Uitgerekend eind februari 2019

21-06-2018 22:44 1044 berichten
Hallo dames,

Aangezien beide topics voor februari al flink vol en druk zijn, heb ik toch nog maar eentje aangemaakt voor de laatkomers ;-)

NaamLeeftijdKindjeGeslachtUitgerekendBijzonderheden
Flow186 32 / 28 1e Meisje 11-02 :heart: 27/9 20wkn echo
Flam1ng0 24/27 1e verrassing 15-02 06/02 bevallen van een dochter!
Frederika-Jael 37 2e Meisje 19-02 :heart: 26-9 GUO
Miss Bean 32 2e Meisje 22-02 :heart: 4/10 20 wkn echo
NelVeerkamp 26/34 1e Meisje 25-02 :heart: 5 maart bevallen
Sparkandshine 37 / 42 2e Jongen 26-02 :heart: ?
ideetje88 30 1e verrassing 27-02 20-02-2019 bevallen van een dochter!
Navy-Blue 31 1e Meisje 28-02 :heart: 02-02-2019 bevallen!
Mintel88 30/30 1e ? 07-03 :heart: 14/9 geslachtsecho
Pippo22 :redrose:
moderatorviva wijzigde dit bericht op 31-12-2020 11:23
Reden: ww verwijderrd ivm misbruik account
85.12% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ook ik moet heel erg wennen aan de nachten. Word van ieder geluidje wakker, terwijl vriendlief gewoon doorsnurkt... inderdaad gemeen! Gelukkig mogen wij voeden wanneer ze zelf wakker wordt en dat is nu iedere keer rond 4u geweest. Helaas slaapt ze daarna ook niet gelijk in... Afgelopen 2 nachten tot half 6 wakker geweest..

Naja, het hoort er allemaal bij.


Wat heerlijk dat jullie voor het eerst naar buiten zijn geweest Ideetje! Wij gaan van de week even een rondje maken.

Hoop voor Mintel, Nel en Spark dat de kleintjes snel mogen komen!
Alle reacties Link kopieren
Navy, vervelend dat je je nog zo voelt. Wel fijn en goed dat je erover kan praten! Lijkt me heerlijk als je de voedingen kan verdelen in de nacht, dat vind ik wel echt een nadeel van de borstvoeding. De wandeling (nou ja wandelingetje haha) was trouwens heerlijk!

Even een vraagje voor de al bevallen dames. Hebben jullie last gehad van de kraamtranen? Ik heb namelijk sinds de bevalling nog geen traan gelaten en voel me ook behoorlijk stabiel, in tegenstelling tot tijdens de zwangerschap. De kraamverzorgster begint er elke keer over, dus krijg bijna het gevoel dat er iets mis met mij is dat ik dat (nog) niet heb gehad :facepalm:
Alle reacties Link kopieren
Tijdens de kraamweek had ik ook helemaal geen last van kraamtranen. En inderdaad, iedereen vroeg het aan me. Na twee weken of zo moest ik wel af en toe huilen, en soms nog steeds.
Dus misschien komt het nog, of niet...
:-D
Alle reacties Link kopieren
Flow186 schreef:
25-02-2019 17:06
Gelukkig mogen wij voeden wanneer ze zelf wakker wordt en dat is nu iedere keer rond 4u geweest. Helaas slaapt ze daarna ook niet gelijk in... Afgelopen 2 nachten tot half 6 wakker geweest..
Hoe laat geven jullie dan de laatste voeding voor de nacht? En wordt ze dan alleen om 4 uur wakker?
Hier slaapt ze meestal ook niet meteen na de voeding, jammer is dat hè ;)
Alle reacties Link kopieren
Ha dames!

Spark, die chagrijnigheid kan ik me goed voorstellen hoor. Hier weer een nachtje achter de rug met veel krampen en van 3 tot 6 wakker gelegen. Daarna gelukkig nog wel wat kunnen dommelen. Ik ben ook echt toe.aan bevallen. Hopelijk gaat het voor ons allebei snel van start! Heb jij nog veel klachten of is het rustig?
Ik hoop maar dat het allemaal bijdraagt en dat ik woensdag succesvol gestript kan worden.

Navy, lijkt me helemaal niet vreemd dat je het als intens ervaart en je niet helemaal jezelf voelt. Je hebt er opeens een andere rol bij gekregen met alles wat daarbij hoort. Lekker over blijven praten en pfoeh, pittig lijkt me, die nachten!

Ideetje, heerlijk zeg samen naar buiten. Hopelijk hebben jullie er van kunnen genieten!

Hebben jullie je kindjes allemaal bij jullie op de kamer of slapen ze al alleen?

Hier vandaag mijn contract getekend. Nu is er echt niets meer wat bevallen tegen houdt. Probeer me er maar op in te stellen dat het nog even duurt, maar ik word wel steeds ongeduldiger. Wil graag kennis maken met ons meisje.
Alle reacties Link kopieren
navy-blue schreef:
25-02-2019 17:53
Hoe laat geven jullie dan de laatste voeding voor de nacht? En wordt ze dan alleen om 4 uur wakker?
Hier slaapt ze meestal ook niet meteen na de voeding, jammer is dat hè ;)
Ik probeer nu rond half 11/ 11u de laatste voeding te geven. En tot nu toe is ze inderdaad alleen om 4u wakker geworden. Maarja... ze is pas 4 dagen oud, dus je weet natuurlijk nooit hoe het gaat.
Alle reacties Link kopieren
Oh die voedingen dames.... ik doe nog maar even net of alles rozegeur en maneschijn word met de kleine knul erbij straks 😂. Kop in het zand en eerst maar bevallen!

Nel gefeliciteerd! Officieel een nieuwe baan dat heb je goed voor elkaar zeg! Ik heb niet veel klachten. Wel veel wakker in de nacht en slecht inslapen, maar dat verschilt ook wel per nacht moet ik zeggen. En lopen en bewegen is minder maar gewoon het huishouden op een lager pitje doen lukt me prima. Net nog gekookt, zoon gedouched en gestofzuigd en dat trek ik wel. Af en aan wat buikpijn of rugpijn, maar ook niet elke dag en tot nu toe zakt het steeds af voor ik er echt iets van kan gaan denken.

Jij dus ook steeds gerommel begrijp ik? Ik ben benieuwd wanneer we aan de beurt zijn! Ben ook benieuwd hoe het woensdag bij jou is. Ik loop dagje achter op je dus mijn controle is donderdag 😉. Ik ga als ik de afspraak haal even overleggen of ik wel of niet gestript wil als dat een optie is. Ga wel even vragen of ze nu toch een keertje wil kijken hoe het ervoor staat. Ben nu wel serieus benieuwd hoe dicht alles nog zit.

Wij hebben trouwens zoon op de kamer gehad de eerste weken, maar ik vond de geluiden echt heel spannnend toen weet ik nog en ik werd overal wakker van. Nu weer wiegje naast bed met idee dat ik er sneller bij ben en de peuter dan doorslaapt hopelijk.
Alle reacties Link kopieren
Spark, fijn dat je weinig klachten hebt! Hier kan ik ook alles nog wel doen, mits op aangepast tempo. Ik heb wel minder zin in dingen. Normaal gesproken sta ik met heel veel plezier te koken, maar dat vind ik momenteel echt een opgave haha. Lijkt me wel pittig, die laatste weken, als je ook nog een peuter rond hebt lopen.

Hier vannacht weer een paar uur wakker gelegen en vandaag weer wat meer harde buiken. Het rommelt dus wel, maar er zet nog niets door. Ik ben onderhand ook gewoon wel nieuwsgierig hoe weeën gaan voelen en hoe een bevalling gaat. Ik kom daar vast nog van terug, maar ik heb aan alle kanten het gevoel dat het nu echt mag gebeuren. Hopelijk kan er morgen gestript worden en heeft dat effect. Spannend wel!

Hier ook een wiegje op de slaapkamer. Lijkt me en handig met het voeden en inderdaad ook fijn om baby te kunnen horen. Heel benieuwd hoe ik ga slapen als ze er is. Kan me voorstellen dat je ieder geluidje hoort en dan aanslaat.

Mintel, ben jij onderhand lekker aan het genieten van je dochter?
Alle reacties Link kopieren
Flow, klinkt best wel prima de slaaptijden van jullie meisje. Dat ze snachts soms niet lekker meteen gaan slapen na een voeding is jammer he. Ons meisje doet dat meestal wel, maar vannacht ook weer een nacht gehad dat ze dan alleen maar bij mij of papa op de borst wil liggen slapen. Dat is wel echt vermoeiend! Hier gaat er wel iets meer tijd tussen de voedingen zitten en dat is erg fijn. Vannacht had ze dus bijna 5 uur achter elkaar geslapen, maarja daarna was ze dus wel klaarwakker.

Nel, kon je gisteren gestript worden? Ik hoop het wel voor je en dat je als resultaat daarvan nu of heel snel een lief baby’tje op je borst hebt liggen! Gefeliciteerd met het tekenen van je contract, Fijn dat alles geregeld is nu!
Hier slaapt ons meisje trouwens bij ons op de kamer. Haar wiegje staat naast mijn bed dus ik kan snachts ook af en toe een hand op haar leggen als ze onrustig is. Ik heb zelf niet heel veel last van de geluidjes die ze maakt, maar kan me voorstellen dat je anders zelf niet veel slaap krijgt.

Spark, ik hoop dat je je afspraak vandaag niet hebt gehaald en dat je anders vandaag wat meer duidelijkheid krijgt in hoe het ervoor staat.

Mintel, ik hoop dat jullie heerlijk aan het genieten zijn van jullie kindje. Hoop stiekem snel te horen dat alles goed is met jullie.

Nou hier vanmorgen alsnog de eerste portie kraamtranen. Sta er vandaag ook voor het eerst helemaal alleen voor, vriend is weer aan het werk sinds gisteren en de kraamzorg was gisteren ook voor het laatst, dus dat zal er wel mee te maken hebben. Heb er ook een beetje moeite mee dat ik nog een beetje aan huis gekluisterd zit. Durf haar nog niet zo goed in mijn eentje ergens mee naartoe te nemen, vooral omdat dat voor mezelf nu nog niet gaat. Wel fijn om ons huis weer voor mezelf te hebben al was ik heel tevreden over de kraamzorg en was het ook wel lekker dat het huishouden gewoon werd gedaan!

Borstvoeding loopt gelukkig goed. Doet een stuk minder pijn nu en ons meisje doet het ook goed. Moet wel erg wennen aan alle bijkomende dingen, vannacht was ik bijvoorbeeld helemaal nat van mijn lekkende borsten o_o hopelijk trekt dat een beetje bij naarmate de borstvoeding langer loopt.
Alle reacties Link kopieren
Gister gestript. Ik had 1 cm ontsluiting, maar de boel was nog niet helemaal rijp. Verloskundige kon er wel goed bij. Vond het strippen wel gevoelig, maar goed te doen. Helaas zijn we onderhand al ruim 24 uur verder en is er niets in gang gezet. Het heeft dus geen effect gehad, op wat meer harde buiken en krampen na. Volgende week donderdag weer controle en dan ook opnieuw strippen, maar man, wat hoop ik dat het eerder op gang komt. Ik ben er nu echt wel aardig klaar mee.
Ik mag kiezen voor een eerdere doorverwijzing naar het ziekenhuis, maar ik wil liever niet ingeleid worden en zo natuurlijk mogelijk bevallen. Duim allemaal maar voor me dat het eender deze dagen spontaan begint😉

Ideetje, hoe is de eerste dag alleen gegaan? Kan me voorstellen dat dat flink wennen is, ondanks de voordelen die het misschien ook heeft. Is het het lichamelijk herstel wat nog niet voldoende is waardoor je je aan huis gekluisterd voelt?
Alle reacties Link kopieren
Oh ideetje ik weet nog hoe spannend ik die eerste dag alleen vond! Is het allemaal goed gegaan?

Hier controle gehad. Ik heb wel inwendig onderzoek gehad en heb 2 cm ontsluiting en een zachte baarmoedemond, maar wel nog best lang. Allemaal niet vreemd bij een tweede kindje zei ze. Ik heb me niet laten strippen. Voel me al sinds vannacht niet zo tof, maar kan evengoed darm en maagpijn zijn. Er is verder weinig aan de hand in ieder geval.

Hier ga je automatisch een volgende keer naar de gynaecoloog. Dus ik word morgen gebeld voor een afspraak na het weekend. Dan doen ze uitgebreid onderzoek incl hartfilmpje en word er een inleiding gepland. Hopelijk allemaal niet nodig, maar fijn dat er zo goed op je gelet word. Je mag als je wil tot 42 weken afwachten en dan beval je ook gewoon met je verloskundige, ingeleid ben je helaas helemaal medisch. Ik wil niet wachten tot 42 weken dus als het aan mij ligt plannen we daarvoor al een inleiding. Volgens de verloskundige gaan ze daar vaak wel mee akkoord.

Word gewoon een maart baby! Wie had dat gedacht?!

Hoe is het bij jou Nel. Rustig gebleven?
Alle reacties Link kopieren
Balen dat het strippen niks heeft opgeleverd Nel. Ik duim voor je dat het snel begint. Ik kan me voorstellen dat je liever niet in wilt leiden.

spark, er gebeurt ten minste wel iets daarbinnen. Bij mij was de maag en darmpijn een voorteken dus hoop dat dat voor jou ook het geval is! Maart is in ieder geval wel een mooie maand om jarig te zijn. Lekker de lente weer en de winter achter ons laten!

De eerste dag alleen hier is goed gegaan. Moet er wel aan wennen dat het normale leven weer begint, ik zat nog zo heerlijk in mijn babybubbel. De kraamzorg kan ik wel missen, maar dat mijn vriend weer aan het werk is vind ik niet leuk. Had graag nog wat langer met zijn drietjes van deze periode genoten. Hoe lang waren/zijn jullie partners thuis na de bevalling?

Nel op zich gaat mijn herstel prima, maar om haar in de maxi cosi te zetten en dan mee te zeulen om samen boodschappen te doen is nu nog even te veel van het goede. Van het weekend eerst eens samen met mijn vriend om boodschappen en dan vanaf volgende week zelf hoop ik.

Vanmorgen trouwens wel een behoorlijke huilbui om helemaal niks dus kraamtranen kan ik ook afvinken 😅
Alle reacties Link kopieren
Spark, dus ook een klein beginnetje bij jou! Hopelijk zet het snel door. Heb je al een idee met welke termijn je wilt worden ingeleid?

Ideetje, kan me voorstellen dat direct boodschappen doen nog een stapje te ver is. Kun je in jouw omgeving nog een beetje wandelen? Wij wonen gelukkig dicht bij een vijver, dus ik hoop daar na mijn bevalling de eerste rondjes te kunnen maken met hond en kind. Supermarkt zit hier ook op 5 minuten lopen. Veel geluk mee, realiseer ik me.

Kan je vriend nog wat extra dagen vrij krijgen? Hier zullen we helaas ook maar een korte kraamperiode hebben samen. Vriend begint vandaag met zijn nieuwe baan, dus neemt in principe niet meer op dan alleen het ouderschapsverlof. Wellicht dat hij wel iets meer thuis gaat werken, maar 2 weken extra vakantie zit er bijvoorbeeld niet in.

Hier vanochtend heel veel slijm verloren. Was wat bruingelig, dus ik denk dat dit de slijmprop was (was al een paar weken geleden wat verloren, maar dit is zoveel dat dit het wel moet zijn haha). Vriend wel naar zijn werk gestuurd en nu maar een beetje afwachten of de zeurende buikpijn doorzet.
Hoe herkenden jullie de weeën? Ik heb nu al zo lang voorwerk, dat ik moeilijk kan inschatten of wat ik nu voel het echte werk is of dat er nog niet veel aan de hand is. Heb nu wel buikpijn, maar nog heel goed te doen.
Alle reacties Link kopieren
Spannend Nel, Hopelijk zet het door! Hier begon de bevalling met gebroken vliezen dus dat was wel duidelijk. Bij mij zat er snel daarna regelmaat in de weeen en kwamen ze echt om de drie minuten. Voelde in het begin inderdaad niet heel anders dan het voorwerk, maar werd vrij snel intenser dat ik echt niet meer kon praten tijdens een wee. Wel spannend voor je vriend en een nieuwe baan en een nieuwe baby! Wordt een drukke periode. Ik ga iig voor je duimen dat het doorzet en je over niet al te lang lekker met je baby kan knuffelen!

Mijn vriend is over een paar weken wel weer twee weken vrij, maar kreeg het op werk niet geregeld om het aansluitend te doen. Denk ook dat ik er over 2 weken net zoveel moeite mee zou hebben gehad hoor. We wonen trouwens aan een park, dus lekker naar buiten met de kleine voor een wandeling gaat prima. Naar de supermarkt wandelen is nu alleen nog een beetje ver.
Alle reacties Link kopieren
Nou Spark en Nel, eind februari is het niet geworden dus. Hopelijk duurt het nu echt niet lang meer! Ik duim heel hard voor jullie.

Ideetje, spannend hè zo alleen met de kleine. Rustig opbouwen hoor, eerst een blokje om (of een rondje door het park) en dan een keertje een kleine boodschap doen. Ik vind het nog steeds best een gedoe om haar mee naar buiten te nemen. Maar ik moet dan ook twee trappen af (en weer op) met kind en maxicosi.

Onze dochter heeft steeds vaker moeite met inslapen (van wie zou ze dat hebben). Waardoor we soms echt lang bezig zijn, en we zo heel weinig aan slapen toe komen. Hopelijk is het een fase (van korte duur) want ik kan steeds minder hebben. Vriend is ook weinig thuis, aan het werk of in het nieuwe huis bezig.

Ik ben nog niet helemaal af van de kraamtranen hoor. Ik ging van de week naar de fotograaf om een pasfoto te laten maken van de kleine voor een id kaart (in het zkh is identificatie verplicht :nut: ). Maar volgens de fotograaf moest ze haar ogen open hebben, en ze sliep natuurlijk. Na wat nutteloze pogingen en waardeloze tips van de fotograaf ben ik huilend weggegaan. Hij moet wel gedacht hebben... :facepalm:
Alle reacties Link kopieren
Nel echte weeen zijn heel intens qua pijn en duren langer. Ik moest de eerste 2 weeen echt even schakelen voor ik het door had vorige keer. Spannend hoor. Hoop dat je niet lang meer hoeft te wachten 😍. Word jij ook zo gestalkt door je omgeving? Ik word iedere dag platgeappt hier.

Ideetje stoer hoor dat je lekker de deur uit gaat. Wat ideaal met een kleintje om een park tegenover je te hebben! Het is nu even doorbikkelen en je weg vinden, maar heerlijk toch dat hij alsnog straks er 2 weken lekker bij is. Nu weekend! Even op adem komen samen.

Navy ik heb ook een id van zoon met een babyfoto erop. Bizar he! Wel heel cute als ik hem nu tevoorschijn haal. Snap je baalmoment helemaal. Hijs je jezelf daarheen, lukt het niet. Gedoe!
Wat ze zeggen over fases is trouwens echt waar! Je zult zien dat haar slaapritme in no-time weer anders is. Ze is nog zo klein een echt ritme komt straks vanzelf. Veel knuffelen! Misschien mist ze je gewoon in haar bedje en lukt het inslapen daarom niet altijd goed? Ik vond het zo moeilijk dat je soms van alles probeert en er gewoon niet achter komt wat je voor ze kan doen. Zal straks ook wel weer zoeken worden hier.

Hier nog helemaal niks aan de hand. Voelde me erg slecht vandaag, maar misschien ook gewoon een klein buikvirusje ofzo. Vriend is vanmiddag thuis komen werken en ik ben nog 2 uurtjes terug naar bed gegaan. Dat hielp! Voel me stuk beter nu.
Ben nu echt op het punt dat ik niet meer kan geloven dat deze baby ooit vanzelf gaat komen. Het is zo'n gewenning geworden om zo zwanger rond te lopen en te wachten dat je bijna zou vergeten ofzo dat het niet voor eeuwig is en je straks echt 2 kinderen hebt!
Ik kom uit brabant en ben nogal fanatiek carnavaller....feestje is aan nu en ik ben er niet bij! Ik had me er op ingesteld, maar als je dan nog steeds niet bevallen bent dan mis ik het wel heel erg zeg! Iedereen blijft ook maar berichtjes sturen. Heel erg lief wel. Had helemaal in mijn hoofd dat ik nu wel druk met de baby zou zijn, maar we houden vol! 💪
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,
Ik heb jullie lang laten wachten, maar kan jullie vertellen dat ons meisje zondagavond is geboren. Kerngezond en ik ben er ook zonder beschadigingen vanaf gekomen.
Probeer morgen langer te schrijven, want ik ben ontzettend moe. Wat een gedoe met dat voeden zeg ;)
Alle reacties Link kopieren
Ah Mintel, gefeliciteerd! Fijn dat het goed gaat. Hopelijk ben jij ook van je klachten af! En die vermoeidheid is heel herkenbaar 😴
Alle reacties Link kopieren
Gefeliciteerd Mintel! :cheer:
Sterkte met de voedingen!
Alle reacties Link kopieren
Gefeliciteerd! ❤
Alle reacties Link kopieren
He allemaal, ben ik weer! Heb verschillende keren geprobeerd mobiel op het forum te komen, maar werd telkens doorgestuurd naar een andere site en geraakte dus niet tot in het topic. Nu de laptop er dan maar bij genomen en wat heb ik een hoop gemist! :')

Allereerst: proficiat aan alle bevallen dames!

Ideetje, fijn zo'n snelle bevalling toch? Fijn om te lezen dat jullie meisje het goed doet! Jammer van de pittige nachten. Onze dochter komt overdag ook om de 2,5u ongeveer, maar laat er 's nachts soms wat meer tijd tussen (voornamelijk tijdens het eerste blokje slaap). Ze valt daarna wel snel weer in slaap, dus dat scheelt.

Ik kreeg op de tweede dag na de bevalling ook behoorlijke stuwing, gek gevoel he. Leek wel alsof m'n borsten gingen ontploffen.
Ik ben meteen redelijk royaal aan de tepelzalf gegaan, en kreeg in het zkh ook verkoelende gelpads en die hebben enorm geholpen bij de gevoeligheid.
Nu is het soms nog gevoelig bij het aanhappen (ivm toeschietreflex), maar verder volledig pijnloos :)


Flow, PROFICIAT! Wat gek dat het ineens zo snel ging! Dat had je VK duidelijk ook niet verwacht ;D Hoe gaat het ondertussen met jullie?


Navy, ik kan best begrijpen dat je zo terugkijkt op je bevalling. Bij jou ging alles pas écht in een wervelwind. Hoe gaat het nu met jou?
Wat een gedoe met die pasfoto, ik denk dat ik ook huilend zou vertrekken :')

De eerste twee dagen had ik last van kraamtranen, daarna niet meer gehad. Misschien dat het wel terugkomt wanneer manlief opnieuw aan het werk gaat volgende week. Het was zo fijn om hem zo lang bij ons te hebben.

Nel, ook aan jou een dikke proficiat!

We zouden de tabel effe moeten aanpassen eigenlijk, om beter te kunnen volgen wie wanneer bevallen is ;D
Be a flamingo in a flock full of pigeons!
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal.

Wat toch spannend dat de bevallingen nog op zich laten wachten.

Succes dames!

Mijn bevalling was achteraf best prima, op het twee uur persen
na. Dat was zo zwaar dat mijn benen er nog steeds pijn van doen. Ik heb alleen een pijnpompje gehad en ben er zonder beschadigingen vanaf gekomen waardoor ik zeer snel herstel. Ben daar echt heel blij mee. Met onze baby gaat het ook heel goed, maar ze komt niet snel aan in gewicht.

Navy: ik zou ook echt huilend zijn weggegaan hoor! Ik was gisteren even met man naar de prentatal om bh’s te kopen en de kraamzorg paste even op. Onderweg moest ik al huilen, omdat ik haar ‘alleen’ had gelaten. Maarja, die huilbuien horen er wel een beetje bij natuurlijk, dus niks raars aan.

Hier gaan gaan de voedingen prima overdag. Ze komt om de drie uur en drinkt een uurtje.

De nachten daarentegen zijn pittig. Ze komt dan vaker en ‘s nachts gaat ook vaak van alles mis: dan plast of poept ze tijdens het verschonen of spuugt ze, zodat we haar weer moeten omkleden. Daar heb ik het heel moeilijk mee, want je bent zo een paar uur verder.

Gisteren was ik zo moe (had 1.5 uur geslapen door pijn van de naweeen) dat ik alleen maar kon huilen. De kraamzorg gaf het advies om 1 voeding te kolven voor de nacht, zodat man die in de nacht kon geven en ik even door kon slapen. Een geweldig idee, maar ze was niet verzadigd na haar flesje (80ml) en nu zit ik alsnog met haar aan de borst.

Vinden jullie het ook lastig? Ik voed op verzoek, met een tepelhoedje trouwens, want ik heb 1 niet meewerkende tepel en die andere was direct kapot :-? Ik vind het een geweldige uitvinding.

Een lange (ego)post, maar ik kan niet helder typen in de nacht. :)
Alle reacties Link kopieren
Mintel, gefeliciteerd!💕 fijn dat je goed terug kijkt op je bevalling.

Hier even een egopost. Weer een hele nacht met heftige voorweeën erop zitten. Ik denk dat ik zo'n 3 uur heb kunnen slapen. Dacht echt dat het begonnen was, maar helaas nu niets meer dan wat lichte krampen. Word er superchagrijnig van.
Denk dat ik morgen maar eens naar de verloskundige bel om te overleggen, want als ik nog een week dit soort nachten heb, dan ga ik de bevalling doodmoe in😴😔
Alle reacties Link kopieren
Ah Mintel toch, ik snap je helemaal. Ik vind het ook zo lastig soms. Hier geen baby aan de borst, dus vriend geeft 1 voeding met afgekolfde melk s nachts. Maar onze dame slaapt erg slecht vind ik. We krijgen haar soms niet in slaap tot de volgende voeding. En de laatste dagen slaapt ze ook steeds slechter door. Net was ze na een half uur al weer wakker. Daardoor heb ik van de week een hele nacht niet geslapen. Ik was gesloopt en zag (en zie) het soms niet zo zitten. Het maakt me onzeker dat ik haar niet kan geven wat ze nodig heeft. Het is ook niet dat ze tevreden ligt rond te kijken , ze begint na een paar minuten te huilen. We hebben van alles geprobeerd.

Morgen gaan we naar het consultatiebureau, misschien hebben zij wat tips.

Maar mintel, ik zou het wel blijven proberen met die afgekolfde melk s nachts. Wie weet lukt het wel als ze iets meer krijgt. En gebruik je al paracetamol voor de naweeën? Ik hoop voor je (en voor ons allemaal) dat ze snel wat meer tijd tussen de voedingen s nachts laat zitten.

Nel, wat vervelend zeg. Ik snap dat je er helemaal doorheen zit. Goed dat je morgen gaat overleggen. Sterkte!

Ik heb nog een vraagje, wie weet kan iemand mij helpen. Onze dochter wordt rustig van een speentje. Maar die verliest ze steeds uit haar mond. Is dit gewoon een kwestie van wennen (gebruik het sinds een week)? Of moet ik andere speentjes proberen?

Nou het princesje roept dus ik ga weer verder ;)
Alle reacties Link kopieren
Nel
Ik kan me voorstellen dat je er gek van wordt. Je kan vandaag ook gewoon bellen toch?

Navy
Lastig dat ze zo weinig slaapt. Wat betreft het speentje weet ik niet, denk niet dat je daar wat mee kan verder. Hoe oud is je baby nu en hoeveel bv geef jij per voeding?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven