Uitgerekend eind februari 2019

21-06-2018 22:44 1044 berichten
Hallo dames,

Aangezien beide topics voor februari al flink vol en druk zijn, heb ik toch nog maar eentje aangemaakt voor de laatkomers ;-)

NaamLeeftijdKindjeGeslachtUitgerekendBijzonderheden
Flow186 32 / 28 1e Meisje 11-02 :heart: 27/9 20wkn echo
Flam1ng0 24/27 1e verrassing 15-02 06/02 bevallen van een dochter!
Frederika-Jael 37 2e Meisje 19-02 :heart: 26-9 GUO
Miss Bean 32 2e Meisje 22-02 :heart: 4/10 20 wkn echo
NelVeerkamp 26/34 1e Meisje 25-02 :heart: 5 maart bevallen
Sparkandshine 37 / 42 2e Jongen 26-02 :heart: ?
ideetje88 30 1e verrassing 27-02 20-02-2019 bevallen van een dochter!
Navy-Blue 31 1e Meisje 28-02 :heart: 02-02-2019 bevallen!
Mintel88 30/30 1e ? 07-03 :heart: 14/9 geslachtsecho
Pippo22 :redrose:
moderatorviva wijzigde dit bericht op 31-12-2020 11:23
Reden: ww verwijderrd ivm misbruik account
85.12% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ideetje, ik gebruik anti epileptica en heb daarom extra controles.

Die slapeloze nachten lijken mij ook pittig, maar het is natuurlijk niet gezegd dat die er perse (langdurig) zijn.

Ik heb nog maar drie bijeenkomsten gehad, dus ik kan er niet veel meer over vertellen. Volgende week mag ik weer.. Ik vind het niveau van gespreksstof wel erg laag ofzo, het is niet echt dat ik er al iets van heb geleerd.

Hebben jullie ook zo’n last van (sorry) urine / vochtverlies?

Erg onsmakelijk, maar als ik een grote boodschap moet doen, dan loopt de urine gewoon mee.. Zal dat een teken zijn van een slapppe spieren?
Mintel, dat heb je wel eerder gezegd inderaad, sorry was me ontschoten. Vervelend dat je last hebt van urineverlies. Volgens mij is het iets wat wel vaker voorkomt bij zwangerschap, maar ik zou het even bij je verloskundige neerleggen. Ik herken het in ieder geval niet. Heb wel veel meer afscheiding dan normaal, maar dat is anders.

Ik ben ook wel huiverig voor de slapeloze nachten. Ik zeg nu altijd dat ik op slaaptekort niet functioneer, dus ben benieuwd.
Ik heb bij de vorige zwangerschap centering pregnancy gedaan en ervaarde dat toen net zo als jij nu. Aan het eind werd het echt heel leuk en veel informatiever vond ik. We hebben veel info gehad over verloop van een bevalling, mogelijkheden om te bevallen en pijnbestrijding. We konden ook kiezen of we nog iemand uit wilden nodigen bv een lactatiedeskundige. Er waren avonden met man erbij. Toen ook gesproken over hun rol in het geheel. De groep werd hechter, maar na de bevalling werd het pas echt close in mijn groep. We hadden een app dus alle geboortes werden aangekondigd en iedereen leefde met elkaar mee en we stelden elkaar veel vragen. Ik had ook 2 meiden erbij die al een kindje hadden dus dat was ook fijn. Na een jaar hebben we zelfs op eigen initiatief een reunie gepland bij de binnenspeeltuin. Nu 3 jaar later bestaat de app nog, maar we spreken er weinig in.

Dus wie weet! Ik herken iig de trage start heel erg.

Verder mbt urineverlies geen ervaring. Ik ben nu die suikertest aan het doen en zit in het ziekenhuis. Nog een kwartiertje en dan kan ik prikken en weer naar huis. Vond het beter te hebben dan de vorige keer gelukkig! Viel me mee.
Hier ook geen urineverlies, wel veel afscheiding inderdaad. Ik zou het eens navragen want lijkt me best vervelend Mintel.
En wat je zegt over die nachten, het kan inderdaad zo zijn dat het meevalt of maar een korte periode is. We gaan het zien.

Haha, ik moet wel lachen om je yoga ervaring Ideetje. Ik heb het ooit wel eens gedaan en vond het toen ook iets te zweverig. Maar dat liggen aan het eind vond ik eigenlijk wel lekker. Misschien kan je dat moment gebruiken om even bewust de baby te voelen bewegen (of vind je dit ook te zweverig?). Ik kan daar wel naar uit kijken als ik naar bed ga.

Wel jammer van de suikertest en het suikervrij eten. Vind het eigenlijk best gek dat het nu pas onderzocht wordt. Gelukkig heb je al ervaring.
Weet jij de uitslag al Spark?
Ja! Suikertest was goed. Mijn hb te laag, zeker als je uitgaat van weer ruim bloedverlies dus ik moet staalpillen nemen en over 6 weken prikken of het oploopt. Anders ga ik al met weinig reserves de bevalling in helaas. Wel fijn dat de verloskundige gelijk belde! Ik ben verhuisd en was bang dat daardoor ik minder gesteund zou worden, omdat ze hier niet bij bevalling 1 betrokken waren, maar niks is minder waar! Ze zitten er echt bovenop. Heel erg prettig gevoel bij.
Dat waren een paar slechtlopende rare zinnen haha! Maar goed jullie snappen het vast wel. 😂
Dat klinkt goed Sparks, van die begeleiding.
Balen van je baan zeg.

Nee, mintel hier ook geen urine verlies. Alleen soms bijna als ik op knappen sta en moet niezen.

Ideetje, hopelijk kan je gauw m beetje afbouwen met werken.

Navy, gelijkvloers met n baby hreft ook n hoop voordelen hoor. Ik ben benieuwd hoe dat straks hier is met 2 verdiepingen. Haha

Flamingo, hier word ik ook in elkaar getrapt. 🙈

Gisteren weer echo gehad. Hoofdje was goed gegroeid en zat nu weer tegen dr middellijn qua grootte. Dus dat is fijn.
Ook weer gevraagd of ze mn baarmoederhals wilde meten en die was ook nog lang genoeg. Dus gelukkig hebben de (pijnlijke) harde buiken (nog) geen effect erop.
Voor de rest zijn er druk met kasten in Elmar zetten. Meten 2 gekocht zodat beide kinderen all voorzien zijn en de commode kan dan over van zoon naar dochter. Heb er al nieuwe knoppen op gezet. Weer n heel ander gezicht. T wordt al wat zo 😃
Oh ja Navy, ik had couveuze nazorg, dus niet heel veel uren. Ik gebruikte ze vooral om bij te slapen. Kraamzorg ging ff lekker baby knuffelen en ik ff n uurtje ofzo plat. Haha
Je bent idd soms zo moe dat je echt wel in slaap valt!
Geeft niet hoor, ideetje! Ik hou het ook allemaal niet zo goed bij van iedereen.

Ik denk dat mijn urineverlies te maken heeft met mijn waternier (hydronefrose). Ik baal er zo van dat ik daarmee moet rondlopen.. het doet continue pijn!

Ik slaap ook vet slecht de laatste dagen; 5 uurtjes is al veel. Nu ook wakker door pijn en misselijkheid.

Ik heb helemaal nog niks gehoord over die suikertest en bij mij wordt de baby ook niet opgemeten tijdens de controles.

Fijn miss Bean dat het hoofdje goed is gegroeid!

En Sparks, ook fijn dat je verloskundige zo goed bevalt! Ben je ver verhuisd?
Spark, wij gaan het bij de centering pregnancy komende bijeenkomst hebben over de bevalling. De partners komen dan ook mee dus ik ben heel benieuwd hoe mijn vriend het ook vindt. Afgelopen bijeenkomst kwam er een lactatiedeskundige en dat vond ik ook wel prettig. Wij hebben nu inderdaad ook een app, maar nu is het nog rustig daarin. Fijn dat de uitslag van de suikertest goed was! Wat fijn dat je zo’n goed gevoel hebt bij je verloskundige.

Navy, ik heb dat moment aan het einde inderdaad gebruikt om even bewust de baby te voelen. Dat vind ik helemaal niet zweverig, maar juist heel leuk en doe ik thuis ook regelmatig. Voor mij hoeft dat alleen niet in het donker met nog 13 andere om me heen haha.

Miss Bean, fijn dat de echo goed was en dat ze ook gelijk je baarmoederhals hebben gemeten. Ik ben daar ook wel benieuwd naar, na al die harde buiken die ik heb gehad (hier geen pijn trouwens). Maar goed ik probeer er maar in te berusten dat de verloskundige zich geen zorgen maakt dus ik dat ook niet hoef te doen. Leuk he om bezig te zijn met het kamertje. Ik heb van de week ook alles in de kast en commode gelegd, nog niet gewassen, maar wel bijzonder om al te gaan vullen.

Mintel, wat vervelend dat je de hele tijd pijn hebt. Wordt het ook erger of dat niet? Ik hoop van niet voor je! Die suikertest is bij mijn verloskundige ook niet standaard hoor. Ik moest hem doen, omdat ik een verhoogd risico heb i.v.m. PCOS maar de meeste andere meiden van mijn centering groepje hoeven niet.

Hier weer een veel te druk weekend achter de rug. Sinterklaas gevierd vrijdagavond en gisteren en vandaag veel in ons huis bezig geweest en de kerstspullen weer neergezet. Super leuk en nuttig allemaal, maar moet in het weekend echt meer mijn rust pakken anders kan ik echt niet uitgerust een werkweek in. Donderdag weer gesprek op mijn werk over mijn uren en ik denk dat ik ga aangeven dat ik minder wil gaan werken. Ik vind het heel lastig, want ik merk dat 32 uur eigenlijk niet meer gaat, maar ik vind het erg moeilijk om daaraan toe te geven. Daarnaast ben ik echt in baalmodus met dat dieet, ben nu echt even aan het afkicken van suikers en heb gewoon zin in iets lekkers. Zie nu opeens ook overal chocola enzo. Dat suikervrije gaat ook nog wel, maar dat koolhydraatarme is toch een grotere uitdaging dan ik dacht. Vooral omdat in een koolhydraatarm dieet veel melkproducten worden gebruikt en ik ben lactose intolerant dus niet zo’n handige combi.

Hopelijk hebben jullie ook allemaal een goed weekend gehad! Werkse weer allemaal van de week!
Waarom vind je het moeilijk om minder te gaan werken?
Logisch dat je baalt van je dieet! Een schrale troost is dat het maar tijdelijk is.
Mintel, ik vind het vooral moeilijk om toe te geven aan dat ik het allemaal niet meer rond krijg op dit moment en dat ik niet meer alles kan doen wat ik wil doen. Ik ben altijd nogal perfectionistisch dus nu toegeven dat het niet lukt is een dingetje en dat accepteren vind ik lastig. Daarnaast speelt ook mee dat ik een jaarcontract heb op mijn werk en dat ik nog niet zeker weet of dat verlengd kan worden. De verloskundige heeft gezegd dat het geen invloed heeft op mijn kindje hoe ik me nu voel, want anders was de keuze snel gemaakt. Nu voel ik me eigenlijk gewoon een beetje tekort schieten.
Ik begrijp het wel, maar ik denk wel dat het heel belangrijk is om goed te luisteren naar je eigen gevoel en lichaam. Werk is ook ‘maar’ werk. Je gezondheid gaat voor.
Ideetje
Ik begrijp dat het een lastige situatie is, ik herken me wel in het gevoel dat je je niet wil voelen alsof je ‘opgeeft’ of ‘niet voor 100%’ voor iets kan gaan, maar je gezondheid primeert inderdaad.

Wat balen van je dieet ook, ik denk dat ik dit ook helemaaaaal niet makkelijk zou vinden. Ik heb, hout kloppen, voorlopig nog niets gehoord van het ziekenhuis. Geen nieuws is goed nieuws dus hopelijk blijft dat zo.

Mintel
Zoals anderen ook al zeiden, heb ik wel enorm veel afscheiding, maar blijkt normaal te zijn. Al heb ik soms toch ook het gevoel alsof ik gewoon in m’n broek plas, omdat het allemaal zo vochtig is down there.
Niezen daarentegen is wel met gekruiste benen en dan hopen op het beste 😂

Miss Bean
Vervelend van de harde buiken, maar vast wel fijn om te horen dat ze geen invloed hebben op de baby.
De commode ondertussen in elkaar gekregen? ;)

Wij hebben afgelopen week weer een echo gehad. Kleintje was goed gegroeid en bijgekomen, die kaakjes op de 3D-foto, ik ben al helemaal verliefd :’). Nog steeds qua gewicht een beetje onder het gemiddelde, maar wel in verhouding met mezelf zei de gyn, dus niks om zorgen over te maken.
Deze weken nog wel wat op de agenda staan, baby-gerelateerd maar ook gewone uitstapjes en to do’s, dus druk! December wordt wel effe een knalmaand, gelukkig heb ik dan januari nog om effe uit te puffen :)
Be a flamingo in a flock full of pigeons!
Balen van de pijn Mintel, het zit niet mee zeg.

Ideetje, ik kan me voorstellen dat het lastig is. Maar wellicht pakt je werkgever het wel heel goed op en lucht dat ook al op zodat je je minder schuldig voelt. Ik zat nog te denken, is een deel thuiswerken een mogelijkheid? Dan heb je minder prikkels, kan je even uitrusten tussendoor en geen reistijd.

Ik kom net bij de verloskundige vandaan. Alles was weer goed gelukkig. IJzer schijnt ook hoog te zijn en ik heb sterke buikspieren :thumbsup:

De tijd gaat nu wel snel hoor. December vliegt natuurlijk voorbij en dan begint het verlof al bijna!
Navy, fijn dat alles goed was bij de verloskundige! Mooi dat je ijzerwaardes ook hoog zijn. Hopelijk blijft dat zo! Sterke buikspieren zijn volgens mij goed voor het herstel. Ben bang dat die van mij niet zo sterk zijn haha.

Flamingo, leuk die echo's! Wij laten morgen een 3d echo maken. Erg nieuwsgierig naar. Fijn dat de baby mooi in verhouding groeit. Het hoeven gelukkig ook niet allemaal grote kinderen te zijn ;-)

Ideetje, ik kan me goed voorstellen dat je het liefst zo lang mogelijk, zoveel mogelijk en zo productief mogelijk wil blijven werken. Maar zoals de rest ook al aangeeft; probeer jezelf op 1 te blijven zetten. Ben je door je perfectionisme misschien ook geneigd om te streng voor jezelf te zijn? Wat mij vaak helpt is om eens stil te staan wat ik een collega of een vriendin in dezelfde situatie zou adviseren. Meestal blijkt dan dat ik voor mijzelf de lat een stuk hoger leg dan ik voor anderen zou doen (en dat mijn gedachten dus ook niet altijd reëel zijn ;-) )

Hopelijk kun je snel een balans vinden in je dieet! Het lijkt me een behoorlijke uitdaging. Bananenpannekoekjes en dat soort lekkere dingen een optie? Of zijn fruitsuikers ook uit den boze?

Nu ik echt het derde trimester in ga merk ik dat ik opeens de neiging heb om alles strak te willen regelen. Afgelopen dagen bijna alle adressen verzameld voor het geboortekaartje, aan het onderzoeken wat ik eventueel in een vluchtkoffer moet doen (die ik niet nodig hoop te hebben), aan het zoeken naar bevalbaden, denken over een zorgverzekering, bedenken hoe ik een geboorteplan moet opstellen. En het liefst wil ik alles direct geregeld hebben. Onzin natuurlijk, de kans dat de baby nu al komt is minimaal en het is niets meer dan schijncontrole. Ik probeer het dus maar een beetje los te laten, maar ik merk wel dat ik wat onrustiger wordt. Herkenbaar voor jullie?

Daar vanaf gezien ben ik volgens mij nog steeds wel relaxt. De kleine is haar schopritme wel een beetje aan het verplaatsen (5 uur 's ochtends is tegenwoordig een mooi moment om mij te wekken :-? ). Morgen nemen wij de oma's en mijn zusje mee voor een 3d echo. Erg benieuwd naar hoe ze is gegroeid en hoe het eruit ziet op 3d.
Kinkhoestvaccinatie wil ik binnenkort ook nog halen. Mij werd via de GGD aangeraden om dit bij de travelhealthclinic te doen. De verloskundigepraktijk wil er nog geen standpunt in innemen tot er een definitieve uitspraak en advies ligt. Ik vind het wel een fijne gedachte dat mijn kleintje de eerst komende tijd beschermd is, tot ze zelf de vaccinatie kan krijgen.
Flamingo, wat leuk die echo! Lijkt me bijzonder om dan al wat te kunnen zien hoe je kindje eruit ziet. Ben benieuwd of je dat ook terug ziet als het eenmaal geboren is! Hier ook een drukke maand voor de boeg, maar snel daarna kunnen we lekker met verlof!

Navy, het probleem ligt in principe niet bij mijn werkgever. Ik werk in een vrouwenwereld dus de werkgever is zwangerschappen wel gewend haha. We zijn ook een zelfsturend team en bijna al mijn collega's zeggen ook dat ik minder moet gaan werken. Ik heb afgelopen weken inderdaad geprobeerd om meer thuis te werken en mijn dagen meer te verspreiden, maar dat heeft helaas niet voor veel verbetering gezorgd. Fijn dat alles goed was bij de verloskundige. Konden ze bij jou wel voelen hoe het kindje ligt? De verloskundige kon dat bij mij niet voelen en gaf aan dat dit waarschijnlijk ook door sterkte buikspieren komt.

Nel, veel plezier met de echo morgen! Leuk dat je de oma's en je zusje mee neemt. Hier vonden de oma's het erg bijzonder. En ik ben inderdaad streng voor mezelf. Als een vriendin dit had gehad, had ik allang gezegd van die is gek, ga minder werken :roll: Helaas zijn bananenpannenkoekjes geen optie, te veel koolhydraten helaas.
Hier de regelmodus ook wel herkenbaar hoor. Wij hebben vanmorgen intake gehad van de kraamzorg en dan komt het allemaal wel erg hard dichterbij! Gelukkig kon ze ons gerust stellen dat we de meeste dingen wel in huis hebben. Vervelend dat de kleine je wakker maakt. Ik voel de kleine over het algemeen wel meteen als ik wakker word, maar ik word er niet wakker van en slaap afgezien van een plaspauze of 2 per nacht vrij goed.

Beginnen jullie je trouwens ook oncomfortabel te voelen? Ik ga nu echt merken dat mijn buik groeit en in de weg gaat zitten soms en dat de kleine soms ook echt niet lekker in mijn buik ligt. Volgens de verloskundige en de kraamzorg heb ik een erg bescheiden buikje voor 27 weken, maar voel me echt af en toe gigantisch haha. Morgen 28 weken en dus in het laatste trimester. Laat het echte aftellen maar beginnen :cheer:
Ik ben ook heel benieuwd naar de 3d echo! Zelf nog nooit gedaan, maar lijkt me erg leuk op een andere manier een kijkje in je buik te hebben dan een standaardecho.

Ideetje ik snap je wel met werk! Ik ben 2 uur per dag minder op de groep gaan werken en daar moest ik ook van huilen, maar heel eerlijk is het een hele goede beslissing geweest. Ik had verplicht een gesprek met de bedrijfarts om die reden afgelopen week en hij gaf aan dat met name vrouwen zo streng zijn, omdat de meesten perfectionistisch zijn. 😂 verder gaf hij aan dat ik eigenlijk nog minder taken zou moeten doen, maar ik heb daar zo'n moeite mee. Dan leg je zoveel bij collega's neer dat het ook ongemakkelijk voelt. Lastig he!

Hoe gaat het met je dieet nu? Snap dat je daar onwijs van baalt zeg. Ik had er eerder beetje overheen gelezen, sorry!

Ik doe dus helemaal niks aan cursus yoga of sport op moment. Als ik dan van jullie zo lees wat jullie allemaal doen denk ik oja .... :facepalm: Ik wil wel wat boeken nog lezen in mijn verlof.

Hier al paar nachten onrustige peuter. Vandaag ook ziek uit kdv gekomen dus die blijft thuis morgen en vriend en ik lossen elkaar af om bij hem te blijven. Ik ben dan nu toch wel wat minder oke overdag merk ik. Vanmorgen viel ik flauw, dat was wel even spannend. Ik ben op advies van eigenlijk iedereen o me heen incl mijn werk, maar een dagje thuis gebleven. Heb nu hele nare suis in mijn oor. Zal allemaal wel met laag hb te maken hebben. Voel me gelukkig wel goed genoeg om morgen weer aan de slag te gaan en dan zien we wel weer hoe het loopt.

Oh en wb de ligging voelen! Hier heeft ze het vorige week ook geprobeerd en hij ligt netjes als een banaan met hoofdje naar beneden. Nou hebben ze natuurlijk nog genoeg ruimte, maar ik vond het wel fijn nieuws! Beleef je die bewegingen in je buik ook opeens heel anders zeg. Dacht gelijk oh nee dit is geen schop maar een vuist dan denk ik... maar zoals de verloskundige zei: garantie tot de deur! 😂
Ik zal later even op iedereen reageren, maar ik heb even een vraag aan jullie.

Krijg je als zwangere werknemer bericht van het UWV wanneer je werkgever je hebt aangemeld? Heb de zwangerschapsverklaring rond de 20 weken gegeven, toen ik het verteld heb, maar nog niets verder vernomen hierover. Hebben jullie enig idee?
Ja, het uwv belt jou als het goed is. En je moet niet schrikken als je een voicemailbericht hebt, want dan krijg je een sms met de tekst: u heeft een urgent voicemailbericht.

Ik schrok me namelijk een hoedje toen ik dat zag staan ;)
Hahaha goed om te weten. Maar dan zal ik het wel even in de gaten houden. Gaat me niet verbazen als t vergeten wordt ofzo...
Nou ideetje, dan moeten wij ook maar streng voor jou zijn. Ga minder werken! ;-)

Ze voelde maandag dat de baby met het hoofdje naar beneden lag. Over de verdere ligging heb ik niks gehoord.
Mijn buik vind ik vooral in de weg zitten als ik voorover buig. En opstaan vanuit de bank gaat ook wat moeizamer. Verder merk ik dat ik steeds meer over mijn buik aai :) Voorheen vond ik het al snel overdreven als ik dit zwangere vrouwen zag doen. Maar ik vind het nu zelf zo lekker, hou me soms echt in haha.

Spark, pas goed op jezelf hè. Rustig aan.
Ik doe trouwens ook niks speciaals mbt sporten. Ik heb me dus wel opgegeven voor een (snel)cursus in januari. Zodat ik toch een beetje op de hoogte ben en wat handvatten krijg voor de bevalling.
Oh, en ik heb op wat kleertjes, een speen en een knuffel na nog niks in huis! Ben van plan dat eind deze maand maar eens op orde te maken (voor de kraamzorg langskomt haha). Heb dan wat dagen vrij.

Thanks voor de herinnering wbt verlof en UWV. Mijn contract stopt op de eerste dag van mijn verlof dus ik moet dit zelf regelen. Ga ik meteen doen straks!

Veel plezier morgen Nel!
Spark, inderdaad erg lastig. Heb vandaag wel tijdens een gesprek op het werk besloten om minder te gaan werken met ingang van volgende week. Hopelijk gaat dat wat meer rust geven en ga ik me dan ook weer wat beter voelen. Ik heb me nog steeds niet helemaal neergelegd bij deze beslissing, maar het is wel het slimste wat ik nu kan doen denk ik.
Het dieet gaat op zich wel, het is zoeken maar ik heb nu na een paar dagen gelukkig niet meer zoveel zin in zoet als de eerste paar dagen. Het verlangen naar suiker neemt af dus het wordt makkelijker. Heb eerder suikervrij gegeten en toen had ik ook zo’n soort afkickfase. Hoe lekker ook, wat een troep is het ook eigenlijk dat je daar zulke lichamelijke reacties van krijgt. Ik hoop dat het ook helpt en dat mijn suikerwaardes volgende week beter zijn. Ik hoop ook dat ik dan weer iets minder streng mag zijn qua koolhydraten, want dat vind ik wel echt beperkend.
Hoe voel jij je inmiddels? Heeft het dagje thuis je goed gedaan? Hopelijk is je zoontje ook weer opgeknapt. Leuk dat de verloskundige kon voelen hoe je kindje lag! Lijkt me inderdaad leuk om te weten wat je nu precies allemaal uit voelt steken haha.

Flow, ik heb ook nog niks gehoord van het UWV, maar heb van de week ook pas doorgegeven wanneer ik precies met verlof wil en heb er eerlijk gezegd ook geen seconde over nagedacht. Ik ga het nu wel in de gaten houden inderdaad.

Navy, bedankt voor de strenge woorden ;-) na gesprek vandaag dus inderdaad besloten te minderen met werken. En dat aaien over je buik herken ik ook. Ik dacht ook altijd van pff moet dat nu de hele tijd... Maar inderdaad het moet echt :proud:

Nel, hoe was het bij de echo? Hoe vonden de oma’s en je zusje het?
Ideetje, wat goed dat je de beslissing hebt genomen om minder te gaan werken. Hoe werd erop gereageerd?
Fijn dat het met het dieet de goede kant op gaat. Ik herken het van het suiker; als ik een paar dagen zoet eet dan wil mijn lijf ook meer en meer jammer genoeg.

Flow, ik heb ook nog niets gehoord van het UWV. Goede reminder, ik zal eens even bij mijn leidinggevende navragen of alles goed is aangevraagd.

Navy, dat aaien over de buik is heel herkenbaar hoor. Als ik de kleine voel schoppen dan gaat mijn hand er ook al snel heen ;-) Leuk dat je weet hoe de baby ligt!

Spark, hoe gaat het nu met je? Pak je voldoende rust? Hopelijk ben je weer opgeknapt en is ook zoonlief weer helemaal beter.

We hebben afgelopen woensdag de echo gehad en ik vond het zo leuk! Vriend vond het ook fantastisch en de oma's en mijn zusje hebben enorm genoten. We waren in eerste instantie wel wat huiverachtig voor de 3d, maar man wat is dat aandoenlijk om te zien! Ze lag heerlijk met haar handje voor haar hoofd, af en toe een beetje zwaaien en vooral heel relaxt te zijn. Echt heel erg leuk om te zien. We hebben de registratie meegekregen naar huis, plus een stick met foto's en een aantal geprinte foto's. Leuk om terug te kijken. Ik kan het iedereen aanraden! :heart: :heart:
Ik had trouwens wel veel vruchtwater volgens de echoscopiste, dus ze raadde aan op om tijd een matrasbeschermer onder het matras te doen :facepalm:

Morgen gaan we nog wat inkopen doen bij Babypark en dan hebben we denk ik alles wel in huis. Ik denk dat ik in de kerstvakantie ga beginnen met wassen en schoonmaken, zodat ik dat tijdens mijn verlof niet meer hoef (of opnieuw kan doen haha). We hebben de wasbare luiers ook binnen, dus het zijn al met al nog aardig wat wasjes, schat ik in.
Koolhydraten heb je voor je gevoel gewoon nodig denk ik dan. We zijn ook zo gewend om koolhydraten te eten! Ik kan me de lichamelijke reactie wel voorstellen. Ik heb het wel eens geprobeerd en had echt een paar dagen enorme hoofdpijn.

Wat betreft werken gewoon kijken hoe het gaat. Als het je niet opleverd wat je hoopte kun je ook altijd weer omhoog in uren toch? Je bent nu de drempel in ieder geval over, dat is het moeilijkste.

Leuk Nel, de echo! Ben heel benieuwd of ze straks ook echt 2 druppels de 3d echofoto is. Echt weer even een speciaal momentje he. Dat van het vruchtwater herken ik! Had ik bij zoon ook en tijdens de weeen had ik enorme beweegdrang...en die arme zuster maar dweilen. Echt iedere stap die ik deed weer een plens.

Ik ben oke hoor! Wel finaal overleden. Zoon begint vandaag pas op te knappen en heeft niet zo best geslapen 's nachts. Ik ook soms wakker door de baby dus als je dan niet in dezelfde flow zit, maar elkaar afwisseld met wakker worden dan mis je een hoop uren helaas. Maar niet meer flauw geweest dus niks aan de hand gelukkig verder.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven