Uitgerekend 2e helft juli 2021

16-11-2020 21:10 363 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dit topic is er voor de iedereen die in de 2e helft van juli is uitgerekend!
Laat weten of je mee wil schrijven, dan zet ik je in de tabel :-) :jump:
Wil je iets aanpassen? Laat dat dikgedrukt aan mij weten!

Naam Leeftijd Uitgerekende
datum
Hoeveelste
kindje
Echo
Mirriemirrie 34 22 juli :heart: 2e
Bizarre 34 19 juli :heart: 1e 29-12
Hybris 31 20 juli 1e 9-12
SingleQueen 37 20 juli :heart: 1e 6-1
Nalala 31 21 juli :heart: 3e 23-12
Olijfje 29 21 juli :heart: 1e 30-12
Puzzelstuk 21 juli :heart: 2e 30-12
Cela 34 22 juli :heart: 1e
Lapjeskat 28 22 juli 1e 15-12
Neweve 30 22 juli 1e
Fietsertje89 30 23 juli :heart: 1e 21-12
lapetiteprincesse 30 23 juli 1e
Plukje83 36 23 juli :heart: 2e 31-12
Amber 26 24 juli :heart: 1e
Nolatjeee90 28 25 juli :heart: 1e 11-12
Lisedor 35 27 juli :heart: 3e 5-1
Phloxx 29 27 juli 1e 14-12
Aviendha 28 28 juli 1e 15-12
Vivavette 29 28 juli :heart: 1e 7-1
Lampje279 32 29 juli :heart: 1e 23-12
Janeway103 30 juli 2e 16-12
_mathilde_ wijzigde dit bericht op 15-12-2020 10:21
65.08% gewijzigd
Gefeliciteerd met de mooie echo's tot nu toe!

Ja, vandaag hier ook echo idd! Hopelijk klopt het dat ik vandaag 7w ben, en kunnen we wat zien op de echo. Blijft sws nog even spannend. Ik zou stiekem wel balen als het korter is, want ik ben nu al dagen aan het aftellen :P.
De intake bij de vk wordt pas na deze echo gepland. Dus ik neem aan dat ik daar dan morgen wel over gebeld word. Ben benieuwd. Dit keer voor een andere praktijk gekozen dan bij de vorige. Dus is echt weer opnieuw kennismaken.

Verder herken ik dat enorme honger, maar nergens trek in hebben heel heel erg. En als ik veel zit te gapen blijkt even wat eten ook vaak de oplossing.

Lampje bij mij begon weeïg/misselijk vanaf 6w. Zelfde als de vorige zwangerschap trouwens, maar ik heb begrepen dat symptomen elke keer weer heel anders kunnen zijn.

Nolatjeee ik ben ook echt zo'n doemdenker, dus ik denk dat ik me ook pas na de 20w echo echt kan ontspannen. Al probeer ik er niet teveel mee bezig te zijn.

Phloxx ik heb ook zo'n honger. En nu ik jou over soep hoor heb ik daar natuurlijk ineens trek in :).

SingleQueen ik snap je helemaal. Ik las ook dat als er een kloppend hartje is de kans op miskraam alweer een stuk kleiner is. Pas duidelijkheid hebben bij 12 weken is wel heel laat. Jammer dat het zo slecht geregeld is bij de NHS.

Mathilde wat een fijne reactie! Hahaha, ik moest hardop lachen om de vergeetachtigheid. Is er bij mij ook al ingeslopen.

Inmiddels ook al een week bezig met MvM. Hier staat inderdaad de hele voorraad boven, en overdag 1 fles beneden. Moet er idd wel om denken dat ik die naar boven breng als er bezoek komt. (Al gebeurt dat nu bijna nooit)
Alle reacties Link kopieren
:hug: Begrijpelijk Fietsertje. Had gehoopt dat het een mentale steun kon zijn, maar dat klinkt niet zo :'(. Fijn dat je 2 goede vriendinnen hebt! Moet eerlijk zeggen dat ik er wel wat tegenop zie om mijn moeder te informeren. Wel om andere redenen. Zij relativeert namelijk werkelijk alles en is in die zin nooit echt een steun voor me. Ze heeft zelf ooit een miskraam gehad en daarna alsnog een succesvolle zwangerschap, dus ziet een miskraam als iets wat nu eenmaal gebeurt en normaal is. Dat klopt misschien, maar niet wat je wil horen als het echt gebeurt. Toen zwanger worden niet lukte zei ze altijd alleen maar "ach, ik voel dat het goed komt." En "ik ken iemand die na lang proberen toch zwanger raakte tijdens vakantie, dat hoor je zo vaak!"

Maar goed, mijn schoonouders en moeder hebben onderling erg goed contact, dus het voelt wat lullig om haar dan niet te informeren terwijl ik haar wel wekelijks zie.

Puzzelstukje Wat lastig :(. Mijn eetlust is minder, maar geen echte afkeer, dus aan mij heb je geen zak vrees ik
Alle reacties Link kopieren
oh dames, ik meld mij voorzichtig weer aan. Afgelopen week is een rollercoaster geweest. Bloedverlies had dit weekend doorgezet, ook wat stolsels erbij. Maar stopte ook ineens weer. Toch maar overlegd met de verloskundige en ik mocht vandaag langs komen voor een echo.

Er is gewoon een vruchtje te zien met een knipperend hartje!! o_o We kunnen het nog steeds niet geloven. Ik heb nog wel steeds wat bruin bloedverlies, maar in de baarmoeder is geen bloed meer te zien. Waar het vandaan is gekomen is onduidelijk..

Dus voor nu toch nog goed nieuws, volgende week woensdag nog een extra echo om te kijken of het goed groeit. Termijn is namelijk onduidelijk, omdat ik gelijk na mijn vorige miskraam weer zwanger ben geworden en ik denk ik wel een wat langere cyclus heb gehad dan normaal.

Ik ga straks alles even bijlezen. Zie al een paar goede echo's :cheer:
Alle reacties Link kopieren
Oh wat goed Mirrie! Ik duim dat het goed nieuws blijft!

Plukje, hoe laat heb jij?

Puzzelstuk: hier ook echt heel weinig eetlust. Begin nu ook echt misselijk te worden. Gelukkig nog wel zonder overgeven. 's ochtends gaat het juist prima, en kan ik ook wel fatsoenlijk ontbijten, maar 's middags wordt ik toch wel flink misselijk en heb al een paar avonden amper een warme maaltijd weg kunnen krijgen. Geroosterd brood gaat nog wel goed. Ik heb vandaag tussen de middag maar een omelet gemaakt met wat groente, zodat ik straks een broodje kan eten. Peuter wil tegenwoordig ook alleen maar brood eten dus dan maar samen brood.
Ik hoop niet dat dit veel erger wordt, nu net 6 weken. Vorige zwangerschap was ik alleen wat weeïg, meer niet. ik ben 's avonds doodmoe maar ga laatste dagen ook kotsmisselijk naar bed dus dan kan ik ook weer niet slapen.
Alle reacties Link kopieren
Oh wauw Mirrie wat een fantastisch nieuws!! Kan me voorstellen dat dat heel onwerkelijk voelt. Hopelijk stopt het bloedverlies nu helemaal!

@Janeway: wat vervelend dat je zo misselijk bent! Geroosterd brood is hier de enige soort die er nog in gaat ook. Hopelijk word je misselijkheid niet nog erger en blijft het hierbij!

@ Fietsertje: Heftig zeg dat je vader zo ziek is :( snap dat je ze dan niet wil 'belasten' met eventueel slecht nieuws. Hopelijk kan het nieuws van de baby juist vreugde en hoop brengen, en iets om naar toe te leven! Lijkt me erg lastig als leven en ziekte/dood zo dicht bij elkaar liggen :(. Fijn dat je het iig met vriendinnen kunt delen!
@mirrie; wauw! Wat een goed nieuws! En fijn dat de vk volgende week weer even kijkt, geeft toch wat rust.

Gefeliciteerd met de goede echo's Nolan en Fietsertje

Hier gaat het redelijk, sinds een week ben ik toch echt wel misselijk. Iedere keer net niet gespuugd, maar het voelt alsof ik er wel "tegenaan" zit. En moeeee pffff

Van de week manager ingelicht. Ik zie haar op het moment zo weinig, en ik vind het wel fijn om haar "live" te spreken en niet via teams oid.
Ze was gelukkig heel begripvol en blij :)
Ze zei ook nog dat ik de zwangerschapsverklaring wel mocht inscannen en mailen. Helemaal vergeten dat je die krijgt en hoe dat ook alweer zit.... zal het wel van de vk horen.
Volgende week woensdag de echo, minder als een week te gaan :)
Alle reacties Link kopieren
Waaaauw Mirrie!!! Aaah, wat een topnieuws meid!

Hoe ging het bij jou Plukje? Hoop ook op goed nieuws!
Alle reacties Link kopieren
Wat fijn die goede echo's en mirror wat bijzonder dat ook jij een goede echo hebt. Kan me voorstellen dat je in een rollercoaster zit.

Hier enorm moe, sleep me echt door de middagen heen. Nog een halve dag en dan is het weer weekend. En nog een weekje tot de echo. Beetje bij beetje komt het dichter bij.
Als je bang bent dat alles in de soep loopt, neem dan een pannetje mee.
Net terug van de echo! Er was een knipperend hartje, en ze schatte het voorlopig op 6w6d, dus dat zou een UD van 23 juli betekenen. Bij de termijnecho weten we meer, die is 31 december. Kunnen we daarna lekker (alcoholvrij) proosten.

Het was er ook zeker weten maar 1. Wel goed om te weten, vond ik. Hihi.

En dan eind volgende week telefonische intake met de vk.

We gaan nog kijken of we het onze naaste familie al voor of tijdens kerst willen vertellen (i.v.m. het kerstdiner). De kans dat we wachten tot na de jaarwisseling is klein, maar ja toch even kijken of we wel samenkomen voor kerst dit jaar (qua maatregelen en zo).

Mirrie wat ontzettend fijn dat je terug bent! En jij ook gefeliciteerd met de mooie echo :heart:

Olijfje ik hoop dat jij ook goed nieuws mocht horen vandaag

Puzzelstukje ik ben nu 's middags aan de tosti's, en drink elke dag een kopje bouillon (omdat ik daar trek in heb, en ik knap er wel lekker van op). M'n ontbijt is niet veranderd. Avondeten ook niet echt. En ik eet opeens mandarijntjes, dat heb ik jaren niet gedaan. Verder ietsje meer snaaien dan normaal. Vandaag crackertjes met Boursin, borrelnootjes, en chocoladekruidnoten. En ik wil toch aan de gemberthee, tegen dat weeïge gevoel tussendoor. Vandaag viel de misselijkheid heel erg mee, gelukkig.
Alle reacties Link kopieren
Plukje ook gefeliciteerd! Tot nu toe een goede score vandaag! :hello:
Nu alleen Olijfje nog :)
Alle reacties Link kopieren
@plukje, yes ook een goede echo. En weten dat het er maar 1 is lijkt me ook fijn. Ben benieuwd of er tweelingen zullen zitten in deze groep.

Hier net het eerste beetje in de mvm fles gedaan. Bezorger had hem wel pal voor de voordeur gezet ipv achterom... Daar ben ik wat minder blij mee, want echt onopvallend is het zo niet.
Als je bang bent dat alles in de soep loopt, neem dan een pannetje mee.
Hallo allemaal, ik heb het even erg druk gehad met werk en vrijwilligerswerk afbouwen (stond al op de planning) en vergat hier bij te lezen en te reageren, maar ben weer bij! Wat fijn dat er al een aantal goeie echo’s zijn, en Mirriemirrie, top dat het er nu toch wel oké is, erg blij voor je :)
Hier nog steeds niet veel klachten behalve wat gespannen borsten, maar ik kon wel eindelijk langs bij de huisartsenpraktijk voor bevestiging en wat bloedonderzoek (SingleQueen, je bent niet de enige met een langzaamwerkend gezondheidssysteem, hier in DK willen ze het niet zien als ziekte zeggen ze dus ze gaan er vanuit dat alles goed is, en iemand zei een keer dat ze liever niet te vroeg dingen checken want stel dat het misgaat, dan heb je tijd en mankracht daaraan 'verspild' :-? )
18 december eindelijk een afspraak bij de huisarts zelf, en dan pas weten we wanneer we een echo hebben. We zitten ivm koop van nieuw huis en sparen voor auto en natuurlijk nog kindje te krap om een privé echo te maken, helaas, want ik vind het ook erg lang duren... Vanavond ga ik mijn beste vrienden het vertellen, dus ik ben erg benieuwd hoe zij reageren ;)
Alle reacties Link kopieren
Woooow mirrie wat een geweldig nieuws en een heel warm welkom terug!!! Wat super zeg

Mathilde leuk de reacties daar!! Hopelijk kan je moeder ook leuk reageren

Fietsertje en pluk yes wat fijn de goede echo’s! Gefeliciteerd!

Puzzelstuk ik heb ook issues met eten.. al 2 kilo afgevallen en ik woog al niet bijster veel dus moet wel gaan opletten. Verloskundige zei dat vooral drinken belangrijk was janeway ik heb hetzelfde als jij. Sochtends gaat alles nog prima maar tegen de middag komt de misselijkheid opzetten. As we speak voel ik me ook écht niet best.

Plukje wat grappig, ik ga ook ineens erg goed op tosti’s en mandarijnen haha. Had al jaren geen mandarijn gegeten. Toevallig! Bouillon is een goed idee, ga ik ook eens proberen.

Neweve nou hier stonden ze dus ook voor de deur met alle deuren wagenwijd open en super duidelijk die flessen zichtbaar!! Vond ik zo niet relaxed. Ook toen hij was geweest ging hij met de zijdeuren open nog even lekker de bus reorganiseren. :facepalm:

Ik ga zo eens kijken of ik gember tabletten kan halen, wie weet helpt het tegen de misselijkheid. Heb ik ergens gelezen.
Alle reacties Link kopieren
@nola, is het nog gelukt met de gember tabletten?

Tosti's doen het hier ook goed, heerlijk doe gesmolten kaas!
Als je bang bent dat alles in de soep loopt, neem dan een pannetje mee.
Alle reacties Link kopieren
Wat leuk al die kloppende hartjes! En een hartelijk welkom terug voor Mirrie, wat een achtbaan inderdaad zeg.

Phloxx hoe was het gisteren? Veel succes met je verhuizing dit weekend :)

Hier weer twee misselijke dagen gehad, vandaag valt het tot nu toe mee. Ik ga straks wel wat gemberpillen halen, wellicht helpen ze en zo niet, kwaad kunnen ze ook niet. Mijn ouders hebben ons uitgenodigd om a.s. zaterdag te komen gourmetten en we hebben besloten het ze dan toch maar alvast te vertellen, ook omdat ze niet helemaal zeker weten of ze met de kerst gaan kunnen langskomen (met goede reden hoor). Alcohol vermijden zou daar normaal gesproken geen probleem zijn maar als het een misselijke dag is dan heb ik waarschijnlijk niet zo'n trek en dan gaan ze zich zorgen lopen maken daarover, ik ben namelijk altijd een hele goede eter geweest. Dus dan maar gewoon vertellen. Omdat we dan nog geen echofoto hebben ga ik een fotolijstje aan ze geven met daarin de tekst "Gereserveerd voor kleinkind #2. Verwachte opleverdatum 22-7-2021". Ik denk dat ze dat wel leuk vinden :-D
Alle reacties Link kopieren
Wauw Mirrie, wat onzettend spannend maar wat goed om te horen over het hartje! Ik duim mee dat het blijft goed gaan!

Ik moest verder lachen bij het bijlezen omdat ik het erg herken van de mandarijntjes, hahah. In mindere mate ook de tosti's trouwens. Wie nog tips heeft om een volledige volwaardige avondmaaltijd weg te krijgen is van harte welkom met input trouwens ;)

De moeheid is hier vrij dramatisch en lijkt dan de misselijkheid wat te versterken. Maar als het daarbij blijft heb ik weinig te klagen vind ik zelf. Ik zoek lekker veel afleiding, regelmaat en voldoende slaap :)
Heb lief, houd moed. Komt goed.
Alle reacties Link kopieren
Ohh, wat vind ik dit spannend, maar als het nog mag zou ik ook graag mee willen schrijven. Ik ben nu volgens de berekening van de VK 7 weken en 6 dagen zwanger en ik heb dinsdag (8-12) de eerste echo. Ik ben op 19 juli uitgerekend.
Mijn zwangerschap is een totale verrassing, dus ik moet mezelf af en toe even knijpen. Soms word ik heen en weer geslingerd tussen angst en blijdschap. Ik hoop dat hier meeschrijven en -lezen me gaat helpen.
Ik ben trouwens 34 en mijn vriend 36. We zijn overdonderd, maar ook ontzettend dankbaar en blij.
En misselijk, ik dan natuurlijk :-D . Zo misselijk. Ik probeer elk uur wat te eten en om 's avonds een beetje normaal in slaap te kunnen vallen slik ik medicatie van de huisarts. Zo ben ik er ook achter gekomen: ik was doodziek, bleef kotsen. Gember hielp niet helaas. Ook slaap ik slecht, elke nacht word ik rond 4 uur wakker en dan slaap ik niet meer. Niet echt handig met mijn full time baan voor de klas.
Hoi Bizarre,
Welkom hier! Wat leuk dat je mee komt schrijven. En wat bijzonder dat je zwangerschap zo'n verrassing was. Sinds wanneer weten jullie het?
De misselijkheid is heel herkenbaar, niet zo ernstig als jij nu beschrijft, maar alsnog enorm lastig. Gisteren gingen we naar schoonouders om te vertellen over de zwangerschap, en de autorit heen en terug waren echt vreselijk. Ik ben ook zo moe en word ook steeds erg vroeg wakker van de misselijkheid. Echt een slechte combinatie... Mijn schoonouders reageerden gelukkig erg blij en lief, en hebben goed gezorgd voor mij.
Mirrie, wat ontzettend fijn dat de echo goed was, maar wat een stressvolle dagen moet je hebben gehad. Ik hoop zo voor je dat alles goed blijft gaan vanaf nu!
Alle reacties Link kopieren
Hoi Cola, wat leuk en spannend om het aan je schoonouders te vertellen! Heb je er nog iets speciaals van gemaakt? Of het gewoon verteld?
Ik heb een rompertje liggen met de tekst Lieve opa en oma, dit jaar ben ik het mooiste cadeau. Ik had hem al eerder meegenomen naar mijn ouders, maar was er nog niet aan toe om het te vertellen. Eerst zelf even verwerken, I guess ;-) .

Autoritten zijn vreselijk. Vooral hobbels, rotondes, bochten en kijken op Google Maps zorgen ervoor dat ik me weer die 5-jarige wagenzieke kleuter voel. Bah! Maar in een podcast over zwangerschap, van een verloskundige die zelf ook zwanger is, hoorde ik dat misselijkheid betekent dat het zwangerschapshormoon welig tiert in je lijf. Dus daar houd ik me aan vast.

Gaat de rest van de dames nog iets extra's doen bij het vertellen aan de opa's en oma's? Ik ben gewoon nieuwsgierig, ieder zijn eigen manier natuurlijk!
Alle reacties Link kopieren
Wat leuk dat je mee schrijft Bizarre. En wat een bijzondere verrassing! Ik snap dat je dat eerst zelf even laat bezinken voordat je het nieuws deelt. Gelukkig heb je die timing zelf in de hand :)
Vervelend dat de klachten wel vrij heftig zijn. Als je terugleest vind je al wel de nodig gedeelde tips, waar helaas geen wondermiddel tussenzit, ik wil je wel aanraden als het echt fors in de weg zit met de verloskundige te overleggen wat er allemaal tegen mogelijk is. Ze hakken immers vaker met dat bijltje.
Wat de vroege ochtend betreft, voor mij hielp het om voor het slapen nog wat lichts te eten (waardoor minder snel écht lege maag), en rijstwafels naast het bed te hebben voor als ik toch misselijk wakker word. Hoewel ik dan af en toe mijn man 'wakkerknabbel' werkt het heel aardig, misschien een poging waard? Een vriendin van me deed ditzelfde maar met volkoren cracottes, net wat bevalt ;)

Dat van de autoritten herken ik idd, zodra ik een paar seconden niet op de weg let... Gelukkig gaat trein en fiets wel goed.

Wat vertellen betreft ben ik er qua vorm nog niet volledig uit. Wellicht toch een echobeeldje (als dat bij 10wk al ergens op lijkt...) op een kaartje plakken met een tekst als 'Het is nog pril, maar we mogen hopen! Droomdatum 22-07-21'. Maar iig met kerst dus, omdat het bij een hele avond met de familie sowieso zal opvallen, vooral omdat de avondmaaltijd niet in enigzins normale portie lukt.

Ik hoop dat Olijfje binnenkort weer meeschrijft, hoop zo dat ook daar de echo goed was!
Heb lief, houd moed. Komt goed.
Alle reacties Link kopieren
Fietsertje89 schreef:
05-12-2020 15:23
Ik moest verder lachen bij het bijlezen omdat ik het erg herken van de mandarijntjes, hahah. In mindere mate ook de tosti's trouwens. Wie nog tips heeft om een volledige volwaardige avondmaaltijd weg te krijgen is van harte welkom met input trouwens ;)
Meer gesmolten kaas (wat dat is duidelijk mijn craving). Verder kleinere porties over een wat langere tijd verdeeld. Dus eerst een kop soep en dan klein hoofdgerecht lukt beter dan een groot bord pasta.
Als je bang bent dat alles in de soep loopt, neem dan een pannetje mee.
Alle reacties Link kopieren
@bizarre, welkom. Lijkt me ook een behoorlijke achtbaan zo'n verassing.

autoritten, nog geen probleem mee gehad, maar ook niet heel veel in een auto gezeten. Wel in de trein. Ik wil nu perse vooruit reizen.

Hier vanavond bij ouders gegeten, was een beetje een uitdaging maar het is gelukt. Hij keek raar op toen ik om een well done biefstuk vroeg, en uiteindelijk was hij niet helemaal well done dus heb vooral de randjes gegeten en de rest wat over mijn bord heen en weer geschoven. Ook het gebruikelijke wijntje was gelukkig snel vermeden want mijn broertje vroeg om een alcoholvrij biertje dus toen kon ik roepen: lekker doe mij die ook maar. We willen het echt pas na de echo vertellen, en man kon er niet jij zijn, dus vond het wel spannend. Nog 5 nachtjes slapen tot de echo (als een kind die aftelt tot Sinterklaas/zijn verjaardag).

cravings hebben jullie al cravings of overheerst de misselijkheid? Hier dus de gesmolten kaas (die ik door veel maaltijden verwerkt zodat ik hem nog kan eten) en gisteren Sinterklaas schuimpjes ontdekt, die zetten in een verrassingspakket van werk en ik kan me niet herinneren dat ik ze ooit zo lekker vond.
Als je bang bent dat alles in de soep loopt, neem dan een pannetje mee.
Alle reacties Link kopieren
Fijn dat ze niks door leken te hebben neweve! Hier hetzelfde, en donderdag de echo. Volgens mij heeft nog niemand iets door, ondanks veranderde eet/drinklust

Mijn craving is vooral melk! Die is niet aan te slepen haha.
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor het toevoegen in de tabel, Mathilde. Het is trouwens mijn 1e kindje. Dat was ik nog vergeten te zeggen.
Alle reacties Link kopieren
Hey dames,
Leuk nieuws allemaal. (vooral van Mirrie!) Hopen dat het allemaal goed blijft gaan.

Wij hebben het gisteren voor het eerst aan iemand anders verteld (man zijn zus en zwager met wie we heel close zijn). Omdat we naar NL verhuizen en corona, is dit misschien de laatste keer dat we ze zien voor de verhuizing in januari/februari, dus wilden het hen echt persoonlijk vertellen. Ze zagen het totaal niet aankomen, maar reageerden super enthousiast. Heb gelijk gehoord dat ze al hun babyspullen nog hebben en weg wilden doen (jongste is al 5), dus volgens mij krijgen we een hele hoop kado :-). Realiseer me dat het nog erg vroeg in de zwangerschap is, dus heb hier nog helemaal niet naar gekeken, maar fijn om niet alles nieuw te hoeven kopen of markplaats voor af te hoeven struinen.

Sinds mn vorige post 2 sollicitatiegesprekken gehad. Op zich positief, maar nu ben ik zenuwachtig. Er is zeker werk in mijn sector op mijn niveau (niet perse in NL, maar dusdanige vraag dat ze me evt vanuit Nederland zouden kunnen inhuren), maar het werk is vrij pittig en ik heb het idee dat ik het nu toch moet vertellen. Omdat er een kans is dat een week na het contract tekenen mijn 12 weken scan is en ik ze moet vertellen dat ik al 3 maand zwanger ben. Iemand hier ervaring met zwanger solliciteren? En de etiquette die hierbij komt kijken?

Neweve, grappig dat je pa niet door had dat je je steak well done wilde en geen alcohol dronk. Ik wil het onze ouders ook pas rond kerst vertellen. Eigenlijk later, maar ik die tijdens kerst een week lang geen alcohol drinkt, geen rood vlees eet en zich ook niet als een aasgier op kaasplankjes stort gaat vanaf dag 1 opvallen.

Ik dacht trouwens dat ik geen cravings had, totdat NewEve begon over sinterklaasschuimpjes :-)

Wilde ook zeggen dat ik deze groep er gezellig vind. Ik heb me ook aangesloten bij een Engelse FB groep van vrouwen die in juli zijn uitgerekend, en ik werd enorm geconfronteerd met mijn eigen vooroordelen. De meeste vragen komen van 24-jarigen die zwanger zijn van de 5e (maar dan 10e zwangerschap) en wanneer ze een zwangerschapsuitkering kunnen aanvragen. Zo weinig herkenning in hun verhalen, dus denk dat ik voor Engelse tips ed, iets anders moet zoeken. Hoop dat je wat betere groepen vind in DK, lapetiteprincess!

Veel succes iedereen vd week! (PS. de vermoeidheid komt in grote vlagen terug, dus ben niet v alle symptomen af)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven