Uitgerekend 2e helft Juli 2019 (met tabel)

14-11-2018 22:19 596 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal!

Afgelopen zaterdag ben ik erachter gekomen dat ik zwanger ben van mijn tweede kindje!

Het lijkt me erg leuk om met dames die in dezelfde periode - de tweede helft van juli 2019 - uitgerekend zijn te kunnen kletsen.

Hieronder heb ik een tabel gezet die je zelf aan kunt passen door in te loggen:


Tot snel!


NaamLeeftijd V / MKindjeUitgerekendGeslachtAfsprakenBijz.heden
Antje28 / 30tweede20 juli?12-12 eerste echo....
Vera9930/32eerste19 juliMeisje....
Novaatje7939/37vierde29juliJongen/....
MomtoBe226/30tweede15juli??10-12 eerste echo....
Dhana28/28eerste25juli?11-12 eerste echoMA juli
Stacey8632/32derde29juliJongen12/11 echomk 2015
Rein198632/32eerste22juli.........iui
SantaMaria38/32 tweedenog onbekend....18 december echo....
Citroentaartje8831/32eerste21 juli.... 6 maart 20 wekenecho....
Naniene28/30tweede29 julijongen 8 januari termijnecho....
Helaas mocht het niet zo zijn... We denken aan jullie KoetjesenKalfjes, Moosforhappines1988, Noonootje & Lacer :hug:
moderatorviva wijzigde dit bericht op 31-12-2020 10:59
Reden: ww verwijderrd ivm misbruik account
35.77% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Loves, wat een ontzettend verdrietig bericht voor jullie.
Zo heftig om dit tijdens je eerste echo zo te zien. Wens je heel veel sterkte :heart:
Alle reacties Link kopieren
Oh Loves wat verdrietig dit te moeten zien en mee te maken. Geen woorden voor al die verdrietige berichtjes hier. Sterkte voor jullie!
Loves wat een verschrikkelijk droevig nieuws. Veel sterkte meid :hug:
Alle reacties Link kopieren
Loves; wat een vreselijk nieuws.. Hoe gaat het met je?
Wat veel slechte echo’s hier he? Zo vanzelfsprekend is het allemaal niet.. wat verdrietig..

Ik ben op dit moment 6,5 week zwanger, kan ook iets korter zijn omdat ik best een late eisprong heb. Vanochtend had ik meer bloedverlies dan gisteren. Het was helder rood slijm (excuse me voor de details). Nu heb ik eigenlijk een nog slechter voorgevoel.. Ik zou eigenlijk vrijdag een echo plannen, maar ik hoop dat ze wat eerder in de week al kunnen kijken.. Echt zenuwslopend dit! Ik ga maandagochtend meteen bellen.
Alle reacties Link kopieren
@Teddy he getsie dat maakt toch ongerust. Gewoon bellen hoor! Hoop op loos alarm.

@Moos is het bij jou al op gang gekomen? Kun je er een beetje over praten met je vriend?

Inderdaad veel slechte echo’s en verdrietige verhalen. Het is zeker niet vanzelfsprekend.

Ik ben nu in het buitenland voor m’n werk. Vind het wel spannend met eten en hygiëne hier.

Ik moet echt verhullende kleding gaan dragen. Mijn vriend zei het zelfs. Ik draag normaal strakke kleding dus dit gaat opvallen. Wil eigenlijk pas wat gaan vertellen als de eerste echo goed is en ik de 12 weken voorbij ben.
Alle reacties Link kopieren
@teddy ik heb al sinds het begin regelmatig bloedverlies en inmiddels al 2 echo’s gehad ben nu 6 weken en 4 dagen. Gewoon bellen en vragen om die echo zeggen dat je bang bent dat het mis is. Ik belde gister om half 4 en om 4 uur zag ik het hartje kloppen. Kan nog steeds mis gaan maar voor nu is het goed. En ga ik rustiger het weekend in.
Alle reacties Link kopieren
@stacey wat goed dat je dan zo snel terecht kan!
Alle reacties Link kopieren
Klopt het dat niet iedereen in de tabel staat? Ik raak het overzicht een beetje kwijt.
Alle reacties Link kopieren
Jeetje meiden, ik ben er gewoon stil van. Wat een verdrietige berichten toch allemaal.

Loves, wat vreselijk dat je dit tijdens de echo hebt moeten horen.

@ Lacer en Moos, hoe gaat het met jullie?

Het is zo niet vanzelfsprekend, een zwangerschap uitdagen en een gezond kindje krijgen. Ik merk dat ik daar nu wel veel meer mee bezig ben dat toen ik van dochter zwanger was. Toen was ik vooral bang voor een miskraam, maar kon me redelijk afsluiten van alle nare verhalen, nu merk ik dat dat toch lastiger gaat en ik vind het zo verdrietig hoeveel vrouwen hier toch mee te maken krijgen.

Hier heb ik sinds vrijdagochtend medicatie, waardoor het dragelijk wordt. Mensen waren het al aan het raden op het werk, maar ik hoop het echt tot na 1 januari voor mijn leidinggevende verborgen te kunnen houden. Donderdag de echo, ik kijk er erg naar uit, maar toch ben ik onzeker over van alles. Zo stom dat je lichaam allerlei signalen af kan geven en het dan toch niet goed kan zitten. Ik zou zo graag een luikje willen hebben en naar binnen kunnen turen.
Alle reacties Link kopieren
@novaatje ik sta niet in de tabel. Het lukte mij niet. Haha
Alle reacties Link kopieren
@Stacey86 ik wil het wel doen als ik weer thuis ben. Wat zijn de voornaamste gegevens?
@chantilly ik herken wat je zegt. De onbevangenheid van de eerste keer komt niet meer terug.
Alle reacties Link kopieren
@novaatje dank je mijn gegevens stacey86 allebei 32 derde kindje 29 juli uitgerekend 12 november eerste officiële echo mk in 2015. Krijg keizersnede
Alle reacties Link kopieren
Hallo dames,

Mag ik nog met jullie meeschrijven? Had al eerder naar deze groep gezocht maar zal er overheen gekeken hebben :(

Ik ben nu 8 weken zwanger van de eerste, 19-7-19 uitgerekend. Mijn vriend en ik zijn allebei 32. De zwangerschap liet een hele tijd op zich wachten maar nu na iui behandeling is het toch gelukt :). 20-12 heb ik weer een echo (eerste is al geweest bij 6 weken, toen zag alles er goed uit).

Ik zie dat er een paar vrouwen bij zijn die slecht nieuws hebben gekregen, wat heftig! Ik wil jullie veel sterkte wensen!
Alle reacties Link kopieren
Door al het slechte nieuws hier kom je inderdaad weer even met beide benen aan de grond, het is absoluut niet vanzelfsprekend en heb de laatste dagen ook niet veel gekeken, toch die angst (na vorige MA) en die slechte berichten steekt zo wel de kop op..

Ik mis overigens sowieso de roze wolk wel, misschien is het taboe, maar ik kan nog helemaal niet blij zijn, misschien probeer ik ook wel een afstand te bewaren want vorige keer ben ik ontzettend hard van die roze wolk gevallen, herkent iemand dit?

En die buik! Ik ben bijna 8 weken maar het is echt al wel te zien, ze zeggen dat bij je eerste niet zo snel hoort te gaan en het maar darmen zijn, bij een volgende zwangerschap gaat het sneller, maar telt dat ook als de eerste maar 12 weken duurde of heb ik gewoon teveel gegeten o_o
De echo met 6.4 was trouwens uitwendig en goed te zien, dan zit normaal je baarmoeder toch ook nog achter je schaambot (dacht ik altijd?)
Alle reacties Link kopieren
Hallo,
Mag ik meeschrijven? Ik weet niet wanneer mijn uitgerekende datum is, maar ik vermoed eind juli. Volgende week heb ik een echo dus dan weet ik het zeker.

Dit is mijn tweede kindje (van vriend 1e) en ook ik heb een miskraam gehad in september, daarna een wat zware menstruatie en daarna helemaal geen menstruatie meer.
Alle reacties Link kopieren
Beste SantaMaria welkom! Gefeliciteerd met je zwangerschap! Wat een rollercoaster moet dat zijn, eerst een miskraam en nu weer zwanger. Ik wens je nu een onbekommerde zwangerschap toe!
Alle reacties Link kopieren
Dank je wel Novaatje.
Het was inderdaad heftig. Met die miskraam heb ik een maand en na 3 weken kwam ik erachter dat ik zwanger was. (Ik dacht eerst gewoon ongesteld).
Toen de test positief was, ben ik naar het ziekenhuis doorgestuurd om een echo te maken. Geen vruchtje te zien maar het bloed gaf aan dat er wel Hcg in mijn bloed zat.

Ik hoop op een zo onbekommerd mogelijke zwangerschap, maar hij zal redelijk medisch worden omdat ik complicaties heb gehad bij de vorige zwangerschap en dus deze miskraam er nog bij.
Verder mag ik niet klagen hoor want zwangerschapskwaaltjes heb ik nauwelijks.

Wel heftig om te lezen dat er hier zoveel dames verdrietig nieuws hebben gekregen.
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor het toevoegen aan de tabel!

En welkom Santa Maria, leuk nog een nieuweling erbij :)

@ Dhana, mijn eerste echo was bij 6w6d en daar hebben ze niet eens geprobeerd het uitwendig te doen, maar heel fijn lijkt me dat dat bij jou al ging! Volgende echo bij mij is volgende week donderdag, dan ga ik toch ook eens vragen of ze het uitwendig kunnen proberen.
Leuk weer een paar nieuwe dames erbij, gefeliciteerd!

Bijzonder rein dat je na iui zwanger bent geworden! Je hebt dan ook wel een aardige tijd erop zitten?

Wat fijn Santamaria dat je na je miskraam zo snel weer zwanger bent geworden!

Dhana ik herken jou ook echt hoor. Ik zit totaal niet op een roze wolk terwijl ik al een kloppend hartje heb gezien. Ik heb eind volgende week alweer de termijnecho en als dat goed is ga ik mezelf toch ff op die roze wolk gooien anders blijf je maar van echo tot echo ongerust. Ik maak mezelf niet gek maar ik doe vaak gewoon net alsof ik niet zwanger ben maar gewoon ziekjes ofzo :bonk:
Alle reacties Link kopieren
He meiden,

Ik heb toch zondag al een echo gehad en zag er niet zo goed uit. Vruchtje is te klein voor mijn termijn en hartje klopte zwak. Kan zijn dat het nog een groeispurt krijgt maar dat is eigenlijk bijna onmogelijk denk ik. Zij schatten me 2 weken minder ver zwanger in. Dan zou ik dus met 3 weken zwangerschap een positieve test hebben gehad. Dat lijkt me niet te kloppen.
Bloeden is gelukkig zo goed als gestopt, maar ook dat zegt niks.

Ik voel me vreselijk en de volgende echo is pas na het weekend. De dagen kruipen voorbij en ik kan aan niks anders denken. Het is zo onzeker deze tijd. Kan er helemaal niks mee. Sorry voor mn geklaag..

Welkom nieuwe meiden! Gefeliciteerd met jullie zwangerschap!
Alle reacties Link kopieren
Welkom alle nieuwe! Fijn dat jullie komen meeschrijven!

Wat balen al die slechte berichten! Heel veel sterkte voor jullie allemaal!

Wij hebben gister de 1e echo gehad en alles is goed gelukkig! Het is nu 9 weken, de uitgerekende datum is dus naar 16 juli gegaan ipv de 15e die ik zelf had berekend dus t klopt behoorlijk goed! Vandaag ook maar meteen op m’n werk verteld omdat dr al best wat aan het raden waren en ik geen zin meer had om te ontkennen en naar de lln toiletten te moeten rennen om over te geven😂.
Alle reacties Link kopieren
Wat vreselijk Teddi.
Kan het niet zijn dat je een vroege eisprong hebt gehad en daardoor minder ver bent dan je dacht? Het is nog zo ver tot na het weekend. Echt naar om dan te moeten wachten.

Roze wolk heb ik ook niet. Vorige zwangerschap trouwens ook niet dus waarschijnlijk wordt het ook niet roze.

Mag ik trouwens ook in de tabel?
De uitgerekende datum houden jullie tegoed maar het is mijn tweede kindje en ik ben 38 jaar. (Vriend 32)
Alle reacties Link kopieren
Welkom nieuwe meiden!
Maar ook inderdaad veel verdrietig nieuws in dit topic. Jij ook veel sterkte teddi, ik duim voor een klein wonder. :redrose:

Vanmorgen hebben wij wel een goede echo gehad en een kloppend hartje gehoord! De termijn kwam ook min of meer overeen met mijn berekening. Dus het wordt nu wel wat echter voor ons.

Ik zit ook niet echt op een roze wolk, maar ben misschien daar ook te nuchter voor. Verder nog steeds weinig last van kwaaltjes, gelukkig! In het nieuwe jaar hebben we de termijn echo. Dus weer drie weken wachten nu :).
Alle reacties Link kopieren
Ik heb vanochtend een echo gehad en ondanks de bloedingen doet de kleine het super. Mijn verloskundige heeft extra goed gekeken en kon mij met 99% zekerheid zeggen dat de bloedingen niet door het kindje veroorzaakt worden. Er zit waarschijnlijk een wondje in mijn baarmoedermond dat bij de minste of geringste stuwing van mijn darmen terug openspringt. Ze zei het is nu een kwestie van vertrouwen dat het goed komt.

Dus voor de meiden met bloedverlies het hoeft dus echt niks te betekenen ook al is het dood eng. Kindje is 7 +1 en dat klopt met wat ik zelf uitgerekend had.

Nu maar mvm bellen om hun te helpen.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb vanochtend een echo gehad, en alles zag er goed uit! De uitgerekende datum had ik (voor nu) exact goed. Ben nu 8 weken en 4 dagen zwanger. Zo fijn om een hartje te hebben zien kloppen! De volgende afspraak (termijn echo) heb ik op 2 januari.

Verder ben ik nog steeds ontzettend moe. De misselijkheid nu onder controle dankzij medicatie. Ga over een paar dagen weer eens stoppen om te kijken of het nu dragelijk is.

Hoe gaat het met jullie?

@ Stacey wat een super fijn nieuws!! Gefeliciteerd! ❤️

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven