Uitgerekend eind januari 2018 (deel 2)

01-06-2017 19:31 1132 berichten
Hier is deel 2 (als vervolg op ons oude topic: zwanger/eind-januari-2018-uitgerekend/l ... #p27149399) Nu met tabel!
Iedereen die zwanger is en eind januari is uitgerekend, kan hier meeschrijven :cheer2:

:heart: = kloppend hartje
:duckie: = goede 20-weken echo!
Naam
(leeftijd v/m)
Kindje Uitgerekend Geslacht Bijzonderheden
stellarules
(32/26)
Tweede 28 januari Meisje! :love: 22 december bevallen! :heart:
Januari-2018
(22/27)
Eerste 25 januari Jongen! :love: 12 januari bevallen! :heart:
Sophie
(26/32)
Eerste 23 januari Meisje! :love: 22 januari bevallen! :heart:
Die-ene
(29/31)
Eerste 29 januari Meisje! :love: 23 januari bevallen! :heart:
wahaki
(33/34)
Tweede 21 januari Jongen! :love: 24 januari bevallen! :heart:
Duikmuis87
(30/33)
Eerste 23 januari Jongen! :love: 26 januari bevallen! :heart:
Huismussie
(33/35)
Tweede 23 januari Jongen! :love: 27 januari bevallen! :heart:
flower29
(33/39)
Tweede 22 januari Jongen! :love: 2 februari bevallen! :heart:
Bibi30
(?/?)
Eerste 29 januari Meisje! :love: 6 februari bevallen! :heart:
Phlee87
(27/30)
Eerste 17 januari Jongen! :heart: :duckie:
sammie81
(36/33)
Eerste 31 januari Meisje! :heart: :duckie: IVF; mk dec '16
.
Jufjenn, Masjeel, Adaline, Rowiee_17. Bouvrie. Noor1807. Lin1402, Baby-nummer3, Fannetje, Knorretje2 & Viva-vida: jullie zijn zo stil dat we jullie uit de tabel hebben gehaald. Mochten jullie nog meelezen/-schrijven kunnen jullie jezelf altijd weer toevoegen.
moderatorviva wijzigde dit bericht op 31-12-2020 11:28
Reden: ww verwijderrd ivm misbruik account
92.61% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Sophie: Fijn dat het bij jou wat beter gaat. Nog maar twee dagjes werken en dan lekker verlof. Kijk je er naar uit? Jip en Janneke zijn erg schattig inderdaad! :)

Flower: vervelend dat het bij jou ook zo zwaar is. Hopelijk gaat het snel na de bevalling beter!

Stella; de keuze is volledig aan mij. Als ik me op laat nemen is het zodat ze me wat sterkers kunnen geven voor de pijn terwijl ze de baby kunnen monitoren. Zodat ik wat kan aansterken en rusten om de laatste weken door te komen. Aan de ene kant lijkt dit me heel erg fijn omdat ik echt amper tot slapen kom nu en op het einde van mijn latijn loop door de pijn. Maar aan de andere kant zijn er momenten dat ik nog wel kan genieten van het kleine mannetje in mn buik en de pijn daardoor even "vergeetbaar is" en ik hem dus niet bloot wil stellen aan zulke middelen. Het zal ongetwijfelf veilig zijn, anders zouden ze het niet doen alleen ik vind het geen fijn idee.

Fijn weekend dames!
Jeetje wat vervelend januari en flower. Lijkt me ook wel echt een moeilijke beslissing januari. Kan me voorstellen dat je liefst geen "rommel" in je lijf wilt stoppen voor je kindje en aan de andere kant als het jou helpt kan jij wellicht nog wat meer genieten en voelt je kindje zich daardoor ook weer lekkerder.
Vervelend flower dat het ook bij jou niet lekker gaat. En dan ook nog de opmerkingen van je omgeving. Echt vervelend. Nog een paar weken, houd vol! Dikke knuffel.
Leuk Stella van kaartje. En heerlijk nog maar 2 weken werken. En fijn dat je je goed voelt op harde buiken na.
Wat een lekker vooruitzicht Sophie, nog 2 dagen werken.
Bij mij alles wel prima. Nog steeds beetje verkouden, al 3 weken...echt irritant. Maar verder voel ik me nog steeds goed. Ook hier nog 2 weken werken en dan kerstvakantie. Officieel begint mijn verlof 3 januari.
Alles kan als jij het laat gebeuren
Wat balen Januari, zoveel bekkenpijn! Heel vervelend als je niets meer kunt.. succes met beslissing nemen, sterkte ermee. Hopelijk willen ze je idd eerder inleiden, bij mij wilden ze er vorige niet aan helaas. Ondanks dat ik zo uitgeput was dat ik de laatste maand maar 10 min per uur uit bed kon zijn, vond de gyn inleiden zwaarder voor mijn lijf als nóg uitgeputter raken. Hij wilde pas met 41w inleiden, maar net paar dagen ervoor was ik al bevallen. Hopelijk gaat het bij jou anders!

Balen Flower, zit je niet mee.. al die pijn en maagzuur, sterkte!

Ik heb echt het gevoel alsof ik aan de laatste 2 weken bezig ben, terwijl ik er nog zo'n 6 te gaan heb. Zo uitgeput.. dat wordt nog wat volgende maand :/ misselijkheid neemt ook gewoon nog steeds toe, zo vreemd. Maar vooral irritant. Mijn schoonmoeder vond vandaag dat mijn gezicht smaller begint te worden, buik groeit wel maar waarvan snap ik nog steeds niet haha.

Vandaag hebben we een rondleiding gehad in het geboortehuis gehad, fijn om alvast te zien waar ik pijn ga lijden ;) het gaat er allemaal net wat anders en minder uitgebreid aan toe vergeleken met waar ik vorige keer ben bevallen, maar wel prima.
Ik denk dat de kleine aan het indalen is. Lig nu met een hittepit in bed want steken in buik die niet erg wegtrokken en menstruatie achtige kramp erbij. Bij jullie ook al of nog niet gehad?
Huismussie: ik duim voor je voor een paar rustige weken! Onrustige armen/benen herken ik niet. Kram alsof je ongesteld moet worden herken ik wel, daar had ik van de week ineens last van. Ging een beetje met vlagen, maar was volgens mij niet iets van indalen, baby draait nog alle kanten op.

Januari: heftig zeg! En moeilijke keuze om te maken lijkt me! Kun je eventueel ook later nog kiezen voor de opname of moet het ook echt deze week?

Sophie: nog 2 dagen werken, lekker zeg! En alvast veel plezier met borduren.
Geniet van de sauna. Sta er van te kijken dat er zulke verschillen in de adviezen van verloskundigen zitten.

Flower: wat naar dat het bij jou ook al niet goed gaat. Hopelijk kun je in je verlof een klein beetje aansterken. En met zulke opmerkingen kun je ook helemaal niks...

Stella: hoe is het kaartje geworden?

Proefdrukken zijn leuk geworden, maar we hebben allebei een andere favoriet, net als voor de naam. :bonk:
Hier ook nog 2 weken werken, begin wel echt uit te kijken naar mijn verlof! Begin ook steeds minder mobiel te worden en merk dat ik de weekenden echt nodig heb om bij te komen en mijn bekken rust te geven. Zodra ik teveel doe (al snel) doet het pijn.
Flower: fijn dat je verlof begonnen is.
Hopelijk neemt je maagzuur snel af als je kleintje goed gaat liggen. Helpt het middeltje wel?
Die vragen zijn inderdaad vervelend. Je voelt je zelf zo trots op je mooie buik en dan helpen zulke opmerkingen niet echt, zeker als je al niet zo lekker in je vel zit.

Stella: hoe was je kaartje geworden? Naar je zin?
Vervelend van je harde buiken. Hopelijk houdt je het met werken dan wel vol tot je vakantie.

Januari: hoe gaat het nu? Wanneer moet je beslissen of is dat ook aan jou zelf? Dat je kunt aangeven wanneer het echt te veel is? Begrijpelijk inderdaad van de “rommel”, maar zoals je zelf zegt, als het niet veilig is, zouden ze het niet doen. Ze lichten je neem ik aan goed in over de voor en nadelen.

Sammie: wat fijn dat je je zo goed voelt. Dan kun je er echt van genieten he! Hopelijk is je verkoudheid over?

Die ene: lastig dat jullie niet op een lijn zitten zeg. Kun je geen combi van de kaartjes maken. De naam zal dat wat minder makkelijk bij gaan. Je hebt nog een paar weken gelukkig om er uit te komen.
Vervelend dat je ook meer bekkenklachten krijgt. Lekker op het gemak voor hoe ver dat kan.

Huismussie: vervelend dat je zo misselijk en moe bent zeg!
Dat je buik groeit is wel een goed teken natuurlijk. Hoe vervelend het voor jou is, je kleintje lijkt er dan geen last van te hebben en groeit lekker verder.
Vervelend van die krampen, zijn ze al wat minder dan vanmiddag?

Zelf merk ik ook dat ik er meer “last” begin te krijgen van dingen zoals harde buiken, slechter slapen, etc. Broeken zitten niet echt lekker meer dus ik draag veel jurkjes en zorg dat ik daar goed steunondergoed onder heb. Ik merk echt dat als ik mijn buik “los draag” zeg maar, dat ik er meer last van heb.
Mijn bekken heb ik nu redelijk onder controle. 1x per week sporten bij de fysio en 1x in de week daar gemasseerd worden. Verder een goede balans gevonden in rust en beweging door de dag heen.
Ik kijk inderdaad echt uit naar mijn verlof. Hoewel ik het fijn vind om onder mijn collega’s te zijn en mijn kennis te delen merk ik dat het veel van me vraagt en ik daarna echt moe ben. Ik moet ook 50km rijden enkele reis en dat vind ik ook steeds vermoeiender worden.

Vandaag was er een babyshower voor me georganiseerd. Ik was daar eerst best een beetje geïrriteerd over en wilde helemaal niet gaan. Ik had namelijk al aan het begin van mijn zwangerschap aangegeven dat ik daar niet op zat te wachten. Ik ben niet zo van het buikschilderen en dat soort dingen en heel veel poespas en aandacht. Ook heb ik zelf 2x een babyshower gehad en dan moest ik al voor een x bedrag daaraan meedoen en dan was het kindje nog niet eens geboren.
Ik snap dat anderen het heel leuk vinden, maar ik ben iemand die mijn verjaardag het liefste al niet viert.
Gelukkig hadden mijn vriend en zus ervoor gezorgd dat ze daar rekening mee hadden gehouden dus het was enkel thee met heeeeel veel lekkere dingen. Een klein cadeautje. En ze hebben allemaal op een lootje de verwachte geboortedatum en naam geschreven. Die mag ik open maken als ze geboren is.
Het was uiteindelijk toch best gezellig.
Heel herkenbaar wat je zegt over je werk Sophie! Onder collega's zijn en wat nuttigs doen etc. is leuk, maar het kost ook veel energie. Autostoel heb ik een stukje naar achteren gezet, dat rijdt net wat meer ontspannen. In mijn verlof hoop ik weinig te hoeven rijden, auto is vrij laag en moet mezelf er echt uit hijsen. :P

Fijn dat je babyshower toch nog leuk was! Herken je gevoel heel erg, al die activiteiten als aan luiers ruiken etc. lijken me echt verschrikkelijk. Maar thee en taart zijn natuurlijk altijd goed. ;) Ben benieuwd of iemand de uitgerekende datum goed heeft!

Wij hebben waarschijnlijk toch een naam! Naam schoot ineens te binnen en we vinden deze naam allebei mooi, dus dat gaat hem waarschijnlijk worden. :cheer:
Sammie: fijn dat alles lekker zn gangetje gaat! Hopen dat dit zo blijft tot het einde :)

Huismussie: Dat gevoel van indalen herken ik wel. Niet echt pijnlijk maar wel een gevoelige druk op t bekken ofzo. Lastig te omschrijven. Vervelend ook dat je je voelt alsof het de laatste weken zijn. Maar dit zijn iig de laatste lootjes!

Die ene: fijn dat jullie nu toch uit de naam zijn! Hopelijk komt het geboortekaartje daarmee ook vanzelf haha!

Hier lichamelijk geen ontwikkelingen. Nogsteeds dramatisch en nogsteeds thuis. Donderdag heb ik weer controle en dan kijken we verder. Wel krijgen wij morgen de officielr proefdruk van het geboortekaartje! Hij is helemaal ontworpen en af nu alleen we komen maar niet uit een leuke tekst voor erop. Nog maar even hard aan werken dus. Ook krijgen we de enveloppen alvast thuis morgen (op mijn verzoek vast adressen schrijven zodat dat allemaal niet hoeft na de geboorte) dat is het geluk dat de beste vriend van mijn vriend ons de geboortekaartjes geeft omdat hij zelf (of ziekem zn vader hihu) een drukkerij heeft :)
Zo herkenbaar idd sophie van babyshower. Ik had precies hetzelfde. gelukkig had jij je vriend en zus al wel daarover ingelicht. Ik had dat ze ook heel duidelijk gemaakt en daardoor idd ook een super leuke middag gehad en dan is het plots toch best leuk om met je beste vrienden een keer samen te komen. En je laatste dagje werken vandaag! Heerlijk!

Wat goed die ene van de naam. En grappig ook eigenlijk dat het dan opeens komt. en fijn dat geboortekaartjes leuk zijn geworden.

Vervelend hoor Januari. kan me indenken dat elke dat echt zwaar moet zijn en dan is een paar weken opeens heel lang.

Wij hebben geboortekaartje ook klaar. Moeten nu nog proefdruk bestellen, maar wordt alleen al vrolijk als ik naar kaartje online kijk. Gordijnen zijn dit weekend ook binnengekomen, dus kamertje is nu echt nagenoeg klaar.

Wel echt heerlijk dat iedereen bijna met verlof gaat. Echt wel een gek idee zo lang niet hoeven werken.

Hebben jullie de gladheid allemaal beetje overleefd?
Januari: Hoe is het kaartje geworden? Fijn dat je de enveloppen alvast kan schrijven. Wij gaan waarschijnlijk voor stickers, dat kan ook redelijk snel. Willen jullie de kaartjes meteen na de geboorte versturen?

Sammie: wat fijn zeg, dat je met het kaartje en de kamer zo goed als klaar bent! Herkenbaar dat het gek is om zolang vrij te zijn, maar ik hoor van alle kanten dat die tijd zich heel snel vult. :P

Gladheid vond ik niet zo fijn. Sneeuw was erg leuk en liep lekker. Toen het glad begon te worden was lopen een stuk moeilijker en vond mijn bekken het ook niet leuk meer.
Via de meeste geboortekaartjes-sites kan je wel de enveloppen vooraf bestellen. Wel zo handig! Tip, koop nog voor 1 januari alvast de postzegels, want vanaf 2018 zijn die 5 cent per stuk duurder.

Ik vond de gladheid ook maar niets, vandaag pas weer op de fiets weg. Ik had van die pinnen voor onder m'n schoenen, dat scheelde veel met lopen. Maar toch voelde ik mijn bekken ook meer, net als Die ene.

Hoe gaat het nu Januari? Hoe was je controle? En Flower met jou? En natuurlijk benieuwd naar de rest van de groep! ,

Wat leuk dat jullie nu plotseling uit de naam zijn Die ene, fijn! Wij denk ik ook, wil de letters gaan bestellen voor in het kamertje dus dit weekend nog maar even checken met man of de naam nu definitief is!

Mijn buik is nu soms echt een golfslagbad, ook vanaf de buitenkant te zien. Zo gek, alsof er een alien in zit ;)
Die ene: ik moest van de fysio juist de autostoel naar voren zetten voor mijn bekken. Inmiddels een andere auto maar hiervoor sportmodel incluis stoelen en dat zat echt voor geen meter XD
Wat fijn dat jullie een naam hebben! Kaartje inmiddels ook gelukt?
Je bekken weer wat beter nu de gladheid weg is?

Januari: hoe was de controle gisteren? Hoe gaat het nu met je?
Was het geboortekaartje naar wens? En al een leuke tekst gevonden?

Sammie: fijn dat het kamertje klaar is! Geeft vast een goed gevoel.
Had je al een proefdruk van je kaartje binnen? Is ie in het echt net zo mooi? Dat zou top zijn.

Huismussie: herkenbaar van die buik. Ik had het laatst ook kunnen filmen. Als ze met haar rug via de voorkant van links naar rechts of andersom draait dan zie je zo’n hele bobbel verschijnen haha.

Hier vandaag een beetje een baaldag.
Ze is toch terug in stuit gaan liggen en nu wordt de kans dat ze zelf goed gaat liggen wel steeds kleiner.
We hebben dinsdag een nieuwe controle met echo en als ze dan niet gedraaid is moeten we woensdag naar het versiespreekuur in het ziekenhuis. Daar gaan ze haar uitwendig proberen te draaien. Als dat niet lukt worden we overgedragen aan de gynaecoloog.
De kans van slagen is gelukkig meer dan 50% dus we gaan er vanuit dat het lukt, maar ik zie er wel een beetje tegenop.
Gelukkig gaat het met haar heel goed. Precies op de curve en al lekker wat vetjes. Ze heeft ook al haar kon ze zien. Dus dat is gelukkig heel fijn dat het met haar goed gaat :)

Verder is mijn verlof nu 3 dagen bezig. Voor nu voelt het nog een beetje als vakantie of lang weekend, omdat ik met wisselende diensten wel vaker een aantal dagen doordeweeks vrij was. Maar het gevoel van, niks moet, morgen weer een dag, is wel echt heel fijn.
Ik meld me ook weer eens. Steeds druk met werk en verplichtingen 's avonds. Nog een weekje werken en dan verlof!

Ik word hoogstwaarschijnlijk al eerder ingeleid. Baal ervan.

Januari: heb je nog gekozen voor opname? Hoe was het donderdag? En is het kaartje naar wens?

Huismussie: is de naam definitief? En hoe voel je je nu?

Sophie: wel lief zo'n babyshower. Balen dat ze in stuit is gedraaid zeg. Hopelijk lukt het om haar uitwendig te draaien. Ik neem aan dat je een stuitbevalling niet ziet zitten? En wat weegt ze nu?

Die ene: hoe gaat het met je bekken? Is alles thuis klaar voor de kleine nu?

Sammie: heb je de proefafdruk inmiddels binnen?

Allen: welke info zetten jullie op het kaartje? Alles? Of basic? Ik neig naar basic (naam, tekstje namens oudste, onze naw gegevens en telnrs). Dus geen oneliners over eerst even bellen, kadotips, gewicht en lengte etc. Jullie? En kraamvisite aan huis of kraamborrel?
Huismussie: bedankt voor de tip van de postzegels, dat ga ik doen! Fijn dat jullie ook uit de naam zijn, is het nu definitief?
Leuk he? Dat geklots van je buik. Vind het ook wel gezellig voelen, hoewel sommige schoppen wel echt flink kunnen zijn. :O

Sophie: kan me voorstellen dat een sportmodel auto helemaal slecht zit. Kaartje hebben we een opzet voor, maar misschien dat we het nog veranderen.
Vervelend dat ze weer in stuit is gaan liggen, hopelijk lukt een versie! En wat fijn dat ze het verder goed doet. :) Geniet van je verlof! Ik kan me goed voorstellen dat dat het niet als het begin van bijna 4 maanden vrij voelt.

Stella: waarom word je waarschijnlijk al weerder ingeleid? Succes met je laatste weekje werken!
Wij houden het kaartje vrij simpel. Beetje hetzelfde als je nu schrijft. We zetten er wel op dat mensen eerst even moeten bellen, maar geen gedichtjes/rijmpjes.
Kraamvisite willen we graag aan huis, lijkt me gezellig. :) Maar zeker de eerste week niet teveel mensen. We kijken ook tegen die tijd een beetje hoe het loopt, en anders heeft vriend de taak om mensen diplomatiek af te wimpelen. :P Wat is jullie plan?

Hier ook nog een weekje werken. Zie er een beetje tegenop omdat het een erg drukke week gaat worden met dingen afronden. Mijn bekken gaat de laatste dagen gelukkig weer iets beter, hopelijk blijft dat zo!
Dag dames,
Hier weer eens een berichtje van mij. Was beetje afgehaakt ivm veel klachten en geen energie om te schrijven. Maar moet zeggen dat ik jullie stiekem toch een beetje blijf volgen.
Hier gaat t lichamelijk nog steeds slecht. Mentaal echter weer wat beter.

Even kort op jullie, zover ik het onthouden heb, reageren.

Stella; waarom eerder inleiden? Heb je daar zelf ook nog wat van te vinden?

Sophie; wat balen dat kindje in stuit ligt! Succes met het draaien. Schijnt niet altijd prettig te zijn 😬

Die ene; ik wil juist graag veel visite de eerste week. Kan de kraamverzorgster mooi voor ze zorgen en ook zorgdragen dat ze niet te lang blijven. Ik vond het ideaal juist!

Januari; hoe gaat t met je? Ik moet nog altijd denken aan je gekke start. Dat je nu tóch een goed groeiend kindje mag dragen!
Maar goed, dat doet niks af van het feit dat je je niet goed voelt. Nog even volhouden meissie!

Nou meiden, zet em op allemaal de komende tijd! Ik hoop binnenkort weer eens te komen posten!
Die ene: ik ga er vanuit dat mensen eerst bellen voor ze langskomen. Vandaar dat we het er niet op zetten. Of zou dat naïef zijn? Mijn partner is niet goed in afwimpelen helaas.

Doet me dan weer twijfelen vanwege wat jij zegt Wahaki, juist die eerste week bezoek dan kan de kraamzorg dat doen. Daar valt ook iets voor te zeggen. Nu twijfel ik weer :mrgreen:

Nog een weekje Die ene! Zet hem op he! Voor je het weet is het voorbij en hoef je alleen maar meer aan de baby te denken.

Wahaki, fijn dat je mentaal beter in je vel zit. Wel heel jammer van de fysieke klachten. Kan je nog wel dingen (alleen) doen of is het in en om het huis? Sterkte!

Inleiden is besproken gezien de vorige bevalling en de grootte van de baby. Mits is ontsluiting heb, anders gebeurt het niet. En ik moet er zelf ook achter staan. Maar zover ben ik (nog) niet.
Wahaki: leuk om weer wat van je te horen! Fijn dat het in ieder geval mentaal wat beter gaat. Hopelijk merk je na de bevalling fysiek ook verbetering. Hopelijk heb je binnenkort weer wat meer tijd/zin om mee te posten. Of anders af en toe mee lezen. :)

Stella: moeilijke keuze wbt inleiden. Snap het van de artsen wel, maar je wil toch het liefst dat alles natuurlijk verloopt. Gelukkig heb je nog even om het te laten bezinken.

Over kraambezoek: ik kan nog helemaal niet inschatten hoe ik mij die eerste week voel, vandaar dat we er nu voor kiezen om het rustig te houden en te zien hoe het gaat lopen. Mochten we meer mensen willen zien kunnen we altijd nog meer mensen laten komen of uitnodigen. Dat is ook waarom we op het kaartje vragen even te bellen, we hebben veel lieve en enthousiaste mensen in onze omgeving die het liefst al op dag 1 langs willen komen. Mijn vriend is gelukkig wat langer vrij, dus hij kan het bezoek regelen na de kraamzorg.
Zo ik meld me ook weer even.
Veel geschreven alweer zie ik.

Het goedje helpt prima tegen de maagzuur. Het is gewoon gaviscon, maar dan van de ha op recept gekregen.
Wel erg smerig, dus ik raad de pepermunt smaak aan. Die is nog redelijk weg te werken.
Hier gaat het verder redelijk. Het mag van mij wel een kerstkindje worden hoor. Ben zo zat van de pijn 24/7 en de gebroken nachten...
Ik begin een rolstoel nu zelfs serieus aanlokkelijk te vinden... 😕
As vrijdag weer controle plus ligging echo, dus hopelijk is het nu gedraaid.

De menstruatie achtige krampen herken ik wel. Daar schrok ik eerst wel van. Maar wat houdt het precies in?

Verder ben ik niet heel veel buiten. Alleen indien nodig.
Ik heb het vorige week nog meegemaakt dat ik stond te tanken en er mensen waren die serieus stopten met waar ze mee bezig waren en mij aan het aanstaren waren o_o
Dit met de bijhorende opmerkingen zorgen er toch wel voor dat ik liever binnen blijf.
Ik heb hier echt geen zin in en door de pijn en maandenlange slaapgebrek, kan ik niet garanderen dat ik nog vriendelijk blijf ;-D

Wat jammer dat ze weer in de stuit ligt Sophie.
Heb je nog gekeken naar de diamond painting?
Ik ben nu bezig met een mooie foto van mij en mn vriend op maat 60x70. Echt een heel project!

Echt balen Januari dat je zoveel pijn hebt!

Stellarules, ik zou als ik jullie was toch wel op het kaartje vermelden om van tevoren even te bellen.
Voor sommigen is het vanzelfsprekend, maar lang niet voor iedereen.
Met de geboorte van mijn zoon heb ik gemerkt dat zelfs het verzoek om te bellen van tevoren gewoon genegeerd werd en mensen zo op de stoep stonden. Echt, daar zit je niet op te wachten dan..
Mijn toenmalige partner liet iedereen vrolijk binnen (6)
Mijn vriend en de kraamhulp heb ik al gezegd om mensen die zonder belletje onverwacht op de stoep staan, gewoon weg te sturen. Je weet immers niet hoe je je voelt en het staat er niet voor niks.

Huismussie, bedankt voor de tip!
Heb je enig idee hoe lang die zegels dan nog geldig zijn als ik ze nu haal?
Zou sneu zijn als de geadresseerde een kaartje van post nl erbij krijgt om de rest bij te betalen :proud:
Hallo dames!

Hier wat drukke dagen achter de rug. Na veel toenemende pijn hebben ze de boosdoener voor me gevonden. Nierstuwing! Op dit moment lig ik in het ziekenhuis opgenomen (werd wakker omdat mijn infuuszak verwisseld moest worden hihi) en gaat het al een stuk beter. Heb dus een infuus met buscopan in de hoop dat dat het gaat verhelpen (of iig dragelijk maken tot het einde)
Geboortekaartje was erg mooi! Kan nu al niet wachten om ze te versturen hihi!

Flower: Fijn dat het in ieders geval nog redelijk gaat! Die zware laatste loodjes he! Wat je verteld over mensen die je aanstaren/aanspreken herken ik wel. Ze doen het nu zelfs in het ziekenhuis bij mij! Terwijl je dus zou kunnen bedenken dat iemand hier niet voor zn lol ligt haha!

Die ene: Fijn dat het weer beter gaat met je bekken! Ook lekker bijna verlof! Heb je er al zin in? :)

Stella: Waarschijnlijk eerder inleiden; vind je dat fijn of juist niet? Kan me voorstellen dat je het liever zo natuurlijk mogelijk wilt maar aan de andere kant ivm de grootte van het kindje het misschien juist fijn vindt?

Wahiki: vervelend dat je je zo voelt nogsteeds. Maar we zijn er bijna vanaf! Ja raar he de start van mijn zwangerschap. Ben nu in ieders geval heel blij met mijn gezonde kleine mannetje! :D

Sophie; vervelend dat ze weer in stuit is gaan liggen. Hopelijk draait ze nog goed! En anders dat ze gedraaid kan worden!

Huismussie: Hihi dat golfslagbad herken ik wel. Gaat verder ook alles goed met je?

Sammie: Fijn dat jullie kamertje nu klaar is en het kaartje bevalt!

Nou dat was het weer even voor nu! Sorry als ik iemand vergeten ben en ik hou jullie op de hoogte!
Stella: vervelend dat je misschien ingeleid wordt. Als het beter is voor jullie allebei, dan snap ik dat advies wel.
Wanneer moet je dat beslissen?
Wij hebben een less-is-more kaartje. Geen gedichtje of zo. We vonden geen tekst die we allebei mooi vonden. Dus er staat simpel op: bel, kom en bewonder. En dan de telefoonnummers. Haar naam, datum, tijd, lengte, gewicht en adres. En dan bij die metingen wel een afbeelding van een meetlint en weegschaal enz.
Verder doen wij kraamvisite. Vrienden van ons hadden de ervaring dat een groot deel van de mensen buiten de kraamborrel alsnog op kraamvisite willen komen en dan blijf je bezig en moet je ook nog een borrel organiseren (en opruimen en leuk doen terwijl je weinig slaapt, etc)

Flower: wat vervelend dat je zoveel pijn hebt zeg. Ik snap dat je dan wil dat je kindje graag zsm komt als het verantwoord is. Hopelijk ben je er na de zwangerschap snel weer vanaf.

Januari: oh jeetje wat vervelend! Wel fijn dat ze de oorzaak hebben en hopelijk verminderen je klachten nu snel, maar toch een ziekenhuisopname. Niet echt waar je op zit te wachten. Knap snel op!

Hier vandaag nieuwe echo gehad. Wat ik al dacht is dat ze lekker eigenwijs in stuit is blijven liggen dus morgen mogen we ons bij de gynaecoloog melden voor de uitwendige versie. Hopelijk lukt dat. De kans van slagen is 40-50% maar we gaan uit van het positieve.
Een stuitbevalling zie ik inderdaad niet zitten. We moeten natuurlijk nog een voorlichting krijgen als de versie niet lukt, maar naar aanleiding van onderzoeken en artikelen neig ik ernaar om dan voor haar veiligheid voor een keizersnede te gaan. Maar goed. Zo ver is het nog niet. Eerst morgen maar eens afwachten.
Sowieso moeten we als ze 3 maanden is een echo van haar heupjes laten maken, omdat ze waarschijnlijk niet gedraaid heeft. Dus met 32 weken waarschijnlijk verkeerd gevoeld.
En dus ligt ze al minimaal 5 weken zo en is de kans op dysplasie iets groter.

Vandaag hebben we ook een fotoshoot laten doen. Lekker samen buiten. Ben heel benieuwd naar het resultaat!
Hoi meiden,

Ga later (na morgen) uitgebreid op iedereen reageren. Morgen laatste werkdag. Is nu wel nog even echt hectisch met alles afronden en overdragen, dus nu echt kapot op bank.
Januari, wat vervelend dat je bent opgenomen, wel heel fijn dat ze weten waar je klachten vandaan koken. Knap je al beetje op?
@sophie, is t draaien gelukt? Hoop het heel erg, en ook dat het voor jou een beetje meeviel.
@flower, er staat tegenwoordig geen bedrag meer op postzegels maar een 1 of een 2. Dat betekent dat de zegels die je al hebt gewoon kunt blijven gebruiken, ze verlopen niet meer.

Leuk dat iedereen zo bezig is met kaartje enzo. Wij zijn ook niet zo van de vele teksten. Mijn vriend kwam met volgende tekst, die vond ik wel leuk: wil je met mij kennismaken, stuur dan een bericht naar mijn papa en mama.
We moeten nog proefdruk bestellen, gaan we in kerstvakantie doen.
Even een korte update.
De versie is gelukt. Binnen 5 minuten lag ze goed. Het is me 100% meegevallen. Ik had alleen heel veel last van de weeenremmers. Warm, zweten, hartslag alsof ik aan het spinnen was. Werd er met opstaan ook echt nog even onpasselijk van.
Wel vanaf het stoppen van de weeenremmers op en af harde buiken, maar zou normaal zijn.
Het lijkt ook alsof ze zelf nog even moet zoeken hoe ze lekker ligt want ze wiebelt en schopt alle kanten op, wat bij zo’n beurse buik niet echt lekker voelt.
Paracetamol en een kruik doen wonderen gelukkig. Nu lekker naar bed.
Volgende week een nieuwe echo om te kijken of ze braaf is blijven liggen.
Sophie: Super dat het draaien gelukt is! Nu inderdaad maar hopen dat ze zo blijft liggen :D

Sammie; veel plezier (en succes) op je laatste werkdag morgen :)

Hier ben ik inmiddels weer thuis! :D Zolang alle controles omtrend mn nieren goed blijven mag ik ook lekker tot de bevalling thuis blijven. Echter als het weer op gaat spelen wordt het wel direct een nieuwe opname. Dus hopem dat het lekker zo blijft :)
Wat goed dat de versie is gelukt Sophie. Hopelijk blijft ze liggen.

Fijn dat je weer thuis bent Januari. Houden zo!

Succes vandaag Sammie. Eind van de dag lekker met verlof.

Hier iets minder goed. Mijn vliezen zijn gebroken. Dus ik lig in het ziekenhuis. Als de baby vandaag niet vanzelf komt word ik ingeleid. Heel erg schrikken. Duimen jullie voor ons?
Veel succes Stella! Hopelijk snel genieten van jullie meisje!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven