Uitgerekend begin juli 2019

29-10-2018 20:27 488 berichten
Alle reacties Link kopieren
Om het overzichtelijk te houden, is de tabel momenteel VOL!

Voor iedereen die begin juli 2019 is uitgerekend en graag wil meeschrijven :-D.
Naam Lfd (v/m) Kind UD :heart:/ :duckie: J/M Afspraken Bzh
Vissen86 32/33 Eerste 1 juli :heart: 2 miskramen, maart '18 en juni '18
Nooit1blijvenzitten 34/32 Eerste 1 juli :heart: 31 december standaard controle Miskraam augustus 2018
Romy1982 36/ Vierde 2 juli :heart:
Piglet86 32/39 Eerste 4 juli :heart:
BB87 31/30 Tweede 9 juli ❤️❤️ 24 dec 11 wk echo
--smile-- 31/31 derde 6 juli 21 nov echo & vk
LadyLiz87 31/39 Eerste 6 juli :heart: 3 dec VK, 20-12 20 weken echo
Twijfelkontje 33/34 Tweede 7 juli :heart: 20 november, echo 7w2d
viajera87 31/33 Tweede 8 juli :heart: 18 dec echo, 19 dec vk
Bowie79 39 Derde 8 juli :heart: 14 dec termijnecho
Yaqui 34/36 Tweede 8 juli :heart: Volgende echo: 6 december
WeerZwanger90 28/30 Tweede 11 juli :heart: 24 dec tweede echo
Hoera2012 32/33 derde 7 juli :heart: 15 januari verloskunde afspraak
Bippie- 28/29 tweede 17 juli 10 december 1e echo
Meggie78 Derde
Pavo07 :hug: , Zand82 :hug:


Je kunt je met deze gegevens toevoegen in de tabel.
moderatorviva wijzigde dit bericht op 31-12-2020 11:29
Reden: ww verwijderrd ivm misbruik account
67.60% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
@weerzwanger, dat is bij mij ook het geval. Ik heb grote-E antistoffen. Ik hoefde niet nog een keer te prikken, maar mijn man wel. Dit om te kijken of hij grote E in zijn samenstelling had. Indien dat het geval was, moest ik onder strikte controle. Bij ons heeft man deze gelukkig niet in zijn bloed, dus heeft het geen consequenties. Alleen dat als ik een bloedtransfusie nodig heb, dat ik speciale samenstelling moet krijgen. Hopelijk valt het voor jullie ook mee! Ik vond het zelf toch wel spannend om te horen en in onzekerheid te zitten.

@vissen, ik had al vrij snel last van onderrug, wat doorstraalde naar lies. Ik heb vorig jaar ongeluk gehad, dus rug is zwakke plek. Verloskundige zei dat het wel rode draad van zwangerschap zou worden en fysio niet verkeerd is. Moet nog bellen voor afspraak, maar door feestdagen beetje blijven liggen. Moet wel zeggen dat nu ik wat verder in de zwangerschap ben, de pijn ook afneemt. Alleen als ik teveel doe voel ik het.
Alle reacties Link kopieren
@Piglet, dankjewel voor de uitleg! Ik vind het erg spannend eerlijk gezegd. De vorige keer had ik dit niet dus misschien bij vorige bevalling gebeurd dat er bloed van placenta bij mij terecht is gekomen. Ik moet nu eerst prikken om welke stof het gatat denk daarna ook mijn man...maar ik vind het erg spannend. Je moet ook eigenlijk niet teveel googelen he 🙈
Alle reacties Link kopieren
Ja ik herken je gevoel! Teveel googlen is idd niet altijd verstandig, al moet ik zeggen dat ik wel rust putte uit de statistieken. Ik hou dan ook wel van statistieken haha

Ik vond het vooral lastig dat ik ook niet goed wist wat de gevolgen konden zijn en hoe het traject er dan uit gaat zien. Tevens snappen ze bij mij niet waar het vandaan komt, omdat ik nooit een bloedtransfusie heb ondergaan.
Alle reacties Link kopieren
Haha, dat is ook zo. Ik houd me er maar aan vast dat echt van die bloedtransfusies niet vaak hoeven te gebeuren. Maar man, ik word er wel wat zenuwachtig van hoor!

Ja, fat is helemaal gek. Ik kon buiten vorige bevalling niks verzinnen, maar bij jou helemaal gek omdat je nog geen kinderen hebt. Lichaam kan soms raar zijn ;)
Alle reacties Link kopieren
Hoi meiden,

hoop dat jullie allemaal gezellige kerstdagen hebben gehad, nog even en we gaan het nieuwe jaar inluiden!

We hebben afgelopen dagen het nieuws aan de overige familie, vrienden en collega's verteld. Ontzettend leuke reacties gehad!

Onze twaalf weken echo zag er goed uit, een beweeglijk kindje en zijn met mooie 3D foto's naar huis gegaan. Mijn uitgerekende datum is ook naar voren geschoven, 3 juli nu. Met 16 weken gaan we voor de geslachtsbepaling! Spannend!!!

Gisteren, ondanks de feestdagen, na een week de uitslag van de NIPT ontvangen, alles is goed, wat een fijn nieuws!

De misselijkheid neemt hier gelukkig af, benieuwd wanneer m'n buikje gaat groeien.
Wanneer voelden de dames met een kindje hun baby voor het eerst in de buik?

Ik wens jullie allemaal alvast een hele fijne jaarwisseling toe!
Alle reacties Link kopieren
Hey dames!
Allemaal fijne ‘alcoholloze’ kerstdagen gehad?
Hier weinig eraan gehad!
Erg misselijk en weinig eetlust dus niet echt fijn 😅..

Fijn alle goede termijnecho’s! Hier volgende week zaterdag ben wel erg benieuwd !

Hier er deze x ook voor gekozen om de NIPT te doen, met geslachtsbepaling erbij want dat zit er blijkbaar standaard in!

Hoe zit het bij jullie met toxoplasmose? Hier zijn mijn antistoffen niet goed, dus moet ik extra opletten.

Hier wel al een beginnend buikje, in de avond gaan mijn broeken moeilijk dicht.
Heb positie kleding besteld bij de h&m dus hoop dat het past!

Wel een kleine ‘vervelende’ actie gehad hier.
Heb mijn manager dus verteld dat ik zwanger ben, omdat hij daarna vakantie had tot na mijn termijnecho.
Krijg ik daarna al doodleuk van 2 collega’s (die heel dicht bij me staan en het dus wel al wisten) te horen dat hij het tegen hun had verteld!!
Ben er zó niet blij mee!!
Alle reacties Link kopieren
Bippy- schreef:
29-12-2018 16:49
Hey dames!
Allemaal fijne ‘alcoholloze’ kerstdagen gehad?
Hier weinig eraan gehad!
Erg misselijk en weinig eetlust dus niet echt fijn 😅..

Fijn alle goede termijnecho’s! Hier volgende week zaterdag ben wel erg benieuwd !

Hier er deze x ook voor gekozen om de NIPT te doen, met geslachtsbepaling erbij want dat zit er blijkbaar standaard in!

Hoe zit het bij jullie met toxoplasmose? Hier zijn mijn antistoffen niet goed, dus moet ik extra opletten.

Hier wel al een beginnend buikje, in de avond gaan mijn broeken moeilijk dicht.
Heb positie kleding besteld bij de h&m dus hoop dat het past!

Wel een kleine ‘vervelende’ actie gehad hier.
Heb mijn manager dus verteld dat ik zwanger ben, omdat hij daarna vakantie had tot na mijn termijnecho.
Krijg ik daarna al doodleuk van 2 collega’s (die heel dicht bij me staan en het dus wel al wisten) te horen dat hij het tegen hun had verteld!!
Ben er zó niet blij mee!!
Bippy wat oneerlijk op je werk. Je verteld zoiets toch in vertrouwen!

Wij hebben er toch voor gekozen geen nipt te doen. Stel er komt iets uit. We kunnen en willen niet ingrijpen. En met 2 kindjes zijn de uitslagen nog onbetrouwbaarder.

Hier alleen in huis ‘hang’ broeken die zitten lekker en anders mijn zwangerschapsbroeken. Mijn buik groeit ineens wel aardig.
Alle reacties Link kopieren
LadyLiz87 schreef:
29-12-2018 16:08
Hoi meiden,

hoop dat jullie allemaal gezellige kerstdagen hebben gehad, nog even en we gaan het nieuwe jaar inluiden!

We hebben afgelopen dagen het nieuws aan de overige familie, vrienden en collega's verteld. Ontzettend leuke reacties gehad!

Onze twaalf weken echo zag er goed uit, een beweeglijk kindje en zijn met mooie 3D foto's naar huis gegaan. Mijn uitgerekende datum is ook naar voren geschoven, 3 juli nu. Met 16 weken gaan we voor de geslachtsbepaling! Spannend!!!

Gisteren, ondanks de feestdagen, na een week de uitslag van de NIPT ontvangen, alles is goed, wat een fijn nieuws!

De misselijkheid neemt hier gelukkig af, benieuwd wanneer m'n buikje gaat groeien.
Wanneer voelden de dames met een kindje hun baby voor het eerst in de buik?

Ik wens jullie allemaal alvast een hele fijne jaarwisseling toe!
Wat fijn jullie goede Nipt uitslag! Leuk dat jullie een 3D echo hadden, is dat standaard bij jullie?

Ik voelde de vorige zwangerschap met 14 wk het kindje. Pas echt met 18-19 wk geloof ik.

Nu twijfel ik ook nog steeds of ik de kindjes niet al gevoeld heb. Met mijn darmen als die rommelen voel je vaak een bepaalde druk bij je buik. Dat was op het moment van die kiebetjes/propjes niet. Ik wacht gewoon geduldig af tot ik ze zeker goed voel! Kijk ernaar uit 😊
Alle reacties Link kopieren
Fijne jaarwisseling voor allemaal! Op een mooi gezond 2019 met mooie gezinsuitbreiding :love:
Alle reacties Link kopieren
Wat leuk om al die goede NIPT testen te lezen gefeliciteerd! Wij hebben besloten de NIPT niet uit te voeren.

Nou ik ga zonder onzekerheid het nieuwe jaar in. Mijn zusje heeft vanmiddag een echo met 2 kloppende hartjes gezien. Gelukkig geen 3. Dus wij gaan samen binnen een maand de hoeveelheid kleinkinderen van mijn ouders verdubbelen!

Alvast iedereen een goed 2019 met alle mooie zomer baby's die gaan komen!
Alle reacties Link kopieren
Beste wensen voor 2019 voor iedereen, dat we mooie gezonde baby's mogen krijgen!

Wij hebben wel bloed laten prikken voor de NIPT maar zonder nevenbevindingen. Net na de kerst, dus zal nog wel even moeten wachten op de uitslag. Wij hebben ook wel getwijfeld, echter is mijn man wel heel duidelijk dat hij niet goed om kan gaan met een kindje met down. Heb daarom ook gezegd dat we het toch moeten doen, want als het eenmaal geboren is kan je er ook niet meer omheen. Hoe erg ik het natuurlijk ook zou vinden!

@hoera, wat fijn dat het 2 hartjes waren ipv 3 en wat leuk voor je ouders! Lijkt me heel bijzonder om gelijk zwanger te zijn met je zus.

Hoe is het met alle kwaaltjes gesteld? Hier durf ik nu toch wel hardop te zeggen dat de misselijkheid/overgeven sinds de feestdagen echt weg zijn! Heel fijn!
De vermoeidheid echter nog niet, maar daar helpen deze gekke dagen ook niet aan mee moet ik zeggen. Daarnaast droom ik heel veel en heel onrustig, dus dat breekt ook wel op.
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,

Wat fijn al die goede berichten met kloppende hartjes en mooie Nipt uitslagen.

Ik heb vlak voor de kerst laten prikken voor de nipt maar helaas nog geen uitslag gehad. Dat blijft dus nog even spannend.

Verder heb ik geen last van misselijkheid meer. Wel is m’n eetlust nog niet zo goed, vooral bij het avondeten.

Ik heb al best een aardige buik en draag al een aantal weken positiekleding. Op m’n werk zien mensen ook al dat ik zwanger ben.

Ik heb onze kleine nog niet voelen bewegen. M’n vorige kindjes voelde ik rond de 15 weken dus hopelijk deze ook.

Vandaag weer op controle geweest en het hartje weer mogen horen kloppen. Altijd fijn zo’n bevestiging.

11 februari hebben we de 20 weken echo.
Hoi iedereen,

Hopelijk heeft iedereen fijne feesten achter de rug?

Het is idd fijn om te lezen hoe goed het allemaal met jullie ukjes gaat. Ik ben vandaag naar de gynaecoloog gegaan voor de nekplooimeting en die was netjes. De UD blijft hetzelfde. Volgende week zal ik bloed laten prikken voor de NIPT. Ik ben enigzins wel al gerustgesteld dat de nekplooimeting goed verlopen is. Dat werkt voor mij als goede indicatie (zekerheid heeft men sowieso nooit). Ik begin dus eindelijk te genieten! :-)
Alle reacties Link kopieren
Gelukkig nieuwjaar allemaal :-)

Fijn, zoveel goede berichten! Wij zijn nog in afwachting van mijn tweede bloedonderzoek vanwege antistoffen. Hopen dat het meevalt...

Verder doen wij geen NIPT, omdat we nooit een kindje weg zouden laten halen. Voor ons weegt het recht op leven erg zwaar. En bovendien kan een kindje ook bij een geboorte of daarna ernstig gehandicapt raken, dus wat dat betreft heb je het leven niet in je hand. Maar voor degenen die het wel gedaan hebben, hoop ik op een mooie uitslag!
Alle reacties Link kopieren
Net de uitslag binnen en hij was gelukkig helemaal goed!
Alle reacties Link kopieren
Gelukkig nieuwjaar dames!
Fijn om te lezen dat het over het algemeen goed gaat en dat de klachten ook wat afnemen zo hier en daar.
Ook fijn voor alle goede NIPT uitslagen, nekplooimetingen, harteklopjes en bloedtesten! Beginnen we volgens mij over het algemeen heel positief aan het nieuwe jaar (behalve de baas van Bippy, die wens ik dat hij altijd als het regent het allerverste parkeerplaatsje van de ingang treft. En de langste rij bij de kassa als hij haast heeft. En op dagen dat hij iets belangrijks heeft 6x de hik)

Hier alles prima, nog 0,0 buik helaas (we maken iedere week een foto) en ik voel ook nog niks. Wel gerommel maar allemaal boven mijn navel, dus dat zullen mijn darmen wel zijn... Baarmoeder zit een cm of 5 onder de navel.
Weerzwanger, ik denk niet dat de reden om een NIPT uit te voeren altijd de bedoeling heeft om de foetus weg te halen. Sommige ouders willen (terecht) zich op voorhand informeren, zodat ze goed voorbereid zijn en er niet mee overvallen worden tijdens de bevalling zelf.

Daarnet heb ik bloed geprikt voor de NIPT. Ik kreeg niet de mogelijkheid om een grote analyse te vragen. Enkel de trisomie 13, 18 en 21 wordt ermee opgespoord. Blijkbaar wordt enkel deze 'kleine NIPT' aangeboden in België indien er geen aanwijzingen zijn voor extra risico's. Iets met onnodige kosten ofzo, zei mijn dokter.
Alle reacties Link kopieren
Gefeliciteerd hoera!! Lijkt me echt heel leuk samen zwanger zijn!
En wat een rijkdom voor je ouders!!

Hier wel NIPT maar meer om het te weten. Down is hier ook ‘welkom’ en weghalen zou ik alleen doen bij een niet-levensvatbaar kindje.
In België idd alleen de ‘kleine’ yaqui ik kon wel kiezen tussen Antwerpen en Leuven, jij ook?

Hier ook geen eetlust Romy, vooral warm eten! Verschrikkelijk..

Hahaha nooit1blijven zitten wil je hem nog meer van die mooie dingen wensen?
Wij hebben vorige week nog ‘even’ te horen gekregen dat dit kwartaal onze afdeling sluit.
Bewoners worden herplaatst en personeel ook.
Ik baal hier zó van. Op een onbekende plek zal ik dus Max 15 weken werken voor ik 5 maanden met verlof ga. Terwijl mijn andere collega’s wel goed ingewerkt raken en alles.
Helaas weten mijn collega’s nog niks van mijn zwangerschap en snappen dus ook niet waarom ik zo baal 😓
Bippy- schreef:
03-01-2019 20:00


Hier wel NIPT maar meer om het te weten. Down is hier ook ‘welkom’ en weghalen zou ik alleen doen bij een niet-levensvatbaar kindje.
In België idd alleen de ‘kleine’ yaqui ik kon wel kiezen tussen Antwerpen en Leuven, jij ook?

Hahaha nooit1blijven zitten wil je hem nog meer van die mooie dingen wensen?
Wij hebben vorige week nog ‘even’ te horen gekregen dat dit kwartaal onze afdeling sluit.
Bewoners worden herplaatst en personeel ook.
Ik baal hier zó van. Op een onbekende plek zal ik dus Max 15 weken werken voor ik 5 maanden met verlof ga. Terwijl mijn andere collega’s wel goed ingewerkt raken en alles.
Helaas weten mijn collega’s nog niks van mijn zwangerschap en snappen dus ook niet waarom ik zo baal 😓
Awel, ik kreeg de keuze tussen Anderlecht (Erasmus) en Jette (UZ), maar toen ik voor mijn maandelijkse bloedafname naar mijn huisartsenpraktijk ging vandaag, zeiden ze dat ze dat bij hen ook konden doen. Dus mijn huisarts heeft dat gedaan.

Zo jammer dat jullie afdeling sluit! Wanneer zal je laten weten aan je collega’s dat je zwanger bent?
Alle reacties Link kopieren
De beste wensen voor het nieuwe jaar! Ik wens jullie allemaal prachtige echo's, mooie schopjes, fijne zwangerschappen en luxe bevallingen en uiteraard ten slotte prachtige baby's, due we tzt tich wel aan elkaar moeten kunnen showen😁

Met mij gaat alles goed. Wij hebben 13februari de 20weken echo en willen het geslacht niet weten, of beter gezegd ik wil 't niet weten, manlief eigenlijk wel haha.

As woensdag weer controle bij de vk, ik gok net echo want ze echoen graag bij onze praktijk haha!

Nipt hebben wij niet gedaan en over bloed prikken niks gehoord dus zal wel goed zijn.

Zwangerschapsbroeken zitten nu wel het allerlekkerste maar m'n gewone draag ik ook nog zolang 't lukt! Savonds wel jogging aan!

Leuk om zo alles over jullie te lezen!
Alle reacties Link kopieren
@Yaqui, nee dat is natuurlijk ook zo :-). Maar als ik kijk naar de extreme daling in het aantal kindjes dat met Down geboren wordt, denk ik dat veel mensen helaas toch anders met de nipt omgaan. Ik kan me goed voorstellen dat je je op iets voorbereiden ook waardevol is. Wij zijn echter liever in het ongewisse en onbezorgd zwanger. We zien het vanzelf ;).

Oh, Bippy, wat erg van je afdeling zeg. Helemaal vervelend dat het nu dan zo onhandig valt met je zwangerschap en verlof. Hopelijk is er straks wat meer begrip als je zwangerschap zichtbaar wordt :-).

Ik had de eerste weken echt een bolle buik, maar nu mijn darmen weer rustig zijn, valt het enorm mee. Nu alleen nog steeds in spanning over het vervolg van mijn bloedonderzoek. Ik verwacht eigenlijk vandaag of maandag de uitslag, dus zit flink in spanning. Hopelijk valt het mee met de antistoffen...
Alle reacties Link kopieren
Yaqui ik kon de keuze tussen die 2 maken ivm de onderzoeken Leuven onderzoekt blijkbaar breder dan Antwerpen. Prikken heb ik gewoon bij ons in ZMK kunnen laten doen!

Smile, spannend dat je het niet wil weten zeg 🙈 ik zou daar echt een hele slechte in zijn!

Ik wil (als morgen alles goed is) mijn collega’s op de hoogte stellen.

Spannend weerzwanger! Dan kunnen de dagen toch lang duren he!

Ik ga straks een deel van mijn aangekochte spullen weer terug brengen 🙄 wat een slechte maatvoering bij de h&m.
Alle shirtjes en jurkjes (maat m) passen goed en zijn ruim genoeg om ‘in te groeien’
En broeken (maat 40) zitten nu al zo strak dat het onconfortabel is.
Toch maar in de winkel passen dan 😓
Alle reacties Link kopieren
Even een snelle update: goed nieuws gehad! :cheer: Er is helemaal NIETS gevonden bij het tweede bloedonderzoek. Ik heb dus geen irregulaire antistoffen zoals het geval leek te zijn de eerste keer. Helemaal blij, echt de beste uitslag ever :yes: Nu durf ik ook eindelijk te gaan genieten van mijn zwangeschap. Zometeen maar eens mijn zwangerschap aankondigen in een breder kringetje :-).
Alle reacties Link kopieren
Bippy, wat vervelend dat je nu overgeplaatst moet worden. Maar misschien zit er ook een positief kantje aan... dat alles al gesmeerd loopt tegen de tijd dat je terugkomt.

Weerzwanger, gefeliciteerd! Wat ontzettend fijn! Nu lekker gaan genieten.

Hier toch wel in spanning over de nipt. Uitslag komt vandaag of maandag. Ik had van te voren niet gedacht dat ik me er druk over zou maken maar dat doe ik dus wel.
Ik heb gegoogeld naar de afwijkingen die uit de nipt kunnen komen en dat was dus totaal geen goed plan....
Alle reacties Link kopieren
poeh hee, ik heb echt al weken niet meegeschreven....
Even kijken of ik het allemaal goed gelezen heb hoor! Allemaal nog de beste wensen voor 2019, dat er maar mooie, gezonde baby's geboren worden dit jaar!

weerzwanger, wat een goede bericht, gefeliciteerd!

Bippy; wat vervelend die overplaatsing. Dan kom je eigenlijk terug in een nieuwe baan. Kan me voorstellen dat je daar even sip van bent. En je baas ook :-o Wat een oelewapper!

nooiblijvenzitten; hier ook nog geen buik! Bij de 2e had ik nu echt al wel een buikje

BB: hoe gaat het nu met je? en hoe loopt het nu met je werkgever?

Ladyliz, gefeliciteerd met de goede NIPT-uitslag! lekker snel ook!

hier gaat alles goed, het was even spannend want met 10,5 week heb ik een flinke bloeding gehad... Kon de volgende ochtend voor een echo en daar was een heel actief babytje te zien die zijn duim omhoog stak :love: Op de echo was een hematoom voor de baarmoedermond te zien waar de bloeding waarschijnlijk vandaan kwam.
Gelijk de termijnecho gehad, heel mooi om alle armpjes, beentjes, hersenhelften, placenta en de maag al te zien. Geen verdikte nekplooi te zien dus ik was gerustgesteld. Toch veel twijfel gehad of we nu wel of niet de NIPT met nevenbevindingen moesten doen, want wat als het niet goed zou zijn? wat doen we dan met die uitslag? Niet alles wordt al direct duidelijk na onderzoeken tijdens de zwangerschap. Uiteindelijk toch gekozen voor de brede NIPT, de dag voor kerst geprikt en op oudejaarsdag gebeld dat de uitslag helemaal goed is! :cheer:

Ik voel de baby al vanaf 10,5 week. Eerst twijfelde ik, maar nu is het zo duidelijk dat ik zeker weet dat ik het al zo lang voel.
Ik voel me lichamelijk nog steeds prima, echt zo bizar na 2 zware zwangerschappen. Over een paar weken de geslachtsecho, we kunnen echt niet wachten!
Afgelopen dagen druk geweest met het uitruimen van de babykamer, dit is nu mijn kantoor. Pfff...wat een zooi komt daaruit te voorschijn. De moed zakte me wel in de schoenen toen ik eenmaal bezig was. Inmiddels is het einde in zicht, gelukkig.
Heb niet zo'n zin om volgende week weer aan het werk te gaan, ik heb heel veel werk liggen en het wordt echt aanpoten de komende tijd. Ben met hele andere (baby)dingen bezig dus dat wordt wel even hard werken ;-D

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven