Uitgerekend eerste helft van Juli 2021 *nieuw*

02-11-2020 19:25 508 berichten
Hallo Allemaal!

Hier is het nieuwe topic voor alle uitgerekende dames van begin juli 2021. Hier kunnen we gezellig kletsen over onze zwangerschappen, klagen over kwaaltjes of eeuwig twijfelen over namen ;)

Naam Leeftijd Uitgerekende datum Kindje nr Jongen/Meisje
Dametje1 32 28-06-2021 1
vogeltje85 35 04-07-2021 1 Meisje
Roanna1991 29 05-07-2021 1 Verassing
Kaonashi 27 05-07-2021 1
vijfje 38 05-07-2021 3 Meisje
ER_6_N 30 07-07-2021 2
florabora 31 08-07-2021 2
080520201 29 10-07-2021 1
moedertheresa 28 10-07-2021 1
NM1 22 10-07-2021 1
Maria_hoi 37 10-07-2021 2
Niccy007 29 12-07-2021 2 Jongetje ★
Paradijsvogel88 32 14-07-2021 1
Jufmevrouw 33 14-07-2021 2 Meisje
Pinguin15 29 16-07-2021 2
Nordic 39 16-07-2021 3

Wil je ook in de tabel, laat het dan even weten :)!
Voor de dames die zich al voorgesteld hadden in het vorige topic, misschien een idee omdat hier nog een keer even te doen voor de evt nieuwe dames die dit hoekje nog gaan vinden :).
anoniem_650974a61d63f wijzigde dit bericht op 03-09-2021 16:27
38.73% gewijzigd
.x.
anoniem_650974a61d63f wijzigde dit bericht op 06-09-2021 12:58
99.58% gewijzigd
x
anoniem_650974a61d63f wijzigde dit bericht op 06-09-2021 12:58
0.00% gewijzigd
Fijn die goed echo’s! Oh Roanna dat mis ik echt, leuke dingen bestellen! De post werkt hier niet in Ecuador dus online shoppen kan niet :/ Ik wacht nog steeds op pakjes uit Nederland die vorig jaar december zijn verstuurd. Ik zal ze wel nooit krijgen. Het baby spul dat ze hier hebben is ook helemaal niet zo leuk en heel duur. Vorig jaar heb ik een koffer vol uit NL van voornamelijk de HEMA meegenomen. Het allerkleinste spul heb ik alweer weggegeven. Ik ken genoeg arme mensen hier dus dan is het fijn om ze iets te kunnen geven. Had alleen niet bedacht dat ik het zelf alweer zo snel nodig zou hebben!
Welkom dametje1 :)

Wij willen ook graag weten wat het wordt. Vooral uit praktisch oogpunt :p. Ik denk dat we het misschien alleen aan directe familie laten weten wat het wordt, maar dat weet ik nog niet.

Hier nog geen hormonaal gedrag. Al ben ik het de hele tijd misselijk en moe zijn soms wel even helemaal zat, haha
Niccy007 schreef:
27-11-2020 20:16
haaii!! Gezellig dat je bij ons komt, ik zal je in de tabel zetten :-D Heb jij de termijn echo al bijna of al gehad? :)

Jaa heel gezellig!

Ik heb de termijnecho op 7 december, ik kan niet wachten tot het weer zo ver is. De eerste echo vond ik ook al zo spannend 😍
Oeh leuk de eerste pakjes gekocht!! Ik kan me nog aardig inhouden. Alleen een slabbetje, rompertje en t-shirtje besteld voor het vertellen straks, verder nog niks.

Ik wil eigenlijk ergens wel graag weten wat het wordt, manlief niet. Dus voorlopig houden we het op niet. En dan zien we wel hoe het zal lopen.
Alle reacties Link kopieren
Even een weekje wat minder actief geweest, was druk met van alles en mijn zoontje was ook ziek en krijgt kiezen. Hij slaapt nu al twee weken moeilijk. De combi met zwanger zijn is wel pittig zo, al kon ik daarvoor ook niet zo goed tegen lang gebroken nachten..

Jufmevrouw Wel heel fijn dat jij je nog zo goed voelt! Hoe gaat het inmiddels? Heb je niet ook dat het nog wat onwerkelijk voelt, juist omdat je minder voelt? De vorige keer voelde het voor mij pas 'echt' bij de echo.
Hopelijk zit deze keer de placenta aan de goede kant, ik vond het schoppen en draaien het leukste aan de zwangerschap.
Koemelkallergie lijkt me ook pittig! Voor je daar achter bent.. Vingervoeden schiet dan qua hoeveelheden ook niet op denk ik? En inderdaad, om de 2 uur en ook nog kolven, poeh!
En toch wel 'grappig' want bij de vorige zwangerschap viel ik in het begin ook alleen maar af. Dus jouw zwangerschap lijkt best wel op mijn vorige tot nu toe! Hoop niet dat ik er 30 kg bij krijg, maar ja. Blijf nu nog rond startgewicht (mijn gewicht fluctueert altijd heel erg tussen paar kg). Vorige keer ben ik iets van 10/11/12 kg aangekomen. Startgewicht is nu 1 of 2 kg hoger dan de vorige keer, maar toen ben ik ook nog 3/4 kg afgevallen in het begin.
Wat leuk dat jullie het met de nieuwjaarskaart gaan bekendmaken!

Dametje1 Welkom! Het is allemaal ook spannend!

vogeltje85 Ohh dit is wel de reden dat ik er niet heel veel over praat (misschien dat het daarom nog een beetje diep zit ook). Ik had zelf een hekel aan vrouwen die hun eigen ervaring te pas en te onpas deelden, maar gelukkig kon ik het tijdens mijn zwangerschap redelijk loslaten. Hoop niet dat je het hierdoor extra spannend vindt! Het gaat bij iedereen weer anders, denk ik maar zo.
Wat fijn dat je een kloppend hartje hebt gezien!

08052020 Fijn dat je een goede echo had en ook heel fijn dat je manager zo reageerde! Kunnen blijkbaar nog veel werkgevers van leren, wat ik van de week allemaal las op facebook bij het artikel over zwangerschapsdiscriminatie (maarja, facebook hè)

Niccy Wat balen dat je je zo lang zo slecht voelt! Hoe voel je je inmiddels? Hopelijk wordt het snel beter. En jammer dat je minder ver bent dan gedacht, maar wat fijn dat je een kloppend hartje zag! :) Wel fijn om te weten dat je met bijna 7 weken toch ook al wel wat ziet, ik vermoed namelijk dat ik woensdag toch niet helemaal 8 weken ben. En ik zou je gevoel volgen met je functioneringsgesprek. Je kunt ook wachten tot je het met meer mensen hebt gedeeld, maar dat is net wat jij fijn vindt. Je hóeft het in ieder geval nog niet te vertellen. Ik las in mijn vorige zwangerschap dat je het wettelijk uiterlijk 3 weken voor de start van je verlof moet vertellen, maar já, die buik hè :P
Hormonaal ben ik ook zeker en i.c.m. gebroken nachten moet ik wel vaak huilen/ben ik vaak verdrietig (nu al 2 dagen achter elkaar :-$) En inderdaad, soms ook al die kwaaltjes helemaal zat 'ik wil niet meer zwanger zijn!!!', 1 seconde later: jawel toch wel!

Roanna1991 Ik herken dat je je druk maakte om de inwendige echo, ik kwam er de vorige keer pas op de dag zelf achter en vond het heel spannend. Maar de vk deed het heel fijn, er was nauwelijks aandacht voor (ja ook logisch, maar in je hoofd kan het helemaal zo'n ding worden). Wat leuk om het met Sinterklaas te vertellen!
En wat leuk dat je al pakjes hebt gekocht! Ik had dat bij de eerste nog niet echt dus hij kreeg eerst iets van het ziekenhuis aan in een paar maten te groot. Zodra ik weet wat het wordt ga ik dat dus ook zeker doen deze keer! En op zich kan een blauw pakje ook wel voor een meisje, misschien niet als eerste pakje. In het begin heb je nooit genoeg pakjes haha.

Maria Fijn dat je nog kan sporten! Ik wilde ook doorsporten, maar ik voel me al niet goed genoeg in het gewone dagelijks leven, dus ik laat het maar even zitten voor nu.
Wat balen van de post daar, dat is echt super jammer. Kom je nog vaak in Nederland? Dat zal nu ook wel niet zo makkelijk gaan.

Nooit1blijvenzitten Oh dat is wel een heel stuk minder ver dan jullie zelf dachten! Maar voor hetzelfde geld komt jullie kindje 2 weken te vroeg ;)

Wat betreft buik/darmen: Dat van de opgeblazen buik herken ik heel erg! Ik merkte ook gister dat mijn broek aan het eind van de dag toch wel erg strak zit, dus heb toch maar weer de zwangerschapsbroeken erbij gehaald. Ik merk het ook heel erg aan mijn darmen, het is normaal al niet wat het moet zijn, maar nu helemaal niet. Wat bij mij aardig helpt, op aanraden van de vk de vorige keer: Roosvicee pruimen en voldoende drinken.
Vanochtend een foto gemaakt en ik ben nu ongeveer al even 'dik' als dat ik de vorige keer met 13/14 weken was. Dat wordt nog wat, haha. Al had ik de vorige keer een redelijk bescheiden buik, dat scheelt ook.
Wel fijn dat ik nu thuis moet werken en als mijn moeder hier is om op te passen heb ik of een trui aan waarin je het niet ziet, of ik hou mijn buik even in.

Qua wachten: ik vind het nu ook zo lang duren. Maar ik heb woensdag de eerste echo! Volgens de berekening n.a.v. laatste menstruatie zou ik dan 8 weken zijn, maar voor mijn gevoel wordt dat wel iets 'terug gezet'.
Ik vond de vorige keer dat wachten wel beter worden vanaf het moment dat we het bekend hadden gemaakt, dan kun je er veel meer over praten.

Geslacht: Wij willen het wel weten, ik kan niet zo goed tegen verrassingen :biggrin:. Vorige keer hebben we het geheim gehouden, maar mijn man wil dat niet meer, dus dan gaan we het deze keer wel vertellen. Maar ik zal geen gender reveal party ofzo doen en ook niet met jan en alleman delen denk ik.
Alle reacties Link kopieren
Ik had trouwens vanavond best wat buikpijn, wat ik toch weer heel spannend vind! Geloof wel dat het darmen waren, het was na een tijdje over. Nu wel een beetje kramp onderin. Heel irritant dat ik me dan nu weer bijna zorgen ga maken, de vorige keer had ik dit zo’n beetje continu dus ik zou beter moeten weten. Die eerste weken maken het dan toch wel extra spannend.
Pinguin15 schreef:
29-11-2020 23:14
Ik had trouwens vanavond best wat buikpijn, wat ik toch weer heel spannend vind! Geloof wel dat het darmen waren, het was na een tijdje over. Nu wel een beetje kramp onderin. Heel irritant dat ik me dan nu weer bijna zorgen ga maken, de vorige keer had ik dit zo’n beetje continu dus ik zou beter moeten weten. Die eerste weken maken het dan toch wel extra spannend.
Herkenbaar! Had dit ook in mijn 8ste week geloof ik, na een lange wandeling, kreeg ik toch wel onderin mijn buik wat pijn. En dat is dan wel even schrikken. Ik merk nu wel dat ik het zat ben om steeds moe te zijn.. Dat ik het idee heb dat ik een soort vicieuze cirkel zit, van door het slapen blijf ik ook moe ofzo.. Hoop echt dat ik mij na de 12 weken beter ga voelen..

Hoe gaat het bij jullie? Hebben jullie ook al nagedacht over de Niptest?
Zojuist een goede echo gehad in het ziekenhuis. Ik was zwanger geworden na een vruchtbaarheidsbehandeling, dus moest daarom nog naar het ziekenhuis. Volgens hun berekeningen 7 weken en 3 dagen zwanger, dat klopt ook met de eerdere gegevens. Eisprong ook gezien met een echo. En het is er ook gewoon eentje. Erg opgelucht na zo'n behandeling heb je een grotere kans op twee.

Leuk al die creatieve sinterklaaskado's. Lijkt me ook wel leuk, maar ik vraag me af of mijn ouders het zouden snappen.
Alle reacties Link kopieren
Oh wat fijn nordic! En ik kan me de opluchting voor 1 ipv 2 ook wel voorstellen.

Dametje1, ja herkenbaar. Ik ben vooral klaar met die algehele malaise, haha dat klinkt trouwens wel heel dramatisch.
Wij gaan sowieso de NIPT doen, maar wel zonder nevenbevindingen. Hebben we de vorige keer ook gedaan. Wat me er nog van bij staat trouwens, volgens mij hadden ze gezegd dat je zou worden gebeld als er wat uit kwam. En toen werd ik gebeld, dus mn hart sloeg even over, maar ze belden dus blijkbaar sowieso. Dat ga ik deze keer wel even goed navragen.
Fijn dat echo goed was Nordic.

Héél herkenbaar, het zat zijn van de algehele malaise. Vermoeidheid vind ik nog wel gaan, maar die misselijkheid de hele tijd... pfff.

Wij gaan ook de NIPT doen met nevenbevindingen
Alle reacties Link kopieren
Hoi dames!

Wat wordt hier al lekker actief geschreven, ik ga proberen vanaf nu wat actiever mee te schrijven. Hoe voelen jullie je? Hier gaat het op vermoeidheid na best oké!

Vanmiddag de eerste echo gehad en een mooi kloppend hartje gezien. Zo fijn!! Wij gaan ook voor NIPT met nevenbevindingen. Uitgerekende datum twee daagjes bijgesteld naar 12/07.
Alle reacties Link kopieren
Wij doen ook een NIPT met nevenbevinding, deden we bij de eerste ook.
Die was trouwens 3.5wk te vroeg dus pinguin dat zou 1.5wk beter zijn hihi

Ik hoop dat alle misselijke en moeie dames snel opknappen of anders in de kerstvakantie lekker kunnen bijslapen! Het wordt beter, echt

Hier 0.0 indicatie dat ik zwanger ben. Behalve dan kloppend hartje, nogmaals gezien omdat ik gynacologisch onderzoek moest nav twee keer afwijkend uitstrijkje :nope:
Alle reacties Link kopieren
Wat fijn paradijsvogel!

Haha nooit1blijvenzitten, dat is inderdaad beter dan! Ging het allemaal goed met je eerste? Wanneer krijg je uitslag van het onderzoek?

Ik ben sinds gister best wel verkouden waardoor het ook wat druk in mn hoofd geeft. Heb me na de eerste afspraken vanochtend ziekgemeld zodat ik rustig aan kan doen. Heb ook even geslapen vanmiddag. Ik hoop heel erg dat het morgen beter is, anders vrees ik dat ik de echo moet verplaatsen.
Heyyheyy,

Hebben jullie weleens last gehad van bloedingen? Ik heb op dit moment bloedingen en probeer niet in paniek te raken maar dat is nog best moeilijk. Ik heb verder geen buikpijn, ik hoop zo dat het niks voorstelt maar heb toch een slecht voorgevoel :-(
Alle reacties Link kopieren
@Pinguin, balen! Hopelijk voel je je morgen beter!
@ Dametje, ik lees net nog op een website dat 1 op de 5 vrouwen bloedverlies heeft tijdens de zwangerschap. Dit hoeft niks te betekenen. Als je, je zorgen maakt kun je de verloskundige toch even bellen?!
Alle reacties Link kopieren
Dametje1; ik snap je paniek. Tijdens mijn eerste zwangerschap heb ik veel bloedingen gehad. Het begon met vrij veel bloedverlies in week 15, nadat ik had gesport (maar misschien was dat toeval). Daarna vanaf 25-30 weken regelmatig. Ik kreeg de eerste keer ‘s avonds de bloeding en heb toen heel onrustig geslapen. Volgende dag gelijk vk gebeld en ik mocht langskomen voor een extra echo, maar ze kon me aan de telefoon al redelijk geruststellen omdat ik geen krampen had verder.
Later was ik er soort van aan gewend, prettig was het niet, maar ze konden niet zien waardoor het kwam. Waarschijnlijk was het weefsel in mijn baarmoedermond wat dun. Ze zei dat ik het kon vergelijken met dat sommige vrouwen vaak een bloedneus krijgen, de slijmvliezen worden dunner.

Als je het niet vertrouwt kun je altijd bellen he! Ik denk alleen dat ze op dit moment niet veel kunnen doen, maar al is het maar even om je verhaal te doen bij een deskundige.
Alle reacties Link kopieren
Poeh Dametje1, dat is schrikken. Ik heb geen ervaring met bloedingen. Ik ga heel hard voor je duimen dat alles goed is!
Alle reacties Link kopieren
Mijn echo van vanmiddag wordt helaas verplaatst :cry: ik belde of ik eventueel wel mocht komen met een negatieve coronatest, maar hun beleid is gewoon dat je met klachten niet mag komen. Begrijpelijk maar wel super jammer!
Zitten er straks wel maar 2 weken tussen de 1e en 2e echo, dus hoef tussendoor niet zo lang te wachten.
Bedankt voor de lieve berichten!

Ik heb net gebeld met de verloskundige en kan zometeen terecht voor een echo. Ze kon mij ook al een beetje geruststellen maar uiteraard geen garantie geven.
Alle reacties Link kopieren
Goedemorgen allemaal, gefeliciteerd met alle goede echo's die afgelopen week voorbij zijn gekomen :heart:

Maar @Dametje, wat zul je geschrokken zijn :hug: Bloed kan verschillende oorzaken hebben, ik hoop dat alles goed gaat en je inmiddels meer duidelijkheid hebt.

@Maria, Hema heeft zoveel leuks voor baby's, vind ik ook hoor. Ga je dit jaar weer shoppen in Nederland of is dat nog even afwachten i.v.m. Corona?

En nee ik ben niet bang opnieuw aan te komen, aangezien ik dus al 2x zoveel afgevallen ben. Ik zou het natuurlijk wel heel erg fijn vinden wanneer ik minder kilo's hoef te verliezen straks, maar ik vertrouw erop dat mijn lichaam zelf aangeeft wat het nodig heeft. Deze zwangerschap is wat dat betreft heel anders dan de andere keren, dus wie weet blijft de schade deze keer beperkt qua kilo's :proud:

Vorige keer droeg ik nu al zwangerschapsbroeken, terwijl ik nu nog makkelijk in mijn eigen broeken pas.

@Nooit1blijvenzitten, gezellig dat je hier blijft meeschrijven! De marge is toch ongeveer 5 weken he (van 37 weken tot 42 weken), al gun ik dat laatste niemand, want ik vond 41 weken zwanger zijn de vorige keer al zooooo lang :$

@Roanna, alvast veel plezier komend weekend met het vertellen! Wij hebben deze keer weer kadootjes gegeven en dat was zo leuk. Die eerste reacties blijven toch goud waard. Andere mensen krijgen een kerstkaart, ik heb nu al zin die te versturen. Wat voor pakje(s) hebben jullie ingepakt?

En wat schattig van die 2 babypakjes :heart: Ik heb ook al 2 rompertjes gekocht. Met zoontje had ik veel pakjes, hij was een winter baby, maar nu krijgen we een zomer baby en denk dat die meestal alleen rompertjes aan hoeft met de temperaturen in NL in de zomer? Hebben anderen hier al over nagedacht?

Wij hadden de vorige keer bijna niks in maatje 50, bijna alles 56 omdat veel mensen zeiden dat 50 erg klein was en ze er heel snel uitgroeien. Ons kindje bleek 'maar' 3 kilo te zijn, dus die paste maat 50 prima en we hebben toen nog best wat bij moeten kopen. Dat was geen ramp, maar ik heb nu al wel 2 rompertjes in maatje 50 gekocht. Als ik die vasthoud, droom ik even helemaal weg en fantaseer dat daar straks weer een kleine baby in ligt :love:

@080520202, super hoe je manager reageerde! En ook helemaal terecht toch, al hoor je ook wel eens dat er anders gereageerd wordt op het werk.

@Nordic, fijn dat het er 1 is, met een prachtig kloppend hartje. Hoe vind jij de zwangerschap tot dusver te combineren met een kleuter en een peuter?

@Vogeltje, spannende en leuke en drukke maand voor jullie denk ik? Ook nog een verhuizing, druk maar ook heel leuk!

@Niccy, ben je helemaal opgeknapt? Hormonaal herken ik wel haha, op bepaalde momenten. Geduld van man wordt hier soms ook op de proef gesteld.

@Pinguin, och wat balen van je echo! Ik snap dat het beleid is in deze tijd, maar het is wel erg jammer. Wanneer mag je nu komen? En ga je sowieso een Corona test doen? Ik hoop dat het een 'gewone' verkoudheid is, beterschap :hug:

Hier trouwens ook een zoontje dat wat extra aandacht nodig had en de combinatie met zelf zwanger zijn vind ik dan ook wel ff pittig. Hij heeft zijn 11 maanden spuitjes gekregen vorige week. Ik merk dat ik wel last heb van de misselijkheid wanneer ik minder uitgerust ben. Gelukkig helpt de vitamine B6 en gemberthee bij mij deze keer goed.
En ja, ik voel mij anders zwanger dan de vorige keren, maar niet minder zwanger. Dus ik kijk wel uit naar de echo natuurlijk, maar voel mij gelukkig niet continu onzeker.

De eerste weken met ons zoontje waren door de koemelkallergie echt zwaar. Hij huilde 23 van de 24 uur. Ik kon niet herstellen van de bevalling en we konden niet wennen, want we waren op zoek naar wat hem kon helpen. Bij huisarts, kinderarts, osteopaat, homeopaat en consultatiebureau geweest, maar die kwamen niet verder dan dat we flesvoeding moesten overwegen en we moesten hem maagbeschermers geven en nog een medicijn tegen verborgen reflux. Het hielp allemaal niks, en wat voel je je dan waardeloos :cry:

Het was de lactatiedeskundige die koemelkallergie benoemde en binnen 2 dagen hadden we een rustige, vrolijke baby (ik gaf nog borstvoeding, dus kon relatief makkelijk alle melkproducten schrappen). Daarna is het ook door de arts vastgesteld en kon ik na een half jaar overstappen op Neocate flesvoeding. Daar doet hij het gelukkig heel goed op. We hopen wel dat hij over de allergie heen gaat groeien, maar dat is nu nog niet het geval (we introduceren elke 3 maanden melkproducten in overleg met de arts, maar tot dusver ging dat telkens meteen mis).

Het schijnt dat koemelk allergie wel in families meer voorkomt, dus bij zijn broertje of zusje zullen we sneller de signalen herkennen, al hoop ik enorm dat dit leed ons deze keer bespaard zal blijven. Het is niks vergeleken met wat sommige andere ouders meemaken. Toch hoop ik deze keer op een kraamtijd waar ook ruimte is om te genieten.


Het lijkt erop dat wanneer jullie de termijn echo krijgen ik pas mijn eerste echo heb, haha, maar dan mag ik 2 weken later gelukkig al wel weer kijken (dan zou ik rond de 12 weken zijn). Wij hebben hier voor gekozen omdat de eerste zwangerschap met 10 weken mis is gegaan, dus na die 10 weken wil ik sowieso nog wel 'snel' nog een keer kijken. Het was toen een missed abortion, dus helemaal geen bloed of krampen, alleen een voorgevoel, dus dat vond ik destijds wel heftig. Maar deze keer wel veel vertrouwen weer in mijn lichaam en dit kindje. De eerste echo dus 14 december en 2 weken later de termijn echo. Ons geduld wordt wel op de proef gesteld, maar ik vind het ook wel iets moois hebben om straks (hopelijk) al een heel kindje te kunnen zien.

Geslachtsbepaling: ik twijfel deze keer heel erg, want het lijkt me ook wel heel speciaal om er tijdens de geboorte achter te komen. Ik denk alleen niet dat ik zo veel geduld kan opbrengen haha. Willen jullie het wel allemaal weten? Ik lees hier al verschillende ideeën.
Wat het uiteindelijk wordt maakt ons niet uit, een gezond kindje voelt al zo speciaal, zowel een jongetje als een meisje is uiteraard zeer welkom. Ik fantaseer ook al over mijn zoontje als grote broer, haha, ook al is hij dan nog maar anderhalf, dus hij zal er zelf niet zo veel van meekrijgen :proud:
Alle reacties Link kopieren
Dametje1 schreef:
02-12-2020 11:27
Bedankt voor de lieve berichten!

Ik heb net gebeld met de verloskundige en kan zometeen terecht voor een echo. Ze kon mij ook al een beetje geruststellen maar uiteraard geen garantie geven.

Goed dat je gebeld hebt, ik duim voor jou!
Alle reacties Link kopieren
Ik mag nu volgende week donderdag komen. Er was wel alleen plek voor de echo, dus het verdere consult gebeurt dan telefonisch, maar dat is prima. Ik keek heel erg uit naar vandaag, maar toch vind ik het uitstellen minder erg dan ik had verwacht ofzo. Ergens het gevoel dat het wel goed komt, maar toch moeilijk om daar op te vertrouwen.
Ik heb inderdaad wel een coronatest gedaan, kon net al terecht dus dat is mooi! Nu afwachten.

Ik heb sinds het weekend toch maar een zwangerschapsbroek aan, aan het eind van de dag zitten mijn gewone broeken toch te strak. Ik maakte het weekend een foto en ik was al even dik als de vorige keer met 13/14 weken🙈

Ik heb hetzelfde als jij, Jufmevrouw, vooral met vermoeidheid wordt de misselijkheid erger. En ik voel me ook anders zwanger, soms voel ik me zelfs niet zwanger, maar wel minder onzeker. Kan het beter relativeren. ‘Na positieve test geen bloedverlies of krampen dus komt goed’ ofzo. Dit ken ik niet van mezelf haha.

Super heftig van de koemelkallergie! Hoop dat het jullie volgende kindje wordt bespaard. Wel fijn dat je het met bv wel snel wat aan kon doen.

Het lijkt mij ook speciaal om pas bij de geboorte het geslacht te weten, maar dat kan ik echt niet aan qua geduld en nieuwsgierigheid 😇
Nou ik ben net geweest voor een echo en het gaat goed met de baby die was lekker bewegelijk, dus dat is wel een opluchting.. ze kon wel zien waar de bloeding vandaan kwam en zag ook een stolseltje wat er nog uit moet, dus ik vind het nog steeds maar spannend allemaal..

@pinguin wat vervelend dat je de echo nog niet kan doen, volgende week extra van genieten. Het blijft gewoon heel bijzonder vind ik.

@jufmevrouw de koemelkallergie lijkt mij wel heel vervelend en het lijkt mij dat het een spannende tijd is omdat je niet weet wat er aan de hand is.
Ik wil wel graag weten wat het is, al lijkt het mij tijdens de geboorte ook wel heel speciaal. Ik heb geen voorkeur en het belangrijkste voor mij is dat het gezond is, maar toch ben ik wel heel nieuwsgierig naar mn baby..

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven