Uitgerekend eerste helft van juli 2021

27-10-2020 13:47 50 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hi!

Ook uitgerekend in juli 2021? Het lijkt me leuk om hier ervaringen en tips met elkaar te delen, zeker de eerste periode wanneer je dat nog niet met veel anderen wil doen :) Laat het me weten als je in de tabel wil en schrijf gezellig mee!

NaamLeeftijdUitgerekende datumHoeveelste kindje
Roanna19912905-07-20211
Kaonashi2705-07-20211
vogeltje853504-07-20211
vijfje3805-07-20213
moedertheresa281
080520201
Paradijsvogel883214-07-20211
Niccy0072907/09-07-20212
florabora3108-07-20212
ER_6_N3007-07-20212
louen wijzigde dit bericht op 02-11-2020 09:25
43.61% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Hoi Louen,

Ik ben Roanna ben 29 jaar en gisterenochtend had ik een positieve test in handen!! Ook voor mij is het ons eerste kindje. Het lijkt me leuk om mee te schrijven! Je mag me in de tabel zetten, volgens de berekening ben ik uitgerekend op 5 juli 2021.

Het is allemaal nog best onwerkelijk, ik voel me namelijk niet anders, behalve dan dat ik erg moe ben!
Zojuist nogmaals een test gedaan een Kruidvat 2v5 en deze was knalpositief, terwijl ik een uur ervoor nog geplast had. Ik denk dat ik het maar moet gaan geloven!

Hoe gaat het met jou? Het je al wat klachten? Zijn jullie lang bezig geweest om zwanger te worden?
Alle reacties Link kopieren
Hoi!
Ik ben Kao. Ik weet ook net een paar dagen dat ik zwanger ben en kan het nog niet helemaal geloven. Het was gelijk de eerste ronde raak en dit wordt ons eerste kindje. Ik zou ongeveer op 5 juli uitgerekend zijn, maar ik vermoed dat dit een paar dagen later is (late ovulatie).

Omdat ik het nog zo onwerkelijk vind, heb ik nog geen contact opgenomen met de verloskundige. De eerste testen waren early testen en allemaal licht positief. Vanmorgen testte ik 1-2 weken zwanger met CB.

Lijkt mij heel leuk om mee te schrijven en je mag mij ook in de tabel plaatsen. Leuk dat het voor jullie beide ook het eerste kindje is!
Alle reacties Link kopieren
Ik vergat mijn leeftijd! Ik ben 27 :).

Ik heb trouwens bijna de hele dag lage rugpijn, beetje vergelijkbaar met tijdens menstruatie maar iets minder erg. Ben er ook nog niet helemaal gerust op dat het helemaal goed zal gaan... Verder ben ik af en toe een beetje misselijk en heeeeel moe, haha.
Alle reacties Link kopieren
Gezellig meiden! Ik heb jullie toegevoegd aan de tabel.
Vind het echt leuk om te merken dat we allemaal een beetje hetzelfde voelen: het nog niet helemaal kunnen geloven ofzo, haha. Ik testte vorige week donderdag al licht positief (ongeduldig!) maar zondag was m'n NOD en toen ik niet ongesteld werd geloofde ik het echt. Op NOD een mooi streepje en vanochtend gaf CB bij mij ook 1-2 weken aan, en nu moet ik van mezelf stoppen met testen, haha.

Herkenbaar Roanna, ik voel ook niet heel veel verandering behalve de vermoeidheid. Af en toe een licht krampje onderin m'n buik, maar dat is het wel. Ik vind het heel erg spannend en hoop dat het allemaal goed gaat. Ik vraag me oprecht af hoe ik de komende weken ga doorkomen, ben aan het aftellen tot de minder kritieke fase. Ik heb op 20 november een vroege echo gepland (zal dan bijna 8 wkn zijn),

Hebben jullie samen met jullie partners getest of het op een leuke manier verteld? Hebben jullie ook zo'n moeite met je mond houden tegen anderen?

Dit was de tweede ronde dat we er echt mee bezig zijn geweest, dus was best snel! En bij jou Roanna? Kan me voorstellen dat je je helemaal kapot schrikt als het in ronde 1 raak is, Kao!
Alle reacties Link kopieren
Grappig is dat he! Ik denk ook dat het een stukje zelfbescherming is. Al had ik me wel voorgenomen om er gewoon van te gaan genieten.

Ik was ook zo ongeduldig! Ik testte zaterdag met een early test suuuper licht positief en heb daarna elke dag getest om het streepje te zien oplopen. Ik had gisteren ongesteld moeten worden bij een cyclus van 28 dgn (heb ik meestal). Maar omdat ik laat ovuleer (rond dag 17/18) denk ik dat de innesteling ook vrij laat was. Nu mag ik ook niet meer testen, maar ik denk dat dat heel lastig gaat worden! Ik heb ook wel wat last van mijn borsten, maar dat verandert door de dag. Als ze wat minder gevoelig zijn, denk ik gelijk ‘oh nee!’.

Hoe was het om de verloskundige te bellen? 20 november... so close, yet so far away :p! Ik zal waarschijnlijk ook een vroege echo krijgen. Zou ook echt niet langer dan dat kunnen wachten. Ik ben er zoveel mee bezig!

Ik heb zaterdagochtend getest en toen mijn vriend wakker werd gelijk vertelt: ‘ik had een licht streepje...’ ‘wat betekent dat?!’ 8-)

Hoe heb jij het verteld, Louen?

Ja, bizar gelijk de eerste ronde! Ik had eigenlijk al heel lang een grote kinderwens en was zo blij dat we eindelijk gingen proberen. En toch is het dan zó bizar als het zo snel lukt. Had rekening gehouden met minimaal een half jaar, haha.
Alle reacties Link kopieren
Ik was afgelopen vrijdag nog hysterisch aan het huilen, omdat ik dacht dat ik ongesteld werd. Had op dat moment een soort kramp in mijn onderbuik en ik dacht daar begint het weer. Dat voelt nu echt heel erg onredelijk, het zullen de hormonen wel geweest zijn zeggen we dan maar :-$

Wij zijn iets “langer” bezig geweest, dit was ronde 7, ik was zo bang dat het nooit zou lukken. Ook dat voelt nu erg onredelijk.

Inderdaad erg grappig om te lezen dat we allemaal een beetje hetzelfde voelen. Het is bijna een soort wachten op de kwaaltjes lijkt het.
Toen ik vandaag naar mijn werk ging dacht ik echt dat er op mijn voorhoofd geschreven staat dat ik zwanger ben, slaat echt nergens op, maar ik ben er gelijk zo mee bezig dat Ik er steeds weer aan moet denken!
Hallo dames!

Ik schrijf ook graag mee. Ik heb gisteravond positief getest (1e ronde) en verwacht op 04-07 te zijn uitgerekend. Ik ben 35 jaar en dit is ons eerste kindje.

Ik heb wel last van zwangerschapskwaaltjes... Heb vannacht amper geslapen door krampen en steken onderin m’n buik. Ook had vandaag een heel klein beetje licht bruine afscheiding.
Heb vandaag een met de verloskundige gesproken (had toen nog geen afscheiding) en zij zei dat krampen normaal waren nu. Gelukkig maar :)
Alle reacties Link kopieren
Het is zeker zelfbescherming ja. Je hoort het wel vaker van moeders, helemaal bij een eerste keer, dat ze extra voorzichtig zijn. Ik probeer vooral afleiding te zoeken in werk en andere dingen maar dat gaat ook een stuk lastiger in deze semi-lockdown.

Haha, heerlijke mannenreactie op de test Kao. Ik had vorige week donderdag heel licht getest om 17:00 :facepalm: omdat ik het ineens niet meer hield, met dus allesbehalve ochtendurine haha. Toen ik het zag kon ik alleen maar uitbrengen: 'neee, dit klopt niet hoor, dit kan echt niet! Morgen nog maar eens testen.' M'n vriend moest het echt even verwerken en durfde het pas op m'n NOD te geloven maar is natuurlijk wel super blij! Hij was ook aardig in shock omdat we het net zoals jij nog niet zo snel hadden verwacht, hij hield rekening met een jaar haha. Ik wil ook al súper lang kinderen en was dus ook bang dat ik het TE graag wilde en het daarom niet zou lukken.

20 november voelt inderdaad nog ZO ver weg! Ik zit inmiddels op het punt dat ik echt na elke dag denk, 'yes, weer een dagje overleefd!' We konden de echo nog iets vroeger laten doen, maar hoe later je het doet, hoe meer er te zien valt.. Dus toch maar zo gedaan. Wanneer gaan jullie de verloskundige bellen? En hebben jullie er al een op het oog?

Snap dat 7 maanden lang voelt Roanna, hoewel het natuurlijk gemiddeld is. Hoe fijn dat het gelukt is! Dat emotionele herken ik wel, ik was aan het huilen bij Sex and the City terwijl ik die afleveringen echt kan dromen. is het je gelukt om de werkdag productief door te komen? Ik werk thuis ivm Corona en ben daar nu HEEL blij mee, want kan letterlijk nergens aan denken.

Welkom vogeltje85! Fijn dat je de bevestiging hebt gekregen dat het OK is van de verloskundige! Ik heb ook af en toe krampjes idd, je baarmoeder is aan 't groeien.. Hopelijk pak je nu wat meer uurtjes slaap!
Thanks Louen :)

Ja, ik hoop inderdaad dat ik vannacht beter slaap. Ben sowieso een slechte slaper, helaas.

Ik heb op 26 nov de eerste afspraak bij de verloskundige. Ik moet eerlijk zeggen dat wij ook nog voorzichtig blij zijn, er kan nog zo veel mis gaan zo vroeg...
Alle reacties Link kopieren
*
roanna1991 wijzigde dit bericht op 28-10-2020 08:41
0.00% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Welkom vogeltje!
Het is fijn om alles hier al te kunnen delen! Je kunt er anders toch met niemand over praten😔 Mijn man en ik zeiden gisteren al tegen elkaar: hoe gaan we dit nog zo lang geheim houden, we weten hoe blij iedereen zal zijn.
Hebben jullie al nagedacht over hoe en wanneer vertellen?
Ergens wil ik dat allemaal al bedenken, maar ook ik ben wel voorzichtig.

Over het testen, maandagochtend heb ik getest en het gelijk mijn man verteld. Ik had een I love dad slab en een pot papa pindakaas die heb ik erbij gegeven. Hij moest echt even knipperen en was enorm blij! Tegelijk had hij het helemaal niet verwacht, gezien het huilen van afgelopen vrijdag omdat ik dacht dat ik ongesteld werd :rofl:
Alle reacties Link kopieren
Extra leuk dat je man het niet verwachtte Roanna!
Hier vandaag een onrustig dagje, ben er veel mee bezig. Last van maagzuur!

Mijn moeder hebben we het gisteren verteld, omdat ik alles met haar deel. Mocht het mis gaan, dan hebben we in ieder geval haar steun. Met de rest van de ouders willen we graag wachten tot na de eerste echo. De rest van de wereld het liefst pas ergens in december. Gaat zoooo lastig worden! Ik was me er nooit zó van bewust voordat ik zwanger was, maar je moet het zo lang nog geheim houden!

4 weken + 4 dagen vandaag.. man, wat kruipt de tijd langzaam voorbij! :(
Ja moeilijk hè, dat geheim houden! Wij willen het mijn vader, broertje en schoonzusje wel snel vertellen. Ik heb eerder een hele vroege miskraam meegemaakt en dan is het toch fijn om dit te kunnen delen. Daarnaast hebben wij in mijn ouderlijk gezin recent iets heel heftigs meegemaakt waarin we ook veel aan elkaar hebben gehad en we zijn sowieso redelijk close :) Ook hebben m’n broertje en zijn vriendin het ook al gelijk met ons gedeeld. Verder weet alleen een goede vriendin het en m’n vriend wil het aan z’n moeder vertellen. De rest van vrienden/ familie vertellen we inderdaad wat later
Hi Dames,

Allemaal gefeliciteerd met de positieve test! Ik werd gisteren verrast met de dubbele streep :-). 5 juli ben ik uitgerekend van ons derde kindje, super spannend weer, ook omdat ik 38 ben. Manlief viel bijna uit bed toen ik kwam vertellen dat ik twee streepjes had, we hadden het niet zo snel verwacht en al helemaal niet deze maand.

Echte kwaaltjes heb ik nog niet, beetje misselijk af en toe en moe, maar dat is met een peuter en net kleuter niet per se afwijkend.
Alle reacties Link kopieren
Welkom vijfje, wat leuk zeg, een derde! Lekker druk haha.
Vogeltje, wat heftig van die MK. Maar zo zit ik er ook een beetje in. Van m'n beste vriendinnen wil ik ook graag steun als het mis gaat, dus die ga ik het volgende week ook vertellen. Ik vind het nog steeds elke ochtend spannend bij het naar het toilet gaan maar dat zal nog wel even aanhouden.
Behalve het snelle honger hebben hier ook geen kwaaltjes, inmiddels geen maagzuur meer.

Hoe is het met de rest?!
Hi meiden!

Ik ben Kim, 28 jaar oud en heb gister voor het eerst getest met een Early test. Vanmorgen met een gewone test en beiden positief. Nog geen kinderen, vind het echt meeega spannend. Was ook niet gepland deze zwangerschap maar wel welkom. Merk dat ik heel erg behoefte heb om er met iemand over te praten naast mijn vriend haha. Zaterdag is mijn NOD.
Alle reacties Link kopieren
Welkom Vijfje, Vogeltje en Kim!

Wat een leuke manier om het aan je man te vertellen, Roanna! Ik merk ook dat ik behoefte heb het met meer mensen te delen, maar ben tegelijkertijd heel onzeker. Zou het toch graag in ieder geval aan mijn moeder vertellen, denk ik.

Net zoals Louen vind ik naar het toilet gaat iedere keer spannend. Merk vandaag dat ik opeens minder last heb van m’n borsten, dus dat maakt ook onzeker. Denk dat ik pas een beetje gerust op ben als ik een goede eerste echo heb gehad. En dan alsnog kan het mis gaan natuurlijk.

Ik heb in ieder geval niet meer getest sinds dinsdag! Dat is wel een overwinning :p.

En voor Vijfje al het derde kindje! Ook fijn om er een ervaren mama tussen te hebben ;).

Spannend, Kim! En gefeliciteerd met de positieve test :D. Hoe reageerde je vriend?
Ik vind het iedere keer ook spannend als ik naar de wc ga :) Maar ik ben nog steeds misselijk dus zie dat maar als een goed teken ;-)

Je hebt als snel een positieve test, Kim! Als je zaterdag pas je NOD is. Gefeliciteerd
Hi dames!

Mag ik me hier ook melden? Vandaag dan toch gaan testen (dinsdag van mijn nod, uitgaande van 28 dagen cyclus, al was het vorige keer 29, keer ervoor 2x 31, dus slag in de arm gehouden)

Vanmorgen urine opgevangen, en even bewaard, had namelijk eerst nog even motorrijles. En wat de uitslag geweest was, als ik van tevoren had getest, was die les echt bagger gegaan...

Bij thuiskomst nog een plasje opgevangen, want beter 2x testen dacht ik.
En jawel hoor, positief!!! :flirting: :heart:
Nog niet zo donker als de controle streep, maar ook zeker geen tuurstreepje maar gewoon echt een streepje!!!!

Vanavond bij thuiskomst ligt er voor manlief dus een kaartje klaar met de tekst “er is een speciale naam voor superhelden zonder cape: Papa”
Ben heel benieuwd naar zijn reactie! Hoewel het helemaal gepland is (begin vorige maand getrouwd en vanaf toen ongeveer aan het proberen), is hij er heel nuchter over en kan het natuurlijk zo maar een jaar duren. Toen ik vroeg of ie er bij wilde zijn met testen wist ie t eigenlijk niet. En volgende week testen was toch vroeg zat..... hahahaha die heerlijke nuchterheid!

Vind ik het spannend? Hmm eigenlijk niet eens echt heel erg. Vooral heel blij en een rust ofzo dat ik mijn lijf afgelopen 4 weken dus wel heel goed aangevoeld heb. Tuurlijk blijft het nog wel even spannend, maar ik heb ergens ook echt vertrouwen!

Hopelijk kunnen we het onze dierbaren nu met kerst gaan vertellen!!!!(snel geteld, ben ik de 22e dec 12 weken vanaf mijn laatste menstruatie)
Weten jullie al hoe/wanneer jullie het willen gaan vertellen?
Alle reacties Link kopieren
Jeeej, welkom 08052020! Super leuk! Hoe reageerde je man?

Wij waren vandaag eten bij mijn vader en dan vind ik het zooo moeilijk om nog niets te zeggen! Maar wil het graag op een leuke manier doen en toch nog even wachten. Ik ben ook heel voorzichtig, vriend heeft er alle vertrouwen in. Google sessies naar eerste weken zwangenschap moet ik ook afleren en even beginnen met genieten :)
Hallo allemaal!

Ik wil ook graag in de tabel, ik had vanochtend ook een duidelijk positieve test! Nog niet zo donker als de controle streep maar geen tuur/twijfelstreep meer zoals begin van de week. Laatste menstruatie begon 30-9 en eisprong was rond 15-10, uitgerekende datum zou zo rond 7-9 juli liggen volgens verschillende sites.

Als ik heel eerlijk ben kan ik het gewoon nog niet geloven.. zo spannend allemaal, ik begon veel te vroeg met testen en het minimale streepje wat er was liep maar niet op. Mezelf helemaal gek gemaakt natuurlijk... inmiddels al 2 dagen een rare maag en last van mijn rug, maar nog dringt het niet helemaal door. Tegelijkertijd vind ik het ook wel erg spannend of het goed blijft gaan, elk tripje naar de wc is spannend. Ik durf hier bijna niet te posten om het maar niet te jinxen haha. Morgen maar even een digitale cb test halen.

Maar genoeg over streepjes en onzekerheden! Ik ben niccy, 29 jaar en woon in Utrecht samen met mijn man een zoontje van 2. Vorige zwangerschap heb ik ook met wat dames gekletst hier, uiteindelijk werd het wat onoverzichtelijk en lastig om bij te houden, en startte we zo'n geheim facebook groepje, wat weer uitgelopen is op een whatsappgroep. Nog steeds hebben we bijna dagelijks contact. Ik vond het super fijn om al mn mijlpalen, onzekerheden en vragen (zeker met new born) te kunnen delen en bespreken. En het was ook heerlijk om eindeloos over baby dingen te kunnen praten met mensen die er ook midden in zaten en het niet kotsbeu werden haha. Ik ben benieuwd wat dit groepje evt kan brengen :-D
Hey Niccy, ik vind het idee van een groepsapp wel heel erg leuk eigenlijk! Zijn er meer die dat leuk zouden vinden?
Alle reacties Link kopieren
Welkom voor de nieuwe dames! Leuk dat we al met een heel groepje zijn.
Ik heb vanmorgen weer een test gedaan, streep loopt goed op. Hij was nu even duidelijk als de controlestreep! Dinsdag ga ik nog een keer testen en dan moet ik stoppen van mijn man ;-) Ik ben ook van plan om me dan dinsdag aan te melden bij de verloskundige. Hebben jullie dit al gedaan?

Stiekem heb ik al wel wat nagedacht over het vertellen, maar nog geen concrete plannen. Het lijkt me heel leuk om het met kerst te vertellen, dan zou ik 13 weken zijn. Geen idee of we het zolang voor ons kunnen houden. Ik wil het wel van de daken schreeuwen, zeker als mensen het hebben over bijvoorbeeld de zomer vakantie (die moet op mijn werk bijna aangevraagd worden). Dan denk ik, jaa leuk allemaal, maar ik ben dan lekker met verlof :hello:
@louen, je moet maar zo denken: de kans dat het misgaan is best groot, maar de kans dat het goed gaat is 4x zo groot dan de kans dat het misgaan! En met elke dag word de kans dat het goed gaat groter :yes:
@roanna1991 Heel herkenbaar van die testen haha, ik heb vandaag nog 2 testen gehaald om te kijken of de streepjes oplopen, m'n man zag me aankomen ''hoeveel strepen ik nog wou zien'' xD. Ik heb me net aangemeld bij de verloskundige, weer bij de zelfde praktijk als vorige keer. Eigenlijk vind ik het nog veel te vroeg en ben ik bang iets te jinxen, maar zo werkt het niet en mocht het wel mis gaan is het handig iemand met verstand te kunnen bellen.

Ik twijfel nog tussen wachten met vertellen tot 12wkn of aan de directe familie het al eerder vertellen. Alleen dan aan de mensen aan wie ik het toch ook zou vertellen als het mis zou gaan. Maar misschien houden we het deze keer nog even lekker geheim. Vorige zwangerschap wisten mijn moeder en zusje het dezelfde week al.

Vind het wel lastig loslaten dat spannende, elk pijntje in m'n buik denk ik ''gaat het wel goed''. Zenuwpees die ik ben

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven