Uitgerekend eind december/begin januari

29-04-2015 11:02 589 berichten
Zwanger? En eind december/begin januari uitgerekend? Schrijf dan gezellig mee

NaamLeeftijdHoeveelste kindUitgerekende datumBijzonderhedenGeslacht Sasje1977371e12 januariwitteparel251e4 januari28 augustus controleJongenEvi271e28 decemberJongenpopje_86281eMeisjeSyllie_87281e31 december/1 januari bevallen! JongenN89261e1 januariJongenAbbyscutio251e27 december20 augustus 20 weken echoRenske023241e2 januariJongenSuperDolly251e14 januari28 augustus 20 weken echoJongenwannaplay291e15 januaridazed_and_confused271e6 januarimiepfiep15281e15 januariPinkTooth301e10 januariloudema301e8 januariCactuar291e29 decemberTweeling! Meisje + Meisje Marriebaas271e21 januari8 september 20 weken echo geahdJongenNordic341e2 januari verrassing Han19872810 januari28 augustus 20 weken echoLoeloelola331e31 decemberJongenHelena84311e28 december MeisjeBianca A351e15 januariJongen

Naam: overachtmaanduitgerekend

Ww: zwanger
Alle reacties Link kopieren
Vertellen; mn broer vertrekt komende week voor zeven weken naar het buitenland en we hebben verjaardagen komend weekend, dus we vertellen het al voor de echo. Misschien had ik anders wel gewacht, maar komt nu zo beter uit. Ik heb een cadeautje voor mijn moeder met daarop 'voor oma' geschreven. We willen hun reactie gaan filmen ben super benieuwd hoe ze gaan reageren. Voor mn broer heb ik een mok met 'the most okayest uncle' voor t geval hij iets later aanschuift.

Ik twijfelde nog of ik echt wat baby achtigs wilde kopen, maar dat voelt nog te vroeg voor mij.

Wat leuk dat meerdere meiden zich aansluiten!

Gaan jullie meedoen aan moeders voor moeders? Ik heb mij gisteren aangemeld, voelt fijn om wat terug te kunnen gaan doen als t mag/kan. Ken meerdere meiden die in een traject zitten en omdat wij zelf op die drempel stonden..

Dazed, moet jij met een reden naar de gynaecoloog? Zag t staan en vroeg t mij af. Als t te herkenbaar is of te privé gewoon zeggen

Ik vind dit hele zwanger zijn bizar. Had t zo niet verwacht en ergens wil ik nog wel een keer testen, gewoon voor de zekerheid maar mn borsten beginnen te groeien, die krampjes zijn er echt en dat weeïge gevoel ook. Ik moet er maar aan geloven denk ik.

Komende week mag ik naar de diabetesverpleegkunige voor een glucose sensor, die continue je bloedsuiker meet. Kan niet wachten, mn vingers zijn nu al schraal van de vingerprikken. dus dan is een sensor een fijne verbetering.

Ik ga slapen, welterusten
Goede morgen meiden!

Ik ben nieuw hier en hoop dat ik me bij jullie mag aansluiten.. allereerst iedereen gefeliciteerd met jullie zwangerschap! ik ben (volgens de berekeningen) vandaag 6 weken zwanger van m'n 2e kindje. Ik ben 25 jaar trouwens.

Ik heb voor m'n zoon een missed obortion gehad met 11 tot 13 weken? Kwamen er toen achter met 13 weken echo. Bij mijn zoontje was ik eigenlijk alleen maar heel erg misselijk.

En nu helemaal niet dus ben wel wat bezorgd..

Ik heb nu pijn in m'n onderrug en m'n tepels zijn wat gevoelig.. Ook heb ik af en toe steekjes in m'n buik maar verder eigenlijk weinig klachten..

Ik krijg vandaag of morgen een uitnodiging van de gynaecoloog voor een echo.. Hoop dat ik niet te lang hoe te wachten..

Ik moet naar de gynaecoloog omdat ik een aangeboren hartafwijking heb en dus onder strenge controle sta van de gynaecoloog en cardioloog.

Ik weet nog niet wanneer ik het ga vertellen.. Wil eerst graag een mooie echo

Syllie ik wil wel meedoen met mvm maar twijfel nog of ik t nu al zal doen of pas na de eerste echo. Wat zouden jullie doen?

Echo is over 2 weekjes met iets meer als 7 weekjes.

Het bizarre gevoel herken ik heel goed het voelt nog zo onwerkelijk zo raar

Voel maar af en toe wat steken vooral s avonds en wat meer honger en plassen en eiglijk wil je gwn meer zekerheid.
Mommy2e, welkom! Kan mij voorstellen dat het nu spannender is, met minder klachten dan de eerste keer. Hopelijk kan je snel een echo krijgen.

N89, je kan je tot week 11 aanmelden voor MvM en je mag tot week 16 geven. Dus als je wil wachten tot de echo zou ik dat gewoon doen. Gewoon doen waar jij je goed bij voelt.

Fijn om te weten dat anderen ook dat bizarre ervaren.
Welkom mommy: gefeliciteerd! Hou wel in gedachten dat iedere zwangerschap anders kan zijn. Niet iedere zwangerschap heeft dezelfde kwaaltjes! Probeer vooral te genieten van je zwangerschap!

Mvm: ik weet nog niet of ik me er voor aan wil melden. Nog niet echt over nagedacht.

Hebben jullie ook last van bulten? Voor mijn zwangerschap had ik helemaal geen last van bulten, maar nu mijn hele rug zit eronder, mijn borst begint ook en op mijn gezicht worden de eerste bulten ook zichtbaar, huilen...
Sterkte Evi!

@witteparel: nee heb geen last van bulten. Bedoel je puisten? Tot nu toe heb ik er geen een gezien maar wat niet is kan nog komen
Bedankt lieve meisjes voor jullie support!

Hopelijk kan dat volgende week, maar die kans is nauwelijks aanwezig.

Als ik mijn ei kwijt wil dan voel ik mij zeker welkom, dank jullie daarvoor.

Nu wil ik dat jullie gewoon lekker verder gaan genieten van jullie geweldige zwangerschap! Want over het algemeen gaat het gewoon goed hoor.

Ik zal volgende week dinsdagavond of woensdag wel even ene update geven.
Het zijn meer ondergrondse bulten en ze jeuken, echt verschrikkelijk!

Hopelijk krijgen jullie er geen last van
Evi: sowieso een dikke knuffel voor jou!
Sterkte Evi!

Welkom mommy! Gefeliciteerd! Ik herken je bezorgdheid, al heb ik zelf geen miskraam gehad.

Door de weinige symptomen kan ik nog niet geloven dat ik zwanger ben. Daarnaast ben ik, samen met vele anderen denk ik, erg bang dat het toch mis gaat. Ik krijg pas 11 juni mijn eerste echo, blijf hierdoor nog lang met die onzekerheid zitten.

Weet iemand wat je tijdens een intake kan verwachten? Ik weet dat er bloed wordt afgenomen en je veeeeel vragen over gezondheid etc krijgt. Maar wat gebeurt er nog meer?
Bij mij hebben ze verteld dat mijn eerste afspraak bestaat uit: een echo (vaginaal als ze via de buik te weinig zien) dat partner en ik vragen moeten beantwoorden over onze gezondheid/ wanneer de laatste menstruatie was/hoe je cyclus was. Bloed afnemen hebben ze het bij mij niet over gehad, maar dat zal ook wel gebeuren. En ze gaan het hebben over moeders voor moeders of ik daar aan mee wil doen. Verder zei ze ook dat ik van de eerste afspraak weinig moet verwachten omdat alles nog zo pril is.
Verder krijgen we informatie over downscreening en de combinatietest.
Abbyscutio: ik heb vorige week de intake gehad. Er word niks gedaan dan alleen bloeddruk meten en je gewicht.

Verder word je hele gezondheid doorgenomen van jou en je partner.

Je moet wel bloed gaan prikken maar daar krijg je een formulier voor mee. Kun je dus later doen.

Bij mij was dit iig zo..

Hadden vorige week onze intake en 18 mei een 8 weken echo.
En idd wat witteparel zegt info over combinatietest!
Evi, we denken aan jullie!

Toen ik met de vk belde gaf ze inderdaad aan of we op hun site wilden kijken naar de info over de combinatietest en vast na wilden denken of we dat wilden of niet. Ben erg benieuwd.

Mijn man is vooral erg nuchter en ik ben dat zelf eigenlijk ook wel. Rustig aan, het kan nog alle kanten op gaan, zoiets. Hoe staan jullie er tot nu toe in?
Ik besef me ook dat t nog alle kanten op kan gaan...

Ik hou mezelf ook voor dat als t fout gaan in deze weken het niet voor niks gebeurd....

Hoop t natuurlijk niet! Maar hou in m'n achterhoofd dat t kan..

Wij gaan geen combinatietest doen.

We vinden beide dat een downkindje ook recht heeft op een leven...
Sterkte Evi..

Wij hebben afgelopen week onze ouders ingelicht over de zwangerschap omdat mijn vriend zeven weken weg is voor zn werk en we het graag samen wilden vertellen, daarnaast is het voor mij ook prettig om er over te kunnen hebben als mijn vriend weg is. We hadden voor onze ouders babyslofjes gekocht en ingepakt, de reacties waren erg leuk!

De laatste dagen heb ik wat vaker kramp in mn onderbuik, een keer ben ik er zelfs wakker van geworden. Af en toe wat vlagen van misselijkheid - tot overgeven komt het gelukkig niet, verder merk ik dat ik snel moe ben en mijn huid is een stuk vetter dan normaal..

Maandag heb ik de eerste afspraak bij de verloskundige en dinsdag komt er een informatrice langs van moeders voor moeders. Ben benieuwd..
Hoi meiden,

Ik zou graag met jullie willen meeschrijven in dit topic. Zal mezelf eerst even voorstellen:

Mijn vriend en ik (28 en 25) probeerden al sinds oktober 2013 zwanger te worden. Omdat mijn vriend vaart en steeds een week thuis en een week weg is, kwam de eisprong vaak op het verkeerde moment, waardoor ons geduld erg op de proef werd gesteld. In december 2014 was ik zwanger, helaas hebben we hier maar een paar dagen van mogen genieten want met 5,5 week ging het mis.

Na de miskraam werd mijn cyclus alsmaar langer. Daarom (en vanwege mijn medische geschiedenis) ben ik naar de gynaecoloog gegaan en is alles onderzocht. Gelukkig was er niets bijzonders aan de hand, maar ik kreeg wel Clomid voorgeschreven om mijn cyclus regelmatiger te krijgen.

Toen ik voor een echo ging om te kijken of er al een eitje aan het rijpen was, bleek dat er twee eitjes klaarstonden! Het advies was dus om diezelfde dag nog sex te hebben, maar.. mijn vriend zou pas 3 dagen later thuiskomen.. In het kader van "dan hebben we er in ieder geval alles aan gedaan", zijn we na zijn thuiskomst gelijk het bed ingedoken, haha!

We hadden allebei niet erg veel hoop, dus ging ik er al min of meer vanuit dat het niet raak was. Maar 1 dag voor NOD toch een testje gewaagd en wat bleek: mijn eitje(s)? hadden nog keurig gewacht met springen en de test was positief!

Nu ben ik 4 weken en 2 dagen en het voelt allemaal nog wat onwerkelijk. Daarnaast vind ik het heel moeilijk om ervan genieten, vanwege die vroege miskraam. Ben zo bang dat het weer misgaat..

Met 7 weken heb ik de intake en eerste echo in het ziekenhuis, ben heel benieuwd!
Hoi allemaal!

Wij staan er ook nog nuchter in. Ik hoop dat uit de echo komt dat alles er ok uitziet, maar als t fout gaat gaat het fout.

Witteparel: een vriendin van mij had ook zulke bullen de eerste zwangerschap. Ze heeft toen naderhand een vitamine a kuur gehad, waarbij ze een tijd lang niet zwanger mocht worden. Maar is wel helemaal weg nu. Wel irritant hoor!

Superdolly, wat leuk dat het dan nu raak is! Gefeliciteerd! Hopelijk blijft deze mooi zitten!

Wij hebben het verteld de familie, iedereen was erg enthousiast! Verder heb ik nu een sensor voor mijn bloedsuiker sinds gisteren en dat is wel even wennen. Die waardes waren helemaal van slag hopelijk heeft t weinig invloed op de rijstkorrel, maar merk wel dat ik het zorgwekkend vind.
Zo, heb alle berichten even gelezen dus ben nu bij

@ Renske: toevallig dat jouw partner ook vaart. Wat wordt je geduld dan op de proef gesteld hè?! Steeds een eisprong op het verkeerde moment..

@ Jurafe: leuk dat jij ook met de eerste ronde Clomid zwanger bent geraakt! Ik kreeg het vanwege m'n lange cyclus.

@ Syllie: wat naar dat je vanwege je gezondheid extra zorgen hebt rondom je zwangerschap. Ik hoop voor je dat alles goed blijft gaan!

Merk dat ik nu wat meer durf te genieten en er gewoon vanuit probeer te gaan dat het deze keer goed gaat. Als het misgaat is het zo, dat voorkom je niet door je er steeds druk om te maken. Als het zover komt, is het vroeg genoeg om verdrietig te zijn!

Vanmorgen weer een testje gedaan (3 dagen na nod) en nu echt een duidelijke streep

Wij krijgen met 7 weken een echo. Met ruim 8 weken hebben we een familie-etentje, zou een ideale gelegenheid zijn om het te vertellen, maar wij vinden dat toch nog wat vroeg.. Wel willen we onze ouders al iets eerder inlichten en dan de rest van de familie.

Op het werk wil ik het sowieso pas met 12/13 weken vertellen.

Zou het het liefst nu al van de daken willen schreeuwen!
Welkom supersolly, gefeliciteerd en leuk dat je ook mee komt schrijven! Het is logisch dat je nog een beetje bang bent door de vroege miskraam. Zelf heb ik met 4 weken een miskraam gehad en was bij deze zwangerschap ook erg bang dat het mis zou gaan, maar de bangheid is merendeel weggetrokken. Wat een leuke gelegenheid om het dan te vertellen zeg!

Syllie: wat leuk dat ze leuk reageerden! Met je suikerwaardes, ik zou me er niet te druk over maken. Als het niet goed voor de kruimel was geweest dan hadden ze het vast niet gedaan!

Hier: ik voel me goed, af en toe misselijk maar dat hoort er bij en ontzettend moe. Gisteren hebben we het schoonouders en ouders verteld en hun reacties waren echt prachtig!
Leuk witteparel, dat jullie het jullie ouders verteld hebben

Zie dat wij op dezelfde dag onze eerste echo krijgen, grappig!

Nog ruim twee weken wachten.. kon je de wijzers van de klok maar vooruit duwen!
Ik wil ook graag meeschrijven. Woensdag 3 testen gedaan, en allemaal positief. Volgens alles ben ik morgen precies 6 weken. Ik ben met de pil gestopt in februari. Ik ben trouwens 28 en mijn man 29.

Dinsdag komt er iemand van moeders voor moeders langs, daar wil ik wel aan meedoen. 27 mei heb ik mijn eerste afspraak staan, met 8 weken. Dan ook meteen een echo. Pas bij 12 weken een intake, met bloedonderzoek en alles. Die afspraak duurt dan ook een uur.

Tot nu toe heb ik het 1 vriendin verteld. Met pinksteren naar mijn vader en zijn vriendin en dan vertellen we het daar. Mijn schoonmoeder komt in juli naar Nederland en dan gaan we het haar vertellen.
Welkom nieuwe meiden en gefeliciteerd!

Sorry even weinig geschreven drukdrukdruk..

Maar hier gaat ook alles goed, ik herken het wel wat jullie zeggen dat het bange na een mk nu minder word! Heel apart want ik had echt verwacht dat ik super onzeker zou zijn door de mk.

Maar heb nu echt het gevoel dat het gewoon goed gaat terwijl ik de vorige x ook tegen mn man zei laten we maar eerst wachten of alles wel goed gaat, dit heb ik nu helemaal niet.

Ik heb eigenlijk ook nergens last van wel enorm moe.

Volgende week gaan we het vertellen en ouders ed. Spannend!

Als iemand de tabel aan gaat passen, zou he dan bij mij de afspraak van 21 mei erin willen zetten? Dit lukt me niet op mijn tel...

Ik heb trouwens wel al een klein bobbel buikje haha dit zie je overigens niet als je t niet weet hoor.

Dit komt gwn door mijn darmen, ontlasting is echt een ramp op het moment.

Maar heb telkens het gevoel dat iedereen t bobbeltje ziet hahaha onmogelijk.

Hebben jullie dit ook?

Fijne zondag meiden en ook al een klein beetje fijne moederdag!

Trouwens ook wel grappig gisteren een gemengde sla aan het eten, ik zeg tegen mijn man wat zit daar voor een vies soort sla bij.. Zegt die dat is rucola die je normaal zo lekker vind..... Oeps...
Hoe gaat heg met alle zwangeren? Hier gaat het goed, niet veel last van kwaaltjes. Net is moeders voor moeders langs geweest, leuke cadeaus gekregen, Vrijdag komen ze de eerste flessen brengen. Nog een leuke website: berichtjeuitjebuik.nl Krijg je elke week een update, geschreven vanuit het perspectief van je kindje.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven