Uitgerekend eind februari 2019

21-06-2018 22:44 1044 berichten
Hallo dames,

Aangezien beide topics voor februari al flink vol en druk zijn, heb ik toch nog maar eentje aangemaakt voor de laatkomers ;-)

NaamLeeftijdKindjeGeslachtUitgerekendBijzonderheden
Flow186 32 / 28 1e Meisje 11-02 :heart: 27/9 20wkn echo
Flam1ng0 24/27 1e verrassing 15-02 06/02 bevallen van een dochter!
Frederika-Jael 37 2e Meisje 19-02 :heart: 26-9 GUO
Miss Bean 32 2e Meisje 22-02 :heart: 4/10 20 wkn echo
NelVeerkamp 26/34 1e Meisje 25-02 :heart: 5 maart bevallen
Sparkandshine 37 / 42 2e Jongen 26-02 :heart: ?
ideetje88 30 1e verrassing 27-02 20-02-2019 bevallen van een dochter!
Navy-Blue 31 1e Meisje 28-02 :heart: 02-02-2019 bevallen!
Mintel88 30/30 1e ? 07-03 :heart: 14/9 geslachtsecho
Pippo22 :redrose:
moderatorviva wijzigde dit bericht op 31-12-2020 11:23
Reden: ww verwijderrd ivm misbruik account
85.12% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Zo, dochter slaapt even lekker dus heb tijd voor een iets uitgebreider verhaal over hoe de bevalling is gegaan. Dinsdagavond braken bij het naar bed gaan mijn vliezen en eigenlijk kwamen de weeen binnen een uur daarna goed op gang. Tegen half 6 had ik 5 cm ontsluiten en mochten we naar het ziekenhuis. In het ziekenhuis wilde ik eigenlijk meteen een ruggenprik, omdat de weeen heel heftig waren en ik niet dacht dat nog uren te gaan trekken. Bij de controle bleek ik toen al bijna 9 cm ontsluiting te hebben. Ik was dus binnen een uur van 5 naar 9 cm gegaan en de ruggenprik zat er niet meer in. Dochterlief bleek een sterrenkijkertje dus vandaar de heftige weeen die gewoon al persweeen waren. Toen nog dik een uur persweeen weg moeten puffen voor ik voldoende ontsluiting had en echt mocht persen. Mijn hemel wat een uitputtingsslag is dat persen zeg, maar wat bijzonder als je haar dan eenmaal op je borst hebt liggen :heart:
Ze deed het na de bevalling gelukkig top dus we hoefden niet te blijven ivm haar suikers en waren gisteren halverwege de middag weer lekker thuis.
Nu herstellen van de bevalling en lekker genieten van ons kleine meisje.
Alle reacties Link kopieren
Klinkt als een fijne bevalling ideetje. Inmiddels al een beetje geslapen ?

Frederika, hoe is het met jou?

Ons meisje is erg onrustig na de voedingen. Ik denk darmkrampjes. Daardoor slaapt ze slecht in en zijn mijn nachten nog korter helaas. Gelukkig vindt ze de draagdoek fijn dus daar zit ze nu in :)
Alle reacties Link kopieren
Flow! Ben jij al bevallen?

Wat een rollercoaster he Ideetje! Persweeen wegpuffen is niet grappig. Klinkt wel echt als een mooie ervaring. Fijn dat het zo goed ging allemaal. Nu beetje rust vinden in deze drukke tijd.

Navy sneu he die krampjes. Ik vind een draagdoek ook echt de uitvinding van de eeuw wat dat betreft. Beetje druk op het buikje wil ook helpen soms. ( met buikje op je arm leggen ipv op de rug) Het is zo zoeken met die kleintjes nog. Je moet elkaar echt leren kennen.

Hier geen baby nog. 39+3 vandaag. Gisterenavond even controle, alles weer oke. Hij vult me wel echt helemaal op dus dat verklaart mijn misselijkheid die ik soms weer heb wel. Verder is het afwachten. Heb aangegeven niet perse te willen strippen mocht ik een volgende afspraak halen. Die staat gepland met 40+2. Hoop beetje op een bevalling in het weekend. Puur praktisch.....vind het ook wel genoeg nu 😂
Alle reacties Link kopieren
Gefeliciteerd ideetje! Lekker knuffelen met elkaar, heerlijk lijkt me dat.

Spark, ik hoop ook dat je bevalling snel begint!

Vandaag controle gehad. Waarden weer te hoog, dus morgenavond word ik dan écht ingeleid.
Alle reacties Link kopieren
Navy, inmiddels best wel redelijk geslapen. Afgelopen twee avonden had ze van 10 tot 12 een huilmoment, ze wil dan heel graag bij je liggen en eigenlijk telkens aan de borst. Daarna in bedje gelegd en om 4 uur moesten we echt veel moeite doen om haar wakker genoeg te krijgen voor een voeding. Ze is dan te slaperig om aan te happen, maar moet eigenlijk wel echt voeden gezien haar gewicht. Maar uiteindelijk wel gelukt en om 5 uur weer gaan slapen tot 8 uur dus dat is prima! Verder is ze tot nu toe een heel tevreden meisje en ze slaapt echt heel veel, dus wij kunnen ook lekker bijkomen.
Alle reacties Link kopieren
Klinkt als een pittige, maar mooie bevalling Ideetje! Fijn dat ze nu al een paar uurtjes achter elkaar slaapt en jullie zo ook je rustmomentjes kunnen pakken!

Navy, fijn dat de draagdoek goed helpt! Hopelijk heeft ze snel minder last.

Mintel, spannend! Ben je aan het aftellen naar morgen?

Spark, hoe is het bij jou? Wat maakt dat je niet per se wilt strippen?

Hier hoop ik er ook op dit weekend te bevallen, maar ik ben er bang voor haha. Heb niet het idee dat er veel gebeurd daar binnen😅.
Alle reacties Link kopieren
Moest even stoppen, er kwam kraamvisite langs.

Navy, vervelend dat ze zo onrustig is na de voedingen. Gelukkig helpt de draagdoek.

Spark, herkenbaar dat gevoel van helemaal vol zitten met baby. Dat had ik ook zo erg! Hopelijk hoef je niet al te lang meer te wachten en is de kleine het met je eens dat het te krap wordt daarbinnen.

Mintel, spannend hoor. Hopelijk kan je vanavond en morgen je rust nog pakken. Heel veel succes in ieder geval.

Nel, het kan snel veranderen of er wel of niet iets gebeurd! Ik hoop dat je van het weekend lekker gaat bevallen!
Alle reacties Link kopieren
Ohhh spannend mintel! Heel veel succes.

Kijk! dat klinkt als een relaxed meisje Ideetje! Wat fijn dat het zo gaat.

Hier is het al de hele dag onrustig.... ik voel me af en aan beroerd tm de rillingen aan toe en mijn buik en rug zijn gevoelig. Ik had dit bij zoon ook dus zou me niks verbazen als het ergens in de komende dagen opeens aan is.

Bij zoon ben ik 3x gestript en daar werd het allemaal vooral onrustig van. Mijn bevalling duurde dagen met weeen die steeds weer stopte voor uren en ik denk gewoon dat het beter was geweest als ze van hem afgebleven waren achteraf. Of dat echt zo is weet je nooit natuurlijk, maar heb me voorgenomen om de natuur zoveel mogelijk zijn werk te laten doen deze keer. Dus ik denk nu dat ik voor de 41 weken niet zou ingrijpen.....maar wie weet hoe ik me tegen die tijd voel.
Alle reacties Link kopieren
*breekt in* lieve ideetje, onwijs gefeliciteerd met jullie dochter!! Alle geluk gewenst. Heb je af en toe nog een beetje gevolgd toen ik wist dat je opnieuw zwanger was.*breekt uit*
Alle reacties Link kopieren
Yellow, wat lief dank je wel! Ik ben jullie topic ook wel blijven volgen. Wat een rijkdom al die prachtige baby’s na die zware maanden!
Alle reacties Link kopieren
Hey meiden!

Ik begin even met een ego stukje:

Afgelopen nacht is onze dochter geboren! In de nacht van woe op do werd ik om 4u wakker met krampen. Later die dag gingen deze echt over in weeën en om 23u heb ik de verloskundige maar gebeld om te checken hoever we waren.... 3 cm :facepalm: . De verloskundige zei nog: over 4u kom ik weer terug... Hierna werden de weeën echter ineens zo heftig dat we maar even op bed zijn gaan liggen (ik wist toch echt niet wat ik in die 4u nog moest gaan doen...). Toen we nog maar net lagen begon ik ineens enorme persdrang te krijgen en kreeg ik ook persweeën. Ik had natuurlijk geen idee wat ik moest verwachten qua weeën, dus ik was nou niet helemaal zeker of dit hoorde aangezien ik een uur terug nog maar 3cm had. Dus toch maar weer de VK gebeld. Die is weer gekomen en ik bleek dus ineens al 10cm te hebben en te mogen beginnen met persen. Binnen 18 minuten was ze er. Om 2.38 is ze uiteindelijk geboren! Dat laatste stukje is echt onwijs snel gegaan!


Over die persweeën... ik was blij dat ik snel mocht persen, want dat wegpuffen is inderdaad bijna niet te doen! Zoveel kracht wat daarbij uit je lijf komt! Ongekend!

@Ideetje: Van harte gefeliciteerd met jullie dochter!
Alle reacties Link kopieren
Flow, jij ook van harte gefeliciteerd met je dochter! Klinkt als een voorspoedige bevalling, maar zal wel heftig zijn geweest als het zo snel is gegaan! Nu rustig herstellen en lekker gaan genieten van elkaar :heart:

Hier vandaag een dag met stuwing, pff dat is niet lekker! Vooral als de kleine aanhapt voor de borstvoeding is het even goed pijnlijk. Hoe is het met jullie met de borstvoeding? Hier loopt het op zich erg goed, maar het is wel flink gevoelig nog. Hopelijk wordt dat snel minder.
Alle reacties Link kopieren
Gefeliciteerd Flow! Wat een rollercoaster zo snel op 10 cm. Nu genieten! ❤❤
Alle reacties Link kopieren
Flow van harte, wat fijn!! :-D
Vond je het niet gek dat het ineens zo snel ging en je al persweeën had? Ik wist niet wat ik meemaakte toen ik bij aankomst in het zkh al volledige ontsluiting had, vond dat echt even schakelen.

Ik denk trouwens best vaak terug aan de bevalling. Klinkt gek wat ik nu ga zeggen, maar ik vind het bijna jammer dat het maar 2 uur duurde. Op dat moment niet hoor, maar nu ik eraan terug denk voelt het zo plotseling ofzo.

Ideetje, vervelend hè die stuwing. Bij mij duurde het bijna een week. Ik heb besloten om geen actieve poging meer te wagen aan het live borstvoeden. Ik merkte geen vooruitgang en als ze een keer dronk dan was ik nog onzeker over de hoeveelheid. Ze wordt namelijk meestal niet zelf wakker van de honger. (dat heeft te maken met haar vroeggeboorte/dysmaturiteit.) Maar omdat ik het nog moeilijk vind om op kunstvoeding over te gaan kolf ik nu al haar voedingen af. Tot nu toe gaat dat redelijk snel dus ik kijk wel hoe lang ik dat volhoud, elke dag is er eentje :)

Mintel, toi toi toi!! (Waarom is de inleiding eigenlijk in de avond?)

Nel en Spark, het is prachtig weer dit weekend dus ik voorspel ook twee prachtige baby's.
Alle reacties Link kopieren
Even een egopost hoor!

Ik heb dus af en aan menstruatiepijn en ook echt die druk en steken van indalen, maar als ik de verlos begreep lag hij al goed diep in het bekken dus sja......wat moet je hier dan mee he!? Ik heb echt geen idee of dit iets aankondigd, tot nu toe is er steeds net niks maar ga zo toch maar douchen en slapen voor het geval dat ik vannacht wakker gehouden word.

Bij zoon had ik zo'n enorm lange aanloop dat ik gewoon echt even niet weet wanneer het serieus is. Ik had ook met wat zij voorweeen vonden 5 cm ontsluiting destijds en aangezien ik nu wel echt op tijd in een ziekenhuis moet zijn merk ik dat ik toch wel erg bezig ben met ieder klein pijntje. Heel vermoeiend! Ik wil ook ZO graag dat het begint...dat helpt er ook niet aan. Dus ik ga nu maar proberen alles beetje te negeren en morgen afleiding zoeken, want voor het zelfde geld duurt dit zo nog 2 weken. 🙈

Hoe is het bij jou Nel?
Alle reacties Link kopieren
Spark, ik hoop voor je dat het door zet vannacht. Het klinkt op zich veelbelovend! Bij mij braken eerst mijn vliezen dus dat was wat duidelijker gelukkig. Als je echt twijfelt zou ik de verloskundige bellen hoor!
Alle reacties Link kopieren
Wauw flow, gefeliciteerd met de kleine! Bijzonder dat je zo snel op 10 cm zat!

Ik vind het sowieso gek dat alle bevallingsverhalen zo verschillend zijn.

Ik heb eerst een ballon gekregen gisteren, dat doen ze altijd ‘s avonds hier. Het plaatsen deed geen pijn, maar kreeg daarna echt last. Na drie uurtjes waren de krampen? voorbij en kon ik gaan slapen. Ben net even naar de wc geweest, maar heb helemaal nog geen tekenen dat er ook maar iets gebeurt nu.
Zo spannend!
Alle reacties Link kopieren
Succes Mintel!

Sparks, eens met ideetje, verloskundige even bellen om te checken kan hen kwaad. Daarvoor hebben ze dienst. Misschien niet mijden in de nacht doen als je alleen n extra check wilt, maar in de ochtend kan prima.
Alle reacties Link kopieren
Succes Mintel!

Hier niks hoor. Werd weer stralend wakker. Helemaal nergens een pijntje of een krampje te bekennen... 😕
Alle reacties Link kopieren
Flow, van harte gefeliciteerd met jullie dochter!💕 wat een snelle bevalling zeg! Geniet van elkaar!

Mintel, hoe is het nu? Al wat op gang gekomen? Heel veel succes! Hopelijk heb je snel je baby'tje in je armen!

Navy, knap dat je de beslissing hebt kunnen nemen ten aanzien van de voedingen. Hoe doen jullie dat in de nachten? Maak je haar op gezette tijden wakker?

Ideetje, stuwingen klinken vervelend! Hoe zijn de nachten? En al veel kraambezoek gehad?

Hoe doen de bevallen dames dat de eerste week? Laten jullie al veel mensen langs komen of kiezen jullie er bijvoorbeeld bewust voor om dat nog even niet te doen?

Spark, wat vervelend die klachten steeds. Misschien de verloskundige toch eens vragen voor een inwendig onderzoek of het überhaupt wat uithaalt? Fijn dat je vannacht nog wel wat hebt kunnen slapen.
Ik herken het heel erg hoor. Ik let ook op ieder pijntje en hoop dan dat er iets door zet. Gister nog een dikke anderhalf uur gewandeld en ook wel een beetje gehoopt dat dat iets zou doen. Maar helaas, weer wakker met baby nog in buik.
Ik hoop dat we allebei snel mogen bevallen. Ik ben jaloers op alle dames hier die al hun baby vast hebben kunnen houden😉
Hier al wel weer de hele ochtend wat zeurende krampen in de buik, maar ik weet ook dat dit meestal later op de ochtend weer afneemt. Ben bang dat het dus niets zegt. Ik hoop ook wel een beetje op een duidelijke start; laat die vliezen maar breken😅
Alle reacties Link kopieren
Mintel, ik hoop dat het inmiddels op gang is gekomen of beter nog dat je je kleintje al in je armen hebt!

Spark, balen dat er toch niks is gebeurd. Je bent dan toch echt aan het hopen dat er iets gaat gebeuren.

Nel, de stuwing is inderdaad vervelend. Heb ook echt harde schijven in mijn borst die ik moet masseren. Lijkt voor nu in ieder geval niet erger te worden, dus hopelijk neemt het snel af en wordt het voeden ook wat minder pijnlijk. Verder gaat de borstvoeding trouwens top! De kleine meid drinkt heel goed en sinds gisteren is ze alweer aan het aankomen dus over een paar dagen hopelijk weer op geboortegewicht. De nachten zijn pittig, de eerste twee nachten sliep ze en kregen we haar nauwelijks wakker voor een voeding, maar de laatste twee nachten komt ze zo ongeveer om de 2/2,5 uur dus erg korte blokjes slaap. Gelukkig helpt mijn vriend goed mee met luiers verschonen snachts enzo, maarja het voeden zelf komt natuurlijk toch op mij neer. Hopelijk komt er snel iets meer ruimte tussen de voedingen en kunnen we iets meer slapen, maarja ze is natuurlijk ook pas 5 dagen oud en als ze na een voeding zo innig tevreden op ke borst ligt is het ook al snel weer goed.

Ten aanzien van kraambezoek. Bij ons zijn ouders en broers/zussen deze week wel langs geweest en mijn beste vriendin. Verder proberen we het nog een beetje rustig te houden. Even bijkomen en wennen aan elkaar hoor! Maar het is ook ontzettend leuk om alle trotse opa’s en oma’s en ooms en tantes te zien.
Alle reacties Link kopieren
Nel jij al nieuws? Hier helemaal niks. Morgen 40 weken en ik denk serieus dat hij niet snel gaat komen. Ik ben sinds gisterenavond verschrikkelijk chagrijnig. Ik ben dat wachten zo beu. I vind ook helemaal niks meer leuk om de tijd mee te doden en vriend lacht me uit, omdat ik mezelf zo zielig vind. 😂 (dan kan ik er zelf gelukkig ook wel om lachen)

Ik heb ook ineens een overdreven gevoel van als er nou maar niks met hem gebeurd nog in mijn buik, terwijl hij er al gewoon had kunnen zijn. Echt opeens overvalt me dat dan.... alsof ik haast heb. Gelukkig voel ik hem goed en ben ik zelf ook echt wel oke voor een 40 weken zwangere, maar het blijft knagen.
Alle reacties Link kopieren
Oh Mintel hoe is het? Is ze er?!

Hoe gaat het met de stuwing ideetje?

Navy hoe voel jij je nu inmiddels?

En ook alle anderen meiden natuurlijk! Hopelijk alles goed met iedereen en de lieve babies ❤
Alle reacties Link kopieren
Spark, ik kan me heel goed voorstellen dat het enorm frustrerend wordt als morgen d-day is en er is nog niks gebeurd. Dat je daar chagrijnig van wordt is ook niet meer dan logisch. Gelukkig voel je je nog wel goed en blijf je de kleine ook voelen. Die angstige gedachten heb ik ook gehad trouwens. Blijft toch spannend tot ze uiteindelijk gezond en wel op je borst liggen.

Hier gaat het goed. De stuwing wordt minder gelukkig en vanmiddag mogen we voor het eerst naar buiten :cheer: de nachten worden wel pittiger, ze gaat niet altijd meer slapen na een voeding en wil dan alleen maar bij ons liggen. Ik heb vannacht ook aan mijn vriend gevraagd of hij even samen met mij wakker wilde blijven, omdat ik mezelf zielig voelde, ik was zo moe! Hij heeft me toen ook smakelijk uitgelachen :bonk:
Alle reacties Link kopieren
Spark, het duurt nu echt niet lang meer. Maar ik snap helemaal dat je er klaar mee bent. Dat afwachten lijkt me niks.

Fijn dat de borstvoeding zo goed gaat ideetje. En dat de stuwing afneemt. Wel jammer van die nachten. Ik vind de nachten nog steeds loeizwaar. Gisteravond kon ik niet inslapen. Sliep ik eindelijk, ging de wekker een half uurtje later weer! Wij moeten haar dus elke 3 uur wakker maken om te voeden. Gelukkig kan vriend dus ook een flesje geven, dus we verdelen het (hij slaap als een roos tussen de voedingen, oneerlijk vind ik dat ;-) )
Hopelijk heb je een lekkere wandeling gemaakt in het zonnetje Ideetje.

Ik ben nog niet echt mezelf. Alsof ik op een compleet andere planeet leef of zo. Vind het nogal intens allemaal. Ik kan er gelukkig met mijn omgeving wel goed over praten.

Miss Bean, alles goed met jou een de kleine?

Mintel, ik ben zo benieuwd hoe het met jullie is!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven