Uitgerekend april 2019
donderdag 9 augustus 2018 om 08:23
Hallo dames,
Ben je uitgerekend in april en wil je kletsen over je zwangerschap, de kwaaltjes etc etc? Kom dan gezellig mee schrijven!
Naam: Aprilbaby2018
Ww: zwanger2018
Pavo07
Nioma
nooit1blijvenzitten
mamavaneenboefje
XLau
Saqua
Lacer
Shonan
Stippeltjesbehang
Biekkie
Ben je uitgerekend in april en wil je kletsen over je zwangerschap, de kwaaltjes etc etc? Kom dan gezellig mee schrijven!
Naam: Aprilbaby2018
Ww: zwanger2018
| Naam | Leeftijd (+prtnr) | kindje | Uitgerekend | Bijzonderheden | |
|---|---|---|---|---|---|
| Eris83 | 34+34 | 2e | 6 april | |
30 aug 1e echo |
| Lau_Ngi | 27+27 | 1e | 10 april | |
|
| Laura10april | 32+35 | 1e | 10 april | 14 sept echo | |
| endomiel | 31+33 | 2e | 3 april | |
27-08 intake |
| lilly5263 | 31+38 | 2e | 14 april | |
5 sept intake,18 sept 1e echo |
| Flowerlove10 | 31+31 | 2e | 14 april | |
2xMA |
| dutchgirlgermanworld | 30+32 | 1e | 15 april | |
3-9 2e echo |
| Jetje34 | 34+36 | 1e | 16 april | |
6 sept 1e |
| Zebrastrepen | 34+37 | 1e | 21 april | |
2 okt termijnecho, nierziekte |
| Roover | 31+32 | 1e | 22 april | |
7 sept |
| appelflap007 | 3e | ||||
| Flowerpower93 | 25+27 | 1e | 25 april | |
14-09 echo + 02-10 intake |
| Fairytale1 | 31+34 | 2e | 27 april | |
6 sept echo |
anoniem_374226 wijzigde dit bericht op 20-09-2018 13:49
87.55% gewijzigd
donderdag 23 augustus 2018 om 08:30
ik twijfel of ik de vk moet bellen en vragen om een eerdere afspraak, de 1e echo staat nu gepland met 7w+5d, ben nu 5+1 dus nog ruim 2,5 week wachten
nadeel is wel dat mn vriend er dan misschien niet bij kan zijn, en nadeel is ook dat als er een onduidelijke echo is, en het te vroeg is, de weken daarna volgens mij verschrikkelijk moeten zijn, een beetje wat mamavaneenboefje nu ook heeft..
wat zouden jullie doen? ik heb zo weinig vertrouwen in deze zwangerschap en ik kan maar niet geloven dat elke zwangerschap anders is, en dat mijn gebrek aan verschijnselen niets hoeft te betekenen.
nadeel is wel dat mn vriend er dan misschien niet bij kan zijn, en nadeel is ook dat als er een onduidelijke echo is, en het te vroeg is, de weken daarna volgens mij verschrikkelijk moeten zijn, een beetje wat mamavaneenboefje nu ook heeft..
wat zouden jullie doen? ik heb zo weinig vertrouwen in deze zwangerschap en ik kan maar niet geloven dat elke zwangerschap anders is, en dat mijn gebrek aan verschijnselen niets hoeft te betekenen.
donderdag 23 augustus 2018 om 08:48
Shonan, mijn echo stond gepland met 8 weken dus ik heb wel gevraagd of t eerder kon. Ben je vandaag trouwens geen 5.3 als je 22-4 bent uitgerekend? Ik ben vandaag nl 5.1
Met 7 weken moet er echt wel een kloppend hartje te zien zijn als het een goede zwangerschap is. Ik zou wel echt mijn vriend er bij willen hebben.
Moeilijk he, afwachten.
Met 7 weken moet er echt wel een kloppend hartje te zien zijn als het een goede zwangerschap is. Ik zou wel echt mijn vriend er bij willen hebben.
Moeilijk he, afwachten.
donderdag 23 augustus 2018 om 09:40
donderdag 23 augustus 2018 om 10:22
dutchgirlgermanworld Wat fijn dat je langs kon gaan! Zal wel een hele geruststelling zijn!
Ik begin hem ook steeds meer te knijpen aangezien mijn eerste afspraak er ook eindelijk aan komt! Laatste dagen ontzettend misselijk geweest en mijn eetlust was zo goed als weg. Probeerde toch te eten maar tevergeefs. Vandaag was de misselijkheid weg. Hopen dat die wegblijft ... Daarnaast zijn mijn darmen nog steeds overstuur (na letterlijk weken nu onderhand ..) en doen mijn borsten nu nog maar een beetje pijn (Vorige week was het echt extreem, het is een heel stuk minder geworden)
Ondertussen ben ik ook bijna 1kg afgevallen in een week tijd .. ooooops ..
Ughhhh .. Het duurt nog zo lang tot het Woensdag is ....
En dan weet ik niet eens of ik überhaupt een echo ga krijgen. Na zoveel medische shit gehad te hebben de afgelopen jaren ben ik ontzettend onzeker geworden met alles.
Ik begin hem ook steeds meer te knijpen aangezien mijn eerste afspraak er ook eindelijk aan komt! Laatste dagen ontzettend misselijk geweest en mijn eetlust was zo goed als weg. Probeerde toch te eten maar tevergeefs. Vandaag was de misselijkheid weg. Hopen dat die wegblijft ... Daarnaast zijn mijn darmen nog steeds overstuur (na letterlijk weken nu onderhand ..) en doen mijn borsten nu nog maar een beetje pijn (Vorige week was het echt extreem, het is een heel stuk minder geworden)
Ondertussen ben ik ook bijna 1kg afgevallen in een week tijd .. ooooops ..
Ughhhh .. Het duurt nog zo lang tot het Woensdag is ....
donderdag 23 augustus 2018 om 11:13
@Dutchgirlgermanworld nou ik vind je geen kneus hoor! Groot gelijk dat je langs bent gegaan en super dat alles goed was. Kan me voorstellen dat de schrik er goed in zat.
@Shonan wat ontzettend lastig he die onzekerheid. Hoe staat je vriend er in? Zou hij graag willen dat je eerder ging voor een echo, ook als dat betekent dat hij er niet bij kan zijn? Is er iemand anders die met je mee kan? En hoe goed kun je hem bereiken na de echo om te vertellen hoe het was? Dat zouden voor mij dingen zijn die meewegen.
@Shonan wat ontzettend lastig he die onzekerheid. Hoe staat je vriend er in? Zou hij graag willen dat je eerder ging voor een echo, ook als dat betekent dat hij er niet bij kan zijn? Is er iemand anders die met je mee kan? En hoe goed kun je hem bereiken na de echo om te vertellen hoe het was? Dat zouden voor mij dingen zijn die meewegen.
donderdag 23 augustus 2018 om 12:04
donderdag 23 augustus 2018 om 12:24
Wat fijn dat je het zo hebt kunnen regelen!Shonan schreef: ↑23-08-2018 12:04ik heb even geappt met de vk, ze wil echt niet eerder dan 7 weken een echo doen (en dat snap ik), dus ik mag nu op 5 september komen, 5 dagen eerder. mijn vriend gaat een paar uur eerder weg van zn werk dus iedereen happy.
zal de tabel even aanpassen
/edit: heb jou ook even toegevoegd, Stippie
En bedankt voor het toevoegen in de tabel
donderdag 23 augustus 2018 om 12:27
heb jij eigenlijk al de vk gebeld/afspraak 1e echo gemaakt?Biekkie schreef: ↑23-08-2018 08:48Shonan, mijn echo stond gepland met 8 weken dus ik heb wel gevraagd of t eerder kon. Ben je vandaag trouwens geen 5.3 als je 22-4 bent uitgerekend? Ik ben vandaag nl 5.1
Moeilijk he, afwachten.
donderdag 23 augustus 2018 om 12:56
Shonan, ik moest 13 dagen na terugplaatsing van de twee 5 daagse cryo's de uitslag doormailen, toen hebben ze een echo ingepland voor 5 september. Fijn dat je nu 5 dagen eerder mag!
Hier net nog een digitale test gedaan, ik ben nu best een beetje blij al wil het nog niet zeggen dat alles goed is/blijft gaan.
Hier net nog een digitale test gedaan, ik ben nu best een beetje blij al wil het nog niet zeggen dat alles goed is/blijft gaan.
donderdag 23 augustus 2018 om 16:55
donderdag 23 augustus 2018 om 17:46
Fijn dat je eerder kan Shonan!
En zo'n digitale test is altijd handig he, die liegt niet met ingewikkelde streepjes of iets. Gewoon Bam, zwanger.
Hier had ik een fijne ochtend met een vriendin en onze twee zoontjes. Wel is de misselijkheid vandaag heel aanwezig. Nul honger en alles zit zo hoog. Al twee glazen cola op maar helpt niks. Had vanavond een afspraak staan maar die heb ik afgezegd. Maar weer vroeg naar bed. Vanmiddag ook weer twee uur met zoontje meegeslapen.
Hoe staat het met de kwalen bij de rest?
Lacer, meestal is de eerste wel met echo toch? Die kwalen kunnen zo fluctueren ook. Bij mijn eerste had ik na 12 weken helemaal geen klachten meer en kneep ik hem enorm met de termijnecho maar was alles gewoon goed.
Die weken wachten duren gewoon zo lang!
En zo'n digitale test is altijd handig he, die liegt niet met ingewikkelde streepjes of iets. Gewoon Bam, zwanger.
Hier had ik een fijne ochtend met een vriendin en onze twee zoontjes. Wel is de misselijkheid vandaag heel aanwezig. Nul honger en alles zit zo hoog. Al twee glazen cola op maar helpt niks. Had vanavond een afspraak staan maar die heb ik afgezegd. Maar weer vroeg naar bed. Vanmiddag ook weer twee uur met zoontje meegeslapen.
Hoe staat het met de kwalen bij de rest?
Lacer, meestal is de eerste wel met echo toch? Die kwalen kunnen zo fluctueren ook. Bij mijn eerste had ik na 12 weken helemaal geen klachten meer en kneep ik hem enorm met de termijnecho maar was alles gewoon goed.
Die weken wachten duren gewoon zo lang!
donderdag 23 augustus 2018 om 22:01
Hier vanochtend een inwendige echo gehad omdat ik vannacht een bloeding had uit het niets.
Helaas had dit weinig zijn, 6w4d maar nog niks te zien. Wel vruchtzakje en ze zag het kindje ook net zitten maar verder kunnen ze weinig zien omdat het echt nog te vroeg is.
Dmv een speciaal apparaat wat de doorstroming van het bloed laat zien, zag ze wel iets wat ze denkt dat het hartje is maar is geen zekerheid. Over anderhalve week een nieuwe echo.. ben benieuwd.
Toch denk ik wel dat het goed zit ( tot nu toe ) ook al heb ik geen echte klachten, mijn lijf is gewoon anders dan normaal. Hebben jullie dat niet? Toch fijn als die 12 weken voorbij zijn hè.
Helaas had dit weinig zijn, 6w4d maar nog niks te zien. Wel vruchtzakje en ze zag het kindje ook net zitten maar verder kunnen ze weinig zien omdat het echt nog te vroeg is.
Dmv een speciaal apparaat wat de doorstroming van het bloed laat zien, zag ze wel iets wat ze denkt dat het hartje is maar is geen zekerheid. Over anderhalve week een nieuwe echo.. ben benieuwd.
Toch denk ik wel dat het goed zit ( tot nu toe ) ook al heb ik geen echte klachten, mijn lijf is gewoon anders dan normaal. Hebben jullie dat niet? Toch fijn als die 12 weken voorbij zijn hè.
vrijdag 24 augustus 2018 om 08:13
Bedankt lieve dames! De schrik zat er idd goed in, zo fijn dat ik direct terecht kon. Was echt een geruststelling. Een reden kon hij niet geven, hij meende dat het van alles zijn kon en dat het nog vaker kan gebeuren...
Met de kwalen gaat het ietsje beter sinds die dag, vreemd toch? Nog wel steeds een vol gevoel OF extreme honger maar absoluut geen zin in eten. Smaakt me niet echt. Zo jammer, heb net een nieuwe keuken en sta er nooit in
Lilly, oei, wat spannend allemaal hè? Over anderhalve week zie je vast al veel meer! Zeiden zij dat je 6.4 bent? Of eigen berekening? Denk ook dat iedereen hier blij is als die 12 weken on zijn!!
Met de kwalen gaat het ietsje beter sinds die dag, vreemd toch? Nog wel steeds een vol gevoel OF extreme honger maar absoluut geen zin in eten. Smaakt me niet echt. Zo jammer, heb net een nieuwe keuken en sta er nooit in
Lilly, oei, wat spannend allemaal hè? Over anderhalve week zie je vast al veel meer! Zeiden zij dat je 6.4 bent? Of eigen berekening? Denk ook dat iedereen hier blij is als die 12 weken on zijn!!
vrijdag 24 augustus 2018 om 08:49
Shonan, rot he. Gisteravond kreeg ik het ineens, nu heb ik sinds vanmorgen ook ander gevoel in mijn buik. Ergens wil ik gewoon een echo maar daar is toch nog niks op te zien met 5.2
T kunnen ook mijn darmen zijn, maar ik temperatuur elke ochtend uurtje na t opstaan en vanmorgen was mijn temperatuur ook lager dan tot nu. Ik kan er toch niks aan doen maar hou er maar rekening mee dat het niet meer goed zit. Ik hoop zo dat ik er naast zit.
Morgen nog maar een digitale test doen, dinsdag was het 2-3, donderdag 3+ dus dan maar kijken of hcg weer afloopt.
T kunnen ook mijn darmen zijn, maar ik temperatuur elke ochtend uurtje na t opstaan en vanmorgen was mijn temperatuur ook lager dan tot nu. Ik kan er toch niks aan doen maar hou er maar rekening mee dat het niet meer goed zit. Ik hoop zo dat ik er naast zit.
Morgen nog maar een digitale test doen, dinsdag was het 2-3, donderdag 3+ dus dan maar kijken of hcg weer afloopt.
vrijdag 24 augustus 2018 om 09:32
Shonan: ik persoonlijk zou geen vroegere echo doen. Die van mij was verplicht ivm de buitenbaarmoederlijke zwangerschap die ik heb gehad. Mijn echo was dus alleen om te zien of het wel in mn baarmoeder zit. Als je nog geen kloppend hartje hebt gezien tijdens de echo levert alleen maar stress op. “Lees nu dat je een paar dagen een eerdere echo hebt”
Lilly: wat vervelend die bloeding, maar gelukkig is alles goed en zie je over een poosje een mooi kloppend hartje!
Eten: ik heb geen honger, maar moet elke 2 uur iets eten omdat ik me anders heel flauw ga voelen..
Misselijkheid: de hele dag door, echt verschrikkelijk en gok deze keer op een meisje
hebben jullie nog voorgevoelens wat het geslacht zou kunnen zijn?
Echo: ik wil het liefst vandaag nog een echo hebben ipv maandag pas. Maar dat kan niet. Dat wachten is echt zo vervelend! Al begin ik er wel een goed gevoel over te krijgen
Vertellen: beide ouders weten het. Ze wisten door ons verleden dat we bezig waren en zagen het aan me dat ik zwanger was? Dus is het me heel voorzichtig gevraagd.. we wouden eigenlijk nog een poosje wachten, maargoed het is niet anders
Lilly: wat vervelend die bloeding, maar gelukkig is alles goed en zie je over een poosje een mooi kloppend hartje!
Eten: ik heb geen honger, maar moet elke 2 uur iets eten omdat ik me anders heel flauw ga voelen..
Misselijkheid: de hele dag door, echt verschrikkelijk en gok deze keer op een meisje
Echo: ik wil het liefst vandaag nog een echo hebben ipv maandag pas. Maar dat kan niet. Dat wachten is echt zo vervelend! Al begin ik er wel een goed gevoel over te krijgen
Vertellen: beide ouders weten het. Ze wisten door ons verleden dat we bezig waren en zagen het aan me dat ik zwanger was? Dus is het me heel voorzichtig gevraagd.. we wouden eigenlijk nog een poosje wachten, maargoed het is niet anders
vrijdag 24 augustus 2018 om 09:45
Dames, wat een onzekerheid hè! Zullen we gewoon de maand september overslaan?!
lilly schrikken zeg , zo'n bloeding ineens. Nog anderhalve week wachten en dan is er hopelijk een duidelijk kloppend hartje zichtbaar!
mama hoe laat mag je maandag? Ik duim! En wat grappig dat je ouders het aan je konden zien. Hopelijk een goed voorteken!
dutch fijn dat je meteen mocht komen voor een nieuwe echo! Stelt toch gerust!
lilly schrikken zeg , zo'n bloeding ineens. Nog anderhalve week wachten en dan is er hopelijk een duidelijk kloppend hartje zichtbaar!
mama hoe laat mag je maandag? Ik duim! En wat grappig dat je ouders het aan je konden zien. Hopelijk een goed voorteken!
dutch fijn dat je meteen mocht komen voor een nieuwe echo! Stelt toch gerust!
vrijdag 24 augustus 2018 om 10:07
@Biekkie aw wat akelig he die onzekerheid! Hoop zo dat je voorgevoel puur angst is en niet klopt 
Hier ook maandagavond de echo. Kan niet wachten! Vannacht wel een hele nare nachtmerrie daarover gehad maar dat is vast de angst.
Mijn borsten lijken nog steeds te groeien en de Rennies zijn niet aan te slepen dus hopelijk is dat een goed teken.
Hier ook maandagavond de echo. Kan niet wachten! Vannacht wel een hele nare nachtmerrie daarover gehad maar dat is vast de angst.
Mijn borsten lijken nog steeds te groeien en de Rennies zijn niet aan te slepen dus hopelijk is dat een goed teken.
vrijdag 24 augustus 2018 om 16:54
Hallo allen! Gefeliciteerd met jullie zwangerschap allemaal! Stiekem zit ik af en toe mee te lezen in jullie groep, dus ik meld me toch maar even. Het is fijn om een beetje herkenning te vinden in jullie verhalen.
Ik zelf ben nu ongeveer 6 weken zwanger en al moeder van 2 kinderen van 3 en 5 jaar. De zwangerschap was niet helemaal volgens planning, maar we zijn er blij mee! Het valt me alleen wat tegen dat ik weer net zo onzeker ben als bij de vorige zwangerschappen. Ik schrijf en lees graag een beetje met jullie mee!
Ik zelf ben nu ongeveer 6 weken zwanger en al moeder van 2 kinderen van 3 en 5 jaar. De zwangerschap was niet helemaal volgens planning, maar we zijn er blij mee! Het valt me alleen wat tegen dat ik weer net zo onzeker ben als bij de vorige zwangerschappen. Ik schrijf en lees graag een beetje met jullie mee!
vrijdag 24 augustus 2018 om 17:14
Welkom appelflap, gezellig dat je meeleest en mee komt schrijven. En, zoals je al merkt: die onzekerheid is ons allemaal niet vreemd!
Shonan en Biekkie
. Ik hoop dat jullie ook gewoon plakkers hebben en de onzekerheid voor niets is.
Dutch, fijn dat alles goed was!
En lilly, balen dat het nog te vroeg maar hopelijk volgende week dan wel een kloppend hartje.
Hier heeft de misselijkheid ook keihard toegeslagen. Gisteren ook boven de wasbak gehangen. Het liefste eet ik niks en slaap ik alleen maar, maar dat kan natuurlijk niet. Bbq vanavond wel afgezegd, ben er te misselijk voor.
Maarrr: nog maar twee dagen werken komende week en dan vrijdag echo en vakantie. Heerlijk. Zo aan toe!
Shonan en Biekkie
Dutch, fijn dat alles goed was!
En lilly, balen dat het nog te vroeg maar hopelijk volgende week dan wel een kloppend hartje.
Hier heeft de misselijkheid ook keihard toegeslagen. Gisteren ook boven de wasbak gehangen. Het liefste eet ik niks en slaap ik alleen maar, maar dat kan natuurlijk niet. Bbq vanavond wel afgezegd, ben er te misselijk voor.
Maarrr: nog maar twee dagen werken komende week en dan vrijdag echo en vakantie. Heerlijk. Zo aan toe!