Uitgerekend December/Januari!

23-04-2018 20:40 1294 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hierbij een topic voor iedereen die in december 2018/januari 2019 is uitgerekend.
Voel je vrij om mee te schrijven. Je kunt de tabel zelf bijwerken (zie gegevens hieronder)
of zet je gegevens dikgedrukt in het topic en vraag of iemand anders het voor je in de tabel verwerkt.
Veel schrijfplezier!

Inlognaam: Suzanne91_
wachtwoord: Suzanne91_
Nickname leeftijd Hoeveelste kindje uitgerekende datum geslacht Bevallen
Suusj91 27 eerste kindje 29 december 2018 jongen :flirting: 15 december
Bruschetta_ 29 eerste kindje 31december verrassing :flirting: 18 december
Bevallen van een zoon!
felyar90 27 Eerste kindje 21 December 2018 meisje :flirting: 25 november
ClaireSophie 29 eerste kindje 31 december 2018 meisje :flirting: 6 januari
Bakerloo 34 eerste kindje 27 december 2018 ?
Yellow002 31 eerste kindje 20 december 2018 verrassing :flirting: 28 december bevallen van een dochter!
DANIYL 27 eerste kindje 19 december 2018 onbekend
Sammie2636 26 eerste kindje 21 december 2018 jongen :flirting: 17 december
Jo_tasy 29 tweede kindje 7 januari 2019 meisje :flirting: 7 januari
Mama_30 30 derde kindje 24 december 2018 onbekend
MarisKF 25 eerste kindje 3 januari 2019 meisje :flirting: 28 december
Svea84 33 tweede kindje 6 januari 2019 jongen :flirting: 27 december
rose1 28 eerste kindje 5 januari 2019 verrassing
kersopdetaart 33 derde en vierde kindje 6 januari 2019 ?
Dreamboat 26 eerste kindje 12 Januari 2019 jongen
Sophie990 27 eerste twee kindjes 5 januari onbekend
Nausicaa 37 eerste kindje 11 december meisje :flirting: 2 december
Ingeb84 33/36 eerste kindje 27 februari onbekend
Renata83 36 tweede kindje 27 januari jongen
:rose: Ingeb84 :rose: ideetje88 :rose: Muisjemeisje :rose: Madderijn

Hoiii123, Bloem2222, Avocadopi87, zoonzoonbaby, localhero, bon28, MQ11: ik heb jullie uit de tabel gehaald i.v.m. inactiviteit. Mocht je weer mee willen kletsen, dan kun je je gegevens weer toevoegen.
anoniem_368334 wijzigde dit bericht op 10-01-2019 09:55
94.50% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Heel iets anders; waar hebben jullie je matrasje voor het ledikantje gekocht? Ik heb er nu één van de Ikea en dat matrasje is 8cm dik. Wel een stevig matrasje en qua maat goed voor het ledikant. Maar nu twijfel ik of het matrasje wel goed (en vooral dik) genoeg is. Tips?
Alle reacties Link kopieren
@Sophie gelukkig maar! Nu goed de kleintjes in de gaten houden en hopen dat alles goed blijft gaan uiteraard!

Hier gaat het gelukkig ook nog goed, de bloedingen blijven tot nu toe nog lekker weg, als goed is wordt de placenta nu ook in de gaten gehouden door de verloskundige.
23 oktober (met 30 weken) moet ik weer naar de gynaecoloog waar de groei van de kleine en de placenta ook sowieso wordt bekeken en daarna beslist wordt afhankelijk of hij nog steeds te laag ligt of het een keizersnede gaat worden.

Ieder geval maken uk en ik het zelf goed, 3 november wordt er voor mij een babyshower gehouden voor de rest is alles nog geheim voor mij, en uk wordt ook steeds aanwezige, voel hem nu regelmatig ook al duidelijk schoppen.

Misschien is via marktplaats kijken ook n tip Yellow. Ik heb zelf een matrasje via een kennis van mijn stiefvader gekregen welke lekker dik is, en ook heel fijn aanvoelt.
Alle reacties Link kopieren
Wat een opluchting voor jullie Sophie! Hopelijk blijft het goed gaan en groeien de kindjes goed :)
@suus Hopelijk verplaatst de placenta nog, zodat het geen keizersnede wordt. Ook fijn voor jou dat het beter gaat.

@yellow, wij hebben ook het Ikea matrasje, dochter heeft er altijd prima op geslapen!

Hier gaat het redelijk, deze week groeit mijn buik superhard, met als gevolg veel bandenpijn en heel gespannen gevoel, niet heel prettig. Merk dat ik ook weinig energie heb deze week, gevolg van het groeien misschien?
Ik voel de baby heel goed en ik vind het niet altijd even prettig voelen dat gedraai en geschop. Dat belooft nog wat de komende maanden.

Hoe gaat het met jullie?
Alle reacties Link kopieren
@Jotasy ik had gelezen dat in de meeste gevallen de placenta nog omhoog getrokken wordt door de baarmoeder. In 0,2% van de gevallen wordt het alsnog een keizersnede.

Alleen lag ie bij mij volgend s de gynaecoloog extreem laag wat dus mijn kans zou kunnen beïnvloeden op een natuurlijke bevalling.

De reden dat ik kans heb op een keizersnede als de placenta te laag blijft liggen, is omdat deze dan in de weg ligt en de uitgang blokkeert van de kleine. Vandaar dat het dan keizersnede wordt. Een laagliggende placenta wordt trouwens ook wel placenta praevia genoemd
Mag ik even klagen :facepalm: ?

Afgelopen vrijdag introductiedag gehad met mijn 1ste jaars studenten. Sportdag. Mentor Claire dacht ook even mee te doen...

Spierpijn de volgende dag, niet normaal. En eerlijk gezegd: nu nog, begin mij af te vragen of dit niet meer is dan spierpijn. Pijn, laag in mijn rug, branderig gevoel bij mijn liezen en verder naar beneden. Ik waggel zelfs een beetje met lopen. Voel mij er doodongelukkig door eerlijk gezegd. Sowieso een bûh week, bah! Niks staat leuk, mijn haar pluist: en als ik mij niet lekker in mijn kleding voel straal ik dat ook uit.

Zó jaloers op van die uberslanke zwangere, met nog een fatsoenlijke cupmaat waardoor alles nog mooi staat. Ik voel mij sommige dagen Wally de Walrus.

Zelfs de roze babykleertje bekijken helpt niet vandaag :cry: . Ik zwelg even verder. Morgen weer een schop onder mijn (nog wel slanke :geek:) kont!
Alle reacties Link kopieren
Claire: met die termijn deed ik mijn eerste yoga voor zwangeren, en heb daarna enorm last van mijn onderrug gehad. Ik dacht echt dat ik er beter meteen weer mee kon stoppen, maar inmiddels is het veel minder geworden. Rond deze tijd begint de buik echt gewicht te hebben, waardoor je rug hol wordt. Daarnaast beginnen banden te verweken, waardoor je bekken wat minder stabiel is. Combineer dat met ineens een stuk meer beweging dan je gewend was, en de spieren in je onderrug krijgen een enorme opdonder. Ik zou niet meteen denken dat het nu dus zo blijft, was bij mij bijna een week of zo, maar daarna werd het beter. Ik let wel wat meer op mijn houding (echt op twee benen staan, bekken iets gekanteld zodat buik niet zo ‘hangt’) wellicht dat dat ook helpt.

Het balen ervan ken ik wel hoor, ik had ook het gevoel dat ik ineens in een soort waggelende walrus was veranderd. Of bij vlagen een wandelende buik met tieten. Gelukkig zakt dat ook wel weer weg. En ik heb een voordeel ontdekt van de enorme misselijkheid tot 22 weken: bij alle andere klachten tot nu toe (rugpijn, verstopte neus, maagzuur) denk ik onbewust steeds: nou ja, irritant, maar niet te vergelijken met die enorme aanhoudende misselijkheid. Ook dat gaat vast voorbij, maar voor nu is het best leuk om voor mijn gevoel weinig last te hebben.

Hebben jullie allemaal al een naam? Ik heb nog steeds niet veel meer dan wat kleertjes en een kinderwagen die wel gekocht maar nog niet geleverd is. En mensen vragen steeds of ik alles al in orde heb. Eh, niet helemaal nee.... ik moet nog een naam bedenken, kaartje uitzoeken, en verder alles kopen.
Alle reacties Link kopieren
Vervelend even van die dip-momenten Claire-Sophie... hopelijk snel weer wat genieten!

Hier voel ik me sinds een week gelukkig wat beter:-), minder moe, wat meer energie, en misselijkheid neemt af:-)

Woensdagavond een prachtig snel hartje gehoord bij de verloskundige controle, 155slagen per minuut:-).

En vanmorgen een pretecho gehad! Ze keek ook wel beetje medisch omdat ze normaliter ook 20wkn echo’s doet (was bij een ander verloskundige/echocentrum dan onze eigen). En alles zag er mooi uit zag ze!! En... we krijgen een zoon! Vanaf het begin was mn voorgevoel goed:-). Hadden beiden geen voorkeur, maar wel grappig dat mn gevoel klopte!
Super blij dat alles goed lijkt te gaan daarbinnen, denk nog niet echt iets duidelijks te voelen.. maar komt vast binnenkort. Buikje groeit nu wel wat en placenta ligt netjes aan de achterkant, en de kleine man is flink beweeglijk:-).
Inge! Een zoon, wat geweldig! Super leuk, en goed om te lezen dat je je zo langzamerhand iets beter gaat voelen!

@Nausicaa, je hebt gelijk hoor, het was een dag later ook over, had gewoon even een off-day. Realiseer mij ook goed dat ik absoluut geen reden tot klagen heb met betrekking tot de zwangerschap. Het is alleen zo vreemd om tegen 'beperkingen' aan te lopen en kleine pijntjes, terwijl ik rationeel gezien gewoon weet dat het erbij hoort...
Oh en hier wel een naam en een halve babykamer (moet nog geschilderd worden, kastjes in elkaar, nieuwe gordijnen etc) en een lading kleertjes maar nog geen wandelwagen (bugaboo of Joolz, :-| ) nog geen maxi-cosi, geen geboortekaartjes e.d! :facepalm:


@Yellow, ik heb van de week de familie wieg opgehaald, daar moet ook een nieuw matrasje in, want 30 jaar oud vind ik niet meer zo fris. De wieg is rond van vorm dus de dame die de wieg gaat bekleden maakt een op maat gemaakt matrasje, ben benieuwd!

Dames, gaan jullie met 34 of 36 weken met verlof? Ik neig naar 36 maar veel boeken en de verloskundige geeft aan dat 34 weken beter is? Ik vind het lastig?

PS: jullie hebben mij overtuigd, de eerste informatie bijeenkomst 'bevallen in het ziekenhuis' staat gepland voor oktober, inclusief kijkje in de verloskamers en stiekem best zin in, dat ik dat nog zou zeggen :proud:
Alle reacties Link kopieren
Ik ga met 36 weken met verlof, als het nog later had gemogen had ik dat gedaan haha. 4 weken 'niks doen' lijkt me zo intens saai, maar misschien denk ik er tegen die tijd wel heel anders over. Ik heb zelf liever langer verlof als de baby er eenmaal is.

Ik heb als doel om mijn proefschrift voor m'n verlof op te sturen naar de leescommissie, dus hoop heel erg dat dat gaat lukken! Hoop natuurlijk vooral thuis nog te kunnen werken tegen die tijd maar daar wil ik niet vanuit gaan.

Verder gaat alles prima hier, gelukkig nog geen striae oid wel een grote buik! Qua kamer en andere spullen hebben we nog weinig geregeld, de kamer al wel gekocht via mp (al heel vroeg) maar zetten we eind oktober denk ik ergens in elkaar. Verder wel georiënteerd op wat we willen qua spullen, maar niks gekocht behalve wat kleertjes enzo. Namen zijn we al wel zo goed als zeker uit.
Alle reacties Link kopieren
Ik ga met 34 weken met verlof. Ik doe fulltime staand werk, dus tot 36 week doorwerken zie ik niet zitten.

Hier moet er ook best nog veel gebeuren! In het begin waren we heel fanatiek met spullen verzamelen, maar de laatste tijd is dat al weer wat minder geworden.

Babykamer is wel zo goed als af, in principe alleen nog een ledikant erbij. Maar kleine dingetjes zoals een badje/kruiken/matrasje etc moeten allemaal nog aangeschaft worden.

En over de naam worden we het maar niet eens :rolling:

Maar we hebben nog even, komt vast helemaal goed :cheer:
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Wij zijn het al eens over de eerste naam voor zowel een jongen als een meisje.
Ik wil ook graag een tweede naam geven, hier zijn we nog niet helemaal uit.

Het liefst werk ik tot 36 uur door! Maar ik werk in de zorg en dat is nu lichamelijk al pittig. Misschien vraag ik of ze mij die laatste weken vervangend werk aan kunnen bieden....
Alle reacties Link kopieren
Ja, denk dat het ook heel erg van je werk afhangt. Kan me voorstellen dat onze verpleegkundigen niet heel lekker meer rondlopen met 35 weken. En een van mijn collega’s belde met 35 weken op maandag dat ze toch de komende vier maanden niet kwam, ondanks patientafspraken. Ze was namelijk de dag ervoor bevallen, dan heb je ook weinig te kiezen meer natuurlijk :lol: .

Ik ga in principe voor 36 weken, maar ik kan mijn werk best een paar weken erg zittend maken.

Ik mag morgen voor de glucose test, niet echt heel erg zin in, maar ok. Dat moest ivm overgewicht bij begin zwangerschap, alleen heb ik momenteel een stuk minder overgewicht. Ik zit nog steeds op -1 kg ten opzichte van het begin, in plaats van de gemiddelde +8 bij deze termijn. Voordeel is dan weer dat ik om die reden twee extra echo’s krijg, dus dat is dan wel weer leuk.
Alle reacties Link kopieren
Hoi hoi dames,

Ik heb natuurlijk 23 oktober de afspraak om te bekijken hoe de placenta ligt, maar heb besloten om morgen al eens naar het ziekenhuis naar de gynaecoloog te bellen om te vragen of ik tussendoor ook nog eerder kan langskomen om te kijken hoe de placenta er voor ligt met de reden omdat ik voor mezelf merk dat ik er dagelijks mee bezig ben met deze gedachte. De onzekerheid van niet weten hoe de placenta er momenteel voor ligt en of deze nog voldoende omhoog trekt. Ik check momenteel ook standaard na het plassen of ik geen bloedverlies heb. Het duurt nog 5 weken voor deze afspraak en zie het niet zo zitten om nog 5 weken met deze onzekerheid rond te lopen en mezelf continu te checken of ik geen bloedverlies heb vandaar deze keuze.

Ondanks dit verloopt mijn zwangerschap nog erg goed, enige waar ik af en toe last van heb is maagzuur, en verder voel ik de kleine regelmatig schoppen wat best wel een leuk gevoel is.

Qua baby spullen hebben wij bijna alles al op een paar kleine dingetjes na zoals een verschoonmatje en luieretui. Verder willen we ook nog een goede babyfoon met camera want we hebben nu een Alecto Dbx-88 welke we enkele maanden gelenden 2e hands gekocht hebben voor op de slaapkamer van de meiden van 2.5 en 4 jaar. Zo kunnen we in de gaten houden of ze wel gaan slapen ipv spelen, en als ze samen boven gaan spelen of ze het wel leuk houden wat ook niet altijd het geval is zonder oog hierop. Dit is op zich een prima babyfoon, maar omdat bij deze de batterij erg slecht is en deze bij de meiden al in gebruik is willen we voor op de babykamer toch het liefst een babyfoon met camera. Bij de andere is het namelijk zo dat deze continu aan de stroom moet liggen ook al gebruik je hem niet. Is ie n paar dagen niet in de lader geweest duurt het gauw een half uur nadat je hem in de stroom legt voor je deze pas kunt aanzetten wat voor ons erg onhandig is.

Overigens wil ik ook nog gaan kijken voor een voedingsbh omdat ik straks toch naast de flesvoeding ook borstvoeding wil geven o.a omdat dit ook best handig is voor de nachten. En mocht de borstvoeding mij dan toch wel goed bevallen ken ik altijd nog volledig overstappen of borstvoeding en dan zijn die bhs ook nog best handig.
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor de matras tips
ik heb besloten het matrasje van de Ikea gewoon te houden en evt. nog even navraag te doen bij de intake met de kraamzorg die ik ergens oktober of november verwacht.

Jo Tasy bedankt voor jouw bericht over het Ikea matrasje. Enige opluchting hahaha ;)

ClaireSophie voor het wiegje (ook een familiewiegje toevallig) is inderdaad een op maat gemaakt matras vanwege de ronde vorm. Dat had mn moeder al geregeld. En ahh, heb met je te doen, dat berichtje over het sporten met je studenten.... ! :(

Suusj Ik weet het niet zeker, maar volgens mij heb je wel kans dat als je borstvoeding en flesvoeding combineert, je melkproductie iets afneemt. Daarna weer helemaal overstappen op borstvoeding, als het goed bevalt, lukt dan ook niet per sé. Wellicht goed om hier van te voren even wat info over te vragen.
Verder bij jou wel spannend allemaal, je krijgt wel extra controles toch? Wellicht ben je straks de eerste van ons met een kindje in je armen (ik las ergens dat als de placenta laag blijft, ze bij 38 weken een KS gaan uitvoeren? of had ik dat verkeerd onthouden).

Nausicaa Is die glucosetest met zo'n drankje? En trek je dat wel met je misselijkheid? Hoe ging het?

Inge wat fijn dat alles bij de pretecho al goed leek, dat is toch een geruststelling he! En het geslacht weet je ook al dus!

# Verlof Ik ga 8 november al met verlof en dit is 6 weken voor de uitgerekende datum. De reden daarvoor is dat ik deels in de ziektewet zit en dit ook nog zal zitten tegen de tijd dat mijn verlof start. Wettelijk moet je dan 6 weken van te voren al met verlof gaan. Nog minder dan 2 maanden dus en komt wel erg dichtbij zo!

# Namen Zowel voor een jongetje als meisje hebben we in principe de namen. nog niet 100% zeker maar het voelt goed en ik zie helemaal voor me dat ons kindje zo heet :)

# Babykamer over 2 weken ontvangen we de meubels. We hebben de kamer wel laten stuken en geschilderd. Als de meubeltjes erin staan kunnen we (euhh ik, vermoed ik ;)) ons verder gaan uitleven op het kamertje

Hier gaat het verder redelijk. Belangrijkste is dat de kleine het goed doet en dat is nog steeds het geval! :)
De verloskundige kon zelfs zijn/haar ligging vandaag voelen (hoofdje beneden, voetjes rechtsboven) superleuk dat ze dat al kon voelen! :) Hij/zij ligt er al goed voor dus maar moet toch echt nog even 3 maanden wachten met eruit komen ;)

Zelf geef ik weer iets meer over en werk ik nu zo'n 20 uur per week. Dat kan ik volhouden. Ik hoef niet meer verder op te bouwen in werkuren totaan mn verlof en gelukkig maar. Moest na werk regelmatig al de auto langs de kant van de weg zetten om over te geven. Ik eet nog steeds alleen koud eten. Geen warme maaltijden in ieder geval en slaap dagelijks ook overdag. Loop nu wel wat meer tegen onbegrip aan als het gaat om afspreken met mensen. Moet erg op mn energie letten maar merk dat mensen daar nu wel een keer klaar mee zijn. mensen reageren dan teleurgesteld. Maargoed, het is niet anders.
Ik ben héél blij dat het met de kleine zo goed gaat :heart:
Alle reacties Link kopieren
@Yellow bij ons is er morgen ook een voorlichtingsavond voor aanstaande ouders. Ik wil hierover ook eerst informatie inwinnen voor ik iets ga besluiten en afhankelijk of borstvoeding überhaupt gaat werken voor mij Ja of te nee.

Krijg pas met de 30 weken weer een controle, verder mag ik ook gewoon bij de verloskundige blijven voor de gebruikelijke controles en kunnen hun het momenteel de placenta niet in de gaten houden helaas.

Mocht het zover komen tot een keizersnede dan wordt het met 37 weken gehaald, dat is wat de gynaecoloog ons heeft verteld. Dat hangt er overigens wel vanaf hoe laag de placenta nog ligt met de 30 weken echo. De placenta moet minimaal 2cm boven de uitgang liggen is wat ik gehoord heb wil ik op een natuurlijke manier thuis kunnen bevallen, anders blokkeert de placenta namelijk de uitgang.

Bij ons is de baby kamer ook al redelijk compleet, we hebben heel veel spulletjes ook gekregen, en dan komt er ook nog een babyshower aan
Alle reacties Link kopieren
Vervelend van je placenta zeg! :( Snap dat je je daar druk om maakt. Ik denk alleen dat een afspraak voor die tijd weinig nut heeft, omdat het toch geen zekerheid of duidelijkheid geeft. Stel dat hij dan nog steeds laag ligt, kan t alsnog zijn dat hij over een paar weken wel is opgetrokken.

Nausicaa hoe ging jouw glucosetest? Ik ben nu 26 weken, denk dat ik over 1.5 week voor de ogtt ga zodat ik meteen antistoffen kan laten prikken. Zie er wel een beetje tegenop, hoop dat ik er niet al te misselijk van word! Baal ook wel dat je daar 2u 'vast zit' tussendoor. Ik werk in het zh dus had gehoopt dat ik gewoon naar boven mocht tussendoor, maar dat mag helaas niet.
Alle reacties Link kopieren
Hoi suus je placenta ligt voor de uitgang begrijp ik? Dat is bij mijn 20 weken echo ook geconstateerd. Ik maak me er eerlijk gezegd weinig zorgen over.... Niet flauw bedoeld ofzo! De echoscopiste zei dat het 9 van de 10 keer vanzelf omhoog trekt! Ik moet rond de 30 weken dit weer na laten kijken.

Waar ik me op dit moment wel behoorlijk zorgen over maak is de opvang van ons kindje als wij beide weer gaan werken... Hebben jullie dit allemaal al geregeld? Ik dacht dat ik er op tijd bij was maar veel kinderdagverblijven of gastouders hebben weinig plaats. En wij hebben wel echt flexibele opvang nodig! Zelfs in de weekenden hebben we opvang nodig maar dat is hopenlijk met opa en oma opte lossen...
Alle reacties Link kopieren
Bruschetta_ schreef:
22-09-2018 10:08
Vervelend van je placenta zeg! :( Snap dat je je daar druk om maakt. Ik denk alleen dat een afspraak voor die tijd weinig nut heeft, omdat het toch geen zekerheid of duidelijkheid geeft. Stel dat hij dan nog steeds laag ligt, kan t alsnog zijn dat hij over een paar weken wel is opgetrokken.

Nausicaa hoe ging jouw glucosetest? Ik ben nu 26 weken, denk dat ik over 1.5 week voor de ogtt ga zodat ik meteen antistoffen kan laten prikken. Zie er wel een beetje tegenop, hoop dat ik er niet al te misselijk van word! Baal ook wel dat je daar 2u 'vast zit' tussendoor. Ik werk in het zh dus had gehoopt dat ik gewoon naar boven mocht tussendoor, maar dat mag helaas niet.
Nee, ik mocht inderdaad ook niet meer dan op een stoeltje zitten en hooguit naar de wc.
Het is mij wel meegevallen eigenlijk. Dat drankje is niet lekker, maar minder erg dan verwacht, echt in een keer doordrinken zodat het het pas bij de laatste slok proeft. Ik ben ook niet erg misselijk geworden, had alleen een heeeeeel hyperactieve baby. En tip: zorg dat je iets substantieels te eten bij je hebt. Na de sugar-high van dat spul, krijg je namelijk een enorme suiker-dip tegen het einde. Daar werd ik wel echt beroerd van, maar dat gaat dus weg door even een broodje te eten of zo (na de laatste keer prikken natuurlijk). En de rest van de dag had ik aan de lopende band honger, je merkt wel dat er met je metabolisme is geklooid.
Ik heb niks meer gehoord, dus ik ga er van uit dat het ok was. De enige indicatie bij mij was ook mijn eigen gewicht, en dat is natuurlijk alleen maar gunstiger geworden door de misselijkheid.

Opvang heb ik met een week of 13 al geregeld. Ik ben natuurlijk alleen, dus wel echt heel afhankelijk daarvan. Toen was ik op tijd, maar ik weer van vrienden dat er plaatsen zijn waarmee je dan al laat bent.

Nu even niks (gisteravond diner van mijn werk op 1,5 rijden tot 1 uur....), over twee weken groeiecho (ook weer ivm gewicht). En de week erna heb ik een afspraak voor een buik-foto shoot. Beetje cheesy, maar ik vond het toch wel leuk om wat foto’s door een echte fotograaf te laten maken ipv alleen spiegel selfies.
En ergens moet ik misschien toch eens wat spullen gaan kopen. Of toch in elk geval een bedje....
Alle reacties Link kopieren
Opvang is hier in de omgeving ook echt drama!!

We hebben het geluk dat de beide opa’s/oma’s dolgraag willen oppassen en we wilden de kleine graag nog 1 dag naar een gastouder hebben. Maar de enige dag waarop we dat nodig hebben is vrijdag en dan zijn óf de meeste gastouders dicht óf ze zijn vol.

Gelukkig hebben we het op kunnen lossen, maar ik snap je frustratie heel goed Rose1
Alle reacties Link kopieren
Hey dames, hebben jullie ook last van harde buiken? Ik heb ze naar mijn gevoel vrij veel, 10x per dag ofzo, soms paar per uur. Het doet geen pijn maar voelt wel onprettig. Donderdag controle bij de verloskundige dus dan zal ik het ook vragen.

#Naam: we hebben zowel de eerste als de tweede naam, erg blij mee! Deze week zijn ook de proefdrukken voor het geboortekaartje binnengekomen, mooi, maar we willen nog een paar kleine kleuraanpassingen. We hebben ze via internet besteld.

#opvang: de opvang van onze oudste attendeerde ons er vorige week op dat we nu echt moeten inschrijven omdat de babygroep volloopt, dus dat is nu ook geregeld gelukkig.

#verlof: ik ga met 35 weken met verlof, dat valt op 1 december. Vond ik wel een mooie en praktische datum haha. Ik heb deze week ook te horen gekregen dat ik na mijn verlof bij mijn huidige opdrachtgever in dienst mag komen, dus dat is heel fijn en een geruststelling, geen onzekerheid tijdens mijn verlof, waar ik ga werken daarna!
Alle reacties Link kopieren
Hi allemaal,

Ik loop enorm achter met reageren, sorry! Het is vanuit mij even wat stiller geweest omdat het nogal druk was allemaal..

Fijn om alle goede berichten te lezen! @Claire Sophie natuurlijk nog gefeliciteerd met je huwelijk :-)

Hier even een update.

#Naam - de naam hebben we gekozen en ook het geboortekaartje is bijna klaar, super leuk!

#Verlof - 22 november is mijn laatste dag (6 weken vooraf), dus nog 2 maandjes werken ongeveer.. wat echt opeens heel kort lijkt nog, maar ik kijk er ook wel naar uit om niet meer van die enorm lange dagen te maken

#Babykamer - nog weinig gedaan.. ik denk pas volgende maand als we wat hulp krijgen bij de muren etc. en dan hoop ik eind oktober wel klaar te zijn met alles. We kunnen volgende week in ieder geval de meubeltjes ophalen en de kinderwagen!

@Jo_tasy Ik heb hetzelfde. De verloskundige zei dat het er wel bij hoort zolang het niet pijnlijk is.. het gaat ook een beetje met vlagen (ene week wel veel en andere week weer minder) en ik denk zelf dat het vooral is op momenten dat mn buik extra groeit!

Verder beginnen de onrustige nachten wel.. de kleine is echt steeds actiever de hele dag door en nu dus ook 's nachts. Maar goed, zolang ik redelijk slaap is het voorlopig nog prima te doen.

Ik moet nog 1x bloed prikken om te zien of ik ook die antistoffen prik nodig heb, maar als ik het zo lees hoop ik eigenlijk van niet :-?
Alle reacties Link kopieren
Ik heb even heel hard gelachen om mijn man. Kraampakket werd bezorgd. Hij zet zn avondeten ervoor aan de kant e zegt met glinsterende ogen, alsof ie een cadeautje mag uitpakken, "leuk! Zullen we die eerst even uitpakken?" Nou prima, doen we dat. Bovenop ligt een badcape en nog iets voor baby. Daaronder een doos vol praktische dingen zoals kraamverband. Hij kijkt heel beteuterd "oh. Zo'n pakket is weinig sexy" Ahhh arme jongen! Misschien had je erbij moeten zijn maar mij kon je opvegen :'-)
Alle reacties Link kopieren
Oei, hopelijk weet hij wel dat een bevalling ook weinig sexy is ;-) .
Alle reacties Link kopieren
nausicaa schreef:
29-09-2018 20:18
Oei, hopelijk weet hij wel dat een bevalling ook weinig sexy is ;-) .
Deze hele zwangerschap is weinig sexy ook hahaha :'-) maar nee dat weet je, zei hij, toen ik hem precies dat midden in mn lachbui vroeg ;-)
Alle reacties Link kopieren
@ Rose; opvang raakte hier ook snel vol. We hebben het in augustus geregeld. Nu kan er voor de eerste drie maanden aan 1 dag niet worden voldaan (daarna wel gelukkig) maar dat lossen we op met oma (om de week) en wijzelf af en toe een vrije dag.
Wat lastig zeg dat je daar nu tegen aan loopt! Misschien hebben andere opvanglocaties van dezelfde instelling wel plek? Of kunnen ze het wel bieden als je tijdelijk bereid bent je kind de ene keer naar de ene locatie te brengen en de andere keer naar de andere? Niet ideaal natuurlijk... Maar misschien wel een optie. Of een soort nanny...?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven