Uitgerekend begin december 2016
zaterdag 26 maart 2016 om 12:48
De tabel zit VOL!
Meeschrijven mag natuurlijk altijd.
NaamLeeftijd/lft partnerUitgerekende datumhoeveelste kindjegeslachtKeet8432/4402-12-2016 2e kindjejongenJomi31/37geboren 5-11-20162e kindjejongenTess9026/3301-12-20161e kindjeMeisjesdl8629/2901-12-20162e kindjeVerrassingmbwh28/3010-12-20161e kindjeVerrassingpurple-pillow23/2412-12-20161e kindjemeisjeishetwaar26/2605-12-20161e kindjeJongenS1724/2507-12-20161e kindjeMeisje
Meeschrijven mag natuurlijk altijd.
NaamLeeftijd/lft partnerUitgerekende datumhoeveelste kindjegeslachtKeet8432/4402-12-2016 2e kindjejongenJomi31/37geboren 5-11-20162e kindjejongenTess9026/3301-12-20161e kindjeMeisjesdl8629/2901-12-20162e kindjeVerrassingmbwh28/3010-12-20161e kindjeVerrassingpurple-pillow23/2412-12-20161e kindjemeisjeishetwaar26/2605-12-20161e kindjeJongenS1724/2507-12-20161e kindjeMeisje
zondag 1 mei 2016 om 21:29
Nee, ik ben nog helemaal niet bezig. Eerst mijn echo op 6 meimaar afwachten. We wonen nog tijdelijk in een 2 kamer apartement, maar we hebben wel verhuisplannen, al gaan we dat pas na de bevalling doen. Het kindje komt in eerste instantie lekker dicht
bij ons op onze slaapkamer te slapen. Na de echo ga ik wel ruimte maken, want nu zou het niet passen.
bij ons op onze slaapkamer te slapen. Na de echo ga ik wel ruimte maken, want nu zou het niet passen.
maandag 2 mei 2016 om 18:16
Ik ben ook nog nergens mee bezig, eerst woensdag de echo even afwachten! We hebben ruimte genoeg in ons huis en hoeven eigenlijk alleen maar te verven en meubeltjes te kopen, dus dat scheelt al weer. Ben sowieso niet zo van het klussen
Welkom s17! Herkenbaar de vermoeidheid, heb er ook last van. Maar zodra ik in bed lig ben ik klaar wakker en kan ik niet slapen.
Ik begin nu wel te merken dat m'n buik opgezeten is dan normaal, zie een klein bobbeltje maar kan het mezelf ook wijsmaken natuurlijk....
Welkom s17! Herkenbaar de vermoeidheid, heb er ook last van. Maar zodra ik in bed lig ben ik klaar wakker en kan ik niet slapen.
Ik begin nu wel te merken dat m'n buik opgezeten is dan normaal, zie een klein bobbeltje maar kan het mezelf ook wijsmaken natuurlijk....
maandag 2 mei 2016 om 18:47
Hoi meiden! Ik ben weer terug van vakantie. Even alles weer bijgelezen. Intussen kan ook de leeftijd van mij en mijn vriend omhoog; 28 en 30. Verder alles oke, merk wel dat ik erg onzeker ben. Vooral na alle verhalen die ik lees en af en toe hoor. Het blijft toch echt een wonder. Zwanger worden en zijn. Komende woensdag de 1e echo. Spannend!
Wat onzeker en naar RosaNera. Hoe gaat het nu met je?
Babykamer; wij moeten ook alleen het kamertje verven en de meubeltjes kopen. Lijkt me wel echt heel leuk om er aan te beginnen. Kan ook niet wachten om wat te kunnen shoppen
Wat onzeker en naar RosaNera. Hoe gaat het nu met je?
Babykamer; wij moeten ook alleen het kamertje verven en de meubeltjes kopen. Lijkt me wel echt heel leuk om er aan te beginnen. Kan ook niet wachten om wat te kunnen shoppen
maandag 2 mei 2016 om 19:19
Mijn energie niveau lijkt verdacht veel op die van mijn iPhone Rond 12.00 is hij nog 70% en dan keldert hij heel hard naar de 30% en voor je het weet valt hij plots uit terwijl je dacht dat hij best nog wel even meekon. Opladen is dan het enige dat helpt. Opeens licht het scherm dan weer op.
@Mbwh fijne vakantie gehad? Heb je nog dingen moeten aanpassen vanwege je zwangerschap?
@pluk91 een klein bobbeltje kan best heb ik gelezen op internet. Maar grote kans dat, dat komt door je darmen.
@Mbwh fijne vakantie gehad? Heb je nog dingen moeten aanpassen vanwege je zwangerschap?
@pluk91 een klein bobbeltje kan best heb ik gelezen op internet. Maar grote kans dat, dat komt door je darmen.
dinsdag 3 mei 2016 om 09:15
@tulpenrood: ik herken mijzelf ook in jouw iPhone
werk jij fulltime? Ik werk onregelmatig, dus ik kan best vaak een dutje doen s middags als zoon slaapt. Hopelijk zijn We over een paar weken weer fit!
@mbwh: fijne vakantie gehad? Ver weggeweest? Spannend, morgen je eerste echo!
@pluk: je buik kan best opzetten, maar het zijn idd alleen je darmen. Ik heb al zo'n dikke buik dat ik het amper nog kan verbergen, nog 1,5 week en dan mag iedereen het weten! Vervelend dat je niet kan slapen!
Qua babykamer hoeven wij ook niet te verbouwen. Het Is een kwestie van behangen en de babykamer meubels overzetten vanuit zoon zn kamer naar de babykamer. We moeten nog wel even op zoek voor een groot bed voor zoon.
Hebben jullie al kraamzorg aangevraagd? Ik heb het zojuist gedaan via internet. Weer een vinkje op de 'to-do' lijst
@mbwh: fijne vakantie gehad? Ver weggeweest? Spannend, morgen je eerste echo!
@pluk: je buik kan best opzetten, maar het zijn idd alleen je darmen. Ik heb al zo'n dikke buik dat ik het amper nog kan verbergen, nog 1,5 week en dan mag iedereen het weten! Vervelend dat je niet kan slapen!
Qua babykamer hoeven wij ook niet te verbouwen. Het Is een kwestie van behangen en de babykamer meubels overzetten vanuit zoon zn kamer naar de babykamer. We moeten nog wel even op zoek voor een groot bed voor zoon.
Hebben jullie al kraamzorg aangevraagd? Ik heb het zojuist gedaan via internet. Weer een vinkje op de 'to-do' lijst
woensdag 4 mei 2016 om 11:44
@mbwh succes met de eerste echo vandaag!
Hier de tweede echo gehad, was een klein garnaaltje op te zien en een hartje. Hartje klopt wel langzaam en volgens de VK ben ik nu 6+3 weken ipv 7+3 en die 7+3 had volgens mijn eigen berekeningen 8+3 moeten zijn. Durf dus nog steeds nergens vanuit te gaan en ben er best onzeker over. 1 juni de volgende echo dus dan hopelijk meer zekerheid. Vind 4 weken wel erg lang.... Maar VK zegt dat er niets aan de hand is en het er allemaal goed uitziet, ik weet het ff niet....
Hier de tweede echo gehad, was een klein garnaaltje op te zien en een hartje. Hartje klopt wel langzaam en volgens de VK ben ik nu 6+3 weken ipv 7+3 en die 7+3 had volgens mijn eigen berekeningen 8+3 moeten zijn. Durf dus nog steeds nergens vanuit te gaan en ben er best onzeker over. 1 juni de volgende echo dus dan hopelijk meer zekerheid. Vind 4 weken wel erg lang.... Maar VK zegt dat er niets aan de hand is en het er allemaal goed uitziet, ik weet het ff niet....
woensdag 4 mei 2016 om 12:09
Leuk al die mooie echo's.. Als de vk zegt dat alles inorde is zal het hopelijk wel zo zijn.. Ze hebben immers veel meer ervaring als wij!
Met de babykamer ben ik nog niet bezig.. Maar het is enkel meubeltjes zetten en klaar! (We wonen nog niet zo lang in onze nieuwbouw)
Wel heb ik afgelopen weekend een wandelwagen gekocht (kwestie van de kosten te kunnen spreiden)
Nog 6 dagen tot mijn echo! Wachten kan lang duren he!?
Met de babykamer ben ik nog niet bezig.. Maar het is enkel meubeltjes zetten en klaar! (We wonen nog niet zo lang in onze nieuwbouw)
Wel heb ik afgelopen weekend een wandelwagen gekocht (kwestie van de kosten te kunnen spreiden)
Nog 6 dagen tot mijn echo! Wachten kan lang duren he!?
What's meant to be will always find its way.
woensdag 4 mei 2016 om 13:50
@pluk91 verwarrend zeg dat je opeens 2 weken teruggezet bent, maar gelukkig klopt het hartje wel!
Achteraf gezien had ik helemaal geen vroege echo's gewild. Die onzekerheid dat, dat met zich meebreng heeft een behoorlijke stempel gezet op mijn zwangerschap.
@s17 jij bent er snel bij met een kinderwagen! Welke heb je gekocht? Ik weet nog niet welke ik wil hebben. Kinderwagens zijn duur, ik schrok er echt van! Ik heb al wel een draagdoek en een ergonomische drager.
Achteraf gezien had ik helemaal geen vroege echo's gewild. Die onzekerheid dat, dat met zich meebreng heeft een behoorlijke stempel gezet op mijn zwangerschap.
@s17 jij bent er snel bij met een kinderwagen! Welke heb je gekocht? Ik weet nog niet welke ik wil hebben. Kinderwagens zijn duur, ik schrok er echt van! Ik heb al wel een draagdoek en een ergonomische drager.
woensdag 4 mei 2016 om 15:41
Jammer dat je niet kan genieten pluk 91! Maar snap wel als je al 2 weken bent terug gezet je heel erg onzeker bent!
Ben er idd snel bij.. Maar er komen nog genoeg kosten dus dacht ik als ik deze al heb kunnen we dat al schrappen van de dure aankopen!
Ik heb me een joolz geo tailor aangekocht! (+/-1500)
Vond deze heel interessant gezien je later je kindje zo mee aan tafel kan zetten! De draagmand heeft standaard een veilig matrasje (soort aerosleep). Maar er is zoveel keuze dat het echt moeilijk is!
Vond het uitzicht daarom ook een belangrijke rol spelen!
Ben er idd snel bij.. Maar er komen nog genoeg kosten dus dacht ik als ik deze al heb kunnen we dat al schrappen van de dure aankopen!
Ik heb me een joolz geo tailor aangekocht! (+/-1500)
Vond deze heel interessant gezien je later je kindje zo mee aan tafel kan zetten! De draagmand heeft standaard een veilig matrasje (soort aerosleep). Maar er is zoveel keuze dat het echt moeilijk is!
Vond het uitzicht daarom ook een belangrijke rol spelen!
woensdag 4 mei 2016 om 16:42
Ik persoonlijk ben heel blij met de vroege echo, omdat ik de bevestiging kreeg dat er echt een vruchtje groeit. Je hoort verhalen over lege vruchtzakjes enz. Ik zou het anders niet kunnen geloven, maar goed ik ben dan ook een onzeker persoon. Ik vind de tijd tot de termijn echo ook echt voorbij kruipen, kijk er naar uit om het daarna eindelijk aan m'n omgeving vertellen. Aankomende zondag op Moederdag aan m'n broer en zus en schoonouders vertellen, zin in.
Pluk ik denk dat je je echt geen zorgen hoeft te maken het hartje klopt al dat is een goed teken en je vk is ook positief.
Wij zijn ook nog niet bezig met het kamertje, wij zijn momenteel in onderhandeling voor een eensgezingswoning.
Voor ons wordt het ook een Joolz. De Joolz Discovery.
Jij hebt ook een gave uitgekozen s17. Voor mij is dat aan tafel zitten ook een pluspunt en dat die helemaal wat hoger is dan de Bugaboo bijvoorbeeld. Vriend en ik zijn allebei aardig lang.
Pluk ik denk dat je je echt geen zorgen hoeft te maken het hartje klopt al dat is een goed teken en je vk is ook positief.
Wij zijn ook nog niet bezig met het kamertje, wij zijn momenteel in onderhandeling voor een eensgezingswoning.
Voor ons wordt het ook een Joolz. De Joolz Discovery.
Jij hebt ook een gave uitgekozen s17. Voor mij is dat aan tafel zitten ook een pluspunt en dat die helemaal wat hoger is dan de Bugaboo bijvoorbeeld. Vriend en ik zijn allebei aardig lang.
woensdag 4 mei 2016 om 18:48
Lieve meiden, ga het forum verlaten. Heb niets geschreven, wel heel de tijd meegelezen, omdat ik tot aan de eerste echo te zenuwachtig was. Eerste echo ( 28 april) was vruchtje kleiner dan verwacht en met zwakke hartslag. Vanochtend een tweede echo gehad en helaas geen vruchtje meer te zien en vandaag is bloeden ook begonnen. Jullie allemaal een hele mooie en fijne zwangerschap gewenst! En dank voor jullie openheid
woensdag 4 mei 2016 om 18:54
Rosanera Hoe is het inmiddels met je?
Welkom s17! Vervelend hè die misselijkheid. Ik had er vanmiddag op mn werk ook de hele middag last van. Dan is het best moeilijk om het stil te houden.
@keet ik ben eigenlijk niet echt bezig met het zikavirus maar wij gaan dan ook pas in juli naar Portugal. Lijkt nog zover weg nu. Als het daar tegen die tijd toch echt is ga ik me er pas mee bezig houden moet ik zeggen.
18 mei hebben wij onze termijnecho
Wij hebben ook een joolz. Maar omdat ons meisje pas 1 jaar en 4 maanden is als de baby geboren gaat worden gaan we die van ons verkopen en voor een duo wagen. Die van ons is helaas niet om te bouwen. Wel een hele fijne kinderwagen moet ik zeggen, met grote bak voor de baby om in te liggen.
Welkom s17! Vervelend hè die misselijkheid. Ik had er vanmiddag op mn werk ook de hele middag last van. Dan is het best moeilijk om het stil te houden.
@keet ik ben eigenlijk niet echt bezig met het zikavirus maar wij gaan dan ook pas in juli naar Portugal. Lijkt nog zover weg nu. Als het daar tegen die tijd toch echt is ga ik me er pas mee bezig houden moet ik zeggen.
18 mei hebben wij onze termijnecho
Wij hebben ook een joolz. Maar omdat ons meisje pas 1 jaar en 4 maanden is als de baby geboren gaat worden gaan we die van ons verkopen en voor een duo wagen. Die van ons is helaas niet om te bouwen. Wel een hele fijne kinderwagen moet ik zeggen, met grote bak voor de baby om in te liggen.
woensdag 4 mei 2016 om 19:19
Sterkte @ dolfijn!
sdl86: misselijkheid is idd vervelend! Bij mij is het vooral savonds dat ik braak! Op het werk is het moeilijk te verbergen! Werk als verpleegkundige en die geurtjes kan ik echt ni meer verdragen!
Blij dat jij heel tevreden bent over je joolz!
sdl86: misselijkheid is idd vervelend! Bij mij is het vooral savonds dat ik braak! Op het werk is het moeilijk te verbergen! Werk als verpleegkundige en die geurtjes kan ik echt ni meer verdragen!
Blij dat jij heel tevreden bent over je joolz!
woensdag 4 mei 2016 om 21:25
@dolfijn: heel veel sterkte! Hopelijk mag je snel weer zwanger zijn!
Kinderwagen: wij hebben de mutsy igo, ben ik heel blij mee. Hij Is klein op te vouwen waardoor hij toch in de kofferbak van mijn kleine auto past. Alleen de boodschappenmand Is klein, maar ik los dat op door daar een boodschappentas in te zetten. Misschien dat ik de grote mand (die later Is uitgebracht en op alle mutsy wagens past) nog ga kopen.
Kinderwagen: wij hebben de mutsy igo, ben ik heel blij mee. Hij Is klein op te vouwen waardoor hij toch in de kofferbak van mijn kleine auto past. Alleen de boodschappenmand Is klein, maar ik los dat op door daar een boodschappentas in te zetten. Misschien dat ik de grote mand (die later Is uitgebracht en op alle mutsy wagens past) nog ga kopen.
donderdag 5 mei 2016 om 10:31
Hee meiden! Gisteren de eerste echo gehad. We hebben een mooi hartje zien kloppen en de baby was qua groei ook precies 8 weken en 2 dagen. Echt zo bijzonder! 27 mei staat de termijnecho gepland.
Ik ben verder echt ontzettend moe en de misselijkheid houdt ook aan... De gyn gaf aan dat als het echt onhoudbaar wordt ik meteen moet bellen en ze dan een recept uitschrijft. In ieder geval fijn om te weten!
Dolfijn, wat verdrietig. Heel veel sterkte!
#kinderwagen: wij hebben nog helemaal geen idee en moeten echt nog in real life gaan kijken. Vind de Joolz en Mutsy allebei wel heel gaaf! Denk dat we er sowieso nog wel even mee wachten. Gisteren wel de commode helemaal af gemaakt (wachtte op nieuwe greepjes en die hebben we gisteren gemonteerd, ziet er nu al super leuk uit!). Verder is dat ook het enige wat we al hebben
#zikavirus: wij hebben een tijdje terug een vakantie in Spanje geboekt voor begin september. Nu ik dat allemaal zo lees en hoor vraag ik me steeds vaker af of het niet beter is om nu al te annuleren... nog even aankijken hoe het zich allemaal ontwikkeld.
Geniet van het mooie weer allemaal, en rustig aan!
Ik ben verder echt ontzettend moe en de misselijkheid houdt ook aan... De gyn gaf aan dat als het echt onhoudbaar wordt ik meteen moet bellen en ze dan een recept uitschrijft. In ieder geval fijn om te weten!
Dolfijn, wat verdrietig. Heel veel sterkte!
#kinderwagen: wij hebben nog helemaal geen idee en moeten echt nog in real life gaan kijken. Vind de Joolz en Mutsy allebei wel heel gaaf! Denk dat we er sowieso nog wel even mee wachten. Gisteren wel de commode helemaal af gemaakt (wachtte op nieuwe greepjes en die hebben we gisteren gemonteerd, ziet er nu al super leuk uit!). Verder is dat ook het enige wat we al hebben
#zikavirus: wij hebben een tijdje terug een vakantie in Spanje geboekt voor begin september. Nu ik dat allemaal zo lees en hoor vraag ik me steeds vaker af of het niet beter is om nu al te annuleren... nog even aankijken hoe het zich allemaal ontwikkeld.
Geniet van het mooie weer allemaal, en rustig aan!
donderdag 5 mei 2016 om 10:56
@mbwh wat fijn een goede echo!!!! Wel vervelend van je aanhoudende misselijkheid.
@dolfijn heel veel sterkte
Hier sinds gister na de echo last van heel licht bruin verlies. Echt minimaal, nu weer een klein beetje. Het kan van de inwendige echo komen natuurlijk, maar het is niet echt goed voor m'n gemoedsrust. Volgens mijn vriend moet ik me niet zoveel zorgen maken, wil ik ook niet maar gaat vanzelf.
@dolfijn heel veel sterkte
Hier sinds gister na de echo last van heel licht bruin verlies. Echt minimaal, nu weer een klein beetje. Het kan van de inwendige echo komen natuurlijk, maar het is niet echt goed voor m'n gemoedsrust. Volgens mijn vriend moet ik me niet zoveel zorgen maken, wil ik ook niet maar gaat vanzelf.
donderdag 5 mei 2016 om 11:32
Hi dames ik lees nog wel, maar reageren kost echt veel energie en dat heb ik momenteel niet. Ik hang tegen uitdroging aan en blijf enorm misselijk en overgeven 
Volgende week vrijdag een echo en dan op naar hopelijk betere tijden
@dolfijn knuff wat enorm piep
@wagen: hier een joolz
@zikavirus: we gaan een lang weekend naar berlijn. Bewust geen Spanje/italie dit jaar.
Volgende week vrijdag een echo en dan op naar hopelijk betere tijden
@dolfijn knuff wat enorm piep
@wagen: hier een joolz
@zikavirus: we gaan een lang weekend naar berlijn. Bewust geen Spanje/italie dit jaar.
Een dag niet genoten is een dag niet geleefd.
vrijdag 6 mei 2016 om 14:34
Hey Ladies,
Ik ga jullie ook verlaten want heb afgelopen vrijdagnacht een miskraam gehad
Sinds dinsdag is alles achter de rug
Was een heftige week maar het gaat nu al wel wat beter
Ik wens iedereen in deze groep een fijne zwangerschap & voor degene waarbij het nog wat onzeker is veel succes met het afwachten
Thx voor jullie verhalen & medeleven
Ik ga jullie ook verlaten want heb afgelopen vrijdagnacht een miskraam gehad
Sinds dinsdag is alles achter de rug
Was een heftige week maar het gaat nu al wel wat beter
Ik wens iedereen in deze groep een fijne zwangerschap & voor degene waarbij het nog wat onzeker is veel succes met het afwachten
Thx voor jullie verhalen & medeleven
Love the Life you Live
vrijdag 6 mei 2016 om 21:45
Ik ga jullie ook verlaten. Vanmiddag heb ik een miskraam gehad. Het leek allemaal goed te gaan, maar een half uur voor de echo ging ik opeens bloeden en kreeg ik kramp. Op de echo was nog steeds geen hartje te zien. Wel bloedingen en krampen (apart om te zien). Ik was net op tijd thuis. Binnen een uur was het gedaan. Ik heb weinig pijn gehad, viel me reuze mee en ging heel snel. Gek genoeg voel ik me nu heel rustig. Er is veel spanning van me afgevallen.
Ik wens verder iedereen heel veel geluk met de zwangerschap. Hopelijk gaat het bij jullie beter. Bedankt voor de steun en openheid.
Ik wens verder iedereen heel veel geluk met de zwangerschap. Hopelijk gaat het bij jullie beter. Bedankt voor de steun en openheid.
vrijdag 6 mei 2016 om 22:16
En ik ga jullie ook verlaten. Gister wat bloedverlies gehad en vandaag een echo gehad wat bevestigde dat het hartje niet meer klopte. Nu afwachten tot het doorzet... Voel me net zoals tulpenrood nu aardig rustig, was gister wel anders.
Bedankt allemaal voor jullie steun. Heel veel geluk met jullie zwangerschap!
Bedankt allemaal voor jullie steun. Heel veel geluk met jullie zwangerschap!
vrijdag 6 mei 2016 om 22:59
Oh wat vervelend allemaal! Ik kan me voorstellen dat het wat rust geeft na al die onzekerheid. Maar is toch wel even heftig. Heel veel sterkte allemaal! En misschien geeft het troost dat het heeeel snel weer raak kan zijn. Ik heb midden januari een miskraam gehad en was eind februari weer zwanger.
@mbwa wat fijn dat je een goede echo had en dat de termijn overeen kwam met je eigen vermoeden.
Wij hebben vandaag de termijn echo gehad. Alles zag er goed uit. De kleine had al 2 armen, 2 benen en 2 hersenhelften. De navelstreng was al te zien en de handjes en voetjes kwamen zo nu en dan in beeld. De kleine was al aardig druk, dus dat beloofd wat. Ik ben 2 dec uitgerekend deze datum veranderd niet meer vanaf nu.
@kinderwagen, wij hadden bij onze dochter een 2hands Joolz, deze hebben we weer verkocht omdat ik graag een wagen wil waar 2 kindjes in kunnen.
@itsi-us en mwbh, hopelijk voelen jullie je snel wat beter, heel veel sterkte. Het is zo'n k*t gevoel.
Bij mij zijn de erge dalen niet mee zo diep, dus langzaam gaat het wat beter. Ik hoop dat dit bij jullie ook snel gaat gebeuren.
@mbwa wat fijn dat je een goede echo had en dat de termijn overeen kwam met je eigen vermoeden.
Wij hebben vandaag de termijn echo gehad. Alles zag er goed uit. De kleine had al 2 armen, 2 benen en 2 hersenhelften. De navelstreng was al te zien en de handjes en voetjes kwamen zo nu en dan in beeld. De kleine was al aardig druk, dus dat beloofd wat. Ik ben 2 dec uitgerekend deze datum veranderd niet meer vanaf nu.
@kinderwagen, wij hadden bij onze dochter een 2hands Joolz, deze hebben we weer verkocht omdat ik graag een wagen wil waar 2 kindjes in kunnen.
@itsi-us en mwbh, hopelijk voelen jullie je snel wat beter, heel veel sterkte. Het is zo'n k*t gevoel.
Bij mij zijn de erge dalen niet mee zo diep, dus langzaam gaat het wat beter. Ik hoop dat dit bij jullie ook snel gaat gebeuren.