Uitgerekend 2e helft Juli 2019 (met tabel)

14-11-2018 22:19 596 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal!

Afgelopen zaterdag ben ik erachter gekomen dat ik zwanger ben van mijn tweede kindje!

Het lijkt me erg leuk om met dames die in dezelfde periode - de tweede helft van juli 2019 - uitgerekend zijn te kunnen kletsen.

Hieronder heb ik een tabel gezet die je zelf aan kunt passen door in te loggen:

Tot snel!

NaamLeeftijd V / MKindjeUitgerekendGeslachtAfsprakenBijz.heden
Antje28 / 30tweede20 juli?12-12 eerste echo....
Vera9930/32eerste19 juliMeisje....
Novaatje7939/37vierde29juliJongen/....
MomtoBe226/30tweede15juli??10-12 eerste echo....
Dhana28/28eerste25juli?11-12 eerste echoMA juli
Stacey8632/32derde29juliJongen12/11 echomk 2015
Rein198632/32eerste22juli.........iui
SantaMaria38/32 tweedenog onbekend....18 december echo....
Citroentaartje8831/32eerste21 juli.... 6 maart 20 wekenecho....
Naniene28/30tweede29 julijongen 8 januari termijnecho....
Helaas mocht het niet zo zijn... We denken aan jullie KoetjesenKalfjes, Moosforhappines1988, Noonootje & Lacer :hug:
moderatorviva wijzigde dit bericht op 31-12-2020 10:59
Reden: ww verwijderrd ivm misbruik account
35.77% gewijzigd
Ik woon in de randstad en ben ambtenaar.

Ik heb het nieuws nog met niemand gedeeld, eerst maar even de eerste echo afwachten.

Hoe oud zijn jullie kinderen voor de mensen die zwanger zijn van de 2e, 3e of 4e?

Morgen wordt een spannende dag. Teddi, ik ga echt voor je duimen. Nog iemand gaat morgen toch?

Livelaughlove: welkom! Je bent 20 jaar jonger dan ik. 😀 En van harte met je zwangerschap.
Van harte LivelaughLove! Het nieuws al gedeeld met familie?

Hier hebben we het een paar dagen na de positieve test al verteld aan ouders, ik kan heel slecht dit soort zaken voor me houden en bij een miskraam of negatief bericht bij een echo, zou ik het zelf heel vervelend vinden om achteraf het te moeten vertellen. Want dat zou toch gebeuren, het delen van naar nieuws.
Nu was mijn moeder bij ons thuis toen we naar de VK gingen voor de eerste echo en heeft ze in spanning zitten wachten ;-)

Afgelopen vrijdag aan twee stellen het nieuws verteld, die in eem lang medisch traject zitten. Dat vond ik wel heel lastig, maar voor hen nog lastiger om van ons te horen dat een tweede in aantocht is en zij na 3,5 jaar nog altijd met lege handen staan.

Ik ben zelf werkzaam als officemanager bij een grote ICT detacheerder. Ik woon in Twente, vlakbij de Sallandse heuvelrug :-)

Hier zal dochter 22 maanden zijn, mocht alles goed blijven gaan, wanneer baby wordt geboren.

Ik zal de tabel aanpassen, want mijn uitgerekende datum is gewijzigd!

Zullen we afspreken dat ik na alle termijnecho's de tabel update en we dan de uitgerekende data op volgorde zetten? Vind ik zelf wat prettiger lezen..
Wat leuk om zo nog een beter beeld van jullie te krijgen!

@SantaMaria bizar maar zo leuk die leeftijdsverschillen hier! Wij zijn de oudjes 🤣

@chantilly hoe reageerden ze? Dat is zo bikkelhard. Wel heel lief dat jullie het juist hen zo vroeg toevertrouwen. Ik moet het vrijdag aan mijn beste vriendin vertellen die nu net voor de 2e ronde ivf met embryoselectie bezig is ivm erfelijke ziekte. Ze is ouder dan ik en heeft maar paar kansen ivm erfelijke ziekte.

Onze kinderen zijn 5, 3 en 19 maanden.
@teddi ik duim voor verrassend goed nieuws!
Hallo allemaal,
Ik lees al sinds het begin mee, maar heb mezelf nu toch in de tabel gezet. :) Ik ben 9 weken zwanger van mijn eerste en ik vind het allemaal heel spannend. Ik heb vorige week een echo gehad en het voelde heel bijzonder om een kloppend hartje te zien. Mijn directe familie heb ik het al verteld en een paar collega's op het werk. Verder wil ik proberen om tot half januari te wachten met het aan nog meer mensen te vertellen. Wel fijn om op het forum er iets meer over te kunnen kletsen.
@vera99 & chantilly21_
Familie reageerde in 1e instantie wel geschrokken maar vinden het nu allemaal wel leuk en staan achter me!
Ik had me eerste echo al met 6 weken 3 dagen toen een mooi kloppend hartje gezien. En ik kom net terug van de verloskundige had een intake gesprek en gelijk nog even snel een echo gehad ben nu 8 weken en 3 dagen en het vruchtje was goed gegroeid en het hartje klopte nog goed dus allemaal goed nieuws. Was wat zenuwachtig omdat ik eigenlijk geen klachten meer heb behalve vermoeidheid.
Lieve Teddi, ik hoop zo ontzettend op goed nieuws voor jullie vandaag. Ik denk aan je. Dikke knuffel

Voor de rest, wat fijn om ook alle mooie berichten van kloppende hartjes te lezen meiden :heart:
@moos hoe is het met jou? Kun je jouw ervaring met je omgeving delen? Ben je nu thuis? Willen jullie er binnenkort gelijk weer voor gaan of juist eerst verwerken en bijkomen van alles?
Nova, lief je berichtje.
Hier zit het niet echt mee. Had vrijdag een echo maar er zit nog flink weefsel, weer twee dosis cytotec ingenomen maar er komt niks op gang. Gyn adviseert te wachten op eerste menstruatie omdat het dan mogelijk eruit komt. Maar hoe lang alles gaat duren? Hoe voel jij je?
@moos ah nee ook dat nog. Had zo gehoopt dat jij ondanks het verdriet ook al een beetje vooruit mocht kijken. Ik hoop dat die menstruatie snel alles opruimt. Heb je normaal een regelmatige cyclus? Je klinkt heel sterk en warm! Knap vind ik dat!

Ik voel me soms giga misselijk en raak dan bijna in paniek. Paar keer per nacht eruit om te plassen, hele zere borsten en koud en moe. Ben er soms chagerijnig van, wat totaal onterecht is maar daar geef ik de hormonen maar de schuld van.
Mijn kinderen zijn 5 en 2,5 en ik voel me beroerd heb het de hele dag koud en kan geen bh meer verdragen. Maar ja hoort erbij nog even en dan wordt dat ook minder.
@stacey wanneer werd het bij jou minder? Vorige keren was het bij mij vooral van 10-16 weken. Mijn tweede zwangerschap ontdekte ik pas bij 9 weken.
@nova bij mijn oudste pas bij 25 weken en bij de jongste met 18 weken.
Nog geen nieuws van Teddi :-(.
Ik hoop dat alles ok is.

Ik heb vanmiddag de echo en begin het nu wel spannend te vinden.

@citroentaartje: welkom. Ik probeer het ook nog een tijdje voor me te houden, dus extra leuk om het er met jullie over te hebben.

Mijn eerste kind is trouwens 6 jaar.

Edit: net de echo gehad. Alles gaat goed en een kloppend hartje. De uitgerekende datum is 29 juli.
Wat fijn Santamaria!! :heart:

Ik mag donderdag weer kijken met de termijnecho. Ben toch ook wel weer zenuwachtig!!

Wat enorm vervelend moos! Bij mij werkte cytotec ook niet helemaal goed en moest toen nog met spoed een curretage ondergaan. Waarom geen idee maar van de curretage enorm spijt gehad dus hopelijk wordt jouw enorme geduld beloond met straks een mooie schone baarmoeder! Kan me voorstellen dat het enorm balen is maar soms wordt geduld echt beter beloond dan de snelle oplossing. Bloed je nog? In iedergeval veel sterkte meid!
Welkom citroentaartje en livelaughlove, gefeliciteerd met jullie zwangerschap!

Ik heb donderdagochtend de termijn echo, vind het wel weer spannend, aan de andere kant, heb best wel wat kwaaltjes (erg moe, vaker plassen, veel dromen om maar wat te noemen), hoop dat dat een teken is dat alles nog steeds goed is.

Onze familie weet het al een tijdje, maar ze wisten ook al van het iui traject. Verder wachten we nog even met het iedereen vertellen tot iig eind december.

Ik woon trouwens in Brabant met vriendlief en werk als arts bij de GGZ.
rein1986 wijzigde dit bericht op 18-12-2018 19:42
Reden: Herkenbaarheid
2.11% gewijzigd
@santamaria wat geweldig!

Ik heb net twee collega’s mogen feliciteren met hun zwangerschap. Were bekendgemaakt tijdens kerstborrel. Ik kan mijn nieuws pas na de kerstvakantie kenbaar maken.
@SantaMaria Heel fijn dat je een goede echo had!

@Rein1986 Bedankt. :)

Ik ga overmorgen iets van 6,5 uur vliegen, ben daar wel een beetje nerveus over. Ik ben vrij veel misselijk (hoewel ik weinig moet overgeven). Ik heb Preggie Pops gekocht, maar iemand toevallig nog tips?

En hoe blijven jullie fit? Gaan jullie zwangerschapsgym doen of zwangerschapsyoga? :) Ik ga twee keer per week naar de sportschool en volg min of meer mijn oude routine, hoewel ik alles net wat minder lang volhoud.
Citroentaartje waar vlieg je naartoe? Ik heb met 8 weken 5,5 uur gevlogen en dat ging prima maar ik ben ook niet erg misselijk. Ik had wel in het vliegtuig noodles gegeten. Lekker simpel en neutraal maarja daar moet je maar net zin in hebben. Het was blijkbaar wel belangrijk om regelmatig even je benen te strekken dus dat heb ik maar gedaan...

Preggie pops Ken ik niet. Een vriendin van me was tijdens haar zwangerschap heel misselijk en die had iets van de huisarts voorgeschreven gekregen. Misschien kan je de huisarts even bellen?

Ik sport trouwens nog (bijna) iedere dag een half uur/ 3 kwartier. Nu geen cardio meer want springen en rennen voelt niet goed dus vooral pilates, benen/billen, armen met gewichten enzo. Ben vrij sportief dus ben blij dat ik nog bijna alles kan en er wel zin in heb. Zal straks wel gek zijn om minder te sporten want ik sport al 10 jaar zo regelmatig dat ik dan echt een andere bezigheid moet zoeken! Of inderdaad zwangerschapsyoga? Iemand ervaring daarmee?
Ha dames, ik sport momenteel niet ben te moe en te misselijk. Beweeg wel voldoende en krijg frisse lucht. Vorige keer Emafesane via ha gekregen. Probeer nu nog even zonde maar loop wel een beetje met m’n ziel onder de arm.

Preggie pops ken ik niet. Nu vooral Renni tegen al die oprispingen.
@Noonootje We gaan naar Amerika. Ik neem crackers en die Preggie Pops mee en dan gaat het hopelijk goed (dat was ook op aanraden van de huisarts en het is wel een fijner idee om geen medicijnen te hoeven nemen). Ja, over benen strekken had ik gelezen, ik ga proberen elk uur een stukje te lopen.

Knap dat je elke dag sport! :) En fijn dat je nog bijna alles kan.

@Novaatje79 Ja, kan me heel goed voorstellen dat je even een pauze inlast. Hopelijk in het tweede trimester meer energie! Emafesane klinkt best heftig, maar wel mooi als dat helpt!

Preggie Pops zijn gewoon hele zure, harde snoepjes trouwens, weinig speciaals aan, maar het helpt wel enigszins. Denk door het sabbelen en de zure smaak.
@ Sporten, ik vind achter mijn dreumes aanvangen al sport genoeg ;-) Dat, samen met het dagelijkse rondje wandelen of fietsen met dochter, is voor mij lichaamsbeweging genoeg.

Vorige keer geen zwangerschapscursus oid gedaan, dit keer wil ik Mindfullness zwanger gaan volgen. Yoga en wat ademoefeningen die je daar aanleert. Niet dat ik er veel aan heb gehad, die ademhalingsoefeningen tijdens mijn bevalling, maar wellicht dat het nu allemaal anders verloopt :-) Groot gemis vorige keer was het kunnen praten met moeders die in dezelfde periode waren uitgerekend. Dat vond ik achteraf wel jammer.

Hier gaat het met de misselijkheid sinds ik Emesafene slik, gelukkig goed. Wel iedere ochtend direct overgeven ( heel fijn met een lege maag), maar daarna gaat het een half uur goed. Snel wat eten, pil innemen, dochter klaarmaken voor KDV en droppen en in de auto verder ontbijten.

Zuur kan ik absoluut niet hebben op dit moment en ik merk dat waar ik de vorige keer heel erg gefocust was op crackers, ik ze nu echt verafschuw. IK kan eigenlijk alles redelijk eten, maar het zijn kleine beetjes per keer. Een normale maaltijd gaat niet, dus afgelopen weekend was wat ongezellig op de kerstmarkt in Dresden met mijn familie. Uit eten was geen leuk iets, werd erg misselijk van alle geuren en ben uiteindelijk snel naar de hotelkamer teruggegaan.

Hier gisteren mijn beoordeling gehad ( hele prima beoordeling, met een schijntje verhoging) en toen besloten het pas echt 7 januari te vertellen. Mijn leidinggevende mag mooi nog even wachten ;-)
Nou slecht nieuws het hartje is gestopt. Waarschijnlijk 2 dagen na m'n eerste echo met 8,5 week.

Echt verschrikkelijk en nu moet ik weer het hele traject in vanwege asherman. Het lijkt echt nooit mee te zitten. Om me heen wordt iedereen maar hoppa in 1x zwanger en poept zo een kind eruit en bij mij is het altijd wat.

Ben er redelijk nuchter in hoewel m'n man en familie intens verdrietig zijn. Ik kijk alleen maar op tegen al die behandelingen :-( al die ziekenhuisbezoeken en ingrepen die ik weer moet ondergaan wat een hel.

Nou toch veel zwangerschapsplezier allemaal en hopelijk wat beter nieuws! :hug:
Noonootje, ik kwam eigenlijk alleen maar even kijken of er nieuws rondom Teddi.
Nu lees ik jouw ontzettende verdrietige bericht. Die had ik niet zien aankomen, wat verdrietig zeg. Geen woorden voor.
Wat bedoel je met het hele traject?
Heb je hiervoor asherman opgelopen door curretage? Ach lieverd, wat een ellende zo. Ik denk aan je :heart:
Noonootje wat een verdrietig nieuws. Vind het zooo erg voor je. Had zo gehoopt dat je wel op die roze wolk kon kruipen. Oh meid een hele dikke knuffel....

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven