Uitgerekend eind december/begin januari

29-04-2015 11:02 589 berichten
Zwanger? En eind december/begin januari uitgerekend? Schrijf dan gezellig mee

NaamLeeftijdHoeveelste kindUitgerekende datumBijzonderhedenGeslacht Sasje1977371e12 januariwitteparel251e4 januari28 augustus controleJongenEvi271e28 decemberJongenpopje_86281eMeisjeSyllie_87281e31 december/1 januari bevallen! JongenN89261e1 januariJongenAbbyscutio251e27 december20 augustus 20 weken echoRenske023241e2 januariJongenSuperDolly251e14 januari28 augustus 20 weken echoJongenwannaplay291e15 januaridazed_and_confused271e6 januarimiepfiep15281e15 januariPinkTooth301e10 januariloudema301e8 januariCactuar291e29 decemberTweeling! Meisje + Meisje Marriebaas271e21 januari8 september 20 weken echo geahdJongenNordic341e2 januari verrassing Han19872810 januari28 augustus 20 weken echoLoeloelola331e31 decemberJongenHelena84311e28 december MeisjeBianca A351e15 januariJongen

Naam: overachtmaanduitgerekend

Ww: zwanger
Ohja dames, zetten jullie jezelf even in de tabel?
Alle reacties Link kopieren
Hoi meiden,

Ik sluit mij graag aan! Ben syllie, 28 jaar en wij verwachten nu na 1 1/2 jaar proberen een kindje. Man en ik waren net bezig met onderzoeken waarom t allemaal niet lukte en toen was t raak. Super blij natuurlijk, maar ook spannend. Als ik t goed berekend heb ben ik nu 5 weken zwanger. Omdat ik diabetes type 1 heb word je bij ongeveer 38 weken ingeleid, dus dat zou eind december zijn. Als ik thuis ben ga ik uitgebreid op jullie reageren, maar wou mij alvast voorstellen
Goedemorgen!

Graag zou ik ook met jullie mee willen schrijven. Afgelopen zondag had ik een positieve test in de 2e ronde, ben morgen waarschijnlijk 6 weken zwanger. Ik voel alleen nog niet zoveel, waardoor ik het nog niet echt geloof mijn buik is wat opgezet, ik slaap slechter en ben wat verstrooid. Verder voel ik niets, Ben ook nog niet echt misselijk..
Hoi Syllie, wat geweldig dat het nu toch raak is!! Spannende tijd he!!

Hey Abby, leuk dat je hier ook bent!;-)

Ik dacht is wel leuk hier nu ook mee te gaan schrijven!

Ik heb qua klachten ook nog niet echt veel.. Heb pijnlijke borsten / tepels.. Beetje zeurende rug en buik af en toe.. Was vorige week 24/7.....

Ook af en toe wat last van m'n maag..

Vooral als ik in bad heb gelegen of echt warm douche is me opgevallen.. Heel apart.. Ook continu koortslippen....

Je zou denken best een aardig rijtje klachten maar zo voelt t niet... Vind t zo onwerkelijk.. Misselijk en moeheid nog niet te bekennen.. ( gelukkig!)

Wel vd week een dag me lamlendig gevoelt alsof ik griep ging krijgen.... Alles deed me zeer:-( gelukkig na een nacht goed slapen was dat over!
Zo als het goed is sta ik in de tabel leuk!

Hier qua klachten eigenlijk ook nog niets..

Vorige week wel een paar dagen enorme pijn aan mn tepels, maar had toen geen positieve test verwacht dus eigenlijk beetje weggestopt.

Nu voel ik wel steken onder in mn buik, lijkt beetje op trekkerige spieren ofzo herkennen jullie dit?

Dit is als ik lig of zit minimaal als ik beweeg meer.

Maar dit noem ik eigenlijk geen klachten, wie weet wat er nog komen gaat??

Voor de dames die ook eens een mk hebben gehad, met welke week mocht je nu naar de verloskundige?

En konden ze toen al iets zien/voelen?

Mij hebben ze namelijk gezegd dat wanneer ik weer aantelde ik wel eerder terecht zou kunnen als 8-9 wkn, om te kijken of alles in orde is.

Dus ben wel benieuwd..

Liefs
Klopt indd dat trekkerige gevoel.. Dat zijn je banden.. Je baarmoeder word nu opgerekt..

Hier geen ervaring met mk.. Gelukkig..!

Maar je kan idd eerder dat weet ik wel!
Ik heb mezelf ook in de tabel gezet

Ik zie dat mijn afspraken bij de verloskundige wel erg laat zijn, als ik dat vergelijk met jullie afspraken. Kan ik gelukkig wel eerder genieten van jullie echo's!
Mijn eerste echo is 8 weken indd.. Mocht ik voor kiezen.. Ze kunnen dan nog niet bepalen hoever ik precies ben dus dat word in week 10/11.. Jij krijgt gelijk je 10/11 weken echo?

Nog even wat meiden.. Weet niet of jullie t al weten maar de VK zei tegen me dat ik geen gewone multivitamine mag slikken omdat er teveel vitamine A in zit!alleen die speciale voor zwanger zijn is goed. Dacht meld t even!
Thanks voor de tip ik heb van davitamon mama plus pillen..

Zo ik zit al een uurtje op de wc,diarree zal er wel bij horen zeggen we dan maar he haha

Heb het er graag voor over

Wanneer willen jullie het gaan vertellen aan ouders/familie/vrienden?

Of hebben jullie t al verteld?

Ik wil het heel graag met moederdag aan mn ouders vertellen maar ben bang dat dat te vroeg is..

En mochten we dat doen volgende probleem wil t dan gelijk aan zussen en broers vertellen maar er zijn dan ook kids bij en die kunnen hun mondjes niet houden dus die moeten nog even wachten haha
Welkom syllie: gefeliciteerd en wat fijn dat het ineens spontaan toch gelukt is, hoe fijn zal dat gewezen zijn!

Abby: gefeliciteerd en leuk dat je ook mee komt schrijven! Weinig klachten kan ook erg fijn zijn!

N89: de pijn/trekkerig gevoel in de buik dat herken ik, heb er vooral last van als ik druk bezig ben geweest. Vorige ronde heb ik dus een miskraam gehad. Bij deze echo kan ik pas 26 mei terecht, ik denk dan 8 weken en 4 dagen zwanger te zijn (als ik uitga van een juiste cyclus)

Tabletten: ik slik alleen foliumzuur

Stoelgang: ik heb ook last van mijn stoelgang tegen de diarree aan, heel vervelend

Vertellen: we willen het voor ons houden tot na de 1e echo dus tot 26 mei, dan willen we het aan onze ouders en opa en oma vertellen en pas rond 12 weken aan vrienden en op het werk, maar vind het nu al moeilijk om het voor me te houden haha

Het vertellen op moederdag is ook wel een leuke dag, het is nooit te vroeg om te vertellen als jullie jezelf er maar goed bij voelen, iedereen heeft weer andere behoeftes met het vertellen/wanneer en hoe
Goedemorgen!

Klachten; op dit moment heb ik niet veel klachten, een weeïge gevoel in mijn buik, alsof ik ziek begin te worden. Grappig dat meerdere dat hebben! En krampjes waardoor in mijn hoofd het soms lijkt of ik ongesteld word. Verder heb ik last van hoofdpijn, da's wel vervelend, en nachtmerries/bizarre dromen. ik ben qua dromen wel wat gewend, maar deze zijn wel echt vreemd.

Tabletten; ik slik nu zwanger zijn vitamines van de etos.

Vertellen; wij vertellen t komend weekend, hebben allemaal etentjes met t gezin en mijn broer vertrekt voor langere tijd met een reis, dus t leek mij lekker om t al te vertellen. Ook wanneer t mis gaat wil ik t kunnen delen met hun. Een vriendin weet t trouwens wel al, zij wist ook dat we zouden beginnen met onderzoeken herhalen begin mei, dus was super blij. Voor de rest weten we nog niet wanneer we t bekend maken, iig eerst de echo's afwachten of alles goed is.

Ik typ nu op mobiel, kom vanavond pas thuis. Dus als ik heel krom getypt heb is dat het
Goedemorgen allemaal!

Wat leuk dat er weer zoveel mensen bij zijn gekomen. Super Gefeliciteerd zeg, heel leuk!

En Sylie na zo`n lange tijd dan toch raak via de natuurlijke weg, echt super!!! Heerlijk.

Abby, jij ook van harte!!!

Popje, bedankt voor de tip over de multivit, ik wist wel zoiets, maar niet echt duidelijk. Dus thanks.

N89, die steekjes zijn heel normaal hoor. Had ik ook en vele andere met ons. Ben heel erg gaan navragen en zoeken toen, omdat ik al eerder een miskraam had gehad, maar het hoort erbij. De baarmoeder is gewoon lekker aan het groeien en er gebeurt veel in dat buikje. Ik had het ook vooral in de avond als ik ging liggen. Nu heb ik het overigens bijna niet meer.

Omdat ik een mk heb gehad in december '14 en nu weer zwanger ben, mag ik dus eerder voor de echo.

Ik mocht al meteen bij 4,5 week, maar toen gaf ik aan dat dit niet hoefde, want hier zie je toch niks.

Daarom nu voor 6 weken en 6 dagen gekozen, praktisch 7 weken dus. Hier zou je al een kloppend hartje moeten kunnen zien, want dit begint tussen 5 en 6 weken. Dus we gaan het mee maken morgen, heel spannend!!!

Ik ben sinds vorige week dinsdag super misselijk! Had ik de eerste keer trouwens niet.

Heel de dag door misselijk, maar ik hoef niet over te geven, gelukkig. Maar die misselijkheid is wel heel zwaar en vervelend. Op mijn nachtkastje staat een rol beschuit, zodat wanneer ik wakker word, ik dit meteen in bed kan eten. Dan blijf ik nog even 10 minuten zitten en sta op. Blijf dan wel misselijk, maar wel iets minder. Dan de rest van de dag komt het met vlagen. Snap nu wel dat de misselijke zwangere het erg zwaar hebben de eerste 3 maanden. Het is nu ook wel heel moeilijk het verborgen te houden, hihi. Maar we doen ons best.

Wij hebben ook besloten dat als de echo morgen goed is, dat we het mijn moeder met moederdag vertellen. Leuk cadeautje, hihi.
Hallo allemaal!

Gefeliciteerd!! 😄. Ik ben in juli vorig jaar gestopt met de pil. Mijn menstruatie kwam niet op gang en na een bezoek aan de gyn werd het duidelijk dat ik pcos heb. Nu heb ik m'n eerste ronde clomid gehad en m'n eerste eisprong en ik kan het niet geloven maar het is gewoon raak! Super onwerkelijk nog! Gisteren was mijn Nod. Vrijdag had ik al een bloedtest waarop ik een Hcg waarde van 64 had en vandaag een Hcg waarde van 245! Ik begin er steeds meer in te geloven.

Ik zou het leuk vinden om met jullie mee te schrijven!

Ik vind het nog steeds wel erg spannend want ik heb al een dikke week bruin/roze/bloed verlies. Volgens de gyn kan dit er gewoon bij horen, maar ik word er wel onzeker van..

Verdere 'kwaaltjes': lage rugpijn, meer hoofdpijn, steken bij m'n heupen en gevoelige tepels..
Ik ben trouwens 27 en 26 mei hebben we de eerste echo!
Hallo lieve dames,

Ik ben eigenlijk helemaal geen fanatieke forummert, maar ben er vorige week achtergekomen dat ik zwanger ben en eigenlijk vind ik het wel gezellig om mee te kletsen in dit topic .

Ik ben 27 jaar, en ben in de vijfde ronde zwanger geraakt alhoewel ik het niet erg bijgehouden heb en we met het mantra "sexen wanneer we er zin in hebben" in zijn gegaan. Ik ben volgens de kalendar nu 5 weken en 1 dag zwanger, al denk ik zelf dat het iets minder lang is omdat mijn eisprong niet precies op dag 14 is maar meestal op dag 16-18.

Op 11 mei heb ik mijn eerste afspraak bij de gynaecoloog en vind het allemaal heel spannend. Heb vanochtend nog een test gedaan omdat ik me niet zwanger voel maar de controlestreep was net zo donker als de teststreep (dus veel donkerder als vorige week) maar ik maakte me zorgen omdat mijn tepels niet meer gevoelig zijn. Iemand anders die dit ook heeft?

Aaah, wat is zwanger worden en dan uiteindelijk zijn ook nervewrecking zeg
Hee meiden,

21 mei eerste (inwendige) echo nog even 2 weekjes afwachten..

Dan is t goed 7 wkn nu bijna 5..

Is idd eerder als normaal ma ze zegt dat is het beste omdat je dan t hartje ook kan horen dus heb er nu al zin in!!!!

@evi heb jij dat ook dat t zo anders voelt als bij de mk? Ik vind het lastig te omschrijve hoe anders maar vind het wel echt anders hahaha
@vertellen we doen t toch een week later dan moederdag want nu zondag ist pas 5,5 week dus toch ma een weekje later
Vertellen jullie het nog op een speciale manier?

Evi: wat vervelend van de erge misselijkheid! Wat spannend dat je morgen al heen mag, erg leuk ook!

Jurafe: wat fijn dat je zwanger bent geworden, gefeliciteerd! Leuk dat je ook meeschrijft, begint het zwanger zijn nu al iets meer werkelijk te worden?

Dazed: gefeliciteerd en wat leuk dat jij ook mee komt schrijven! Volgens mij kunnen kwaaltjes verminderen en toenemen, niks om je druk om te maken, mijn misselijkheid is ook een stuk afgenomen.

N89: deze zwangerschap voelt bij mij wel anders dan de vorige die eindigde in een miskraam
Welkom nieuwe dames!!

En gefeliciteerd ook!

Wij gaan t as weekend aan onze ouders vertellen.. Spannend! En leuk!

Ben nog opzoek naar een leuk iets om t te vertellen! Vonden t ergens nog wel vroeg maar met Moederdag is toch wel bijzonder.. Word bijzonder cadeau!

Zag van die leuke houten borden met zo'n tekst over Bij opa en oma..... Kennen jullie die? Erg leuk!

Ook vind ik een fotolijstje wel leuk met een leuke tekst erin zo van mag ik hier in december in als ik geboren ben???

Heb dus al wat leuke ideeën voorbij zien komen maar ben er nog niet over uit wat t gaat worden.. Jullie?
Gefeliciteerd allemaal!

Ik zat stiekem al even mee te lezen en eigenlijk lijkt het me leuk om ook mee te kletsen!

Al voor ik de test gedaan had, voelde ik me zo 'anders'. En ja hoor, zwanger! Erg gek en bijzonder. Tot nu toe merk ik er niets van. 's Avonds ben ik eerder moe. Dat is alles. Het voelt daardoor zo niet echt waar.

Wij wachten eerst een bezoekje aan de vk maar even af voordat we het vertellen. Maar moederdag is inderdaad een erg mooi moment!! Ik kan me zeker voorstellen dat sommigen het dan gaan vertellen.
Sinne: gefeliciteerd en leuk dat jij ook mee komt schrijven!

Wij gaan het dit weekend ook aan onze ouders vertellen, ben dan 6 weken en we vinden het echt moeilijk om het onze ouders nog niet te vertellen, ook als het mis zou gaan dan hoeven we niks meer uit te leggen. Wij zijn inderdaad ook nog opzoek naar een leuke cadeautje
Hoi hoi, ik denk dat ik even stop met het meeschrijven. Vandaag echo gehad, zou nu 6 weken en 6 dagen zijn. Er was hartactie te zien, dus dit was nieuw voor mij. Want hiervoor een miskraam gehad en daar was het probleem dat er geen hartactie was. Alleen de baarmoeder had mooi rond moeten zijn en dat was deze niet. Er zaten overal haakjes in. Dit wil zeggen dat het niet goed is en dat de baarmoeder het vruchtje zal gaan afstoten. Daarom moet ik volgende week dinsdag terug komen, omdat ze dan meer kunnen zien. Ze gaf duidelijk aan dat ik er vanuit moet gaan dat het niet goed is. Aangezien ik dit de eerste keer ook had, ga ik er ook niet vanuit. Helaas heb ik nu voor de tweede keer een miskraam.

Dus stel er komt volgende week toch iets positiefs uit ,door een wonder, want het is bijna niet mogelijk hoor. Dan kom ik weer gezellig mee schrijven, maar nu stop ik even. Ook omdat jullie lekker in een positieve vibe moeten zitten met elkaar. En gewoon verder moeten genieten van jullie zwangerschap.

Wie weet tot over een weekje, zo niet dan heeeeeeeeeeeeeeeeeel veel plezier, genot en leuke tijden gewenst tijdens jullie zwangerschap.
Evi; neeeee, dat meen je niet?! Wat een verschrikkelijk nieuws!

Ik hoop dat je je alsnog volgende week weer bij ons kunt aansluiten! Wil je in ieder geval heel veel sterkte toewensen meid! Als je je ei kwijt wilt dan kun je hier altijd komen praten, je bent welkom
Neeee Evi dat meen je niet wat heftig zeg!!knuffel voor jou, schrik ervan zeg!!

Heel veel sterkte voor jullie hopelijk kan je je volgende week aansluiten.

En idd als je je ei kwijt wilt weet je ons te vinden ook daarvoor is dit forum

Good luck girl
Evi, wat verdrietig voor je hopelijk komt er volgende week positief nieuws uit, maar ik kan mij voorstellen dat je daar niet op rekent.

Veel sterkte meid

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven