Uitgerekend februari 2013

01-06-2012 14:48 3031 berichten
Alle reacties Link kopieren
Kletstopic van de in februari 2013 uitgerekenden!

We zijn hier vertrokken :-)
Ja, ik las al dat je dat vorige week ofzo al had geschreven, Dutchie, over die bellyband! En toen dacht ik al, 'dat moet ik ff onthouden!'

En lief, dat je evt dingen wil doorsturen! Dank je wel

Ik zoek eigenlijk nooit verder dan Nederland/Belgie/Duitsland/Engeland, ivm de afstand en de verzendkosten, maar nu ga ik dan wel even zoeken op Amerikaanse sites!

Mocht ik toevallig iets betaalbaars vinden in mijn maat laat ik het weten!
'Tell people there's an invisible man in the sky who created the universe, and the vast majority will believe you. Tell them the paint is wet, and they have to touch it to be sure.' -George Carlin
Oei, ik krijg vast ook nog problemen met positiekleding... Ik ben vrij lang en alle standaard broeken zijn te kort. In de normale collecties zie je al steeds meer extra lang, maar of dat ook is doorgedrongen tot de positiekleding...?

Inderdaad VlammendeTroela, wij rare afwijkende vrouwen dienen ons niet voort te planten :-)
@Koehandel: klik hier

en hier

Voor een aantal positiebroeken t/m lengtemaat 36. Hopelijk heb je er wat aan?
'Tell people there's an invisible man in the sky who created the universe, and the vast majority will believe you. Tell them the paint is wet, and they have to touch it to be sure.' -George Carlin
Enneh... Hoe lang is vrij lang? (gewoon interesse)
Oh yeah, een goede echo!!!!

Beeb was erg druk, mooi zwaaien en boksen.

Ik ben 1 dag vooruit gezet uitgerekend op 15 februari
Mijn broeken zijn juist altijd te lang.

Lastig als je kleding moeilijk te vinden is. Ik ben ook eerst flink afgevallen voordat ik zwanger werdt van nummer 1. Bijna alles er weer aan na de bevalling dus nu net weer slank en hop weer zwanger. Zo blijven we lekker bezig....
@VlammendeTroela, thanks voor de links! Mijn precieze lengte zeg ik liever niet, dat is iets te herkenbaar, maar lengtemaat 34 (of extra lang oid) heb ik meestal nodig en soms is dat te kort. Ik ben ook weer geen 2 meter hoor, meestal is het niet zo'n probleem, maar bij dit soort dingen merk je toch dat je niet standaard bent he :-)

@dotss, gefeliciteerd! Mooi he, om te zien hoe snel dat gaat. Van boontje tot stuiterende bokser in een paar weken!

Broeken korter maken is toch niet zo'n probleem? Tenminste, het is jammer dat het moet natuurlijk, maar het is tenminste mogelijk :-)
@koehandel: ik ben ook lang, ik ben 1.85m (en dan ook vrij slank, maat 36/38) Maar de broeken van H&M zijn bij mij goed en MamaLicious past ook prima. Allebei lang genoeg. Volgens mij heb ik ook vooral een lang bovenlichaam, want ik heb daar meer problemen, zeker als je eenmaal een zwangerschapsbroek aan hebt waarbij de broek pas onder je heupen begint, dan kan ik geen normaal shirtje meer aan.

@vlammendetroela: haha, ja flink mijn slag geslagen! Allemaal shirtjes van een euro of 12 en dan 20% korting, maar goed al met al dus 100 euro kwijt In ieder geval wel fijn om weer er als nieuw bij te lopen, nu had ik dus steeds het probleem van hierboven met een zwangerschapsbroek die pas heel laag begint en mijn shirtje wat een beetje een gat achterlaat zodat je die band goed ziet...

@dotss: fijn dat de echo goed was!
ik ben 1.72 en vind zwangerscahps broeken met een brede/hoge buik ban het lekkers je kan ze ietsjes afgezakt dragen als je langer bent of lekker urkel style om hoog trekken als ie te lang is (wel uit kijken voro de beruchte camel toe) :O)

zoet lig me niet vandaag gigantisch last van maag zuur.... maar daar ruil ik de misselijk heid graag voor in.

Dotts je heb weer een mooi plaatje voro in je familie album
grrr...net een heel bericht via mobiel getypt, staat alleen de eerste regel hier! dan maar ff via de PC aanpassen; moest toch nog ff inloggen :-)

Ik heb ook moeite met broeken vinden, maar dan om een andere reden. Ik ben volslank en alle broeken die hier in de stad te vinden zijn, zijn allemaal skinnyjeans. Dat vind ik niet staan bij mijn figuur. Heb er 1 kunnen vinden bij prenatal die heerlijk zit, maar die hebben ze niet in meerdere kleuren. en om nu allemaal dezelfde broeken te kopen....

Via de webshop van C&A had ik 2 broeken gevonden. Wat een miskoop zeg! De spijkerbroek had niet eens een buikband, alleen maar elastieke stukken aan de zijkanten, die je ook nog eens heel duidelijk zag, omdat ze lager eindigen dan waar je shirt eindigt zegmaar. De andere broek was opzich oke, maar de stof viel me echt heel erg tegen; zat niet lekker. Dus ook die gaat terug. Vanavond maar weer even een nieuwe zoekpoging op internet *zucht*
Ik dacht vanmorgen ook wel even mijn gewone spijkerbroek aan te trekken....nou, dat ging niet lukken. Ik kreeg hem wel dicht maar dan verscheen er zo'n mooie dikke rol en ik kon geen adem meer halen dat kan vast niet de bedoeling zijn. Toen dacht ik heb nog 2 broeken liggen van vorige zwangerschap, trek ik die wel aan maar dat zag er ook niet uit. Dus maar rokje aangetrokken. Ik vind het ook zo'n ellende die zwangerschapskleding, het is het meestal allemaal net niet. Maar goed, wil ik niet tot februari in dit rokje lopen dan zal ik ook eens aan de slag moeten. Toch maar snel langs de prenatal dus!

Fijne dag weer allemaal.
Ha, dotts, gefeliciteerd met je echo. Zijn we dus mooi van uitgerekende datum gewisseld!

Ik zal dit weekend even voor kleding kijken. Ik heb het nog niet nodig, maar we gaan volgende week 4 weekjes op vakantie en ik verwacht dat het in die periode dan ineens wel nodig zal zijn... We gaan trouwens naar (het westen van) de USA Dutchie. Heb je nog tips voor winkels waar ik dan ook absoluut even langs moet? (als we er tijd voor vinden tussen de roadtrip door dan, haha).
Ik wil eigenlijk nog helemaal geen zwangerschapskleding kopen, koop liever baby kleertjes! Maar goed, ook ik zal er binnenkort aan moeten geloven, buik wordt steeds zichtbaarder en m'n spijkerbroek zat gister ook al minder lekker. Gebruik al wel van dat knoopsgat elastiek, handiger dan een haarelastiekje, dus m'n knoop kan iig open blijven. Vandaag een jurkje aan, stuk comfortabeler. Misschien ga ik m'n vriend wel vragen om mee te betalen, het is tenslotte mede door hem dat ik nieuwe kleren nodig heb.. Haha ;)
Ik heb gelukkig best veel kleding; van mezelf nog een stapel, van mijn zus een hele hoop en van de buuf ook nog 2 shirtjes. Heb uiteindelijk nog wel 1 of 2 broeken nodig denk, maar dat komt nog wel. Misschien struin ik marktplaats er nog even voor af. Dit is als het goed is mijn laatste zwangerschap, dus vind het ook zonde heel veel nieuw spul te kopen.

Hier merk ik ineens dat het eerste trimester voorbij is: ik ben een stuk fitter en beter gehumeurd! Had ik de eerste 13 weken echt geen zin om ook maar iets in het huishouden te doen, nu doe ik elke dag wel weer wat zonder tegenzin. Ben 's middags niet meer zo afschuwelijk moe en ik zit een stuk beter in mijn vel. Erg fijn!! (ook voor mijn omgeving ).

Vandaag nog een dagje vrij, lekker naar het zwembad zo met dochterlief. Dan nog 3 daagjes werken en dan ben ik lekker 2 weken vrij. Heerlijk!

Heb van de week met mijn baas het verlof helemaal doorgesproken. Ik ga de dag na kerst als het goed is met verlof en ik plak aan de 10 weken na de bevalling nog 5 weken vast. Als het allemaal gaat zoals verwacht hoef ik dan pas eind mei weer aan het werk. Komt allemaal wel eens soort dichtbij zo!
Zo, ik heb 4 mensen uit de tabel gehaald (sannyscheer, klavertje5, mrskrijgsman en Alma1984). Ze hadden meer dan 3 weken niet meer geschreven hier. Ik heb de info wel bewaard, dus mochten jullie willen terugkeren, meld het even :-)

@Karlie, wow, wat heerlijk zo'n vakantie! Ik heb ooit een road trip door Californie gemaakt. Echt fantastisch, vooral de weg langs de kust (highway 1). Elke 5 minuten kun je stoppen, want het is gewoon overal mooi!

@Jynta, fijn he, dat de energie weer een beetje terugkomt. Lekker het huishouden bijhouden! Ik voelde me ook echt mezelf niet, de eerste tijd. Nog nooit zo moe geweest, ik kreeg echt medelijden met mensen die chronisch vermoeid zijn. Wat een ellende. Fijn dat je verlof geregeld is! Wel heel maf om te bedenken dat je na kerst dus 4/5 maanden niet werkt... Bizar hoe snel dat gaat!

@iedereen, ik heb even een gek vraagje aan jullie: ik heb zaterdag een verjaardag waar veel vrienden zijn. Een ideale gelegenheid om te vertellen dat ik zwanger ben! Maar.. het is niet mijn verjaardag. Is het wel netjes om zo de aandacht te stelen van de jarige? Of stel ik me aan en kan ik het gewoon vertellen?
Ha allemaal,

Ik weet dat jullie al met veel leden zijn op dit forum, dus als ‘ie vol is is dat ook prima. Maar als het kan, zou ik ook graag nog meeschrijven. Ik lees al ruim 6 weken trouw al jullie posts, maar durfde zelf niet mee te schrijven voordat ik meer zekerheid had. En die zekerheid heb ik sinds gisteren! Eindelijk de eerste echo gehad (op 11 weken, 2 dagen) en alles leek goed! Hartje gehoord, het kindje via 3D beelden heel goed kunnen zien. Oren, ogen, neus, mond… Alles zit er in beginsel al aan. Ben helemaal blij! Gisteren via skype en telefoon een deel van de familie gebeld. Jammer om zie niet echt te kunnen zien, maar ook over de telefoon blijft het leuk om dit nieuws te delen.

Even wat meer informatie over mij: ik ben 28 jaar, getrouwd en we verwachten ons eerste kind. Uitgerekende datum is 23 februari. Als bijzonderheid kan ik vermelden dat ik (ook) in het buitenland woon. Sinds een jaar wonen wij in een Afrikaans land. Brengt qua zwangerschap wel wat extra organisatie met zich mee: we willen graag de bevalling in Nederland doen, maar hebben daar geen huis meer. Dus dat wordt waarschijnlijk twee maanden logeren bij pa en ma. En hopen dat mijn man op tijd over kan komen en niet de bevalling zal hoeven missen…!

Qua aanschaf van spullen is mijn situatie natuurlijk ook anders dan die van de meeste van jullie: hier geen uitgebreide zwangerschaps- en kinderwinkels, laat staan dat er webshops zouden zijn. Ik hoop dus wat spullen uit Nederland mee te kunnen nemen, en verder dingen van andere buitenlanders over te kunnen kopen. Geen kinderwagen voor ons hier (dat scheelt alweer in het budget ), aangezien we aan een modderweg wonen met diepe kuilen en grote stenen. Een draagdoek zal dan juist wel weer heel handig zijn. De dames hier dragen natuurlijk ook altijd hun baby op hun rug, maar doen dat met een simpele lap stof: bukken, kind op de rug met de benen wijd, handdoek er overheen, knup aan de voorkant en klaar. Die handigheid heb ik nog niet ontwikkeld, dus ga maar een Hollandse draagdoek/draagzak aanschaffen.

In september ben ik kort in Nederland. Hoop dan de 20-weken echo daar te doen. Hopelijk pas ik ook tot dan in mijn broeken, want ik heb geen idee waar ik hier positiekleding kan kopen en zo’n typische Afrikaanse jurk hoef ik ook niet per se aan.

Veerle
@ Veerle welkom. Is het niet mogelijk om in Nederland de babyuitzet te (laten) bestellen of kopen (bijvoorbeeld door je ouders) en die dan te versturen in een container. Heb op het forum iemand gelezen die op de antillen woonde en het op die manier heeft geregeld. En ben je nog wel verzekerd in Nederland (bv zorgverzekering) anders heb je toch geen recht op vergoeding van medische kosten?

Of misschien kunnen je ouders lichte dingen (zoals kleding) kopen en opsturen met de post.

@Koehandel ik zou het gewoon vertellen. Dan heb je direct meerdere mensen gelijk verteld wel zo handig. En een verjaardag is toch ook om nieuwtjes uit te wisselen?

Verder heb ik het idee dat er verschillende mensen in de tabel staan die hier niet meer komen en nooit meeschrijven. Is het een idee om iedereen aan te laten geven of ze nog mee willen doen en de tabel op te schonen?
@Koehandel: ik vraag me in zo'n geval altijd af wat ik er zelf van zou vinden, en ik zou daar absoluut geen probleem mee hebben, integendeel, alleen maar leuk! Ik zou de jarige wel eerst even de gelegenheid geven om te vertellen hoe haar verjaardag was.. Dus niet meteen binnenkomen met jouw goede nieuws.. Juist een mooie gelegenheid om te vertellen!
Ik zou het ook vertellen op verjaardag, mooie gelegenheid! Maar niet gelijk om 20.00 maar 22.00 ofzo zodat jarige eerst de aandacht heeft gehad! Zoiets!

Nou zijn jullie ook zo duizelig?? Bij mijn eerste controle was mijn bloeddruk 100/40.... En ik weet dat de bloeddruk alleen nog maar lager wordt en dat begin ik nu te merken. Met opstaan enzo!! Heel vervelend! Maarja als day alles is!! Fijne dag ladys!!!
@ Koehandel, ik zou het inderdaad ook later op de avond vertellen. Dan kun je wel die mooie gelegenheid gebruiken, maar overheerst het niet de hele verjaardagsavond van de jarige.

@ Amber: Gelukkig woon ik in de hoofdstad en is er een levendige handel in “Westerse” spullen tussen de buitenlanders, dus ik hoop op die manier wel wat tweedehandjes op de kop te tikken. De kosten van een container zijn vaak erg hoog, maar eventueel is een klein pakket via luchtvracht nog wel te doen. En natuurlijk laten we het ledikant bij de lokale timmerman laten maken; kan die helemaal volgens onze voorkeuren worden gemaakt. Het gaat allemaal iets anders dan in Nederland, maar het zal uiteindelijk wel lukken.

Ik heb geen Nederlandse verzekering meer (dat mag niet als je langer dan negen maanden weg bent), maar via mijn werk wel een andere. Geen idee of die kraamzorg en andere Nederlandse gewoonten vergoedt. Iets om uit te zoeken in de komende tijd. Trouwens, februari is qua verzekering voor iedereen in Nederland wel een handige maand om te bevallen: mocht je nu nog enkel een basisverzekering hebben, dan kan je die nog net op tijd verhogen, zodat kraampakket en kraamverzorging helemaal vergoed kunnen worden…!
Hoi dames!

Ik schrijf hier eigenlijk ook bijna nooit, ik lees wel mee, maar schrijven doe ik meestal op het 'proberen vanaf mei' topic. Dus koehandel je mag mij ook wel uit de tabel halen hoor.

Wat de zorgverzekering betreft: volgens mij mag je als je zwanger bent eenmalig tussentijds je zorgverzekering aanpassen. Je kunt niet overstappen van zorgverzekeraar, maar wel je aanvullende pakket ophogen. Dat kan soms nu al handig zijn omdat dan sommige zwangerschapscursussen ineens wel vergoed worden en daar heb je dan voor 1 januari al profijt van.
@Koehandel: Je hebt lengtemaat 34, dat is niet in overvloed aanwezig, maar toch gelukkig nog wel aardig te vinden met een beetje zoeken!

En dan kan je vast prima slagen op die websites die ik doorgegeven had, en wellicht ook op andere websites!

@Maria: ik vind die skinnyjeansmode van tegenwoordig ook maar niks hoor! er zijn maar weinig vrouwen die het mooi staat als je het mij vraagt...

Maar volgens mij komt er langzaam weer wat wijdere pijpenbroeken in de mode!

Nou ben ik al helemaal niet van het opvolgen van modetrends, aangezien ik niet-zwanger al behoorlijk moeite heb om passende kleding te vinden, en als ik het dan eens vind is het vaak enorm duur. Dus dan moet het wel langer dan 1 seizoen meegaan.

Maar als je 'positiemode' en 'grote maten' intikt op Google krijg je gelijk een enorme rij linkjes, dus daar moet toch wel wat tussen te vinden zijn hopelijk voor je?!

@Veerleviva: welkom en gefeliciteerd met je goeie echo!

Wat een organisatie, zo te lezen! Gelukkig heb je nog even de tijd om vanalles uit te zoeken.

@Diede: ik heb het sinds een paar dagen ook, dat ik even duizelig ben als ik te snel opsta ofzo!
Hallo allemaal!

Heb gisteren een angelsound aangeschaft en als het goed is komt hij morgen binnen! Ben benieuwd of ik het hartje kan vinden...

@positiekleding; als ik jullie zo hoor ben ik blij dat ik een gangbare maat heb. Hier totaal geen moeite met het vinden van leuke kleding (is alleen niet zo goed voor de portemonnee...)

Welkom Veerle, fijn dat je een goede echo hebt gehad!

Hier verder weinig nieuws te melden, moeheid is gelukkig over en heb nu nergens geen last meer van (ook geen bloeding meer gehad)!

@koehandel, misschien kun je de jarige al van te voren inlichten dan kun je haar/zijn reactie even peilen! Mij zou het persoonlijk niets uitmaken als ze dat op mijn verjaardag zouden vertellen.
@diede; heel herkenbaar.. Bij mijn vorige zwangerschap ook altijd een hele lage bloeddruk gehad en ook nu weer..maar ja, voor een goed doel toch!! En beter zo dan een te hoge bloeddruk toch?
Karlie,.... GAP en Old NAVY hebben ideale zwangerschaps spijkerbroeken... (gap heeft schattige sportieve baby bleding)

Bath and body works for lekkerere cremes zeepjes etc.. als je van make up houd is de shephora een stopje waard ( ik heb nooit veel make up op alleen als ik uit ga)

Waar ga je precies naar toe? Niet in de buurt van Ohio he?

Veerle leuk nog een buitlandse nederlander :O) Ik loop hier in mijn zomer jurkjes rond... ik vind dat heetlijk en ideaal .. in de herfst combineer ik ze met een legging en een vest... misschien dat ik 2 spijker broeken koop... ik woon dicht bij een GAP outlet dus ik hoop daar wat te kunnen scoren...

Koehandel ik vind dat je een pluim verdient heb voor het bij houden van deze groep ...pertje af!!!!

ik voel nu regel matig plopjes dus ik word wat zelf verzekereder... ik verlies nog altijd oud bloed ... ik ga nu de 3e week in..... dat ik daar last van heb... ik denk dat ik me er nooit kan bij neer leggen dat dit er bij hoort.... dus ik hoop dat het gauw over is...

zoon lief de oudste (9.5) attendeerde me er op dat ik eerst dik leek maar dat het nu op een baby buik begint te lijken... goh dat subtiele heeft ie ecth van zijn vader hahaha

nou mijn werk dag begint... net een bagel met eig gegeten... en een decaf ice coffee .. dn kan ik straks hoop ik naar de WC... koffie werkt als een trein voro mij hahaha

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven