Uitgerekend eind februari 2019

21-06-2018 22:44 1044 berichten
Hallo dames,

Aangezien beide topics voor februari al flink vol en druk zijn, heb ik toch nog maar eentje aangemaakt voor de laatkomers ;-)

NaamLeeftijdKindjeGeslachtUitgerekendBijzonderheden
Flow186 32 / 28 1e Meisje 11-02 :heart: 27/9 20wkn echo
Flam1ng0 24/27 1e verrassing 15-02 06/02 bevallen van een dochter!
Frederika-Jael 37 2e Meisje 19-02 :heart: 26-9 GUO
Miss Bean 32 2e Meisje 22-02 :heart: 4/10 20 wkn echo
NelVeerkamp 26/34 1e Meisje 25-02 :heart: 5 maart bevallen
Sparkandshine 37 / 42 2e Jongen 26-02 :heart: ?
ideetje88 30 1e verrassing 27-02 20-02-2019 bevallen van een dochter!
Navy-Blue 31 1e Meisje 28-02 :heart: 02-02-2019 bevallen!
Mintel88 30/30 1e ? 07-03 :heart: 14/9 geslachtsecho
Pippo22 :redrose:
moderatorviva wijzigde dit bericht op 31-12-2020 11:23
Reden: ww verwijderrd ivm misbruik account
85.12% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Haha Spark, ik moet echt lachen om je verhaal over het vruchtwater :hihi:

Leuk Nel dat je (en je familie) zo genoten hebt van de 3D echo. Ik word ook steeds nieuwsgieriger naar onze dochter. Denk ook steeds meer na over de bevalling, hoe dat zal gaan en zo.

Ik heb vandaag op marktplaats een babynestje gekocht. Misschien is het een nutteloos ding, maar ik vind ze zo schattig er uit zien :flirting: Ben er helemaal blij mee.

Frederika, hoe is het met jou?
Alle reacties Link kopieren
Klinkt alsof de echo super leuk was, nel!

Ik wil ook graag een babynestje. Ziet er zo gezellig uit. Haha!

Ik heb me gisteren weer gewogen na 4 weken en ben niks aangekomen. Best raar vind ik. Heb mijn moeder wel even gevraagd hoe het bij haar ging en zij was ook maar 7 kilo aangekomen tijdens de zwangerschap van mij. Zijn jullie al veel aangekomen?
Alle reacties Link kopieren
Ik heb het nestje van Done by deer. Superknus in de box en ook handig op visite om ze even weg te leggen (of in de kinderwagen natuurlijk).

Ik ben nu 5 kilo aangekomen totaal en 28 weken zwanger. De vorige keer was ik bij 36 weken 15 kilo aangekomen en daarna gestopt met wegen. Dus of ik loop de komende weken nog in als een malle of ik heb deze keer gewoon geluk en minder kilo's. Nou moet ik er wel bij zeggen dat het toen hoogzomer was met 2 hittegolven. Wat ben ik blij dat dat ons deze keer bespaard blijft!
Alle reacties Link kopieren
Die babynestjes zien er inderdaad echt super schattig uit, maar vind ze behoorlijk duur en vraag me we af hoe lang je ze kan gebruiken. Ik ben inmiddels 11 kilo aangekomen en ben nu 28 weken. Het ging in het begin bij mij erg hard maar nu rustiger gelukkig, want ben de laatste 5 weken maar een kilo aangekomen. Wel gek want mijn buik is behoorlijk aan het groeien maar qua gewicht gelukkig niet meer zo snel. Dacht toen ik zo rond de 20 weken was echt dat ik op 20+ kilo uit zou komen :facepalm: maar goed wel nog steeds behoorlijk veel vind ik zelf. Ik was wel voor mijn zwangerschap behoorlijk licht dus misschien moest ik weer even wat inhalen ofzo.
Alle reacties Link kopieren
Een babynestje staat bij ons ook op de geboortelijst! Lijkt me zo gezellig en schattig.

Ik ben nu, met 30 weken, 9,5 kilo aangekomen...
Tot de vierde maand kwam er echt niets bij, ik woog met 16 weken nog maar een kilootje extra (terwijl ik geen last heb gehad van misselijkheid of overgeven ofzo).
Maand 6 dan opeens wel wat erbij en ook nu kom ik wel zo’n kilo per twee weken aan... volgens de gyn niks aan de hand ‘omdat ik daarvoor erg scherp stond’ maar moet eerlijk toegeven dat het soms toch vreemd is om ineens cijfers te zien staan die ik nog nooit gezien heb :’) ik hoop dat er niet meer té veel bijkomt, maar da’s waarschijnlijk wel het geval, zo die laatste weken - en al helemaal met de feestdagen in het verschiet.
Be a flamingo in a flock full of pigeons!
Alle reacties Link kopieren
Ik heb geen idee wat ik ben aangekomen. Geen weegschaal thuis. Heb rond de 20 weken een keer bij mijn ouders gewogen, toen maar twee kilo extra geloof ik.
Ik schat in dat ik iets van 5 kilo ben aangekomen.

Ik vind die babynestjes ook duur (net als veel andere babyspullen), daarom een tijdje marktplaats in de gaten gehouden. Zo doe ik dat ook met de babyfoon bijvoorbeeld.
Alle reacties Link kopieren
Het is ook zo verschillend bij iedereen qua gewicht..

Op instagram staan mensen die babynestjes maken tussen de €30-40. Ik denk dat ik daar iets uit ga kiezen.
Alle reacties Link kopieren
ff korte update, ik heb allleen deze pagina teruggelezen.

Ik lig in het ziekenhuis vanwege buikkrampen. Ik ben hier sinds vrijdag. Gelukkig geen vruchtwster of bloedverlies. Vanmiddag weer een echo om te kijken of de cervix korter geworden is. Zo niet mag ik naar huis anders moet ik over naar een academisch ziekenhuis. Dus ff duimen..

Babynestje: heb je een linkje van die instagrampagina?

Gewicht: geloof dat ik op -2 zit, maar mijn begin gewicht was 105, dus het kon minder kwaad. Volgens mij neigen dikke mensen sowieso meer naar afvallen als ze zwanger zijn. De vorige keer had ik zo extreem veel honger bij de borstvoeding dat ik binnen een paar maanden er 5kg bij had. In totaal ben ik die zwangerschap 12 kg afgevallen, maar dat mocht nu echt niet van de diabetesverpleegkundigen.
Alle reacties Link kopieren
Frederika, dat is schrikken! Hopelijk krijg je straks goed nieuws en is je cervix niet korter geworden! Als je naar huis mag, moet je dan bedrust houden of iets dergelijks of weet je dat nog niet? Sterkte en ik duim voor je!
Alle reacties Link kopieren
Dankjewel! Ik ben thuis de cervix was de afgelopen dagen niet korter geworden. Dus superblij, ik moet wel als ik weer harde buiken heb of krampen bellen zodat ze opnieuw kunnen evalueren of ik weer opgenomen moet worden. Want dat het nu niks is wil niet zeggen dat het bij een volgende harde buik niet korter wordt. Ik hoef geen bedrust want dan heb ik geen kracht meer voor een eventuele bevalling. Maar wel rustig aan doen en gewoon eventuele triggers herkennen.

Maar nu blij dat de baby nog even blijft zitten:)
Alle reacties Link kopieren
Frederika dat is goed nieuws! Hopelijk blijft de baby de komende weken gewoon nog netjes waar ze nu zit.

Qua gewicht, als ik lees wat jullie allemaal nog maar aan zijn gekomen schrik ik wel, ik zit daar echt veel boven :-o

Werkse weer allemaal!
Alle reacties Link kopieren
Dat was schrikken Frederika! Gelukkig lijkt alles in orde en hopelijk blijft dat zo.

Ideetje, maakt je niet druk over je extra gewicht hoor. Volgens mij leef je gezond en wellicht kom je nu even wat minder aan door je nieuwe voedingspatroon. En anders heb je die reserves blijkbaar nodig omdat je al vrij licht was.

Ik heb soms even zo'n moment dat ik gewoon echt niet kan wachten tot ons kindje er is! Dat was vandaag dus ook, werd er zelf een beetje emotioneel van :rolling: En soms vind ik de tijd dan weer veel te snel gaan!

Oh ja, nog een vraagje. Zijn er dames die geen auto hebben of niet hadden bij de eerste? Wij hebben geen auto en ik zit me af te vragen hoe we dat gaan doen als we naar het ziekenhuis moeten/willen bij de bevalling. Er zijn hier wel twee deelauto's in de buurt, maar zal je net zien dat die gereserveerd zijn. Of een taxi, maar nemen die een barende vrouw mee? ;)
Alle reacties Link kopieren
@navy: Wij hebben geen rijbewijs. We zijn bij de eerste met de taxi gegaan, mijn vriend had eerst zijn ouders gebeld, maar die gaven aan dat een taxi sneller was. Ik had een hele lange jas, en de chaufeur had niet door dat mn vliezen gebroken waren. Afgelopen weekend zijn we gebracht door de vader van mn vriend zodat mn zoontje direct daarheen kon om te slapen. Hier zijn taxichaufeurs totaal niet spraakzaam of geintresseerd. Dus ik denk dat ze het niet doorhebben.
Alle reacties Link kopieren
Poeh, ik zou niet weten wat te doen zonder auto. Misschien net als Frederika gewoon een taxi pakken, maar het lijkt mij erg lastig om te doen alsof er niks is. Ik zou dan denk ik liever een taxicentrale benaderen of zij jullie zouden willlen vervoeren als het zo ver is.

Fijn dat het goed gaat met je Frederika!

Het valt mij op dat ik de baby de laatste dagen op een hele andere manier voel dan daarvoor. Nu zijn het echt hele grote bewegingen, terwijl ik eerder juist veel kleine bewegingen voelde ( schopjes denk ik?) hebben jullie dat ook?

Af en toe ben ik gewoon een beetje bang dat ze in de knel zit door de navelstreng, maar dat kan helemaal niet natuurlijk. ;)
Alle reacties Link kopieren
Navy, dat gevoel herken ik wel. Soms bedenk ik me opeens dat ik al 29 weken ben (nou ja morgen dan ;-) ) en dan vliegt het me aan hoe snel het allemaal gaat en andere keren kan ik echt niet wachten tot de kleine er is eind februari. Ben ook ontzettend benieuwd of er een zoon of dochter in mijn buik groeit haha.

Wij hebben een auto dus nooit nagedacht over hoe je bij het ziekenhuis komt als je die niet hebt... ik zou ook echt niet weten of een taxi je mee neemt. Misschien van tevoren even informeren?

Mintel, hier ook andere bewegingen laatste tijd hoor, heb het gevoel dat ik nu alles voel haha. Soms voel ik ook echt aan beide zijkanten van mijn buik tegelijkertijd beweging dus volgens mij ligt ie dan overdwars ofzo.
Alle reacties Link kopieren
Mintel88 schreef:
10-12-2018 22:22

Af en toe ben ik gewoon een beetje bang dat ze in de knel zit door de navelstreng, maar dat kan helemaal niet natuurlijk. ;)
Dit was precies wat ik vannacht ook dacht, haha. Ze was zo aan het draaien, leek wel een golfslagbad in mijn buik. Als dat maar goed gaat met de navelstreng dacht ik ;)


Ik ga inderdaad vooraf maar informeren bij een taxicentrale.
Alle reacties Link kopieren
Even een korte vraag aangezien de meeste van jullie zich volgens mij al bezig hadden gehouden met een geboortekaartje. Ik ging namelijk net vol goede moed googlen en ik heb het na een kwartier opgegeven, omdat ik echt de bomen door het bos niet meer zag in al die geboortekaartjes o_o Mijn hemel wat een enorme hoeveelheid kaartjes, hoe ga je dan zoeken naar dat ene, leuke kaartje? Hoe hebben jullie die gekozen, hebben jullie tips voor leuke sites?
Alle reacties Link kopieren
Even snel via mijn telefoon, reageer later uitgebreider.
Ideetje, ik kan je niet helpen aan een website omdat wij ons kaartje laten ontwerpen door een bekende, maar wat ons wel hielp om een beeld te vormen van wat we mooi vonden was door op Instagram te zoeken op #geboortekaartje. Er viel daar al direct heel veel voor mij af, misschien ook voor jou?
Alle reacties Link kopieren
Frederika, blij dat het tot nu lijkt mee te vallen. Moet je wel nu al met vervroegd verlof?

Navy, vergeet dan niet de maxi-cosi mee te nemen naar het ziekenhuis ;)

Ideetje, goed dat je minder bent gaan werken.
En ik heb gewoon bij google afbeeldingen zitten kijken wat me aansprak en daar dan de website van bekeken. Bij de eerste hip design gebruikt en nu hippe-geboortekaartjes.

HIer heb ik vandaag mn kinkhoest vaccinatie gehad (eigenlijk DKTP, want het is een combi vaccin)

Ja, de tijd gaat langzaam en snel tegelijk.
Ik zie wel heel erg uit naar de kerst en vooral dat ik daarna halve dagen ga werken tot half januari.
Mn rug gaat steeds meer protesteren. Nog ff volhouden (ik werk btw 3dgn)
Alle reacties Link kopieren
Frederika wat zullen jullie geschrokken zijn! Gelukkig lijkt alles nu goed te zijn.

Ik rij geen auto, maar vriend wel. Voor ons geen stress hoe we bij het ziekenhuis komen. Ik zie wel erg op tegen 25 minuten autorijden met weeen. Vorige keer was ik al in het ziekenhuis. Ik had toen echt enorme beweegdrang. Niet te doen in een gordel.

Geboortekaartje heb ik deze keer gezien bij hipdesign. Vriend kwam van de week nog met een ander kaartje dat ik ook heel erg leuk vond dus daar wil ik ook wat kleine aanpassingen proberen en een proefdruk van bestellen. Mijn ervaring is dat als het het net niet is je eens moet bewerken om te kijken of je het met kleine aanpassingen het wel precies naar je zin kan maken. Is op de meeste sites wel mogelijk. Proefdrukken zijn ook aan te raden. Kost weinig en bij twijfel gewoon bestellen. Wij hebben al meerdere keren gehad dat dat wat ons geweldig leek op de laptop afgedrukt heel erg tegenviel en ook andersom....dat we dachten mwa en dat het echt heel leuk bleek.

Wat betreft bewegingen van beeb word ik vooral 's avonds als ik bankhang stevig bewerkt. Ik vind het eigenlijk wel erg leuk. Ik heb wel soms last van een onverwachte trap of stoot als je bezig bent en 'm niet verwacht. Stond ik met een ouder op mijn werk te praten, kreeg ik opeens een enorme beuk. Daar reageer je dan toch op en dat staat dan zo raar voor de ander 😂.

Ik heb trouwens vakantie die ik wilde nemen na mijn verlof nu voor mijn verlof geplakt. Einde komt zo wel in beeld. Nog 2 weken na deze en dan stop ik. Ik vind het vooral heel onwerkelijk dat ik dan daarna niet meer terug kom. Soort van ongewilde sabattical ofzo. Ik heb er nog niet helemaal de rust bij maar hopelijk ga ik dat wel snel zo voelen als het eenmaal zo ver is. Het voelt nu alsof ik onwijs moet gaan solliciteren nu, maar het heeft geen zin en ik ben ook gewoon nog in dienst tot 1 april.
Alle reacties Link kopieren
Geboortekaartje: Ik heb het voordeel dat ik bijna alle geboortekaartjes stom/niet mijn ding vind. Dus dat maakte kiezen iets makkelijker. Op hipdesing of die andere hipsite kwam ik erachter dat alle kaartjes die ik leuk vond van dezelfde studio kwamen. Ik heb toen de studio rechtstreeks benaderd voor de design van een kaartje dat is nu bijna af. De studio is studio poppy. (Maar het moet maar net je ding zijn)

Ik was al met verlof, ofja ik ben in de ziektewet en daardoor moet ik inderdaad eerder met verlof. Maar ik werkte al een tijdje half. Dus dat ging eigenlijk niet anders meer worden.

Was inderdaad heel erg schrikken, maar ik ben er nog niet vanaf. Gister de hele dag pijn in mn buik gehad. Voelde als mentruatiepijn. Dus het zouden dit keer ook mn banden kunnen zijn. Dus even opnieuw overleggen wat ik moet doen als ik wat voel. Verder denk ik dat mijn prikken de afgelopen weken verkeerd gezet zijn. Ik twijfelde daar sowieso al aan. Maar nu de klachten zo heftig zijn alleen maar meer. Dus zo even proberen te overleggen. Ik ben niet zo goed in mensen de schuld geven als ik het niet 100% zeker weet.

Mijn buik voelt ineens zo zwaar. Hebben jullie dat ook. Ik voel me zo ongeloofelijk zwanger ineens, maar wel blij dat ik nu 30 weken ben. Kan niet wachten tot de volgende mijlpaal.

Baby'tje beweegd ook wel lekker. Ze gaat mn hele buik over en je ziet het nu ook van de buikenkant. Het blijft een raar gevoel.

o.o Ik heb ineens een enorme poetsdrang. Ik mag van mezelf nu 1 ruimte per keer doen. Boven is al een tijdje niet goed gedaan, en het moet nu nog even gebeuren, nu het nog kan..

Zuur sparks, hopelijk kan je de drang om te soliciteren onderdrukken. Ik heb geen ervaring met normaal bevallen, maar kan je niet ietsje eerder gaan dan dat je normaal gesproken zou gaan zodat je minder vaak weeen hebt in de auto? Met die paar weeeen die ik heb gehad bij mn eerste vond ik echt stil moeten blijven liggen of zitten echt terror namelijk.
Alle reacties Link kopieren
Spark, zal inderdaad wel gek zijn om nog maar twee weken te werken en daarna niet meer terug te komen. Ik heb een beetje hetzelfde. Mijn contract stopt tegelijk met de ingang van mijn verlof. Daarna kom ik heel waarschijnlijk niet terug. Dat heeft voornamelijk te maken met reorganisatie en ik had dus ook niet anders verwacht. Een collega heeft hetzelfde.

Ik ga denk ik binnenkort alvast solliciteren, of nou ja, lijntjes uitgooien. Hoop namelijk toch wel weer snel uitzicht op een baan te hebben. Aan de andere kant lijkt een wat langere tijd met de baby me ook wel fijn. Denk jij makkelijk weer aan het werk te komen, je werkt in de kinderopvang toch?

Ik heb nog ander nieuws, we hebben een huis gevonden!
Mega spannend allemaal want de oplevering is over een week of 7 en er moet aardig wat gebeuren. We gaan daarom pas na de bevalling verhuizen. Alles komt dan wel een beetje tegelijkertijd, en daar zie ik best tegenop. Maar ja, ik ben wel heel blij met het huis!
Alle reacties Link kopieren
Wat slim van dat geboortekaartje frederika! Had ik nou nooit bedacht. Weet je al meer inmiddels? Is het onschuldig gerommel of moet je echt alert blijven nu?

Stilzitten met weeen is ook terror! Ik zie wel hoe het loopt. We zullen ook zoon onder moeten brengen en al onze familie woont anderhalf uur verderop. Gelukkig afhankelijk van welk uur en welke dag wel buren beschikbaar of vrienden half uurtje verder voor de eerste opvang. Daar maak ik me nog het meeste zorgen over eigenlijk. Het is niet dat mijn moeder nou in 10 minuten op de stoep staat als het begint.

Gefeliciteerd met het huis Navy! Dat word een hele roerige tijd voor jou zeg. Kindje, huis, solliciteren. Je krijgt een heel nieuw leven straks!

Ik werk inderdaad in de kinderopvang en ben door een andere organisatie al gevraagd om mij cv in te sturen. Ik ben eigenlijk anders geschoold dus zou ook weer iets in een andere richting kunnen gaan doen. Ik heb een redelijke kans dat ik niet gelijk fit ben na de bevalling dus ik wacht even af wat er gebeurd. Misschien valt het heel erg mee en kan ik lekker aan de slag. Ik maak geen haast maar wil geen maanden thuis zijn na het verlof. Ik vind het fijn de baby iets langer bij me te hebben, maar voor zoon wil ik wel continuiteit. In de ww heb je nog maar 3 maanden recht op kinderopvangtoeslag en ik wil graag dat hij kan blijven gaan tot hij naar school gaat per september. Niet perse alledrie de dagen, maar voor hem lijkt het me goed als hij niet alleen maar thuis is en dan opeens naar groep 1 moet.
Alle reacties Link kopieren
Bedankt allemaal voor de tips over het geboortekaartje. Ik ben nog steeds moed aan het verzamelen om er weer aan te beginnen haha. Nel, gaaf dat jullie het kaartje hebben laten ontwerpen door een bekende. Dan is het wel echt een uniek kaartje!

Miss Bean, hier ook erg zin in kerst! Gek idee wel, laatste kerst met zijn tweeen. Vervelend dat je steeds meer last krijgt van je rug. Mijn stuitje begint nu ook af en toe pijn te doen, vooral na een lange dag zitten. Fijn dat je na kerst nog twee weken halve dagen kan werken.

Spark, herkenbaar dat anderen raar kijken als je opeens een beuk krijgt. Ik zei vanmiddag ook opeens au tijdens een overleg, omdat ik een trap in mijn ribben kreeg. Was ook echt even afgeleid door al die beweging in mijn buik haha. Jij ook al lekker snel met verlof! Lijkt me inderdaad wel een raar idee om dan niet meer terug te komen op het werk. Vooral zoals het bij jou gelopen is. Begrijpelijk dat je opeens het gevoel hebt te moeten solliciteren, dat zou ik ook hebben denk ik. Even afgezien van of je het wil of niet, waarom zou het geen zin hebben om te solliciteren? Als ze je graag willen hebben dan willen ze ook wel wachten tot na je verlof toch? Fijn dat ze hebben gevraagd om je cv in te sturen trouwens. Misschien heb je het al een keer gezegd hoor, maar waarom heb je een redelijke kans om niet meteen fit te zijn na de bevalling?

Frederika, dat je niks leuk vind dat herken ik. Maar dus ook geen aanknopingspunten om te gaan zoeken bij iets wat ik dan nog wel enigzins leuk vind. Een beetje zoals bij de jongensnaam die we nog steeds niet hebben gevonden haha. Wat vervelend dat het blijft voortduren met je buik, hopelijk zijn het alleen je banden en niks ernstigs. Mijn buik voelt trouwens niet perse heel zwaar, heb ook nog best een bescheiden buikje, maar ik zwem elke week en heb nu sinds twee weken wel dat als ik uit het zwembad kom ik mijn buik echt weer even voel zakken en dan voel ik me wel even topzwaar. Verder valt het wel mee. Maar ik ben ook nog geen 30 weken 

Nesteldrang heb ik echt nog totaal geen last van. Ik ben moe en niet lekker en heb echt geen zin om te poetsen. Daarnaast krijg ik ook telkens harde buiken als ik wel wat doe zoals stofzuigen of de badkamer poetsen dus ik doe alleen het hoognodige en hoop dat de nesteldrang nog komt tijdens mijn verlof.

Navy, wat fijn dat jullie een huis hebben, gefeliciteerd! Bij jou dus inderdaad ook veel tegelijkertijd straks. Ik snap dat je daar tegenop ziet. Maar als dat dan voorbij is wel lekker een nieuwe start met je gezin!

Ik heb van de week mijn suikertest (zelf thuis vingerprik doen op bepaalde momenten) moeten herhalen en opnieuw was één waarde afwijkend. Ik moet nu dus toch nog in het ziekenhuis een glucose intolerantie test gaan doen. Morgen ben ik vrij dus dan wil ik het maar gelijk gaan doen. Ik moet volgens de verloskundige in ieder geval dit dieet aan blijven houden jammer genoeg, omdat dit ervoor heeft gezorgd dat mijn waardes wel verbeterd zijn. Nou ja morgen eerst die test in het ziekenhuis maar doen en dan zien we wel weer verder.
Alle reacties Link kopieren
Ideetje, hoe was de test in het ziekenhuis? Heb je dan meteen de uitslag?

Ik vind mijn buik niet heel zwaar aanvoelen (gelukkig maar), heb ook een bescheiden buik. Maar mijn bikinilijn bijhouden gaat steeds moeizamer ;)
En echt harde schoppen voel ik ook niet zo. Maar zo lang ik haar regelmatig voel bewegen zal het wel goed zitten denk ik.

Steekt jullie navel trouwens al uit? :-)
Hier nog niet, maar duurt niet lang meer denk ik

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven