Uitgerekend eind december 2020/begin januari 2021

21-04-2020 13:35 1381 berichten
Voor alle dames die eind 2020 of begin 2021 zijn uitgerekend en willen meeschrijven over het wel en wee van onze mooie winter baby’s! :heart:

Je kan kon zelf je gegevens toevoegen aan de tabel. Door misbruik van algemene accounts zoals deze is het wachtwoord weggehaald. Wil je het wachtwoord weten stuur dan voor nu een pb naar DaSilva.

NaamLeeftijdKind UD Bevallen J/MBijzonderheden
Pinkie81 38 2 24 december :cheer2: Meisje
DaSilva86 34 2 27 december :cheer2: Meisje
KS week 39
MK begin 2020
Ikhaatgeduld 38 2 30 december :cheer2: Meisje 3 MK Asherman
Molly .. 1 30 december :cheer2: jongen
ElleBowie 30 2 30 december :cheer2: Meisje
Onslow 34 2 31 december :cheer2: jongen
Birdist 31 2 4 januari :cheer2: Meisje hogere kans MK week 6-9
Janna 35 2 5 januari :cheer2: Meisje
anoniem_650bfdde9be72 wijzigde dit bericht op 06-01-2021 11:20
62.74% gewijzigd
Hoi meiden,

Woensdag de 20 weken echo gehad en alles zag er super uit! Onze kleine meid doet het heel goed.
Helaas ligt de placenta wel aan de voorkant, dus echt voelen doe ik haar nog niet. Heel soms voel ik denk ik een plopje.
Het maakt me ook weleens onzeker. Gisteren bijvoorbeeld. Mijn vriend en ik hadden erge ruzie en ik voelde 2 plopjes. Daarna helemaal niets meer gevoelt en dan ben ik meteen weer bezorgd dat er door de stress iets mis is.
17 augustus pas weer naar de vk.

Nu ook in die bloed hitte op de camping. Ik zit de hele dag in de schaduw en beweeg zo min mogelijk. Ppfff

Hoop dat het met jullie allemaal goed gaat.
Wat fijn dat alles goed is met de kleine meid @Pinkie! Ik herken wat je zegt, hier ook de placenta aan de voorkant. Heel soms lijk ik een plopje of iets te voelen, maar dan ben ik onzeker of het wel de kleine is. Ik vertrouw er maar op dat het goed zit, tijdens de echo was ie heel beweeglijk :-D

Wat een hitte he? Binnen is het nog te doen, maar op het werk pfoe! Ik zal blij zijn als het weer normaal wordt. Vandaag even een badje opzetten in de tuin om de dag door te komen!

Hier trouwens weer veel last van 1 been. Ik vermoed weer een zenuw die bekneld zit in mijn onderrug, waardoor het been begint te tintelen/branden. Wordt toch eerder naar de fysio dan gehoopt ben ik bang..

Hoe gaat het met de andere dames?

@DaSilva en Ikhaatgeduld jullie morgen een echo, veel succes en plezier!!
Alle reacties Link kopieren
Bedankt Molly! Spannend nu wel hoor.
Balen dat je placenta voor ligt. Ik voel hem zo nu en dan wel maar ook niet echt veel hoor. Volgens de Gyn in opleiding lag mn placenta wel achter. Ergens twijfel ik daaraan. Ik zie ook mijn hartslag kloppen nl op mn buik ☺️. Hebben meer meiden dat?

Balen van je been! Inderdaad niet te lang mee doorlopen hoor.

Fijn dat alles goed is pinkie!
Die hitte is echt niet fijn. Vannacht kon ik echt niet in slaap komen. Ben om 1 uur nog maar even buiten gaan zitten.

Hoe laat mag jij morgen DaSilva?

Even een iets wat bijzondere vraag, maar zijn jullie borsten ook ineens zo mega? Ik had het in mn vorige zwangerschap ook maar mennnn iets minder mag wel zeg 😬. Ik vind het maar niks.
Ikhaatgeduld, check van de buikhartslag en check van de megaborsten. Ik vind die laatste ook maar niks, ben ook bang dat ik weer voortijdig ga lekken.

Molly, ik hoop niet dat het weer een zenuw is in je been. Had je de vorige keer ischias?

Pinkie, wat fijn een goeie 20wekenecho! Hier ook nog weinig echt beweging gevoeld, paar keer wat kriebel en plopjes.

Dasilva en IHG, succes met de echo morgen!

Hier mentaal ok, door warmte opnieuw last van overgeven dus energiepeil is wel minus 100 geloof ik. Letterlijk nauwelijks bewogen vandaag.
@pinkie wat fijn dat de 20 weken echo goed was! Zal een opluchting zijn! Ik voel haar trouwens alleen maar als ik na iets druks op de bank ga liggen.

@Molly, wat heerlijk een badje in de tuin! Ik hoorde al dat het zo warm was in Nederland.. Ik heb ook meer last van de warmte door de zwangerschap. Wat bij mij hielp is een bevroren fles water voor een ventilator te zetten! En voeten in koud water, ik hoorde dat als je voeten koud zijn de rest ook kouder is :-P Vervelend dat je zo last van je been hebt. Hopelijk wordt het snel minder of kan de fysio helpen.

@IHG, ik zie geen hartslag in m'n buik, maar die borsten... Wat een jetsers, echt een stuk meer dan de vorige keer :lol: Ik vind het ook niet echt fijn, ben gewend op m'n buik te slapen dus dat is niet handig.. Vriend vindt het dan weer wat minder erg :-D

@Birdist, vervelend dat je weer moet overgeven! Hier werkt chips soms als het zo warm is. Hitte is al sowieso lastig, en helemaal als je zwanger bent.

Hier gaat het goed. Het is hier nu dezelfde temperatuur als bij jullie, alleen m'n lichaam is er nu wat meer aan gewend (in het begin niet). Ik denk ook dat de warmte hier anders voelt dan bij jullie :-) Koud drinken werkt nu goed, en als ik teveel water drink moet ik chips eten.
Dochter heeft er alleen een lange nacht van gemaakt.. Ze was om 1 uur wakker en wilde niet slapen. Tot 5 uur 's nachts was ze echt hyper en wilde ze spelen. Nu ligt ze in bed voor een middagdutje maar daar lijkt ze ook niet veel zin in te hebben :facepalm:

Ik heb woensdag de 20 weken echo en waarschijnlijk mag vriend toch mee! :hyper: Zou echt leuk zijn.

Succes met de echo morgen Dasilva en IHG!
Ellabowie ik duim voor je dat je vriend mee mag met de echo! En een paar chipjes is inderdaad wel lekker nu zo. Als ik het doseer krijg ik dat ook wel weg. En prfff, die kleintjes laten ons ook alweer wennen aan de babynachten die ons te wachten staan :mrgreen:
Pinkie wat fijn dat de echo goed was :heart: En van een ruzie hou je niks over. Hebben jullie het al goed gemaakt?

Hartslag en big boobies, beide niet :-? Jullie zien de hartslag in je buik? Freaky :biggrin: Mijn borsten zijn wel wat groter maar dat was tijdens mijn ovulatie ook wel eens. Ik ben wel overgestapt van balconettes met beugel naar triangle bh’s zonder beugels. Dat zit net wat lekkerder.

Ik kan zo slecht tegen de hitte :nooo: In warme oorden heb ik daar geen last van maar hier in Nederland vind ik warmte zo naar. Ik ben blij dat we de laatste loodjes in de winter hebben :heart:

Ik heb de echo om 14.00 en jij IHG? Daarvoor nog wel een gezondheidscheck met bloeddruk etc. Ik vind het wel spannend, ook al waren alle echo’s goed tot nu toe.

Sorry dat ik niet op iedereen reageer. Ik kan echt niet tegen warmte en mijn hersenen werken al dagen niet op volle kracht :flag:
Hoera met de goed echo, Pinkie! :cheer2:
Hopelijk is de ruzie ondertussen bijgelegd en heb je ondertussen nog een paar plopjes gevoeld. Lastig hé, die bezorgdheid. Gelukkig is meestal alles wel goed!

Ai, een geknelde zenuw in je onderrug! Klinkt pijnlijk! o_o Hopelijk kan je snel terecht bij de fysio, Molly!

Hartslag in mijn buik voel ik ook. Mijn borsten zijn, denk ik, nog niet zo veel gegroeid. Wel voelen ze soms gespannen. Toen ik zwanger was van mijn dochter had ik echt heel veel pijn in mijn borsten, nu valt het gelukkig wel mee.

Ah, nee! Opnieuw misselijk, Birdist! Die warmte hakt er echt op in!

Chips werkt hier ook nog steeds goed. Al merk ik dat ik weer een beetje mijn gewone eetpatroon aan het terugkrijgen ben. Gelukkig, want dat is toch wel iets gezonder. :-D Zijn jullie ondertussen al veel aangekomen? Ik 6 kg, hopelijk blijft het deze zwangerschap een beetje binnen de perken.

Van 1u tot 5u wakker! Je zal ook wel geradbraakt zijn nu, EllaBowie!!

Veel succes met de echo's deze week, DaSilva, IHG en EllaBowie!!

Ik begin mijn zoontje ondertussen echt goed te voelen! Hij zal even beweeglijk zijn als zijn zus! :flirting: Mijn vriend heeft hem ook al gevoeld. Hopelijk gaat het voor iedereen nu snel met het voelen van de kindjes. :hyper:
Ik moet om 13:30u. Super spannend!

Mijn borsten doen geen pijn maar zijn wel echt mega. Ik kan gewoon ook geen fatsoenlijke BH vinden waar ze in passen. Maar enfin, tis niet anders!

Balen van je misselijkheid Birdist. Die warmte werkt echt niet mee. Ben inderdaad wel blij dat de laatste loodjes deze keer in de winter zijn.
:cheer2: Guo/20-wekenecho was goed :cheer2: Alles was goed in beeld te brengen en alle metingen waren normaal :)
Super DaSilva! Kun je weer afstrepen! :cheer: :cheer2:

Hier ook alles helemaal goed en een mooie gemiddelde baby :cheer:
En we krijgen een meiden gezin! 💖
:cheer2: :cheer2:
Fijn dat alles goed is, DaSilva en IHG!!
Yes :cheer2: voor de goede echo's en high five voor het meidenhuis :high5:
Wat fijn van de goede echo's!! :heart: Nu lekker genieten!

Ik heb nog helemaal geen last gehad van de boobies, voor mijn gevoel ook nog niet gegroeid, misschien komt dat nog haha.. valt wel op dat de dames die meiden krijgen er hier meer last van lijken te hebben? :-D

Nog een paar dagen de hitte doorkomen en dan wordt het minder!! Vandaag de fysio gebeld maar helaas is er een wachtlijst door de vakantie en corona.. wordt dus nog even afzien helaas.
Fijn dat het bij jou ook goed was IHG! :)

En van mij kan het niet snel genoeg afkoelen :( Wat heb ik een hekel aan hitte. Gelukkig zwel ik nog niet zo op als dat ik mijn eerste zwangerschap deed. Toen was het zo warm tijdens mijn 40ste en 41ste week van de zwangerschap. Mijn voeten waren zo groot dat ik zelfs geen flipflops meer aan kon. Mijn huid barstte zelfs bij mijn enkels o_o
Heel herkenbaar DaSilva. Ik hielt ook mega vocht vast toen.
Mijn flipflops had ik nog aan terwijl ik ze uit had zegmaar 😂
Oh, nee. Hopelijk is het geen te lange wachtlijst, Molly?

IHG, :rofl:

Van mij mag het nu ook wel afkoelen. Normaal kan ik wel goed tegen de hitte, maar op dit moment niet echt. Momenteel is mijn ene voet vocht aan het vasthouden en de andere niet (of minder). :facepalm:.
Wel nog niet zo erg dat mijn huid aan het barsten is! Pfff... zwanger zijn kan toch echt wel afzien zijn!
Van mij mag het ook heel snel weer normaal worden, kan al niet goed tegen hitte en nu helemaal niet. Gelukkig zijn de loodjes in de winter inderdaad.

Vannacht weer de hele tijd last van de benen gehad, kon soms wel janken als ik aan het idee denk dat dit misschien nog meer dan 20 weken gaat duren. Hopelijk is er snel plek bij de fysio en kan er iets aan gedaan worden. Sorry voor de egopost :|
Molly is er geen andere fysio beschikbaar? Mijn fysio is bijvoorbeeld een arts bij een sportclub en die heeft momenteel daar geen werk. Hij belde mij zelfs hoe het met de zwangerschap ging :biggrin:
Molly66 schreef:
11-08-2020 05:32
Van mij mag het ook heel snel weer normaal worden, kan al niet goed tegen hitte en nu helemaal niet. Gelukkig zijn de loodjes in de winter inderdaad.

Vannacht weer de hele tijd last van de benen gehad, kon soms wel janken als ik aan het idee denk dat dit misschien nog meer dan 20 weken gaat duren. Hopelijk is er snel plek bij de fysio en kan er iets aan gedaan worden. Sorry voor de egopost :|
Dat klinkt heel pijnlijk Molly! Ik zou ook zeker even een belronde doen naar andere fysio-praktijken. Sterkte!
En die warmte, ik probeer het maar zo rustig en saai mogelijk door te komen, dan gaat het nog. Op mijn werk zijn er volgens mij echt wel meer mensen minder productief of ze hebben een enorm kort lontje. Dat laatste heb ik al helemaal geen zin in.
Goedemorgen!

Ik lig ondertussen al een paar uur wakker door hevige jeuk overal. :-(
Ik dacht dat ik onder de muggenbeten zou zitten, maar ik heb er dus maar een paar. Dus dat is het niet.
Aaah, zo irritant!

Hopelijk hebben jullie een beetje kunnen slapen ondanks de warmte, muggen en zwangerschapskwalen?
Wat ontzettend goed en fijn al die positieve echo’s!! En leuk IHG een meisjesgezin! Had je een meisje verwacht? :heart:

Molly ik hoop echt dat je snel naar de fysio kan! Dat klinkt niet fijn. Je hebt echt pijn aan je benen toch? Niet onrustige/jeukende benen of krampen? Ik had vorige keer beide, magnesium kreeg ik tegen de krampen ‘s nachts en ik dacht banaan tegen onrustige benen. Misschien kan de verloskundige of een gynaecoloog meekijken als het nog lang duurt voor de afspraak :-)

Onslow, muggen vind ik verschrikkelijk! Als ik er 1 hoor kan ik niet slapen en moet hij weg :lol: Heb wel eens een uur ‘s nachts naar muggen gezocht, het doorzettingsvermogen wat ik dan heb.. :facepalm:

Hier heb ik morgen de 20 weken echo en vriend mag mee :cheer2: Zo fijn! Doordat het bij de radiologie afdeling is had hij anders ook niet via Skype erbij mogen zijn. Verder heb ik flink spierpijn. Ik moest gisteren naar huis rennen door een tornado alarm en sporten is niet de focus geweest tijdens Corona dus dat heb ik gemerkt :rolling: Alles is gelukkig goed gegaan, het is een interessant jaar :lol:

Ik hoorde dat vrijdag de warmte voor jullie weer minder wordt en het lekkerder weer wordt :hyper: Heel fijn, nog een paar dagen!
Oh Onslow :hug: jeuk is zo irritant :whip:

Gister had ik geprobeerd of het bij ons thuis koeler was als alle ramen juist open stonden ipv de hele boel dicht. Nou dat was niet zo :-| Mijn God wat was het warm! Toen zaten we s avonds uit te kijken naar de regen, draaide alle regenbuien als een boomerang om ons dorp heen :| En na een vervelende nacht met een peuter die het na dagen hitte ook niet meer trok, is nu mijn man bloed chagrijnig O_o

Dit gaat een hele lange dag worden :'-(
:lol: Rennen voor een tornado o_o Weer eens wat anders o_o
DaSilva86 schreef:
12-08-2020 08:06
Oh Onslow :hug: jeuk is zo irritant :whip:

Gister had ik geprobeerd of het bij ons thuis koeler was als alle ramen juist open stonden ipv de hele boel dicht. Nou dat was niet zo :-| Mijn God wat was het warm! Toen zaten we s avonds uit te kijken naar de regen, draaide alle regenbuien als een boomerang om ons dorp heen :| En na een vervelende nacht met een peuter die het na dagen hitte ook niet meer trok, is nu mijn man bloed chagrijnig O_o

Dit gaat een hele lange dag worden :'-(
Die combinatie van hitte, een lange nacht en chagrijnige man klinkt niet leuk! Het is allemaal logisch, maar alles bij elkaar :@@: Zijn jullie allemaal de hele dag thuis? Succes! Hopelijk valt het mee vandaag :-)

Ja rennen voor een tornado had ik ook nog niet meegemaakt :lol: Had een iets rustiger jaar verwacht en we zijn net over de helft.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven