Uitgerekend eind augustus / begin september 2016

20-12-2015 15:40 2250 berichten
Alle reacties Link kopieren
Naam Kindje Geboren Geslacht Bijzonderheden
Eenhoornn Derde 1 augustus 2016 Jongen! Eerste dochter, tweede kindje (zoontje) overleden :rose:
Meme86 Eerste 23 augustus 2016 Meisje!
Suze27 Eerste 27 augustus 2016 Meisje!
Zjuulz84 Eerste 27 augustus 2016 Meisje! Baby 2 is onderweg! :heart:
Deadpool Eerste 29 augustus 2016 Meisje!
Cillr Tweede 31 augustus 2016 Meisje!
Thisisit Eerste .. augustus 2016 Baby 2 is onderweg! :heart:
Bubje Eerste 6 september 2016 Meisje!
Fitzgerald Eerste 7 september 2016 Jongen!
Dootje2 Tweede Jongen!
Crazycatlady Eerste Jongen!
:hug: Dikke knuffel voor: Zus1987, Bloempje300 & Wolkje82

Om tabel te bewerken:
Gebruikersnaam: augsept2016
Wachtwoord: augsept2016
anoniem_266587 wijzigde dit bericht op 09-02-2018 11:45
75.59% gewijzigd
Ik heb wel last van nesteldrang geloof ik en word vooral moe van mezelf. Net voor de 6e keer deze week allemaal kansloze aankopen gedaan bij de Xenos en Hema omdat het "echt nodig is" en ik alles nieuw wil. Het slaat echt nergens op en ik mag van mezelf vanaf nu niks meer kopen.

Ik heb wel flesjes in huis voor t geval dat. Er zat er ook 1 in zo'n blije doos. Maar flesvoeding niet, dat kan idd altijd nog gehaald worden.

Vandaag komen m'n laatste inkopen binnen waaronder de wandkastjes voor de babykamer en dan gaan we dit weekend alles ophangen en de box in elkaar zetten en dan ben ik er klaar voor. Zal je zien dat ze tot 42 weken blijft zitten, boehoe

Ohja Deadpool jij gaat voor een kraamfeest he. Ben benieuwd hoe dat je bevalt! Wij gaan voor visite, maar hopelijk de eerste week niet teveel. Nog even met man kortsluiten, haha.
@eenhoorn, jullie worden echt niet ontzien... Ik hoop heel erg op een goede uitslag!!

Hier ook een hoop last van de kwaaltjes... Het meiske zit al vanaf week 35 vast in het bekken en dat is gewoon pijnlijk als ze maar iets beweegt met d'r hoofdje. Vanaf die tijd ook dagelijks harde buiken en/of voorweeen. Ik rust overdag ook veel tegen de bekkenklachten die door het indalen weer volop aanwezig zijn. Maar goed, elke ochtend doe ik ongeveer twee uur wat van m'n lijstje en die is nu eigenlijk bijna helemaal klaar. De dingen die er nu nog op staan zou mooi zijn als ze voor de geboorte kunnen gebeuren en anders komt het ergens in november wel

Babykamer is al twee weken helemaal klaar en alles is gewassen en gestreken. Ook alle andere spullen zijn in huis. Ik heb trouwens twee d'r Brown flessen voor het geval de bv niet gaat, maar ga geen pot fv halen. Hier is de supermarkt 7 dgn per week open en mocht ik buiten sluitingstijd wat nodig hebben, dan heb ik vriendinnen zat met baby'tjes in de buurt waar ik vast wat van mag lenen.

Vanochtend met m'n moeder een schoonmaakronde door het huis gemaakt. M'n schoonmaakster is op vakantie. M'n moeder heeft de badkamer een goede beurt gegeven en beneden gedweild. Dat zijn dingen die mij toch wel lastiger af gaan nu. Ik heb alles gestoft en gezogen :-) van de week stukje bij beetje de hele keuken eens goed aangepakt. Dus het huis is weer lekker fris!

@deadpool, hoe gaat het met je dieet en je suikerwaarden? Heb je nog een beetje een balans daar weer in kunnen vinden?

@bubje, ik ben sinds woensdag ook 37 wkn en geeft toch wel een fijn gevoel. We hebben de zwangerschap grotendeels gehad en kunnen thuis bevallen, nou ja geboortecentrum voor mij haha.

@baby voelen, moet wel zeggen dat het anders wordt nu. Het harde schoppen neemt af en ik voel d'r meer een soort strijken met d'r handjes en voetjes langs de baarmoeder. Maar goed hee veel ruimte zal er ook wel niet meer zijn haha.

Net even aan de telefoon gehangen waarom ik nooit een uitnodiging heb gekregen om de Blije doos op te halen. Zegt de medewerker doodleuk dat ik die al op heb gehaald. Eh nee? Nooit gedaan en nooit een brief gezien.

Nou wil het rare dat ik mijn aanmeldformulier bij de Prenatal in <woonplaats moeder> heb ingeleverd. Zelf woon ik 2 uur rijden verderop maar dat was geen probleem want met de brief en bijbehorende code zou ik hem ook hier op mogen halen. Prima.

Niet alleen beweren ze dat ik een brief heb gehad op het juiste adres, maar ook dat een week na mijn aanmelding de doos is opgehaald in <woonplaats moeder> mét de juiste code die zogenaamd naar mij is verzonden.

dus ik net mijn moeder gebeld of die zonder code op de een of andere manier een doos voor me heeft opgehaald...nope.

Klantenservice gaat het uitzoeken maar ik hou hier nu lekker hormonaal een enorm kutgevoel aan over want nu lijkt het net alsof ik 2 dozen wil ofzo. Nou ehm nee zo'n cheapskate armoedzaaier ben ik echt niet om met zowat 39 weken zwanger op de teller alsnog een tweede doos op de kop te willen tikken. Gatver had ik maar nooit gebeld. Die doos kan me nu overigens gestolen worden als het zo moet zeg!

(ja ja ik weet het Wereldproblematiek van de eerste orde maar hier sta je toch even maf van te kijken)
Nou deadpool ik kan je melden dat je aan de inhoud weinig mist. Vond het zwaar tegen vallen. We hadden een avent flesje, scheermesje?!?!, blikje radler en wat proefpakketjes en verder een hoop reclame.

Wellicht helpt dat wat om de hormonen af te doen laten zakken haha.
Gaat me niet om de inhoud maar dat ik voor mijn gevoel nu enorm voor lul sta. Alsof ik in totaal 4 uur voor die gratis doos in de auto ga zitten terwijl ik hem ook in mijn eigen woonplaats had kunnen ophalen, én er nu gratis nog een wil. Hahaha te stompzinnig gewoon.

Maar het helpt wel In principe hebben we ook alles al liggen voor de uk dus lekker belangrijk. Het is gewoon zo onverwacht als je denkt te bellen omdat ze je zijn vergeten en je krijgt dan zo'n verhaal te horen.

Wat overigens ook rete irritant is, mans ex heeft jaren op dit adres gewoond dus overal (wij jonge ouders, de thuiszorgwinkel...) lopen ze te piepen "u staat al in het systeem hoor mevrouw"

Daar wordt ik ook lekker recalcitrant van. Zo van ik heet Truusje <achternaam man> en in uw systeem staat Marietje <achternaam man> echt leer lezen! Dat zeg ik niet hardop maar ik denk het wel. Alsof ik mijn eigen voornaam niet kan onthouden én niet kan onthouden dat ik me 9 jaar geleden al eens heb ingeschreven voor kinder dingen terwijl ik in het gesprek ervoor aangeef en op het formulier aankruis dat dit mijn eerste kind wordt. Ben ik zeker ook vergeten 9 jaar geleden al eens bevallen te zijn?
Zwangerschapsdementie in extrema

Maar hier hetzelfde met al die instanties. Toen wij dit huis kochten, drie jaar geleden, woonde er een gezin met twee kinderen in de leeftijd van ongeveer 2 en 4 schat ik. Laatste keer dat er in dit huis een kind is geboren is dus 5 jaar terug. En nog komen hun gegevens boven bij diverse winkels en bedrijven waar ik wat bestel ( weet je ook meteen hoe lang dat bewaard wordt).
Zoals jullie wel merkten was mijn nesteldrang veel eerder dan die van jullie. Voor mijn verlof was m'n hele lijstje al af. Nu is t een kwestie van het huis bijhouden. Heb vandaag een gerecht gemaakt en ingevroren.

Verder ben ik vooral moe vandaag. Moe. Moe. Moe.
Wat een gedoe Deadpool!

Mijn man is ook klaar met klussen. Een hoop gemopper hier terwijl hij de box in elkaar zet, haha
Haha krijg net een heel net mailtje dat ik alsnog een doos mag ophalen dus ik heb inderdaad weer hormonaal lopen doen om niks.

Maar nu weer iets nieuws. Las net dat topic over steptokokken bij een baby. En nu zit man me met rollende ogen aan te kijken dat ik dus panisch ben dat er vliegen in huis zijn 'want die lopen met hun pootjes door de poep' en meer van zulks uitspraken die uit mijn mond komen. Ook wil ik ineens een dettol zeep pomp want o wee als straks zijn kids zomaar aan de baby gaan zitten zonder handjes te wassen. Aaah verlos me van mezelf. Waar is de nuchtere versie van mezelf gebleven?
Meeste streptokokken b infecties vinden volgens mij in het lichaam van de moeder plaats en dan hoeft een kind ook nog niet eens ziek te worden als ze besmet worden. Scheelt wellicht weer wat relativeren

En volgen mij is het vrij standaard om vaak je handen te wassen voordat je contact met je baby'tje hebt de eerste dagen.

Nog een ander dingetje wat een beetje in deze lijn ligt. Wat vinden jullie van grootouders en andere familie die dicht bij je staan die je kersverse baby om de mond zoenen? Ik vind dat gewoon vies met het oog op evt infecties enzo die over gebracht kunnen worden. Daarnaast vind ik ook dat je andermans kind niet op de mond zoent, maar dat vind ik nog wat meer van ondergeschikt belang. Heb het idee dat m'n omgeving mij nu al een aansteller vind...
Oh dat vind ik ook een rot idee.

Geen idee waarom. Sowieso wil ik eerst echt een paar dagen met haar acclimatiseren voor anderen er aan mogen zitten al vindt mijn man ook dit onzin. Maar ja die heeft er niet 9 maanden mee in zijn buik gelopen. Dus ik vind het maar een lastige.

Ik wil geen hysterisch mens worden maar wel op mijn eigen tempo aan dingen wennen straks.
Ik zelf heb al de hele nacht krampen in rug en onderbuik. Ook in mijn liezen. Net even een hete douche genomen want buikje is aardig hard. Zal mijn mannetje dan toch bezig zijn?
Zoals de poes thuis miauwt, miauwt zij nergens.
Ik hoop het voor je ccl! Helpt het douchen wel

Wat tegen de krampen?
Op de mond zoenen... Of mensen die zo hun vinger in de mond van je baby stoppen. Iewl.

Wie weet, ccl. Spannend zeg!
Haha, grappig om te lezen.

Wij hadden gisteravond kraamvisite en zij gaf onze zoon een kus op zijn mond. Het gebeurde voordat ik er erg in had en ik heb hem direct uit haar handen gepakt en weer bij mezelf gelegd.

Toen man vroeg wat er nou was toen visite weg was, legde ik het uit en hij vond me duidelijk enorm aanstellen.

Maar ik vind het ten eerste niet normaal! Man, dochter en ik mogen dat doen en verder niemand.

En ten tweede gaat mijn koortslip radar dan draaien en daar ben ik echt panisch voor.

Wij hebben ook zo'n Dettol handsfree pompje EN ik heb van die desinfecterende gel bij de bank staan en dat moet iedereen ff opdoen.

Ik gebruik maar de 'smoes' dat dat geadviseerd werd door de arts omdat hij prematuur is geboren en niemand doet er moeilijk over.

Ennnn.....wij hebben vanavond al het verlossende telefoontje gehad! De 2e hielprik bleek helemaal goed te zijn, onze zoon is helemaal gezond!!!!!

Een hoop paniek om niets dus!
Poeh Eenhoorn wat fijn!! He meid nu kun je lekker gaan genieten. Hoe gaat het nu met jullie?

Crazycat oeh wat spannend! Hoe is het nu?? Zet het door?

Baby's op de mond zoenen? Doen mensen dat? Pff hou op hoor! ik ben zo benieuwd naar de kraamtijd zeg.. Ook wel spannend worden nu hoor!
Het gaat echt geweldig. Hij drinkt super goed aan de borst, is sinds vandaag op zijn geboortegewicht (40 gram erboven eigenlijk).

Heeft wel spruw, dus ben na iedere voeding bezig met smeren (zijn mondje en mijn tepels) en het voeden is daardoor wat pijnlijker, maar ik ben erg gemotiveerd om vol te houden.

Dochter is echt super trots en geniet van grote zus zijn, maar probeert ons ook extra uit.

Ach, hoort erbij.

Man heeft nog een week vakantie, dus dat is wel lekker.

Mijn herstel gaat ook super. Vandaag 2x lekker een stukje gewandeld. Heerlijk weer om zo trots achter de kinderwagen te kunnen lopen, met naast me een trots meisje met eigen kinderwagen.
Oh wat fijn eenhoorn!! Dan ben je ook wel weer aardig snel op de been na de keizersnee.

En spruw is inderdaad behoorlijk vervelend als ik mijn vriendin moet geloven. Maar komt ook best nog wel vaak voor volgens mij.

Nou ik kwam op de discussie omdat m'n moeder en ik vandaag iemand een baby'tje op de mond zag zoenen wat duidelijk niet de ouders waren. Ik zei dus tegen haar dat ik dat niet vind kunnen en bij onze dochter het ook niet leuk zou vinden. Nou daar stond ze een beetje verbaasd van te kijken. Op zich goed dat het nu ter sprake kwam. Maar voor mij hoeft dat dus niet. Manlief heeft er nu minder problemen mee, maar die gaat altijd pas nadenken als een situatie zich voordoet

Overigens vind ik de desinfecterende handgel naast de box ook wel een goede! Het dettol pompje hebben we sowieso al

@crazy, wil het al een beetje doorzetten?
Oh wat fijn Eenhoorn!

Heerlijk dat alles zo goed en voorspoedig verloopt. Geniet er lekker van.

Hier nog niets doorgezet.

Wel continu hetzelfde 'menstruatiepijn' gevoel. Na het douchen hield het wel op. Maar in de loop van de avond kwam het weer opzetten. Kleine ventje is erg druk. Als hij draait heb ik af en toe het gevoel dat ik een stuk buik te kort kon. Dan zit hij echt onder mijn ribben verstopt.
En hoe is het nu, ccl?
Ik ben ook wel benieuwd Crazy :-)

Hier een beetje off day, vanmorgen al eeg moe na het wandelen met de honden en ontbijten en eventjes op de bank gelegen. Gevolg, 1,5 uur geslapen... Oeps.

Daarna maar de was weggestreken en opgeruimd. Nog wat in de kasten gerommeld, vaatwasser uitgepakt, je kent het. Maar alles kost vandaag zo veel moeite en ben een beetje misselijk. Lig nu maar weer even op bed. Moet eind vd middag eten samen met m'n oude, wat demente oma.

Hebben jullie trouwens ook dat het echte harde schoppen wat afneemt? Ik voel d'r nog goed, alleen strijkt ze wat meer tegen de zijkant aan ipv het echte getrap...
Hier nog steeds niets...

Maar ben dan ook pas 30 aug uitgerekend, dus ga nergens meer vanuit haha.

@Meme: Hier nog steeds harde trappen en gedraai.. Nu 38w.
Fijn dat het zo goed gaat Eenhoorn!

Meme, Bleghh even een voor jou, morgen hopelijk een betere dag!

Voelen baby: wisselend! Pas een dag weinig, afgelopen 2 dagen weer erg actief met idd dat strijken langs buik ivm ruimte, maar af en toe ook nog een flinke trap!
Goed nieuws, eenhoornn!

Meme, zo'n dag heb ik de laatste tijd ook wel eens... Of gewoon zo'n moment, even blegh allemaal. Lastig he?

Qua voelen een beetje zoals bij jou, Suze. Ze is wat rustiger geworden, maar kan soms ook heel actieve dagen hebben. Vooral 's ochtends is ze rustiger.
Super Eenhoorn! En wat schattig van je dochter met haar eigen wagen.

Eerste weken op de mond kussen vind ik echt een no-go. Maar ik moet eerlijk zeggen dat ik dat bij ons niet echt van iemand verwacht. Misschien dat ik het vooraf toch even zeg.

Het weekend was geloof ik te druk. Ik heb vannacht niet zo best geslapen. Kan ik inmiddels wel tegen, maar door al dat gedraai doen m'n bekken en rug dan de volgende dag zo'n pijn.

Oh en ik heb dus een moedervlek waarvan ik zelf al dacht dat die wat donkerder is geworden.. daarnaast een aantal rode plekjes. Over dat laatste zij een collega (arts) dat het vaak gebeurt onder invloed van hormonen tijdens zwangerschap.

Maar nu viel een familielid het ook op dat die moedervlek donkerder is. En ik kan pas vrijdag bij HA terecht. Hij ziet er eigenlijk normaal uit verder, maar was eerst dus lichter..

Het zal vast met hormonen te maken hebben, maar ik vind het toch vervelend! Niet erg lang geleden m'n vader aan kanker verloren, dus dan krijg ik het toch benauwd!

Bewegen is hier ook nog steeds schuiven en trappen. Maar dat schuiven deed hij sowieso al veel. Hij schuift ook nog regelmatig zijn rug van de ene naar de andere kant.

Verder ook wel eens krampen en steken, en eigenlijk altijd bij het wakker worden in de nacht een harde buik. Maar niks noemenswaardig. Als ik er teveel op ga letten, voel ik geloof ik dingen die er niet zijn haha. Ik merk denk ik vanzelf wel wanneer het echt zover is!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven