Uitgerekend begin September 2017
maandag 26 december 2016 om 10:40
Hallo Lieve Dames,
Het lijkt me leuk om samen een te kunnen praten over het wel en wee van de zwangerschaps periode.
Zijn jullie uitgerekend in begin september (1 t/m 14 sept?) Dan lijkt het me leuk om samen erover te schrijven.
We hebben op eerste kerstdag positief getest, en vandaag nogmaals positief getest.
Wie sluit gezellig aan?
Mirriemirrie, Champignon & Mamsan(meisje), (tijdelijk) uit de tabel, ivm liever niet meer mee schrijven, lezen zo nu en dan wel mee.
Rovie, Cey_sam, Highfligh en Schuimblokje heb ik uit de tabel gehaald, hebben sinds een tijdje niet meer mee geschreven, willen jullie weer meeschrijven/in de tabel laat het me weten.
Lovelynoukske (meisje)
Eefje
Promesso
Sarina87
Sabrina-
Het lijkt me leuk om samen een te kunnen praten over het wel en wee van de zwangerschaps periode.
Zijn jullie uitgerekend in begin september (1 t/m 14 sept?) Dan lijkt het me leuk om samen erover te schrijven.
We hebben op eerste kerstdag positief getest, en vandaag nogmaals positief getest.
Wie sluit gezellig aan?
| Naam (leeftijd) | U.D. | J/M | Kindje | Afspraken | Bijzonderheden |
| BB87 29/28 | 01-09 | Meisje | 1e | 31/05 vk, 11/07 32 wk echo | geen |
| RiverJoy 26/23 | 04-09 | Meisje | 1e | 4e ronde, 18/03 pretecho | -- |
| Bloes 32/32 | 03-09 | Jongetje | 2e | -- | Gyn, bevallen in zkh, groeiecho's, zwangerschapsdiabetes |
| Ri88 28/32 | 03-09 | Meisje | 2e | -- | vanaf wk 32 extra groeiecho's |
| Knotje 27/27 | 10-09 | verrassing! | 1e | controle vk 07/06 | ziekenhuisbevalling (poliklinisch tot nu toe) |
| dali80 36/40 | 06-09 | Meisje | 4e | 20 wk echo ? | -- |
| Toverspiegel --/-- | 06-09 | Meisje | 2e | -- | Gyn, ziekenhuisbevalling, groeiecho met 27 wk |
| Flowerzzz 29/-- | 04-09 | Meisje | 1e | 20/04 20 wk echo | -- |
| Fistik86 30/-- | 10-09 | Jongetje | 2e | -- | endomyeriose en adenomyse, controle bij de gyn |
| NorthCape 31/31 | 15-09 | Meisje | 1e | -- | bevallen in ziekenhuis, 32 weken extra echo |
Mirriemirrie, Champignon & Mamsan(meisje), (tijdelijk) uit de tabel, ivm liever niet meer mee schrijven, lezen zo nu en dan wel mee.
Rovie, Cey_sam, Highfligh en Schuimblokje heb ik uit de tabel gehaald, hebben sinds een tijdje niet meer mee geschreven, willen jullie weer meeschrijven/in de tabel laat het me weten.
anoniem_283049 wijzigde dit bericht op 28-05-2017 11:03
44.98% gewijzigd
dinsdag 3 januari 2017 om 23:15
"Gelukkig" om te lezen dat het niks hoeft te betekenen bij mijn vorige prille zwangerschap eindigde het na 5 weken. Ik kan mij niet meer herinneren of ik toen ook krampen had, maar ik was er behoorlijk door teleur gesteld, dat ik nu iedere keer check of er echt geen bloed is. Haha, super fout en stresserig natuurlijk! Maar jullie stellen mij gerust! Bedankt
Misschien durf ik binnenkort ook wel een app te downloaden
leuk!
Meiden! Fijne avond allemaal!
Misschien durf ik binnenkort ook wel een app te downloaden
Meiden! Fijne avond allemaal!
woensdag 4 januari 2017 om 07:40
woensdag 4 januari 2017 om 07:47
woensdag 4 januari 2017 om 08:01
Ik snap dat je daar onzeker van wordt, Dali! Ik heb geen ervaring met de actiontesten. Staat er in de bijsluiter ook een eindtijd voor het aflezen, iets van na 30 minuten niet meer aflezen oid? Dan kan het zijn dat die 3 minuten gewoon nog iets te kort waren. Een streep is een streep zeggen ze, dus geef de moed nog niet op!
woensdag 4 januari 2017 om 08:02
woensdag 4 januari 2017 om 08:43
quote:dali80 schreef op 04 januari 2017 @ 07:47:
Hi nee geen twee testen. 1 zo een actiontest er staat na 3 minuten aflezen en toen stond er nix. Dus deed hem weg een na ca 8 minuten stond er wel een dikkere tweede streep.
Hebben jullie ervaring met deze test? Reageert hij bij jullie meteen? Zou pas 4w 4d zijn
Ik teste met de actiontesten in eerste instantie ook negatief.
Staat ook niet goed bij wanneer je hem moet aflezen. Zelfde verhaal als jij: na 1 of 2 minuten niets te zien, en na 10 minuten wel een duidelijke streep.
2 dagen later met clearblue getest, daar is de gebruiksaanwijzing uitgebreider en maakt ook onderscheid tussen direct over test plassen en test in potje urine stoppen. Maar ik kreeg echt na 30 seconden al de uitslag: zwanger.
actiontesten ga ik dus niet meer gebruiken, geeft vooral onzekerheid. Waarschijnlijk werken ze prima, als je ruim over tijd bent.
Hi nee geen twee testen. 1 zo een actiontest er staat na 3 minuten aflezen en toen stond er nix. Dus deed hem weg een na ca 8 minuten stond er wel een dikkere tweede streep.
Hebben jullie ervaring met deze test? Reageert hij bij jullie meteen? Zou pas 4w 4d zijn
Ik teste met de actiontesten in eerste instantie ook negatief.
Staat ook niet goed bij wanneer je hem moet aflezen. Zelfde verhaal als jij: na 1 of 2 minuten niets te zien, en na 10 minuten wel een duidelijke streep.
2 dagen later met clearblue getest, daar is de gebruiksaanwijzing uitgebreider en maakt ook onderscheid tussen direct over test plassen en test in potje urine stoppen. Maar ik kreeg echt na 30 seconden al de uitslag: zwanger.
actiontesten ga ik dus niet meer gebruiken, geeft vooral onzekerheid. Waarschijnlijk werken ze prima, als je ruim over tijd bent.
woensdag 4 januari 2017 om 08:58
woensdag 4 januari 2017 om 09:01
quote:promesso schreef op 04 januari 2017 @ 08:58:
Mijn Action-test gaf vorige week wel een goed resultaat aan, maar ik zou voor je eigen geruststelling vandaag een CB-test doen met tijdsindicator.
Ik ben snipverkouden en voel me daardoor niet fit: moe en spierpijn. Ook een beetje weeig vanmorgen, maar dat kan ook doordat ik me niet fit voel.
Naast zwangerschap bestaat er natuurlijk ook nog zoiets als 'gewoon verkouden'. Hopelijk voel je je snel fitter!
Elke keer als ik een zwangerschapskwaal noem, dan zegt mijn vriend: dat had ik ook! volgens mij krijg je buikgriep. Ik ben gestopt met hem te verbeteren, ik denk gewoon dat ik zwanger ben
Mijn Action-test gaf vorige week wel een goed resultaat aan, maar ik zou voor je eigen geruststelling vandaag een CB-test doen met tijdsindicator.
Ik ben snipverkouden en voel me daardoor niet fit: moe en spierpijn. Ook een beetje weeig vanmorgen, maar dat kan ook doordat ik me niet fit voel.
Naast zwangerschap bestaat er natuurlijk ook nog zoiets als 'gewoon verkouden'. Hopelijk voel je je snel fitter!
Elke keer als ik een zwangerschapskwaal noem, dan zegt mijn vriend: dat had ik ook! volgens mij krijg je buikgriep. Ik ben gestopt met hem te verbeteren, ik denk gewoon dat ik zwanger ben
woensdag 4 januari 2017 om 09:49
woensdag 4 januari 2017 om 10:18
woensdag 4 januari 2017 om 11:29
Zoo.. zo kijk je even niet op het forum.. zijn er gewoon 2 pagina's bijgeschreven
Welkom nieuwe dames! Pff wat spannend allemaal.
Ik lees inderdaad precies dezelfde dingen die ik ook ervaar. Kwaaltjes die komen en gaan..bah. Ik betrap mezelf er op om af en toe even aan mijn borsten te voelen of ze nog gevoelig zijn...hahaha zo stom. Maar heb wel met mezelf afgesproken om geen testen te doen. Word ik alleen maar onzeker van.
Sporten jullie? En gaan jullie daarmee door? Ik loop hard, ben van de week wel geweest en ging niet zo super (maar dat heb ik af en toe zowiezo wel eens), maar twijfel nog of ik er mee door ga. Hierop de sportschool is er ook Zwanger en Fit. Wellicht dat ik me daar voor aanmeld. Iets van beweging lijkt me wel fijn.
Ik vind overigens dat we wel een leuk groepje hebben zo. Wellicht als er wat meer dames zich aanmelden is het niet zo overzichtelijk meer? Merk nu al dat ik het lastig vind om iedereen te onderscheiden. Hoe denken jullie daarover?
Ik heb vanochtend de verloskundige gebeld. 25 januari intake en eerste echo
Welkom nieuwe dames! Pff wat spannend allemaal.
Ik lees inderdaad precies dezelfde dingen die ik ook ervaar. Kwaaltjes die komen en gaan..bah. Ik betrap mezelf er op om af en toe even aan mijn borsten te voelen of ze nog gevoelig zijn...hahaha zo stom. Maar heb wel met mezelf afgesproken om geen testen te doen. Word ik alleen maar onzeker van.
Sporten jullie? En gaan jullie daarmee door? Ik loop hard, ben van de week wel geweest en ging niet zo super (maar dat heb ik af en toe zowiezo wel eens), maar twijfel nog of ik er mee door ga. Hierop de sportschool is er ook Zwanger en Fit. Wellicht dat ik me daar voor aanmeld. Iets van beweging lijkt me wel fijn.
Ik vind overigens dat we wel een leuk groepje hebben zo. Wellicht als er wat meer dames zich aanmelden is het niet zo overzichtelijk meer? Merk nu al dat ik het lastig vind om iedereen te onderscheiden. Hoe denken jullie daarover?
Ik heb vanochtend de verloskundige gebeld. 25 januari intake en eerste echo
woensdag 4 januari 2017 om 11:33
ja ik sport Mirrie! Afgelopen half jaar weinig gedaan, maar sinds deze week weer opgepakt. Hardlopen icm fitness. Ga er wel gewoon mee door, zolang het kan en ik me goed voel erbij. Zwanger & Fit heb ik bij m'n vorige zwangerschap gedaan, maar pas vanaf week 24 ofzo. Beweging is idd fijn tijdens je zwangerschap, sowieso fijn om fit je bevalling in te gaan en ik geloof er ook in dat het je alleen maar kan helpen tijdens je zwangerschap.
woensdag 4 januari 2017 om 11:54
haha, ja mirri! we zijn allemaal nogal zwanger geloof ik, daar ga je veel van typen
Wellicht wordt het minder als we het met de buitenwereld hebben kunnen delen. En na vandaag heb ik minder tijd, dus dan ben ik vast ook minder snel met reageren.
Ik heb 21 januari intake bij VK en 3 februari eerste echo. Echo mocht pas bij 10 weken.
sporten: ik doe ook aan hardlopen, zolang het nog goed voelt en mijn buik niet te zwaar is vind ik dat een prettige sport. Verder fietsen naar mn werk 2x 20 minuten. Hoop maar dat dat voldoende beweging is!
Wellicht wordt het minder als we het met de buitenwereld hebben kunnen delen. En na vandaag heb ik minder tijd, dus dan ben ik vast ook minder snel met reageren.
Ik heb 21 januari intake bij VK en 3 februari eerste echo. Echo mocht pas bij 10 weken.
sporten: ik doe ook aan hardlopen, zolang het nog goed voelt en mijn buik niet te zwaar is vind ik dat een prettige sport. Verder fietsen naar mn werk 2x 20 minuten. Hoop maar dat dat voldoende beweging is!
woensdag 4 januari 2017 om 11:58
Ik sport ook, voorheen 5 a 6 dagen in de week. Ik deed kracht training en cardio, soms hardlopen. Sinds ik zo moe ben in de avond moet ik van mezelf sowieso 3x in de week gaan, want 6 dagen red ik echt niet.
Ik zou graag willen zwemmen als ik wat verder ben, hebben jullie daar evaring mee?
Ik vind dit groepje ook gezellig hoe t' nu is.
Ik zou graag willen zwemmen als ik wat verder ben, hebben jullie daar evaring mee?
Ik vind dit groepje ook gezellig hoe t' nu is.