Uitgerekend eind augustus 2015 !!

21-12-2014 22:10 1195 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoera: zwanger! En uitgerekend eind augustus 2015!

Schrijf hier mee over alles wat je bezig houdt. Helaas sluiten we in verband met de overzichtelijkheid de tabel, neemt niet weg dat iedereen welkom is om mee te lezen en te schrijven.

NaamLeeftijd#kindjeuitgerekendbijzonderhedenBlonde83311e kindje27 augustus Jongen kartonnendoos281e kindje28 augustus meisjeRose2010281e kindje27 augustus verrassingLiefhebber1977371e kindje28 augustus verrassing82roosje323e kindje14 augustus pudding123241e kindje30 augustus Jongen Teacup351e kindje19 augustus Jongen voorem_301e kindjeuitgerekend Jongenjolyne10261e kindje29 augustus Merel1981332e kindje29 augustus meisjeMel.nl281e kindje26 augustus Meisje MamavanDenM363e kindje21 augustus meisjeWaterspin302e kindje22 augustus Meisje Mmaas 27 1e kindje 10 augustus Verrassing Mtiks251e kindje24 augustus meisje
Wauw mel, dat is boffen zo'n vriend :-)

Ben weer van FB af, door mijn telnr werd ik herkend en ik was in de naïeve veronderstelling dat ik onherkenbaar zou zijn. Ik kan me nl niet vinden in de privacyregels van fb.
Ik vind ook dat ik erg geboft heb met hem. We wonen al een tijd samen, dus alles is gewoon van ons samen. Alleen omdat ik totaal niet met geld om kan gaan, heb ik een eigen rekening voor de boodschappen enzo (mijn idee) en spaart hij voor ons . Klinkt best slecht, maar het is niet dat hij echt de baas is hoor . Dus dankzij hem, kunnen we ons alles nog veroorloven wat ik wil hebben voor de kleine

Wat jammer merel dat je er alweer af bent. Raar dat je via je nummer herkend bent.

Heb je de privacy instellingen wel ingesteld?

Ik vind altijd dat je moet doen wat goed voelt, dus als je facebook niets vind moet je er zeker niet op.
If you can dream it, you can do it.
@voorem geniet van je vakantie! Waar gaan jullie naar toe?

@mel.nl geloof onmiddellijk dat je nu arm bent. Alles wat voor de baby is, is duur lijkt wel.

Wij hebben het weekend flink geklust. De babykamer is nu zover af dat alleen de gordijnen nog opgehangen moeten worden. En we willen nog wat plankjes bevestigen. Voor de rest is hij af. Met her bedje al opgemaakt en al. Het ziet er zo knus uit!

Ook beneden is nu alles op orde. De kozijnen zijn geplaatst. De nieuwe stopcontacten werken en de muur is geschilderd. Dus we hebben alles zo kunnen draaien dat we straks ook een box kwijt kunnen.

Vanmiddag bij de ikea een lamp gekocht en bij de mediamarkt een babyfoon. We wilde eerst voor een babyfoon met beeld gaan, maar hebben uiteindelijk toch gekozen voor de alecto dbx-88. Ik vond het beeld niet zo nodig en vond het prijsverschil erg groot.
@mmaas, wat lekker dat jullie al zo ver zijn met de voorbereidingen. Zal wel rust geven denk ik.

Ik ben het helemaal met je eens! Alles wat voor de baby is, zit een aardig prijskaartje aan. Het lullige is dat je zo veel van die dingen echt nodig hebt.

Wij hebben gister de babykamer geschilderd en de meubeltjes komen 13 mei, ik kan niet wachten!!!

Mijn vriend ook niet, hij heeft het wiegje, en de kinderstoel al in elkaar gezet. Ik had verteld dat we de kinderstoel nog lang niet nodig hebben maar hij vond het zo leuk om te doen

Ik heb nog een tip voor de baby kaartjes!

Op internet kon ik niets vinden naar mijn smaak, vandaar dat ik ze zelf maak.

Maar bij prenatal hebben ze hele mooie voorbeeld mappen met baby kaartjes.

Echt de moeite waard om even te kijken!
Ooooh, wat vreselijk, die kraamzorg-voorbereidingsverhalen die ik lees! Wel/geen elektrische kruik, bepaalde verzorgingsproducten wel/niet of bepaalde commode wel/niet...

Ben het erg met degenen eens die feitelijk zeggen 'mijn baby, mijn huis, mijn regels'. Natuurlijk laat ik me ook graag helpen en adviseren door een professional - ze weten van heel veel dingen heel veel meer dan ik. Als het over baby's gaat dan . Maar het is aan mij (en aan mijn man) om de adviezen over te nemen of bewust en beargumenteerd naast ons neer te leggen. Uiteindelijk beslissen we zelf.

Hier alles ok, weinig nieuws. Ik vind dit vrij rustige weken, jullie ook? 20weken echo achter de rug, even een paar weken geen afspraak bij de verloskundige, lichamelijk nog vrij fit, nog gewoon aan het werk, nieuwtje van de zwangerschap is er af bij vrienden en collega's.... De weken gaan wel rustig door. Wel lekker hoor. En ik bedoel niet dat het verder rustig is, werk is druk en we doen veel leuke dingen. Meer rustig 'qua lijf' zeg maar. Herkennen jullie dat?

Hier trouwens ook nog niets geregeld voor t kamertje... De ruimte is leeggemaakt, dat wel, maar verder... Te veel weggeweest de afgelopen weekends, t is er nog niet van gekomen.
Moet trouwens eind mei zo'n glucosetest doen in het ziekenhuis. Omdat mijn moeder twee keer zwangerschapsdiabetes heeft gehad en er verder ook diabetes in de familie zit. Schijnt vies te zijn!!! Iemand van jullie die dat ook moet doen?
Nou ik ben net weer 2 uur bezig geweest met het kaartje. Ik heb een tijdje terug een mooi kaartje gevonden die je helemaal naar wens aan kunt passen. Mijn man vond hem ook wel leuk alleen de achtergrond vond hij niks. Prima verander ik dat toch. Nou hij vind iedere keer wel weer wat anders wat hij niet leuk/minder mooi vind. En het nadeel is dat hij het dan weer aan mij overlaat om het aan te passen èn pas weet of het nu wel iets is als het plaatje compleet is. Echt ik ben al 20 keer bezig geweest met het kaartje, heb het al 100 keer laten zien en had het allang goedgekeurd en besteld als hij het maar goed genoeg zou vinden. En het ergste is dat hij nu lekker ligt te slapen terwijl ik net bezig was met het kaartje. Mannen

@liefhebber nee ik hoef geen glucosetest te doen. Bij ons in de familie zit wel ouderschapsdiabetes (Oma en tante) en zwangerschapsdiabetes (twee nichten) maar dat is allemaal ver genoeg in de familie dat ik dat niet hoef.

Ik mag vanavond weer naar de verloskundige, dan gaan ze mijn buik opmeten om te kijken of ik in de groeicurve pas. Ook krijg ik dan een doorverwijskaart mee om volgende week bloed te laten prikken voor de rhesusfactor.

De babykamer mist nu alleen nog de gordijnen en wat planken verder is hij echt helemaal af. Dat vind ik zo fijn.

Hier wat foto's van het kamertje en een buikfoto van mij. Ik dacht dat is misschien wel leuk om te zien.

http://www.mijnalbum.nl/Album=ORPYYJEJ
Hele leuke foto's mmaas!
Je foto's zijn echt heel leuk, kamertje is mooi geworden.
@liefhebber, fijn he die rust. Kunnen we nog even van genieten

Ik hoorde ook dat die glucose test ontzettend vies is. En je mag van tevoren niet eten, verschrikkelijk.

@mmaas mooie buik heb je trouwens!!!

Eerlijk gezegd wel fijn om te zien, ik vind mezelf zo groot geworden, ben alsnog wel groter dan jij. Maar ik begon al te dik.

Hoe doe je die foto's laten zien? Daarom wilde ik die facebook groep ik heb namelijk geen idee hoe ik anders plaatjes kan laten zien
Dank jullie wel. Wij zijn ook heel blij met de kamer.

En mijn buik is inderdaad mooi. Volgens mijn vader is aan de achterkant ook niet te zien dat ik zwanger ben tót ik ga lopen

@mel.nl via mijnalbum.nl kun je foto's online zetten en daarvan hier een link plaatsen. Je kunt een link naar een album of naar een foto maken. Bij mijnalbum.nl wijst het zich eigenlijk vanzelf. Hier heb je het 5e knopje van achter nodig (die met 2 vierkantjes die in elkaar haken zeg maar)

Ik kom net van de vk en alles wat goed. We hebben de baby weer gezien omdat ze een start moeten hebben met betrekking tot het opmeten van mijn buik. De kleine lag nog steeds helemaal dubbel met de armen en benen weer voor het gezichtje. Dus het is nog steeds lekker eigenwijs

Mijn gewicht en alles was goed, net als de bloeddruk.

Vanmiddag had ik bijna een broodje filet american gegeten. Ik bestelde een broodje martino omdat dit de vorige keer dat ik dit had echt het super lekker vond. Maar ik was vergeten dat het met filet american was. Gelukkig kon ik de hap in mijn mond weggooien voor ik er achter kwam en waren ze zo lief om een nieuw broodje te maken. Mijn man schrok van het feit dat ik rauw vlees had 'gegeten'. Ikzelf vond het niet zo erg omdat ik niks heb binnen gekregen vond het meer jammer van het lekkere broodje

En de vk gaf aan dat het ook niet zo'n kwaad kon.
Haha, grappig hè, mmaas, dat je je soms bijna kunt vergissen! Had ik laatst toen we uit eten gingen en ik een heerlijke gegrilde verse tonijnfilet wilde bestellen... Mijn man keek me aan...! En ik dacht 'oh ja'. Bummer.
@mmaas, fijn dat alles goed was bij de verloskundige!!! En wat leuk dat je de kleine nog even mocht zien.

En ik heb laatst een toetje gegeten wat gemaakt is van opgeklopt eiwit. Rauwe ei mag ook niet, hoorde ik achteraf. Ik denk dat je er rekening mee kunt houden, maar soms per ongeluk iets verkeerd doet.
@mmaas. Wat een leuk kamertje!

Over de glucosetest. Ik had vorige zwangerschap suiker en de glucosetest is even afzien. Een mierzoet drankje, 2 uur ofzo wachten. Het voordeel van suiker is dat je heelvaak naar de gynaecoloog moet en dus de baby ziet (en de internist, diabetesverpleegkundige en diëtiste...) en je komt niet zoveel aan (want je slaat alle gebakjes, patatjes, snoepjes over dus je hebt heel de dag HONGER). Omdat ik zo ziek was (sinds een dag of 4 voel ik me eindelijk fijn zwanger ) heeft de vk me gespaard en gezegd dat ik pas met 28 wkn zo'n test hoef te doen. Ik heb t af en toe wel zelf gecontroleerd met overgebleven suikerteststrips en die uitslagen waren vaak goed.

Nog een tip: de teststrips zijn onwijs duur en ze worden alleen vergoed als je insuline spuit. Dus ik heb aangedrongen op insuline (en weinig gebruikt)
anoniem_213125 wijzigde dit bericht op 05-05-2015 11:56
Reden: stomme smileys
% gewijzigd
:hello:=
anoniem_213125 wijzigde dit bericht op 05-05-2015 11:57
Reden: nog een keer
% gewijzigd
Heel leuk die foto's mmaas! Kamertje ziet er super leuk uit en mooie buik heb je!

Liefhebber, ik moet voor m'n vakantie nog een keer extra naar de verloskundige en dan daarna weer omdat de baby nu iets te groot lijkt te zijn en dat mogelijk op zwangerschapssuiker zou kunnen duiden volgens haar. Afhankelijk van hoe het straks bij de verloskundige gaat moet ik misschien dus ook wel verder onderzoek. We shall See.. Merel, gelukkig dat de test voor jou even door is geschoven, kan je nu tenminste gewoon even genieten!

Wow mel inderdaad goed geslaagd dus leuk hoor! Ik heb je trouwens net een vriendschapsverzoek gestuurd
@voorem, ik hoopte al dat het iemand van het forum was . Ik heb je meteen op de viva groep toegevoegd.

Ik hoop dat je geen zwangerschapssuiker hebt. Maar dat hoop ik voor iedereen hier.

@merel, fijn dat je nog even uitstel hebt.
@Merel, fijn dat het beter gaat, geniet ervan!
Hoi allemaal!

Een beetje laat, maar ik hoop dat ik toch nog even mag inbreken?

Ik ben uitgerekend 25 augustus.

Ik las jullie hiervoor al af en toe een keertje mee hoor. Maar had mij nog niet (opnieuw) op het forum geregistreerd omdat de afgelopen maanden hier nogal hectisch waren. De zwangerschap was ongepland (maar wel welkom!!!), maar de papa verdween out of the picture.

Bovendien werd mijn mama kort nadat ik wist dat ik zwanger was gediagnosticeerd met kanker. Helaas hebben de dokters het pas in een veel te laat stadium ontdekt. Ze is maandag overleden.

Al deze zaken samengenomen, heb ik dus nog niet echt de kans en de tijd gehad om eens ten volle te gaan focussen en genieten van de zwangerschap. Maar ik heb het aan mijn mama haar sterfbed beloofd dat ik dat vanaf nu zou doen! Dus dat laatste trimester ga ik mijn schade inhalen en supermelig op mijn roze wolk mijmeren! Mag ik met jullie nog meekletsen?

Oh ja, ik krijg een meisje en alle echo's en testen waren tot hiertoe perfect.

Groetjes,

Aster.
Welkom Aster,

Wat een heftige tijd maak jij mee..

Dikke knuffel voor jou😘
Hoi Astrid,

Wat een heftige periode heb jij doorgemaakt en nog steeds!

Welkom om mee te kletsen en je ervaringen te delen
Hallo Astrid,

Wat een verschrikkelijk heftige periode heb je meegemaakt. Niet gek dat je nog niet heb kunnen genieten van je zwangerschap.

Welkom in ons groepje, gezellig dat je mee komt kletsen!!!

Ik hoop echt dat je vanaf nu vollop kunt genieten van je zwangerschap.
Phoe Aster, zowel condoleances als felicitaties zijn dan aan de orde. Wat een emotionele achtbaan moet dat zijn.

Vind je het dan niet moeilijk dat je dat nu niet kunt delen met je partner? Sorry, Mss een beetje te directe vraag zo meteen out of the blue.

Hoe voel je je verder? Veel zwangerschapsklachten? Of lichamelijk wel een fijne 'roze-wolk-tijd'?
Even iets heel anders,

Hebben jullie al namen? (Niet om hier te noemen)

Ik vind het zo verschrikkelijk moeilijk, hoe verzin je een naam voor je kindje. Eerlijk waar, geen enkele naam is goed genoeg voor mijn meisje
@aster welkom en gecondoleerd. Moet een moeilijke tijd voor je zijn.

@mel we hebben al heel lang een meisjesnaam. Die kwam op ons pad een paar jaar geleden en we zijn er nog steeds verliefd op. De jongensnaam was wat moeilijker. We hebben nu een gezamenlijke favoriet, maar mijn man twijfelt nog een beetje.

We hebben vandaag onze kinderwagen opgehaald. Ik vind hem echt super en hij past precies in de gang.

Sinds kort slaap ik steeds slechter. Deze vakantie ben ik telkens tussen half 7 en kwart over 8 wakker. Dan moet ik ook echt uit bed want dan heb ik last van mijn botten van het liggen. Zo vervelend.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven