Uitgerekend December/Januari!

23-04-2018 20:40 1294 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hierbij een topic voor iedereen die in december 2018/januari 2019 is uitgerekend.
Voel je vrij om mee te schrijven. Je kunt de tabel zelf bijwerken (zie gegevens hieronder)
of zet je gegevens dikgedrukt in het topic en vraag of iemand anders het voor je in de tabel verwerkt.
Veel schrijfplezier!

Inlognaam: Suzanne91_
wachtwoord: Suzanne91_
Nickname leeftijd Hoeveelste kindje uitgerekende datum geslacht Bevallen
Suusj91 27 eerste kindje 29 december 2018 jongen :flirting: 15 december
Bruschetta_ 29 eerste kindje 31december verrassing :flirting: 18 december
Bevallen van een zoon!
felyar90 27 Eerste kindje 21 December 2018 meisje :flirting: 25 november
ClaireSophie 29 eerste kindje 31 december 2018 meisje :flirting: 6 januari
Bakerloo 34 eerste kindje 27 december 2018 ?
Yellow002 31 eerste kindje 20 december 2018 verrassing :flirting: 28 december bevallen van een dochter!
DANIYL 27 eerste kindje 19 december 2018 onbekend
Sammie2636 26 eerste kindje 21 december 2018 jongen :flirting: 17 december
Jo_tasy 29 tweede kindje 7 januari 2019 meisje :flirting: 7 januari
Mama_30 30 derde kindje 24 december 2018 onbekend
MarisKF 25 eerste kindje 3 januari 2019 meisje :flirting: 28 december
Svea84 33 tweede kindje 6 januari 2019 jongen :flirting: 27 december
rose1 28 eerste kindje 5 januari 2019 verrassing
kersopdetaart 33 derde en vierde kindje 6 januari 2019 ?
Dreamboat 26 eerste kindje 12 Januari 2019 jongen
Sophie990 27 eerste twee kindjes 5 januari onbekend
Nausicaa 37 eerste kindje 11 december meisje :flirting: 2 december
Ingeb84 33/36 eerste kindje 27 februari onbekend
Renata83 36 tweede kindje 27 januari jongen
:rose: Ingeb84 :rose: ideetje88 :rose: Muisjemeisje :rose: Madderijn

Hoiii123, Bloem2222, Avocadopi87, zoonzoonbaby, localhero, bon28, MQ11: ik heb jullie uit de tabel gehaald i.v.m. inactiviteit. Mocht je weer mee willen kletsen, dan kun je je gegevens weer toevoegen.
anoniem_368334 wijzigde dit bericht op 10-01-2019 09:55
94.50% gewijzigd
Ow en 20 augustus 20 weken echo. Maar ze heeft nu al heel veel bekeken: hersenen, 4 hartkamers, 2 nieren, geen open ruggetje, geen hazenlip, bepaalde adertjes.

Zn voeten waren al erg groot haha!
Svea84 schreef:
30-07-2018 22:04
Bedankt voor jullie lieve reacties! Ik weet dat het allemaal vooroordelen van mij zijn, en dat draait vast wel bij.

Ik ben gewoon niet zo van het onbekende; en een jongen is echt onbekend terrein voor mij. Ik heb geen broers, (nog) geen zoons, altijd op meisjes gepast.

Ik reageerde bij de echo in eerste instantie heel nep enthousiast. Mijn man was ook zo enthousiast en hij had overigens geen voorkeur. Toen dacht ik, dit acteren is niks voor mij. Heb eerlijk mijn gevoel uitgesproken tegen mijn man en hij reageerde gelukkig heel lief. Hij zei; laat het gevoel er zijn! Dus dat doe ik dan ook maar!
Mijn moeder vertelde dat ze bij haar tweede (ik ben de eerste) ook even niet wist wat ze met een jongetje moest. Niet zo zeer dat ze het niet leuk vond (wist het pas bij bevalling), maar ze dacht echt ‘wat moet ik met een jongen, daar weet ik niks van!’. Mijn oma (1 zoon) heeft toen maar gauw uitgelegd dat je daar gewoon in groeit, en dat het nou ook weer niet zo anders is.
En uiteindelijk keek ik elke zondag voetbal met mijn vader, en kookte mijn broer met mijn moeder ;-).

Maar natuurlijk mag dat gevoel er zijn. Bijna iedereen heeft toch wel een lichte voorkeur, of gewoon sterk het gevoel dat het een bepaald geslacht is. Als dat dan niet zo is, is dat even omschakelen. Geef het heel even tijd, komt vast goed.
Hey Svea, heel goed dat je het uitgesproken hebt naar je man en dat je het ook hier deelt. Ik weet hoe je je voelt, ik was ook teleurgesteld bij de geslachtsecho, en daar voelde ik me weer schuldig over, want 'ik kan tenminste gezonde kinderen krijgen' etc. Maar die gevoelens zijn er nu eenmaal en het is oké dat je dat niet direct opzij kan zetten.
Ik ben nu drie weken verder en ben nu oprecht blij met het meisje in mijn buik. En toch, als ik bedenk dat ik dus nooit een zoon zal hebben, dan vind ik dat heel jammer.
Gefeliciteerd met de goede echo's!! Zal ook blij zijn als de 20w echo erop zit (nog 2 weekjes wachten) maar gisteren weer een mooi hartje gehoord dus alles oké hier! :-)

Vandaag wel bizar veel last van mn darmen/buikpijn boven mn navel en, waarschijnlijk door het verkrampt zitten, ook van mn rug.. hebben meer hier last van (gehad)? Ik ga er vanuit dat het maar eenmalig is maar pf wat irritant.
@Svea, ik vind het geen taboe en ben er heel open over. Heel goed dat je dit benoemd!

Uiteraard is een gezond kind het aller allerbelangrijkste maar als je dan toch weet dat het gezond is mag je best een voorkeur hebben en deze uitspreken. In je hoofd (ook in mijn hoofd) vorm je een beeld bij een jongen/meisje en/of broertje of zusje en of dat nu objectief is of niet, dat beeld vorm je en dat vraagt nu om omschakeling en dat kan best lastig zijn!

Dus ja, nogmaals: gezondheid op één maar man, wat heb ik gehuild van blijdschap toen het een meisje bleek op de echo donderdag. Sorry voor wie dit niet 'vind kunnen' ik vind dat meer zaken rondom zwangerschap, geboorte en kraamtijd bespreekbaar zouden moeten zijn.

Ik gooi gewoon nog even een knuppel in het 'verloskundige hoenderhok'. Ik wil dus beslist geen borstvoeding geven, ik ken alle voordelen en de onderzoeken maar alles in mij (schreeuwt!) zegt nee. Maar ik vind het zó moeilijk om dit hardop te zeggen... :cry: ik wil het ook niet proberen, ik wil mijn dochter niet aanleggen, ze krijgt haar eerste flesje fijn van papa. Ik wil zo snel mogelijk mijn oude borsten terug (en ja, dáár zit het pijnpunt, wat ik vond ze al lelijk en nu jank ik bij de aanblik van die enorme meloenen (18 weken pas :cry: ). Maar geen borstvoeding geven zonder 'geldige' reden is zó not done. Iederéén zegt: probeer het althans, maar dat wil ik NIET!

Nu ga ik stoppen want ik merk dat het héél hoog zit, stom, sorry. Ik vervuil dit topic met dit geneuzel :-(
@ ClaireSophie; doe het dan niet!
Zowel jij als jouw gezin hebben niks aan een doodongelukkige ClaireSophie. Het is niet dat je je kind mishandelt als je flesvoeding geeft. al weten sommigen het wel zo te brengen.

Ik wil de eerste weken wel borstvoeding geven maar ga echt niet kolven op mn werk. Ook daar hebben mensen een mening over. Jammer dan.
@clairesophie

Ik kan je frustratie wel begrijpen, er zijn er vast meer die er ook zo over denken.
Ikzelf denk er ook zo over.

Ik wil het wel proberen,.. maar als ik eerlijk ben lijkt het me helemaal niks.

Vooral niet als je in openbare ruimtes ben, en je kindje moet voeden.
En als je kloven krijgt op je tepels, lijkt me erg pijnlijk.
@ClaireSophie ik wist ook al gelijk vanaf dat ik zwanger was dat ik geen borstvoeding wil gaan geven.
Afgezien je te vaak ook verhalen hoort van mensen waarbij borstvoeding geven geen succes was peins ik er eerlijk gezegd niet over. Het schijnt daarbij als het niet lukt ook nog eens veel stress te geven iets waar ik niet op zit te wachten dus voor mij zelf al de keuze gemaakt om het niet te doen.

Verder voel ik zo nu en dan dat ons kleine mannetje wakker is en dat is zo n grappig en bijzonder gevoel! Zijn er al meerdere onder ons die de kleine ook al beginnen te voelen?
Ja ik voel m nu echt goed in de ochtend en avond, en m'n vriend ook! Zo leuk :D
Wat fijn dat zoveel van jullie je kleintje al voelen. Ik twijfel soms maar ben nog niet overtuigd. Kan niet wachten tot ik hem/haar echt goed ga voelen :-)
Ik zit echt te wachten totdat ik haar ga voelen, ben jaloers op jullie!

Gisterenavond meende ik haar te voelen maar ik voel nu helemaal niets meer dus het zal wel iets anders zijn geweest :proud:

PS: toch fijn te lezen dat ik niet alleen in dat borstvoedingsverhaal sta!

Fijne dag dames!
Kan best hoor ClaireSophie! Ik voel ook het meest in de avond en ochtend namelijk.
Ik breek maar een beetje bij jullie in, aangezien het begin december topic min of overgestapt is naar Facebook. Ik ben half december uitgerekend, dus op zich past het nog wel denk ik :-).

Ik ben nu dus 21 weken, en heb ook lang getwijfeld of ik nou iets voelde of niet. Ik vond het zo gek dat ik het idee had van wel, maar dan maar aan een kant. Inmiddels weet ik dat aan de andere kant de placenta ligt, dus dat het logisch is dat ik daar veel minder tot niks voel. Het is op deze termijn ook vrij normaal om af en toe een dag weinig of niks te voelen, de schoppen zijn nog niet zo hard dat je ze aan alle kanten voelt, en de baby draait natuurlijk nog veel.
Kom gewoon hier meeschrijven Nausicaa! Je kan jezelf ook toevoegen in de tabel als je wil.
Al is die helemaal niet up to date...! Misschien werk ik m binnenkort wel eens bij ;-)
Ja gezellig! Ik voel het tot nu toe ook alleen aan een kant van m'n buik (linksonder). Klinkt op zich logisch van die placenta, ben benieuwd of dat ook uit mijn 20-weken echo blijkt.

Heb jij dan een anterior placenta Nausicaa, of maakt dat niet uit? Mijne ligt posterior bleek vorige week, dus ik bedenk me net dat dat misschien helemaal niet van invloed kan zijn dan..
Bedankt voor de lieve berichten allemaal! Nausicaa hoe was het om met een broertje op te groeien?

Jotasty; ik ben niet alleen dus, gelukkig. Op sommige momenten voel ik me er ok onder, mn zus was er bv net met mn neefje van 6w. En dan ineens ik er fotos bij van mijn dochter met 6w omdat we daarover spraken en dan steekt het weer... ik hoop dat dit snel voorbij gaat. Voel me zo schuldig naar hem. Maar gelukkig lees ik overal dat het echt voorbij gaat!

Clairesophie; ik heb zelf ruim een jaar borstvoeding gegeven maar daardoor echt niet perse een enorme voorstander. Het heeft mij heel veel bloed zweet en tranen gekost om het uiteindelijk te laten slagen. Verder kreeg ik daardoor na 4 maanden met een flesweigeraar te maken, wat een drama was dat! En mijn beste vriendin had tegelijk een baby en gaf meteen fles en ik zag altijd hoe makkelijk dat was als we op pad waren. Onze dochters zijn nu beide groot gezond en sterk.
De placenta ligt rechts voor in mijn buik, en op die plek voel ik dus relatief weinig. Best logisch, want daar zit dus een sport kussen tussen de baby en mijn buikwand. Op dit moment voel je nog vooral beweging via de zenuwen van de huid, en dat is dus gedeeltelijk geïsoleerd.

Svea: eh ja, moeilijke vraag. Ik vond/vind het leuk om een broer te hebben, maar ik heb natuurlijk geen zus. Wij speelden ook altijd gewoon samen, en verschillen kwamen meer door het leeftijdsverschil dan door ons geslacht volgens mij (we schelen 5 jaar). Ik vond het vooral stom dat we nooit echt (bord)spelletjes konden doen, want ik won natuurlijk altijd met zo’n verschil. Maar dat was met een zusje niet anders geweest. Mijn moeder heeft zelf twee zussen en een broer, en heeft altijd de beste band gehad met haar broer en een zus. Die zus is inmiddels helaas overleden, maar nog steeds heeft ze vooral een goede band met broer, en veel minder met andere zus. Ik denk echt dat je je geen zorgen moet maken over of het voor de kinderen wel leuk is of zo. Dat hangt echt veel meer van karakter en leeftijd af.

En ik pas hier geloof ik goed, ik wil namelijk ook geen borstvoeding geven. Ik ben zelf immunoloog, en ik ken de onderzoeken, en voor mij is het voordeel te marginaal om iets voor door te zetten wat ik zelf niet zie zitten. Ik heb mijn kraambureau er zelfs op uitgezocht dat ze op de site gewoon info hadden over zowel borst als flesvoeding :roll:.

Ik kan me echt opwinden over dat het zo enorm gepusht wordt, terwijl het veel vrouwen ellende brengt, teleurstelling en een gevoel van falen. Het wereldwijde advies geldt natuurlijk ook voor landen waar geen schoon water is, en kinderen als alternatief dus koemelk krijgen, of zelfs rijstprutjes met dubieus water. En waar vrouwen geen toegang hebben tot anti-conceptie, en borstvoeding nog enige geboortebeperking geeft (nee, het is absoluut geen goed middel, maar gemiddeld leidt het wel tot iets minder kinderen). Maar ja, de WHO kan moeilijk zeggen: eh Nigeria, bij jullie bij voorkeur twee jaar borstvoeding, Rusland: zes maanden kan ook wel, Nederland: ach, maakt eigenlijk niet uit. Dus krijgt iedereen hetzelfde advies.
De verschillen in een land als Nederland, met goed schoon drinkwater, goede poedermelk en stevige controles zijn echt miniem. Ik heb de literatuur echt goed gelezen, ik weet wat er in moedermelk zit, en voor mij weegt het niet op tegen een moeder die het níet wil. Als je het zelf wilt, is het natuurlijk prima, het is zeker niet slechter voor een kind, dus als iedereen zich er goed bij voelt: vooral doen. Als het een gespannen moeder oplevert, die alleen maar aan het vechten is voor voeding of zich er gewoon rot onder voelt: laat maar. Een flesje geven kan ook ene gezellig moment zijn, kun je ook gewoon op de borst doen voor huid op huid contact etc.

(Valt het al op dat ik hier best een sterke mening over heb :-p).
Nausicaa, gezellig dat je meeschrijft!
Ik heb ook een voorliggende placenta, had ik bij de 1e ook, waardoor ik de baby niet voor voel. Nu weet ik wel beter hoe het voelt, en voel de baby rechts aan de zijkant al regelmatig! Af en toe ook wat schopjes heel laag onderin. zo leuk :)

Over borstvoeding, ik ervaar dat pushen helemaal niet in mijn omgeving, vervelend dat jullie dat wel ervaren. Beide keuzes zijn prima, je moet doen wat bij je past.
Bij mijn eerste wilde ik heel graag bv geven, maar man wat een stress en onzekerheid. Na 5 dagen worstelen grepen de kraamhulp en manlief in en adviseerden over te stappen op fv. Denk dat ik het nu weer ga proberen, maar bij stress net zo makkelijk overstap op fv.

Trekken jullie het een beetje met de warmte? Ik heb er wel last van: hoofdpijn en snel duizelig. Ik vind het niet erg als het wat afkoelt! Ook is de grote verhuischaos losgebarsten thuis... over 1,5 week gaan we al over! :-o
Niet zo zeer mijn omgeving, maar juist de professionals. Ik ben alleenstaand (donor-baby), dus er zijn vanaf dag 1 al nogal wat mensen bij betrokken. En bv de sites van dus kraamzorg die het alleen maar over borstvoeding hebben.

Ik voel haar nu zeker ook hoor! Ik heb helaas twee dagen geleden een ontzettende gal-koliek gehad (allemachtig wat doet dat pijn), en ondanks de pijn bleef ze rustig door schoppen. Alsof ze wilde zeggen: ik ben er nog hoor!
De hitte heb ik gelukkig weinig last van, relatief koel huis en werk met airco. Maar na 18 weken kotsmisselijk was ik er wel even klaar mee, en zat ik niet echt op nieuwe toestanden te wachten.
@ Nausicaa: Ik vind het echt stoer dat je alleenstaand voor een kindje gaat. Een goede vriendin van mij is het aan de beginfase van dat traject (intake en aanvullende screening omdat ze psychologische hulp heeft).

@ Jo Tasy: Ohhh de inpak en verhuisgekte is wel echt begonnen nu dus!! Succes ...!! Is wel altijd even een klus maar als je eenmaal in je nieuwe huis zit Is het super leuk natuurlijk.

@ MariskF: nee ik herken de klachten niet die je omschrijft. Qua rugpijn alleen de bandenpijn af en toe....

@ Svea: fijn dat er nu al zoveel is gecheckt en dat allemaal goed is!!

# warmte: normaal ben ik gek op warme zomers en ik hou van tropische landen maar nu... pff ik functioneer echt beter op koelere dagen maar dat zit er even niet in ;-)
Iedereen inmiddels een beetje van zn kwaaltjes af?
Hier geef ik nog dagelijks over maar het beperkt zich tot 1 a 2x per dag. Ookis mn eetpatroon niet wat het moet zijn maar af en toe kan ik groenten eten :-) dat kon ik eerst absoluut niet. Zelfs een blauwe bes (ok dat is fruit ;-)) bleef niet binnen.

# borstvoeding: ik heb ook het kraambureau (o.a.) uitgezocht op of ze open stonden voor beide soorten voedingen (en verder of ze ook over de partner praten en die betrekken en niet alleen de moeder). Toen we dat moesten regelen wist ik nl nog niet of ik wel borstvoeding wilde geven. Nu denk ik dat ik het tijdens mn verlof ga proberen maar daarna niet. Voor mijn werk zit ik op veel verschillende locaties en dat zie ik echt niet zitten

# baby voelen: ik voel dus wel af en toe wat maar dat zijn zulke regelmatig "tikjes" dan dat ik me afvraag of het de kleine wel kan zijn. Die schopt dan toch niet in een ritme ofzo? :')

Morgen weer een mijlpaal hier. Ik ga voor het eerst in mijn ziekteverlof periode weer naar mn werk. Wel met de auto want dat is bijna een half uur korter enkele reis dan OV. Ik vind het best spannend want ben sinds begin mei al thuis. Wel al ruim een maand weer vanuit huis aan het werk voor 12 uurtjes per week... Maar dit is dus echt wel weer een stap. Nu bananenbrood in de oven om morgen mee te nemen voor mn collega's :-)
Wat ik op dit moment voel is vooral geborrel in mijn buik, wat je ook duidelijk van buitenaf kunt horen. Bij mij is het vaak ook de ochtend of de avond een enkele keer tussen de middag als ik even lekker languit ga liggen. Merk ook wel dat als ok ontspannen lig en net wat gegeten heb dat de kleine kort daarop actief begint te worden. Heb t 1 ochtend meegemaakt dat het ruim anderhalf uur actief is geweest wat mij nogal verbaasde dat het zolang actief was haha.

En inderdaad het stukje van borstvoeding over het te veel falen en teleurstelling is bij mij ook de reden dat ik er niet aan wil beginnen. Hoor er al te veel negatieve dingen over en daarbij zou het ook nog veel stress geven als borstvoeding niet lukt, dit is iets waar ik totaal niet op zit te wachten vandaar ook deze bewuste keuze
Ik wil borstvoeding gewoon proberen, maar als het niet lukt ga ik er niet te spastisch over doen.

Is gerommel in je buik wat je ook kan horen niet gewoon afkomstig van je darmen? 🙈

Ik voel het vooral als een soort geschop of iets dat van binnen beweegt/zich omdraait in m'n buik.
@ Suusj; ik heb wel het idee dat je vooral stress hebt als borstvoeding niet lukt, als je het koste wat het kost wil geven en het echt heel belangrijk vindt. De teleurstelling is dan veel groter dan wanneer je flesvoeding ook ok vindt.
Ik denk dus dat als je flesvoeding een prima alternatief vindt het een minder big deal is over te stappen en je minder lang gefrustreerd aanmoddert wat een deel van het probleem wat je schetst al weghaalt? Of zie ik iets over het hoofd?

^^ geen oordeel he! Zie mn eerdere posts... :-)
Yellow002 schreef:
01-08-2018 18:58
@ Suusj; ik heb wel het idee dat je vooral stress hebt als borstvoeding niet lukt, als je het koste wat het kost wil geven en het echt heel belangrijk vindt. De teleurstelling is dan veel groter dan wanneer je flesvoeding ook ok vindt.
Ik denk dus dat als je flesvoeding een prima alternatief vindt het een minder big deal is over te stappen en je minder lang gefrustreerd aanmoddert wat een deel van het probleem wat je schetst al weghaalt? Of zie ik iets over het hoofd?

^^ geen oordeel he! Zie mn eerdere posts... :-)

Haha, dat is exact wat de studies laten zien. Moeders die geen borstvoeding geven hebben een grotere kans op postnatale depressie en andere psychische klachten. Maar: dat geldt alleen voor degenen die wel graag brostvoeding hadden willen geven. Voor degenen die het ook helemaal niet wilden is er geen verhoogd risico. Het effect zit dus inderdaad meer in de teleurstelling/gevoel van falen dan in de daadwerkelijke borstvoeding.

Voor mij is het een factor die mee speelt. Risico op gedoe (als je eenmaal begint wordt er vaak wel stevig gelobbyed om toch nog echt even door te zetten). Maar dat is natuurlijk niet het enige, er zijn ook andere dingen: het lijkt mij helemaal niet fijn, ik wordt zelfs rustiger van een flesje waarbij ik weet hoeveel ze gegeten heeft ipv steeds wegen, ik heb nu wel genoeg gezeur aan mijn lijf gehad, de mogelijkheid dat iemand anders ook gewoon kan voeden zonder dat ik dan weer meteen met een kolf in de weer hoef etc. Dat zijn allemaal persoonlijke dingen, ik heb echt helemaal niks tegen borstvoeding, en voor iedereen die het graag wil (proberen) hoop ik vooral dat het makkelijk gaat. Ik wil het alleen zelf niet.
@ Bruschetta dat wordt wel eens verward met gerommel in mijn darmen maar had laatst een ochtend er tussen zitten toen lagen we nog op bed, toen was die kleine continu actief, bijgehouden zeker wel anderhalf uur en dat gerommel was steeds op andere plekken.

@nausicaa klopt idd, maar bij mij is er niet heel sterk de drang graag perse borstvoeding te willen geven. Ik ben bekend met de gevolgen dat het wellicht niet voldoende op gang kan komen dus ja dan is flesvoeding voor mij prima. Zal ongetwijfeld af en toe wel eens een enkele keer borstvoeding willen geven maar als vaste voeding vooral flesvoeding. Ook omdat er in het openbaar niet altijd gelegenheden is om als vrouw ergens rustig borstvoeding te kunnen geven, is ook al n belangrijk puntje voor mijzelf dan tenminste

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven