Uitgerekend eind april/begin mei 2021 met tabel

06-11-2020 13:26 206 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi meiden,

Hier het nieuwe topic, nu met tabel!

Als je ook mee wilt schrijven/in de tabel wil, welkom en geef dan je gegevens even dikgedrukt door! :)
NaamLeeftijdHoeveelste kindjeUitgerekende datumAfsprakenJ/M
anjer30314e21-0426-11 20 weken echoMeisje
Filomena322e en 3e26-043-12 20 weken echo
Bailey26-1e28-04-Jongen
banaaana301e en 2e02-0516-12 20 weken echo2 meisjes
anjer30 wijzigde dit bericht op 14-11-2020 10:37
14.43% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Nee hij zal nooit echt zwaar fysiek werk mogen doen of fanatiek sporten. Ze hebben hem eigenlijk te laat geopereerd, toen had hij al een 'sporthart' (aan één kant vergroot en uitgerekt zeg maar). Op de echo's leek het gat iedere keer klein en tijdens de operatie bleek dat bijna het hele tussenschot weg was.

De kinderen zijn er super blij mee :) ze hadden het totaal niet verwacht (en ik ook niet haha). Wel leuk nu ze wat ouder zijn dat ze het heel bewust meemaken. Denk dat baby straks heel veel aandacht gaat krijgen ;-)
Wij krijgen zeer waarschijnlijk weer een meisje, dus straks 1 broer met 3 zusjes :heart:


Voel de baby trouwens de hele dag! Gisteren heeft m' man het ook al gevoeld. Echt bijzonder weer. Maar ik las dat baby's maar zo'n 6 uur per dag wakker zijn. Volgens mij is dat hier andersom, 18u wakker en 6u slapen :mrgreen:
Alle reacties Link kopieren
Gaan jullie mannen aanvullend geboorteverlof opnemen? Lees dat die uren 70% betaald worden. Man wil een half jaar 4 dagen gaan werken, dus 1 dag per week opnemen. Moeten even uitrekenen wat dat met het salaris gaat doen. Ik heb een eigen bedrijfje vanuit huis dus dat ligt straks een paar maanden helemaal stil. Is niet erg maar dan moeten we het wel op mans' salaris uitzingen ;-)
Hij neemt sowieso 2 weken vakantie op na de eerste week betaald verlof, dus hij twijfelt of daarna ook nog 1 keer per week niet wat veel wordt.
Alle reacties Link kopieren
Tot 2 keer toe een heel verhaal getypt en dan draait het scherm van m'n telefoon. Poeff alles weg, zo irritant als dat gebeurt.

Leuk Anjer, dat de kinderen enthousiast zijn. Is grote broer straks echt in de minderheid.

Ik merk dat ik de baby ook steeds meer ga voelen. Volgens mij een echte drukte maker.

Man wil wel gebruik maken van het aanvullend geboorteverlof. Maar weten nog niet of hij dit volledig gaat inzetten. Hoe we het precies gaan doen weten we nog niet helemaal. Hij wil in ieder geval na de bevalling 2 weken thuis zijn. Aansluitend in ieder geval van 5 naar 4 dagen werken. Maar of dit via aanvullend geboorteverlof of ouderschapsverlof wordt zijn we nog niet over uit.
The greatest thing you'll ever learn is just to love, and be loved in return.
Alle reacties Link kopieren
Anjer Heftig al zulke heftige operaties/ziekenhuisbezoeken op jonge leeftijd. En stomme misser van het te laat opereren.
Leuk dat je de baby dagelijks voelt, hebben je kinderen het ondertussen ook al gevoeld?

Bailey irritant als dat gebeurt heb het soms ook en ben dan zo boos dat ik ook niet eens meer de moeite neem om het nog een keer te typen.

Qua geboorteverlof moeten we nog even kijken, wij zijn beide zelfstandig, ik zzper en mijn heeft een B.V. Dus weten nog niet precies hoe het dan allemaal werkt, mijn theorie is dus dat hij via zijn B.V. dat geboorteverlof kan opnemen en het uwv dus zijn B.V. 70% van zijn loonkosten betaald. Ik denk dat als het echt zo werkt we dat gaan doen. Maar dus wel iets om komende weken even goed uit te zoeken.
Alle reacties Link kopieren
Wat leuk dat jullie de baby al zo goed voelen! Ik voel eigenlijk nog niks :-[ Bij de vorige zwangerschap voelde ik het rond deze termijn al wel, en bij een tweede is het vaak al eerder maar hier niet dus. Maar de buik wordt nu wel echt dikker (en vervelender), dus ze groeien wel lekker door denk ik.


Banaaana, dat is idd wel iets om goed uit te zoeken voor jullie!

Qua verlof hebben wij er nog niet over nagedacht, behalve dat mijn vriend een aantal van de 5 weken aanvullend verlof waarschijnlijk verspreid gaat opnemen, de eerste periode een dag per week vrij bijvoorbeeld. En we hebben beide voor onze dochter nog nooit ouderschapsverlof opgenomen maar dat wordt nu wel anders denk ik.
Langer vrij achter het standaard verlof plannen ga ik denk ik niet doen, zoals het nu lijkt tenminste. Vorige keer wilde ik na 3 maanden juist graag weer aan het werk! En nu na zo lang thuiswerken vanwege Corona al helemaal denk ik, aangezien we vanaf de zomer 2021 hopelijk toch wel gewoon weer (deels) naar kantoor kunnen.
Alle reacties Link kopieren
Filomena bij een tweeling heb je sowieso al recht op iets langer verlof
Alle reacties Link kopieren
Ja 4 weken extra zwangerschapsverlof toch, of bedoel je het ouderschapsverlof?

Je moet tussen 30 en 32 weken met verlof, ik heb nu maar aangegeven dat ik met 32 ga. Kan zo moeilijk inschatten hoe het zal gaan. De vorige zwangerschap haalde ik het makkelijk tot 36 weken maar dat is natuurlijk totaal niet vergelijkbaar.

Het ouderschapsverlof hebben we nu natuurlijk 2x! En dat van onze dochter hebben we beide ook nog niks van gebruikt omdat het me handiger leek om dat te bewaren voor als ze naar school gaat. Dus we hebben behoorlijk wat mogelijkheden voor de komende jaren. Maar even kijken wat we doen.

Zijn jullie ook al bezig met kleding en spullen kopen en de babykamer in orde maken? Ik nog niet, wacht de 20 weken echo nog even af zodat ik weet wat het geslacht van beide is. Maar het begint wel te kriebelen om te shoppen!
Alle reacties Link kopieren
Ja ik bedoelde zwangerschapsverlof. Ik weet nog niet wat ik ga doen. Aangezien ik het toch redelijk last minute met uwv moet regelen wacht ik nog wel even af.

Verder wachten wij met grote aankopen ook tot na de 20 weken echo. Hebben alleen al een grotere auto gekocht die we vrijdag kunnen ophalen. Dus eigenlijk de eerste grote aankoop voor de kindjes is een auto ;)
Alle reacties Link kopieren
Oh spannend een nieuwe auto! Wij moeten ook een nieuwe, maar ik laat dat vooral aan m’n man over. Die heeft vrij specifieke eisen dus hij gaat op zoek en ik ga wel mee met de proefritjes.

Verder moeten we nog een extra cosleeper, een commode en een tweeling-kinderwagen zien te scoren op marktplaats.
Voor de rest allemaal kleine dingen, beddengoed en kleertjes. Dat is zo geregeld natuurlijk.
Alle reacties Link kopieren
Ja bij ons heeft man ook uitgezocht en ik ging mee proefrijden.

Wel handig dat jullie al spullen hebben en er met paar aanpassingen zijn, scheelt waarschijnlijk veel keuzes maken ofniet? Hier is dus nog niks (op wat cadeau gekregen kleertjes en doeken na), ik vind het ook best spannend om echt al goed naar te gaan kijken, voor mijn gevoel kan er nog zo veel mis gaan. Al is de kans ondertussen wel echt groot dat het goed gaat, maar de kans op een tweeling was bij ons minder dan 1% en dat is ook gebeurd.
Ik zat van de week wel te kijken op marktplaats voor de tweelingwagen, weten jullie al of ze naast elkaar komen of boven/voor elkaar? En ga denk ik ook via marktplaats pakketten met kleertjes kopen, daar zijn ze toch zo uit en heb niet een hele uitgesproken smaak wat dat betreft.
Alle reacties Link kopieren
Veel rijplezier met jullie nieuwe auto Banaaaana.

Wij hebben afgelopen zaterdag de kinderkamer gekocht (bedje, kast en commode).
Meer dan nog wat gekregen kleertjes/knuffels hebben we nog niet. Zijn ons nu aan het verdiepen in de kinderwagens maar jeetje wat een keus.
Verder zijn we dus nog zo'n beetje alles nodig.
The greatest thing you'll ever learn is just to love, and be loved in return.
Alle reacties Link kopieren
20 weken echo gehad net, baby is helemaal goedgekeurd :heart: Opgelucht!
Alle reacties Link kopieren
Fijn Anjer! Blij voor je! :cheer2:
Alle reacties Link kopieren
Fijn Anjer :yes: dat is super nieuws!
The greatest thing you'll ever learn is just to love, and be loved in return.
Alle reacties Link kopieren
Wat fijn Anjer!! Flinke opluchting ja!

Lastig he Bailey, er is zoveel keus aan kinderwagens. Wij waren er wel snel uit. De Easywalker Harvey stond goed aangeschreven in de test van de Consumentenbond, rijdt super soepel en was nog goed betaalbaar (met wat korting). Is een goede keuze geweest!

Banaaana, wij gaan de bugaboo donkey twin kopen. Ik denk via marktplaats dus, want nieuw kost ie minstens 1500 euro (op marktplaats staan ze trouwens ook nog wel voor 1000 euro O_O )

Dat is volgens mij de enige waar ze naast elkaar liggen en die nog redelijk door deuropeningen en gangpaden past. Alle ervaringen zijn in ieder geval lovend. En ik wil sowieso eentje met de bakken naast elkaar.
Onder elkaar lijkt me erg onhandig. Jij ziet de onderste baby niet (en hij/zij jou dus niet!) en het lijkt me niet praktisch qua bergruimte en lopen. Er kan dan denk ik geen meerijdplankje meer bij voor onze dochter.
Alle reacties Link kopieren
Wij gaan ook voor de bugaboo met dezelfde redenen (behalve het meerijdplankje want die hebben wij nog nodig ;-)). Man wil graag nieuwe, ik vind dat zonde omdat er op marktplaats genoeg goede staan. We'll see.

Gisteren in excel een uitzetlijst gemaakt. zoveel nog aan te schaffen. Merk dat ik beginnende nesteldrang heb en dingen klaar wil gaan maken.
Alle reacties Link kopieren
Haha ja die nesteldrang begin ik ook te herkennen. Vooral ook omdat ik veel ervaringsverhalen van andere tweelingmoeders lees, en dan kom je natuurlijk ook berichten tegen van vroeggeboortes. Die kans is voor ons natuurlijk wel groter dus dan heb je alles het liefst zo snel mogelijk geregeld. De grotere dingen dan, kleine dingen bestel je makkelijk last minute via internet.

De bugaboo nieuw kopen en dan later zelf verkopen voor een mooi bedrag kan natuurlijk ook!
Alle reacties Link kopieren
Banana veel rijplezier met de nieuwe auto! Wij moeten ook een nieuwe maar heb er nog niet over nagedacht hoe en wat. Nog maar even doorsparen want die we nu hebben, hebben we nog niet heel lang. Maar is een diesel, dus zakt hard in verkoopwaarde. Zijn we straks weer zo 15.000 kwijt :roll:

Bugaboo's zijn mooie wagens! Wij hebben een Joolz gekocht. Rijdt zo heerlijk licht. Bij de andere kinderen hadden we een mutsy, dat was echt een lomp ding vergeleken bij de Joolz.
Heb ook een fijne draagdoek, wil er eigenlijk nog één maar man vind ze zo duur haha

Bailey, leuk de babykamer gekocht! Hier slaapt baby eerste tijd bij ons op de kamer in 'n wiegje (ook geen slaapkamers meer vrij). Tegen de tijd dat t naar een ledikantje gaat moeten we even kijken hoe we de slaapkamers gaan herverdelen, of dat we eventueel onze nogal grote slaapkamer een stukje verkleinen en daar nog een klein slaapkamertje maken. Al willen de andere kinderen ook wel 'n kamer delen, alleen maar gezellig (misschien wel iets te gezellig :mrgreen: )

Echo was dus helemaal goed, en overduidelijk een meisje ;-)
Arts is ca. een uur bezig geweest, baby heeft geen seconde stilgelegen. Placenta ligt tegen mijn rug dus vandaar dat ik alle bewegingen voel en ook al aan de buitenkant.
Ook extra lang naar het hartje gekeken ivm hartafwijking van de oudste maar het ziet er allemaal top uit. Alleen een ukkie, netjes binnen de lijntjes nog maar wel wat kleiner. 266 gram woog het ;-)
Wel een hele opluchting. Alsof ik nu pas echt durf te gaan genieten. Thuisbevallen als alles goed blijft gaan en geen wekelijkse medische echo's. Fijn!
Alle reacties Link kopieren
Filomena zo had ik er nog niet naar gekeken, dat wij hem zelf inderdaad over paar jaar voor mooi bedrag kunnen verkopen.

Anjer, leuk dat je kinderen misschien kamer willen delen. Ik moest dat vroeger met mijn zus en vond het verschrikkelijk. En was je oude wagen al verkocht dat je nu toch een nieuwe hebt? Welke draagdoek gebruik je? Ik wil ook gaan dragen (samen met man) lijkt mij soms praktischer dat we beide een baby dragen ipv de grote wagen mee. Dus wij moeten sowieso 2 draagdoeken of zakken. En nogmaals fijn dat de echo zo goed was. Dus inderdaad nu echt gaan genieten. En succes met het zoeken naar een geschikte auto.

Ik ben vanmiddag gebeld over de kinkhoestvaccinatie, die krijg ik op dezelfde dag als mijn 20 weken echo, scheelt weer een tripje. Verder heb ik op het moment weinig last van kwaaltjes wat echt heel fijn is! En mijn buik groeit wel, maar nog niet heel hard dus dat vind ik ook fijn. Hij is zelfs kleiner dan bij vriendinnen op dezelfde termijn met een eenling. Ik voel ze nu ook elke dag, 1 ligt hoog en 1 laag dus weet ook zeker dat ik ze allebei voel . Echt gezellig.
Alle reacties Link kopieren
Banana, heerlijk he dat gevoel! Ik vind 't ook echt gezellig, je bent nooit alleen ;-) Fijn zo weinig kwaaltjes! Heerlijk van genieten. Over een paar weken is je buik onhandig groot, dan wordt het allemaal weer een stuk onhandiger.
Ik had de oude wagen inderdaad verkocht via marktplaats. Heleboel dingen hadden we 2 jaar geleden pas verkocht omdat we toen echt het gevoel hadden compleet te zijn. Dus nu alles weer overnieuw aanschaffen.

Ik heb een geweven draagdoek van Hoppediz. En ik wil heel graag nog een draagzak erbij van Tula (free to grow). Maar ik moet man dus nog even overhalen ;-)
Alle reacties Link kopieren
Ik heb de doek van Hoppediz opgezocht ziet er inderdaad wel fijn en mooi uit. Heb je ook een draagconsult gedaan of heb je zelf leren knopen met behulp van hun beschrijving?
Alle reacties Link kopieren
Ik heb geen draagconsult gedaan, zit een boekje bij met hoe te knopen en via youtube zijn ook filmpjes te vinden volgens mij. Het wijst zichzelf eigenlijk wel :) Maar voor de 'snelheid' (bijv. even bij de kinderen uit school halen oid) zou ik er wel een draagzak bij willen, dat pak je dan toch net iets sneller denk ik.
Alle reacties Link kopieren
Hoi dames, even weer een berichtje van mijn kant. Inmiddels in iets rustiger vaarwater dus hopelijk ook weer wat actiever op het forum.

Anjer wat fijn dat de 20 weken echo er goed uitzag. En natuurlijk super dat de medische echo's niet meer nodig zijn en thuis bevallen een optie is.
Leuk dat de kinderen hebben aangegeven wel een kamer te willen delen. Trekken ze veel samen op?

Banaaaana fijn dat je weinig last van kwaaltjes hebt. Leuk dat je beide kindjes goed kunt voelen. Wanneer kreeg jij ook al weer de 20 weken echo?

Filomena hebben jullie al een wagen gevonden op marktplaats of wachten jullie nog even met de aanschaf?
Wij hebben inmiddels een wagen gekocht van Maxi-Cosi. Hadden diverse wagens in de winkel bekeken en stukje mee gelopen en kwamen uiteindelijk op die uit.

Afgelopen maandag de eerste bijeenkomst van de centering pragnancy groep gehad. Helaas wordt er ivm corona maar 4x afgesproken. Vond het leuk om te zien hoe de grote van de buiken van iedereen zo verschillen. Heb wel het idee dat die van mij al wel echt groot is voor 19 weken.
The greatest thing you'll ever learn is just to love, and be loved in return.
Alle reacties Link kopieren
Filomena, hoe was je 20 weken echo? Die had je gisteren toch?

Bailey, fijn dat je in rustiger vaarwater zit! Wanneer heb jij de 20 weken echo?
Leuk, een wagen gekocht. Die van MaxiCosi zijn mooi!
De kinderen hier trekken veel met elkaar op ja, vooral de 2 oudsten (jongen en meisje). Die houden van fietsen, bomen klimmen, voetballen, vies worden :lol: De jongste is meer van roze, prinsessen, glitters, spelen met poppenhuizen enz. Maar ze kunnen allemaal goed met elkaar gelukkig, weinig ruzie.
Alle reacties Link kopieren
Ja wij hebben de 20 weken echo inmiddels gehad. Alles was goed! Twee beweeglijke meisjes :-D
Nu wordt het echt tijd om spullen te kopen en voor te bereiden. Ik houd marktplaats steeds in de gaten maar nu wordt het tijd om actie te ondernemen. Hier in de buurt staan alleen wel veel met blauwe kappen te koop, wel mooi maar dat moet maar niet met twee meisjes. Dan gaat iedereen toch denken dat het jongetjes zijn.

Leuk dat je een centering pregnancy bijeenkomst gehad hebt Bailey! Je gaat natuurlijk van alles vergelijken, maar het is bij iedereen anders en misschien hebben zij ineens een groeispurt en heb jij straks de kleinste buik.

Grappig die verschillen tussen je kinderen Anjer!

Hebben jullie ook nog Sinterklaas gevierd? Onze dochter heeft wel steeds Sinterklaasjournaal gekeken maar alleen zaterdagavond twee cadeaus gekregen van ons en opa en oma. Schoen zetten doen we volgend jaar wel.
En nu roept ze steeds dat Sinterklaas weer onderweg is op de boot naar huis ;)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven