Uitgerekend april 2022

10-08-2021 18:53 203 berichten
Alle reacties Link kopieren
Een nieuw topic voor degenen die willen aansluiten en ook zijn uitgerekend in april '22.

Wij (man 35jr, vrouw 30jr) zijn in blije verwachting van ons tweede kindje. We hebben al een zoontje geboren in nov '18. 😊 Volgens mijn berekening ben ik rond 9 april uitgerekend, misschien ietsjes eerder. De vorige keer ben ik bevallen met 36+2, dus het zou mij niets verbazen als het kleintje zich al ergens in maart laat zien. 🤭 Ik zou het leuk vinden in contact te komen met andere (aanstaande) mama's!
NaamLeeftijdKindjeUDGeslachtEchoBijzonderheden
Kim47874330/352e9 aprilx24-08 (echo)
Alpinismoes ±301ebegin aprilxdatum
Kruispunt 391e?xwk 2133 (echo)
Briluiltje29/281e16 aprilx30-08 (echo)2 vroege miskramen
FiddlyDiddlyDoo 27/321e8 aprilx30-08
Kaleidoscope 322e7 aprilx18-08 (echo)2 miskramen, baarmoederafwijking
kleinvosje 33/371e1 april:heart:
Poes30 30/302e16 aprilxdatumPCOS & fertiliteitstraject
Rozengeur10 35/421e10 aprilxdatum
dame91 30/332e15 aprilx03-09 (echo)
knoflook 38/381e20 aprilxdatumMA met 11 wk
navy-blue ?2e12 aprilxdatum
Fietsertje89 31/522e11 aprilx:heart: 03-09 (echo) 1ste dochter verloren met 19 wk
lavender 34/342e18 aprilxdatum
kim478743 wijzigde dit bericht op 25-08-2021 13:57
63.21% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
@Knoflook: mijn echo was inderdaad gisteren en we hebben een kloppend hartje gezien! Volgens de berekening was ik toen 7 weken en 4 dagen zwanger. Jij succes morgen, spannend hoor! En dat geldt natuurlijk ook voor alle andere dames die binnenkort (weer) een echo gepland hebben staan.
Alle reacties Link kopieren
Hey allemaal,

Jeetje, wat zijn we met veel nu! Gezellig maar ook best lastig om alles te onthouden en op iedereen te reageren, haha.

Wij hebben dinsdag onze termijnecho gehad. I.p.v. 10 ben ik nu 11 weken. Het was zo mooi om eindelijk een echt baby'tje te zien! Het hartje klopt nog steeds goed en alles zag er prima uit.
Mijn UD is nu dus ook opnieuw vastgesteld (29-03) en eigenlijk hoor ik nu niet meer in deze groep, haha.

We hebben na de echo vanalles moeten plannen; de aankomende echo's: 13, 16, en 20 weken echo en de NIPT-test. Eind deze week gaan we ook naar de kinderopvang waar ons kindje nu op de wachtlijst staat. Ben benieuwd dus. Binnenkort moet ook de kraamzorg geregeld worden. Moet zeggen een hoop geregel zo aan het eind van het eerste trimester! ;)
Alle reacties Link kopieren
@lavender, wat goed! Gefeliciteerd!
@kleinvosje, al de termijnecho mijlpil gepasserd! Ik denk nog steeds dat je kindje een grap met jou uithaalt en op 1 April komt, of niet :) Veel geregel inderdaad, maar wel leuk. Succes met het regelen.

Hier gisteren de 1ste echo gehad, met een hartje dat klopte. De ingeschatte termijn scheelt maar 1 dag met die door mij uitgerekend, dus is ook goed nieuws. Aan de ene kant opgelucht, aan de andere kant zo een gevoel van 've been there, 've done that dat ik heb (en mijn man precies hetzelfde). Herkennen andere damens met mk ervaring dit gevoel?

Ik moet nu de termijnecho gaan inplannen? Zij er dames die dit al gedaan hebben?
Alle reacties Link kopieren
En nog, ik zie dat Kim al een tijdje afwezig is (misschien op vakantie)
Ik heb voor mezelf een tabel gemaakt (anders kan ik niet goed onthouden hoe en wat). Omdat ik geen platjes kan plakken, heb ik het platje online geupload. Misschien helpt dit. Ik zal de link up to date houden, dan kan je altijd terug kijken mocht je willen

https://pasteboard.co/slbBMerAA0mz.png
knoflook wijzigde dit bericht op 20-09-2021 18:26
3.81% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Hi allemaal,

Heb het een beetje druk. Maar vorige week vroege echo gehad en een mooi hartje zien kloppen. Volgens de meting toen precies 8 weken zwanger. Termijnecho staat de 28e!
Alle reacties Link kopieren
Kleinvosje, wat fijn dat je een goede echo had!

Knoflook, fijne tabel, past ook beter in mn scherm. Met de vroege echo hadden wij ook een beetje het gevoel van ok, geinig. Komt misschien ook wel omdat ik bijna geen kwaaltjes heb en mijn vriend heel erg nuchter is tot nu toe.

Wij gaan voor de nipt en de 13 weken echo. Voor diegene die ook de nipt doen, doen jullie met of zonder nevenbevindingen?
Alle reacties Link kopieren
Rozengeur10 schreef:
09-09-2021 19:30

Wij gaan voor de nipt en de 13 weken echo. Voor diegene die ook de nipt doen, doen jullie met of zonder nevenbevindingen?
Wij gaan voor de nipt met nevenbevindingen aangezien we graag zoveel mogelijk info willen voor alle zekerheid.
Alle reacties Link kopieren
Wij doen NIPT zonder nevenbevindingen, omdat uit een eerder gesprek met klinische genetica bleek dat daarbij relatief heel vaak dingen gevonden worden die alleen in de placenta voorkomen en niet bij het kind. Dat zit je dus in spanning tot je invasieve diagnostiek laat doen - of tot de geboorte, en in veel gevallen om niks dus.
Nou, dat kan ik zelf deze zwangerschap niet hebben en ik zou zelf (ook bij slechte NIPT uitslag denk ik) niet gaan voor invasieve diagnostiek omdat ik het bijbehorende miskraamrisico niet acceptabel vind (en bij slechte uitkomst ook niet de zwangerschap zou afbreken).
Meer onderzoek is dus niet altijd meer zekerheid... Dat hoeft niet voor iedereen erg te zijn, maar wel is het goed om op voorbereid te zijn (en je goed te laten voorlichten). Dan kun je daarna doen wat jou zelf het beste past.
De NIPT zelf doen we wel omdat we sowieso geen rust hebben tot een (opnieuw) trisomie (18) is uitgesloten... Hopelijk daarna wel, of een beetje rust. Al kan ik het op de meeste momenten goed loslaten (en man iets beter dan ik nog, lucky him).

Afgelopen weekend lukte dat even wat minder, omdat ik toen minibeetjes bloedverlies had. Extra echo's zaterdag en vanochtend zagen er gelukkig uitstekend uit (en het roze bij de afscheiding lijkt intussen echt gestopt); goede hartactie, goede groei en veel beweging.
Ik heb vrijdag de termijnecho in het ziekenhuis (daardoor waagde de VK zich vanochtend niet aan een precieze meting, hahah). Ook weer spannend, ook omdat ik daarna die NIPT dus kan gaan plannen.

Ik heb teveel moeite met vooruit kijken om al over KDV en kraamzorg na te denken. We hebben natuurlijk de info nog van vorige keer, maar ook de associatie met het weer afzeggen. Dus ik schuif dat nog even op nu het nog kan...

@knoflook; geen mk ervaring dus maar ik herken wel wat je zegt, dat ik af en toe denk 'ja maar tijdens de zwangerschap van mijn dochtertje was bij deze termijn ook alles goed...' Ik merk ook dat ik steeds meer zoek naar dingen die juist anders zijn, bij de echo vanochtend zat ik echt te turen of er geen buikwandbreuk te zien was bijvoorbeeld. De tijd gaat ons helpen, dat is wat ik weet...
Heb lief, houd moed. Komt goed.
Alle reacties Link kopieren
Wij weten nog niet of we de Nipt met of zonder nevenbevindingen doen. Precies om de reden die jij noemt Fietsertje.
@Fietsertje, wat vervelend van het bloedverlies! Kan je er echt niet bij hebben. Een extra spannende tijd voor je met de nipt in aantocht.

Ik had deze week de intake met de vk. In verband met mijn vorige zwangerschap adviseerde ze om verder alle controles in het ziekenhuis te doen. Had het niet helemaal verwacht. Hoopte op de eerste lijn met extra echo's in het ziekenhuis. De vorige keer was er sprake van een groeiachterstand bij de baby en een hoge bloeddruk bij mij. Het is voor het goede doel dus ach...

Wie heeft binnenkort nog meer de termijnecho?
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Knoflook: :heart: hartstikke fijn. De gemengde gevoelens ook heel begrijpelijk. Ben je nog steeds zo druk op het werk? Komt er ook weer een rustiger periode aan? Wat goed dat jij ook nog een tabel hebt gemaakt trouwens, dat geeft overzicht.

lavender: :heart: super!

kleinvosje: fijn dat je zomaar een week verder gekatapulteerd bent ;). Wel een hoop geregel en geplan inderdaad! Jij hebt de primeur in ieder geval met eind maart :biggrin: .

dame91: :heart: ook heel goed nieuws :)!

rozengeur: ik heb met nevenbevindingen gekozen, maar nu ik Fietsertje zo lees denk ik.. hmm geeft misschien meer spanning inderdaad.

Fietsertje: leuk om je weer even te lezen. Ik begrijp je keuze mbt de NIPT heel goed. Ben ook blij met je toelichting, om eventuele bevindingen in perspectief te kunnen zetten. Blij te horen dat na het kleine beetje bloedverlies alles er gewoon goed uitzag! De eerste periode is gewoon moeilijk, wou dat ik een toverstafje kon zwaaien en de tijd weg kon wuiven voor je!

Navy blue: had je graag bij deze vk-praktijk willen blijven? Aan de andere kant inderdaad goed dat je in de gaten wordt gehouden en het is zeker voor het goede doel.

Ik had begin van deze week de termijnecho, ben 1 april uitgerekend. In week 39 heb ik de 13 weken-echo. Rond die tijd zal de uitslag van de NIPT ook wel bekend zijn. Spannend, maar dat herkennen jullie denk ik allemaal.
Wat ik echt leuk vond om te zien, is dat het echt al veel duidelijker een mensje is nu, al is het nog zo klein. Knap wat ze kunnen laten zien, met inzoomen zag ik de vingertjes zelfs al. En alle bewegingen :flirting: .
Alle reacties Link kopieren
Hier gaan de voor de nipt zonder nevenbevindingen. Er zijn nog zoveel andere aandoeningen die ze ook niet op kunnen sporen met nipt, en een aantal afwijkingen op bepaalde chromosomen hoeven niks voor te stellen. Die onzekerheid gaat mij te ver.

Wat fijn dat het met iedereen zo goed gaat! :applause:
Alle reacties Link kopieren
Vandaag hebben we de uitslag van de NIPT met nevenbevindingen gekregen. Alles is in orde! :)

Helaas heb ik eerder deze week te horen gekregen dat mijn ijzervoorraad te hoog en dat ik moet laten checken of ik geen vitamine b11 en b12 tekort heb. Nu ben ik doorverwezen naar huisarts voor extra bloedtest. Hier krijg ik volgende week de uitslag van.
Alle reacties Link kopieren
Ah wat fijn, al enkele termijnecho's en goede NIPT uitslagen. Gefeliciteerd!

@Fietsertje, fijn dat alles goed is verlopen! Kan me voorstellen dat jij schrok.

@Navy-blue, vind je het niet leuk dat alle controles in het ziekenhuis moeten? Ik heb weinig ervaring met VK praktijken want in mijn land van herkomost kennen we dit 'fenomeen' niet, alles loopt via HA & gynaecoloog.

@Kleinvosje, ben jij toevalig vegetarië/veganist? Ik zelf ben bijna vegan (eet wel vis), vandaar dat ik 1x/jaar een bloedonderzoek laat doen om te checken of alle waardes goed zijn. Sinds ik zwanger ben kan ik amper vis eten (wil het liefst een stuk vlees ;-) ), dus heb de VK alvast gevraagd voor extra bloedwaardes checks,

@djbbi, jouw termijnecho was in wk 2136. Hoe was het?
@Fietsertje, jij was op 17-09 toch? Alles goed?
@CharlotteCcc, jij had een echo in wk 2135. UIt je eigen topic begrijp ik dat er hartactiviteit is constateert maar gisteren had je een schrik omdat jij niet meer misselijk was. Krijg je nog een echo of pas bij termijnecho?
@indian_summers (34) hoe was het afspraak ? Heb je kunnen kiezen tussen 2 zorgsystemen?
@villanelleX, hoe gaat het me jou? Ben je nog langs HA of VK geweest? Is alles goed?

We gaan voor NIPT met nevenbevindigen. Ons/mij kennende, zou ik echt geen rust krijgen als ik dit niet doe. Ik herken de overwegingen die Fitsertje noemt wel.
Hier is nog steeds mega druk op het werk, en dit zal nog min of meer t/m December duren. Dit vind ik niet leuk, want is ook nogal stresvol. Probeer nu bewust tijd te maken om te ontspannen, iets leuks doen, werken met rustige music, even helemaal niets doen.

Mijn termijn echo is op 1 oktober. Iemand anders al gepland? Ik heb de tabel aangepast, link naar het 'source' bericht hier viewtopic.php?f=28&t=480932&p=33265587&start=#p33265587
Alle reacties Link kopieren
Alles was goed bij de echo en UD is naar 8 april gegaan. Meteen NIPT afname, extra echo voor geruststelling bij 14wk, en 20weken echo vooruit gepland, dat is ergens wel fijn al voelt dat laatste nog super ver weg.

Nu vooral afleiding aan het zoeken tot de NIPT uitslag (mede daardoor geniet ik van de drukte op mijn werk..), dus excuus voor de relatieve stilte :)
Heb lief, houd moed. Komt goed.
Alle reacties Link kopieren
@Kleinvosje, wat vervelend van je ijzergehalte. Hopelijk krijg je snel de aanvullende bloeduitslagen van je HA.

@Fietsertje, fijn de goede echo! Succes komende week met wachten op de Nipt uitslag.

Ik had vorige week vrijdag de termijnecho en dat zag er goed uit. Uitgerekende datum is 13-4. Morgen heb ik een consult bij de gyn. Vind het verder prima hoor om naar het ziekenhuis te gaan. Maar vind het bij een vk toch wat persoonlijker minder wisselende gezichten.

Hebben jullie het al op werk verteld? Of wanneer willen jullie dat doen? Ik ga het denk ik eind deze week delen.
Alle reacties Link kopieren
kleinvosje: goed nieuws, gefeliciteerd! Hoop dat als je een vitaminetekort hebt, dat met een supplement oid weer op te lossen is.

Knoflook: wat houd je alles goed bij zeg! Als je dat stokje een keer wilt overdoen, zeg je het dan? Qua werk zit ik hetzelfde als jij; tot eind van het jaar megadruk. Je pakt zo te lezen je rust al waar je kunt, dat is mooi.

Fietsertje: trage dagen dan he? Sterkte met afwachten, en duimen voor een goede uitslag!

Navy-blue: mooi dat je termijnecho goed was!


Ik heb vandaag de vk gebeld omdat ik me een beetje zorgen maakte. Eind vorige week had ik al buikkrampen waarvan ik bijna onderuit ging en ik voel het nu regelmatig ook als ik loop. Ze zei dat het waarschijnlijk groeipijnen zijn en dat die de hele zwangerschap verder kunnen voorkomen nog. Even ruggespraak was wel prettig, verder (zonder andere symptomen dan dit) wacht ik maar af tot de 13 weken-echo volgende week.
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben de termijnecho gehad en alles was goed. De UD is twee dagen naar voren gehaald, dus 6 april. Volgende week alweer de 13 weken echo. Dat vind ik wel een spannende.

@kruispunt: wat vervelend zeg, die onzekerheid. Kan het me goed voorstellen. Op welke dag heb jij jouw echo?
Don't waste your time or time will waste you.
Alle reacties Link kopieren
@Knoflook
Nee wegens omstandigheden nog niet langs de HA of VK geweest. Had een afspraak gemaakt bij de HA maar vanwege omstandigheden die afgezegt.

Afgelopen dagen heb ik nu ook af en toe last van bruinig bloed verlies en probeer mij er nu niet al te druk over te maken aangezien ik de komende 2,5 week nog op Lanzarote zit.

Als ik weer thuis ben bel ik gelijk de HA op.
Alle reacties Link kopieren
knoflook schreef:
20-09-2021 09:45
@indian_summers (34) hoe was het afspraak ? Heb je kunnen kiezen tussen 2 zorgsystemen?
Helaas kan ik hier niet mee meeschrijven. De echo op 15 september was slecht nieuws: er was een leeg vruchtzakje te zien. Het gaat nu mentaal wel weer oké, maar toch waren we erg teleurgesteld :( Hopelijk is het ons snel gegund om weer zwanger te raken en een gezonde zwangerschap te hebben.

Veel geluk en gezondheid gewenst voor jullie allemaal!
Alle reacties Link kopieren
@indian_summers dikke knuffel voor jou! Ik hoop dat het jullie snel weer gegund is!

@knoflook, ik ben geen vegetariër noch veganist maar heb inmiddels van de ha te horen gekregen dat ik geen vitamine B11 of B12 tekort heb dus dat is wel een geruststelling! Als ik 20 weken ben gaan ze mijn bloed weer checken aangezien mijn ijzergehalte maar ietsje bovengemiddeld is en geen gevaar zou moeten vormen.
Alle reacties Link kopieren
Gisteren heb ik overigens de 13 weken echo gehad in het ziekenhuis. Alles zag er goed uit. We hebben uitgebreid kunnen kijken naar het schedeltje, het hartje, de blaas, maag en ledematen etc. Nekplooimeting gedaan en was in orde! Bij mij gingen ze overigens van een uitwendige echo over naar een inwendige. Dit had ik niet helemaal verwacht maar de kwaliteit van de beelden ging er wel op vooruit dus dat was wel fijn :)

Medio oktober hebben we de geslachtsbepalende 16 weken echo. Kan niet wachten!
Alle reacties Link kopieren
@indian_summers: wat vervelend zeg! Ik hoop dat het jullie snel gegund is. Veel sterkte :rose:

@knoflook en alle anderen: ik heb de eerste tien weken als heftig ervaren, heb veel moeten spugen, ben draaierig geweest, eten ging bijna niet en ik was zó moe dat ik nauwelijks op mijn benen kon staan. Werken viel me enorm tegen. Afgelopen weekend waren ineens bijna alle klachten over: ik was nog wat misselijk, maar het spugen, de extreme vermoeidheid en de hoofdpijn waren ineens weg. Ik schrok behoorlijk, omdat het zo'n enorme omslag was. Ik heb de verloskundige gebeld en zij zei dat dit vaker voorkomt. De eerste echo was met 7 weken en dat zag er prima uit. Volgende week moeten we voor de termijnecho en daar ben ik toch wel nerveus voor.

Wij doen ook de 13-wekenecho en de NIPT, maar die doen we zonder nevenbevindingen. We hebben er wel even over getwijfeld, maar de vk gaf aan dat het ook wel regelmatig voorkomt dat ze iets zien, maar niet precies weten wat en ook niet wat de ernst ervan is. Een verder onderzoek neemt het risico op een miskraam met zich mee. Dat zouden we niet doen. Dan weten we nog weinig en dat zou voor ons ook niet een reden zijn om de zwangerschap af te breken, vandaar de keuze om de nevenbevindingen achterwege te laten. Maar ik kan me ook wel voorstellen dat er mensen zijn die wel alles willen weten, dat is natuurlijk persoonlijk.

Heel veel succes allemaal verder!
@indian_summers: Heel veel sterkte :hug:

Wat superleuk om over alle echo's te lezen bij iedereen. Fijn dat de meesten goede ervaringen hebben! Het wordt met elke echo/ afspraak toch steeds echter.

Wij hebben gisteren de termijnecho gehad, en ik ben een paar dagen teruggezet, ben officieel uitgerekend op 18 april. Nu ook meteen de 13 weken echo, 20 weken echo en NIPT ingepland. Wij gaan de NIPT met nevenbevindingen doen, ik wil gewoon graag zoveel mogelijk weten over het kindje als er wat mis zou kunnen zijn.

We kregen ook de tip om de kraamzorg te gaan regelen, hebben jullie die al aangevraagd? En waar letten jullie op bij het uitkiezen van een bureau?
Alle reacties Link kopieren
@indian_summers wat verdrietig! Hopelijk is het jullie snel weer gegund
Alle reacties Link kopieren
@kleinvosje, fijn dat de 13 wekenecho goed was! Ik had inderdaad gelezen dat die soms inwendig wordt gedaan.

@CharlotteCcc, hopelijk een goede termijnecho volgende week. Kan me voorstellen dat je schrikt als de klachten ineens zo sterk verminderen.

Ik heb op 5 oktober de 13 wekenecho, ben benieuwd!

Oh ja kraamzorg, goed dat je er over begint Briluiltje. Wij moeten dat nog regelen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven