Uitgerekend begin September 2017

26-12-2016 10:40 1143 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo Lieve Dames,

Het lijkt me leuk om samen een te kunnen praten over het wel en wee van de zwangerschaps periode.

Zijn jullie uitgerekend in begin september (1 t/m 14 sept?) Dan lijkt het me leuk om samen erover te schrijven.

We hebben op eerste kerstdag positief getest, en vandaag nogmaals positief getest.

Wie sluit gezellig aan?

Naam
(leeftijd)
U.D. J/M KindjeAfsprakenBijzonderheden
BB87
29/28
01-09 Meisje 1e31/05 vk, 11/07 32 wk echogeen
RiverJoy
26/23
04-09 Meisje 1e4e ronde, 18/03 pretecho--
Bloes
32/32
03-09 Jongetje 2e--Gyn, bevallen in zkh, groeiecho's, zwangerschapsdiabetes
Ri88
28/32
03-09 Meisje 2e--vanaf wk 32 extra groeiecho's
Knotje
27/27
10-09 verrassing! 1econtrole vk 07/06ziekenhuisbevalling (poliklinisch tot nu toe)
dali80
36/40
06-09 Meisje 4e20 wk echo ?--
Toverspiegel
--/--
06-09 Meisje 2e--Gyn, ziekenhuisbevalling, groeiecho met 27 wk
Flowerzzz
29/--
04-09 Meisje 1e20/04 20 wk echo--
Fistik86
30/--
10-09 Jongetje 2e--endomyeriose en adenomyse, controle bij de gyn
NorthCape
31/31
15-09 Meisje 1e--bevallen in ziekenhuis, 32 weken extra echo

Mirriemirrie, Champignon & Mamsan(meisje), (tijdelijk) uit de tabel, ivm liever niet meer mee schrijven, lezen zo nu en dan wel mee.

Rovie, Cey_sam, Highfligh en Schuimblokje heb ik uit de tabel gehaald, hebben sinds een tijdje niet meer mee geschreven, willen jullie weer meeschrijven/in de tabel laat het me weten.

:rose: Lovelynoukske (meisje)
:rose: Eefje
:rose: Promesso
:rose: Sarina87
:rose: Sabrina-
anoniem_283049 wijzigde dit bericht op 28-05-2017 11:03
44.98% gewijzigd
Welkom en gefeliciteerd, Mamsan! En lekker gewoon nog een test doen als je dat fijn vindt Ik heb gister ook nog twee testen gekocht, zodat ik nog een paar keer kan testen komende week. En wat leuk dat jullie het al hebben verteld aan de ouders! Is dit jullie eerste kindje?

Noukske, wat super leuk dat je vriend zo enthousiast was! Het is ook spannend, maar ook heel leuk en bijzonder!

Champignon, bij mijn verkoskundige willen ze de afspraak in de 8e week plannen. Dan ben je dus ongeveer 7 weken en zoveel dagen. Bij mij kwam dat alleen niet uit doordat m'n vriend net dan op vakantie is, dus vandaar dat we eerder mogen komen. Als hij niet weg was, zou mijn eerste echo ook later zijn geweest.

Ik werd vanochtend wakker en m'n borsten deden geen pijn. Wat er dan meteen allemaal door m'n hoofd spookt, pff wat een onzekerheid! Het was alleen vals alarm, want ik voel ze alweer
Goedemorgen allemaal!

Haha Sabrina, ik ben dus niet de enige! Heb vanmorgen weer een clear blue test gedaan en nu stond er 2-3 weken, weer een stapje vooruit!

Ja Knotje, het is ons eerste kindje. Ik heb altijd graag kinderen gewild maar het heeft even geduurd voordat ik de juiste papa heb gevonden. Ik ben zo blij dat het ons nog gegund is!
welkom nieuwe zwangeren! Leuk zoveel blij nieuws

Ik raak ontroerd van de huilende partners. Lief Nouschke dat hij zo reageerde.

@knotje: ik heb hetzelfde, geen pijnlijke borsten meer, en sowieso weinig klachten. Bijna jammer he? eigenlijk zou je willen dat je lijf blijft roepen dat het zwanger is! jahoor! nog steeds zwanger! Alsof het dan beter zou zijn. Ik ben alleen wel heel moe, dus mijn lijf is geloof ik echt wel hard aan het werk.

Ik krijg ook wel zin om het aan mijn ouders en schoonouders te vertellen. Hoop dat er snel een goed moment komt.
Goedemorgen! Ik ga geen testen meer doen, zit mezelf daar alleen maar gek mee te maken en dat wil ik niet. Deed ik bij m'n 1e wel hoor. Probeer er zo relaxed mogelijk mee om te gaan, je hebt er toch geen invloed op.
Alsof we ondanks alle kwaaltjes en het uitblijven van de menstruatie nog steeds niet geloven dat we zwanger zijn .

Hebben jullie ook zo'n honger zonder dat je ergens trek in hebt?
Mamsan, wat extra fijn dat je nu de juiste papa hebt gevonden en dat je nu zwanger bent!

Haha, Toverspiegel, zo is het wel een beetje he! Totdat we dadelijk allemaal de hele dag boven de wc hangen, dan hoeven we die kwaaltjes niet meer. Hopelijk blijft dat ons bespaard en moeten we er maar gewoon op vertrouwen.

Honger heb ik ook met vlagen, Riverjoy! En dan ook echt met knorrende maag erbij haha Ik heb gister extra fruit en groenten ingeslagen, zodat ik ook gezonde dingen kan eten als ik iets wil.

Vanmorgen heb ik m'n moeder even gezien en het ging over haar toekomstige kleinkind. Ze moest eens weten. ik heb niks gezegd, al vond ik dat wel lastig. Maar dat wil ik graag samen met m'n vriend doen.
Pfff ff snel hoor zit op m'n werk maar jeetje wat ben ik onzeker... sinds vanmorgen geen gevoelige borsten meer :(
quote:dali80 schreef op 03 januari 2017 @ 14:22:

Pfff ff snel hoor zit op m'n werk maar jeetje wat ben ik onzeker... sinds vanmorgen geen gevoelige borsten meer :(

mooi! dan heb je precies dezelfde klacht als een aantal anderen uit deze groep, inclusief ikzelf. En dat betekent voorlopig nog dat je gewoon hardstikke zwanger bent

Lieve Dali, ik snap je onzekerheid. Je hebt alleen zo verdomde weinig invloed op je zwangerschap. Concentreer je maar gewoon op de zaken waar je wel iets mee kan: gezond eten, geen alcohol of sigaretten. En verder maar gewoon een beetje lief zijn voor jezelf.
Wat een lieve post Toverspiegel, en zo waar.
Helemaal waar wat Toverspiegel zegt, lief zijn voor jezelf! Mocht er iets gebeuren kan je er toch niks aan doen en dan is het vroeg zat om je zorgen te maken. Probeer een beetje te genieten nu Dali!

Oh Knotje, wat knap dat je je mond kunt houden!

Promesso, ik heb nog 1 test liggen, die bewaar ik voor zaterdag denk ik. Ik vind die weken indicator gewoon reuze spannend haha. Ik maak mezelf er niet gek mee hoor, vind het gewoon leuk om te doen

Is er bij jullie al wat in het dagelijks patroon veranderd? Ik ben donderdag direct na de positieve test gestopt met roken. Ik heb ook allemaal fruit en gezonde dingen gehaald. En ik probeer wat meer te wandelen en sporten.
Maar wat nou als er weer 1-2 weken staat? Ik zie het nut er niet echt van in, maar je moet het zelf weten natuurlijk.

Idd gezonder eten, maar dat wilde ik sowieso al doen vanaf januari. En ik heb het sporten sinds gisteren weer opgepakt.
quote:dali80 schreef op 03 januari 2017 @ 14:22:

Ik ook niet, dali. En ik voel ook niks meer in m'n buik en ben niet meer misselijk enz. Het worden weer heel lange weken. Maar zolang we niet opeens heftig gaan bloeden, moeten we er maar vertrouwen in hebben, denk ik...

Ik krijg morgen iemand van MvM op bezoek en ik vind het doodeng om in haar bijzijn te moeten testen. Misschien had ik me beter aan moeten melden na een goede echo...
Ik snap jullie onzekerheid ook heel goed.. dacht dat die wachtbank weken erg waren maar dit is 100x erger. Begrijp jullie allemaal heel goed ondanks dat ik wel een lijst van klachten heb spookt het zinnetje 'wat als t fout gaat' zo vaak door m'n hoofd.

We moeten gewoon proberen om positief te zijn en proberen te genieten. Is lastig dat snap ik. Dikke knuffel voor iedereen die zich onzeker of rot voelt.
Wow wat veel weer geschreven, hihi!

Ik heb de tabel aangevuld, controleer even goed of het juiste bij je staat, het was behoorlijk wat knip en plak werk Mocht het niet kloppen graag even dikgedrukt aangeven

Onzekerheid

Hier ook aardig onzeker, voelt allemaal zo raar, gisteren toevallig met collegaatjes ook over miskramen gehad, damn, niet prettig voor het zelfvertrouwen.

Buik begint nu ook hier meer te trekken etc. alsof ik ongesteld met worden ofzo (misschien net een tikje anders). Gelukkig houdt het al de gehele dag aan en geen bloed dus zal alles wel mee vallen .

In de groep heeft bijna niemand veel klachten of wel?

Hier ook (nog) niet gebeld voor MvM, ik wacht tot en met de echo.. vind het anders zo lang en raar, voor mijn gevoel moet even alles goed zijn, daarna spulletjes kopen en ook helpen met MvM.

Gezonder eten doe ik ook, 1 kopje koffie max in de ochtend, verder witte en groene theetjes door de dag. Verder flink fruit en groentes ingeslagen. Gelukkig is het 1 jan, haha collega denkt dat ik erg gezond bezig ben..

Apps voor op de telefoon

Durf het niet aan een collega van me te vragen maar die had toffe apps op haar telefoon, eentje die de grootte bij hield van het kindje dmv een vrucht of groente, en een toffe app voor de papa, leuk voor de papa's in spe (met dagelijks/wekelijks tips). Weet iemand om welke apps dit gaat?
Brr! Ben blij om al de ervaringen te lezen en te delen. (Suffe vraag misschien hoor, maar betekend het dat als je "buikpijn" hebt dat het mogelijk niet goed kan gaan?)

Ik wordt er helemaal onzeker van. Ik heb al 2 dagen een beetje last van buikpijn en lichte steken in m'n buik. Verder rommelen mijn darmen ook wel en viel het mij vandaag op dat ik de hele tijd moet "boeren " haha gek verhaal!

Komt dit jullie bekend voor??
Geen idee Rovie, maar ik denk, dat het erbij hoort. Boeren doe ik wel meer overigens samen met (vooral in de avond) soms het zuur opboeren. Hier vanaf vanochtend ook hele lichte buikkrampjes (lijkt op ongesteld worden) maar nét anders. Hopelijk is het laatste bij ons beide niks ernstigs. Maar ik gok dat het erbij hoort, er gebeurt nu ook zoveel in ons lichaam en buik.
Wow wat wordt er veel geschreven zeg. Drukke dag vandaag dus helaas geen kans om op alles te reageren.

Maar qua kwaaltjes is het dus behoorlijk wisselend. Hier echt zo ongeveer geen kwaaltjes, ook niet gehad, en dat maakt me best onzeker.. Maar ik merk wel dat ik er verder nog best relaxed onder ben. Ik heb nu meer dan de vorige keer zoiets van: we kunnen niks veranderen aan hoe het gaat dus het heeft geen zin om me er de hele dag druk om te maken.

Wel weet ik nog van mijn vorige zwangerschap dat de kwaaltjes echt per dag kunnen verschillen en soms ook ineens weg kunnen zijn. En het resultaat van die zwangerschap ligt hier boven in z'n bedje te slapen dus maak je daar niet druk om!

En buikpijn hoeft niets te betekenen. Toen ik een miskraam heb gehad was het echt geen normale buikpijn maar hele heftige krampen. Vergelijkbaar met weeen. En daarbij dus ook bloedverlies. Geloof me, je merkt t echt wanneer het qua buikpijn niet goed is.
Klopt, wat betreft die buikpijn. Bij mijn miskraam had ik echt heel heftige buikpijn, dat voelde écht niet goed. Tijdens mijn tweede zwangerschap had ik wekenlang zeurende buikpijn die heel anders aanvoelde: alsof ik bijna ongesteld moest worden (maar dat werd ik niet). Toen was het dus wel goed. Tijdens deze zwangerschap heb ik de eerste dagen na de positieve test dezelfde buikpijn gehad als tijdens mijn tweede zwangerschap. Dat is nu al zeker een week over: ik voel niks. Geen enkele zwangerschap is hetzelfde, blijkt maar weer. Ik sta er wel net zo in als Ri88: gaat het niet goed, dan is dat zo. Ik kan er toch niets aan veranderen.
Ik heb me al wel aangemeld via de site voor Mvm. Daar kun je dan ook aangeven op welk moment van de dag je telefonisch bereikbaar bent. Ik verwacht dus deze week of volgende week in de avond een telefoontje.

Kwaaltjes, wel of niet, het is gewoon een spannende periode en dat blijft het denk ik ook nog wel even! Maar ondertussen probeer ik in stilte al te genieten van het feit dat de eerste fase gelukt is, ik ben zwanger! Haha.

Vanmiddag was ik bij een goede vriendin en zij weet dat we al een tijdje bezig zijn. Ook regelmatig gesprekken met haar gehad over m'n (te) korte cyclus. En vanmiddag vroeg ze er dus ook weer naar. Hopelijk was m'n leugen geloofwaardig genoeg. Wat zal ik blij zijn als iedereen het gewoon weet!

Bb87, ik had ook al gekeken naar apps, maar de leukste zijn volgens mij volledig in het Engels. En mijn engelse talenknobbel is stuk dus snap de helft van die berichtjes niet haha. Als iemand dus een leuke app weet in het Nederlands, graag!
Bb87 bedankt voor het aanvullen van de tabel!

Ik zie dat ik wel een beetje laat voor de 1e echo ga, verloskundige zei dat ze het altijd met 9 weken doet ivm vergoeding verzekering en dan is er goed kans om het hartje te horen. Nou ja, het zal wel, nog 4 weekjes geduld.

Ik heb ook wel wat kwaaltjes, zere borsten en een beetje boeren idd.

Ik zit toevallig midden in een tennisstoernooi, heel raar , weet dat het best kan maar voel me zo raar onder het tennissen nu ik dit weet, durf amper te rennen. Ben blij als het afgelopen is.

Vandaag ook lekker 2 uur gewandeld, dat is wel heerlijk!

Leuke apps hoor ik ook graag!

@Bloes, succes morgen met MvM!
Wow er is echt veel geschreven! Leuk hoor

BB87 de tabel klopt voor mij niet helemaal wil je dat voor mij aanpassen? Dali80, 36/40, uitgerekend 9/9, 4e kindje met afspraken maken wacht ik nog even

Bloes wat leuk je hier weer te zien! Hoe gaat het met je zoontje? Vervelend he die kwaaltjes die dan ineens weg zijn :(

Hoop dat je een mooie test hebt als MvM morgen komt hoe laat komen ze?

Ik heb vroege miskramen gehad en daarbij voelde ik geen pijn maar begon gewoon te bloeden (eigenlijk een gewone ongesteldheid) en de laatste in september was met 8 weken hierbij inderdaad echt heftige buikpijn wee achtige pijnen.

Maar nu positief blijven en hopen dat het voor ons allemaal goed blijft gaan
Goedenavond dames,

Wat is er inderdaad weer veel geschreven, zonet weer bijgelezen

Wat betreft de buikpijn : als het gewone krampen of buikpijn zijn is dat volgens mij niet zo erg en hoort het er soms bij. Toen ik mijn miskraam kreeg had ik inderdaad heel heftige krampen, zoals Ri al zei merkte ik het toen echt dat het qua buikpijn niet goed zat.

Klachten : het lijkt er inderdaad op dat velen van onze groep nog niet zoveel klachten hebben, hier waren m'n borsten vandaag weer wat gevoelig. Verder heb ook nog geen andere klachten, behalve dat m'n menstruatie weg blijft.

BB dank je voor het bijwerken van de tabel!

Ik hoop ook dat het voor ons allen goed mag blijven gaan!
Ik heb nog geen afspraak bij de VK staan. Toen ik vandaag probeerde te bellen namen ze niet op en later kreeg ik het antwoordapparaat. Vond ik toen niet erg, maar nu vind ik het toch jammer. Zou het leuk vinden als er een afspraak staat!

@mamsan: jouw datum lijkt me realistisch hoor! Ik vermoed dat mijn eerste echo ook de termijnecho is, en die kan pas vanaf 9 weken (liever geloof ik nog 10 of 11 weken voor een betrouwbare meting).

apps: ik heb the bump gedownload en my baby lite. Ouders van nu schijnt er ook eentje te hebben.

ohja BB, dank voor het bijwerken van de tabel! Ik ben in ronde 2 zwanger geworden
Wat goed om jullie berichten te lezen en te zien dat jullie ook "last" hebben gehad van krampjes. Maakte me vanmiddag wel even zorgen. Het voelde echt of ik ongesteld moest worden. Nu is gelukkig alles weer rustig en geen bloed te bekennen!

Bizar wat deze tijd met je doet.

Vanavond hebben we gegeten bij mijn ouders en ze het nieuws medegedeeld. Ik had een rompertje gekocht met 50% papa + 50% mama = ikke. Ook m'n moeder, en ik dus ook weer een beetje, in tranen! Ook m'n vader reageerde heel lief. Al weet iedereen natuurlijk wel dat het nog extreem pril is allemaal. Morgen avond gaan we het zelfde rompertje bij m'n schoonouders brengen!

Wij hebben de keuze gemaakt het in ieder geval de ouders nu al zo snel te vertellen, omdat mocht het onverhoopt toch mis gaan het me ook fijn lijkt met hen daar over te kunnen praten. En verder weten we natuurlijk dat ze het enorm leuk vinden! Voor beide ouders het eerste kleinkind!

De tabel klopt BB! Super bedankt.

dit was voor ons ronde 2 en we zijn 29/28 jaar oud
Ondertussen 3 apps op m'n telefoon, de prenatal app was de app die ik zocht, deze geeft dmv een vrucht aan hoe groot je kindje is, ons kindje is nu zo groot als n appelpitje.

Verder heb ik een app van ouders van nu en zwanger&zo. Denk dat ik de leukste aan houdt rest gaat weg.

Dali sorry, pas ik morgen even goed aan!! Toverspiegel dat laatste vul ik aan.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven