Uitgerekend april 2022

10-08-2021 18:53 203 berichten
Alle reacties Link kopieren
Een nieuw topic voor degenen die willen aansluiten en ook zijn uitgerekend in april '22.

Wij (man 35jr, vrouw 30jr) zijn in blije verwachting van ons tweede kindje. We hebben al een zoontje geboren in nov '18. 😊 Volgens mijn berekening ben ik rond 9 april uitgerekend, misschien ietsjes eerder. De vorige keer ben ik bevallen met 36+2, dus het zou mij niets verbazen als het kleintje zich al ergens in maart laat zien. 🤭 Ik zou het leuk vinden in contact te komen met andere (aanstaande) mama's!
NaamLeeftijdKindjeUDGeslachtEchoBijzonderheden
Kim47874330/352e9 aprilx24-08 (echo)
Alpinismoes ±301ebegin aprilxdatum
Kruispunt 391e?xwk 2133 (echo)
Briluiltje29/281e16 aprilx30-08 (echo)2 vroege miskramen
FiddlyDiddlyDoo 27/321e8 aprilx30-08
Kaleidoscope 322e7 aprilx18-08 (echo)2 miskramen, baarmoederafwijking
kleinvosje 33/371e1 april:heart:
Poes30 30/302e16 aprilxdatumPCOS & fertiliteitstraject
Rozengeur10 35/421e10 aprilxdatum
dame91 30/332e15 aprilx03-09 (echo)
knoflook 38/381e20 aprilxdatumMA met 11 wk
navy-blue ?2e12 aprilxdatum
Fietsertje89 31/522e11 aprilx:heart: 03-09 (echo) 1ste dochter verloren met 19 wk
lavender 34/342e18 aprilxdatum
kim478743 wijzigde dit bericht op 25-08-2021 13:57
63.21% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
@villanelleX, wat verdrietig nieuws. Heel veel sterkte en zorg goed voor jezelf!

Hier nog steeds heel druk op het werk, ben 's avonds zo moe dat ik geen energie meer heb om iets anders te doen, vandaar dat ik afwezig was.
We hebben een goede NIPT uitslag gekregen, wat goed nieuws is. Vandaag heb ik de 13-wk echo, blijft spanend :) .

@borsten: die van mij zijn normaal klein, en nu opeens heb ik borsten :lol:
@energie: is deels terug, maar toch niet helemaal, elke weekend doe ik een dutje op het bank. Kan zijn omdat ik druk op het werk heb, of dat ik gewoon nog niet zo ver ben, ik loop een week of 2-3 achter vergeleken met meest van jullie. Ik slaap ook slecht, iemand herkent dit?
@vertellen op het werk: was ik van plan om dit te doen na 13 wk-echo, maar mijn manager is met vakantie, dus dit wordt pas over 2 wk (mocht alles goed zijn vandaag).
@whatsapp groep: op zich een leuk idee, als meerdere dames dit ook leuk vinden, sluit ik ook graag aan. Echter, dit zal moeten wachten tot ik op het werk vertel. Ik weet, de kans is bijna nihil dat we elkaar kennen, maar 'in the unlikely event' dat dit het geval is, vind ik het fijner als mijn manager dit van mij hoort en niet van iemand anders ;-)
knoflook wijzigde dit bericht op 18-10-2021 09:28
0.12% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
En zolang we nog hier schrijven, een up to date tabel
https://pasteboard.co/s65chDIo25iY.png
Alle reacties Link kopieren
@villanelleX, wat een vervelend nieuws, sterkte ermee!

Hier al een tijdje stil, druk druk en moe. Ondertussen een goede uitslag gehad van de nipt, en vanmorgen een mooie 13 weken echo!
Het werk ondertussen ingelicht, moest toch wat nachtdiensten kwijt. Iedereen vond het een verassing, we latten nu nog, dus niemand had het aan zien komen :-D
Ook vrienden en familie waren verbaasd, want we wonen in 2 huizen.. binnenkort gaat er dus 1 in de verkoop :yes:
Alle reacties Link kopieren
@rozengeur, jij bent net als ik, druk-druk en moe;)
Jullie krijgen het drukker straks met verkopen van een huis..Succes!

korte update van mijn kant: 13 wk echo gisteren was ook goed. We krijgen een breakdancer zo te zien aan de bewegingen :)

Gaan jullie een geslachtecho inplannen of gewoon wachten tot 20 wk echo? Wij gaan wachten, hoewel ik al internet heb doorgezocht op plaatjes van nub-theorie en probeer te raden wat het wordt :) Heb geen voorkeur, wel super nieuwsgierig.
Alle reacties Link kopieren
@knoflook, wij willen niet weten wat het wordt, zien we dan wel weer.

Wat betreft app-groep, die sla ik even over. Heb nog 3 vriendinnen en 3 collegas meer die zwanger zijn, dus hoor er dagelijks al genoeg over :popcorn:
Alle reacties Link kopieren
Wat fijn van de goede nipt uitslagen de 13 weken echo's!
Ik had vandaag een controle bij de gyn en ze heeft een echo gemaakt. Had ik niet verwacht, dacht gewoon hartje luisteren met de doptone. Extra leuk dus om weer even te kijken, al was het nog geen twee minuten. Ik durfde niet te vragen of ze het geslacht kon zien haha (15+2 nu). We wachten op de 20 weken echo op 18 november.

Vandaag precies 2 weken geleden geprikt voor de NIPT, maar helaas nog geen uitslag. Wel naar gevraagd vandaag, maar ik word dus nog gebeld daarover. Maakt me wel een beetje zenuwachtig eigenlijk.
Alle reacties Link kopieren
Navy-blue, naar welk ziekenhuis is jou nipt test verzonden dan? Die van een vriendin van mij naar het VU, ze wacht ondertussen al 11 dagen, haar gyn had gezegd dat het betreffende lab misschien wel druk was. Vet lullig nu het weekend er ook nog tussen zit, moet ze dus minimaal 13 dagen wachten.

Jaa leuk he die snelle echo's om even het hartje te zien, had ik ook bij de gyn gehad
Alle reacties Link kopieren
Naar dat de NIPT zo lang duurt Navy! Zegt bij mijn weten niks over de uitslag maar vervelend is het wel. Hopelijk snel na t weekend dan!

Wat geslacht betreft; ik wil het wel weten (meer info meer beter, ook om het voor mijn beeld wat concreter te maken ofzo), maar vind de 20 weken echo echt vroeg genoeg.

Gister extra controle bij de VK gehad om wat vragen kwijt te kunnen en ter geruststelling. Super fijn om het hartje weer te horen (tegelijk zelfs die van mij op de achtergrond ter vergelijk, hahah). Ik had het opgenomen voor mijn man die aan het werk was, maar merk dat ik het zelf ook echt fijn vind die opname (gewoon 10-12sec ofzo) te hebben. Dikke tip dus ;)

Verder ruim voldoende afleiding; promotietraject aan het afronden :) is opzich wel heel fijn om me daar (zowaar zonder echt stress) op te kunnen storten.
Heb lief, houd moed. Komt goed.
Alle reacties Link kopieren
@Rozengeur, mijn bloed is ook naar de vu gestuurd.

@fietsertje, fijn dat je het hartje hebt gehoord. En leuk dat je het hebt opgenomen!
Alle reacties Link kopieren
Navy-blue, hopelijk heb je ondertussen je uitslag binnen. Mijn vriendin had vanmorgen het verlossende telefoontje!

Ik lig sinds vrijdagavond ziek op de bank. Heb helaas corona opgelopen dus nu alle tijd om op het forum actief te zijn..
Alle reacties Link kopieren
Hè wat balen Rozengeur! Heb je veel klachten?

Helaas nog niet gebeld en ik zag ook niks staan in mijn dossier. Als ik morgen niet gebeld ben bel ik woensdag naar het zkh.
Alle reacties Link kopieren
Navy-blue, ik heb gewoon de bekende kwalen, verkouden/grieperig en ik ruik niks meer. Dus is wel goed te doen, wel verschrikkelijk saai zo alleen in huis. We wonen nog niet samen dus heb mn vriend al 1.5week niet gezien. Maar goed, dat overleef ik ook wel weer.

Mbt de nipt, ik zou ze gewoon bellen hoor! Wie weet zijn ze je vergeten te bellen..
rozengeur10 wijzigde dit bericht op 26-10-2021 11:50
Reden: Schrijffout
0.29% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Hoe gaat het Rozengeur?

Ik heb donderdag eindelijk de uitslag van de nipt gekregen en gelukkig geen bijzonderheden!

Hoe is het met de rest? Voelen jullie de baby al? Ik denk soms van wel, twijfel erg of het niet mijn darmen zijn.

Hoe is het in de app groep? Vind het denk ik toch wel leuk om aan te sluiten. Aan wie kan ik mijn nummer sturen?
Alle reacties Link kopieren
@knoflook: geweldig om te zien he, die bewegingen. Ik vond het zo gek om te zien dat de baby bewoog, maar dat je dat nog helemaal niet kunt voelen. Al heb ik gehoord, dat je later in je zwangerschap waarschijnlijk wel een keer zult wensen dat je het niet kunt voelen, als de beeb besluit midden in de nacht een placentaparty te houden :biggrin:
Heb je het inmiddels op je werk al gedeeld? Voor zover ik weet, geen managers in de appgroep dus... :)

@navyblue: fijn dat de uitslag er eindelijk is, wat een lange wacht zo dan! Voor de appgroep mag je mij je nummer pb'en. We zijn niet mega druk, maar het is wel gezellig!

@rozengeur: huis al in de verkoop? Zal wel mooi snel gaan in deze markt. Hopelijk ben je snel weer hersteld!
Don't waste your time or time will waste you.
Alle reacties Link kopieren
@navy-blue, fijn dat je een goeie nipt test had! Eindelijk de spanning eraf, fijn hoor!
Hier nog steeds snotterig en niet lekker. Hopelijk wordt het snel wat beter.

@fiddly, huis van mijn partner gaat in de verkoop maar we hebben geen haast zo lang de huizenprijzen nog stijgen. Ik denk dat het na de kerstdagen wordt. Partner gaat voor het eerst van zn leven meer dan 2 km verhuizen, dus het is nogal een dingetje voor hem :hug:
Alle reacties Link kopieren
Hallo dames,

@navy-blue, wat fijn dat de NIPT goed is.
@rozengeur: hoe gaat het me je? Wordt je steeds fitter of heb je nog last van corona?
2 km , dit is eng :) en hele onderneming...

@fiddly, nee, nog niet verteld, ben van plan om dit volgende week te doen, dan is mijn manager terug. Zij wist van mijn miskraam dus heel verbaasd zal zij niet zijn denk ik

Gisteren was ik op reguliere controle en o.a. hebben we naar het hartje geluisterd. Ik vond het best indrukwekend, die geluiden..en wat klopt het hartje snel (ik wist dat het snel is, maar toch..). Ook hoorde we tijdens het hartje luisteren hoe hij/zij beweegt. Na die controle hebben we aan meer mesen het nieuws verteld.

Ik voel nog geen bevegingen, maar ik ben pas 15 wk, dus dit zal nog even duren denk ik. Wel merk ik dat de broeken minder goed zitten, vooraal 's avonds.

Heb soms pijn in mijn onderbuik als ik nies, lach of snel beweeg. Vk zei dat dit de bandenpijn is, dus niet erg (wel soms vervelend).

De 20 wk echo is gepland op 23-11.
Alle reacties Link kopieren
Hallo Dames,
Van harte gefeliciteerd allemaal.
Zelf nu zwanger van de tweede moet de eerste week van april bevallen.
Maar zag vandaag weer van iemand beelden van de bevalling te zien en kan je zeggen ik kreeg het echt wel Spaans benauwd.
Kan wel zeggen dat ik door de eerste keer vacuüm en knip toch wel een beetje een traumaatje heb opgelopen.
Maar vind het wel fijn dat ik niet de enigste ben die straks weer mag.
Wie ziet er ook enorm tegen op?
Alle reacties Link kopieren
@rozengeur: ik moet even heel hard lachen om die opmerking over je vriend :P Kan hij zijn huis niet aanhouden en verhuren of zo? Misschien is dat mentaal een minder grote barrière.

@knoflook: wat een bijzonder geluid is dat, he. Ik heb zelf een doppler in huis en luister een of twee keer per week. Je hoort hem inderdaad ook soms wegzwemmen. Heel apart. En dat zit dan in je buik. Zo bijzonder.
Ik herken wel wat je zegt hoor, die steken. Helemaal normaal, heb ik me laten vertellen.

@diamond: wat vervelend dat je zo'n vervelende ervaring op hebt gedaan. Zelf ben ik nog nooit eerder bevallen, dus ik ga er denk ik onbezorgd in. Ik volg wel een cursus hypnobirthing. Daar word veel aandacht besteed aan het relaxed de bevalling ingaan, ook bij eerder opgedane trauma's. De cursus zelf spreekt me niet zo aan, omdat het niet zo past bij mij als persoon, maar ik kan mij absoluut indenken dat het een toevoeging is voor vrouwen met angsten en onzekerheden. Heb je dit al eens bekeken? Misschien wat voor jou?
Don't waste your time or time will waste you.
Alle reacties Link kopieren
@diddlediddledoo de eerste keer heb ik wel een cursus gedaan. Maar ik ga het er nog eens met de verloskundige over hebben. Grappig je bent op dezelfde datum als ik uitgerekend.
Ja de eerste was behoorlijk heftig maar zal je de details besparen.
Alle reacties Link kopieren
Diamond1983 schreef:
29-10-2021 23:30
@diddlediddledoo de eerste keer heb ik wel een cursus gedaan. Maar ik ga het er nog eens met de verloskundige over hebben. Grappig je bent op dezelfde datum als ik uitgerekend.
Ja de eerste was behoorlijk heftig maar zal je de details besparen.
Verstandig. Lijkt me echt niet fijn om met zulke nare gevoelens opnieuw een bevalling in te moeten gaan. Heb je de vorige keer ook echt een hypnobirthing cursus gedaan of een ander soort? Ik zit nog een beetje te kijken wat voor cursus ik wil volgen. Er is niet zoveel aanbod in mijn buurt, behalve dus die hypnobirthing. En ik wil graag praktische tips ipv een visualisatie van het inhaleren van een helende regenboog... :P
Grappig trouwens inderdaad! Ben benieuwd wie er als eerste mag haha. Ik heb mijn zinnen gezet op één april. :proud:
Don't waste your time or time will waste you.
Alle reacties Link kopieren
Hebben er meer mensen last van dat als je teveel doet zo'n last van bandenpijn krijgt?
diamond1983 wijzigde dit bericht op 31-10-2021 13:07
80.35% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
@Diamond: wat vervelend dat je er zo tegenopziet dat het je nu al enorm bezig houdt.. hoop dat daar goede hulp bij mogelijk is! Evt iets verder weg of online als er zo weinig in de buurt is?
Zelf zie ik niet (of nog niet?) of tegen de bevalling. Deels omdat ik er nog niet zo mee bezig ben (als het goed is duurt het nog ruim 5 maanden, en mijn gevoel zegt nig steeds dat ik eerst maar eens moet zien of ik zo ver kom), maar ook deels omdat mijn eerste bevalling heel veel vertrouwen heeft gegeven in hoe mijn lijf dat kennelijk oppakt. Was gezien de termijn natuurlijk de 'light-versie', maar toch, met extra mentale belasting en totaal nog niet voorbereid, als het dan gaat zoals het gegaan is kijk ik ook wel met vertrouwen een a terme bevalling in. Overigens ook veel vertrouwen gekregen in het ziekenhuis waar ik ook deze keer hoop te bevallen (poliklinisch als dat kan).
De opmerking over ontsluiting snap ik niet helemaal. Lijkt me niet bij de termijn passen, of ben je toch al echt veel verder dan uit de rest van je verhaal leek? Edit; bij herlezen vat ik het anders op, je bent wel goed in vooruitdenken zeg!

@navy; wat fijn dat de uitslag goed en binnen is!
Ik herken het gevoel van twijfel of je nou de baby of een darm voelt hahah. Er zijn wel momenten dat ik vermoed dat het toch de kleine was, omdat daarna de baarmoeder wat meer gespannen kan voelen. Schijnt ook al normaal te zijn, heb het ook regelmatig na legen van een volle blaas, VK zei dat dat bij de groei van de baarmoeder hoort.

Hier blij met maandag weer een controle. Ik merk dat het mentaal even lastiger (vermoeiender, vooral) gaat nu de termijn dichterbij komt waarbij ik mijn dochter verloor. Hopelijk daarna juist meer rust, we zullen zien...
fietsertje89 wijzigde dit bericht op 30-10-2021 12:15
2.37% gewijzigd
Heb lief, houd moed. Komt goed.
Alle reacties Link kopieren
@knoflook, tov vorige week merk ik dat ik wel ietsje minder ziek ben. Maar nog steeds een verstopte neus en hoesten, dus ik zit nog steeds binnen. Heb de indruk dat het binnen zitten mn herstel ook niet ten goede komt. Maar goed, ik zal me braaf aan de regeltjes houden.

@Fiddly, wij zien niets in verhuren, dan blijf je er ook werk en gedoe mee houden aangezien het huis van mn vriend 100 jaar oud is en er altijd wel wat te doen is qua onderhoud.
Alle reacties Link kopieren
@Diamond, welkom. Lees ik het goed dat jij al 7 cm ontsluiting hebt? Dit klinkt in ieder geval best vroeg voor als je in april uitgerekend bent. Ik hoop dat alles goed gaat.

@Rozengeur, misschien wat rondjes door de buurt lopen op een tijdstip dat er niet zo veel mensen op straat zijn, voor wat frisse lucht?

Dames, ik heb gezien dat je van verschillende winkels gratis babydozen kan aanvragen. Hebben jullie dit al gedaan? Gaan jullie dit doen? Hebben jullie tips welke leuk zijn?
Alle reacties Link kopieren
@knoflook haha nee gelukkig niet hoor dat was een grapje op mijn vorige bericht op iemand die dezelfde tijd als ik uitgerekend is. Toen zei ik dan kunnen we elkaar via dit forum tijdens de bevalling op de hoogte houden.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven