Uitgerekend eerste helft van Juli 2021 *nieuw*

02-11-2020 19:25 508 berichten
Hallo Allemaal!

Hier is het nieuwe topic voor alle uitgerekende dames van begin juli 2021. Hier kunnen we gezellig kletsen over onze zwangerschappen, klagen over kwaaltjes of eeuwig twijfelen over namen ;)

Naam Leeftijd Uitgerekende datum Kindje nr Jongen/Meisje
Dametje1 32 28-06-2021 1
vogeltje85 35 04-07-2021 1 Meisje
Roanna1991 29 05-07-2021 1 Verassing
Kaonashi 27 05-07-2021 1
vijfje 38 05-07-2021 3 Meisje
ER_6_N 30 07-07-2021 2
florabora 31 08-07-2021 2
080520201 29 10-07-2021 1
moedertheresa 28 10-07-2021 1
NM1 22 10-07-2021 1
Maria_hoi 37 10-07-2021 2
Niccy007 29 12-07-2021 2 Jongetje ★
Paradijsvogel88 32 14-07-2021 1
Jufmevrouw 33 14-07-2021 2 Meisje
Pinguin15 29 16-07-2021 2
Nordic 39 16-07-2021 3

Wil je ook in de tabel, laat het dan even weten :)!
Voor de dames die zich al voorgesteld hadden in het vorige topic, misschien een idee omdat hier nog een keer even te doen voor de evt nieuwe dames die dit hoekje nog gaan vinden :).
anoniem_650974a61d63f wijzigde dit bericht op 03-09-2021 16:27
38.73% gewijzigd
Alle nieuwe dames, welkom :)

Ik ben sinds gisteravond begonnen met het opvangen van urine voor moeders voor moeders. Er staat nu dus een mooie blauwe fles en maatkannetje op het toilet :-D

Ik had een paar dagen geleden contact opgenomen met een kraamhulp (zzp’er). Kreeg een mailtje terug: zij kon de week waarin ik uitgerekend ben niet, want had al zorg in een ander gezin beloofd. Echt bizar hoe snel het gaat!

Over het werken: ik werk 36 uur. Ik wil sowieso naar 32 en dan in 4 dagen. De rest weten we nog niet 😛
Ik ga wat werk betreft naar 24 uur dan. Hoe en wat verder weten we nog niet.
(Er vanuit gaande dat ik mijn baan straks gewoon behoud natuurlijk)

Wat goed Vogeltje! Moeders voor moeders! Ik twijfel er een beetje over, vooral omdat ik nu eigenlijk weer 4 dagen naar kantoor ga en daar dus echt niet ga opvangen oid. Maar misschien ga ik straks ook weer 2 dagen thuiswerken en dan is het op zich wel weer heel anders. Misschien gewoon maar eens laten informeren...
08052020, ze zijn blij met ieder plasje dat ze kunnen krijgen 😉
Alle reacties Link kopieren
Gefeliciteerd allemaal!

Op naar allemaal zomer-babytjes :sun:
Een fijn vooruitzicht vind ik zelf nu het buiten steeds meer donker en koud wordt :lol:

Ik zou 14 juli 2021 uitgerekend zijn als alles goed mag gaan.
Het is mijn 3de zwangerschap. We hebben een baby van december 2019 (hij is nu dus 10 maanden) en de eerste keer had ik een missed abortion met 12 weken. Ik vind het weer super spannend, maar ook super leuk!
Ik vind het geweldig dat we dit opnieuw mogen meemaken en dat ons kindje een broertje of zusje gaat krijgen :cheer:

Het lijkt me gezellig hier mee te schrijven!
vogeltje85 schreef:
05-11-2020 19:23
08052020, ze zijn blij met ieder plasje dat ze kunnen krijgen 😉
Ik heb me gisteravond aangemeld inderdaad!! Vind het zo een mooi initiatief! En wij zijn zo gezegend dat het behoorlijk snel raak is, maar anders zou ik ook blij zijn dat er opties zijn
Hoe werkt dat met ophalen? Ik woon in een flat en kan het hier wel bij de deur zetten maar ze kunnen het gebouw niet in als ik er niet ben dus kunnen ze het alsnog niet ophalen haha.
Jufmevrouw schreef:
05-11-2020 20:27
Gefeliciteerd allemaal!

Op naar allemaal zomer-babytjes :sun:
Een fijn vooruitzicht vind ik zelf nu het buiten steeds meer donker en koud wordt :lol:

Ik zou 14 juli 2021 uitgerekend zijn als alles goed mag gaan.
Het is mijn 3de zwangerschap. We hebben een baby van december 2019 (hij is nu dus 10 maanden) en de eerste keer had ik een missed abortion met 12 weken. Ik vind het weer super spannend, maar ook super leuk!
Ik vind het geweldig dat we dit opnieuw mogen meemaken en dat ons kindje een broertje of zusje gaat krijgen :cheer:

Het lijkt me gezellig hier mee te schrijven!
haaii! ik heb je toegevoegd aan de tabel :-D
Wat leuk zo dicht op elkaar joh! Spannende periode zo de eerste 12 weken dan?
Alle reacties Link kopieren
Niccy007 schreef:
06-11-2020 10:27
haaii! ik heb je toegevoegd aan de tabel :-D
Wat leuk zo dicht op elkaar joh! Spannende periode zo de eerste 12 weken dan?
Leuk, dank je wel! Ik ben 14 juli uitgerekend en mijn leeftijd is 33.

Ja, geweldig zo dicht op elkaar, had ik heel erg op gehoopt, maar nooit verwacht dat het zo zou mogen zijn.
Super spannend allemaal, maar dankzij de vorige zwangerschap merk ik wel dat ik weer wat vertrouwen opgebouwd heb dat het ook goed kan gaan. Het bewijs ligt nu naast mij namelijk :proud: :heart:

Jij hebt ook al een kleintje rondlopen?
Yes! Eentje van aug 2018, was vorige keer eind juli uitgerekend maar hij besloot lekker nog bijna 2 weken te blijven zitten haha.

Even klagen hoor! Ik voel me nog steeds zo onwijs beroerd :( geen koorts meer maar echt wel goed ziek nog, en zo onwijs misselijk. Geen idee of t van de zwangerschap of de antibiotica maar ik krijg bijna niets weg. Hopelijk ist snel over pff.
Balen dat je je zo rot voelt Niccy. Hopelijk knap je snel op! Moet je nog lang antibiotica?
Lijkt mij in een flat ook wel lastig. Afhankelijk van hoe goed iedereen elkaar in de gaten houdt misschien ook wel weer anoniem? Misschien kun je zelf wel de kratten wegbrengen, of een ander moment afspreken. Of wellicht hebben zij super goeie ideeen, komt vast vaker voor!

Zooo phoe eerste werkweek bij mijn nieuwe job zit er op. Best pittig wel. Sowieso vind ik bij een nieuwe baas beginnen altijd best pittig, maar heb t idee dat het nu nog wel een beetje extra vermoeiend is. Wel volgehouden om de hele week op de fiets te gaan! Poeh waar ik dinsdagavond dacht dat ik nog niets van die extreme moeheid merkte, merkte ik dat vanaf woensdag eigenlijk wel. Slaap ook wat rommeliger, wat lichter, wat meer wakker enzo. Maar toch gelukt om vandaag nog een homeworkoutje voor de benen/billen te doen. Nu lekker even douchen en op de bank!

Hoe doen jullie dat eigenlijk met sporten nu? Ik was altijd aardig fanatiek met homeworkouts, toch wel om de dag/elke dag 20-30minuutjes voor werk. Ik merk dat nu het donkerder is ik het sowieso al lastiger vind, maar nu met de nieuwe job en niet meer thuiswerken en in de avond toch best moe, is het toch een aardige opgave. Ook vind ik het best lastig wat ik straks kan blijven doen enzo...
Alle reacties Link kopieren
Eindelijk tijd om wat uitgebreider op anderen te reageren (en niet alleen mezelf voor te stellen). Grappig om te lezen dat er best wat dames ‘sneller dan verwacht’ zwanger lijken te zijn, in ieder geval Vogeltje85, 08052020, en ik ook…Zou het te maken hebben met Corona? Meer thuis, minder reisstress? De vorige ronde duurde voor ons iets van 8x (waarvan 2x raak maar met vroege miskraam) en nu dus in 2, terwijl ik toch ook 2 jaar ouder ben.

Moedertheresa, zo’n situatie lijkt me zwaar en er is niks serieus waarmee ik je kan helpen. Met een knipoog dan: als je kind nog echt klein is (zeg < 6 maand) is je leefwereld toch beperkt tot ongeveer 2 m2 bank en de slaapkamer met wiegje, echt…ik ken iedere plank van mijn vloer uit mijn hoofd! Dus hoe klein je woont is dan niet zo heel super belangrijk voor je kind.

JufMevrouw zei iets over zomerkindjes: inderdaad! Wij hadden zelfs afgesproken dat we de pogingen zouden staken van zeg februari- april want in de winter bevallen leek ons voor mijn geestelijke gesteldheid niet goed. Fijn trouwens dat jij ook weer (zo snel?) zwanger was, maar ik weet hoe je je voelt; het blijft dan toch niet meer echt onbevangen allemaal.
Ik heb trouwens al wel de kraamzorg gebeld, want ik weet dat het in de zomer druk is: dat was met mijn dochtertje ook en die was ineens 3,5 week te vroeg waardoor het niet zo erg was. Maar ik wil geen risico lopen dat het ‘vol’ is. Dan maar jinxen inderdaad….

Idem voor Moeders voor Moeders, die heb ik gebeld en dat begint weer volgende week. De vorige keer voelde ik me totaal niet zwanger de eerste 20 weken (laat staan die eerste gruwlijke 12) en dan was dat het enige dat me eraan deed herinneren dat ik uberhaupt zwanger was. Overigens is het nu nog véél erger: 0 kwaaltjes. Echt 0. Volgens mij kun je het ook wegbrengen Niccy, maar ik zou gewoon even bellen. Ze helpen je graag en elke plas is er één!

Qua werk: mijn man en ik hebben het geluk dat we allebei universitair geschoold werk mogen doen met beiden een vast contract. We werken beide 28 uur (3 dagen en dan nog 4 uur verspreid over avonden, weekenden, als dochter slaapt). Dat was een bewuste keus en wij zijn er nog steeds heel blij mee; we krijgen beide ontzettend veel mee van hoe onze dochter opgroeit (en ook: ik ben totaal geen 100% moeder type, dus die 50:50 verdeling was wel een harde eis om er uberhaupt aan te beginnen. Mijn man is echt een baby- man gelukkig).

Sporten is echt drama: ik was nog zelden zo dun als na mijn bevalling maar nu met Corona....08052020 goed dat je sport en blijf sporten! Dat helpt serieus bij de bevalling, een beetje een fatsoenlijke basisconditie hebben. Maar tips? Misschien toevallig een mede stadsgenoot van je hier? Van mijn vorige cluppie hier bleek één van de dames letterlijk in mijn wijk te wonen! We drinken nog wel eens koffie met de kindjes erbij :D
Alle reacties Link kopieren
Ik wil wel meeschrijven :) vanochtend een test gedaan en positief! Volgens mijn berekeningen ben ik 14 juli 2021 uitgerekend, maar heb wel een langere cyclus dan 28 dagen dus het zou ook later kunnen zijn. Ik ben 29 en heb al een zoontje (volgende week 1 jaar). Bij ons zoontje duurde het een half jaar, nu in één keer raak! Vind het nog heel onwerkelijk dat het nu echt is (had al een tijd een voorgevoel, maar dat dat nu bevestigd is...). Vanochtend gelijk aangemeld voor moeders voor moeders en bij de vk.

Over sporten: de vorige keer had ik heel veel buikpijn in het begin, ook na het sporten. Tijdje niet geweest en bij 15 weken weer, maar daarna had ik ineens best veel bloedverlies. Gelukkig was alles goed, ik heb blijkbaar snel bloedverlies. Ook later in de zwangerschap nog regelmatig gehad. Vanaf ongeveer 20 weken aangemeld bij sporten voor zwangeren om toch een beetje fit te blijven. Voor nu ga ik nog even door bij mijn huidige trainster (in een clubje, dat heb ik nodig), maar wil toch ook wel weer blijven sporten straks. Ook wil ik deze keer iets met yoga doen, ik merkte dat ik niet goed genoeg voorbereid was bij de bevalling, in hoeverre dat kan dan, en wellicht geeft dit ook daarnaast nog wat rust. (Het hielp trouwens ook niet dat zoontje vier weken te vroeg was en ik er in mijn hoofd totaal niet klaar voor was)

Werk: ik werk 36 uur per week, wil dat ook blijven doen, deed ik ook voor geboorte zoontje. Wel wil ik deze keer meer op mezelf letten en eerder een pas op de plaats doen als dat nodig is. Ik weet niet meer wanneer we toen opvang hebben geregeld, maar hopelijk kan deze baby straks op dezelfde locatie terecht. Ik ga het wel gelijk aangeven als we het ook bekend hebben gemaakt in de omgeving.
Wat betreft kraamzorg weet ik niet zo goed, dat hebben we de vorige keer niet gehad. Ik zal wel weer z.s.m. aanmelden en dan komt dat vast goed.

Kwaaltjes: heb al veel gevoeld, haha. Opgeblazen gevoel, krampen, hoofdpijn, gevoelige borsten, steken in mn zij, beetje misselijk, last van mn rug. Vorige keer had ik vooral heel vaak buikpijn en op het laatst ook last van mn rug. Na de bevalling ook last van mn bekken gehad en een tijdje bij de fysio geweest. Hoop wel dat dat niet zo snel weer terug komt.

@ moedertheresa; wat een heftige situatie! Maar het gaat jullie vast lukken om een oplossing te vinden. Hopelijk brengt het niet teveel stress voor jou mee.

@ Nicky, wat vervelend! Hopelijk voel je je snel beter. Wel fijn dat je geen Corona hebt!
pinguin15 wijzigde dit bericht op 08-11-2020 19:48
0.14% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Oja, Nm1 en moedertheresa, dat van het slapen herken ik wel. Ben wel veel moe, maar toch slaap ik laat en word ik ‘s ochtends op tijd wakker. Vorige keer viel ik juist elke keer om
8 uur in slaap op de bank, haha, maar misschien komt dat nog.
Hi dames, ik klets ook graag mee. Ik had vrijdag al een hele lichte test en gisteren toch een hele duidelijke. Ik ben zwanger van nummer drie. Mijn kinderen zijn nu 4 en bijna 3. Ik ben er erg mee bezig in mijn hoofd en vind het maar moeilijk me op het werken te concentreren. Uitgerekende datum ligt denk ik rond 12 juli.
Ik voel er eigenlijk nog niet zoveel van dat komt vast nog wel, afgelopen zaterdag flinke buikpijn alsof ik ongesteld ging worden.
Hallo dames, even kort berichtje van uit hier! Nog steeds ziek helaas, inmiddels ook weer koorts. Dokters hebben me van top tot teen nagekeken en vinden nergens iets van een ontsteking die iets zou moeten veroorzaken ofzo, dus nu nog wat testen afwachten en anders denken ze toch aan een virus ofzo. Zodra ik me fitter voel zal ik wat beter mee lezen en reageren!
Alle reacties Link kopieren
@ Niccy, wat balen zeg! Hopelijk voel je je snel beter!

Welkom voor de nieuwe dames, op naar allemaal zomer baby’s!
Hier sinds vrijdag met vlagen behoorlijk misselijk. Helaas de hele dag wel wat last van. Het vooruitzicht dat, dat waarschijnlijk nog erger gaat worden is niet heel fijn op dit moment.
Ik eet gedurende de dag veel kleine beetjes, maar dit helpt maar nauwelijks. Gelukkig nog niet overgegeven. Even afwachten hoe het de komende dagen gaat!
Hoe gaat het bij jullie allemaal? En met de kwaaltjes?
Alle reacties Link kopieren
Oh, Roanna , dat heb ik ook sinds gister! Vorige keer helemaal niet zo erg gehad dus het overviel me ook een beetje ofzo. Ik heb gelukkig ook nog niet overgegeven, maar voel me wel slecht. Ik heb van die LU crackertjes naturel gekocht. Dat helpt voor mij redelijk goed (of naturel soepstengels). Ik las dat appels ook kunnen helpen, maar dat heb ik nog niet geprobeerd.
Niccy wat naar zeg, hopelijk knap je snel op!!

Welkom nieuwe dames!

Hier ook een gek slaapritme, of eigenlijk gebrek aan. Ik lig ‘s avonds echt wel rond 10 uur op bed, in t begin kon ik slecht inslapen, dat gaat nu gelukkig goed. Merk wel dat ik lichter slaap, vaker wakker ben, weer structureel moet plassen ‘s nachts en in de ochtend ook als mijn wekker niet gaat behoorlijk op tijd wakker ben. Vrijdag wel lekker een workout vanuit huis kunnen doen, dat was fijn. Vandaag wilde het alleen echt niet :nooo: dus ook maar gewoon aan toegegeven en even niet.

Woensdag volgens de app alweer 6 weken, best snel wel! Al lijkt de afspraak met de verloskundige nog ze ver weg (woensdag over 2 wkn). Gelukkig verder weinig klachten. Af en toe een wat onbestemd gevoel (niet echt misselijk), maar dat is verwaarloosbaar.

Heel erg in dubio wanneer we het willen vertellen, misschien wel na de eerste echo al wel aan onze ouderen mijn beste vriendin (ik vind het nu al zooo moeilijk het niet te zeggen, maar dat vind manlief echt niet leuk, die wil t eerst aan de ouders vertellen). Rest dan denk ik rond de kerst.
Maar nog maar beetje over nadenken, lastig lastig :confused:
Alle reacties Link kopieren
Beterschap Niccy, wat vervelend dat je zoveel last hebt, sterkte!

Wat sporten betreft ben ik nu veel actiever dan tijdens de vorige zwangerschap, omdat ik elke dag wel wandel en fiets met ons zoontje, en de halve dag achter hem aan ren ;-D Ik ben benieuwd of dat nog invloed heeft op hoe deze zwangerschap verloopt. Mijn bevalling duurde ongeveer 3 dagen, ik denk dat ik juist een redelijke conditie had door vooraf veel te hebben geslapen, want ik vond het niet heel zwaar, ondanks dat het een inleiding was met weeën-storm. Het was zelfs een van de mooiste ervaringen uit mijn leven :love: Ik keek er ook heel erg naar uit, maar moest bijna 42 weken wachten.

Het herstel duurde helaas wel lang. Ik had een bloeduitstorting en hechtingen, maar dat is allemaal goed gekomen. Alleen de bekkenklachten heb ik nog steeds, maar die krijgen nu ook niet de kans te herstellen. Dat is de reden dat man en ik gewacht hebben tot ons zoontje 9 maanden was om weer opnieuw te proberen. Ik vind het ongelooflijk dat we het nu alweer opnieuw gaan meemaken :flirting:
Oh jaa, zwemmen doe ik ook erg graag trouwens en is echt heerlijk tijdens de zwangerschap. Ik hoop dat de zwembaden snel weer open mogen! De vorige keer heb ik ook zwangerschapsyoga gedaan, dat was ook zo fijn, ik denk dat ik dat weer ga doen. Jullie thuis-work-outs klinken ook goed!

Qua kwaaltjes herken ik wat jullie schrijven, vooral misselijkheid heb ik last van en brandend maagzuur. Ik ben ongeveer 5 weken zwanger, dus verwacht wel dat komende weken weer even flink doorbijten zullen worden, maar ohhhh dat zijn de baby's allemaal waard :heart: al had ik natuurlijk liever minder last gehad :$

Slim Pinguin van die crackertjes. Ik heb van die Wasa vezelrijk, slechts 33 calorieën per stuk en ook handig voor de stoelgang. Al drink ik voor dat laatste ook dagelijks een glas Roosvice Pruimen. Tegen het zuur helpen rennies mij en melkproducten. En tegen de misselijkheid drink ik verse gemberthee. Vorige keer had ik medicatie nodig zo erg werd het, ik hoop deze keer zonder te kunnen..

14 december ga ik naar het ziekenhuis voor de eerste echo, dat duurt nog 5 weken. Wij gaan daarna een wenskaart laten maken met daarop een foto van mijn man, zoontje, ik en 2 babyschoentjes op de grond. Deze willen we versturen rond de feestdagen, met iets van 'Wij alle vier wensen jullie een geweldig 2021.' Ik hoop dat alles goed gaat en we de kaartjes kunnen versturen met dit geweldige nieuws!
Dag lieve zwangere vrouwen,

Mag ik me bij dit clubje voegen? Ik heb net een positieve test in handen en volgens de pregnancy+ app ben ik uitgerekend op 10 juli. Dit is baby nummer twee en ik ben 37, mama van een jongetje van 1. Ik woon in het buitenland en heb samen met man een eigen bedrijf.

Groetjes!
Welkom Maria!

Jufmevrouw lekker aan het bewegen! Hier gaat bewegen ook wel (op de fiets naar t werk als het droog is en lekker met de hond wandelen) alleen zou er graag nog wat krachttrainig/YouTube workouts blijven doen, maar merk dat dat even niet gaat.

Hier dinsdag einde dag mijn potjes voor moeders voor moeders opgehaald! Meer dames hier die meedoen?
Alle reacties Link kopieren
Ja ik doe ook mee, heb ze ook dinsdag gekregen! Iets heel gênants maar ik vind t soms nog best moeilijk om in die ‘maatbeker’ te plassen😅
Door thuiswerken zal ik deze keer de potten wel sneller vol hebben
@08052020 ik kan de app van Freeletics aanbevelen! Ik doe het nu al tien maanden na de geboorte van ons zoontje en ik voel me echt zoveel sterker. Het kost me maar twintig minuten elke ochtend en toch best vaak spierpijn, dus er wordt wel wat in werking gezet.
Pinguin15 schreef:
12-11-2020 19:32
Ja ik doe ook mee, heb ze ook dinsdag gekregen! Iets heel gênants maar ik vind t soms nog best moeilijk om in die ‘maatbeker’ te plassen😅
Door thuiswerken zal ik deze keer de potten wel sneller vol hebben
Ik werk op kantoor, maar drink wel aardig veel. Gister dagje vrij en nu al 2 kannen vol. Morgen en t weekend maar even alleen ochtendurine opvangen.
Maria_hoi schreef:
12-11-2020 19:44
@08052020 ik kan de app van Freeletics aanbevelen! Ik doe het nu al tien maanden na de geboorte van ons zoontje en ik voel me echt zoveel sterker. Het kost me maar twintig minuten elke ochtend en toch best vaak spierpijn, dus er wordt wel wat in werking gezet.
Oeh thanks voor de tip!! Ook veel geschikt als je dus zwanger bent? Dat je door kan blijven trainen? Kost die geld?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven