Uitgerekend December/Januari!

23-04-2018 20:40 1294 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hierbij een topic voor iedereen die in december 2018/januari 2019 is uitgerekend.
Voel je vrij om mee te schrijven. Je kunt de tabel zelf bijwerken (zie gegevens hieronder)
of zet je gegevens dikgedrukt in het topic en vraag of iemand anders het voor je in de tabel verwerkt.
Veel schrijfplezier!

Inlognaam: Suzanne91_
wachtwoord: Suzanne91_
Nickname leeftijd Hoeveelste kindje uitgerekende datum geslacht Bevallen
Suusj91 27 eerste kindje 29 december 2018 jongen :flirting: 15 december
Bruschetta_ 29 eerste kindje 31december verrassing :flirting: 18 december
Bevallen van een zoon!
felyar90 27 Eerste kindje 21 December 2018 meisje :flirting: 25 november
ClaireSophie 29 eerste kindje 31 december 2018 meisje :flirting: 6 januari
Bakerloo 34 eerste kindje 27 december 2018 ?
Yellow002 31 eerste kindje 20 december 2018 verrassing :flirting: 28 december bevallen van een dochter!
DANIYL 27 eerste kindje 19 december 2018 onbekend
Sammie2636 26 eerste kindje 21 december 2018 jongen :flirting: 17 december
Jo_tasy 29 tweede kindje 7 januari 2019 meisje :flirting: 7 januari
Mama_30 30 derde kindje 24 december 2018 onbekend
MarisKF 25 eerste kindje 3 januari 2019 meisje :flirting: 28 december
Svea84 33 tweede kindje 6 januari 2019 jongen :flirting: 27 december
rose1 28 eerste kindje 5 januari 2019 verrassing
kersopdetaart 33 derde en vierde kindje 6 januari 2019 ?
Dreamboat 26 eerste kindje 12 Januari 2019 jongen
Sophie990 27 eerste twee kindjes 5 januari onbekend
Nausicaa 37 eerste kindje 11 december meisje :flirting: 2 december
Ingeb84 33/36 eerste kindje 27 februari onbekend
Renata83 36 tweede kindje 27 januari jongen
:rose: Ingeb84 :rose: ideetje88 :rose: Muisjemeisje :rose: Madderijn

Hoiii123, Bloem2222, Avocadopi87, zoonzoonbaby, localhero, bon28, MQ11: ik heb jullie uit de tabel gehaald i.v.m. inactiviteit. Mocht je weer mee willen kletsen, dan kun je je gegevens weer toevoegen.
anoniem_368334 wijzigde dit bericht op 10-01-2019 09:55
94.50% gewijzigd
@ Jo Tasy wat zei je verloskundige mbt de harde buiken?
Zo even een heel verlaat berichtje van mij.
Nu weer rust in onze situatie.
Partner lag in augustus in het zkh met meningokokken. Dus dat was een spannende tijd voor ons hoe alles zou gaan lopen. Dankbaar zijn we dat hij er niks aan over heeft gehouden ondanks de 2 ergste vormen die hij had.
Na de turbulente tijd hadden we gelukkig vakantie en konden we samen bijkomen. We zijn toen ook druk geweest met de babykamer. Met de baby gaat het ook goed. Ik heb lichamelijk gelukkig niks meegekregen van de meningokokken, dus het kindje ook niet.
Nu na de vakantie is de rust er weer en genieten we flink ongestoord van ons bewegelijk mannetje in mijn buik.

Over de naam zijn we zo goed als uit. Ons gevoel zit goed.

Het matrasje hebben wij bij babypark gehaald met aerosleep topper erop.

Ik ga met 6 weken vooraf met verlof aangezien ik wat minder werk wegens mijn bekken. Nog 6 weken werken, ik ga 6 november met verlof. Wat vliegt de tijd. Alles staat thuis klaar voor de komst behalve de vluchttas :)
Zelf wil ik in het geboortehuis bevallen. Ik ben zelf al druk bezig met een bevalplan. Die is bijna af.
10 november hebben wij een bevalcursus samen. Ik ben benieuwd het schijnt niet al te pufferig te zijn.

Zal zo alles een goed terug lezen.
Ik hoop dat alles goed met jullie gaat en met de kindjes uiteraard.
Hoi hoi dames, hoe gaat het bij jullie?

Hier gaat t momenteel redelijk goed, we zijn weer lekker druk in de weer! Het baby wiegje waar ik vroeger zelf ook om heb geslapen staat nu eindelijk op zijn kamertje. Mijn moeder heeft hiervoor de wieg en het baby hemeltje bekleedt met mintgroene wafelstof en het resultaat is super mooi geworden. Ook hebben wij gisteren de eerste proefdruk ontvangen van ons kaartje en ik moet zeggen dat hij aardig goed gelukt is, er waren een paar kleine dingetjes die iets aangepast moesten worden maar verder was hij precies zo geworden zoals we wilden. En verder krijgen wij binnenkort een zwangershapsshoot, dit is alvast een cadeau wat wij krijgen van mijn zus voor de babyshower waar we uiteraard heel erg blij mee zijn. Inmiddels staat dr box ook al in de woonkamer zodat deze op tijd klaarstaat, en onze huisdieren hier alvast aan kunnen wennen.
Sammie, ik schrik van je verhaal! Wat heftig zeg! Hoe gaat het nu met je man? Kan mij voorstellen dat zoiets niet 'in de koude kleren' gaat zitten. Mag ik vragen hoe je je bevalplan schrijft?
Hier zit een A4tje in het boekje van de verloskundige om tzt in te vullen, heb er naar gekeken maar het voelt zo gek om daar allerlei wensen in te zetten terwijl ik geen idee heb hoe het gaat lopen....
Uiteraard zijn de belangrijkste zaken bekend alsin: in geval van nood gaat man met de baby mee etc. Maar verder: ?

@Yellow, dat kraampakket verhaal, hier hetzelfde alleen dan ikzelf. Buurvrouw brengt het pakketje, ik dacht 'ah, daar zul je m'n studieboeken hebben' totaal niet naar de afzender gekeken, open ik die doos: bam, twee pakken kraamverband die mij aanstaren :proud: dolletjes!

En dames, wat zijn jullie vér! Hier is de geplande babykamer een slagveld (al weken) potjes verf, primer en schuurpapier. Verder beslissingsloos wat betreft een wandelwagen e.d. Terwijl het besef toch wel komt dat ik mijn laaste trimester in ga! Maandag 3 december is mijn eerste verlofdag. Heerlijk, kijk er naar uit!

In het kader van kostenbesparing in het dorpje hiernaast een tripptrapp stoel opgehaald, babynestje voor erop leen ik van mijn buurvrouw evenals de box. En er is nog een sleepyhead onderweg vanuit Zwolle via Marktplaats. Best netjes voor een iemand die graag alles nieuw heeft want mensen, wat een prijzen! :-o

Oh en nog een vraag, ik stond thuis op de weegschaal (bij mijn ouders, de onze is stuk) en kwam erachter dat ik al ruim 15 (!!!!) Kilo ben aangekomen. Ben mij werkelijk rot geschrokken...
Want zo voelt het niet... nog steeds slanke benen, heupen en nog steeds geen billen, helaas. Moet ik mij zorgen maken? Ik zal het tijdens mijn afspraak even vragen aan de verloskundige maar als ik google is het vrij veel :cry: ....

Ik hoop dat het verder allemaal goed gaat met jullie! :heart:
Rare vraag misschien maar weten de ouders met ervaring hier of de kinderopvang normaal gesproken vaste breng- en ophaaltijden hanteren?
Ik heb vaste dagen en tijden afgenomen maar zou af en toe de kleine wel eens wat eerder willen ophalen. Ik verwacht geen geld terug dan, maar vroeg me af of dat mag of dat de kinderopvang dan verwacht dat je per sé tot de afgesproken tijd je kind bij hen laat?
Sammie2636 schreef:
30-09-2018 08:30
Zo even een heel verlaat berichtje van mij.
Nu weer rust in onze situatie.
Partner lag in augustus in het zkh met meningokokken. Dus dat was een spannende tijd voor ons hoe alles zou gaan lopen. Dankbaar zijn we dat hij er niks aan over heeft gehouden ondanks de 2 ergste vormen die hij had.
Na de turbulente tijd hadden we gelukkig vakantie en konden we samen bijkomen. We zijn toen ook druk geweest met de babykamer. Met de baby gaat het ook goed. Ik heb lichamelijk gelukkig niks meegekregen van de meningokokken, dus het kindje ook niet.
Nu na de vakantie is de rust er weer en genieten we flink ongestoord van ons bewegelijk mannetje in mijn buik.

Wat een onzekere en zware periode voor jullie Sammie! Ik ben blij dat het nu goed gaat :)
Maar jemig... Dit is niet zomaar ff iets!
Yellow002 schreef:
30-09-2018 13:30
Rare vraag misschien maar weten de ouders met ervaring hier of de kinderopvang normaal gesproken vaste breng- en ophaaltijden hanteren?
Ik heb vaste dagen en tijden afgenomen maar zou af en toe de kleine wel eens wat eerder willen ophalen. Ik verwacht geen geld terug dan, maar vroeg me af of dat mag of dat de kinderopvang dan verwacht dat je per sé tot de afgesproken tijd je kind bij hen laat?
Je mag je kind altijd eerder ophalen, maar het is wel fijn als de medewerkers het weten. Dus vooraf een telefoontje is fijn!
Yellow002 schreef:
30-09-2018 13:30
Ze hebben meestal wel vaste tijden, ook om de rust te bewaren. Voor een keer of onder bijzondere omstandigheden is daar heus wel vanaf te wijken, maar het is natuurlijk niet heel handig voor ze als ze elke dag wel ergens midden in een spelletje/eetmoment etc een overdracht moeten doen. Overigens zijn die ‘vaste tijden’ meestal wel vrij ruim, denk aan brengen tussen half acht en half tien, halen tussen half vijf en half zeven oid.

Ik ben overigens nog veel minder ver hoor, qua kamer. Ik heb nog niks, sinds deze week alleen de kinderwagen. En ik ben eerder uitgerekend dan de meeste hier. Weinig last van nestdrang nog, en tot een week of 34-35 komt je kind toch niet meteen naar huis als het te vroeg geboren zou worden.

Voor wie iets schreef over bevalplan: vrijwel iedere verloskundige raadt aan om dat zo kort mogelijk te houden, hoe langer het is, hoe minder mensen het lezen. Ik zou er ook alleen dingen inzetten die bijzonder én echt belangrijk voor je zijn. Dingen als ‘niet inknippen’ is vrij overbodig, dat niemand dat lollig vindt snappen ze zelf ook wel, en als het moet moet het, ongeacht je van tevoren bedachte plan.
De mijne is zo ongeveer: doe wat je moet doen om ons er beide zo goed mogelijk doorheen te krijgen.
Ik weet inderdaad nu nog helemaal niet of ik op een baarkruk zou willen, of ik pijnstilling wil hangt ook nogal af van hoe erg het is en hoe lang het bv duurt.
Ik heb gewoon de wens om gewoon lekker thuis in bed te kunnen bevallen, mocht het in ziekenhuis toch een keizersnede wil ik zo ontspannen mogelijk kunnen zijn. Maar het gaat nog even duren tot we weten of een keizersnede ja of te nee nodig gaat zijn.

O ja misschien hier ook nog een slimme tip nu ik iemand wat hoorde zeggen over kraampakket! Ik heb zelf vorige week mijn kraampakket ontvangen van Zilveren Kruis. Zitten erg nuttige dingen in voor een thuisbevalling maar niet alleen dat... ook zat er een flyer bij voor een Philips Avent Borstkolf.

Je gaat dan naar https://www.philips.nl/shop/NL_zkborstkolven

Hier kun je een borstkolf bestellen met 40% korting op de reguliere prijs, en als je meer als 2 sterren verzekerd bent kun je nog eens 75,- laten declaren.

Voorbeeldje ik heb een enkele borstkolf besteld welke normaal 149,99 zou kosten met zilver korting werdt dat 89,99 en na declararatie heb ik uit eindelijk zelf maar 15,- uit eigen zak moeten betalen
@Sammie, wat heftig zeg! Gelukkig is alles goed afgelopen met je man en kunnen jullie je op jullie toekomst met de baby focussen :)
Heb je bekkeninstabiliteit? Loop je bij een goede bekkentherapeut? Ik kan veel meer sinds ik mensendieck en cesar bekkentherapie heb gehad, dat helpt beter dan reguliere fysiotherapie is mijn ervaring.
Yellow002 schreef:
30-09-2018 07:25
@ Jo Tasy wat zei je verloskundige mbt de harde buiken?
Ze gaf aan dat de hoeveelheid niet erg is, mijn buik voelt niet heel gespannen aan. Het kan drie oorzaken hebben: een blaasontsteking (dus ik moet me even laten testen), te veel inspanning of groeipijn zoals MarisKF ook noemt. Ik denk dat het het laatste is, want deze week is het wel wat afgenomen.

Over ophaaltijden opvang: ik denk dat het per opvang verschilt, wij hebben geen vaste breng en haaltijden, en als ik haar eerder wil ophalen dan meld ik dat 's ochtends even en dat is nooit een probleem.

Man had dit weekend opruimwoede, dus hij heeft de kinderwagen en alle babyspul van zolder gehaald en is heel fanatiek met de babykamer bezig geweest :flirting:
Nemen jullie nog nieuwe meeschrijvers aan? :hello: Ben zelf 27 januari uitgerekend van mijn tweede en het late januari/ februaritopic zit vol. Heb zelf van het begin met jullie meegelezen maar had nog geen account. Nu toch wel die stap durven zetten en ik zou graag meekletsen.
Hoi Renata, wat mij betreft ben je welkom hoor!
Als je in de tabel wil kun je jezelf toevoegen of je gegevens even hier plaatsen, dan doet iemand anders het voor je.

Hoe oud ben je? Wil je wat meer vertellen over je gezin? Verwacht je een jongetje of meisje of nog een verrassing? Hoe ervaar je je zwangerschap?
Hoi Yellow en iedereen

Leuk! Uiteraard wil ik meer vertellen, dat is een van de redenen dat ik mee wil praten. :-) Ik ben een van de oudsten hier, zie ik in de tabel. 36 namelijk. We hebben al een zoontje van twee. Hij zegt enthousiast ‘baby’ tegen mijn buik maar ik ben benieuwd hoe hij het straks gaat vinden. Hij is wel altijd heel lief tegen baby’s maar hij moet straks natuurlijk wel onze aandacht gaan delen. We krijgen weer een jongetje, dus dat is erg leuk. Al dachten manlief en ik beiden dat het een meisje zou zijn, maar daar zaten we dus naast, haha.

Met de baby in de buik gaat tot nu toe alles goed; de twintigwekenecho was ook goed. En hij beweegt veel, veel meer dan onze oudste in de buik. Als dat iets zegt over straks krijgen we een druktemaker. :mrgreen:

Zwanger zijn vind ik zelf heel pittig. In de vorige zwangerschap had ik in het laatste trimester en lang erna veel bekkenpijn, nu al vanaf week 10. Ik kan weinig staan en lopen en werk nog halve dagen. Dat maakt het zwaar en daarom wil ik graag ook hier meekletsen voor de afleiding en gewoon omdat het leuk is ervaringen te delen met jullie, omdat iedereen ongeveer even ver is. Ik had nog geen account, vind het een beetje spannend omdat ik soms mensen pittig vind reageren hier, maar dat is eigenlijk meestal niet zo in de meekletsposts, dus vandaar dat ik graag nog meeschrijf! :D

Ik ga proberen mijn gegevens toe te voegen aan de tabel.

Om nog even aan te halen over opvangtijden: bij ons kun je in principe brengen tot 9.30 en halen vanaf 16.30 maar als het een keer eerder of later is, kan dat ook. De leidsters willen het dan alleen graag even weten.
Hoi Renata allereerst welkom! Leuk dat je meeschrijft!

Hier gaat de zwangerschap inmiddels ook al een klein stapje zwaarder worden. Zit nu al op 27.5 weken en sinds een aantal dagen krijg ik tegen de avond veel last van mijn onderrug als we op de bank tv aan het kijken zijn, dus eigenlijk ben ik vanaf nu verplicht een kussen achter mijn rug te plaatsen, verder slechts enkele lichte klachten zoals wat maagzuur. Dinsdag de laatste keer dat ik om de 4 weken controle krijg, dus ook dit gaat vrij snel.

De 13e krijg ik een zwangerschapsshoot waar ik al een mooie jurk voor heb aangeschaft! Zijn er meer mensen die dit gaan doen?
Ons lijkt het geweldig namelijk om deze momenten vast te leggen
Morning dames,

@Renata, welkom!

@Suusj, klinkt als bekende klachten voor mij, hier inmiddels aan drie-vier rennies per dag, vind het erg onprettig worden ook omdat ik tijdens lessen er echt even naar van word en de lessen onderbreek om snel een rennie te nemen :-|

Verder komt de staat van waggelen steeds dichterbij, te lang zitten, staan of lopen is gegarandeerd pijn aan het einde van de dag! Maar goed, het is voor het goede doel!

Hier geen zwangerschapsshoot o.i.d. niks voor mij en mijn partner! Gisteren naar het 'in de wolken festival' geweest in de RAI en zelfs ik werd een tikkie benauwd van alle zwangeren en hun partners :proud:
Manlief zei al: blij dat je met je moeder bent geweest! :-D

Gisteren ook eindelijk een wandelwagen aangeschaft en maxi-cosi, isofix etc! Het is de Joolz Hub geworden!

Wanneer ga jij met verlof Suusj?
Hebben jullie al nagedacht over ouderschapsverlof en/of partnerverlof?
Hier ook last van maagzuur inderdaad, maar het is tot nu toe goed vol te houden zonder iets te nemen gelukkig. En last van m'n rechterschouderblad/onder m'n rechter ribben met name na eten. Heel specifiek dus haha. Verder goed vol te houden!

Morgen weer naar de verloskundige, dan hebben we ook een groeiecho. Ben benieuwd, hoop dat hij/zij goed groeit! Ben alweer 28 weken nu.
Welkom Renata!

@Clairsophie ik was gisteren ook in de RAI! Was best leuk maar ook erg druk he. Was echt kapot toen ik gisteravond thuiskwam (3 uur heen 3 uur terug met de trein). Ik heb er een naamslinger gekocht en van mijn moeder een prachtige roze maxicosi wikkeldeken gekregen. Leuk dat jullie geslaagd zijn voor de wandelwagen!

Ik doe ook geen zwangerschapsshoot, voel me niet heel mooi met die dikke buik.

Tip tegen maagzuur: gemberthee drinken, dat verlicht. Geen muntthee, dat maakt het erger.
Welkom Renata!

Ik ga ook een zwangerschapsshoot doen. Ik ben er nog steeds niet uit of het leuk of cheesy is, maar ik heb besloten dat ik de foto’s altijd nog onder in een la kan leggen, maar ze alsnog maken als ik het nu niet doe kan niet. En aangezien ik alleen ben, zijn er ook maar heel weinig foto’s van mij met buik.
Overigens doe ik een versie met ‘normale kleding’ dus niet in een mooie jurk of zo, dat past nou weer helemaal niet bij mij.

Verder gaat het wel goed. Ik word wel behoorlijk kortademig, maar dat schijnt normaal te zijn, door hormonen, veel meer bloed om rond te pompen en iemand die een gedeelte van je longcapaciteit in beslag neemt. Het voelt alleen zo nijlpaard-achtig als ik weer hijgend ergens aankom. Terwijl mijn buik weliswaar duidelijk aanwezig is, maar nog niet zo heftig dat dat nijlpaard gevoelens opwerpt.

Slapen gaat wat minder, maar dat is niet echt de schuld van mini maar eerder van de schilders die om kwart voor zeven op de steigers rond mijn huis staan te zingen. Het goede nieuws is dan weer dat ze waarschijnlijk klaar zijn voordat de baby komt, dus dat ik niet zonder ramen zit als ik uit het ziekenhuis kom (daar was even sprake van) :yes: .
Ik kom alleen even klagen
@%%#$$! Hele kast in elkaar gezet. Voor in de babykamer dus. Blijkt bijna op het laatst dat één plank niet goed zit zodat de ladegeleiders die et nu op moeten niet passen. Maar uiteraard moet om die ene plank te draaien die hele kast uit elkaar!!
Mn broertje, die me hielp, kon er wel om lachen maar ik zie de humor nog even niet. Grrr!
Aargg vreselijk is dat Yellow! Zie er nu al tegenop dat wij eind oktober ook alles voor de babykamer in elkaar gaan/moeten zetten. En binnenkort 3 ikeakasten voor beneden, muhh.
@ClaireSophie wij hebben beiden geen vaste baan. Ik heb geen werkverplichting meer, en mijn partner werkt voor mijn stiefvader, dus die hoeft verder geen verlof aan te vragen.
Bij mij is de rugpijn voornamelijk als ik te lang zit.

@Bruschetta hier dinsdag weer naar de verloskundige, en ik zit de woensdag op de 28 weken. Met 30 weken krijg ik sowieos een groeiecho in het ziekenhuis.

Verder heb ik voor de fotoshoot wel een jurkje klaarliggen. Ik hou er enigzins wel van, maar wil verschillende zwangerschapsfotos om diverse stijlen vast te leggen samen met mijn partner. Wij hebben zoiets van het is toch een uniek moment wat je vastlegt op beeld.
Bij mij zeggen de meeste overigens dat ik al een aardige buik heb als ze horen hoe ver ik al zit, echter zie ik mezelf helemaal niet als dik, ben wel trots op die buik omdat ik weet dat ons wondertje in mijn buik groeit
Dik voel ik me ook niet, af en toe wat log misschien. Maar ik ben ook 1/2 kledingmaten afgevallen sinds ik zwanger ben, dus ik ben ook gewoon minder dik, alleen nu met buik.

En yellow: dat is volgens mij de meest gemaakte fout bij Ikea kasten, een plank verkeerd om, waardoor op het laatst die hele kast weer uit elkaar moet. Hopelijk is het nu gelukt.
Ik heb helaas zwangerschapsdiabetes :(. Baal wel, binnenkort naar het zh voor vervolgafspraken met een diëtist etc. Hopelijk valt het met een dieet te reguleren. Verder groeide de baby gelukkig wel goed, echo zag er goed uit, hij/zij zit op p29 nu (vorige keer p45, maar nog wel binnen de curve dus)
Wat balen Bruschetta! Meestal is voeding inderdaad gelukkig voldoende voor zwangerschapsdiabetes, maar het is gewoon gedoe waar je niet op zit te wachten.
En ergens wel fijn dat de baby niet op p90 zit of zo, bij diabetes is juist te grote groei vaak een probleem, dus nu ietsje aan de lage kant van normaal is goed.

Ik heb vandaag groeiecho gehad, morgen 31 weken. Ze was precies gemiddeld, en zoals de verloskundige zei: bij babies vinden we gemiddeld juist fijn.
Misselijkheid is terug :'-(
Nadat de echte HG eraf was gaf ik nog wel af en toe over maar kon ik goed eten en ben ik goed aangekomen (niet teveel Maar wel prima). Warm eten bleef lastig. Vervolgens lukte warm eten helemaal niet meer. Daarna lukte Uberhaubt na 16uur iets eten niet meer. En nu al de hele dag misselijk en hou bijna niks binnen. Wel limonade gekukkig dus droog niet uit. Maar bah wat voel ik me even ellendig :'(

Kan ook wel relativeren hoor. Nog 2.5 maand, dat moet lukken!!
Kijk enorm uit naar de komst van de kleine en daarbij het einde van deze zwangerschap. Beter (kerst) cadeautje kan ik niet krijgen.

Sorry voor mn ego post. Later uitgebreider ;-)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven