Uitgerekend eerste helft december - deel 2

20-04-2021 11:21 378 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dit topic is een vervolg op zwanger/uitgerekend-1e-helft-december-2 ... ges/475887 omdat topicstarter Metta helaas niet meer mee zal schrijven... :hug:
Ook voor Doornroosje, PuizigEnBlauw en paasei een dikke, stevige :hug:
Hopelijk mogen jullie snel weer genieten van een nieuwe zwangerschap!

Het topic uitgerekend in de tweede helft van december 2021 is hier te vinden
zwanger/uitgerekend-tweede-helft-decemb ... ges/476278

NaamLeeftijdenKindjeVolgende echo :heart: UitgerekendOverig
Computersaysno31-302e9 juni :heart:24 novemberGoede nipt!
Garnet1234532-331e28 mei:heart:2 december...
Kiwimeisje31-313e21 mei :heart:5 decembergeen nipt, 17 juni geslachtsbepaling
Julia6531-312e 18 mei :heart: 5 decemberGoede nipt!
_Amber_26-301e 18 mei :heart:7 decemberGoede nipt!
Katootje8337-362e16 juli 20 weken:heart:8 decemberGoede nipt! 19 juni geslachtsbepaling
TheDoctor32-331e26 mei:heart:8 decemberGoede nipt!
86Truus34-351e22 juni:heart:8 decemberGoede nipt!
Vlinder5434-333e1 juni:heart:9 december20 weken echo op 13 juli
Daanstje28-342e1 juni:heart:10 decembergeen nipt, 24 juni geslachtsbepaling
DiHappy8634-362e26 mei:heart:13 decembergeen nipt
katootje83 wijzigde dit bericht op 04-06-2021 14:55
41.33% gewijzigd
Kiwimeisje, ik ben opgeleid als Pedagoog, werk nu met pubers. Ik hou het bewust een beetje vaag, als ik exact vertel wat ik doe word ik namelijk heel herkenbaar, het is vrij specifiek werk in een klein wereldje.

DiHappy, ik ben de vorige keer in het ziekenhuis bevallen. Mijn vliezen waren gebroken maar er kwamen geen weeën. Uiteindelijk na 3 dagen ingeleid en met ruggenprik bevallen. Ik kreeg namelijk door de inleiding een mega weeënstorm in m'n buik, rug én benen. Het plan was een badbevalling thuis, dus daar wil ik nu wel weer voor gaan. Ik heb echt een hekel aan ziekenhuizen namelijk. Maar als het moet, dan moet het. Een gezond kindje is toch het belangrijkste.
Ah wat leuk Katootje! Ik heb ook zin in moederdag, zo schattig dat ze iets gemaakt hebben en hoe trots ze dan zijn :heart:

Daanstje, vandaar! Ik heb zelf ook iets in die hoek gestudeerd en al mijn studievrienden die langskwamen begonnen gelijk over de hechting haha. Zit er toch in he. Klinkt als een lastige bevalling. Ik had ook been weeën, bij de eerste alleen maar. Echt vreselijk.

Ik ben 2 keer bevallen in het ziekenhuis. De eerste keer met ruggenprik, infuus, alles. Tweede keer wilde ik wel weer een ruggenprik, maar ging de bevalling veel sneller en was het te laat. Die bevalling had ik wel meer 'controle' en rust over me. Ik werd om 1 uur 's nachts uit het ziekenhuis ontslagen en moest daarna nog wachten op de kraamverzorgster. Doordat ik het toen toch zelf gedaan heb, ga ik dit keer voor een thuisbevalling. In de hoop op weer zo'n snelle, mooie bevalling als de laatste. Misschien wel in bad, dat lijkt me wel mooi en bijzonder.
Ohh pittig zeg Kiwimeisje, jouw eerste bevalling.. en om 1 uur snachts naar huis moeten lijkt me ook niet alles.
Ik heb mijn bevalling wel als heftig ervaren ja, vooral doordat ik zoveel spanning aan het opbouwen was na het breken van m'n vliezen. Uiteindelijk dus een inleiding met 16 uur weeën, ruggenprik, en een knip omdat zoon groot was en met z'n handje naast z'n hoofd lag. En daarna die ellendige na-weeen nog, dan denk je klaar te zijn, maar heb echt nog 3 dagen weeën gehad. Waar de kraamhulp om jubelde, want dan krimpt je baarmoeder lekker snel.

En ja, wat je zegt, hechting is zo'n onderwerp waar we het hier op werk uren over kunnen hebben haha.

Vanacht uren wakker gelegen van de rug en bandenpijn, daar maak ik me zorgen om. Probeer de fysio te bellen maar krijg nog geen gehoor, ik hoop zo dat ik niet hoef te stoppen/minderen met werk :-(
Wat vervelend van die pijn! Heb je op internet misschien al oefeningen of houdingen kunnen vinden die helpen? Wordt het erger als je werkt, omdat je bang bent dat je minder moet gaan werken?

Wat een bevalling, gelukkig is de tweede vaak makkelijker. Die naweeën zijn echt vreselijk, ik had het gevoel dat ze pijnlijker waren dan de gewone, maar dat zal wel zijn omdat het zo onverwachts en zonder einddoel is! De baby is er immers al..

Morgen vertellen we het de kinderen en ik heb er zoveel zin in!! Boekjes ingepakt en de pop heeft een speen en zit ook in het pakketje :heart:
Beste allemaal,

Wij hebben helaas vanochtend op de echo gezien dat het hartje is gestopt met kloppen. Het is voor nu heel onwerkelijk en verdrietig, maar ik ben wel optimistisch dat het ooit een keer gaat lukken om een kindje te krijgen. Ik zal niet meer meeschrijven in dit topic en ik zou graag uit de tabel gehaald willen worden. Ik wens jullie allemaal heel veel geluk en succes!
Oh Puizigenblauw wat vreselijk :-( sterkte!! :hug:
Oh nee lieve Puizig! Wat een triest nieuws, ik vind het echt verschrikkelijk voor jullie. Die klap komt alleen nog maar harder aan als je eerst wél een kloppend hartje hebt gezien. Was het hartje al snel na de vorige echo gestopt?
Ik hoop dat je lichaam het zelf oplost en dat je niet teveel medische hulp nodig hebt hierbij...
Ik wens je heel erg veel sterkte toe! Dikke knuffel! :hug:
DIHappy, fijn die goede echo! En fijn dat je voorbereid bent op bloedverlies. Zat het bovenin of bij de baarmoedermond?. Je lichaam kan het bloed ook opnemen of het wordt een stolsel en komt er pas bij de bevalling uit.

Daansje, wat vervelend die bandenpijn. Hoop dat je snel een fysio te pakken krijgt. Had je dit de vorige keer ook? Ik probeer preventief wat oefeningen te doen die ik de vorige keer gekregen heb van de fysio. Heb er gelukkig niet heel veel last van gehad.

Hechting interessant thema ja:-) Bij de eerste heel kritisch gekeken naar het beleid van al die verschillende opvangen. Nu mogen we gewoon blij zijn met een plek in de buurt. En ik weet niet meer wie het vroeg maar de opvang in een mindere wijk hoeft echt niet minder goed te zijn. Aanbod wordt vaak wel een beetje afgestemd op de doelgroep in de buurt. Dus in Amsterdam zuid zal je een aanbod hebben van dingen zoals een biologische warme versie lunch dan in Oost bijv. Belangrijkste voor mij is kennis en vaardigheden van de leidsters en vaste gezichten (heb je natuurlijk niet helemaal invloed op).

En persoonlijk zou ik bij een eerste in het zh willen bevallen omdat het toch heel vaak eindigt in een ziekenhuis bevalling. Ergens zou ik nu wel heel graag een mooie rustige thuisbevalling willen in bad ofzo. Maar dat gaat niet gebeuren. Eerste bevalling is zo traumatisch geweest dat ik tot op de dag van vandaag dankbaar ben dat ik in het ziekenhuis ben bevallen, gelukkig (toevallig) ook nog academisch. Is haar redding geweest. Tweede veel bloed verloren dus moet nu in ZH bevallen. En twee eigenwijze kinderen die met een arm langs hun hoofd lagen... Pff, ben blij dat die bevalling nog ver weg is! Die laatste staat me nog iets te vers op het netvlies, haha.

Maar wat een marathonbevalling hoor ik hier voorbij komen, jeetje man lijkt me echt heftig. En ook weeen laten opwekken met oxytocine. Hoor vaak dat de weeen dan echt pittig zijn. Ik heb dat niet gehad en vond de weeen al erg heftig. Gelukkig heb ik ook genoeg vriendinnen echt wel een mooie bevalling hebben meegemaakt. Je weet het gewoon echt niet.
Ohhhh shit Puizigenblauw, jouw bericht lees ik nu pas...Wat ontzettend verdrietig zeg... OH wat naar.. Hoop heel erg met je mee dat het tzt gaat lukken. Heel dikke knuffel voor jou en veel sterkte. Hoop dat je veel steun krijgt uit je omgeving. :hug:
Lieve PluizigEnBlauw wat verschrikkelijk.. Precies de nachtmerrie waar je van te voren al bang voor was is waar geworden.. Heel erg veel sterkte :loveys: :rose:
Heel veel sterkte Puizigenblauw. Erg verdrietig voor jullie.
Wat intens verdrietig Pluizigenblauw! Heel veel sterkte voor jullie!!
Heel erg veel sterkte Puizigenblauw :hug: wat vreselijk om je angst werkelijk te zien worden. Ik wens je zo erg een goede zwangerschap toe :redrose:
pff ik word hier toch zo onzeker van. Voel me af en toe echt iets beter en denk nu helemaal dat het mis is. Ik heb voor maandag een echo ingepland bij een echobureau. Anders nog een week wachten en dat lijkt nog zooooo ver weg..
Wat ontzettend verdrietig Puizigenblauw heel veel sterkte :hug:

Ik herken de onzekerheid ook paasei987, afgelopen dinsdag nog een goede echo gehad met een vrolijk bewegend mini mensje (9+3). Alleen is mijn misselijkheid sinds vandaag echt een heel stuk minder. Ik heb zelfs geen medicijnen genomen overdag. Denk dat ik voor de zekerheid vannacht nog wel eentje neem, maar als het zo doorgaat dan kan ik daar wel mee stoppen. Ik maak me best wel ongerust, omdat met mijn miskraam van 11 weken de misselijkheid ook iets afnam op een gegeven moment.
Lieve puizigenblauw, wat een ontzettend rot bericht. Heel heftig voor jullie en wil jullie dan ook veel sterkte wensen!

Hier dus een probleem qua opvang. De gastouder waar dochter (overigens heel graag) komt heeft geen plek. Wij kiezen juist voor het kleinschalige en huiselijke van een gastouder en met mijn werktijden is een kdv gewoon een onhandige keuze. Nu dus maar hopen dat er uberhaupt een gastouder plek heeft en dan het liefste eentje waar ze samen heen kunnen.

Misselijkheid is hier sinds deze week echt bijna weg en kan weer redelijk normaal eten :biggrin:

Mijn volgende echo is op 19-5 en nieuwe uitgerekende datum is 24-11.

Maandag kan ik bloed laten afnemen voor de NIPT. Dat vind ik best wel weer spannend. Volgens mij lieten de meeste deze ook doen toch?
Wat verdrietig Puizigenblauw, dat is echt een nachtmerrie die uit komt...

Ik merk zelf dat ik ook heel onzeker ben over of het wel goed gaat en ik zie dat ik niet de enige ben (ook al is er bij mij geen aanleiding toe). Als ik dan zo’n bericht van Puizig lees wordt dat niet minder natuurlijk....
Dus ik denk dat ik even afstand neem van dit topic tot ik me wat zekerder voel over de zwangerschap...
Tot gauw!
I'll be kept away
Puizigenblauw, oh wat heftig! Heel veel sterkte..

Ik ben deze zwangerschap ook onzekerder dan de vorige.. hopelijk geen slecht voorteken.

Ik ben vorige keer thuis begonnen met bevallen en op laatste moment toen ik al aan het persen was toch naar het ziekenhuis. Was er 5 minuten en toen was de kleine er ook al. Allemaal helemaal gezond.
Dit keer wil ik weer graag thuis bevallen.
Wat vervelend dat sommige van jullie zo onzeker worden! Geluklig zijn we over een paar weken voorbij de 12 weken grens. Snap het als je dan even afstand neemt, misschien helpt dat iets.

Amber: hoe is het nu met je misselijkheid?

Paasei: snap het wel van die extra echo. Hopelijk geeft dat je wat meer vertrouwen!

Computersaysno: in jouw geval juist fijn dat je minder klachten krijgt!

Julia: waarom moest je naar het ziekenhuis tijdens het persen? Dat lijkt me niet fijn!

Wij hebben het de kinderen verteld en dat vind ik zo gezellig! Het maakt ze niet veel uit en dat vind ik eigenlijk wel lekker, maar nu hoeven we er niet geheimzinnig meer over te doen. De oudste denkt dat we nog een broertje krijgen :-D
Ik vind het knap dat je afstand kan nemen doctor!
Ik word er ook onzeker van, maar zou hier toch blijven lezen. Uit nieuwsgierigheid en interesse maar ook omdat ik de herkenning fijn vindt.

Julia waarom moest je nog naar het ziekenhuis voor die laatste 5 minuten?

En wat leuk dat jullie het verteld hebben Kiwi!
Lekker eerlijke nuchtere kinder reacties dan of niet? ☺️
Computersaysno Als alles goed mag blijven gaan dan gaan wij ook voor de NIPT test. :-) Wel lekker zeg dat je zo mooi voor loopt.

Thedoctor Begrijpelijk het is zo'n enge periode dit. Als die 12 weken om zijn voelt het allemaal toch wat geruster allemaal.

Julia65 Snap ik heel goed die onzekerheid. Je staat er toch net wat anders in na een miskraam.

Kiwimeisje ik zie er ook echt naar uit om over die 12 weken te zijn dat lijkt me echt heerlijk. Ik heb me weer een beetje meer vertrouwen, vanochtend weer vertrouwd overgeven zoals iedere ochtend. Wat leuk dat je het de kinderen heb verteld. Hoe reageerden ze?

Katootje83 Ik vind het trouwens super dat je zo snel de tabellen en alles bijwerkt!
Ah ben dus niet de enige met die onzekerheid... Fijn dat je weer wat geruster bent Amber. Ik ook, ben weer ontzettend beroerd. Lukt me ook niet voldoende te drinken met als gevolg hoofdpijn..

Doctor, wat naar dat je je zo onzeker voelt. Hopelijk kom je straks weer gezellig meeschrijven.

Computer, wat ontzettend vervelend dat er geen plek is bij de gastouder voor nr 2! Nu dus een nieuwe zoeken..

Hopelijk kan je nu gewoon thuisbevallen Julia.

Hier ook NIPT. Vrjidag termijnecho en dan krijgen we zo'n setje mee om te laten prikken. Vind ik wel spannend, zeker gezien m'n leeftijd.

Alvast een hele fijne moeder dat voor alle mama's en mama's to be!!!
Ow pluizig, je leest het vast niet meer maar wat een verdrietig nieuws zeg.

Ik herken wat je zegt doctor. Ik ben ook wisselend erg onzeker en met veel vertrouwen. Dus ik lees wel alles mee (alhoewel afgelopen week op de camping gezeten in een soort bubbel en dat was erg fijn.. en soms ook koud haha. Maar enorm laag tempo en veel aandacht voor de kinderen), maar reageer niet altijd. Dan voelt t zo echt en er zit nog een zelfbeschermingsrandje omheen.

Kiwi wat leuk dat je het verteld hebt. Welk boek hebben jullie gebruikt?

De 2 bevallingen waren heel verschillend. 1e zette na 5 uur nog niet door, toen naar ziekenhuis, na 10 uur nog maar 4cm en ruggenprik en uiteindelijk met 10 min persen na 20 uur geboren. 2e begon om 11 uur en om half 1 deed t toch wel erg pijn en was ik ineens bang dat het weer zo lang ging duren (en ik had een invalverloskundige die onzeker was over vanalles) dus toen naar geboortehuis gegaan. Om 1 uur snachts waren we er, om 3 uur geboren en om 6 uur lagen we weer thuis in bed :)
Kraamzorg 2x hele fijne gehad die totaal niet storend waren, helpend en heel lief. Echt enorm van die bakken fruit genoten! Hopelijk nu weer een lieve en 1 vast gezicht.

Slaap lekker!
Vlinder: het boekje 'Bobbi wordt grote broer' en 'wat zit er in je buik mama?'. Allebei iets om uit te pakken ;-) ik herken veel in je bevallingsverhalen, ook die angst dat het weer zo langzaam zou gaan.

Katootje: heerlijk inderdaad, zo nuchter! Gaan gewoon door met hun leven. Heel fijn, het duurt ook nog zo lang.

Ik moet die bloedprikafspraak voor de NIPT nog maken, vergeet het steeds. Fijn dat jullie allemaal dat soort dingen steeds noemen haha. De termijnecho duurt nog bijna 2 weken bij mij dus voor mijn gevoel heb ik alle tijd.

Fijne moederdag aan iedereen, ook de bijna-mama's! :heart:
Thanks Amber! Super leuk dat je dat zegt!

Hele fijn Moederdag allemaal!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven