Uitgerekend feb 2019 - deel 2

19-07-2018 09:58 584 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dit is het vervolg van 'Uitgerekend in februari 2019'.
Het oude topic vind je hier: zwanger/uitgerekend-februari-2019/list_messages/412256

Wil je meeschrijven, stuur dan even een PB naar dit account of een van de meeschrijfsters, dan ontvang je het wachtwoord van de tabel.
======
NaamL#UDJ/MAfspraken
LittleMissSunshine9342e30-01:fortune:
Boardbabe82361e05-02 :cheer2:
Happy-life252e06-02 :fortune:
Malin331e07-02Jongen
Josephine312e12-02:cheer2:22/1 VK
Redshoes322e12-02Jongen!16-1 vk
Poeziemauw271e13-02 Jongen!
Zegeens281e14-02 :cheer2:
Freddelientje312e14-02:fortune:
Flomo312e15-02 Jongen! 16-1 VK
MissJackson331e16-02 Jongen! 18-1 VK
Such_preggers372e18-02
Huismusje-x-261e24-02Jongen!
Bloesempje234333e26-02 :cheer2: 23-01 Verloskundige, 31-01 Gynaecoloog
Spa11281e28-02
Ilseanne, Nora_recapcha, droppepop & Julia :hug:

Varenna, Katinka, Inekkke, Zonnetje890, MommysMini, ER_6_N, Zjierav, Lienetje: we hebben jullie uit de tabel gehaald i.v.m. inactiviteit. Als jullie weer willen aansluiten, zijn jullie uiteraard van harte welkom!
anoniem_373068 wijzigde dit bericht op 17-01-2019 19:20
37.67% gewijzigd
Jaaaaaaaa verliefd!!! 🎉 wat zijn we blij zeg. Een goede echo, ons kindje bewoog al lekker, het hartje gehoord 😍, mooie echo foto’s meegekregen en bijna een week kado gehad. Ben exact 11 weken nu, terwijl ik 10+2 dacht te zijn. Uitgerekende datum 14 februari! Ik zal zo de tabel bijwerken.
De 20weken echo ook gelijk afgesproken en we hebben besloten geen NIPT test te laten doen.
Ongeacht wat de uitslag zou zijn, zouden wij nooit zelf de zwangerschap laten afbreken.
Nu ga ik genieten! Wat ben ik opgelucht en ontzettend blij.
Ons zoontje keek eerst een beetje wantrouwend wat de mevrouw nu allemaal ging doen, maar toen de baby bewoog en ging draaien en m’n man dat zei toen begon hij honderduit te praten 😍. Heb de echofoto ook veilig gesteld nu hij even weg is, want daar loopt hij de hele tijd trots mee rond. Zo lief.
Gefeliciteerd freddelientje! Wat fijn!!!!
Wauw, wat fijn Freddelientje! Gefeliciteerd met dit heerlijke nieuws. Haha de trotse broer en heerlijk dat je 5 dagen verder bent!
If kisses were snowflakes, I'd send you a blizzard
oeh super zeg! Wat een goed nieuws, gefeliciteerd Freddelientje. Je zal wel enorm opgelucht zijn! Lekker zeg, ineens wat dagen erbij. Zo gaat t eerste trimester wel snel voorbij ineens...
En wat schattig van je zoontje.

Ik belde net voor de kraamzorg en ze weten niet of ze nog plek hebben in januari. Het is ook een klein bureautje en enorm populair, maar toch... wow! Ik twijfelde nog even om mijn oorspronkelijke datum, 2 februari, te noemen, want in februari hebben ze wel plek, maar leek me toch niet handig ;)

Verder dringt het vandaag ineens tot me door hoe enorm snel het allemaal gaat. Volgende week ben ik alweer 14 weken en is het eerste trimester echt voorbij. En wie weet kan ik een paar weken later de eerste schopjes al voelen... Terwijl dat voor mijn gevoel nog zover weg lijkt. Ongelofelijk!
Kwam ook nog even spieken of er al goed nieuws echo’s waren, en jaaaa :cheer2: :cheer2: wat ontzettend fijn!!

Hier even een break, drukke ochtend achter de rug. Nu de kids oppikken en terug naar t werk. Helaas lopen die dingen soms door elkaar heen, zoals nu bij mij. Onze jongste heeft zo PMT, heerlijk met dit weer de gymzaal in :bonk: Gelukkig heb ik vandaag aardig wat energie dus gaat dat vast goed komen. Ook de oudste mag vandaag mee, eens kijken wat dat oplevert. En daarna... gaan wij lekker een ijsje scoren! Dat hebben we meer dan verdiend :high5:

Ik zal proberen vanavond uitgebreid te reageren, anders morgen... dan doe ik waarschijnlijk toch niet veel meer dan in/rond het zwembad hangen.

Doeiiii :byee:
Jeeh Freddelientje! Gefeliciteerd.

Heftig van die kraamzorg LittleMissSunshine. Ik appte 'mijn' zzp-er 1,5 week geleden en toen had ze ook al iemand staan voor mijn uitgerekende datum. Hopelijk komt dat alsnog goed. Even afwachten maar.
Zo de tabel ook gelijk even bijgewerkt en gelijk naar boven opgeschoven 😉.

Hier is het vooral bankhangen en filmpjes kijken. M’n zoontje wil een rondje lopen, maar daar waag ik me nu absoluut niet aan.
Pffft wij zitten nu in dr warmte bij de ha.
Moppie is op de crèche gevallen flinke blauwe plek onder dr kin en ze heeft zoveel pijn daar ze niet eet en drinkt. Ze wil wel maar na een slok/hap heeft ze zoveel pijn.

Fijn zo stressen met de warmte en zwangere buik.
:( Redshoes. Sterkte ermee. Hopelijk valt het mee.
@fredelientje gefeliciteerd
@redshoes sterkte, vervelend dat hij t dit weer niet wil drinken.
@lms:zuur van kraamzorg:( sta je nu op een wachrij?
@flomo: ik zwanger van baby 2. Dus de meeste dingen heb ik al. Ik heb wat neutrale pakjes gehaald. Naja ik vind at alleen roze niet neutraal is. De pakjes zijn blauw en groen met vogels en konijntjes:)

#hier: ik heb een brief ontvangen dat er nog een afspraak is ingepland met de gyn. Ik heb nu een afspraak 15 aug en 22 aug. Ik denk dat er iets mis is met mn bloedtest of met de kweek. Morgen ga ik even bellen. Ik kan me niet bedenken waarom er anders een nieuwe afspraak bijgekomen is. Maandag de termijnecho:)
Nou moppie slaapt. Dr kaak lijkt niet gebroken godzijdank. Wel erg beurs.
Wat sterkere pijnstilling gekregen waardoor ze nog wat heeft gedronken maar alleen door een rietje. Als ze morgen nog zo weinig drinkt weer terug naar de ha.

Nu bijkomen. Best pittige dag zo. Gelukkig morgen vrij alleen even bloedprikken voor de nipt etc
Ach wat sneu zeg Redshoes. Arm meisje! Snap dat je even een pittig dagje had. Moest je uit je werk komen racen om haar op te halen?

Suchpreggers Ik kreeg gelukkig net bericht dat ze nog een plekje voor me wisten te vinden. Nu jij nog een plekje bemachtigen josephine!

leuk dat je al pakjes hebt gehaald such preggers vond t zo bijzonder die pakjes maat 50 weer :love:

#wie-vroeg-het-ook-al-weer wat je als eerste dingetje voor je baby kon kopen. vind zelf een pakje of truitje wat ze vlak na de geboorte aan kunnen heel leuk. vlak naar de geboorte vind ik een wit pakje of iets vergelijkbaars toch wel het leukste, dus dan maakt geslacht ook niet zoveel uit.
Jaaaa Freddelientje wat fijn!! Wat een goed nieuws! En zelfs verder dan je dacht!
Goedemorgen,

Vanmorgen 7 buisjes bloed gedoneerd voor oa de nipt en andere bloedonderzoeken.

Iedereen succes vandaag met weer een warme dag.

Hier een dagje rustig aan doen.
Lms gisteren idd uit werk gehaast om moppie te halen.
Gelukkig lijkt het vanaf een stuk beter te gaan. Ze drinkt meer en heeft net zelfs een boterham op. Wel nog met pijnstilling want ze heeft nog wel pijn.
Ik denk dat we maar een rustig kroeldagje er van maken.
Ik ben weer terug van vakantie en alles bijgelezen! Het is te veel om overal op te reageren. Bijzonder om al jullie bevallingsverhalen te lezen.

Veel sterkte Ilseanne :rose: :hug:

Ook schrikken voor jou Josephine. Gelukkig bleek het vals alarm. Zou je mij het wachtwoord kunnen sturen?

Vakantie was heerlijk en zelfs niet overgegeven. Nog wel misselijk en genoeg andere kwaaltjes. Inmiddels weet de hele schoonfamilie het, en morgen gaan we het aan mijn familie vertellen.
Redshoes, fijn dat je meisje vooruit gaat. Lekker veel ijsjes in stoppen. En nu wachten op de uitslag van de NIPT. Toch wel spannend toch?

Zegeens, je hebt PB. Iemand m nog nodig het wachtwoord?

Ik heb met afgesproken dat ik maandag iig naar werk ga als ik daartoe in staat ben. En vooral ook weer naar huis ga als het niet gaat. Hopelijk wordt die belofte ook ingelost. Blijft lastig in de kinderopvang. Verder de arbo en uwv ook alweer gesproken. Ze zijn gelukkig allemaal aardig als ze het woord bloed horen.
Zo dames even tussendoor op het werk een berichtje. Ik zal proberen op zoveel mogelijk van jullie te reageren. Alvast mijn excuses voor diegene die ik vergeet ;)

Josephine Fijn dat het allemaal nog goed uitziet en je bloedverlies niks met ukkie heeft te maken. Hoe is het nu met jou?

Malin Gefeliciteerd met de goede echo. Is toch weer een geruststelling he?

Freddelientje Ook voor jou een goede echo. Is je lange wachten beloond :cheer: En echt fijn dat je bijna een week vooruitgezet bent. Dat zou ik ook wel willen...
Super leuke reactie van je zoontje. Wat zijn kinderen toch slim.

ziek thuis Ik zie dat een aantal dames ziek thuis zijn. Hoe komen jullie de dag nu door?

bevallingsverhalen Leuk en heftig om al die bevallingsverhalen te lezen. Voor mij zal het de eerste keer zijn dus ben benieuwd. In mijn omgeving vertellen ze ook met de beste bedoeling hun bevallingsverhalen. Niet altijd leuk :facepalm:

NIPT Wij gaan wel voor de NIPT. De volgende keer moet onze keuze aangeven bij de verloskundige.

Zwangerfit Ik denk dat ik dat ook ga doen met zwemmen erbij. Dicht bij mij in de buurt geven ze deze combinatie. Zal me daar binnenkort eens verder in verdiepen.

Flomo Hoe is het nu met jou? Gaat het slapen al beter? Ik merk zelf ook dat ik vaker wakker ben en dan ook altijd naar het toilet moet.

Kraamzorg Nu ik jullie verhalen lees denk ik dat ik me maar eens snel moet oriënteren. Gisteren bij de verloskundige begonnen ze er ook al over. Ik heb echt een hele map aan informatie meegekregen over van alles en nog wat. Misschien dat ik dat dit weekend doorneem.

Redshoes Dat is even schrikken van je dochtertje. Fijn om te lezen dat het alweer iets beter gaat. Hoop dat ze snel weer de oude is.
Spannend wachten op de uitslag van de NIPT. Ik duim voor jullie.

Dingetjes kopen Ik heb zelf nog niks gekocht voor ons baby'tje. Vooral omdat ik daar straks nog tijd genoeg voor heb. Ik heb wel al allemaal spulletjes van andere gekregen en ook een koffertje met spulletjes bij de verloskundige. Super leuk allemaal.
Ben wel al stiekem rond aan het kijken voor een kinderwagen en babykamer. Gewoon gezellig om er zo mee bezig te zijn. Maar voorlopig koop ik nog niks.

Zegeens Fijn dat je een goede vakantie hebt gehad. Hoe was de reactie van je schoonfamilie? En vandaag van je familie?

Ik heb gisteren weer een goede echo gehad. Blijf het toch spannend vinden. Kindje was goed gegroeid en schatting was gisteren 9 weken. Over 2 weken heb ik de termijnecho en dan weet ik of het eind februari is of toch begin maart. Ben nu alweer af aan het tellen O_O

Zo nu ga ik weer door met werken en straks genieten van het goede weer. Fijne vrijdag allemaal.
redshoes WoW dat is schrikken geweest gisteren, fijn dat beter gaat vandaag.

such-preggers wel apart inderdaad extra afspraak. Zouden ze het dan niet gemeld hebben? Heb je Sl gebeld.

josephine fijn dat ze aardig zijn bij Arbo en UWV.

En ik voel me echt alsof er een pak van m’n schouders is na de goede echo. Echt fijn.
Spa11 wat fijn jij ook een goede echo. Stelt inderdaad enorm gerust.

Hier zei de verloskundige tegen mij dat zeker nog niet vast staat dat ik opnieuw een keizersnede ga krijgen. Dat stelde me ook wel gerust. Vanaf 36 weken ga ik over voor controle naar de gyn en houden ze groei, ligging, etc goed in de gaten. Aan de hand daarvan en in overleg met mij wordt dan besloten wat te doen. Ik vond 36 weken trouwens vrij laat klinken, maar hun hebben er meer kaas van gegeten dan ik 😉.
Ze vroeg of ik er angst voor heb om nog eens normaal te bevallen. Maar eerlijk gezegd zou ik dat liever nog eens proberen dan een keizersnede. Tenzij het niet anders is, dan gewoon m’n verstand gebruiken en een ks in laten plannen, maar dat duurt gelukkig allemaal nog even ☺️.
O ja, ik denk dat ik een craving aan het ontwikkelen ben..... straciatella yoghurt uit zo’n emmertje gewoon van Jumbo eigen merk. Jammie!
#afspraak: vandaag gebeld. De ass gyn had een fout gemaakt. Ze had gezegd dat mn diabetes afspraken tegelijk de andere afspraak konden. Maar dat kan niet dus is er een nieuwe ingepland.

#ziek zijn: ik kan nu ook niet meer tegen bepaalde kleuren op de tv. Ik ga me zo vervelen als t meer wordt:(

#dieet: ik ben gister begonnen met koolhydraat/suiker tot dusver bevalt het goed.

@fredelientje: haha doe mij maar een ks. :p.. Maar voor de ervarig zou ikk graag een normale bevalling meemaken:)

Allemaal het warme weer overleefd?
such-preggers bevallen heb ik dus ook gedaan alleen liep het laatste stukje anders. De wond is snel hersteld, maar nu nog om de 4 maanden naar de osteopaat om het litteken los te laten maken. Anders verkrampt het en krijg meer andere lichamelijke problemen.
En tis ook gewoon een zware buikoperatie, dus als normaal bevallen zou kunnen, dan heb ik dat liever.

Fijn dat het dieet na 1 dag je goed bevalt en dat er niets bleek te zijn, waarvoor een nieuwe extra afspraak moest.

Wat balen dat kleuren nu ook niet lekker gaat.
Even een hele korte update via de telefoon. Hopelijk vanmiddag even tijd om achter de laptop te kruipen.

Yesss voor alle goede echo’s!! Extra yesje voor Fred ;-) al het geduld beloond!

Wij hebben gister ook de termijnecho gehad. Alles was goed en 2 dagen vooruit gezet, dus nu 11+1 en UD 15 feb. Begin sept een afspraak voor geslachtsecho en daarna kan ik los met shoppen ;-D
Gefeliciteerd met de mooie echo's Spa11 en Flomo!

Fred, leuk dat we precies gelijk lopen. Heb je tussen nu en de 20-weken echo nog wel een afspraak om naar het hartje te luisteren? Hoe gaat het nu met je zus?

Succes maandag Josephine. Goed voornemen om goed naar je lichaam te luisteren.

Such_preggers, fijn dat het dieet tot nu toe bevalt. Hopelijk blijft dit zo.
flomo wat fijn zeg ook een goede termijnecho, gefeliciteerd!
En we schelen maar 1 dagje!
Spannend zeg tot begin september wat het wordt. Dan lekker shoppen.

zegeens ja ik heb 22 augustus een controleafspraak bij de vk. Ja leuk gelijkop. Ben benieuwd of het ook echt 14 februari wordt, maar die kans is klein.

Met mijn zusje gaat het goed! Leuk dat je er naar vraagt. Mijn schoonzusje hoeft nog maar 8 weekjes. Ben benieuwd naar ons neefje of nichtje. Ze weten ook niet wat het gaat worden.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven