Uitgerekend eind augustus 2015 !!

21-12-2014 22:10 1195 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoera: zwanger! En uitgerekend eind augustus 2015!

Schrijf hier mee over alles wat je bezig houdt. Helaas sluiten we in verband met de overzichtelijkheid de tabel, neemt niet weg dat iedereen welkom is om mee te lezen en te schrijven.

NaamLeeftijd#kindjeuitgerekendbijzonderhedenBlonde83311e kindje27 augustus Jongen kartonnendoos281e kindje28 augustus meisjeRose2010281e kindje27 augustus verrassingLiefhebber1977371e kindje28 augustus verrassing82roosje323e kindje14 augustus pudding123241e kindje30 augustus Jongen Teacup351e kindje19 augustus Jongen voorem_301e kindjeuitgerekend Jongenjolyne10261e kindje29 augustus Merel1981332e kindje29 augustus meisjeMel.nl281e kindje26 augustus Meisje MamavanDenM363e kindje21 augustus meisjeWaterspin302e kindje22 augustus Meisje Mmaas 27 1e kindje 10 augustus Verrassing Mtiks251e kindje24 augustus meisje
Ahh Roosje, wat super tof!!! 😃 veel plezier met alle voorbereidingen!!
Vandaag is de mooiste dag.
Gisteren ook allerlei info gehad over de combinatietest. En nu zit ik zo vol met twijfels om het wel of niet te laten doen.

Aangezien ik 35 ben heb ik volgens de statistiek een wat verhoogd risico. Dit weekend maar eens goed nadenken.
Ík weet nog niet of ik de combitest laat doen. Ik ben kern gezond, nog jong, niks raars zit er in de familie dus geen rare erfelijke eigenschappen. Maar ik zal wel bij de intake nog even vragen wat hun er van denken of adviseren

Symptomen.. erg moe! Trekkerig gevoel in mn liezen en ik krijg al een bollig op mm venusheuvel (naast dat mijn buik al dikker is I.v.m. opgeblazen darmen).

Ik heb waarschijnlijk een baan en heb bij de sollicitatiegesprek niet gezegd dat ik zwanger ben. Ben ook nog geen 12 weken dus vond het niet nodig. Ik ga telefonische klantenservice werken en krijg een training van 4 weken. Dus eigenlijk moet ik het in die 4 weken echt wel vertellen.. Vind dit zo eng.. Denk niet dat ze heel blij met me zullen zijn en dus na 1 maand of 3 (proeftijd weet ik nog niet) me eruit gooien
Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd
@pudding, je bent niet verplicht te vertellen dat je zwanger bent. Daarbij mogen ze jou niet weigeren omdat je zwanger bent.

Volgens mij ben je pas verplicht om het te melden als je 6 maanden zwanger bent.
If you can dream it, you can do it.
Ik snap wel dat je bang bent na je proeftijd niet te worden aangenomen. Mag niet maar gebeurt wel vaak. Maar Als ze je zien zitten dan willen ze je vast houden!

Combitest, wat wil je met de info? Waar ligt de grens qua percentage? 35 jaar is toch net een grensgeval qua risico? Het lijkt mij moeilijker om juist die onzekerheid met de uitkomst keuzes wel/niet te maken.
@pudding wat fijn dat je een baan hebt. Je bent niet verplicht het te melden. Ik hoop voor je dat ze zo blij zijn met je dat ze je toch houden ondanks dat je dit niet hebt gemeld.

De vk gaf bij trouwens aan dat de keus om een combinatietest helemaal bij ons lag. Wij moesten in discussie of het wilde en wat voor consequentie we er aan hingen als het niet goed was. Dus dat zal jij waarschijnlijk ook te horen krijgen.

De kweek was in orde dus waarschijnlijk voel ik het oprekken van mijn baarmoeder heel goed.

Ik lig nu met een keelontsteking op bed. Merk wel dat ik een wat mindere weerstand heb. Hebben jullie dat ook?
Ha dames, ik ben net terug van een reis door Thailand. Stukje bijgelezen, lees vrolijke berichten over de echo's! Fijn!

Ik lees ook dat meer dames nauwelijks klachten hebben, behalve de zere borsten. In Thailand is daar bij mij weerstand tegen het meeste eten gekomen: bijna alles staat me tegen, terwijl ik normaal een zeer goede eetlust heb. Ik ben daardoor iets afgevallen, hoewel ik tegen mijn zin in toch normale porties naar binnen probeer te proppen. Mijn energieniveau is verder prima en van wisselende emoties heb ik ook geen last. Lichtelijk last gehad van misselijkheid, godzijdank niet echt last van gehad. Ook niet van vaker moeten plassen.

Verder zijnde pijnscheuten heviger geworden en zijn ze er iets vaker, maar ik heb begrepen dat dit niet iets is om me druk over te maken zolang er geen bloedverlies is. Ook heb ik nu erg last van Restless Legs Syndrome. Ik moet nog even ondervinden of dat te wijten is aan de lange vlucht of puur de zwangschap (RLS is een zwangerschapsklacht die in het 1e en 3e trimester vaak voor komt).

Wij wachten nog 1,5 op onze 1e echo (ik ben dan vermoedelijk 9.5 weken zwanger). Over 2 weken vertellen we het mijn schoonouders en over 3/4 weken reizen we naar Andalusië om het mijn eigen ouders te vertellen. Dat laatste zorgt ervoor dat mijn ouders het pas met 3 maanden weten (jammer), maar het is niet anders.

Oh ja, dat dingetje met die op maat gemaakte jurken die ik volgende week zou moeten dragen waar ik eerder over vertelde had ik echt niet hoeven af te zeggen achteraf, want mijn buik is nog plat en ik houd ook nog geen vocht vast.

Wie gaan er trouwens zonder mediche indicatie voor een combinatietest? Wij twijfelen heel erg, omdat bij een gebleken verhoogd risico geen uitsluitsel geeft. Met een vlokkentest na de combitest krijg je dat wel, maar die test kan voor een MK zorgen. En dan blijkt je vlokkentest positief, en dan wat? ...
Ik heb gekozen voor de combinatie test zonder medische indicatie omdat er tegenwoordig gewoon dingen wel vroegtijdig achterhaald kunnen worden op een veilige manier. Veel mensen vinden mij hierom erg kortzichtig, maar als blijkt dat er iets niet goed zit dan beeindig ik de zwangerschap.

Fijn dat je weinig klachten hebt!!!

RLS syndroom had ik al voor mijn zwangerschap en het is wel ietsje erger geworden, maar daar kan ik mee leven. Goed excuus om ergens eerder weg te gaan als ik er niets aan vind 😜

Wat me wel opvalt is dat veel vrouwen de eerste echo toch vrij laat hebben, rond de 10 weken. Hoe houden jullie dat vol??????

Ik vind wachten echt verschrikkelijk en ik heb al 2 echo's gedaan 😄
Vandaag de kleine bewonderd. En ook het gehoord. Het lange wachten is zeker beloond. We kregen een mooie show van de kleine . Volgens de vk ben ik nu 10+2 dus een nieuwe uitgerekende datum op 14-08.

Voor de tabel: uitger. 14-08, en een
Mel haha ja ik kon dus ook niet wachten dus had ik maar ook even een echo tussendoor ingepland! Super blij mee

Klinkt rare maar kan ergens nog niet helemaal bevatten dat ik zwanger ben! Borsten zijn echt groot nu en ben erg moe bijna heel de dag.. maar voor de rest valt het alles mee en heb ik naast dat geen symptomen! Mn Venusheuvel begint beetje bol te staan en kan niet wachten tot ik echt ga groeien

82roosje wat super! Ben je al zo ver ja? Al wat verder dan ons allemaal hihi spannend! Kon je het al zien bewegen enzo??
Ja, de kleine maakte lekker veel beweginkjes.

Zo leuk armpjes en beentjes gezien. Die bevestiging is echt heerlijk. Zoveel meer geruststelling.
Gefeliciteerd roosje!

Op die echo wil ik wel even inhaken Mel. Het is niet voor niets dat de meeste verloskundigenpraktijken een eerste echo rond 9 weken doen. Als je dan een goede echo met de juiste termijn hebt is er pas een significante daling van je risico. Alle eerdere echo´s zeggen dus weinig, het is een schijnzekerheid. Een van de kenmerken van een zwangerschap is juist dat wachten: wachten op een echo, wachten tot je je kindje voor het eerst voelt, wachten op de bevalling. Ik zou er toch maar een beetje aan wennen als ik jou was
Ik vind niet dat je hoeft te wachten. Vond het heerlijk om te zien dat het hartje überhaupt klopte er kan natuurlijk altijd iets fout gaat maar je hebt de zekerheid al dat het in iedergeval al klopt. En het duurt minder lang voor me gevoel tot mijn termijnecho haha

en ja wachten wachten haha liefste zou ik nu al een buikje zien
Hey Elliot,

Ik begrijp ook wel dat het wachten is, maar ik geloofde sowieso niet dat ik zwanger was, ik wilde zien dat ik zwanger was 😄

Daarom vind ik het knap dat iedereen kan wachten, omdat ikzelf de testen gewoon niet geloofde.
@82roosje leuk hè om te zien hoe het kindje beweegt! Ik ben net iets verder dan jou. (11 wkn) en heb ook een heerlijk bewegend beeld van de kleine.

Bij mij was het al de derde echo omdat ik erg onregelmatig ongesteld ben. De eerste echo was in dec en toen zou ik volgens mijn menstruatie 10 wkn zijn. Terwijl dit zo'n 6 wkn bleek te zijn. Ik ben blij dat ik zo'n vroege echo heb gehad. Hierdoor ben ik flink gerust gesteld. Ook al was er nog geen hartje te zien.

@pudding123 wat zijn wij vrouwen raar hè 😉 eerst klagen dat we te dik zijn. Tot we zwanger zijn dan kan het niet snel genoeg zijn... Mijn man gaf aan me niet meer te kunnen volgen toen ik dit ook aangaf bij hem.

@angela_ wij gaan voor de combitest zonder med. Indicatie. Mijn man is bang dat er iets 'mis is' met de kleine. Ondanks dat het in beide familie's geen aangeboren afwijkingen voor komen, willen we het zekere voor het onzekere nemen. Mocht de test een verhoogd risico geven dan gaan we voor de NIPT test. mocht die neg. zijn dan halen we het kindje weg.
Wow wat veel hartjes in de tabel!

Superleuk, gefeliciteerd iedereen.

Roosje, wat leuk dat er echt al beentjes en armpjes te zien zijn. Je bent inderdaad al wat verder dan de meeste van ons. Jij en mmaas lopen voorop!

Nog geen idee of we de combinatietest willen doen. Ik durf eigenlijk nog niet echt na te denken over zo'n dingen zonder dat ik een echo heb gehad. Zonder met man overleg te hebben zeg ik nu dat ik de test wel zou willen doen, bij een slechte kansberekening eventueel de nipt.

Maar goed, eerst morgen maar afwachten. In de ochtend hebben we de afspraak bij de vk en ik ben retezenuwachtig!

Als het goed is ben ik nu 8 weken, fingers crossed.

Elliot, ik zie dat jij morgen ook een afspraak hebt bij de vk.. Ook nerveus?
Gekkootje en elliot, veel plezier bij jullie eerste echo vandaag!!!!

Ik hoop dat het twee mooie echo's zijn met mooie kloppende hartjes
Hallo dames,

Hier is het weer mis.. Met 7.6 is het hartje gestopt met kloppen, dus gister of eergisteren.

Ik hoor vandaag wanneer ik terecht kan bij de gyn. Daar schrijven ze weer tabletten voor die de miskraam opwekken, hopelijk gaat dat z'n werk doen en is een curettage niet nodig.

Wat een kutzooi ook weer!!

Ik wens jullie alle geluk van de wereld!
Owww Gekkootje wat vreselijk voor je! Hoop dat je snel terecht kan bij de gyn...
Ohhh gekootje wat naar en super vervelend. Veel sterkte
Wat naar gekkootje heel veel sterkte de komende tijd. Hopelijk kun je snel terecht bij de gyn.
Ohnee gekkootje wat kut zeg!! jeejsus.. heeeel veel sterkte
Gekootje, sterkte!

Wij krijgen zelf steeds minder behoefte aan de combitest. Grote kans dat we hem maar helemaal laten zitten. Lastig hoor!
O nee Gekkootje. Wat vreselijk kauteee. Ik wens jullie veel sterkte.

Wij doen wel de combinatietest. Gewoon omdat het kan. Mocht er een hoge kans zijn, zullen wij verder onderzoek gaan doen.

Volgende week woensdag een echo en de week erna de echo voor de combinatietest. Spannende tijd dus.
Wat een rotnieuws gekkootje, heel veel sterkte

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven