Uitgerekend begin September 2017
maandag 26 december 2016 om 10:40
Hallo Lieve Dames,
Het lijkt me leuk om samen een te kunnen praten over het wel en wee van de zwangerschaps periode.
Zijn jullie uitgerekend in begin september (1 t/m 14 sept?) Dan lijkt het me leuk om samen erover te schrijven.
We hebben op eerste kerstdag positief getest, en vandaag nogmaals positief getest.
Wie sluit gezellig aan?
Mirriemirrie, Champignon & Mamsan(meisje), (tijdelijk) uit de tabel, ivm liever niet meer mee schrijven, lezen zo nu en dan wel mee.
Rovie, Cey_sam, Highfligh en Schuimblokje heb ik uit de tabel gehaald, hebben sinds een tijdje niet meer mee geschreven, willen jullie weer meeschrijven/in de tabel laat het me weten.
Lovelynoukske (meisje)
Eefje
Promesso
Sarina87
Sabrina-
Het lijkt me leuk om samen een te kunnen praten over het wel en wee van de zwangerschaps periode.
Zijn jullie uitgerekend in begin september (1 t/m 14 sept?) Dan lijkt het me leuk om samen erover te schrijven.
We hebben op eerste kerstdag positief getest, en vandaag nogmaals positief getest.
Wie sluit gezellig aan?
| Naam (leeftijd) | U.D. | J/M | Kindje | Afspraken | Bijzonderheden |
| BB87 29/28 | 01-09 | Meisje | 1e | 31/05 vk, 11/07 32 wk echo | geen |
| RiverJoy 26/23 | 04-09 | Meisje | 1e | 4e ronde, 18/03 pretecho | -- |
| Bloes 32/32 | 03-09 | Jongetje | 2e | -- | Gyn, bevallen in zkh, groeiecho's, zwangerschapsdiabetes |
| Ri88 28/32 | 03-09 | Meisje | 2e | -- | vanaf wk 32 extra groeiecho's |
| Knotje 27/27 | 10-09 | verrassing! | 1e | controle vk 07/06 | ziekenhuisbevalling (poliklinisch tot nu toe) |
| dali80 36/40 | 06-09 | Meisje | 4e | 20 wk echo ? | -- |
| Toverspiegel --/-- | 06-09 | Meisje | 2e | -- | Gyn, ziekenhuisbevalling, groeiecho met 27 wk |
| Flowerzzz 29/-- | 04-09 | Meisje | 1e | 20/04 20 wk echo | -- |
| Fistik86 30/-- | 10-09 | Jongetje | 2e | -- | endomyeriose en adenomyse, controle bij de gyn |
| NorthCape 31/31 | 15-09 | Meisje | 1e | -- | bevallen in ziekenhuis, 32 weken extra echo |
Mirriemirrie, Champignon & Mamsan(meisje), (tijdelijk) uit de tabel, ivm liever niet meer mee schrijven, lezen zo nu en dan wel mee.
Rovie, Cey_sam, Highfligh en Schuimblokje heb ik uit de tabel gehaald, hebben sinds een tijdje niet meer mee geschreven, willen jullie weer meeschrijven/in de tabel laat het me weten.
anoniem_283049 wijzigde dit bericht op 28-05-2017 11:03
44.98% gewijzigd
woensdag 1 maart 2017 om 22:19
Toen ik vandaag naar de echo zat te kijken en ook wist dat het een meisje was, werd het allemaal zo echt. Ik werd er rustig van en heb vertrouwen in het kleine mensje wat groeit en zo lekker actief beweegt.
De eerste is een jongen - jongens zijn echt fantastisch! - maar stiekem is het daarom ook extra leuk dat de tweede een meisje is.
@knotje: knap! wat een beheersing is dat! Wel leuk om ook nog een verrassing te hebben.
@northcape: Grappig he, wat een verschillen er zijn in wat 'leuk' is rondom babies en zwangerschappen. Hier ook geen gender release party, ik vertel het tegen iedereen die het weten wil
Geen babyshower geloof ik ook niet, is niet echt gebruikelijk in de vriendengroep.
De eerste is een jongen - jongens zijn echt fantastisch! - maar stiekem is het daarom ook extra leuk dat de tweede een meisje is.
@knotje: knap! wat een beheersing is dat! Wel leuk om ook nog een verrassing te hebben.
@northcape: Grappig he, wat een verschillen er zijn in wat 'leuk' is rondom babies en zwangerschappen. Hier ook geen gender release party, ik vertel het tegen iedereen die het weten wil
Geen babyshower geloof ik ook niet, is niet echt gebruikelijk in de vriendengroep.
donderdag 2 maart 2017 om 11:25
Ik ben even wat afwezig geweest. Wat een nieuws ondertussen...
Lovelynouske en mamsan, wat een heftig nieuws! Ik duim voor jullie dat het goed komt/zit.... heel veel sterkte!
Eefje, wat een vreselijk nieuws!! Jemig
Dat verwacht je niet. Heel veel sterkte!!!
Wat fijn verder alle goede uitslagen en echo's! Leuk dat sommige al weten wat het wordt!
Wat is ook alweer het kleinste risico wat je kan hebben bij de uitslag van de combinatietest? 1:5000?
Lovelynouske en mamsan, wat een heftig nieuws! Ik duim voor jullie dat het goed komt/zit.... heel veel sterkte!
Eefje, wat een vreselijk nieuws!! Jemig
Dat verwacht je niet. Heel veel sterkte!!!
Wat fijn verder alle goede uitslagen en echo's! Leuk dat sommige al weten wat het wordt!
Wat is ook alweer het kleinste risico wat je kan hebben bij de uitslag van de combinatietest? 1:5000?
donderdag 2 maart 2017 om 12:21
Noukske en mamsam, weten jullie alweer meer. Oh wacht mamsam, jij weet al meer last ik. Ik hoop zo dat het helemaal positief is! Blijf duimen voor jullie.
Gelukkig ook wat meer positief nieuws te lezen, leuk toverspiegel eerst een jongen dan een meisje, dat ze het nu al konden zien!
Hier weinig spannends, maar wel al eerste spulletjes gekocht! Kinderwagen en kinderkamertje verder nog helemaal niks gekocht, lastig ook als je niet weet wat het is. Maar eigenlijk wil ik het ook niet weten haha lastig.. Mss toch wel zo praktisch vriend wil het wel graag weten.
Gelukkig ook wat meer positief nieuws te lezen, leuk toverspiegel eerst een jongen dan een meisje, dat ze het nu al konden zien!
Hier weinig spannends, maar wel al eerste spulletjes gekocht! Kinderwagen en kinderkamertje verder nog helemaal niks gekocht, lastig ook als je niet weet wat het is. Maar eigenlijk wil ik het ook niet weten haha lastig.. Mss toch wel zo praktisch vriend wil het wel graag weten.
vrijdag 3 maart 2017 om 22:15
Spannend, Dali! Weten jullie dan ook het geslacht? Of willen jullie het niet weten?
Hier gaat het goed. Geen bijzonderheden eigenlijk. Ik zit weer helemaal op m'n babywolk en durf nu langzaamaan serieus te gaan kijken naar spulletjes en nadenken over de babykamer enzo. M'n vriend is er ook steeds meer mee bezig en zei laatst ook al: "kom, we gaan iets kopen voor de baby!" Erg leuk om er samen zo mee bezig te zijn.
Hier gaat het goed. Geen bijzonderheden eigenlijk. Ik zit weer helemaal op m'n babywolk en durf nu langzaamaan serieus te gaan kijken naar spulletjes en nadenken over de babykamer enzo. M'n vriend is er ook steeds meer mee bezig en zei laatst ook al: "kom, we gaan iets kopen voor de baby!" Erg leuk om er samen zo mee bezig te zijn.
vrijdag 3 maart 2017 om 22:16
quote:dali80 schreef op 03 maart 2017 @ 22:11:
Hoe gaat het bij jullie?
Hier nog in afwachting op de uitslag an de nipt test... kan nog 2 weken duren pfffff hou het nu al niet meer....Wachten duurt lang he...! Komt vast gauw. Waren jullie in brussel of in antwerpen? Wij kregen de uitslag met 10 dagen ongeveer.
Hoe gaat het bij jullie?
Hier nog in afwachting op de uitslag an de nipt test... kan nog 2 weken duren pfffff hou het nu al niet meer....Wachten duurt lang he...! Komt vast gauw. Waren jullie in brussel of in antwerpen? Wij kregen de uitslag met 10 dagen ongeveer.
vrijdag 3 maart 2017 om 22:21
Lieve allemaal, inmiddels hebben we meer duidelijkheid. Aan de hand van de vlokkentest is gebleken dat ons kindje een trisomie 18 heeft. Dit is een ernstige chromosoom afwijking. Kindjes met deze afwijking komen of al tijdens de zwangerschap of in 90% van de gevallen in het eerste levensjaar te overlijden. Maandag hebben we weer afspraken in het ziekenhuis om te bespreken hoe nu verder.
zaterdag 4 maart 2017 om 09:43
Toverspiegel we zijn naar het uza in Antwerpen gegaan en jullie? Ik hoop bij ons ook iets van 10 dagen maar elke dag is lang als je wacht...
Wat bijzonder dat je al weet dat het een meisje is he kan me voorstellen dat de echo dan ineens toch weer anders is, dat je het anders beleeft.
Knotje we willen wel graag het geslacht weten maar ik weet nog niet of we het verder gaan vertellen. Bij onze eerste wisten we het ook niet en dat is ook heel bijzonder, bij de tweede (of in elk geval de zwangerschap na onze tweeling
bb87 wat leuk dat je al spulletjes hebt gekocht. Het is altijd leuk om in de winkels rond te neuzen en naar als die schattige of stoere babyspullen te kijken he?
zaterdag 4 maart 2017 om 13:17
maandag 6 maart 2017 om 12:53
Volgens mij was het niet helemaal goed overgekomen, maar ik mag uit de tabel
. Ik lees wel mee, maar ik schrijf niet consequent genoeg.. Alles gaat gelukkig goed!quote:Champignon schreef op 05 februari 2017 @ 20:09:
Wat leuk om te lezen dat de meesten van jullie al goede echo's hebben gehad! Ik heb mijn echo pas over twee weken. Mijn verloskundige doet altijd pas een echo rond de 10/11 weken.. Mijn broeken pas ik ook niet meer.. En ik wil niet dat het op mijn werk bekend is èn ik ben heel slank, best een uitdaging hoor
Ik ben echt supermoe, met twee kleine kindjes en een drukke baan is het echt doorworstelen iedere dag. Ik schijf dus ook minder mee dan ik me had voorgenomen. Je kunt mij dan ook uit de tabel halen.Wel blijf ik meelezen, ik ben benieuwd hoe het met iedereen gaat!
Wat leuk om te lezen dat de meesten van jullie al goede echo's hebben gehad! Ik heb mijn echo pas over twee weken. Mijn verloskundige doet altijd pas een echo rond de 10/11 weken.. Mijn broeken pas ik ook niet meer.. En ik wil niet dat het op mijn werk bekend is èn ik ben heel slank, best een uitdaging hoor
Ik ben echt supermoe, met twee kleine kindjes en een drukke baan is het echt doorworstelen iedere dag. Ik schijf dus ook minder mee dan ik me had voorgenomen. Je kunt mij dan ook uit de tabel halen.Wel blijf ik meelezen, ik ben benieuwd hoe het met iedereen gaat!
dinsdag 7 maart 2017 om 11:19
Noukske: Hoe gaat het met je? Wat een ontzettend droevig nieuws toch!
En Eefje: Hoe gaat het met jou?
voor jullie allebei
Mamsan: Heb jij al meer nieuws inmiddels?
Dali: En jij, uitslag al binnen, of duurt het nog even?
Ik had vandaag controle bij de verloskundige. Zou eigenlijk met 16 weken al een glucosetest moeten, maar omdat uit de bloedtest met 10 weken bleek dat mijn glucosewaarde héél goed was, hoef ik die test pas met 24 weken. Dat scheelt weer. De rest was gelukkig ook goed. Blijft toch spannend, zéker na dat bloedverlies. Maar inmiddels voel ik het kindje al zeker een week! En dat geeft wel veel extra bevestiging, gelukkig!
En Eefje: Hoe gaat het met jou?
voor jullie allebei
Mamsan: Heb jij al meer nieuws inmiddels?
Dali: En jij, uitslag al binnen, of duurt het nog even?
Ik had vandaag controle bij de verloskundige. Zou eigenlijk met 16 weken al een glucosetest moeten, maar omdat uit de bloedtest met 10 weken bleek dat mijn glucosewaarde héél goed was, hoef ik die test pas met 24 weken. Dat scheelt weer. De rest was gelukkig ook goed. Blijft toch spannend, zéker na dat bloedverlies. Maar inmiddels voel ik het kindje al zeker een week! En dat geeft wel veel extra bevestiging, gelukkig!
dinsdag 7 maart 2017 om 11:47
Ho, ik was nog niet klaar.... Sterkte hoor!
Kwam even een nieuwtje brengen: ik ben weer zwanger! Bizar snel, ruim vijf weken geleden de miskraam gehad en nu alweer raak. Gisteren de vk gebeld en ik ben nog maar 4w2d dus nog superpril. Blijdschap is er (nog) niet, dat komt hopelijk na de eerste echo met acht weken.
Nou ja, vond het wel leuk om het nog even te delen met jullie. Een goede zwangerschap gewenst allemaal!
Kwam even een nieuwtje brengen: ik ben weer zwanger! Bizar snel, ruim vijf weken geleden de miskraam gehad en nu alweer raak. Gisteren de vk gebeld en ik ben nog maar 4w2d dus nog superpril. Blijdschap is er (nog) niet, dat komt hopelijk na de eerste echo met acht weken.
Nou ja, vond het wel leuk om het nog even te delen met jullie. Een goede zwangerschap gewenst allemaal!