Uitgerekend begin december 2017!

03-04-2017 11:41 1959 berichten
Dit topic is voor iedereen die is uitgerekend begin december 2017!

Inloggegevens om zelf de tabel aan te passen:
\
Naam Leeftijd (v/m) Kindje Uitgerekend Geslacht Bijzonderheden
Bessie2017 29/33 Eerste 3 december Jongen! :love: Bevallen op 19 oktober! :heart:
ElCid79 37/38 Tweede 26 november Jongen! :love: Bevallen op 27 november! :heart:
Mevrouw85 3 december Jongen! :love: Bevallen op 28 november! :heart:
MevrouwTomatensoep 32/24 Eerste 10 december Jongen! :love: Bevallen op 1 december! :heart:
Kaartje1 26/26 Eerste 2 december Meisje! :love: Bevallen op 1 december! :heart:
mycupoftea 26/31 Eerste 30 november Meisje! :love: Bevallen op 2 december! :heart:
Sleutels Derde 12 december Meisje! :love: Bevallen op 3 december! :heart:
Lentegroetjes 26/28 Eerste 3 december Meisje! :love: Bevallen op 7 december! :heart:
fritzzz 28/30 Eerste 10 december Meisje! :love: Bevallen op 10 december! :heart:
Marilynne 28/32 Eerste 6 december Meisje! :love: Bevallen op 13 december! :heart:
VashtaNerada 36/37 Eerste 1 december Jongen! :love: Bevallen op 16 december! :heart:
-cactus- Tweede 6 december Jongen! :love: Bevallen op 20 december! :heart:
:hug: evw1984, florence13, steenbok1724 & Arinna
anoniem_63aeb44a34c39 wijzigde dit bericht op 30-12-2020 10:30
85.92% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Forum op mobiel is momenteel niet te doen bij mij. Zie het forum tijdens het scrollen 1 seconde en dan verdwijnt het weer achter 1 of ander tekstvak, zo irri.

@Vashta: leuk zo'n cadeautje! Waar ben je verzekerd? Goed dat je het erover hebt, ik zit bij FBTO en moet de module Gezinsplanning nog aanzetten, maar vergeet het steeds :facepalm:
Fijn dat er weer een aantal goede echo's zijn! In mijn vorige uitgerekend in groepje is het bij zoveel mis gegaan. Hier treurig genoeg ook voor een aantal meiden maar percentage ligt een stuk lager.
Vashta; wat bijzonder die kadotjes! Ik las inderdaad in een checklist dat je de zwangerschap moet doorgegeven aan je verzekering. Soms geeft het me wel stress; er is zoveel wat ik nog niet weet en wat je wel allemaal schijnt te moeten doen/ te moeten regelen! Ik ben inmiddels heerlijk op vakantie, had dit echt even nodig. Zit nu in een heerlijk rustig pardijsje. Wel soms even uitdaging met wat veilig is met eten, m.n. producten met rauwe melk :)
Nou genoeg over het nieuwe forum, voorlopig forum ik alleen op de pc omdat mobiel voor geen meter werkt, zal er een stuk minder zijn.

Fijne "eerste moederdag", volgend jaar rond deze tijd hebben we gewoon een kleine spruit. :heart:
Kan het soms echt nog niet bevatten.

Ik heb deze week een extra echo gehad vanwege plotselinge krampen en heb de kleine toen voor het eerst zien spartelen met de beentjes, zoooooo mooi. Nu heb ik wel iets meer rust tot de termijnecho.

Hoe gaat het met de anderen?
C'est la vie
Ik voel me al twee dagen echt niet lekker, heel slap. Niet echt handig zo met de verhuizing op komst..
Natte tosti..
@even niks van mij laten horen. Sinds het nieuwe forum kan ik niet meer via mobiel reageren... Ik lees dat meer mensen problemen hebben.

Hier gaat alles goed. Moeheid en misselijkheid verdwijnen in rap tempo. Dinsdag echo. Enige wat nieuw is is emotioneel zijn. Afgelopen donderdag had collega rot opmerking gemaakt. (wat achteraf heel erg mee viel) Heb er een uur om lopen huilen. Schaamde me eigenlijk best wel. Maar goed zullen wel de hormonen zijn?? Voor meer mensen herkenbaar.

@mevrouwtomatensoep hopelijk voel jij je snel weer wat beter. Zo'n verhuizing is ook niet niks.
Laten jullie de nipt test doen?
Wij hebben een uitgebreid gesprek erover gehad de vorige echo. Gekozen om het wel te gaan doen. Ik wil mezelf niet nog 10 weken gek maken tot de 20 weken echo. Een kindje met down zouden wij waarschijnlijk niet laten komen. Die andere twee trisomien (patau en Edwards?) zijn sowieso niet verenigbaar met het leven geloof ik. Dus vandaar dat we hem gaan doen. We kiezen niet voor de nevembevindingen. Ik vind dit genoeg om te weten. Wel verdrietig als het mis is maar ik denk makkelijker om een kindje met 14 weken te laten komen dan met 20 of voldragen hoe wrang ook.
Wij zijn er nog niet uit. Vriend wil het niet, ik twijfel.
Natte tosti..
Dat nieuwe forum
is helemaal niks! Wat vinden jullie? Wij hebben straks de termijnecho, spannend! En we gaan zeker de nipt test doen, we willen graag weten waar we aan toe zijn en ons eventueel voorbereiden.. misselijkheid is bij mij ietsje minder geworden en de moeheid ook, ik hoop dat dit doorzet!! hoe gaat het met de andere dames? wat gan ze wigenlijk precies doen met die termijnecho?
@ NIPT. Wij moeten er nog een gesprek over krijgen, maar twijfelen tussen de combinatietest of de NIPT. In principe zijn het kansberekeningen en geeft het nog steeds geen zekerheid dat je kindje gezond is. Mijn vriend neigt ernaar het niet te laten doen, en ik twijfel heel erg.

@ Mycupoftea. Bij een termijnecho gaan ze kijken of het hartje klopt, of je een eenling of tweeling krijgt, of de groei goed is, een uitgerekende datum vaststellen.

@ Nieuwe forum, helemaal bagger, maar het geeft me zeeën van tijd omdat mobiel forummen niet gaat, hahahaha.
C'est la vie
Hallo lieve mama's,

Hoe was jullie (eerste) moederdag gisteren? :hug:

Hier eerst niets gehad en later op de dag kreeg ik een WhatsApp van de moeder van Aaron (mijn stiefzoon) dat ze van Aaron had gehoord dat er niets voor mij gedaan was (ze weet niet dat ik zwanger ben hoor maar voor Aaron zelf) en dit zo erg vond dat ze me zelf een bloemetje (digitaal) had gestuurd om mij te bedanken dat ik er ben en hoopt dat ik nooit meer wegga.... Nou vol met hormonen natuurlijk dus uur lopen huilen als een baby hihi. Vond het echt heel speciaal en was er super blij mee!

@Hormonen, waarschijnlijk lazen jullie het net al maar ja die hormoonbuien heb ik ook enorm @Kaartje1. Ik had vrijdagavond echt een "hormoonaanval" (zo noemen we het hier thuis maar :hihi: ). Ik was helemaal in paniek. Ik wist echt niet hoe we het allemaal moesten gaan doen, ik heb snachts echt de ergste nachtmerries (we raken ons huis kwijt, kindje dood gegaan aan wiegendood, en 1x heb ik zelfs mijn kindje uit het raam gegooid :cry: (toen werd ik echt schreeuwend wakker). En dit alles werd mij vrijdag echt teveel, dus alles eruit gegooid.

Ik merk ook dat ik al heel erg bezig ben met de kraamvisite straks. Op dit moment kijk ik daar zo tegenop. Iedereen die je kindje wilt vasthouden terwijl je dolblij bent dat je eindelijk je eigen kindje kan vasthouden.. Ook merk ik dat ik heel angstig ben. Wij hebben 3 jaar lang (vol bloed, zweet en tranen) erover gedaan om hier te komen. En ik heb nu al zo'n ongelooflijke beschermingsdrang dat ik als de dood ben dat iemand straks mijn kindje laat vallen en ik het weer kwijt raak. Ik maak me veelste druk dat weet ik maar zit me heel hoog. Ga straks naar de verloskundige en ga vragen of er een training oid bestaat voor dit soort zaken. Kan mij niet voorstellen dat ik de 1e ben..

@NIPT, jazeker gaan wij deze doen. Mijn vriend staat er echt op om zo'n test te doen. Eerst zouden we combinatietest doen maar nu de NIPT openbaar is gaan we deze doen. We krijgen vandaag ook een uitgebreidere echo (zelf betalen) met nekplooimeting etc. erbij. Wij weten nog niet zo goed wat we met de uitslagen gaan doen (weghalen oid) maar willen in ieder geval goed voorbereid zijn op de komst van een eventueel ziek kindje.

Om 14.15 de 12 weken echo!!!!!!!!!!!!!! Ben aan de ene kant wel weer beetje zenuwachtig maar ik maak mij geen zorgen meer. Het voelt gewoon zo goed dit keer! Als alles goed is krijgen we vandaag ook voor het eerst het hartje te horen :heart: . Ik heb nog nooit eerder een hartje gehoord dus dat zou echt een ongelooflijke mijlpijl zijn!
Ik vind het heeeeeel erg jammer dat mijn vriend er niet bij kan zijn maar het is niet anders. (zijn enige collega op die afdeling is 2 weken op vakantie en dan mag/kan mijn vriend geen vrij nemen). Maar ik vind het ook wel weer heeeel erg speciaal dat mijn moeder nu mee gaat. Mijn moeder is nog nooit mee naar een echo geweest (behalve 1x toen ze zelf zwanger was van mij :hihi: ). Dus heel mooi om dit samen met haar te mogen meemaken!

Zo dames mijn excuses voor mijn boekwerk en "egopostje" :hihi: . Iedereen een hele fijne & mooie dag verder!!!!
Live the life you love & Love the life you live!
Echo was helemaal super!!! We hebben de magische grens van 12 weken gehaaaald! :cheer2:
Gefeliciteerd met de goede echo Patty!

Hier is alles relatief rustig. Klachten gaan af en aan, ene moment voel ik me echt helemaal prima, het andere moment heel misselijk. Ook de hormonale buien vallen volgens mij wel mee.

Nog vier weken wachten tot de termijnecho. Duurt wel echt heel lang!

Wij gaan denk ik voor de nipt. Gewoon omdat we voorbereid willen zijn. Hoewel we het wel lastig vinden om er implicaties aan te verbinden.

Nog
Gefeliciteerd Patty! Heerlijk zeg, dat je nu die mijlpaal bereikt hebt. Grappig hoe ieder zich weer om andere dingen druk maakt. Kraamvisite heb ik echt nog geen moment over nagedacht, maar ik vind weer andere dingen vreselijk eng. En wat ontzettend lief van de moeder van je stiefzoon!

@nipt, Wij hebben vandaag het gesprek gehad en hadden al besloten om het te doen. We willen het in ieder geval weten als er wat is. Ik vind het wel ook heel erg eng en ik hoop dat de uitslag er heel snel is. Wat wel super was, was dat de verloskundige ons het hartje liet horen! We hadden wel 3 echo's gehad maar horen is toch weer anders. En we konden het kindje ook horen bewegen, en het was zo druk bezig dat het steeds wegzwom en de verloskundige weer moest gaan zoeken waar hij nu weer was gebleven :heart:

Heel langzaam begin ik er meer vertrouwen in te krijgen. Het hartje horen was echt een hele fijne verrassing. Ik maak me steeds zo druk omdat ik de slechte ervaring van een missed abortion heb. Ben nu dus steeds bang dat het niet goed is, ook zonder slechte voortekens. Maar het hartje klonk heel sterk en regelmatig en super. Zou het dan toch echt? Ik hoop het zo!!

Ondertussen groei ik wel verder, ik heb alleen nog 1 rok en 2 jurken die ik (nog net) pas! Ik moet heel dringend nieuwe kleren kopen dus. Het zijn gewoon mijn darmen die naar buiten komen, het is niet het kindje wat je nu ziet. Maar af en toe ben ik echt alleen maar borsten en een buik. Heel bizar. Het zit ook allemaal aan de voorkant, dus van recht voor of achter zie ik er nog hetzelfde uit maar van de zijkant is het echt bizar af en toe. Hebben jullie dat ook?
Gefeliciteerd Patty!
En wat duurt het voor jou nog lang @lizzie. Nog vier weken!
Wij zijn over precies een week aan de beurt. Ik ben nu morgen tien weken en begin er steeds meer vertrouwen in te krijgen. We durven onze fantasie steeds meer los te laten. Het gaat nu vooral over wanneer gaan we het wie vertellen.

@vashta, ik heb volgens mij nog niet zo'n aanwezige buik. Heb wel opgezette darmen, maar heb een buikje van mezelf dus dat maakt het minder opvallend. Ik heb volgend weekend een familuefeestje waarop ik het nog niet wel vertellen, dus hoop dat dat ons gegeven is.

@nipt, die gaan wij ook laten doen. Ik twijfel wel, vooral omdat ik echt niet voor een moeilijke, onmogelijke keuze wil komen te staan, maar mn vriend weet het zeker en ik weet in mn hart ook wel dat het verstandig is.
Gefeliciteerd Patty!
En wat duurt het voor jou nog lang @lizzie. Nog vier weken!
Wij zijn over precies een week aan de beurt. Ik ben nu morgen tien weken en begin er steeds meer vertrouwen in te krijgen. We durven onze fantasie steeds meer los te laten. Het gaat nu vooral over wanneer gaan we het wie vertellen.

@vashta, ik heb volgens mij nog niet zo'n aanwezige buik. Heb wel opgezette darmen, maar heb een buikje van mezelf dus dat maakt het minder opvallend. Ik heb volgend weekend een familuefeestje waarop ik het nog niet wel vertellen, dus hoop dat dat ons gegeven is.

@nipt, die gaan wij ook laten doen. Ik twijfel wel, vooral omdat ik echt niet voor een moeilijke, onmogelijke keuze wil komen te staan, maar mn vriend weet het zeker en ik weet in mn hart ook wel dat het verstandig is.
@vashta, wat fijn dat jullie het hartje hebben gehoord! Bijzonder lijkt nee r.
Ik begrijp dat het in jullie situatie extra spannend is. Wanneer hebben jullie termijnecho? Hoop dat je het daarna een beetje kunt loslaten!
Wij hebben volgende week woensdag de termijnecho. Zou leuk zijn als we dan ook het hartje kunnen horen, vriend is namelijk zeer slechtziend en de baby zelf heeft hij nog niet kunnen zien. Een hartje zal het voor hem nog wat echter maken.

Over kraamvisite die de baby laat vallen heb ik geen seconde nagedacht, ga er vanuit dat mensen er net zo mee om gaan als ik namelijk.
Natte tosti..
@ Patty, gefeliciteerd, super.

@ Lizzie, duurt nog lang voor jou idd.

@ Vashta, super dat de verloskundig het hartje liet horen. Lijkt me echt fijn.

@ Zusterr, leuk hè die voorpret. Ik heb ook een aantal mensen aan wie ik het persoonlijk wil vertellen.

@ Mevroutomatensoep, hopelijk krijg je het hartje te horen volgende week.

@ Aankomen, ik ben nog niet zoveel aangekomen maar wel in de avond een enorm opgezette buik. Deze week is de vermoeidheid echt verschrikkelijk, hopelijk gaat het over. Heb ook erg weinig eetlust, vooral avondeten gaat erg slecht. Hoef niet over te geven maar ik heb gewoon het gevoel dat ik "vol" zit.

Volgende week staan er best wat termijnecho's gepland, leuk.
C'est la vie
Leuk dat sommige al de termijn echo hebben gehad. Wij zijn donderdag middag aan de buurt! Ben zo benieuwd!

Symptomen zijn gelukkig wat minder...wel vlagen misselijk en moeilijk met eten maar verder begin ik wel weer mijzelf te worden. Wel ben ik nog veel moe.

Nipt test doen we niet. Zeiden eigenlijk meteen al nee..van de week even getwijfeld en toen was gegoogled en ben toen toch tot besluit gekomen het niet tedoen. Ze testen alleen op die 3 maar met 20 weken wordt de baby ook weer gecheckt. Daar kan ook nog van alles fout zijn. Ik wil namelijk na de termijn echo gewoon lekker genieten en niet 2 keer in de stress zitten.
@patty gefeliciteerd met jullie goede echo!! Joehoe.

@mevrouw donderdag komt dichterbij!

@vasthenerda wauw het hartje al gehoord. Dat lijkt mij ook zo bijzonder.

Wij gaan de nips niet doen. Voor ons voelt dat het beste.
Verder qua kleding ik krijg ook al een aardig buikje. Maar pas de meeste broeken nog wel. Ik heb een aantal echte heup broeken die vallen onder mijn buik (darmen e.d. die opspelen). Broeken die ruim over mijn heupen vallen pas ik niet zo goed meer. Binnenkort tijd voor zwangerschaps kleding.

Over kleine 2 uurtjes hebben wij de termijn echo. Spannend.
De gehele tekst van mijn vorige bericht is achter elkaar geplakt. Vreemd forum..
De gehele tekst van mijn vorige bericht is achter elkaar geplakt. Vreemd forum..
Ook ik ben door het nieuwe forum even wat afwezig geweest. Hopelijk kunnen we snel weer mobiel forummen!

@patty, yes, een goede echo!!

@mevrouw85, voor je het weet is het zo ver, spannend!

En wat bijzonder @vastha om het hartje te horen. Hoop dat dit bij ons ook lukt.

Goed om te lezen dat bij een flink aantal de klachten wat afnemen. Dat lijkt hier ook zo, net of je weer een beetje de 'oude' wordt. Ik begin ook al een beetje een buikje te krijgen, je ziet het net als bij jou vastha van de zijkant. Kan tot nu toe nog redelijk wat kleding aan, maar dat duurt niet lang meer gok ik.. Gelukkig heeft mijn schoonzusje nog wat positiekleding, die neemt ze binnenkort mee. Scheelt weer!

Wij hebben het zondag aan onze broers, zussen en vrienden verteld. Super leuk! We hadden voor oma een reep chocola besteld met 'gefeliciteerd je wordt oma'. Morgen vertel ik het mijn leidinggevende omdat ik daarna twee weken vakantie heb. Donderdagavond hebben we de termijnecho en de intake, daarna vertellen we het aan de rest van de collega's, overgrootouders (die zijn zo enthousiast dat ze de hele familie bellen :)) en alle andere familieleden. Heb er steeds meer vertrouwen in!
Wat spannend al die echo's die eraan gaan komen! Ik hoop voor jullie allemaal dat ze goed gaan &jullie een heerlijk klein mensje gaan zien!

@NIPT, ik ben maandag bij de verloskundige geweest en ik ga de NIPT + alle nevenbevindingen laten uitvoeren. Zo krijgen we een heel breed spectrum aan eventuele afwijkingen en kunnen wij ons hierop voorbereiden of in het ergste geval afscheid nemen van een niet levensvatbaar kindje. De echo's zien er elke keer zo perfect uit dat ze niet verwachten iets te vinden, maar wil het graag weten!

Aangezien ik nu 12 weken zwanger ben kunnen we het iedereen gaan vertellen. Vanavond komt mijn schoonvader langs, vrijdagavond een vriendin, zaterdagochtend naar mijn schoonzus, daarna vrijgezellenfeest (niet van mijzelf) & zondag oma, Opa&Oma en daarna nog 1 stel vrienden. Daarna gooien we het Facebook en kan ik lekker overal mijzelf weer zijn!
Met hemelvaart gaan we het aan Aaron (zoontje van mijn vriend) en zijn moeder vertellen. Ben heeeeeel erg benieuwd hoe hij gaat reageren :hihi:

Nieuwe afspraken:
- 29 mei: Verloskundige hartje luisteren;
- 7 juni: Geslachtsecho (wij krijgen het dan niet te horen);
- 10 juni: Gender reveal party
- 7 juli: 20 weken echo.
Wat spannend al die echo's die eraan gaan komen! Ik hoop voor jullie allemaal dat ze goed gaan &jullie een heerlijk klein mensje gaan zien!

@NIPT, ik ben maandag bij de verloskundige geweest en ik ga de NIPT + alle nevenbevindingen laten uitvoeren. Zo krijgen we een heel breed spectrum aan eventuele afwijkingen en kunnen wij ons hierop voorbereiden of in het ergste geval afscheid nemen van een niet levensvatbaar kindje. De echo's zien er elke keer zo perfect uit dat ze niet verwachten iets te vinden, maar wil het graag weten!

Aangezien ik nu 12 weken zwanger ben kunnen we het iedereen gaan vertellen. Vanavond komt mijn schoonvader langs, vrijdagavond een vriendin, zaterdagochtend naar mijn schoonzus, daarna vrijgezellenfeest (niet van mijzelf) & zondag oma, Opa&Oma en daarna nog 1 stel vrienden. Daarna gooien we het Facebook en kan ik lekker overal mijzelf weer zijn!
Met hemelvaart gaan we het aan Aaron (zoontje van mijn vriend) en zijn moeder vertellen. Ben heeeeeel erg benieuwd hoe hij gaat reageren :hihi:

Nieuwe afspraken:
- 29 mei: Verloskundige hartje luisteren;
- 7 juni: Geslachtsecho (wij krijgen het dan niet te horen);
- 10 juni: Gender reveal party
- 7 juli: 20 weken echo.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven