Uitgerekend eind juli 2016!

23-11-2015 06:06 194 berichten
Alle reacties Link kopieren
Zijn er nog meer dames die net ontdekt hebben dat ze zwanger zijn, eind juli zijn uitgerekend en het leuk vinden ervaringen met elkaar te delen?
quote:poppedijn137 schreef op 28 november 2015 @ 20:27:

@Marlouz: hier de derde op komst en "gewoon" een intake, hoor. Terwijl ik nu weer voor dezelfde praktijk ga. Eerste echo met 8 weken en intake rond de 10 weken...

Kan niet wachten! Ben erg onzeker of het wel "goed" gaat, stom he? Best wel last van buikkrampen en vleuje misselijkheid, bij de eerste twee ben ik heel ziek geweest, maar herinner me niet meer goed wanneer dat echt begon... Pfff wat kan een mens zich gek maken, he? Kon de tijd maar wat vooruit nu, haha!

@boschbolleke: is jouw nick een verwijzing naar je woonplaats. Zo ja, dan hier een gemeente-genoot;-)

Haha, wat grappig! Idd

En als je me bericht heb ik wel een adresje voor je om je ook te laten prikken tegen het ziek zijn! Laat maar weten... Is echt vreselijk om je zo lang zo ziek te voelen (vooral met twee kleintjes ernaast, poeh)!
Ik krijg wel de echo van 15-12 vergoed. En als het goed is wordt dan de afspraak voor de termijnecho gemaakt. Helaas is de intake niet tegelijk maar op 30-12.

Heb nu geloof ik wel weer een nieuw symptoom. Mijn hart gaat aardig snel tekeer. Dit kan blijkbaar komen doordat er extra blied wordt aangemaakt dar rondgepompt moet worden. Voelt alsof net gerend heb terwijl ikgewoon rusig lig.

O jaa en mijn salade met geitenkaas smaakte me gisteren echt niet, terwijl ik daar normaal gek op ben!
Up voor Faylin!
Hoe voelen jullie je dames?

Iedereen aan het aftellen naar de eerste echo? Wij zullen hem waarsch pas eind december hebben, nog even afwachten dus!

Zou het tabel ook boven aan de topic kunnen komen of moet er dan een nieuw topic worden geopend?

Hebben jullie al enig idee wanneer jullie het op het werk willen gaan vertellen?
@bloempje: Mijn baas weet het al, vind het prettig als er iemand op de hoogte is en als het misgaat, vind ik het prettig als iemand ervan af weet.

Meeste familieleden en vriendinnen weten het ook al, om dezelfde reden.

Vraag me trouwens sowieso af hoelang ik het nog verborgen kan houden.

Mijn de eerste zag je bas iets van een buik rond de 20 weken, bij de tweede rond de 10 weken en serieus, ik heb echt al een buikje nu. Zal wel komen omdat de boel al twee keer eerder opgerekt is geweest, aiaiaiai.... Maar even wat wijdere kleding aan dus, haha!
Hoi, wij vinden het nog wel heel even leuk dat het ons eigen geheimpje is, maar ik ga ook niet lang wachten met mijn werk. Puur omdat het lastig te verbergen is op zo'n klein kantoor dat mijn gedrag verandert (plassen, misselijk, minder koffie en vrijdagborrel). Bovendien, als het nu mis zou gaan zou ik het toch wel willen delen ivm begrip enzo. Ik probeer het tot de kerstvakantie vol te houden, maar als dat niet lukt... zelfde geldt voor vrienden&familie! En bij het eerste de beste vertrouwelijke gesprek met zus of vriendin komt het er vast uit 😊 Al vind ik het vertellen bij kerst wel romantisch!

@Poppedijn over dat het al zichtbaar wordt, ik snap het helemaal dat je het dan gewoon vertelt. Je moet er toch ook niet aan denken dat er vermoedens ontstaan. Het is mijn tweede dus ik verwacht ook eerder een buikje..! (Stiekem wel fijn maar natuurlijk ook minder confortabel in the end..)
Hoihoi

Allereerst allemaal hartelijk gefeliciteerd.

Ik sluit me bij jullie aan als dat mag? Ik ben Lotti en zwanger van ons zeer gewenste 3e kindje. Morgen ben ik 6 weken zwanger en uitgerekend op ma 25 juli 2016.

Over 2 weken onze eerste echo. Ik ben op en top zwanger gevoelige borsten vlagen van misselijkheid maar allemaal prima te doen. Het lijkt precies op mijn andere twee zwangerschappen. Wij hebben besloten het voorlopig nog niet te vertellen. Pas met een week of 11. De familie zal het vast niet verwachten. Het zal onze laatste zwangerschap zijn met 3 is ons gezin echt compleet. Maar t voelt net zo bijzonder als onze andere twee zwangerschappen. Later zal ik mijn leeftijd etc wel vermelden nu ben ik voorzichtig je weet maar nooit. Ik merk wel dat deze zwangerschap meer zorgen te weeg brengt dan de andere twee...laat het maar goed gaan, het zullen er toch geen twee zijn?. Over twee weken weten we ietsje meer....tot die tijd lees ik graag met jullie mee en deel ik mijn ervaringen.

Liefs Lotti
Hoi hoi,

Iedereen eerst van harte! Zijn weer veel nieuwe bij gekomen zie ik! Leuk!!

Ik zit ook heel erg met het werk, heb morgen een sollicitatiegesprek en zit zo sterk te twijfelen wat ik moet doen.

Ben nu wel bereid om het aan hét gesprek het te vertellen.

Je bent het niet wettelijk verplicht, maar het voelt anders niet goed voor me.

Voor de rest nog weinig kwaaltjes, borsten alleen enorm pijnlijk en wat gerommel en soort van spierpijn in de buik.

Voor de rest dikke prima!

Volgende week een spannende week voor de meesten! Iedereen er al veel zin in?
Welkom Lotti! Gefeliciteerd met je zwangerschap, leuk een 3e!

KB, in welke sector heb je een gesprek? Komen er zelden banen in vrij of valt dat mee? Je kan het ook in een 2e gesprek vertellen, ik snap je dilemma.. Succes morgen!!
Hoi dames!

Ik wil ook graag mee schrijven als dat mag! Heb alleen nog nooit op een forum gezeten dus het is een beetje nieuw! Net als mijn zwangerschap haha! Ik ben denk ik 22 juli uitgerekend dus nu 6 weken en 3 dagen. Het is de 1e keer dat ik zwanger ben en het was de 1e ronde raak. Wow wat komt er in een keer veel op je af zeg! Super blij maar heb ook echt last van mijn hormonen dus ben niet altijd te genieten. Arm vriendje haha.

We hebben het gister aan mijn schoonouders verteld die heel enthousiast waren en komend weekend mijn ouders en de rest van de familie. Ik heb 8 dec de 1e echo, ik ben 26 en mijn vriend 30 jaar. Zou iemand dat in de tabel willen zetten?

Groetjes Keesje
.
Ik heb morgen gesprek voor de functie binnen de gehandicaptenzorg.

En het is erg lastig om binnen deze sector binnen te komen, voor mij in ieder geval.

Op internet lees je veel dat, als je eenmaal bent aangenomen dit gaan vertellen in je proefperiode.

Maar vind dit persoonlijk niet fijn.

Heb tot nu toe toch wel een andere baan, alleen niet in de sector wat ik zoek.

Plus deze baan bied meer uren, ook een voordeel.

Erg lastig maar goed, zal zelf mij niet prettig voelen om dit te verbergen.

En welkom Keesje, en van harte natuurlijk!

En inderdaad, Iedereen veel succes deze of volgende week met de echo''s.

Ben erg benieuwd na jullie verhalen!
Hee KB, ik kom uit die sector en zou je aanraden het pas bij een evt tweede gesprek te vertellen. Buiten het feit dat het ook nog heel pril is, ben je het niet verplicht te vertellen. Het maakt je kansen nou eenmaal wel groter.... Succes morgen hoor!!
En welkom aan alle nieuwe zwangere hier, leuk! Misschien toch handig een topic te openen waar we een tabel in kunnen zetten...? Iemand die daar ervaring in heeft en dat wil doen...? Is de tabel die hierin staat niet te kopiëren ofzo?
Hoi nieuwelingen, welkom & van harte!

@Kb, wat superlastig! Ik weet het niet, het is nog zoooo vroeg... ik zou het misschien ook uitstellen tot een tweede gesprek. Als je dan daarvoor niet wordt uitgenodigd weet je tenminste zeker dat het niet aan de zwangerschap lag. En verder laat ik altijd veel afhangen van de ontmoeting en de klik ter plekke. Al is afgaan op je intuïtie misschien wel niet zo'n goed advies in deze hormonale toestand ;)

Bij mij weer alles beangstigend normaal vandaag.. behalve dan de relatief grote brok in mijn keel op mijn werk toen ik hoorde dat mijn jongetje ziek thuis was en naar mij vroeg ;) Oh ja en een klein krampgevoel inclusief irrationele bijkomende zorgen.

@Lotti, een tweeling, hou op nee zeg!
Hebben jullie af en toe ook wat bruine afscheiding? Bij mij is dat al vanaf het begin zegmaar. Dus al 2 weken. Maar het is er niet altijd, de ene keer is het er met het afvegen en de andere keer niet... Ook na de seks bloed ik altijd een heeeel klein beetje. Maar daarna is dat ook weer weg.
Ik heb totaal niet het idee dat het fout zit ofzo, dus ik probeer me geen zorgen te maken =)
En de mevrouw van moeders voor moeders Is vandaag geweest test was positief yeeeeeej
@mutsje er is vast niks, ook door de mvm test, maar misschien is een telefoontje naar de verloskundige een idee? Alleen al voor de gemoedsrust.

Ik moet eigenlijk ook bellen omdat ik de enige lijk te zijn die pas bij 10 wk de eerste afspraak en echo heeft maar daar zie ik als een berg tegenop...

Beetje tegenstrijdig berichtje geloof ik.. 😅
Hoi

Ik schrijf ook graag mee! Ben in de 7e week nu en 23 juli uitgerekend kreeg met 5 weken al de eerste echo vanwege bloedverlies. Gelukkig was het geen miskraam maar ook geen hartje te horen omdat het nog te pril was. Nu Moet ik tot de 22ste wachten op mijn 10 weken echo, hopelijk is dan alles goed.. Erg spannend. Met kerst ga ik het aan beide families vertellen dmv kadootjes denk ik. Baal echt dat ik zo lang moet wachten om het hartje te horen, kan daardoor nog niet genieten.

Heb verder erg last van vermoeidheid en gevoelige borsten. Soms een vlaag van misselijkheid maar ook weer veel trek haha. Het is trouwens m'n 1e kindje, en het was meteen raak.
Sharing is Caring
Hoihoi,

Leuk om alle reacties te lezen hier! Vandaag de 6 weken gepasseerd. Van de week maar even moeders voor moeders bellen om mee te doen. De verloskundige heb ik trouwens nog niet ingelicht ik ben nl via mijn huisarts doorgestuurd voor een echo deze krijg ik met 8 weken en 1 dag. De reden waarom ik de verloskundige nog niet heb gebeld is omdat ik bang ben dat je snel moet langskomen en ik woon in een dorp als ze mij naar binnen zien lopen weet ons dorp genoeg. Tja het is de derde he dan ben je niet meer zo snel :-) Na de echo ga ik denk maar eens bellen. De eerste afspraak is toch alleen maar intake achtig toch? Er zit trouwens wel wat leeftijdsverschil straks tussen het kleintje en de andere twee kids. Daarover vertel ik later meer. (niet ernstig hoor).

Wat betreft tips met solliciteren als je een baan hebt zou ik die persoonlijk niet zo snel opgeven. Straks staat je leven echt even op zijn kop als je kleintje er is...dan is een veilige plek wel zo fijn tijdens en na je verlofperiode.
Nou het toch niet verteld vandaag.

Mag donderdag een dienst draaien, en eventjes afwachten hoe alles loopt.

Mijn andere baan wordt stop gezet volgend jaar juli, ben daarom aan het zoeken naar iets anders.

Hopelijk bevalt het goed, en valt het hun niet zwaar (als alles hopelijk goed mag lopen) dat ik zwanger ben.

Ben nu van plan iig mijn echo af te wachten.

Dank jullie voor jullie tips, heb er wel veel aan!
Heb net bloedverlies gehad en krampen
Onee Mutsje94 .

Eenmalig of zet de kramp door?

Xx
.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven