Uitgerekend eind augustus / begin september 2016

20-12-2015 15:40 2250 berichten
Alle reacties Link kopieren
Naam Kindje Geboren Geslacht Bijzonderheden
Eenhoornn Derde 1 augustus 2016 Jongen! Eerste dochter, tweede kindje (zoontje) overleden :rose:
Meme86 Eerste 23 augustus 2016 Meisje!
Suze27 Eerste 27 augustus 2016 Meisje!
Zjuulz84 Eerste 27 augustus 2016 Meisje! Baby 2 is onderweg! :heart:
Deadpool Eerste 29 augustus 2016 Meisje!
Cillr Tweede 31 augustus 2016 Meisje!
Thisisit Eerste .. augustus 2016 Baby 2 is onderweg! :heart:
Bubje Eerste 6 september 2016 Meisje!
Fitzgerald Eerste 7 september 2016 Jongen!
Dootje2 Tweede Jongen!
Crazycatlady Eerste Jongen!
:hug: Dikke knuffel voor: Zus1987, Bloempje300 & Wolkje82

Om tabel te bewerken:
Gebruikersnaam: augsept2016
Wachtwoord: augsept2016
anoniem_266587 wijzigde dit bericht op 09-02-2018 11:45
75.59% gewijzigd
@ Eenhoorn ik weet niet zo goed wat ik moet zeggen maar in ieder geval een hele dikke knuffel en ik hoop zo ontzettend met je mee dat het nu wel goed gaat.
Overigens kan iemand mij helpen met de tabel? Aangezien ik in januari jarig ben hou het er maar op dat ik 33 ben dan hoeft het niet alsnog weer aangepast te worden. Mijn man is 39. Ik was voor het laatst ongesteld geworden op 27 oktober en als alles goed gaat is dit ons eerste kind samen. Ik heb nog geen uitgerekende datum want door PCOS is mijn cyclus een puinhoop dus ik kan nu 5 weken of 8 zijn. Dit hoor ik z.s.m. bij de verloskundige. De intake staat op 4 januari.
Knip
Aw dank je!

Ik ben ook helemaal geen gemene vrouw die niks van de eerste leg moet hebben! Ik vind ze super sterker nog ik heb deze week vrij en mijn man is gewoon aan het werk en omdat het kerstvakantie is heb ik de kinderen en dat gaat prima.

Maar ik denk dat ik nu gewoon extra emo en gevoelig ben. En niet wil dat zij straks last hebben van de baby terwijl dat natuurlijk kolder is want tussen nummer 2 en 3 zit bij mijn man ook 6 jaar ofzo dus nummer 2 had er toen veel meer last van dan straks het geval gaat zijn met ons omdat ze niet fulltime hier zijn in tegenstelling tot gezinnen waarbij alles de eerste leg is.
@cillr, tuurlijk mag je meeschrijven. Van harte gefeliciteerd met je zwangerschap!

@eenhoornn, wat een ontzettend heftig verhaal zeg! Je komt sterk over.

@suze, haha, ik herken echt wat je zegt. Ik denk ook steeds over de al dan niet aanwezige kwaaltjes. Gister had ik dit en nu niet meer, het is vast fout. Maar vandaag heb ik weer een ander kwaaltje, haha!

Wat een leuk idee om dat zo met een taart te doen. Wij zijn afgelopen dagen beide erg druk geweest en hebben elkaar nog amper alleen gesproken. We moeten nog een hoop overleggen en bespreken

@thisisit, tuurlijk ben je nog welkom!

@chuck, ik vind mijn kat juist stinken. Haha. Terwijl ik altijd roep dat ik hem zo lekker vind ruiken.

@domninoz, welkom en gefeliciteerd!

@dootje2, welkom en gefeliciteerd! Wat fijn dat het nu zo snel raak is. We duimen voor een plakkerd!

Werken, ik werk nu 32 uur en man werkt 40 uur. Ik wil een dag minder gaan werken en man een dag thuis. Een dag minder werken is voor hem in zijn huidige functie geen optie. Twee dagen kinderdagverblijf of gastouder vind ik helemaal prima.

Namen, ik noteer al een tijdje mooie namen in een notitie op mijn telefoon. Zodra ik een leuke naam hoor, zet ik hem erbij.

Symptomen, hier vooral last van vermoeidheid (mijn huis lijkt ontploft, maar echt geen energie om op te ruimen). Ik heb vanmorgen tot 11.45 uur op bed gelegen en ik kan er voor mijn gevoel al weer in. Even een douche genomen en toch maar even opruimen voordat manlief terugkomt uit zijn werk.

Gister had ik erg last van mijn onderrug en menstruatie-achtig gevoel in mijn onderbuik. Toen schoot ik wel even in de stress en wist zeker dat het mis was. Maar gelukkig las ik op internet (erg gevaarlijk dat internet) dat het veelvoorkomende klachten zijn in de 1e weken. Pfieuw.

Test, ik kon het niet laten had nog een CB gekocht. Vond het toch spannend, maar hij gaf "zwanger" aan en 3+. Vrijdag gaf hij nog 2-3 aan, dus dat betekent dat het hormoon toeneemt. Jammer dat hij niet bestaat voor 4+, 5+, 6+ etc.
Wat is NOD?
Nod is niet ongesteld dag ofzoiets. De dag dat je ongesteld zou moeten worden of de dag waarop je je zwangerschapstest kan doen.
quote:zus1987 schreef op 23 december 2015 @ 19:38:

Nod is niet ongesteld dag ofzoiets. De dag dat je ongesteld zou moeten worden of de dag waarop je je zwangerschapstest kan doen.Ah ok. Nou geen idee bij mij ivm onregelmatige cyclus. Ben dus benieuwd wat de gynaecoloog er van zegt.
Hee meiden,

Leuk, er wordt lekker geschreven hier!

@werken: vriend en ik werken beiden fulltime en hebben nog geen idee hoe we dat in de toekomst willen gaan doen. Aan de ene kant wil ik graag minder gaan werken, want ik wil zoveel mogelijk van de kleine genieten. Aan de andere kant: ik heb echt heel leuk werk waar ik veel plezier in heb! Ik ben bang dat als ik nu structureel terug in uren ga, ik deze uren straks niet meer terug krijg als ons kindje ouder is. We gaan ons eens verdiepen in het ouderschapsverlof en kijken of we dan allebei een dag per week kunnen opnemen. Daarnaast zou ik 1 dag per week kunnen thuiswerken. Dan hoeven we ook nog maar voor 2 / 3 dagen oppas te regelen ;)

@namen: wij hebben sowieso al een meisjesnaam, al heel lang! En een jongensnaam, daar komen we ook wel uit. We zitten allebei in dezelfde richting te denken, dus dat komt helemaal goed

@symptomen: nog steeds niets! Alleen moe, maar het is ook erg druk op het werk, dus weet ook niet of dit een zwangerschapskwaaltje is. Daarnaast lijken mijn tepels ook iets gevoeliger. Niet heel heftig, maar als ik eraan kom, is het wel gevoeliger... Maar dat kan ook komen omdat ik nu iedere keer aan het voelen ben of ze nog steeds gevoelig zijn...
Leuk dat ik mee mag schrijven, gezellig!!! Zou iemand mij in de tabel willen zetten?

Ik ben 25, partner 27. 2e kindje( dochtertje van 20 maanden) uitgerekend op 30-8 en afspraak bij de verloskundige ga ik morgen voor bellen.

@symptomen: borsten zijn pijnlijk en ik heb meer afscheiding.. Hebben jullie dit ook? Ik kan mij herrineren dat ik dat bij mijn vorige zwangerschap ook had..

Ohhhh en ik ben weer zo bang, kan het eigenlijk niet geloven en kijk weer bij ieder wc bezoekje achterom
Wat leuk om te lezen allemaal!

Symptomen van vandaag: Onderrugpijn en MOE (maar heb ook slecht geslapen?)! Soms wat steekjes in m'n buik, kan het niet echt lokaliseren. Pijnlijke boobies, blauwe aders En tepels zijn de hele dag stijf -schaam- iemand anders ook?

Onzekerheid is iets verminderd. Heb er een goed gevoel over en durf dat te zeggen ten aanzien van de plek waar t zich nu nestelt. Ten aanzien van de levensvatbaarheid durf ik nog niks haha. Ben zo benieuwd!!

Vandaag weer moeite gehad met eetpstroon aanpassen. Witte thee gekocht, koffie laten staan.
Pff. Weer geen knaller vandaag terwijl t toch echt m'n NOD of 1 dag overtijd is. Shit dit... Maar iig nog geen bloed gezien.
Spannend Psycho!

Hier nog geen symptomen. Voelt nog erg onwerkelijk! 22 jan eerste afspraak verloskundige. Duurt nog een eeuwigheid :(

Herkenbaar van dat toiletbezoek...!
Voor de tabel: ik ben 35, man is 31. Ben zelf niet zo handig met de tabel. Bedankt!

Ben trouwens super nieuwsgierig naar het geslacht. Heb bij de eerste met ruim 15 weken geslachts bepaling echo gedaan. Zijn jullie al nieuwsgierig?
Waar ik gister nog bang was omdat ik niet misselijk was, verlang ik nu naar dat ik niet misselijk ben. De eerste omhelsing met de toiletpot is een feit.

Ik zei gisteren tegen maniet dat ik inderdaad ook rond 16 weken een echo wil laten doen. Ben zeker wel nieuwsgierig!
Ik had het al eerder gevraagd maar mag ik in de tabel? Gegevens al gepost.

Oh ehh even rare vraag maar ik had gisteravond na de seks ineens enorme krampen. Is dat normaal? Niet tijdens de daad maar na orgasme. Schrok me kapot!
@psycho: ik had op mijn NOD ook maar een heel licht streepje, daarom ook nog eens een clearblue gedaan omdat ik zo twijfelde. 2 dagen later heb ik weer getest en toen was de streep al een stuk dikker.

@dootje: wij zijn hartstikke nieuwsgierig naar het geslacht! Wij willen ook allebei graag weten wat het wordt

@zus: vervelend dat je zo misselijk bent! Hopelijk wordt dat snel minder!

@chuck: had je die krampen in je baarmoeder? Ik durf niet te zeggen waardoor het komt. Maar als je je zorgen maakt, denk ik dat je altijd even de verloskundige kan bellen. Probeer je er maar niet te druk om te makeN, je lichaam is hard aan het werk en ik denk dat alles zo gevoelig is daarbinnen
Ik maak mezelf even helemaal gek... Ik heb meer last van symptomen, maar de streep op mijn kv test is aanzienlijk lichter dan de laatste keer dat ik hiermee testte (afgelopen zaterdag en zondag). Ik snap zelf ook niet zo goed waarom ik door blijf testen. Hoopte op een 'knaller'. Mijn testen waren erg duidelijk, maar de teststreep was nog niet donkerder dan de controlestreep en dat hoopte ik vandaag dus wél te zien. Er verscheen netjes binnen de tijd een streepje, maar dus aanzienlijk lichter.

Volgens mijn eigen berekeningen zou ik nu +/- 5 weken en 4 dagen zwanger zijn. Maak me toch wel zorgen over 'het streepje'. Bah. Ik hoopte juist door te testen meer zekerheid te krijgen... vorige maand een vals positieve digitale test en deze maand een flinke innestelings(?) bloeding gehad die geen ongesteldheid bleek te zijn. Ik ben gewoon bang dat mijn lichaam mij weer voor de gek houdt en denk constant dat het wel weer niet goed zal zitten. Stom, ik weet het, kan er toch niets aan veranderen.

Sorry meiden, moest het even van me af schrijven. Voelde me de afgelopen dagen zo goed! Na al die testen geloofde ik er zelf steeds meer in dat het wél goed zit...
L-
Hai meiden!

Er wordt lekker veel geschreven.

Ik heb de tabel aangevuld, mochten er dingen bij moeten of niet kloppen vind ik het prima om het bij te houden, zet dan wel de gegevens even dikgedrukt. Maar je kunt natuurlijk ook zelf inloggen met de gebruikersnaam+wachtwoord.

@Dominoz, ik snap je onzekerheid... eigenlijk zou je moeten stoppen met testen he.. Je kan er toch niks aan doen... Als ik zo erg twijfel denk ik soms: ik zie geen bloed en als het mis gaat kun je daar nu toch niks aan doen... lukt niet altijd maar soms geeft het even rust.

Maar ik heb zelf ook nog die drang hoor.. Ik heb nog 1 digitale liggen van clearblue, met het aantal weken erop. Gewoon voor de "leuk" gekocht. Nu ben ik toch steeds bang dat daar opeens niet zwanger op komt te staan, of 1-2 weken terwijl er 2-3 op zou moeten staan. Pff... haha

@Chuck geen idee wat normaal is.. Hopelijk is het gewoon oke... Zolang er geen bloed is is het goed, daar hou ik mezelf maar aan vast.

@Zus, he bah, wat vervelend dat je zo misselijk bent! Fijn dat je test zo mooi toeneemt. Ik ga die clearblue denk morgen doen... spannend wel.

@Dootje, ik ben aan de ene kant wel nieuwsgierig aan de andere kant merk ik dat ik het stapje voor stapje bekijk. Eerst maar eens met 7 weken de echo afwachten. Ik kan het denk pas echt geloven als ik een kloppend hartje zie. En daarna zal ik vast wel nieuwsgierig worden, mezelf kennende.

Man heeft trouwens altijd gezegd dat hij het geslacht niet wil weten en als hij dat echt niet wil, respecteer ik dat. (zeg ik nu, trouwens hahah)

@Psycho ik vind dat ook spannend, had op NOD ook nog geen knaller, wel echt een duidelijke donkere streep, Maar wat je zelf al zegt, geen bloed & krampen.. laten we er maar vanuit gaan dat het goed zit! Al is dat heel lastig ja, merk het zelf ook.

Hier gister weer een kerstdiner overleefd met het wegsmokkelen van de wijntjes. Lastig maar ook grappig om samen zo'n leuk geheimpje te hebben. Man heeft braaf mijn wijntjes gedronken die ik moeilijk kon afslaan. En nee, mijn vriendinnen zouden niet in een blaas-ontsteking-smoes trappen

@Symptomen ook weinig. Wel idd wat sneller moe. Gisteren na het doen van boodschappen (zo druuuuuk overal) was ik echt even verrot. En ik heb een rare relatie met hongergevoelens/eten. Een leeg gevoel hebben en toch niet echt trek.. herkent iemand dat?
quote:PSYCH0 schreef op 24 december 2015 @ 10:41:

Ik snap je domninoz! Ik voel precies hetzelfde. Mijn grootste angst is echter dat het weer een bbz is en daarom niet stijgt. Denk nu eerst aan mezelf dan pas aan de baby, hoe egoïstisch ook.niet egoïstisch, maar heel logisch na wat je hebt meegemaakt
@ Psycho en Suze: Fijn om te horen dat mijn onzekerheid toch herkenbaar is. En het is helemaal waar dat ik allang had moeten stoppen met doortesten. Als ik dat had gedaan had ik nu inderdaad niet zo onzeker geweest. Wel heb ik al vanaf zaterdag af en toe heeeel licht bruinverlies gehad. Steeds na ontlasting of wanneer ik nodig moest plassen (alleen bij het afvegen, niet in ondergoed). Vandaag niets meer gezien, maar wel sinds gisteren pijnlijke en gevoelige borsten en behoorlijk misselijk.

Maar Psycho, wat moet dat inderdaad ontzettend moeilijk zijn geweest! En zoals Suze al zegt...eerst aan jezelf denken is in dat geval alles behalve egoïstisch! Ik duim dat er in de zomer van 2016 voor ons allebei een wondertje in de wieg zal liggen.
Oh ik had een dikke vette knalstreep maar ben ook elke dag onzeker. Als dit 9 maanden zo doorgaat dan worden het LANGE maanden. Ik sta al bekend om mijn geduld maar niet heus. En wachten vind ik vreselijk. Het idee dat het elke dag foute boel kan zijn vind ik vreselijk!

Wat een zenuwslopend gedoe he!
Ik heb trouwens Jillz 0,0 gekocht en een fles gewone Jillz en die heb ik weggelazerd en gevuld met de 0,0 en zo ga ik me door het kerst diner heen bluffen bij de schoonouders.
Hihi, Chuck, wat een slim idee!! Ik drink ook tijdens feestdagen niets, dus ik heb er nog niet over na hoeven denken, maar erg leuk gevonden. Wel al 2 maanden gestopt met cola light drinken...dat moét dan weer wel opvallen

Oh en die krampen waar jij over schreef had ik zaterdag ook na de seks... Twijfelde of het mijn blaas of baarmoeder was. Voelde in ieder geval heel raar! Daarna niet meer gevoeld...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven