Uitgerekend eerste helft van Juli 2021 *nieuw*

02-11-2020 19:25 508 berichten
Hallo Allemaal!

Hier is het nieuwe topic voor alle uitgerekende dames van begin juli 2021. Hier kunnen we gezellig kletsen over onze zwangerschappen, klagen over kwaaltjes of eeuwig twijfelen over namen ;)

Naam Leeftijd Uitgerekende datum Kindje nr Jongen/Meisje
Dametje1 32 28-06-2021 1
vogeltje85 35 04-07-2021 1 Meisje
Roanna1991 29 05-07-2021 1 Verassing
Kaonashi 27 05-07-2021 1
vijfje 38 05-07-2021 3 Meisje
ER_6_N 30 07-07-2021 2
florabora 31 08-07-2021 2
080520201 29 10-07-2021 1
moedertheresa 28 10-07-2021 1
NM1 22 10-07-2021 1
Maria_hoi 37 10-07-2021 2
Niccy007 29 12-07-2021 2 Jongetje ★
Paradijsvogel88 32 14-07-2021 1
Jufmevrouw 33 14-07-2021 2 Meisje
Pinguin15 29 16-07-2021 2
Nordic 39 16-07-2021 3

Wil je ook in de tabel, laat het dan even weten :)!
Voor de dames die zich al voorgesteld hadden in het vorige topic, misschien een idee omdat hier nog een keer even te doen voor de evt nieuwe dames die dit hoekje nog gaan vinden :).
anoniem_650974a61d63f wijzigde dit bericht op 03-09-2021 16:27
38.73% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Pinguin15 schreef:
10-12-2020 11:43
Jaaa, net weer terug :heart: Ik zag alleen een vlek maar ze zei vrij snel: het hartje klopt. Dus dat was het belangrijkste. En het is er maar 1, haha.
Ohh wat fijn, gefeliciteerd! :heart:

Ik hoop ook op 1 tegelijkertijd :P maar kloppend hartje is belangrijkste uiteraard! Super.

Het lijkt mij ook wel gek daar terug te zijn. Een jaar geleden de laatste controle gehad en een verdieping hoger bevallen, en nu bijna precies een jaar later de eerste echo van ons 2de kindje. Wauw, mooi hoe het kan lopen :love:

Zijn er nog meer dames die meteen in het ziekenhuis lopen of gaan jullie allemaal naar verloskundige praktijken?
Ik ga nog wel naar de verloskundigenpraktijk. Ik was pas op moment van de bevalling overgedragen aan het ziekenhuis, maar wel daar bij de verloskundige geloof ik, niet bij de gynaecoloog. Denk ik, haha.
Ik heb hetzelfde Jufmevrouw, zat precies een jaar na de bevalling alweer bij de gynaecoloog. Kloppend hart gehoord (en maar eentje gelukkig) vorige week. Ik zag nog niet veel in de vlek die de baby was, maar gyn zag al bolletjes als handen en voeten.

Ik ben op vakantie ik Mexico en hier hebben ze zulke leuke, schattige baby kleren. Hij/zij is al helemaal voorzien! En een fractie van de prijs wat we normaal voor goede kwaliteit in Ecuador betalen!
Jemig Niccy wat een verhaal! Wat een zorgen...
En echo s zo'n altijd zo ellendig spannend zeker als je al een keer een miskraam hebt gehad, zag jufmevrouw dat ook iets over zeggen.
Voor mij dochtertje zat ook een vroeger miskraam, vandaar dat ook nu ook niet zo positief ben. Al heb ik wel al 2x een kloppend hartje gezien.
Enfin... deze echo's zijn spannend en dan straks de 20 weken óók weer...
Iedereen die nog een eerste echo moet: houd vol, houd moed!
Ha pinguin: fijn dat het er goed uitziet! En ook 1. Ja die foto van de eerste echo, bijna niets op te zien. Maar toch er zit iets met een hartje in je buik!

@Niccy: poeh dat is ook heftig geweest! Hopelijk nu een betere start.

@nooit1blijvenzitten: ik hoop dat alles goed zit, spannend weekend zo.

@maria: dat klinkt heerlijk, vakantie in Mexico! Geniet ervan.

Mijn dochtertje van 3 vroeg van de week: mama zit er een baby in je buik? Oef daar schrok ik van. Ik heb maar snel nee gezegd, dat ik gewoon een beetje dik ben, ik wilde ze nog niets vertellen totdat het wat verder is en we ook anderen op de hoogte gebracht hebben. Ze kunnen niets voor zich houden.
Hebben jullie al bandenpijn?
Ik lig nu een klein half uurtje in bed en kreeg ineens een mega steek in mijn zij, bleef ook aanhouden. Daarna kwam het ook vanuit mijn lies met uitstraling naar het bovenbeen. Vertelde het een vriendin en die zei dat het ook het bekken kon zijn. Ervaringen hier? Mijn bekkenklachten na en bandenpijn tijdens de vorige zwangerschap was niet te vergelijken met dit.
@pinguin15 dat klinkt als heftige pijn. Ik heb bandenpijn nog niet zo ervaren, wel dat het pijnlijk is aan de onderkant van m’n buik. Maar een prima te verdragen pijn, eerder beetje beurs ofzo..

Hoop dat de pijn inmiddels is weggetrokken..
Ja het bleek uiteindelijk darmen.. werd midden in de nacht werd ik wakker van erge pijn en heb toen maar even lang op de wc gezeten. Echt alles deed zeer, zelfs gewoon liggen. Ben wel wat gewend qua buikpijn, maar pfoe. Man had een kruik voor me gemaakt en water en paracetamol gehaald maar dat hielp allemaal niks (wel super lief van hem! Hij was ‘s nachts ook wakker geworden van mij en ik bleef sorry zeggen maar dat was allemaal niet nodig enzo).
Ben wel blij dat dat het waarschijnlijk was want ik zag het al voor me dat de bekkenklachten nu al begonnen.
Succes morgen bij de echo, nooit1blijvenzitten!
Jeetje pittig pinguin15, gelukkig is het goed gekomen en nog geen bekkenpijn!

nooit1blijvenzitten succes vandaag!

Zijn jullie al bezig met het uitzoeken wat de meest gunstige zorgverzekering is? mIsschien kunnen wij tips en aandachtspunten delen?
Ik heb al wel gekeken en het lijkt voor mij nu het beste om te kiezen voor Menzis met Extra Verzorgd 2.
Waar ik op heb gelet:
- bevalling in ziekenhuis (wordt bij deze vergoed voor zowel medisch als niet-medisch)
- eigen bijdrage kraamzorg (volledig vergoed)
- anticonceptie (wil na deze graag een spiraaltje)
- fysio behandelingen (grote kans aangezien ik na de vorige bevalling bekkenklachten had)
- kan ik terecht bij mijn vk, fysio, ziekenhuis (met spoed natuurlijk altijd, maar ik wil sowieso graag voor het ziekenhuis hier kiezen).

Ik had een overzicht gemaakt met hoeveel het zou kosten als ik dit wel of niet in de verzekering had zitten. Anticonceptie is trouwens vooral mooi meegenomen, dat zit bij Extra Verzorgd 2 in. En ik ben ervan uit gegaan dat het eigen risico volledig op gaat.

Ik wil alleen nog even kijken naar zwangerschapscursussen. Die worden soms ook vergoed.

Ik heb nu Anderzorg basis met hoogste eigen risico, maar in ieder geval de fysio erbij verzekerd ga ik er wel uit halen.
Bij mij is het mis. Vanochtend slecht nieuws bij de VK. Ontzettend verdrietig natuurlijk maar niet onverwacht. Als je leest over die <5% vrouwen bij wie het misgaat na een kloppend hartje, dat ben ik dus. We hebben hier een grote groep dus dan zou je zeggen, zijn jullie veilig. Nee grapje. Zo werkt het niet helaas maar toch, de kans is gelukkig hartstikke klein.

Jullie allemaal een hele fijne, gezonde en gemakkelijke zwangerschap gewenst! Met hele blije makkelijke en krampjes vrije babies.
@pinguin bedankt voor de aandachtspunten, ga ik ook meenemen als ik er aan ga beginnen..

@nooit1blijvenzitten jeetje ik schrik hiervan! Wat een supervervelend nieuws en leef erg met je mee. Dat de kans klein is, maar bij jou het geval is, blijft zuur. Heel veel sterkte! en hoop dat je veel steun hebt aan de mensen in je directe omgeving!
Ach, nooit1blijvenzitten! Veel sterkte!! :redrose:
Sterkte :hug: nooit1blijvenzitten :rose:

Bij ons werd destijds verteld dat de kans 2% was dat het mis ging, was rond de 11 weken na 2 mooie echo’s. Ik vond het een moeilijke tijd en heb er flink verdriet om gehad. Ik wil je heel veel sterkte wensen voor de komende tijd. Ik hoop dat je lieve mensen om je heen hebt en ook lief kunt zijn voor jezelf. Dit is niet niks om mee te maken.
Wat verdrietig nooit1blijvenzitten. Heel veel sterkte de komende tijd
Nee zeg, je was er al bang voor nooit1blijvenzitten! Heel veel sterkte komende tijd!🌹
Ah wat ontzettend jammer en vervelend nieuws om te lezen zeg nooit1blijvenzitten. Je hebt helemaal gelijk wat betreft statistieken, maar dat maakt het niet minder bedroefd natuurlijk. Sterkte ermee!
Dametje1 schreef:
14-12-2020 15:54
@pinguin bedankt voor de aandachtspunten, ga ik ook meenemen als ik er aan ga beginnen..
Ja fijne punten Pinguin! Enige aanvulling voor mij is nog de lactatiedeskundige. Ik heb veel aan haar gehad ivm borstvoeding en werd volledig vergoed. Ik zit bij StadHolland, een aanvullend pakket waarin bijna alles verzekerd is.

Van de buikpijn door darmen herken ik heel erg helaas. Bij mij is het wel een stuk minder dan de eerste zwangerschap, toen heb ik tot 20 weken veel pijn gehad, nu af en toe. Fijn dat je er goed doorheen gekomen bent, en hopen dat het een beetje rustig blijft in je buik.

Ik ben zenuwachtig voor de echo morgen, probeer me niet druk te maken aangezien stress slecht is voor de baby, maar lig er dus toch wakker van. Niet perse zorgen, maar wel enorme nieuwsgierigheid. Zo fijn die eerste keer kijken :heart: Gelukkig zijn we over een paar uurtjes aan de beurt en mag het wel gewoon doorgaan.

Qua kleding probeer ik niet teveel te kopen haha. Bedankt nog degene die de tip gaf dat zomer baby’s vaak wel warme kleertjes nodig hebben. Ik ben benieuwd, want ons zoontje werd geboren met kou buiten, hij moest kruiken in zijn bedje en sokjes aan, maar binnen een week had hij die uit en toen we in overleg met de kraamzorg ook de kruiken weglieten knapte hij erg op. Blijkt nu ook al tijden dat meneer het heel snel te warm heeft juist! Ja dat is echt een raadsel met zo’n pasgeborene. Wat dat betreft wel blij dat hij nu wat ouder is en we hem steeds beter leren kennen. Als ik hem nu een muts opzet, zet hij het meteen op een schreeuwen en belandt het ding 2 meter verder op de grond :proud: Hij wandelt het liefst de hele dag rond in zijn luier, terwijl ikzelf met dikke sokken en thermokleding de winter probeer door te komen ;-D Man is net als zoon ook altijd (te) warm, ik vind het heerlijk die 2 kacheltjes in de buurt :flirting: Wat mij betreft kan het nooit snel genoeg zomer zijn, ik heb juist nooit last van warmte gelukkig, maar bij man en zoon is dat dus precies andersom.
Bevallen midden in een hittegolf lijkt mij alleen niet zo fijn, maar dan is er altijd nog airco en verfrissend water. Voor degenen met al kindjes die geboren zijn in de zomer: hadden jullie of jullie kindjes last van de warmte?
Hey Jufmevrouw, hier ook zo’n warm kind! Ik heb hem een keer drijfnat uit zijn bedje gehaald toen ie misschien een maand oud was. Ik heb ook nooit kruikjes in zijn bed gelegd. Hier in Ecuador zijn ze enorm van de dekentjes en mutsjes en extra dikke kleding. Echt heel zielig voor die kindjes, die zijn helemaal ingepakt in van die polyester dekens, terwijl ze in de hete zon gedragen worden. Ons personeel gruwelt nog steeds elke dag als ik ons zoontje met korte mouwtjes naar beneden breng, maar hij is gewoon echt warmbloedig. Het is hier ‘s ochtends heel fris, maar zodra de zon erbij komt is het echt warm.
Jufmevrouw, heel herkenbaar, mijn zoontje is ook van de herfst/winter. Omdat we even in het ziekenhuis lagen heeft hij thuis helemaal geen kruik meer gehad dus ben sowieso benieuwd hoe het begin gaat, en helemaal als het dan ook nog zo warm is buiten. Ik kan al niet zo goed tegen hitte, en dan ook nog hoogzwanger.

Ik bedacht me later inderdaad dat als je bv wil geven een lactatiekundige ook wel handig is. Ik denk dat ik het deze keer niet meer ga doen. Ik werd er zo ongelukkig van, vooral omdat het niet goed lukte, maar als ik t eenmaal in mijn hoofd heb móet ik van mezelf doorzetten en onder invloed van die hormonen ga ik dan zoveel twijfelen. Het is dus meer uit een soort van zelfbescherming dat ik nu al voor mezelf daarin stellig wil zijn, maar dan lees je weer die boekjes met ‘bv is het beste voor je baby’...

Buikpijn is niet meer in die mate terug geweest. Ik probeer nu erop te letten dat ik minstens 2 glazen roosvicee pruimen drink, dan gaat het goed. En vocht is natuurlijk sowieso goed. Vorige keer had ik gedurende de hele zwangerschap veel buikpijn, maar dan hielp een kruik en/of liggen nog wel iets. Was wel een reden waarom ik de weeën niet direct herkende :P

Heel veel plezier vandaag! Lekker naar je kindje kijken :D
@nooit1blijvenzitten: dikke knuffel voor je! Wat verdrietig.

@zorgverzekeringen: pfff wat een gedoe. Ik wil ook wel graag in ziekenhuis bevallen, maar krijg misschien wel een medische indicatie, misschien niet. Lactatiekundige was fijn de eerste keer. Fysiotherapie daar ben ik echt nog nooit van mijn leven geweest. En het gaat evt. ook nog om extra uren kraamzorg, dat heb ik beide keren gehad, Volgens mij kom je al vrij snel op een beperkt aanvullende verzekering uit.

@Pinguin: wat vervelend dat de borstvoeding je zoveel stress gaf. Ik vond dat de eerste keer ook heel stressvol, maar uiteindelijk ging het beter. En de tweede die snapte het gewoon, dus het kan ook aan je kind liggen.

@jufmevrouw: leuk termijnecho, ik mag vrijdag.
Mijn kinderen vandaag voorlopig laatste dag school en opvang, wel heftig dat het allemaal weer dicht moet. Had ik niet verwacht.

@maria haha cultuurverschillen! Wat je zegt over het weer klinkt wel heerlijk.
nordic schreef:
15-12-2020 09:51
En de tweede die snapte het gewoon, dus het kan ook aan je kind liggen.

Ooohh hier hoop ik zo op! Mijn zoontje zoog mij helemaal kapot, de eerste weken geschipperd tussen tepelhoedje en kolven, wat een ellende.
En dan die spierpijn, overal spierpijn. En de lactatiedeskundige en kraamzorg maar zeggen ‘schouders omlaag, ontspannnnn’ :rofl: nou daar was weinig te ontspannen aan hoor :$

Ik vond het makkelijker worden toen ik begon met afbouwen haha, maar ik heb een beetje hetzelfde als Pinguin: als ik iets in mijn hoofd heb, ga ik ervoor en wijk ik (onder invloed van belachelijk veel hormonen) daar niet vanaf. Flesvoeding was vooraf bespreekbaar, maar toen baby er eenmaal was mocht hij van mij alleen mijn melk hebben :facepalm:

En nu met de 2de voelt het ook nog eens zo dat omdat de eerste borstvoeding heeft gehad, ik dat deze baby ook wil geven. Normaalgesproken kan ik wel rationeel blijven, maar op dit gebied vind ik dat heel lastig!

@ warme baby’s: wat leuk die herkenning! Wij kregen zelfs in de 2de week van consultatiebureau te horen dat z’n sokjes wel aan moesten blijven, en onze uitleg werd gewoon een soort van belachelijk gemaakt o_o Ik heb zelden zulke onkundige mensen meegemaakt (niet alleen wat die eerste afspraak betrof, ook de afspraken daarna waren om te huilen). Gelukkig hebben wij een top huisarts, dus wij gaan alleen nog voor prikjes naar het consultatiebureau. Ik vind het wel jammer, want vooraf had ik best een positief beeld van zo’n bureau en het lijkt me ook belangrijk dat daar expertise zit. Maar goed, soms komt er een kleine wereldverbeteraar in mij naar boven en dan schuren dit soort dingen even ;-D

@de echo vanmorgen: helemaal geweldig! :heart: Ons ‘garnaaltje’ heeft een kloppend hartje en loopt exact gelijk met de data die ik genoteerd had :love: Ik voel me super rijk :flirting:

Over 2 weken de termijn echo, dan ben ik bijna 12 weken, en dan ook prikken voor de nipt.

@nordic: het lijkt me zeker pittig nu met kinderen en de nieuwe maatregelen.. Heb je een beetje een idee hoe je komende weken door kunt komen? Zie je het als een soort lange kerstvakantie of zie je er erg tegenop?

Wij gaan lekker een weekje naar een vakantiehuisje in eigen land, ik heb er heel veel zin in. Voor ons verandert er gelukkig niet zoveel. Al wordt deze vakantie dus echt veel wandelen/fietsen/puzzelen/netflixen/spelen met zoontje/gourmetten/lezen. Ik hou ervan, maar leef natuurlijk erg mee met alle getroffenen in deze crisis. Van ouders en zorg personeel tot jongeren en bejaarden en van horeca ondernemers tot onderwijzers, en uiteraard de patiënten en overledenen :redrose: Ik persoonlijk mis mijn oma heel erg, en ga deze week een foto album door de bus doen bij haar en even voor het raam zwaaien :)

We hebben de kerst kaartjes verstuurd en hele leuke reacties gekregen. Zo leuk!!
Super leuk Jufmevrouw! Wij lopen ook echt ongeveer tegelijk dan! Ik heb volgende week donderdag de termijnecho en dan ben ik 11 weken.
En wat leuk dat jullie lekker een weekje weg gaan!
Ik snap ook jouw gevoel dat als de eerste bv heeft gekregen, de tweede het eigenlijk ook ‘moet’. Ik probeer toch bij mijn beslissing voor fv te blijven. Al doen mn borsten nu wel zo vaak zeer, dat je denkt: als er nu niet genoeg melk komt... Ik vond t in het begin ook zo zeer doen, bleek na een paar dagen dat hij een te korte tongriem had. En idd, de verpleegkundige maar zeggen; ontspannen! Haha. Na een tijdje met tepelhoedje inderdaad gedaan en dat werkte redelijk, maar dat is ook een gedoe. Ik zag laatst nog filmpjes voorbij komen dat mijn zoontje probeerde aan te happen terwijl ik mijn trui nog aan had. Dat was eigenlijk wel heel schattig.

Consultatiebureau; op zich gaat het hier redelijk. Alleen de allereerste keer was super dom. ‘Ja hij is wel wat licht he’ ‘eh ja hij was 4 weken te vroeg’ ‘ja maar hij is in die tijd maar 250 gram aangekomen’ ‘maar eerst 250 gram afgevallen’ ‘Oja oja... hij ziet ook wat geel, je moet wel laten bloedprikken!’ En dat terwijl hij in het ziekenhuis al fototherapie had gehad en er ook echt niet meer zo geel uit zag. Nouja, vooral die eerste keer was frustrerend, want ik was juist zo trots op hoe zwaar hij inmiddels was.

Nieuwe maatregelen; ik zie er echt heel erg tegenop. Vandaag laatste dag opvang. Vorig jaar was ik net weer begonnen met werken na mijn verlof toen ook de opvang dicht ging. Combi werk (opstarten na verlof) en kind verzorgen vond ik echt niet te doen. En dan te bedenken dat bij ons op het werk januari t/m mei een super drukke periode is. Maar goed, ik snap wel dat het allemaal nodig is en ik volg de regels (al zal er vast eens wat tussendoor glippen, maar ik doe m’n best) maar het blijft pittig. En dan zeker als je leest dat ze scholen en opvang dicht doen om ouders thuis te laten werken... dat doe ik al sinds maart.

Voor degene die voor de tweede keer zwanger zijn: hoe is jullie buik? Ik kan het serieus al bijna niet meer verbergen, maar we willen het graag pas met kerst vertellen. Ik zie daarvoor in ieder geval nog 2 keer mijn moeder terwijl ze hier oppast, voor de rest niemand (op de planning), dus dan maar even een hoodie aan ofzo :P
Hi dames,

Ik sta al die tijd al in de tabel omdat ik een berichtje in het oude topic heb geschreven en lees ook steeds mee maar nog geen energie en puf gehad om iets te schrijven (bovendien was ik m’n wachtwoord vergeten en een even nieuwe aanmaken was teveel gedoe...).

Dus ik zal me eerst even fatsoenlijk voorstellen :-). Zwanger van de derde en dat klinkt nog steeds even onwerkelijk als de ochtend dat ik positief testte, ik had het gehoopt maar niet meer verwacht. Voor mezelf had ik een deadline van een paar maanden vanwege leeftijd en leeftijdsverschil met zoon en dochter, zij schelen maar 15 maanden en zijn twee handen op één buik en net 4 en bijna 3. Maar jeej het was in één keer raak, 3 weken geleden was er een kloppend hartje en morgen hebben we de termijnecho. De tijd kruipt voorbij maar gaat tegelijkertijd ook zo snel voorbij.

@ zorgverzekering; ik heb extra Zekur en dat had ik ook bij de vorige zwangerschappen en dat beviel me prima, heb behalve het bloedprikken, het kraampakket en de cursus niets zelf hoeven betalen ( eerste keer medisch in het ziekenhuis bevallen en de tweede keer thuis).

@ borstvoeding; ik heb twee keer lang borstvoeding gegeven, de oudste vanaf dat ik weer zwanger was gecombineerd met flesvoeding en ik vond het in het begin wel een ontzettend, had overproductie en een heftige toeschietreflex (overal melk tot in m’n eigen ogen...) maar uiteindelijk is het zo makkelijk. Maar je moet vooral doen waar je je goed bij voelt, een blije moeder is ook heel belangrijk!

@ Maria, omdat ik het me elke keer afvraag als je iets post met een verwijzing naar Ecuador: in welk gebied in Ecuador zit je? (Als je dat te herkenbaar vindt dan snap ik het hoor ;-)) Ik heb er een jaar of 12 geleden 6 weken rondgereisd, vandaar m’n nieuwsgierigheid.

@nooit1blijvenzitten: wat super verdrietig dat het mis is gegaan, ik hoop dat je er snel vrede mee hebt (of al hebt) en dat je snel weer een positieve test in je handen hebt!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven