Uitgerekend eerste helft december - deel 2

20-04-2021 11:21 378 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dit topic is een vervolg op zwanger/uitgerekend-1e-helft-december-2 ... ges/475887 omdat topicstarter Metta helaas niet meer mee zal schrijven... :hug:
Ook voor Doornroosje, PuizigEnBlauw en paasei een dikke, stevige :hug:
Hopelijk mogen jullie snel weer genieten van een nieuwe zwangerschap!

Het topic uitgerekend in de tweede helft van december 2021 is hier te vinden
zwanger/uitgerekend-tweede-helft-decemb ... ges/476278

NaamLeeftijdenKindjeVolgende echo :heart: UitgerekendOverig
Computersaysno31-302e9 juni :heart:24 novemberGoede nipt!
Garnet1234532-331e28 mei:heart:2 december...
Kiwimeisje31-313e21 mei :heart:5 decembergeen nipt, 17 juni geslachtsbepaling
Julia6531-312e 18 mei :heart: 5 decemberGoede nipt!
_Amber_26-301e 18 mei :heart:7 decemberGoede nipt!
Katootje8337-362e16 juli 20 weken:heart:8 decemberGoede nipt! 19 juni geslachtsbepaling
TheDoctor32-331e26 mei:heart:8 decemberGoede nipt!
86Truus34-351e22 juni:heart:8 decemberGoede nipt!
Vlinder5434-333e1 juni:heart:9 december20 weken echo op 13 juli
Daanstje28-342e1 juni:heart:10 decembergeen nipt, 24 juni geslachtsbepaling
DiHappy8634-362e26 mei:heart:13 decembergeen nipt
katootje83 wijzigde dit bericht op 04-06-2021 14:55
41.33% gewijzigd
Hier een slecht voorgevoel voor woensdag.
Ik voel me al een week of 2 niet meer zwanger, geen pijn meer in mijn borsten en niet meer vermoeid.
Natuurlijk kan dat ook komen omdat het einde van trimester één nadert en ik had natuurlijk sowieso amper klachten, maar het maakt me wel heel onzeker.
Ik voel echt helemaal niks meer, gewoon precies zoals ik me altijd al voel, behalve dat ik al 3 maanden niet ongesteld ben geweest...

Maar goed, nog twee dagen en dan weet ik meer...
I'll be kept away
TheDoctor ik snap je onzekerheid! Maar het hoeft echt helemaal niets te zeggen. Ik vond het ook doodeng dat ik alleen maar minder in plaats van meer kwaaltjes kreeg de afgelopen weken, maar het zat gewoon echt goed. Het klopt ook wel dat er rond deze termijn wat verandert. Je lijf is als het goed is nu wel aardig gewend aan de nieuwe hormoonspiegels en daardoor worden veel kwaaltjes ook minder. Ik blijf gewoon 2 dagen duimen draaien voor je!

Een whatsappgroep lijkt me ook leuk! Facebook snap ik ook wel heel goed, maar ik heb inmiddels al een paar jaar geleden mijn Facebookaccount verwijdert dus dan sla ik die over
Doctor, ik ga voor je duimen! Het is ook zo raar dat je klachten minder worden en je voelt je kindje nog niet bewegen. Hier ook vanaf 2 weken geleden (12 weken) een stuk minder kwaaltjes en toch een mooie stuiterbal gezien. Ik snap je zorgen wel, die had ik ook wel een beetje. Ik hoop op een mooie echo woensdag!

Ik ben voor whatsapp, facebook gebruik ik eigenlijk vrij weinig! En op whatsapp vind ik het wat makkelijker reageren. Ik vond het bij mijn eerste ook heel fijn dat we toen eenmaal iedereen bevallen was, er altijd wel iemand was die ook wakker was als je het even moeilijk had met nachtvoedingen of slaapjes. :)

Hier vooral nog ‘s avonds af en toe misselijk maar ben wel blij dat het eerste trimester erop zit.
Wat spannend Doctor.. ik snap je onzekerheid helemaal, gelukkig heb je woensdag een echo, hopelijk word je dan gerustgesteld!

Dat is wel een goede Computer! Ik had bij de eerste ook een groepje dames (niet via Viva) die rond dezelfde periode in de nachtvoedingen hadden. Even wat contact als je voor de 13742e keer jezelf wakker probeert te houden maakt toch minder eenzaam.

Ik ben vooral heel erg moe, soms wel wat misselijk maar dat is meer een erg selectieve eetlust dan dat ik spontaan misselijk ben. Ik ben wel weer verbaasd over de groei van mijn borsten, niet normaal hoe snel die alweer in standje meloen staan. Verder ook nog steeds restklachten van Corona, dat maakt het wel pittig.

We hebben het gisteren aan familie verteld, er werd even flink gehuild door onze ouders. Ze zijn heel blij.
Verder gaat het hier ook wel de wereld een beetje in, simpelweg omdat ik m'n buik niet meer verborgen kan houden.
Doctor, oh nee. Wat vervelend dat je je zo voelt. Ik hoop voor je dat alles goed is! :redrose:
Oh als niet iedereen Facebook heeft, is whatsapp natuurlijk de logische keuze! We blijven dan ook gewoon hier schrijven toch?

En wat spannend the doctor. Mijn klachten zijn ook wel flink afgenomen de afgelopen paar weken. Als je al weinig klachten had, zegt dat denk ik dus niet per se iets. Ik duim voor je, hopelijk een lekker bewegend baby'tje!!

Hier verder geen nieuws :) alles gaat prima, ben wel nog een beetje moe en misselijk, maar het wordt steeds beter te doen gelukkig!
Hoi! Ik was even een paar dagen offline. Een goede vriendin van mij is onverwacht haar vader verloren aan een beroerte en heb geprobeerd er voor haar te zijn :-( Erg verdrietig in ieder geval.

Ik heb ook een voorkeur voor whatsapp, maar kan ook meedoen op Facebook mocht het dat worden.

TheDoctor, ik had speciaal een pretecho laten doen anderhalve week geleden omdat ik zo gestresst was dat al mijn kwaaltjes verdwenen waren (ik voelde me ook helemaal niet zwanger). Alles zag er prima uit! Hopelijk ben je morgen snel aan de beurt.

Nog gefeliciteerd met de echo's Kiwimeisje, 86truus, en computersaysno :heart:

Ik begin nu regelmatig steekjes rond mijn eierstokken te hebben, vooral als ik te snel opsta/beweeg - is dat bandenpijn?
Heej Doctor, wat vervelend he, die onzekerheid... Hopelijk alles ok morgen, maar volgens mij is het heel normaal om wat minder kwaaltjes te hebben met deze termijn.
Hopelijk kan je na morgen gewoon lekker genieten van een zwangerschap zonder kwaaltjes!

Wat heftig voor je vriendin Garnet. Helemaal in deze tijd met al die stomme beperkende maatregelen... Goed dat je er voor haar kon zijn!

Ik voel die steken ook en ik denk altijd dat dat bandenpijn is. Maar heb het eigenlijk nooit gevraagd aan de vk, ben er gewoon vanuit gegaan. Kan echt pijnlijk zijn, alsof er een spier veel te ver wordt opgerekt. Ik heb het vooral snachts als ik me omdraai.

Volgens mij wil iedereen wel naar whatsapp toch? Ik heb in ieder geval niemand gelezen die het echt niet wil.
Als jullie mij je nr in een pb sturen wil ik wel een groep aanmaken.
Oh ja wij hebben 19 juni de geslahctsbepaling ingepland. Ik ben zooooooo benieuwd!
In het begin was ik overtuigd van een jongen. Na die meisjes nub gezien te hebben denk ik toch een meisje... Zo gek, bij mijn vorige zwangerschap had ik echt zo een sterk voorgevoel wat ook klopte, nu weet ik het echt niet...
Wat heftig garnet! :hug:

Ik ben ook heel benieuwd naar het geslacht en tegelijkertijd vind ik het ook heel leuk om het niet te weten. Ik denk iedere dag weer wat anders haha!

Heb je mn nummer gestuurd :)
Wat naar Garnet! Sterkte!

Haha, herkenbaar die nieuwsgierigheid naar het geslacht! Nog een maandje, dan weten wij het ook! Ik hoop stiekem dat ze volgende week een gokje met de NUB kunnen maken :)

Ik stuur je een pbtje Katootje!
En zojuist werd ik gebeld doro de VK, Nipt is helemaal goed, ook geen nevenbevindingen! Jeeeeej, toch wel een opluchting en fijn dat de uitslag zo snel binnen is! :cheer:
Fijn nieuws katootje! Ik heb je ook mijn nr gestuurd!
Ik kan echt heel moeilijk een afspraak krijgen voor de geslachtsbepaling. Vind het echt balen. Mijn vriend wil graag mee maar werkt full time en kan niet zomaar mee. En het is overal zo gigantisch druk. Mijn eigen vk doet deze echo’s helaas niet.
Ik kon hier op zaterdag een afspraak maken... Lukt dat niet ergens?
NIPT is hier ook geprikt en kraamzorg is aangemeld. :)

Garnet, aah wat heftig! Erg verdrietig, dikke knuffel voor je vriendin.

Katootje, ik heb mijn nummer ook gestuurd. Zie de groep wel verschijnen. Moest wel even instellingen veranderen, had namelijk ingesteld dat alleen contacten mij konden toevoegen in groepen.
Jaaa!!! Wat fijn, goede NIPT!

Kiwi, haha geslacht wil ik ook niet weten, maar je kunt het ook nog uitstellen. Dat je het pas met 24 weken of nog later wil weten?

Computer, oh wat jammer dat het zo lastig is! Mijn VK doet het wel zelf, en anders geduld hebben tot 20 weken echo? :A:
Het echocentrum en het zh hier doen doen het alleen overdag. Had al in de stad hiernaast geprobeerd maar werd niet echt vriendelijk te woord gestaan, het kwam er op neer dat ik maar in mijn eigen woonplaats moest kijken.

Nu wel met moeite een afspraak kunnen maken op 10 juni om 10.30 u. Helaas zit dat echocentrum bij mijn vorige verloskundigen maar het is een aparte echoscopiste. :bye:

Mijn vriend kan dan hopelijk wel even vrij maken anders film ik het wel :facepalm:
Computersaysno oeh jij had nog wel redelijk snel de uitslag dus inclusief alle feestdagen. Dat is best fijn.

Ik ben even de naam kwijt, maar ik zag ook dat iemand zei dat het een week/5 dagen duurt. Dat zij wel echt heel chill zijn. Hier zei de verloskundige 10 werkdagen dus we wachten het af.

Thedoctor Wat vervelend dat je zo ongerust bent. Hopelijk geeft de echo geruststelling. Het is in ieder geval niet gek dat de kwaaltjes rond deze termijn wat afnemen, maar ik zag ook al dat de rest van de dames dit ook al heeft aangegeven.

Wat leuk dat jullie voor geslachtsbepaling echo's gaan. Ik wil ook heel graag. Bij welke termijn zou dit het beste kunnen? Op internet stond 16 weken, maar misschien kan het ook wel eerder? Wat goed dat sommigen ook al kraamzorg hebben geregeld, dat gaan wij binnenkort ook doen. Al zit er hier in Friesland wel minder haast achter.

Ik zit inmiddels ook de groepsapp. Echt super leuk om een gezicht te hebben bij de naam :-D
Mij VK zei dat je vanaf 14 weken al geslacht kon zien, maar ik heb er geen behoeft aan dus ook niet in verdiept.

Computer, fijn dat je toch een afspraak hebt kunnen maken. Hoop voor je dat je vriend mee kan, is wel leukste om het samen mee te maken.
TheDoctor hoe was het vandaag? Hopelijk goed nieuws!

Katootje gefeliciteerd met de goede NIPT :cheer: heel fijn! Ik zal zo mijn nummer even sturen voor de groepsapp.

Garnet heftige periode zeg! Sterkte voor jou maar vooral ook voor je vriendin!
De pijn/kramp die je omschrijft voel ik net zo inderdaad. Ik weet het ook niet zeker, maar ik denk ook dat het bandenpijn is. Hopelijk wordt het niet erger dan nu, nu is het nog wel vol te houden.

ComputerSaysNo wel lastig te plannen zo inderdaad.. Ik hoop dat jullie er straks gewoon samen een kunnen!
doctor zo benieuwd hoe het was. Heb aan je gedacht.

garnet wat heftig zeg, verschrikkelijk! Sterkte!

Ik heb mijn nr ook gestuurd. Idd benieuwd naar alle gezichten en echte namen.

Hier gisteren wel gewoon bloed geprikt, niet nipt. Woensdag weer afspraak bij vk.
En vandaag aan de overige collega's verteld dus nu weer iedereen t die ik t zelf wilde vertellen. Werk hier pas een jaar dus vond t wel spannend. Want ben ook heel moeilijk te vervangen. Maar ze reageerden vooral lief.
Hier is het toch een beetje stil komen te liggen na de whatsapp groep, jammer! Ik schrijf mee in het begin november topic, maar aangezien ik eind november uitgerekend ben, lees ik hier ook graag mee!
Hee gpdmoh leuk dat je hierin ook meeleest. Klopt dat het wat stiller is geworden door de Whatsapp groep.
Misschien kunnen we proberen om toch ook nog regelmatig iets hier te plaatsen.

Afgelopen woensdag heb ik de uitslag van de NIPT met nevenbevindingen gekregen en alles is goed. Wat een opluchting ik merk nog steeds dat ik in de wolken ben. Misselijkheid is nog hetzelfde maar goed te doen met de medicijnen. We gaan vandaag even naar de Prénatal Outlet om te kijken voor een cadeautje voor een vriendin van mij. Stiekem natuurlijk ook een beetje voor mezelf kijken :biggrin:

A.s. Maandag 31 mei hebben we weer een echo.

Hebben jullie trouwens al de 20 weken echo ingepland? Ik moet dit nog steeds doen. Het schijnt dat je daar niet te lang mee moet wachten als het lastig te plannen is met drukke banen.
20 weken echo word gepland voor mij, krijg daar via de post een uitnodiging voor. Hoef ik niets voor te doen.
Moeten jullie dat zelf regelen?
Ik heb de 20 weken echo zelf gepland, maar had nog heel veel keuze. We zijn wel flexibel qua werk dus dat maakt plannen wel simpel. Ik vind de 20 weken echo wel spannend!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven