaat het verder?

@yogayup: Ben je er al iets relaxter onder?

@criminalmind: Wat goed dat je naar een verloskundige mag! Al iemand gevonden?

@zandkasteel: Da's ook niet lekker nee, als je het niet zelf kan vertellen aan je familie. Niet echt aardig van je schoonmoeder, maar waarschijnlijk was ze gewoon super enthousiast?

En @Annoukjee, @appeltje en @w002 hoe gaat het met jullie?
spraakwater hoe gaat het met jouw klachten?

Inmiddels heb ik al best een buikje die wel weg te moffelen is, maar ook al mooi zichtbaar kan zijn wanneer gewenst. Verder best beroerd sinds afgelopen week en het schiet mij sinds ik zwanger ben regelmatig in de rug. En verder de normale kwalen.
Ik ben nu meer ontspannen, want nu al een dikke week helemaal geen bloed meer verloren en al 2,5 week geleden was de laatste heftige bloeding.
Inmiddels hebben we ook al wat kleding besteld in de sale. Nu is er nl nog zomer collectie in NL en aangezien we op Curacao wonen moeten we er nu van profiteren. Hier is alles nogal prijzig of foei lelijk en in Nederland komt de winter collectie eraan.
Voelde wel raar overigens, nogal prematuur. Maar goed, mocht het alsnog mis gaan, dan hopen we alsnog op een kindje of we maken er een ander blij mee.

Jeetje malou, wat een mijlpaal vrijdag. Superleuk! Ben je dan 12 weken?
Wij hebben de 12 weken echo op 23 juli. Nog even geduld hebben dus.
yogayup wijzigde dit bericht op 01-07-2018 20:19
0.05% gewijzigd
Heerlijk he Maloe dat het eerste trimester bijna voorbij is! Geeft een hoop vertrouwen vind ik.

Criminaliteit en bollebo wat super fijn dat alles weer goed was :heart:

Hoe staan jullie tegenover een eventuele geheim Facebookgroepje zodra we het eerste trimester voorbij zijn? Ik vind het zelf makkelijk en sneller reageren maar ik begrijp het ook als jullie liever anoniem willen blijven hoor :).

Geniet lekker van vandaag! Mooie zondag!
Maloe Ik hoop dat je na je termijnecho nog meer kunt gaan genieten!

Spraakwater wij zijn meteen vrijdag op zoek gegaan naar verloskundige en kraamzorg. 12 juli hebben we de intake en de termijnecho. Ben benieuwd! Verloskundige gaat contact opnemen met de gynaecoloog voor de overdracht dus daar hopelijk zelf geen gedoe mee.

Yogayup wat fijn dat je al een mooi buikje hebt wat aanwezig kan zijn maar ook nog weggemoffeld kan worden! Wel vervelend van je kwalen! Maar heel blij dat je geen bloedverlies meer hebt gehad!
Lijkt me lastig om nu al kleertjes te kopen omdat je nog niet weet wat het wordt maar wel superleuk om te doen!

Zandkasteel ik sta open voor een geheime Facebook groep hoor.

Hoop dat jullie dit hete weekend allemaal een beetje zijn doorgekomen! Hier een gezellig weekend gehad, gewoon jammer om morgen weer te moeten werken...
Yogayup ik ben bijna 11 weken nu:) termijnecho is hier vaak 10-12 weken. Dat buikje herken ik. Heel fijn dat het bv gestopt is.

Criminal hier ook jammer om morgen weer te gaan werken haha
criminalmind we zijn niet zo van de extreem roze voor meisjes of alleen stoer voor jongens. De kleding is redelijk neutraal, zonder dat het alleen saai grijs is. :) en frutsels en stoere dingen toevoegen kan altijd nog.

Wat fijn, bijna al voorbij de ‘kritieke grens’ malou. Ben je een beetje fit zwanger?
yogayup wijzigde dit bericht op 01-07-2018 23:19
0.31% gewijzigd
Yogayup op zich herken ik dat wel hoor! Ik zat ook meer te denken aan jurkjes/blouses maar aan de andere kant koop je die natuurlijk weer niet voor een februari kind (jurkjes) of baby's (blouses, lijkt me niet zo handig in ieder geval) dus ik heb te snel geroepen!

Ik ben trouwens 11+4 bij de termijnecho.

Maloe balen heh... heb je al wel bijna vakantie?
Fijn dat er weer goede echo's zijn geweest!

Malou wat fijn al 11 weken! Hier doen ze normaal ook pas de eerste echo rond 10-11 weken. Maar met een eerdere miskraam mag je eerder.

Vanuit mijn kant wat stilletjes , ik heb eigenlijk nergens last van qua zwangerschap en verder nog even de volgende echo afwachten zodat ik wat geruster kan zijn en echt kan gaan genieten. Nog 1.5 weekje!
[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 03-07-2018 21:48
Reden: spam
96.83% gewijzigd
Ilonaa1 schreef:
03-07-2018 11:51
[...]
Uhm, huh, wie ben jij dan? Schrijf je onder een andere nick?
moderatorviva wijzigde dit bericht op 03-07-2018 21:48
Reden: spam
30.81% gewijzigd
spraakwater schreef:
03-07-2018 17:28
Uhm, huh, wie ben jij dan? Schrijf je onder een andere nick?
Een zwangerschapscursus online lijkt zelf het enige lid te zijn...
Criminalmind: ik kan nu weer wat rustiger aan doen. Dankje wat lief! Druk met werk en we gingen ook een weekendje weg met vrienden dus ook daar nog van alles voor inpakken ed. Maar de vriendengroep weet het nu en reageerden allemaal heel leuk. We hebben hen ook verteld van onze miskramen. Het blijven toch de dierbare personen in je leven. Nu moeten we helaas 9 weken wachten voor de volgende echo. Vandaag het kdv voor de aankomende uk geregeld en de kraamzorg.

Met mij gaat het verder wel goed Spraakwater. Ben nog wel moe, af en toe maagzuur/misselijk maar verder mag ik niet klagen. Ik had van het weekend nog normale broeken meegenomen. Maar blijkbaar is mijn buik sinds afgelopen vrijdag flink gegroeid, want mijn broeken kreeg ik dus niet meer dicht. Ohhh. Ik heb echt al een buik waar je u tegen zegt. Ik moet het morgen dus wel tegen mijn werk vertellen. Vind dit wel erg spannend.
Hoe gaat het met jullie meiden? En de klachten?

Wat fijn zeg yogayup dat je nu meer kunt genieten. En ook fijn zeg dat je geen bloedverlies meer hebt gehad. Maakt je toch onzeker he.

Maloe bijna de termijnecho. Nog even geduld. Ik merk wel dat ik nu ik deze echo gehad hebt, wel meer vertrouwen heb.

Ik vind op het forum schrijven net zo goed.
Hoe ging het op je werk bollebo? Denk dat ik na de termijnecho ook meer vertrouwen heb. Dan gaan we het ook verder bekend maken.

Ik ben matig fit zwanger. Erg moe vooral en bekken en bil begint wisselend op te spelen. Hopelijk blijft dat een beetje onder controle. Verder voel ik me goed!

Gewone broeken krijg ik ook niet meer dicht, maar eigenlijk al weken niet meer haha

W002 hier mocht ik ook eerder inderdaad, vanaf 7 weken maar ik vond vanaf 8 weken prima. Wilde liever helemaal weten waar we aan toe waren dan weer zo onzeker. De vk vond het ‘knap’ dat ik zo lang kon wachten. Tja..
Fijn dat er weer veel goede echo's zijn! Speciaal voor jou bollebo. Nu weer negen weken wachten duurt lang he! Hoe was het vertellen op werk? Dat ga ik ook de komende week doen...

@zandkasteel Hoe je schoonmoeder het ontdekt heeft van de zwangerschap moest ik wel een beetje om lachen! Lief bedoeld allemaal om die rekening te betalen. Wel erg stom dat ze het dan ook aan je schoonzus heeft verteld...

@yogayup heel slim vooruit aan het shoppen! Kindermode in CUR vind ik inderdaad ook niks, schoonzus heeft altijd een lijstje met kleding die ze graag nog vanuit NL van ons krijgt :)

@w002 lekker toch dat het zo'n rustig begin van je zwangerschap is!

FB-groep hoeft voor mij niet.

Wij hebben gisteren de termijnecho gehad, alles heel goed en bij deze echo konden we echt een kindje zien met van alles erop en eraan (met hulp van echoscopiste natuurlijk). Superleuk! Heel anders dan vorige keer met acht weken toen we twee grijze vlekjes alleen zagen. Uitgerekende datum weer iets bijgesteld naar 18-1.
Nu gaan we kraamzorg en kinderopvang maar eens uitzoeken de komende weken.
Nou heb het gisteren en vandaag op mijn werk verteld. Nog een paar collega's volgende week. Mijn directrice reageerde heel fijn. Ze zei kinderen zijn gewoon belangrijker dan werk. Hoe lief. Ik had dit echt niet verwacht. Heb wel uitgelegd dat onze kinderwens al lang aanwezig is en dat het al twee keer mis is gegaan. Ohh Tammie spannend he. Ik vond dit echt het moeilijkste. Hopelijk bij jou ook goede reacties.

Tammie zo mooi he om dan echt een mooi mensje te zien he. Ik ben dinsdag ook aan de slag gegaan met kraamzorg en heb het kinderdagverblijf ook al geregeld. Kan maar alvast geregeld zijn.

Het is hier wel een beetje stil zeg.
Meiden reageer binnenkort even uitgebreid was afgelopen week niet lekker erg verkouden en hoofdpijn, vorige zwangerschap einde van het eerste trimester voorhoofdsholte ontsteking gehad dus heb even rustig aan gedaan dit wil ik namelijk niet nog een keer krijgen.

Ook even druk geweest met de verjaardag van dochtertje ze word morgen 1.

Lees wel mee maar zag even geen tijd te reageren.... sorry :-O$
Sorry voor mijn beperkte reageren. Ik kruip in een cocon richting een echo merk ik. Daarnaast had ik weinig nieuws, hoewel ik gisteren weer in de ochtend een druppeltje bloedverlies had en weer volledig in de stress schoot. Plus dat ik verder amper meer zwangerschapsverschijnselen heb.

Vandaag intake en echo gehad bij kraamkliniek. Momenteel loop ik bij zowel kraamkliniek als de gynaecoloog. 12 en 20 weken zal bij de gynaecoloog zijn, want ik ben geboren met een hartafwijking. Dus de echo’s zijn dan medisch.

En deze echo was gelukkig ook goed! We zagen onze kruimel bewegen en we hebben het hartje gehoord. Het mooiste geluid ooit! Ik heb echt moeten janken dit keer, ook door de spanning.

Tammie, wat enorm fijn dat alles goed is! Fijn gevoel. Ben je ontspannen?
En leuk dat jouw schoonzus ook hier woont.

happy life take care! De weerstand zakt enorm, maar ziek zijn kan je niet gebruiken natuurlijk. Beterschap! En van harte met jullie dochter!

bollebo wat een fijne reactie op je werk, helemaal als je het niet verwacht had.

Ik forum mobiel, dus sorry wanneer ik iemand ben vergeten.
@yogayup: wat fijn dat de echo weer goed was!

@tammie: een goede termijnecho is echt een mooie mijlpaal! Veel succes en plezier met het uitzoeken van alle regeldingen.

@happy-life: beterschap!

@BolleBo: fijn dat er goed gereageerd werd op je werk. Zou eigenlijk altijd zo moeten zijn.

@Maloe: jij hebt gisteren je termijnecho gehad toch? Hoe ging het?

Ik ben wat stiller omdat ik niet heel lekker in m'n vel zit. Het enorm blije gevoel wat ik zo had verwacht, omdat dit mijn grootste wens is sinds ik een klein meisje was, is er gewoon niet. Ik voel me niet lekker, misselijk, moe, mijn bloeddruk is laag en gewoon bleh. Ik heb een gevoeligheid voor depressies en daar ben ik dus wel bang voor. Maar ik probeer er maar niet te veel op te focussen en wijt het aan het eerste trimester, daarna wordt het vast beter.

Op mijn werk is een collega wiens vriendin nu net 10 weken zwanger is. Zwanger geraakt middels IVF en hij heeft ons als collega's van dat hele proces op de hoogte gehouden. Hij vertelt nu de hele tijd over zijn vriendin, waar ze allemaal last van heeft enzo. Wordt grappig als ik hem straks vertel dat ik precies begreep wat hij bedoelde!
Spraakwater: wat vervelend dat deze periode qua emoties anders voelt dan je vooraf gedacht had. Soms is het inderdaad moeilijk om die blijdschap te voelen door alle nare kwaaltjes heen. Is hier ook zo hoor, dan is man megablij aan het doen en baal ik dat ik niet eens energie heb voor het doen van de boodschappen. Denk dat het heel belangrijk is dat je hier ook met partner/vrienden of familie en de verloskundige over praat!

Fijn dat ze op je werk zo positief reageerden Bollebo, pak van je hart! Ik maakte me niet echt zorgen hierom, heb het afgelopen week ook tegen mijn leidinggevende gezegd en die was ook positief en lekker pragmatisch. Met personeelszaken gesproken ook en nu even goed puzzelen welke week ik mijn verlof in wil laten gaan en hoe we het na verlof willen doen met ouderschapsverlof en opvang.

Happylife: nog gefeliciteerd met je dochter! Vervelend dat je niet fit bent geweest de laatste tijd, mijn hevige verkoudheid bleef ook erglang hangen. Schijnt normaal te zijn in je zwangerschap...

Yogayup: fijn dat jouw echo ook goed was!! Was voor ons ook emotioneel moment hoor, ergens houd je ook rekening met ander nieuws dus dan is het een hele opluchting als het weer goed zit. Ik ben nu eigenlijk best ontspannen ja, maar moet qua energie wel goed opletten dat ik de ene dag niet te veel doe want dan ben ik een dag later kapot na werktijd. Even wennen wel.

Hoe hebben jullie keuze voor opvang en kraamzorg gemaakt? (Voor degene die al een kindje hebben is dat waarschijnlijk dezelfde opvang als bij de andere kids)
Is bijna iedereen verhuisd naar een geheim groepje? Het is nu echt rustig hier zeg. Nu kan ik mij ook voorstellen dat het ‘uitzitten’ is tot 12 weken en een evt uitslag van testen.

Hoop dat het iedereen goed gaat.

Hier reed net de vuilniswagen in de straat en hoewel ik binnen zit, raak ik misselijk van de lucht. Hello superpower :sick: :P

We vliegen vrijdag naar Bonaire voor een weekendje weg met wat vrienden. Hopelijk ben ik dan iets minder misselijk en minder moe. Nu ben ik al 3 dagen aan het bijkomen van afgelopen weekend.
Ik moet zeggen dat de vele stiltes hier mij er een beetje van weerhouden om vaker te reageren. Wel jammer dat het hier een stuk stiller is geworden.

Hoop dat je een heerlijk weekend weg hebt! Irritant die misselijkheid. Ik heb al een aantal dagen last van diarree en een paar keer per dag buikkrampen. Het voelt alsof het komt doordat mijn darmen aan de kant worden geschoven maar pijnlijk en vervelend is het wel.

Morgen hebben wij de termijnecho. Iedereen weet nu ook van de zwangerschap, oudste mag morgen mee en is sowieso heel enthousiast dat er een baby bij komt :)
Oh, wat vervelend van de diarree. Ik hoop dat het snel beter gaat.
En de termijnecho morgen dus, geef je wel een update? Jullie gingen geen testen doen toch?

Hier weten al veel mensen het, maar nof lang niet iedereen. Wat leuk dat de oudste mee gaat morgen. Ik ben benieuwd naar de reactie. Hoe oud is hij/zij?
Criminal wat leuk morgen je termijn echo! Spannend hè. Ik mag ook morgen.
Als t morgen goed zit mag van mij iedereen het weten :) nu alleen ouders en broers en een paar vrienden.

Yogayup wat vervelend dat je niet fit bent. Hopelijk voor t weekend opgeknapt! Jaloers weekendje Bonaire;)
Wanneer mag jij weer voor een echo?

Ik schrijf.niet mee in een.geheim groepje op fb

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven