Uitgerekend eind januari 2018 (deel 2)

01-06-2017 19:31 1132 berichten
Hier is deel 2 (als vervolg op ons oude topic: zwanger/eind-januari-2018-uitgerekend/l ... #p27149399) Nu met tabel!
Iedereen die zwanger is en eind januari is uitgerekend, kan hier meeschrijven :cheer2:

:heart: = kloppend hartje
:duckie: = goede 20-weken echo!
Naam
(leeftijd v/m)
Kindje Uitgerekend Geslacht Bijzonderheden
stellarules
(32/26)
Tweede 28 januari Meisje! :love: 22 december bevallen! :heart:
Januari-2018
(22/27)
Eerste 25 januari Jongen! :love: 12 januari bevallen! :heart:
Sophie
(26/32)
Eerste 23 januari Meisje! :love: 22 januari bevallen! :heart:
Die-ene
(29/31)
Eerste 29 januari Meisje! :love: 23 januari bevallen! :heart:
wahaki
(33/34)
Tweede 21 januari Jongen! :love: 24 januari bevallen! :heart:
Duikmuis87
(30/33)
Eerste 23 januari Jongen! :love: 26 januari bevallen! :heart:
Huismussie
(33/35)
Tweede 23 januari Jongen! :love: 27 januari bevallen! :heart:
flower29
(33/39)
Tweede 22 januari Jongen! :love: 2 februari bevallen! :heart:
Bibi30
(?/?)
Eerste 29 januari Meisje! :love: 6 februari bevallen! :heart:
Phlee87
(27/30)
Eerste 17 januari Jongen! :heart: :duckie:
sammie81
(36/33)
Eerste 31 januari Meisje! :heart: :duckie: IVF; mk dec '16
.
Jufjenn, Masjeel, Adaline, Rowiee_17. Bouvrie. Noor1807. Lin1402, Baby-nummer3, Fannetje, Knorretje2 & Viva-vida: jullie zijn zo stil dat we jullie uit de tabel hebben gehaald. Mochten jullie nog meelezen/-schrijven kunnen jullie jezelf altijd weer toevoegen.
moderatorviva wijzigde dit bericht op 31-12-2020 11:28
Reden: ww verwijderrd ivm misbruik account
92.61% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Helaas werken kinderen inderdaad niet zo, al zou het wel heel handig zijn soms. :P Kan me voorstellen dat cadeau's ook moeilijker worden, alles 'moet' in 1x in plaats van verdeeld over het jaar.

Maagzuur heb ik gelukkig geen last van.

Bekken is de laatste weken wel wat erger geworden, maar ik weet niet zo goed of dit te maken heeft met de vorderende zwangerschap, het teveel doen door de verhuizing of een combinatie van beide. Ik merk wel dat als ik rustiger aan doe ik er veeeel minder last van heb.

Gaat het voor jullie gevoel ook zo hard nu ineens? Nog maar even tot zwangerschapsverlof en nog maar 2 maanden tot de meeste uitgerekende data!
Ha dames, hoe gaat het met jullie? Ik vind het nu ineens wel zwaar worden, echt na de 30 weken grens ging ineens alles moeizamer. En bij jullie? Maar de klussen aan de babykamer zijn klaar! Gordijnen hangen nu ook. Alleen nog schoonmaken en dan alle verhuisdozen met babyspullen uitpakken :)

Ook zoiets leuks van het zwanger zijn, ik ben veel aan het hoesten deze week, maar dat vind mijn blaas niet leuk. En vooral mijn bekkenbodem niet :/ zit nu gewoon weer aan maandverband, bleef steeds maar weer droge broeken aantrekken haha.
Signaal van je lijf dan dat je wat kalmer aan moet doen dan Die ene! Hoelang werk je nog?

Heb je minder energie of meer lichamelijke pijntjes Huismussie? Wel fijn als je de grootste klussen achter de rug hebt. Kleertjes wassen en strijken doe ik wel als mn verlof begint. Als ik het nu doe en ik krijg nesteldrang dan sta ik straks 2x alles te doen.

Eind deze week nog een pretecho. Daar heb ik heel veel zin in.
Hoi allemaal,
Kan ik nog lid worden van dit clubje of ben ik een beetje aan de late kant?
Zo te lezen kennen jullie elkaar allemaal al best goed.
Ik ben nieuw op het Viva-forum. Had er eerder niet zo’n behoefte aan, nu leek het me toch erg leuk en handig.
We verwachten rond 23-01-2018 ons eerste kindje :-D
Groetjes Sophie
Huismussie: vervelend zeg, dat het zwaarder begint te worden. Ik herken het wel. Van het hoesten gelukkig niet, lijkt me erg vervelend!
Fijn dat jullie klaar zijn met de babykamer!

Stella: ik werk nog 4 weken, maar weet niet of ik dat vol houd. Mag gelukkig inmiddels wel op sommige momenten thuis werken.
Kleertjes wassen ga ik ook pas later doen, strijken begin ik al niet aan. :P Ben inderdaad ook bang dat ik het anders straks nog een keer ga doen omdat het in mijn beleving ineens vies is geworden oid. :PLeuk zeg, een pretecho! Wat voor echo gaat het worden?

Sophievdb: wat mij betreft ben je welkom hoor, actieve meeschrijvers zijn altijd leuk. :)
Hallo dames.

Huismussie: Ik snap wat je bedoeld. Die 30 weken voorbij nu en ineens lijkt alles veel moeilijker. Alles wordt zwaarderen die buik zit ineens overal in de weg haha! Het hoesten herken ik gelukkig niet. Lijkt me erg vervelend om te hebben.

Stella: Leuk nog een pretecho! Ga je 3D doen of gewoon 2D?

Die ene: Ik heb de kleertjes al gewassen hihi! Wilde het eigenlijk later doen maar wij kregen een hele zak met kleding van iemand en ik vond deze stinken (deze mensen roken en ondanks dat ze niet in huis rookten maar in de tuin vond ik de kleertjes naar rook ruiken) En toen besloot ik alles maar te wassen hihi!

Sophie: Wat mij betreft ben je ook welkom hoor! Het is altijd leuk om meer dames te hebben die meeschrijven :) Weet je het geslacht van je kindje ook of wil je dit liever niet weten/vertellen?

Hier wordt, zoals ik eerder al schreef, alles nu wat zwaarder. Ik heb nogsteeds in verhouding met andere vrouwen van mijn termijn weinig klachten maar ik merk wel dat het overall zwaarder wordt. De kleine beweegt erg veel en maakt ook veel krachtige bewegingen. Ook voel ik (en heeft de verloskudige bevestigd) dat hij nog regelmatig wisselt tussen zn hoofd en stuithouding en als hij in stuit ligt en met zn voeten beweegt kan dit echt flink vervelend voelen bij mn blaas/liezen.
Ik geniet wel van veel momenten. VOoral de momenten dat hij lekker aan het bewegen is terwijl ik rustig op de bank zit te haken haha!
Welkom Sophie! Vertel eens iets over jezelf. Altijd leuk om te lezen!

Je voelt zelf het beste wat gaat en niet gaat Die ene. Dus kijk het aan en neem gas terug als je lijf daarom vraagt.

Een 3d echo. Ben zo benieuwd of we haar gezichtje goed te zien krijgen en of ze een beetje op haar broer lijkt :flirting:

Kinderfeestje zit erop. Het was een succes. Dus dat is fijn. Nu nog trakteren en verjaardag vieren en dan volgende week nog een aantal Sinterklaasvieringen.

Baby's kast hangt al vol dus Januari? Word je daar ook zo blij van? Als je de kast opentrekt en je ziet daar al die kleertjes hangen en liggen. Ik kan blijven kopen - maar doe het niet haha.

Maar het is een beweeglijk jongetje dus zo te lezen! Gezellig! Maar wordt wel wat krap denk ik om nu nog steeds te draaien. Hopelijk ligt hij niet in stuit straks.
Stella; Ja erg fijn dat lekker opgeruimde kastje :) En ja hij beweegt nog heel veel. Ik voel het ook echt wel als hij zich omdraaid want het is geen super fijn gevoel haha! Gelukkig ligt hij 9 vd 10 keer niet in stuit dus ik heb stille hoop dat hij binnekort wel vast gaat liggen haha!

Wij vonden de 3D echo super mooi Stella! Laten we hopen dat jullie meisje er mooi voor ligt :)
Goedemorgen allemaal,

Leuk!
Nou ik ben dus Sophie, 26 jaar, ik woon 3,5 jaar samen met mijn vriend Johan van 32. We zijn 6 jaar samen en hebben begin dit jaar ons eerste huis gekocht in Drunen.
Ik werk als verpleegkundige op hartchirurgie en mijn vriend verkoopt keukens en badkamers.
We hebben een hondje, shih-tzu, genaamd Bo.
Ik reed/rijd paard. Maar nu uiteraard even niet. Dat mis ik echt enorm :"-( maar is maar tijdelijk.

18 mei dit jaar hadden we een positieve test.
17 april staat als aanteldatum en 23 januari verwachten we onze dochter.
De 20 weken echo liet een prachtig gezond kindje zien :Flirting:
Vorige week hebben we een liggingsecho gehad, waarbij ze nog in stuit bleek te liggen. Maar ik ben nu 31 weken dus ze heeft nog even de ruimte om te draaien.
De zwangerschap verloopt heel goed. Ze is lekker beweeglijk en groeit goed mee.
Wel heb ik sinds week 23 toenemend bekkenklachten.
Ik zit daarom nu 100% in de ziektewet. Ik ga wel naar het werk voor administratieve taken, maar van de fysiotherapeut kreeg ik het advies niet meer aan bed te staan.
13 december gaat mijn verlof in, dus het aftellen is begonnen.

Groetjes Sophie
Leuk dat je zo enthousiast reageert Sopie! Ik weet nogsteeds niet wie onze tabellenfee is maar zodra die zich meldt zul je ongetwijfeld in de tabel worden gezet haha! Wij hadden toevallig ook op 18 mei de positieve test haha! Jouw zwangerschap lijkt een beetje net als die van mij te verlopen; volgens het boekje met hier en daar wat klachten. Leuk dat je meeschrijft en nogmaals welkom :)
Zo hallo dames. Ik ben weer btje bijgelezen. De drukke tijd gehad.
Ik las iemand over maagzuur. Ik neem gaviscon dat werk nog wel redelijk bij mij en merk get voiral na bepaalde drankjes of eten . Dat laat ik dan nu staan en gaat het stukken beter!
Iemand schreef ook over hoesten en dan urine verliezen... Ik heb het al zo der hoesten gehad. Nu een week paar keer per dag bekkenbodem aanspannen en ontspannen en gaat na week al veeeeel beter! Hoop dat je er wat aan heb.
Wij heb di eigenlijk weer eens een echo. De groei echo en dan ben ik 31 wkn. Heb er wel weer even behoefte aan om haar te zien na 11wkn.
Over 2wkn de kraamintake. Wat was bij jullie het gemiddelde kwa hoogte voor t bed voor goedkeuring?
Ohh wat gaan we allemaal hard ineens nu he?

Welkom Sophie!
Ik hoop het ook Januari. Vandaag gaan we kijken!

Dat is wel heel gedetailleerd Sophie! Haha. Wel leuk om te lezen! Jullie eerste kindje dus. Spannend he. Wel vervelend van je bekkenklachten. Er zijn er hier meer. Je verlof begint algauw. Lekker hoor. Aftellen kan beginnen!

Ha Bibi. Dat was ik. Ik vermijd nu ook om nog iets te eten na het avondeten en dat scheelt wel. Fijn dat gaviscon helpt!
Ik heb de intake net gehad. 70 cm hoog moet je bed staan wil je de garantie hebben dat ze het ook verschonen. Nou ja, we hebben een boxspring. Die gaat niet op klossen en ik ga er voor die week geen extra matras voor aanschaffen. Dus met een beetje geluk maakt de kraamzorg er geen probleem van en anders kan man ook wel een bed afhalen en weer opmaken hoor.
Januari: groot gelijk hoor, dat je alles of een deel al gewassen wil hebben. Lekker doen wat goed voelt. :) Vies dat die babykleren naar rook roken... Wij hebben ook veel gekregen, soms met de niet uitgewassen vlekken er nog in. :O Een deel heb ik meteen weg gedaan, een deel zit nog in een zak om straks heel goed uitgewassen te worden.
Dat draaien is heel herkenbaar! Hier voel ik soms een boel beweging in mijn buik om vervolgens snel naar de wc te moeten lopen omdat baby op mijn blaas duwt. :P
Wat ben je aan het haken? Hier staat voor verlof ook haken op de planning. :)

Stella: leuk, een 3D! Ga voor je duimen dat jullie haar geizcht goed kunnen bekijken, dat lijkt mij ook het leukste gedeelte!
En fijn dat het kinderfeest een succes was en nu achter de rug is.
Dat kleertjes willen blijven kopen is heel herkenbaar, haha. Er is ook gewoon zoveel leuks!

Sopie: leuk die info. :) Kan me goed voorstellen dat nu aan het bed staan te heftig is. En nog maar heel even tot je verlof, het gaat snel!

Bibi: leuk dat je weer een echo hebt!
Kraamintake heb ik nog niet gehad, maar ik heb hetzelfde als stella. Wij hebben een vrij hoge boxspring die niet echt geschikt is om te verhogen. Ik hoop dat dat geen probleem is, ook ivm eventuele thuisbevalling.
Jeetje veel geschreven ineens in een paar dagen.
Welkom sophie! Als je inlogt met algemene gegevens die bij tabel staan, kan je de tabel aanpassen. Makkelijkste is waarschijnlijk om gewoon eerste de gegevens van iemand te kopieren en dan voor januari 2018 te plakken. Kijk even of het lukt, anders kan ik het evt ook wel voor je doen!

Veel plezier vandaag stella! hoop dat jullie mooie beelden te zien krijgen.
@ bibi, hebben jullie geen 20 weken echo gehad? Kan me helemaal voorstellen dat je dan nu extra uitkijkt om weer even binnen in je buik te kijken.
En wat goed dat bekkenbodem oefeningen helpen. Heb je nog speciale of gewoon aanspannen en ontspannen? Ik ben deze week niet helemaal fit en merk ook hier helaas met hoesten wat verlies.

@die ene en stella, ik had ook ergens gelezen dat ze dan uberhaupt geen verzorging op bed doen, indien bed niet hoog genoeg staat. Dat is dus niet het geval? Wij hebben ook boxspring. wel met pootjes, dus denk dat wij wel voor klossen gaan en een trappetje om vervolgens mijn bed in te klauteren :lol: , ben niet zo groot namelijk.

Hier gaat het afgezien van verkoudheid nog allemaal prima. Na vandaag nog 18 dagen werken (haha ben totaal niet aan het aftellen :lol: ) Komend weekend gaan we eindelijk eens zitten voor een naam. Hopelijk komen we er een beetje uit, dan kunnen we ook een proefdruk laten maken van geboortekaartje.
Alles kan als jij het laat gebeuren
Welkom Sophie, gezellig dat je mee komt schrijven! Balen van je bekken.. erg rottig voor je. Sterkte ermee!

Fijn Stella dat het kinderfeestje weer achter de rug is! Ik ben vooral erg snel uitgeput, kwaaltjes vallen mee, maar bijv paar boodschappen doen is eigenlijk al genoeg activiteit voor de hele dag.. tsja het was te verwachten bij mij.

Bibi, ik ben idd deze week gestart met bekkenbodem oefeningen maar helaas nog zover resultaat. Ook niet zo gek, heb om de paar minuten een flinke hoestbui dus zou knap zijn als het al zo snel zou helpen. Ben nu zelfs aan de tena :facepalm: nogal beschamend, maar nu hoef ik tenminste niet elke 5 minuten schone kleren aan te doen haha.
En ook de verjaardag zit erop. Gevierd in twee delen want niet iedereen kon op hetzelfde moment. Nu nog een weekje sinterklaasvieringen her en der en dan hopelijk eens een paar dagen niks :mrgreen:

De pretecho was helaas een domper. Ze lag helemaal opgekruld met haar handjes voor het gezicht en wat ze ook probeerde, ze bleef zich verstoppen.

Wil je nog steeds graag thuisbevallen Die ene? Is er twijfel over of het kan omdat je zegt eventuele thuisbevalling?

Zijn jullie eruit qua naam Sammie? Was het lastig? En ben je alweer fitter?

Best vervelend zoveel urineverlies Huismussie. Maar ja, wat doe je eraan. Gelukkig dat die tena's je uitkomst bieden. En hopelijk ben je er na de bevalling vanaf.

Fijne avond nog allemaal!
Wat balen Stella. Nu al een eigenwijs meisje! Fijn dat de verjaardag achter de rug is.
Wel echt vervelend huismussie. Hopen idd dat het na bevalling allemaal weer herstelt.
Ik denk dat we eruit zijn. Vind het nog steeds wel echt een grote keuze. Gaan iig voor deze naam op proefkaartje.
Bedankt voor jullie welkom :-)

Sammie: op mijn telefoon doet ie nogal moeilijk of ik ben niet zo handig ;-)
Verspringt ie weer enz. Dus als jij dat sneller kunt, heel graag!

Stella: jammer dat ze er zo voor lag met haar handjes. Bij ons trok ze de hele tijd de navelstreng voor haar gezicht maar dat kon de echoscopiste gelukkig een beetje wegpoetsen dus hebben toch nog wat mooie beelden.
Wij hebben ons toen ook opgegeven voor stagelopers dus een week later mochten we kosteloos nog een poging wagen. Wellicht bied dat nog een uitkomst?
Sammie: lekker zeg, nog 18 dagen! Leuk dt jullie uit een naam en kaartje zijn! Ik vind de naam ook best wel een grote keuze. Voordeel is dat je nog even de tijd hebt om aan de naam te 'wennen'.

Huismussie: vervelend zeg, hopen helpen de bekkenbodemoefeningen wat!

Stella: fijn dat alle verjaardagsfeestjes nu voorbij zijn!
Wat zuur van de echo zeg. Gaan jullie nu vor nog een echo of wordt het wachten tot de bevalling?

Ik wil nog steeds graag thuis bevallen, maar ook de optie open houden om als ik het niet meer zie zitten naar het ziekenhuis te kunnen gaan. Je hoort zo vaak dat bevallingen totaal anders lopen dan gepland dat ik mezelf niet vast wil pinnen op 1 bepaald idee.
Stella: jammer dat de 3D echo niet lukte zoals gewenst :( Hebben jullie ondanks dat wel een leuke tijd gehad kijkend naar jullie meisje?

Bibi; ik slik rennies voor t maagzuur dat werkt ook super! Bij ons was alles goed met de kraamintake alleen dus het bed verhogen. Wij hebben gelukkig een boxspring op poten dus dat gaat geregeld kunnen worden. Wij moeten wel ook de cosleeper mee verhogen. Dus dames hou er rekening mee dat als jullie willen cosleepen deze mee moet in de verhoging!

Sammie: het is ook niet niks zon naam voor je kindje kiezen. Fijn dat jullie eruit zijn :)

Die ene; ik snap je gevoel omtrend te bevalling. Gewoon op je af laten komen is denk ik ook het beste.

Ik wil wel echt in het ziekenhuis bevallen. Gelukkig hebben wij nu ook een indicatie gekregen voor een ziekenhuisbevalling omdat wij hoog wonen en ons portiek niet toegankelijk is met een brancard. Wat zou betekenen dat bij eventuele nood ik zelfstandig naar beneden zou moeten lopen en dat mag natuurlijk niet haha!
Hier gaat alles goed met ons kleine mannetje. We krijgen ook binnekort de proefdruk van het kaartje binnen en ondanks dat het zwaarder wordt en wat kleine klachten gaat alles zn gangetje wel :)
Sophie, je staat er in! Mochten er dingen niet kloppen, dan moet je het maar laten weten.
Die ene, klinkt prima toch dat je in principe thuis wilt bevallen. Als je je daar het prettigst voelt, is dat voor jou dus de beste keuze.
Leuk januari, de proefdruk. Hopelijk helemaal naar jullie zin. En fijn dat alles nog wel zn gangetje gaat. Fijn dat jullie indicatie hebben voor ziekenhuis.

Gaan jullie nog overstappen met zorgverzekering komend jaar? ik ga wel nog even goed kijken waar de gunstigste voorwaarde zijn voor wat betreft ziekenhuis bevalling zonder indicatie.

Fijne regenachtige maandag!!
Zo! Wat een hoop berichten zeg!

Ik las iemand over maagzuur. Ik heb er ook veel last van en slik bij zuur.
Het is een natuurlijk middel en werkt bij mij prima!

Het proefdruk van het kaartje is erg leuk geworden en dat gaat hem ook worden.
Verder zit ik sinds vandaag 100% thuis. En ik verveel me nu al helemaal kapot.

Welkom sophie!

@stellarules. Wat jammer van de pretecho zeg!

Wij hebben morgen wéér een groeiecho ondanks dat ik die twee week terug ook al had...
Argument van de vk was: ja maar dat was niet de reden dat je naar het ziekenhuis moest :facepalm:
Sorry... Maar dit vind ik dus echt belachelijk maar goed, veel keus heb ik niet....
Ik sta op het punt om de deur uit te gaan, dus ik reageer wat kort nu.
Januari: fijn dat het zijn gangetje gaat. En fijn dat jullie een indicatie hebben gekregen. Kan me inderdaad goed voorstellen dat je in een noodsituatie niet even gemakkelijk een paar trappen afloopt. :P

Flower: wat vervelend zeg, dat je 100% thuis zit! Kun je thuis wel wat dingen doen die je wil doen? Of gaat dat ook niet goed? En vind de reden van je vk om nog een echo te laten maken een beetje raar.
Fijn dat het kaartje leuk is geworden!

Overstappen qua verzekering ga ik waarschijnlijk niet doen. Ik heb er juist vorig jaar al één uitgezocht die goed bij mijn situatie paste.

Ik baal nogal, heb net vandaag te horen gekregen dat alle tijdelijke contracten niet verlengd zullen worden, dus dat ik mijn baan ophoudt in mijn verlof. :'( Had gehoopt na mijn verlof weer op mijn vertrouwde plek verder te kunnen, maar dat gaat dus niet gebeuren.
Jeetje die ene dat is wel echt zuur. Kan je in jouw werk makkelijkers nieuws vinden? Wel echt vervelend dat je straks dan moet gaan solliciteren terwijl je met je hoofd wellicht nog met hele andere dingen bezig bent.
Flower: wat vervelend dat je dan alweer voor een groeiecho moet. Maar bekijk het zo; je kunt wel je kindje weer fijn even zien :)

Die ene: Wat vervelend van je contract. Kan me voorstellen dat je daar niet op zit te wachten. Maar helaas kun je er vrij weinig aan veranderen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven