Uitgerekend 2e helft Juli 2019 (met tabel)
woensdag 14 november 2018 om 22:19
Hoi allemaal!
Afgelopen zaterdag ben ik erachter gekomen dat ik zwanger ben van mijn tweede kindje!
Het lijkt me erg leuk om met dames die in dezelfde periode - de tweede helft van juli 2019 - uitgerekend zijn te kunnen kletsen.
Hieronder heb ik een tabel gezet die je zelf aan kunt passen door in te loggen:
Tot snel!
Helaas mocht het niet zo zijn... We denken aan jullie KoetjesenKalfjes, Moosforhappines1988, Noonootje & Lacer
Afgelopen zaterdag ben ik erachter gekomen dat ik zwanger ben van mijn tweede kindje!
Het lijkt me erg leuk om met dames die in dezelfde periode - de tweede helft van juli 2019 - uitgerekend zijn te kunnen kletsen.
Hieronder heb ik een tabel gezet die je zelf aan kunt passen door in te loggen:
Tot snel!
| Naam | Leeftijd V / M | Kindje | Uitgerekend | Geslacht | Afspraken | Bijz.heden |
|---|---|---|---|---|---|---|
| Antje | 28 / 30 | tweede | 20 juli | ? | 12-12 eerste echo | .... |
| Vera99 | 30/32 | eerste | 19 juli | Meisje | .... | |
| Novaatje79 | 39/37 | vierde | 29juli | Jongen | / | .... |
| MomtoBe2 | 26/30 | tweede | 15juli? | ? | 10-12 eerste echo | .... |
| Dhana | 28/28 | eerste | 25juli | ? | 11-12 eerste echo | MA juli |
| Stacey86 | 32/32 | derde | 29juli | Jongen | 12/11 echo | mk 2015 |
| Rein1986 | 32/32 | eerste | 22juli | .... | ..... | iui |
| SantaMaria | 38/32 | tweede | nog onbekend | .... | 18 december echo | .... |
| Citroentaartje88 | 31/32 | eerste | 21 juli | .... | 6 maart 20 wekenecho | .... |
| Naniene | 28/30 | tweede | 29 juli | jongen | 8 januari termijnecho | .... |
moderatorviva wijzigde dit bericht op 31-12-2020 10:59
Reden: ww verwijderrd ivm misbruik account
Reden: ww verwijderrd ivm misbruik account
35.77% gewijzigd
maandag 12 augustus 2019 om 21:02
Fijn dat het geholpen heeft Vera. Hoe vind je het borstvoeding geven? En lastig ja als ze soms uren wakker zijn. Was hier ook vandaag. Hij is verder wel heel rustig dus dan vind ik t niet zo erg. Hier bewust flesvoeding na drama bij dochter destijds.
Dochter hebben we na 1 week al naar haar eigen kamer verhuisd die hadden we in het ledikantje bij ons op de kamer. Nu hebben we een verrijdbare cosleeper, ik denk dat hij voorlopig wel bij ons slaapt. Ik word niet echt wakker van m en hij meldt zich 1 keer snachts na de late voeding dus dat is prima.
Voor degene met meerdere kindjes zat er bij jullie ook zo'n verschil in? Mijn dochter was echt zooo anders dan m'n zoontje. Echt een tevreden kereltje. Gelukkig is ze totaal niet meer hoe ze toen was haha.
Dochter hebben we na 1 week al naar haar eigen kamer verhuisd die hadden we in het ledikantje bij ons op de kamer. Nu hebben we een verrijdbare cosleeper, ik denk dat hij voorlopig wel bij ons slaapt. Ik word niet echt wakker van m en hij meldt zich 1 keer snachts na de late voeding dus dat is prima.
Voor degene met meerdere kindjes zat er bij jullie ook zo'n verschil in? Mijn dochter was echt zooo anders dan m'n zoontje. Echt een tevreden kereltje. Gelukkig is ze totaal niet meer hoe ze toen was haha.
donderdag 15 augustus 2019 om 22:39
Oh wat fijn al die herkenning. Hier ook dorst, honger en zweten. Hierbij wel veel nachtvoedingen waarvan deels gewoon behoefte aan warmte/mama/huidhonger. Ik durf niet eens te gokken hoe vaak hij drinkt. Hij groeit in ieder geval als kool. Hier ook weinig huilen maar veel de hik, snuiven, niezen etc.
Ik geniet enorm! Voel me zelf fysiek bijna weer de oude, al weet ik dat dat feitelijk gezien niet zo kan zijn.
Ik weet niet meer wie het vroeg, maar onze kinderen zijn allemaal verschillend geweest met slapen. Ik heb onze zoon nu gewoon bij ons in bed i.p.v. wieg. Wel onder eigen deken en ik voed liggend.
Ik geniet enorm! Voel me zelf fysiek bijna weer de oude, al weet ik dat dat feitelijk gezien niet zo kan zijn.
Ik weet niet meer wie het vroeg, maar onze kinderen zijn allemaal verschillend geweest met slapen. Ik heb onze zoon nu gewoon bij ons in bed i.p.v. wieg. Wel onder eigen deken en ik voed liggend.
vrijdag 23 augustus 2019 om 15:10
Hoe gaat het met iedereen?
Dochter is inmiddels alweer een maand oud, en groeit goed. Ze krijgt om de 3-4 uur borstvoeding. Dat gaat top qua productie, maar heb nu wel af en toe nog wel pijnlijke tepels tijdens en na het voeden, dus moet even goed de aandacht schenken aan het goed aanhappen.
Daarnaast lijkt het alsof de kraamtranen met 4 weken vertraging doorkomen
. Het is toch wel wennen aan het kleine wereldje met 24/7 zorg voor je kind, met de vermoeidheid en onzekerheid die er bij komt kijken. Ook ben ik nog in twijfel of ik de dagvoedingen af ga bouwen naar KV, aangezien ik nog niet zeker weet of ik straks onder werktijd ga kolven. Ik moet nl een paar dagen per week naar klanten en ik zie het momenteel niet echt zitten om daar dan ook te kolven. Ik zat eraan te denken om dus deels af te bouwen, maar ik heb ook gelezen dat dan je hele productie weg kan gaan... aangezien ik waarschijnlijk half oktober weer aan het werk ga, zou ik met afbouwen begin sept haast al moeten beginnen!
Wel fijn dat ik nu weer kan genieten van het mooie warme weer! Gelijk mijn beentjes maar even bij laten kleuren
Dochter is inmiddels alweer een maand oud, en groeit goed. Ze krijgt om de 3-4 uur borstvoeding. Dat gaat top qua productie, maar heb nu wel af en toe nog wel pijnlijke tepels tijdens en na het voeden, dus moet even goed de aandacht schenken aan het goed aanhappen.
Daarnaast lijkt het alsof de kraamtranen met 4 weken vertraging doorkomen
Wel fijn dat ik nu weer kan genieten van het mooie warme weer! Gelijk mijn beentjes maar even bij laten kleuren
zaterdag 24 augustus 2019 om 20:23
Oh ja die onzekerheid van borstvoeding herken ik, daarom dus niet aan begonnen deze keer. Fijn dat t goed gaat.
Hier gaat t ook goed, slapen gaat ook prima op zich. S nachts dan, overdag is ie veel wakker komt niet in slaap. Was bij m'n dochter precies zo, weet nu weer hoe frustrerend dat was haha. Maar weet ook dat t goed komt.
Ja genieten dit weer! Man is ook nog lekker thuis dus we genieten volop.
Hier gaat t ook goed, slapen gaat ook prima op zich. S nachts dan, overdag is ie veel wakker komt niet in slaap. Was bij m'n dochter precies zo, weet nu weer hoe frustrerend dat was haha. Maar weet ook dat t goed komt.
Ja genieten dit weer! Man is ook nog lekker thuis dus we genieten volop.
maandag 26 augustus 2019 om 10:39
@stacy, Nova en naniene Gefeliciteerd met jullie zoons!
@vera, fijn dat de borstvoeding zo goed opgang is gekomen en dat het goed gaat! Hopelijk zijn die pijnlijke tepels ook snel voorbij!
Hier gaat t goed, ik begin eindelijk wat meer energie te krijgen:) ga wel contact zoeken met een bekkenbodemfysio want heb sinds 3 weken laat van m’n stuitje en m’n onderrug. (Iets te lang gefietst
) en het wordt niet minder...
Hier was de borstvoeding helaas niet gelukt maar op de fles doet ze t prima en ze heef mt afgelopen week s nachts geslapen van 11 tot 6
dus dat is super fijn, heb ik ook weer wat meer slaap. Wordt je toch een stuk gezelliger van
.
Hoe is het met de rest?
@vera, fijn dat de borstvoeding zo goed opgang is gekomen en dat het goed gaat! Hopelijk zijn die pijnlijke tepels ook snel voorbij!
Hier gaat t goed, ik begin eindelijk wat meer energie te krijgen:) ga wel contact zoeken met een bekkenbodemfysio want heb sinds 3 weken laat van m’n stuitje en m’n onderrug. (Iets te lang gefietst
Hier was de borstvoeding helaas niet gelukt maar op de fles doet ze t prima en ze heef mt afgelopen week s nachts geslapen van 11 tot 6
Hoe is het met de rest?
zaterdag 31 augustus 2019 om 11:05
Wat fijn al die overwegend positieve berichten. Snap je hoor Mom2Be. Ik durfde dit eerder ook niet maar bij dit hangaapje wel. Goed dat je naar fysio gaat. Die bekkenbodem heeft heel wat te verduren gehad
Overdag slapen gaat hier ook lastig. Het is niet dat ik hem zo in de wieg leg. Meestal ontspant hij door wandelen en autorijden.
Overdag slapen gaat hier ook lastig. Het is niet dat ik hem zo in de wieg leg. Meestal ontspant hij door wandelen en autorijden.
maandag 2 september 2019 om 11:53
Hier ook alles goed. Borstvoeding is erg intensief, ze wil vaak om de twee uur voeding en 's nachts om de drie uur. Gelukkig geeft mijn partner een fles afgekolfde melk 's nachts. En ik heb een beetje een overproductie aan melk, en ik merk dat het voor haar soms lastig drinken is. Iemand nog een tip om hiermee om te gaan?
Ze groeit erg snel. Ik geniet heel erg van de kleine, haar lachjes en nieuwsgierigheid, zo schattig!
Vandaag naar de gynaecoloog voor een controle na de totaalruptuur... nu ruim zes weken geleden.
Ze groeit erg snel. Ik geniet heel erg van de kleine, haar lachjes en nieuwsgierigheid, zo schattig!
Vandaag naar de gynaecoloog voor een controle na de totaalruptuur... nu ruim zes weken geleden.
maandag 2 september 2019 om 23:03
dinsdag 3 september 2019 om 16:31
Wat fijn dat het goed gaat met iedereen! Hier heeft dochter de 6wk regeldag, hopelijk ook snel weer voorbij. De tijd vliegt om! Over 6 wk is mijn verlof alweer ten einde. Dochter doet het goed, maatje 56 is ze haast uitgegroeid, ze lacht ook al en probeert geluidjes te imiteren.
@citroentaartje; bedoel je dat je toeschietreflex te sterk is? Je kan eerst met de hand de hoogste druk eraf kolven, waardoor je dochter een minder sterke toestroom krijgt. Anders een lactatiekundige inschakelen?
Wat betreft mijn ruptuur heb ik zelf niks van gemerkt op het moment zelf. Ik was al wel verdoofd voor een knip als ze niet op die wee geboren zou worden, maar het ging uiteindelijk snel. Het was een flinke ruptuur maar de kringspier was net intact gebleven. Het hechten (in-/uitwendig) was wel vrij pijnlijk ondanks lokale verdoving.
Ook ik heb deze week nacontrole, maar gewoon bij VK die bij de bevalling was. Volgens mij geneest het wel goed, heb weinig tot geen pijn, al heb ik af en toe nog een klein beetje bloedverlies. Maar ik merk wel dat de bekkenbodem nog wel verzwakt is. Dus dat wordt trainen straks, ik denk wel dat ik daarvoor naar een bekkenfysio ga.
@citroentaartje; bedoel je dat je toeschietreflex te sterk is? Je kan eerst met de hand de hoogste druk eraf kolven, waardoor je dochter een minder sterke toestroom krijgt. Anders een lactatiekundige inschakelen?
Wat betreft mijn ruptuur heb ik zelf niks van gemerkt op het moment zelf. Ik was al wel verdoofd voor een knip als ze niet op die wee geboren zou worden, maar het ging uiteindelijk snel. Het was een flinke ruptuur maar de kringspier was net intact gebleven. Het hechten (in-/uitwendig) was wel vrij pijnlijk ondanks lokale verdoving.
Ook ik heb deze week nacontrole, maar gewoon bij VK die bij de bevalling was. Volgens mij geneest het wel goed, heb weinig tot geen pijn, al heb ik af en toe nog een klein beetje bloedverlies. Maar ik merk wel dat de bekkenbodem nog wel verzwakt is. Dus dat wordt trainen straks, ik denk wel dat ik daarvoor naar een bekkenfysio ga.
woensdag 4 september 2019 om 09:57
Novaatje, een stevig kind, ja. Ik kan de onderkinnen al tellen.
Ze komt ook bijna 300 gram per week aan inderdaad.
De wond van de totaalruptuur is genezen, dat is heel goed gegaan. Was wel pijnlijk en naar in het begin met de hechtingen, maar nu geen pijn meer. Ik moet wel de bekkenbodem gaan trainen, ik wil ook fysio daarvoor. In ieder geval groen licht van de gynaecoloog, alles in orde.
Hoewel ik geen verdoving had, heb ik de ruptuur niet specifiek gevoeld. Kun je nagaan...
Vera, ja veel druk inderdaad, spuit er echt uit zeg maar en ik heb ook erg veel borstvoeding. Ja, kan proberen de ergste spanning eraf the kolven.
De wond van de totaalruptuur is genezen, dat is heel goed gegaan. Was wel pijnlijk en naar in het begin met de hechtingen, maar nu geen pijn meer. Ik moet wel de bekkenbodem gaan trainen, ik wil ook fysio daarvoor. In ieder geval groen licht van de gynaecoloog, alles in orde.
Hoewel ik geen verdoving had, heb ik de ruptuur niet specifiek gevoeld. Kun je nagaan...
Vera, ja veel druk inderdaad, spuit er echt uit zeg maar en ik heb ook erg veel borstvoeding. Ja, kan proberen de ergste spanning eraf the kolven.
dinsdag 10 september 2019 om 11:12
Heerlijk hè, hier ook een stevige baby. Nu 5 weken en bijna 6 kilo
. Slapen overdag is een dingetje maar bij mij slaapt ie geweldig
. Echt een mama's kindje. Bij papa is ie niet zo rustig haha. Ben vandaag voor het eerst alleen met m dus ongestoord knuffelen. Ook welk fijn, ik voel me soms wel schuldig tegenover peuterdochter. Maar baby slaapt anders gewoon echt niet. Hopelijk veranderd dat snel.
Fijn dat jullie goed herstellen. Hier ook een behoorlijke ruptuur maar volgens mij geneest t prima. Ik verlies af en toe een hechting en dan bloed t even nog. Ik heb pas over een paar weken de nacontrole. Ik voel me verder best wel goed, redelijk energiek. Erg fijn met nog een peuter. Vannacht zelfs maar 1 voeding.
Fijn dat jullie goed herstellen. Hier ook een behoorlijke ruptuur maar volgens mij geneest t prima. Ik verlies af en toe een hechting en dan bloed t even nog. Ik heb pas over een paar weken de nacontrole. Ik voel me verder best wel goed, redelijk energiek. Erg fijn met nog een peuter. Vannacht zelfs maar 1 voeding.
dinsdag 17 september 2019 om 14:43
donderdag 17 oktober 2019 om 14:18
Hey dames!
Wat is het stil hier. mijn verlof zit er weer op, volgende week moet ik weer aan het werk waar ik nog steeds geen zin in heb... wanneer moeten jullie weer aan de bak?
Dochter doet het super, en heeft haar eerste echte dag op kdv gehad, dat gaat heel goed! Volgende week ook eerste vaccinaties (volgens nieuwe 3-5 maanden schema, ivm kinkhoestvaccin die ik heb gehad), hoop dat ze daar niet al te veel last van krijgt.
Wat is het stil hier. mijn verlof zit er weer op, volgende week moet ik weer aan het werk waar ik nog steeds geen zin in heb... wanneer moeten jullie weer aan de bak?
Dochter doet het super, en heeft haar eerste echte dag op kdv gehad, dat gaat heel goed! Volgende week ook eerste vaccinaties (volgens nieuwe 3-5 maanden schema, ivm kinkhoestvaccin die ik heb gehad), hoop dat ze daar niet al te veel last van krijgt.
donderdag 17 oktober 2019 om 17:10
Wat fijn dat het goed gaat Vera.
Hier zit m'n verlof er ook op. Heb nog 2,5 week vakantie en dan begin in weer. De eerste vaccinaties al gehad. Ik heb wel de kinkhoest vaccinatie gehad maar vanwege medicijngebruik volgt zoontje toch het gewone vaccinatie programma.. hij doet t verder super goed. Hij slaapt goed, eet goed en groeit ontzettend hard.
Hier zit m'n verlof er ook op. Heb nog 2,5 week vakantie en dan begin in weer. De eerste vaccinaties al gehad. Ik heb wel de kinkhoest vaccinatie gehad maar vanwege medicijngebruik volgt zoontje toch het gewone vaccinatie programma.. hij doet t verder super goed. Hij slaapt goed, eet goed en groeit ontzettend hard.
donderdag 17 oktober 2019 om 19:26
Hier ook alles goed. Morgen de eerste vaccinaties, daar zie ik wel een beetje tegenop. Hopelijk valt het mee.
Ik woon niet in Nederland en heb nog een lange tijd verlof en dat vind ik een fijn idee. Ze groeit hard maar is toch nog zo klein en afhankelijk nu.
En ook met borstvoeding geven fijn om thuis te zijn.
Gaan jullie kolven op het werk?
Ik woon niet in Nederland en heb nog een lange tijd verlof en dat vind ik een fijn idee. Ze groeit hard maar is toch nog zo klein en afhankelijk nu.
Gaan jullie kolven op het werk?
vrijdag 1 november 2019 om 11:30
@citroentaartje wat heerlijk dat je nog lang verlof hebt! Woon je in Duitsland of Scandinavië?
Ik kolf inderdaad onder werktijd. Ik had in eerste instantie niet het plan dit te doen, maar de dagvoedingen aan de borst af te bouwen, maar toch valt het kolven mee.
Inmiddels ben ik weer twee weken aan het werk, wat op zich ook wel weer lekker is! Maar wat is de tijd toch snel gegaan....
Ik kolf inderdaad onder werktijd. Ik had in eerste instantie niet het plan dit te doen, maar de dagvoedingen aan de borst af te bouwen, maar toch valt het kolven mee.
Inmiddels ben ik weer twee weken aan het werk, wat op zich ook wel weer lekker is! Maar wat is de tijd toch snel gegaan....
woensdag 6 november 2019 om 19:19
Ja, Scandinavié inderdaad, echt een fijne cultuur rond verlof.
Wat goed dat je onder werktijd kan kolven! Ja, tijd gaat echt ontzettend snel.
Het wordt steeds leuker. Onze kleine meid huilt een stuk minder en is heel vrolijk en actief. Een paar dagen terug is ze begonnen met omrollen (rug naar buik!) en ze wil de hele tijd rechtop zitten en lopen. Haha, het is lastig om haar overdag te laten slapen, want ze wil het liefste doorgaan met alles ontdekken.
Wat goed dat je onder werktijd kan kolven! Ja, tijd gaat echt ontzettend snel.
Het wordt steeds leuker. Onze kleine meid huilt een stuk minder en is heel vrolijk en actief. Een paar dagen terug is ze begonnen met omrollen (rug naar buik!) en ze wil de hele tijd rechtop zitten en lopen. Haha, het is lastig om haar overdag te laten slapen, want ze wil het liefste doorgaan met alles ontdekken.
vrijdag 17 januari 2020 om 21:55