Uitgerekend eind augustus / begin september 2016

20-12-2015 15:40 2250 berichten
Alle reacties Link kopieren
Naam Kindje Geboren Geslacht Bijzonderheden
Eenhoornn Derde 1 augustus 2016 Jongen! Eerste dochter, tweede kindje (zoontje) overleden :rose:
Meme86 Eerste 23 augustus 2016 Meisje!
Suze27 Eerste 27 augustus 2016 Meisje!
Zjuulz84 Eerste 27 augustus 2016 Meisje! Baby 2 is onderweg! :heart:
Deadpool Eerste 29 augustus 2016 Meisje!
Cillr Tweede 31 augustus 2016 Meisje!
Thisisit Eerste .. augustus 2016 Baby 2 is onderweg! :heart:
Bubje Eerste 6 september 2016 Meisje!
Fitzgerald Eerste 7 september 2016 Jongen!
Dootje2 Tweede Jongen!
Crazycatlady Eerste Jongen!
:hug: Dikke knuffel voor: Zus1987, Bloempje300 & Wolkje82

Om tabel te bewerken:
Gebruikersnaam: augsept2016
Wachtwoord: augsept2016
anoniem_266587 wijzigde dit bericht op 09-02-2018 11:45
75.59% gewijzigd
Nou ze wilde er ook geen fles wijn om wedden hoor Psycho maar het rommelt al weken, kind ligt helemaal ingedaald en wellicht omdat het nu wat minder bewegelijk is? Ik heb geen idee. Ik wacht het rustig af.

@deadpool, wij hebben van de kraamzorg organisatie een naslagwerk gekregen wat er exact gebeurd in de kraamweek. Zowel met moeders, kind als het werk wat ze doen. Er wordt ook zeeeer gedetailleerd beschreven wat er de moeder allemaal staat te wachten. Ik kreeg het rond week 18 ofzo thuisgestuurd heb een paar blz gelezen en dacht dat komt later wel hahaha.
@ meme ik verwacht dat de strekking van dat topic toch anders is dan een naslagwerk. Denk aan kraamtranen...ontstoken hechtingen... horror kraamhulpen en meer van zulks.

Gelukkig stonden er ook positievere verhalen in.
Ehm nou horror kraamhulpen niet (weldat je altijd mag bellen als het niet klikt), maar wel alles mbt de hechtingen, nabloeden, stolsels, emotionele / hormonale huilbuien etc.

Er ging een wereld voor mij open en ik vroeg me oprecht destijds af waar ik aan begonnen was haha.
quote:Meme86 schreef op 18 augustus 2016 @ 18:22:

Nou ze wilde er ook geen fles wijn om wedden hoor Psycho maar het rommelt al weken, kind ligt helemaal ingedaald en wellicht omdat het nu wat minder bewegelijk is? Ik heb geen idee. Ik wacht het rustig af.

@deadpool, wij hebben van de kraamzorg organisatie een naslagwerk gekregen wat er exact gebeurd in de kraamweek. Zowel met moeders, kind als het werk wat ze doen. Er wordt ook zeeeer gedetailleerd beschreven wat er de moeder allemaal staat te wachten. Ik kreeg het rond week 18 ofzo thuisgestuurd heb een paar blz gelezen en dacht dat komt later wel hahaha.Beebs ligt hier sinds 32 weken al vast ingedaald in de bekken, het rommelt sinds 1,5 week s nachts en baby is ook rustig. Zucht. Laten we hópen dat het Iets zegt maar denk dat ik ook niet voor die fles wijn ga.
Nou hier hetzelfde, dus wie weet
Hallo dames! Ik ben een van de die in de tabel staat maar totaal niet schrijft (lees wel mee trouwens) Ik merk ook dat ik sowieso weinig behoefte heb tot wat dan ook behalve dan schoonmaken pffffff hahaha!

Goed om te horen dat het goed gaat met degene die ik niet op FB zie!

Bij mij rommelt het al weken... Baby is stukken rustiger, vandaag weer een echo gehad, maar piep zit er nog warmpjes bij.... Genoeg vruchtwater en placenta dus t kan nog wel even duren.
quote:Meme86 schreef op 18 augustus 2016 @ 20:11:

Ehm nou horror kraamhulpen niet (weldat je altijd mag bellen als het niet klikt), maar wel alles mbt de hechtingen, nabloeden, stolsels, emotionele / hormonale huilbuien etc.

Er ging een wereld voor mij open en ik vroeg me oprecht destijds af waar ik aan begonnen was haha.Ja dat gevoel had ik dus toen ik vannacht dat topic las zo van HELP waarom wou ik dit ook alweer? Maar ik weet zeker dat als ze er is dit allemaal van me af gaat vallen.
Logisch dat je dan geen 29 augustus wilt, Deadpool. Mijn moeder is op 1 oktober overleden en ik zou bijvoorbeeld 1 september al vervelend vinden, laat staan dus bij jou echt de datum zelf. Ik hoop dat het 22 augustus mag worden!

@Thisisit: Leuk om iets van je te horen! Hopelijk zet het gerommel snel een keer door tot iets échts.

Hier vandaag weer controle. Ik ben erg benieuwd of baby ondertussen is ingedaald.
Ja ik hoop het ook voor je Bubje! Is toch makkelijker

Nou hier is weer leven in de brouwerij. M'n darmen lijken ook iets van slag, maar ik weet niet wat op ie reageert. Maar ze schopt en beweegt er lekker op los! Ook de hele tijd harde buiken haha.

Vanmorgen nog weer even naar de gastouder om bij haar thuis een kopje koffie te drinken en verdere dingen door te spreken. En ik ben d'r zo blij mee. We denken hetzelfde over de wijze van opvoeden en ze heeft echt het hele huis ingericht op de kinderen. Doet veel en leuke/leerzame dingen met ze, maar niet perse binnen een vast stramien. Voelde in ieder geval erg goed!

De auto had m'n vader even mee dus ik ging dat kleine stukje wel op de fiets.... Laatste 4 wkn niet meer gefietst, maar nou weet ik weer waarom haha. Niet echt comfortabel met zon ingedaald kind en een dikke buik die nu echt in de weg zit :-)
Oh vandaar Bubje! Leuk zo'n andere maat. Hier maakt mijn zusje het boxkleed, we hebben samen stof uitgekozen. Ook zo leuk! Die is biiiijjjjna af.

Wat goed dat je elke dag fietst zeg! Ik vind het ook niet echt prettig, net als

Meme zegt ;)

Deadpool ik begrijp dat je de 29e dan liever niet wilt! Zou ik ook niet willen. Jouw vader overleden, Bubjes moeder.. Verdrietig zeg!

Ook mijn vader is overleden. Niet heel recent, in 2010, maar ik vind het erg verdrietig dat hij zijn kleindochter niet zal leren kennen. Hij zou gek op haar zijn! We hebben besloten haar te vernoemen naar hem, de tweede naam.

Thisisit leuk om hier even van je te horen! Lekker aan het poetsen dus? Is het wel al bijna klaar allemaal?

Hier.. Naderen we de 39 wkn (maandag). Voel me nog prima! Ik word nu alleen wel echt dik. Maar ja ook dat hoort erbij. Ik ben zo benieuwd naar haar maar ook hoe en wanneer de bevalling zal beginnen... Maar ja we wachten maar "rustig" af he. Vandaah hebben we de hele schuur opgeruimd (we = mijn man en ik zet koffie en smeer boterhammen ) dus dat is ook weer gebeurd! Heerlijk!
Oh Meme, wat fijn dat je zo'n goed gevoel mij de gastouder hebt! Super belangrijk... Die van ons gaat 1 (misschien 2) dagen naar een kinderdagverblijf en daar had ik ook meteen een relaxed gevoel bij. Scheelt he? Al zal de eerste keer wegbrengen nog steeds afschuwelijk zijn ;)
Wij gaan onze dochter ook naar mijn moeder vernoemen. Al is vernoemen binnen mijn familie sowieso wel gebruikelijk.

Het fietsen begint wel wat zwaarder te worden, maar het is nog altijd beter dan lopen. Misschien komt dat ook doordat baby nog steeds niet is ingedaald. Volgens de VK geen probleem, ik moet dus alleen gaan liggen als mijn vliezen breken.
Spannend Bubje, ik hoop dat ze binnenkort toch wel indaalt.

Mooi dat je gaat vernoemen!

Hoe is het verder dames?

Hier weer een zeer actief meisje in m'n buik. Gezellig hoor, dat geschuif, maar ze mag ook wel een keer besluiten om eruit te komen. Al houd ik er ook rekening mee dat het nog 3 (!) weken kan duren.. Al hoop ik écht van niet!
Heerlijk dat ze weer actief is, is een geruststellend gevoel he?

Hier net ineens heel veel druk op m'n onderkantje (ehhh alsof ik naar de wc moest) en krampen in m'n onderbuik. Nu nog een beetje krampen, maar een stuk minder.

Hier ook gewoon in de wachtstand... Tik tak haha.
Nou idd, dat getrappel is heerlijk! Hebben jullie ook wel eens het gevoel dat er iets "knakt" in je buik? Heel maf.. Kan het ook niet goed uitleggen haha.

Hier ook wat gerommel, of wil ik het graag voelen? Ook wat krampen, beetje ongesteldheid-achtig. Maar misschien ook een klein beetje wishful thinking Geduld..... Haha
Eindelijk weer een berichtje van mij...

Heb ondertussen wel zoveel mogelijk meegelezen. Maar de afgelopen periode was erg heftig. Eerst het overlijden van een zeer dierbaar familielid en vervolgens blijkt mijn vader ernstig ziek te zijn (gelukkig zijn de vooruitzichten wel positief).

Zwangerschap gaat erg goed, heb eerlijk gezegd nergens last van en kan nog bijna alles doen wat ik wil (wel wat langzamer dan normaal, maar dat is ook echt alles).

De uitgerekende datum komt nu wel snel dichterbij, ben inmiddels wel erg nieuwsgierig, maar heb het gevoel dat het nog wel even gaat duren voordat baby geboren gaat worden.

Vindt dat getrappel in mijn buik wel gezellig eigenlijk
Alles komt goed, het kan alleen even duren
Hee, zjuulz! Leuk om iets van je te horen. Heel begrijpelijk dat je even geen zin had in het forum. Ik wil je veel sterkte toewensen!

Fijn dat de zwangerschap goed gaat. Houden zo!
Hier trouwens een baby die het nog steeds erg naar haar zin heeft bij mij en nog rustig blijft zitten. Vandaag controle gehad en alles was weer netjes.
Oh Zjuulz wat heb jij heftige dingen meegemaakt tijdens je zwangerschap. En wat vervelend nieuws van je vader wat fijn dat je je verder goed voelt! Houden zo :-)

Fijn dat alles weer goed was Bubje! Ze zit nog wel ff lekker dus.

Vandaag een hele erge hang-dag, heb echt nergens zin in! Man is nog steeds enorm aan het nestelen en blijft opruimen, pfffff ik word er gek van. Eigenlijk mag ik daar niet over klagen he, haha. Maar ik voel me dan extra lui

Het resultaat is wel dat de kinderwagen nu ook klaar staat en de schuur helemaal is opgeruimd.
Het was vandaag ook wel echt weer voor een hangdag! Lekker hoor. Ik lig nu ook lekker Gilmore Girls te kijken, manlief is vandaag naar een vriend. Ook belangrijk. :-)
quote:bubje schreef op 22 augustus 2016 @ 17:09:

Het was vandaag ook wel echt weer voor een hangdag! Lekker hoor. Ik lig nu ook lekker Gilmore Girls te kijken, manlief is vandaag naar een vriend. Ook belangrijk. :-)Ik ben ook begonnen met Gilmore Girls, heerlijk!
Ik zit gewoon elke dag met spanning weer te lezen of er iemand bevallen is. Ben heel benieuwd wie de eerst volgende is! ik mis mijn kraamweek wel, vandaag eerste dag alleen met de kleine, en juist vandaag was ze heel overdreven aanhankelijk. Heb haar heel de dag serieus op me buik, kwam er om 17:35 achter dat ik 10:00 voor het laatst gedronken had, en was middag eten ook vergeten. Hopelijk gaat morgen beter:)
@Suze: Jaaaa, echt een heerlijke serie voor nu om te kijken vind ik. Ze hebben het echt precies op tijd op Netflix gezet.

@Marie-louise: Haha, hier heb ik dat ook wel. Vooral nu er gewoon al wat UD's zijn deze week. Dat hoor je trouwens echt vaak van nieuwe ouders, dat je in het begin gewoon totaal niet aan jezelf toekomt. Gelukkig hoor je meestal ook dat het na een tijdje allemaal wat soepeler gaat. Wel goed blijven drinken he, zeker nu met dat warme weer deze week!
40+1.... Naar de VK geweest. Ze heeft gevoeld, baarmoedermond is verstreken en 2 cm ontsluiting. Verder is het rustig dus toch maar wat afspraken gemaakt mocht ik het nog tot volgende week gaan maken. Als ik er echt zat van ben komen ze me van het weekend strippen. Moest maar bellen anders maandagavond. Komen bij me thuis. Wist dat helemaal niet. Dacht dat ik er gewoon heen moest. Mocht er dan woensdag nog niks zijn staat er een afspraak bij het ziekenhuis voor controle en overleg. Nou ja, ik hoop dat ik het niet haal en een beetje goede hoop ook met de vorderingen die er al zijn! Zo te lezen heb ik heb behoorlijk getroffen met de 3 verloskundigen hier.

Hoe is het met jullie dames in de hitte? Jammer dat we die nog even door moeten op het laatst.... Ik heb me opgesloten binnen in een soort donker hol hahaha!
Nou hier gebeurt nog niks. Gister bij toucheren zat alles nog potdicht. Ik krijg maandag een ballon. Dan ben ik 41+1

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven