Uitgerekend 2e helft Juli 2019 (met tabel)

14-11-2018 22:19 596 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal!

Afgelopen zaterdag ben ik erachter gekomen dat ik zwanger ben van mijn tweede kindje!

Het lijkt me erg leuk om met dames die in dezelfde periode - de tweede helft van juli 2019 - uitgerekend zijn te kunnen kletsen.

Hieronder heb ik een tabel gezet die je zelf aan kunt passen door in te loggen:

Tot snel!

NaamLeeftijd V / MKindjeUitgerekendGeslachtAfsprakenBijz.heden
Antje28 / 30tweede20 juli?12-12 eerste echo....
Vera9930/32eerste19 juliMeisje....
Novaatje7939/37vierde29juliJongen/....
MomtoBe226/30tweede15juli??10-12 eerste echo....
Dhana28/28eerste25juli?11-12 eerste echoMA juli
Stacey8632/32derde29juliJongen12/11 echomk 2015
Rein198632/32eerste22juli.........iui
SantaMaria38/32 tweedenog onbekend....18 december echo....
Citroentaartje8831/32eerste21 juli.... 6 maart 20 wekenecho....
Naniene28/30tweede29 julijongen 8 januari termijnecho....
Helaas mocht het niet zo zijn... We denken aan jullie KoetjesenKalfjes, Moosforhappines1988, Noonootje & Lacer :hug:
moderatorviva wijzigde dit bericht op 31-12-2020 10:59
Reden: ww verwijderrd ivm misbruik account
35.77% gewijzigd
Ik vind het zo verdrietig om te lezen dat je zon onzekere echo hebt gehad Teddi, bij mij klopte de termijn helaas ook niet.
Ik hoop dat dat het kindje alsnog een groeispurt maakt en alles goed komt.
Kom je de dagen een beetje door?
Ik denk aan je.

Lief dat jullie nog naar mij vragen meiden. Ik ben gister het vruchtzakje verloren, heel duidelijk met een draadje eraan.
We hebben het op een mooi plekje losgelaten en vriend deed een lief woordje.

Ik lees af en toe nog mee en wens jullie de allermooiste, liefste en meest gezonde kindjes toe.
Wat vreselijk teddie die onzekerheid. Hopelijk kan je je gedachten een beetje verzetten hoe moeilijk dat ook is. Mag je gelijk maandag terugkomen voor de echo?

Wat irritant die bloedingen Stacey. Gelukkig heeft het niet met de baby te maken! Wanneer is de volgende echo?

Supernieuws die kloppende hartjes! :heart: :heart: :heart:

Lieve moos wat fijn dat het nu een beetje achter de rug is. Hopelijk kunnen jullie dit weer een plekje geven en dan hopelijk 2019 jullie jaar!!!
@moos dat lijkt me indrukwekkend! Zoals je het beschrijft lopen de rillingen over m’n rug, zo klein maar als zoveel betekenend.

@teddy wat afschuwelijk zo’n onduidelijke echo. Ik duim voor een wonder.

Verder blij met al die goede echo’s en kloppende hartjes.

Ik voel me zo misselijk, moet echt de hele dag (met lange tanden) eten om niet over te geven en ik groei als kool. Komt denk ik ook omdat het m’n vierde is.

Ik moet mezelf echt de dag door slepen zo moe en zo misselijk. Vraag de kinderen steeds om zachtjes te doen, geen kabaal te maken en heb op het werk het gevoel dat iedereen me ‘lastig valt’. Het laat me met rust gevoel.

Ik ben nu ongeveer 8 weken
en vrijdag voor het eerst naar de vk. Pas bij 10 weken eerste echo.
@moos fijn dat je er zo een mooi afscheid van gemaakt hebt. Heb er zelf nog steeds spijt van dat ik dat bij mijn sterretje niet gedaan heb. Toendertijd

@nova de volgende echo is op 31 december. Ik mag eerder komen als ik door de bloedingen onzeker wordt. Maar mijn vriend zei lieverd het kindje klampt zich aan je vast en heeft ondanks alles niet losgelaten. Als je niet op jezelf kunt vertrouwen probeer dan op het kleintje te vertrouwen.

Nu alle info over de Nipt doorlezen die bestond nog niet bij mijn vorige 2 zwangerschappen. En moeders voor moeders regelen.
Mooi maar ook erg verdrietig moos. Een kindje verliezen, hoe klein ook, is verschrikkelijk.

Bloedverlies zou mij ook erg bang maken. Ik kijk nu al elke keer op het toilet of ik bloed verlies.

Wat houdt nipt in? Is dit net zoiets als de combinatietest?
Die heb ik bij mijn eerste zwangerschap wel gedaan. Voor nu moet ik even kijken hoe of wat ik ga doen.
Hier een mooi kloppend hartje! 8 weken zwanger en uitgerekende datum voorlopig 25-07.

Was in eerste instantie een tweede vruchtzak te zien, maar uiteindelijk is er eentje uitgegroeid tot kindje van nu 8 weken.

4 januari de termijnecho!

Wij gaan voor de NIPT, de combinatietest was de voorganger hiervan. De nipt is enkel bloed af laten nemen en her DNA van kindje ( en als je wil, ook van jezelf) wordt daarna gescreend op afwijkingen. Wij gaan voor de NIPT met daarbij de nevenbevindingrn, waarin ze op meer gaan screenen dan de 3 afwijkingen waar ze standaard naar kijken.
@SantaMaria Welkom nog! Fijn dat je zo snel na je miskraam weer zwanger bent!

@teddi vreselijk dat je zo in spanning moet wachten, kon je niet eerder terecht voor een nieuwe echo? Hopelijk heb je gewoon je eisprong later gehad en is er niets aan de hand, ik duim voor je :redrose: Wanneer mag je precies voor de nieuwe echo?

@mom2be, vera99, stacey86, Antje18 en chantilly: gefeliciteerd met de goede echo's en kloppende hartjes, wat een heerlijk gevoel is dat he :love:

@moos lief dat je nog even komt kijken hier, kan me voorstellen dat dat erg moeilijk en confronterend is, fijn dat de medicatie uiteindelijk toch zijn werk heeft gedaan en je op een mooie manier afscheid van je kindje hebt kunnen nemen. Ondanks dat het het verlies niet goed maakt hoop ik toch dat het voor jullie weer snel raak is, als je goed nieuws hebt kom je het dan ook nog even vertellen?

Hier na weken van vreselijke misselijkheid en moeheid was vanaf dinsdag alles weer normaal, symptomen leken weg, de "waas" van zwangerschap leek even weg (weet even niet goed hoe ik zit uit moet leggen) maar alles voelde weer helder en het zwanger-gevoel was er niet meer, daarnaast ook echt menstruatie krampen dus ik vreesde voor het ergste. Vriend heeft uiteindelijk de VK gebeld want ik durfde niet weer te bellen, bang dat ze me een aansteller vinden :clown:
Uiteindelijk waren ze erg lief, en mocht ik vandaag komen voor een echo in plaats van maandag. Gelukkig helemaal niks aan de hand - zelfs goed gegroeid en hartje klopt nog steeds :heart: Kwaaltjes die verdwijnen hoeft dus niets te betekenen.
Nu mag ik 24 dec weer terug voor de termijn echo, net voor kerst zodat we met de feestdagen het nieuws aan familie kunnen gaan vertellen.
Hebben jullie het al aan familie/vrienden verteld of nog niet?
Dhana moet stiekem toch een beetje lachen bij jouw verhaal. Wat kunnen we ons gek maken zo herkenbaar! :hihi:
Wel fijn dat je gelijk langs mocht komen dan nemen ze je wel serieus!

Jij hebt dan ook best vroeg de termijnecho toch? Ik heb hem volgende week met 10 weken 3 dagen. Vind dat best wel vroeg. Als het nog steeds goed is met de beeb ga ik denk ik om een extra echo vragen met 12/13 weken ofzo. Vind het anders wel lang duren tot de volgende echo... Ook nog best pril om het daarna op m'n werk te vertellen of denk ik nou te moeilijk? Wat ga jij doen?
Noonootje Ja idd gek maken, echt onbezorgd is het helaas niet ;-D

Mijn termijn echo is al met 9.5 week.. vond het ook vroeg maar door de feestdagen hebben we het zo gepland, volgens haar maakte dat niet uit. Vind het wel vroeg maar ga gewoon 2 extra echo’s bijkopen rond 12 en 16 weken. Liever een paar tientjes kwijt en geen stress. Ik ben van plan om pas op werk te vertellen rond 12-13 weken, maar familie mag het wel weten rond 10 (met kerst) want zij weten toch dat we bezig zijn door vorige MA, toen hadden we het net de week ervoor verteld :|

Of bedoel je na 12-13 weken nog pril om te vertellen? Denk dat je het dan misschien toch al gaat zien (ligt er misschien ook aan hoe oplettend je collega’s zijn :P )

Wanneer heb je de termijn echo volgende week?
Bedankt voor al jullie lieve berichten! De eerste dagen waren heel zwaar en nu ben ik wel wat rustiger. Ik kan er toch niks aan veranderen.
Voordeel is dat ik geen bloedverlies meer heb gehad, en nog misselijk ben, en pijnlijke borsten. Maar goed, dat zegt misschien nog niet veel. Ik wil mezelf geen valse hoop geven. Ik merk gewoon dat hoe meer dagen er voorbij kruipen (zonder bloed en krampen) hoe meer ik toch een beetje ga hopen op iets positiefs. Die gedachtes zijn allemaal zo verwarrend, vooral omdat ik gewoon moet afwachten en ik kan verder niks..

Maandag klinkt nog zo ver weg.. Gelukkig heb ik wel wat afspraken staan dus ik hoop dat de afleiding me goed gaat doen!

Meiden met een mooie echo! Wat fijn! Niets mooiers om dat te zien he?
Het is al bijna weekend. En dan alweer bijna maandag.
Hopelijk krijg je dan goed nieuws.
@Teddi ik duim dat het snel maandag is en dat je dan mooi nieuws krijgt!

@ Chantilly wat geweldig dit goede nieuws!

Ik eet as we speak een tweede kroket op m’n werk tegen de misselijkheid. Ik, die normaal heel gezond eet.

Ik heb 31 december mijn eerste echo ben dan 10/11 weken. Net de eerste keer naar de vk geweest, bijzonder zij heeft al drie kinderen van ons geboren zien worden. Ze vroeg of een tweeling ook ok is. 😬
@novaatje dat komt waarschijnlijk omdat je buik vrij groot is mijn VK vroeg ook of de andere VK al gechekt had dat het een eenling was. Ik: dat zal toch wel😩 en gelukkig was het er ook maar eentje. Maar is geen rare vraag bij een derde of vierde zwangerschap dan groeit je buik soms abnormaal in het begin. Ik weet niet hoe het bij jou is maar ik krijg de eerste broeken al niet meer dicht. Na de kerst maar positie kleding bestellen.
Dhana ik wil het ook pas na 12 weken op m'n werk vertellen. Wij hadden het onze familie al 2 dagen na de test vertelt maar komt ook omdat ik eigenlijk naar het ziekenhuis voor controle en dat wisten zij natuurlijk. Deze afspraak moest ik dus afzeggen omdat ik toen al zwanger was.

Slim ik ga ook wat echo's bijkopen! Die paar tientjes maakt inderdaad niet uit
Hier vragen ze bij het echo bureau €30 voor een extra echo geloof ik, maar je kan ook vragen of je een extra mag, weet niet hoe dat zit met declareren.

Wel fijn dat familie het al weet toch, ik vind die grens altijd lastig want ook al gaat het mis, dan wil ik het ook delen. Nu is het ook alleen met kerst omdat dan iedereen bij elkaar is, mijn moeder weet het trouwens al wel, ze zag het aan me ofzo :mrgreen:
Ik heb nog een tijdje in de spiegel gekeken maar ik zie niks, schijnbaar hebben sommige hier een extra zintuig voor :nut:
@stacey buikje heb ik zeker. Ze hintte er vooral op omdat ik week na de ovulatie al zoveel klachten had en die enkel verergeren. Ook heb je een grotere kans naarmate je ouder wordt.

Ga er verder niet vanuit hoor, zit bij ons niet in de familie.

Oh man ik heb het nu al die weke zo koud. Echt blauwe handen. Jullie ook?
Novaatje ik merkte geen verschil in buik tussen een- en tweeling, alleen de klachten waren inderdaad veel heftiger bij tweeling en de vermoeidheid was niet te doen :mrgreen:
Hoihoi,
ik ontdek het forum net pas en heb even alles gelezen. Sterkte degene met slecht nieuws!
Ik kan de tabel niet wijzigen maar misschien kan iemand het voor me erin zetten als ik me nog kan aansluiten! Ik ben 18 jaar, ik ben nu 8 weken en 1 dag zwanger van mijn 1e kindje. uitgerekende datum is 26 juli 2019.
@dhana wat bijzonder zeg. Klachten zijn hier vroeg en intens maar ben ook een paar jaartjes ouder dus wellicht speelt dat me parten.
@livelaughlove gefeliciteerd en welkom!
@Novaatje Ja dat bedoelde ik ook te zeggen, als je kwaaltjes zo intens zijn zou het goed kunnen, wel heel leuk en bijzonder als het twee kleintjes zouden zijn hoor! :mrgreen: double the trouble
@livelaughlove Welkom en gefeliciteerd met je zwangerschap!
We zijn uitgerekend op dezelfde dag! :mrgreen: Hoe voel je je?
@Dhana, wat leuk! bedankt! jij ook gefeliciteerd met je zwangerschap.
Tot nu toe valt het hartstikke mee met de symptomen af en toe vlagen misselijk en buikkrampen maar verder niet echt heel erg last van de symptomen gelukkig haha. en hoe voel jij je?
Livelaughlove welkom en gefeliciteerd! Heb je al een echo gehad?
Gezien je leeftijd ben ik wel benieuwd hoe je omgeving reageerde.

Hier ben ik nu 9wk zwanger. Ik ben erg lui de laatste tijd maar heb voor de rest nog steeds weinig klachten! Het wordt wel spannend richting de kerstdagen, we gaan het dan de directe familie vertellen, maar voor die tijd geven we dus geen dieetwensen door ;). Maar er is altijd wel wat te eten gezien de hoeveelheden dus dat komt wel goed. Ben benieuwd hoe iedereen gaat reageren.
Hoe hebben jullie het verteld aan de familie?
Staan er komende week nog echo’s gepland? Ik heb de termijnecho net voor de 12wk. Ook zal ik dan de NIPT laten doen.
@vera wat spannend om het straks te vertellen he! Wij doen eigenlijk nooit iets bijzonders anders dan het te vertellen. Dennk dat we onze oudste zoon van 5 het dit keer laten vertellen. De schok zal groot zijn, vooral omdat familie vindt dat wij nu Sl best wel druk zijn.

Ik ben benieuwd wat jullie allemaal voor werk/studie doen en waar jullie wonen.

Wij wonen in een stad in Gelderland en ik ben wetenschapper. De bevalling zal in zes weken durende vakantie zijn. 31 dec termijnecho.
@nova ik kom ook uit Gelderland. De stad van Flipje om precies te zijn. Ik ben thuisblijf mama maar doe veel vrijwilligerswerk. Wij hebben het onze zoon van 5 aan de familie laten vertellen. Is misschien wat vroeg maar wilde de spanningen van de bloeding met iemand kunnen delen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven