Uitgerekend april 2019

09-08-2018 08:23 711 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo dames,

Ben je uitgerekend in april en wil je kletsen over je zwangerschap, de kwaaltjes etc etc? Kom dan gezellig mee schrijven!

Naam: Aprilbaby2018
Ww: zwanger2018
Naam Leeftijd (+prtnr) kindje Uitgerekend :heart: Bijzonderheden
Eris83 34+34 2e 6 april :heart: 30 aug 1e echo
Lau_Ngi 27+27 1e 10 april :heart:
Laura10april 32+35 1e 10 april 14 sept echo
endomiel 31+33 2e 3 april :heart: 27-08 intake
lilly5263 31+38 2e 14 april :heart: 5 sept intake,18 sept 1e echo
Flowerlove10 31+31 2e 14 april :heart: 2xMA
dutchgirlgermanworld 30+32 1e 15 april :heart: 3-9 2e echo
Jetje34 34+36 1e 16 april :heart: 6 sept 1e
Zebrastrepen 34+37 1e 21 april :heart: 2 okt termijnecho, nierziekte
Roover 31+32 1e 22 april :heart: 7 sept
appelflap007 3e
Flowerpower93 25+27 1e 25 april :heart: 14-09 echo + 02-10 intake
Fairytale1 31+34 2e 27 april :heart: 6 sept echo
Pavo07 :hug: Nioma :hug: nooit1blijvenzitten :hug: mamavaneenboefje :hug: XLau :hug: Saqua :hug: Lacer :hug: Shonan :hug: Stippeltjesbehang :hug: Biekkie :hug:
anoniem_374226 wijzigde dit bericht op 20-09-2018 13:49
87.55% gewijzigd
Flowerpower93 schreef:
04-09-2018 19:22
Welkom Laura!

Zojuist een mooi kloppend hartje gezien! :flirting:
Wow wat goed! Gefeliciteerd! Was dit de eerste keer? Lijkt me zo’n mooie ervaring!!!
Jaaa gefeliciteerd flowerpower!!! Geniet er van!!!

Welkom Laura,
Bijzondere gedachte hè dat je leven maakt in je buik, heb ik nu bij de 2de weer hoor! Zal nooit wennen denk ik!

Ik mag morgen ochtend om te kijken of er nu wel wat te zien is. Spannend.
Het is 2 weken geleden, dus ook al zou ik minder ver zijn er moet wel wat te zien zijn nu. Ben benieuwd.
stippeltje en flowerpower wat fijn, gefeliciteerd! Zo bijzonder!

Welkom laura! Leuk je erbij te hebben!

Denk dat het wel beter is de groep echt te ‘sluiten’ nu? Misschien bovenaan de tabel zetten? Meer zielen meer vreugd natuurlijk maar ik verlies een beetje het overzicht 😂
Gefeliciteerd Flowerpower!

Welkom Laura, spannend hè!

Lilly, ik hoop op een mooie echo voor jullie morgen!

Nog meer echo's deze week? Ik vrijdagochtend pas......
Ik, morgen om 13u
Ik mag ook vrijdag ochtend.
Spannend, morgen weer twee echo's.

Fijn dat jullie echo goed was flowerpower! Dat is een hele geruststelling.

Welkom Laura!

Trouwens, hebben jullie het al aan mensen verteld? Onze familie weet nog van niets, al zullen ze niet verbaasd zijn na de miskraam eerder dit jaar. Drie van mijn collega's weten het omdat ik onder een borrel uit moest. Twee heb ik het zelf verteld en een van deze heren is zo enthousiast dat hij helemaal overrompeld was toen een andere collega vroeg waarom ik geen borrel nam en toen heeft hij het "verraden" 😑. Verder weten twee goede vriendinnen het. Wij willen het waarschijnlijk als de echo goed is vrijdag komend weekend aan onze ouders vertellen, maar ik ben nog een beetje op zoek naar een leuke manier.
Hi Laura, en welkom!!

Hier nog een echo op vrijdagochtend, 10u... spannend!

Endomiel: ik heb het aan mijn ouders verteld en een aantal mensen bij wie ik het niet kon ontkennen ivm feestjes. Had geen zin om echt smoesjes te bedenken. Ook op werk weten een aantal mensen het al, omdat ik het niet kon verbergen ivm misselijkheid/braken. Maar zonder een goede echo heb ik toch wel moeite om het verder te vertellen merk ik! Heb gewoon géén idee of er echt iets groeit daar...Denk dat ik het na de echo wel snel aan meer mensen ga vertellen. Dan hoef ik minder te verbergen dat ik er best ziek van ben en geen schone schijn op te hangen...Maar we zien wel. Eerst die echo maar!

Dames die woe/do nog aan de beurt zijn: veel succes en veel plezier!!
Hier weten mijn vriendinnen het, mijn ouders en schoonouders. De rest krijgt het wel te horen rond de termijnecho van 11 weken.
@Lilly5363 en Shonan heel veel succes vandaag! Ik duim voor jullie :cheer2: :cheer2:

Wat betreft vertellen aan mensen: wij hebben het aan familie en vrienden verteld die dicht bij ons staan. En ook al vrij snel. Toen het tijdens mijn vorige zwangerschap mis is gegaan hebben we heel veel steun van hen gehad en was het voor ons heel fijn om ons verdriet te kunnen delen. We hebben het dus nu ook weer gedeeld en het is zo fijn dat iedereen zo blij voor ons is en meeleeft.
Op mijn werk heb ik het nog niet verteld omdat het daar op dit moment nog geen toegevoegde waarde heeft. Ben net begonnen met een nieuwe functie dus met mijn collega's heb ik nog niet zo'n band.
Dankjewel lieve meiden! Is inderdaad een hele geruststelling!

Veel succes vandaag Lily5363 en Shonan! Ik duim ook voor jullie

@flowerlove: de meting bij hun was 6w4d, en die van mijzelf 6w5d. Klopt ongeveer wel. Laat het sowieso nog even op mijn eigen telling staan en wacht de termijnecho af!

@vertellen: ik heb het wel op mijn werk verteld, wij zijn een klein bedrijf met 6 personen en als de één zich niet lekker voelt merken de andere dat snel genoeg. Volgend weekend gaat wij het onze familie vertellen en daarna wat vrienden inlichten!
Wij hebben het ook al wel aan ouders verteld en onze beste vrienden. Verder nog niet.
Als vandaag de echo goed mag zijn ga ik het volgende week wel op mijn werk vertellen omdat ik gewoon niet meer met alle stoffen mag werken ( medicatie )
Bij de eerste hebben we het pas bij 12 weken verteld aan iedereen. Ik vond dat zwaar omdat ik me helemaal niet goed voelde en achteraf was het fijn geweest als mensen er van hadden geweten.
Nu dus bijna direct gedaan, waardoor ik gewoon 2 keer mijn moeder heb kunnen bellen om even bij onze kleine meid te kunnen zijn omdat ik zo moest spugen. Dat was erg prettig.
Flowerpower, gefeliciteerd!

Shonan en Lilly ik duim voor jullie!

Ik heb eind van de middag ook echo, maar ik heb al een hartje gezien 😄. Toch vind ik t spannend. Daarna gaan we ook ouders van mijn vriend vertellen, die worden voor de eerste keer opa en oma. Morgen vertel ik t mijn oudste 2, die zijn 20 en 18, ben benieuwd. Denk dat ze me voor gek verklaren. Jongste weet t allang,maar die woont thuis. Verder weet alleen mijn jongste zusje het nog. Na morgen vertellen we het iedereen.
Succes met de echo's biekkie, Lilly en Shonan!

Hier is het nog een geheimpje, we hebben het nog niemand verteld. Na de echo van vrijdag gaan we het aan schoonouders vertellen. Zaterdag gaan we op vakantie, dus mijn ouders en rest van de familie wordt dan na de vakantie pas, aangezien ik het wel graag persoonlijk wil vertellen. Vrienden en werk vertellen we pas na de termijnecho.

Vanwege mijn nierproblemen begin ik na de echo van vrijdag, mits het goed is allemaal, aan medicatie om doorbloeding van de placenta te verbeteren en kans op miskraam te verkleinen. De kans daarop is namelijk voor mij hoger dan gemiddeld: de placenta wordt minder goed aangelegd door de nierproblemen. Daarom vertellen we het ook liever nog niet tegen iedereen.
zebrastrepen wijzigde dit bericht op 05-09-2018 09:27
5.71% gewijzigd
Ow Biekkie, ook wel spannend weer een echo.
Bij ons is de echo tot de 12 weken niet meer zo vanzelfsprekend, dus kan eigenlijk niet wachten tot 18 September, al vind ik de tijd wel erg vliegen. Ik heb gelukkig nog veel klachten, en bij mijn vorige miskraam waren de klachten opeens bij 9 weken als sneeuw voor de zon verdwenen, dus wacht wel met wat angst en beven af naar onze volgende afspraak, maar wat ik zeg, lekker druk bezig zijn, 3,5 dag per week werken, en dan nog drukke weekenden zorgen dat de tijd voorbij vliegt, voordat we het weten zitten we dan al op de 18de!!!

Ik hoop voor iedereen vandaag en morgen op positieve echo's.. En wat zullen we allemaal een gat in de lucht springen als die eerste 12 weken voorbij zijn. Weg grootste angst.
@Biekkie jij ook heel veel plezier en succes straks :cheer2:
Wat bijzonder dat je al twee volwassen kinderen hebt. Dat zal voor hun best even wennen zijn weer zo'n hummeltje erbij. Denk je dat ze het zien aankomen?
Wij hebben een kloppend hartje gezien!!!
Ben waarschijnlijk wel iets minder ver dan de berekening volgens de menstruatie maar dat maakt me niks uit!
Over 2 weken weer een echo om te kijken of we de termijn kunnen berekenen.

Overigens was mijn verloskundige nog wel eerlijk in die zin dat zij 7 weken nog niet “veilig vindt “ ondanks een kloppend hartje en de statistieken. Als ik over 2 weken weer een goede echo heb ben ik wel uit de risico zone zei ze.
geen goed nieuws maar ook geen slecht nieuws. volgens de meting was het kindje nog maar 6w2d oud, en niet 7w2d, zoals ik dacht. het vervelende is dat we geen hartslag hebben gevonden. kans bestaat dat het gewoon nog te vroeg was, dus over een week weer een echo
Ik duim dat je over een week wel een kloppend hartje ziet Shonan. Onzekere week...

Lilly, gefeliciteerd!

Stippeltjesbehang, mijn oudste 2 zijn vorig jaar toen ik met jongste naar een andere woonplaats verhuisde daar gebleven, werk en studie.
Ze zullen er niet veel mee te maken krijgen. Was moeilijk, loslaten maar dat heb je op die leeftijd.
Ze zullen t niet verwachten nee. Waarschijnlijk verklaren ze me voor gek. Ik had ook niet verwacht een jonge vriend te krijgen. Ben heel benieuwd naar een kind van ons 2!
Shonan dat was bij mij precies hetzelfde 2 weken geleden!
Ik ben vermoedelijk ook een week minder ver. Bizar hè dat het toch zo kan verspringen!

Ga er gewoon van uit dat het te vroeg was en volgende week zie je een prachtig hartje kloppen!
@Lilly5363 jeeeeej wat fijn! Gefeliciteerd :heart: :yes:

@Shonan wat balen zeg die onzekerheid! Maar gelukkig ook geen slecht nieuws. Bij mij was het precies hetzelfde en een week later gelukkig een mooie perfecte hartslag. Hopelijk voor jou hetzelfde. Sterkte met wachten deze week :daisy:

@Biekkie wat leuk zeg! Lijkt me heel bijzonder om het allemaal nog een keer mee te mogen maken na zoveel jaar.
jullie verhalen en ervaringen hebben me ook echt wel steun gegeven, dankjewel!
Lilly wat fijn, goed nieuws! Zeker een hele geruststelling? Gefeliciteerd!

Shonan dat is natuurlijk onwijs balen maar het hoeft echt niks te betekenen! Op naar een mooie echo volgende week!

biekkie inderdaad bijzonder om dit nog eens mee te maken lijkt me! Succes straks!

Hier vandaag weer wat oud bloed, precies hetzelfde als twee weken geleden, 2 dagen na de echo. Ik denk er maar niks bij, maar erg prettig is het natuurlijk niet...

Wat betreft het vertellen: hebben het de broer van m’n vriend verteld en twee vriendinnen, waarvan er één ook zwanger is. Helemaal door het dolle! Een derde vriendin heeft het geraden en toen kon ik toch niet liegen, haha. Vindt het ook helemaal geweldig.
Zijn ouders vertellen we het over twee weken, net als zn zus. En een week later mijn ouders. Ben vet benieuwd naar hun reactie, omdat het hun eerste kleinkind wordt. Spannend!!

Overigens hebben we gisteren te horen gekregen dat m’n schoonzusje ook zwanger is, zo leuk! Ze had net de test gedaan dus loopt dan een weekje of 3-4 achter op mij. Heel erg duimen dat alles goed gaat want ze heeft nogal een voorgeschiedenis: miskraam, kindje daarna is met 28 weken geboren en ze konden toen met onwijs veel geluk nog haar baarmoeder redden. Hoop zo dat het lukt om nu die tweede te krijgen! Die van 28 weken is nu overigens bijna 3 en een wildebras van heb ik jou daar 😉
Wat fijn lilly. En shanon voor jouw wat spannende weken dus, lijkt me erg lastig dan afwachten. Wel fijn dat jouw verloskundige wel eerlijk is in de kans dat het nog fout gaat lilly. Tegen mij is ook gezegd dat we mogen juichen als we de 10 weken gepasseerd zijn. Dat is nou ook gewoon zo natuurlijk, maar ja super lastig, je denkt yes een kloppend hartje. maar eigenlijk is het allemaal pas reeël als het in je handen ligt en geboren is. Ik hoop dat we dat allemaal over 32-33 weken kunnen zeggen en heel blij zijn met wat we gekregen hebben.

Wij mochten ook bij 9 weken weer terug komen voor een echo (lees dan dinsdag), maar dan zou ik pas 9 weken en 2 dagen zijn, dus hebben we een weekje verschoven naar 10 weken, omdat die 9 weken mij alsnog geen zekerheid geef en dan bij 10 ook direct de termijnecho kon plaatsvinden.

Duimen-Duimen - Duimen.
Eerst vandaag maar mijn 12 urige werkdag overleven, ven er wel klaar mee, nog 4,5 uurtjes te gaan :)
De gyneacoloog van vorige week Woensdag had nog even gebeld en hij kon zijn oren niet geloven dat er nu wel meteen een vruchtje te zien was. Hij wilt ons geen valse hoop geven maar het enige wat volgens hem gebeurd kon zijn, was dat het vruchtje alsnog gegroeid was. Het is echt weer afwachten op Maandag.

Nu hebben mijn vriend en ik gisteren flink zitten te rekenen, en het zou best nog eens zo kunnen zijn dat ik inderdaad pas 6 weken en een paar dagen ben (Als ik niet naar mijn menstruatie kijk maar naar de dag wanneer ik licht positief getest heb min een aantal dagen (7 a 8 dagen na DPO)). Maar nogmaals, ik spits me er niet teveel op. Vond de reactie van de gyneacoloog in ieder geval vrij bijzonder.

Ik denk dat ik de aankomende dagen even niet hier op ga reageren omdat ik aan mezelf merk dat ik er emotioneel even doorheen zit. Jullie krijgen Maandag weer een berichtje van me met hopelijk goed nieuws.
@Shonan: jammer dat je nog niks hebt gezien, maar gewoon alle vertrouwen erin hebben dat je volgende week een mooi kloppend hartje zal gaan zien!

@Lacer: heeel veel succes met wachten komende dagen. Wat een onzekerheid. Ik hoop het zo voor jullie!!

@Lilly: yeah!! Wat goed!!

Ik heb het alleen nog maar mijn twee beste vriendinnen verteld. De rest doen we pas na de termijnecho!

Morgen heb ik om 13.15 mijn eerste echo. Dan ben ik 6w5d. Hoop zo dat er dan al wat te zien is..

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven