Uitgerekend februari 2013

01-06-2012 14:48 3031 berichten
Alle reacties Link kopieren
Kletstopic van de in februari 2013 uitgerekenden!

We zijn hier vertrokken :-)
Hoi allemaal! Heb een tijdje niet meegeschreven omdat het zo ontzettend druk was hier, sorry!! Zal proberen vanaf nu weer iets fanatieker aanwezig te zijn!

Iedereen gefeliciteerd met de SEO's en wat een lading jongetjes zeg! Mag ik er nog 1 aan toevoegen? Wij hebben gisteren de SEO gehad en ook hier een prachtig klein mannetje! Alles zag er goed en normaal uit, ben zo ontzettend blij!!
Karlie Zwaai!!! daar is ze dan.. en tuurlijk een jongetje hahahahah gefeliciteerd hahahahaha

Lig,.. ja vorige keerwilde ze er ook bij zijn.. maar nu is het onder het motto dit is mijn aller laatste kans... ik heb al zo vaak gezegt dat ik vind dat het iets is tussen en man en zijn vrouw.. vorige keer sliep carson bij haar dus ze kwam met carson naar het ziekenhuis..... en was er bij toen hij hem ontmoeten.. hij was maar 16 maanden.... maar nu is het anders... ik wil gewoon eerst met zijn 5-en zijn... ik zal het met flying dutch man er over gaan hebben hoe we dit aan gaan pakken.. hahaha

vandaag gaat flying Dutchman weg voro een week... dus vanorgen nog effe hand op de buik maar elke keer is het stil als hij probeert te voel hahahah donder steen..je kan mijn buik nu ook goed zien bewegen.. raar is dat hoor.. M krijgt de slappe lach...als hij het zien
Dutchie, ik snap helemaal dat je je schoonmoeder, of iemand anders, er niet bij wilt hebben hoor. Ik heb een hele lieve schoonmoeder en die wil ik er al niet bij, dus laat staan als je zoals jij al geen goede band met haar hebt...

Ik wil gewoon eerst lekker samen met mijn man van ons kindje genieten! En dan pas mogen anderen komen kijken en knuffelen. Uberhaupt bij de bevalling wil ik geen mensen als 'toeschouwer', hoe leuk ze dat zelf ook mogen vinden.
ja met je eerste kindje is dat makkelijk maar wat als je al kinderen heb.. die slapen bij opa en oma.. dus dan komen die langs met de kinderen en dan mogen hun niet naar binnen?.. ik denk dat we moeten afspreken dat mijn man hun komt ophalen...en dan zorgen dat het 2e bezoek uur voor de schoon ouders is
@Dutch: lastig....

Zie je het wel zitten dan, om je schoonmoeder op je oudsten te laten passen, als je schrijft dat ze alcoholist is en brutaal e.d? Ik weet niet of je een laternatief voorhanden hebt?

Eigenlijk zou de ideale situatie zijn als je gewoon lekker 's nachts thuis bevalt en zo geruisloos en snel mogelijk. Hoef je ook geen oppas te regelen voor de kids (daar hoop ikzelf ook op )

Ik weet wel dat toen mijn zus net bevallen was, ik toevallig tegelijkertijd met haar dochter het ziekenhuis binnenkwam. (dochter was net bij opa&oma opgehaald door de vader).

Ik heb me in eerste instantie op de achtergrond gehouden en heel veel foto's gemaakt, wat voor mijn zus nu hele belangrijke foto's zijn, van voor het eerst het hele gezin bij elkaar.

En het verbaasde/blije gezichtje van haar dochter op de foto toen ze haar broertje voor het eerst zag...

Dus misschien zou je er zo iets positiefs uit kunnen halen, als je je schoonmoeder misschien zover kan krijgen zich dan ook op de achtergrond te houden, en de 'fotograaf' te laten zijn tijdens de eerste ontmoeting van jouw zoons met hun kleine broertje?

@Karlie: gefeliciteerd met je goeie echo, en uiteraard, een jongetje, had haast niet anders gekund hier
'Tell people there's an invisible man in the sky who created the universe, and the vast majority will believe you. Tell them the paint is wet, and they have to touch it to be sure.' -George Carlin
ik heb 2 schoon ouders.. Schoon moeder met stief vader die goed vor de kids zijn en zij wil graag bij de bevalling zijn.... en zij past ook vaak op.

dan heb ik schoon vader met stiefschoonloeder (geen uitleg nodig)

jammer genoeg mag je in Ohio niet thuis bevallen...
@frahim, wat fijn om te lezen dat het met het Jongetje alles goed is. Nu maar hopen dat het met jou ook goed blijft gaan en dat die kleine man zo lang mogelijk kan blijven zitten. In ieder geval heel veel sterkte de komende maanden!

Wel grappig al die jongens, Ik ga er bijna vanuit dat ik ook weer zwanger ben van een jongen. Het kan natuurlijk ook zomaar een meisje zijn! Ben wel veel nieuwsgieriger als bij mijn eerste zwangerschap.

@aanwezigheid bevalling, alleen manlief (dan mag hij alleen niet zoveel koffie drinken net als de vorige keer, Bah...) en medisch personeel natuurlijk. En dutchie jij hebt het laatste woord, jij moet het doen en dat moet gebeuren in een situatie die voor jou rust geeft.

@Karlie, gefeliciteerd een JONGETJE!!
wat fantastisch om al die jongetjes hier te zien! hahah. Wij weten het dus niet maar mijn gevoel is zoooo sterk (jongen!) en kijkend naar deze topic kan het ook bijna niet anders ;)

Hoe is het het verder met iedereen?

Zie verhalen over schoonm(l)oeder bij de bevalling....pppfff moet ik helemaal niet aandenken. Maar wel lastige situatie als men zich zo opdringt. Bah. Sterkte Dutchie met dit alles.

Ik krijg vaker last van mijn stuitje en ben super stijf....komt dat nu door de zwangerschap? Geen idee! Volgende week weer afspraak bij de VK, dan even vragen. Verder nog steeds geen last...dus dat is fijn.

Nou meiden, heel fijn weekend!
Dutchie, ik snap niet hoe iemand zo brutaal kan zijn bij zoiets persoonlijks... Het is toch jouw bevalling, niemand anders heeft zich daarmee te bemoeien!

Gefeliciteerd Karlie!

Zo, 12 jongens en 4 meisjes! We zijn een mannelijk topic :-)
Ow, sorry dutchie,dan had ik het verkeerd begrepen. Nou ja, wel fijn dat je in ieder geval dan betere oppas hebt dan je stiefschoonmoeder..

Cairo: last van stijfheid en stuitje: geen idee! Heb daar geen last van gelukkig!
'Tell people there's an invisible man in the sky who created the universe, and the vast majority will believe you. Tell them the paint is wet, and they have to touch it to be sure.' -George Carlin
@koehandel: ja het is wel uit verhouding in dit topic he, niet alleen bijna alleen maar jongens, maar ook is bijna iedereen in de eerste helft van feb. uitgerekend!
dit is een topic met ballen!

wat zijn jullie weekend plannen?

Flying Dutch man is weg voor een week morgen neem ik de jongens mee naar de film franken weenie....... het begint hier ook echt herfst te worden.. heerlijk..... dus misschien dat ik de kids ook nog mee meeneemvoor een mooie wandeling
Hello dames!!

Ben zo blij! Mijn zwangerschapsjas van marktplaats kwam binnen en hij ziet er hartstikke mooi uit!! Mijn andere jassen gingen niet of bijna niet meer dicht, dus heerlijk!!

Ook mocht ik van een collegaatje een wiegje lenen voor de eerste weken, kwam ze spontaan mee. Dus die kwam ze net op werk brengen: wiegje, matrasje en ook nog 2 hoeslakens en 2 kruiken! Super! Ons vorige wiegje was een lelijk ding van marktplaats dus die kan weg dan! En de kruiken had ik toen geleend van iemand anders, en die lekten... Dus ik ben er erg blij mee.

Nu alleen nog een schommelstoel op de kop tikken, maar daar kan ik ook voor naar Ikea. Zag er daar 1 voor 100 euro.

Verder hier alles wel oké. Met baas overleg gehad wb werk en ze denken erg mee gelukkig. Met mijn bekken wordt het nu erg zwaar aangezien ik in de zorg werk, dus ik zal de komende tijd meer op kantoor gaan werken en we zien dan wel tot wanneer ik het uitzing. Nog 2 1/2 maand tot verlof....
Zo vriend trouwens even aan zijn jas trekken voor een nieuwe buikfoto! "Moest" eigenlijk 2 weken geleden al, maar ik vergeet het steeds....
Jynta grappiig ik ga straks met mijn lunch break effe kijken bij ikea :O) ik ga gewoon de winterjas van man lief dragen die heeft er toch genoeg hahahah
Hallo allemaal,

Mag ik meeschrijven? Is lang geleden voor me, volgens mij tijdens mijn eerste zwangerschap in 2008 en daarvoor in 2005 toen ik een miskraam kreeg...

Heb inmiddels 2 kindjes, dochter van net 4 en zoontje wordt 2 jaar in januari. En nu de derde in aantocht op 17 februari! We hebben de 20 weken echo gehad afgelopen week en alles was goed!

O ja, ik ben inmiddels 33 jaar ( geen 26 meer zoals mijn nickname doet vermoeden).

Gr. Chick!
Yeah, goed geslaagd voor een babykamer :-)

Nog ff verder kijken voor een matrasje; we vonden ze daar belachelijk duur.

Ook meteen laminaat gekocht bijpassend bij de kamer (handig, een bouwmarkt naast de babywinkel; meteen kleur kunnen vergelijken)

Morgen maar eens met mn man in discussie over de kleur van de muren en wat er op; al eens eerder over gehad, maar we willen allebei wat anders. Hoop dat we nu we de meubeltjes weten toch hier wat makkelijker uit gaan komen
Hoi chick, gefeliciteerd met je zwangerschap! Fijn dat je 20wkn echo goed was! Krijg je toevallig een jongetje?

Maria: leuk dat je geslaagd bent voor de babykamer!!

Jinta: balen dat je niet meer je gewone werk kan doen.. Maar als het niet meer gaat, is het niet anders...
@ Jynta, fijn, al die goede deals! En fijn dat je op je werk iets hebt kunnen regelen. Nu hopen dat je nog een poosje gewoon door kan met werk en leven, en dat 't niet te erg wordt.

@ Maria, zijn jullie al uit de kleuren?

@ Chick, van harte welkom en gefeliciteerd met de goede echo!

@ Hier: lekker rustig weekend, heerlijk ontspannen. Heb m'n klerenkast uitgeruimd: alle te kleine kleren eruit en de positiekleding erin. Want sinds een week ben ik dan ook echt fulltime aan de positiekleding. En gisteren 20 weken zwanger, eindelijk ben ook ik over de helft. Vind het heerlijk om een al grotere buik te hebben en langzaamaan er steeds zekerder van te worden dat ik onze baby kan voelen.

Goede (werk)week alvast!
@20 weken echo gehad en alles is goed! Wel een opluchting, zoiets blijft toch wel erg spannend... Weten jullie trouwens of een 30 weken echo (groeiecho) standaard is ? Ik hoor hier wisselende verhalen over.

@babykamer is klaar! Misschien wat vroeg maar beter te vroeg dan te laat. Moet er niet aan denken om met een dikke buik nog aan het kopen & klussen te gaan. En je kunt niet voorspellen hoe lang je je goed blijft voelen natuurlijk.

@positiekleding is hier ook ingekocht. Alleen nog een winterjas. Aangezien we pas in februari bevallen hebben we het hele winterseizoen nog voor ons. Ik wil dus wel gaan kijken naar een geschikte jas. Heb een aantal XL jassen gepast maar dat zag er echt niet uit (dan zijn alle onderdelen van de jas te groot).
@vlammende troela: nou, dat was nog wat met onze echo. We wilden dus niet weten wat het is. En naar mijn idee was er ook niks bijzonders over het geslacht gezegd, was heel blij dat alles goed was. Maar toen zei chickman in de auto ineens dat de echoscopiste de baby een keer "zij" had genoemd!!! Whaaaaaaa! Dat wilde ik dus echt niet weten!! Baalde er ook echt van dat chickman dit tegen mij had gezegd, maar snap natuurlijk ook wel dat hij dit kwijt moest. Begrijp me niet verkeerd, ik zou super blij zijn met een meisje. Maar ik wilde het juist niet weten! Nu zegt chickman dat ze zich misschien vergist heeft of onbewust "zij" zei, maar daar geloof ik niet in. Maar toch...ik kan er ook niet 100% vanuit gaan dat het een meid is...rare situatie hoor...

Qua positiekleding, ik heb alles natuurlijk nog en heb laatst van een klant van me (werk in de kinderopvang) een zak vol gave kleding er bij gekregen. Jeuj! Een jas heb ik nog steeds van een vriendin geleend, een a
Oeps...een a lijn, maar vind hem niet echt flatterend...
Goedemorgen!

Welkom Chick.

Ik heb altijd gedacht dat ze standaard elke baby een hij noemen.

Ik wist al voor dat ik de 20 weken echo had dat het een meisje was en toch zei ze steeds hij met een sorry erachteraan....

Fijn hoor dat het kamertje klaar is. Had ik bij de 1e ook al zo snel.

Nu moet er meer gedaan worden dus duurt wat langer. Aanstaand weekend beginnen we met ruimen.
Welkom Chick! En welkom terug Karlie ;) Hoop dat de andere 'vermiste dames' zich ook snel melden, desnoods alleen even met 20wk-echo nieuws.

Jynta, leuk dat je een jas via Marktplaats hebt. Ik ben ook druk aan het bieden, hoop dat het doorgaat. De jas die ik het mooiste vind, is van de collectie van vorig jaar en nu niet meer te koop....en heb mijn zinnen er nu echt op gezet omdat ik hem het mooiste vind! (en ook omdat ik ze nieuw te duur vind...) En heel sneaky afgelopen week in de winkel even jassen gepast van hetzelfde merk zodat ik mijn maat ook redelijk zeker weet. Hoop dat ik vandaag een mailtje terugkrijg. En dan heb ik het ook weer wat warmer, want ik loop nu in een colbertjasje (open) of in de regenjas van mijn vriend.

Verder weinig te melden: beetje griepig geweest maar dat is nu weer beter. Dochter is wel paar dagen uit logeren geweest, dus lekker uitgeslapen, dat was wel echt fijn!

Oh, en we zijn zomaar uit de jongensnaam, eerste en tweede naam compleet! Beetje in de auto onderweg naar schoonouders ge-brainstormd en we zijn het wel eens. Nu nog even goed over nadenken en laten bezinken. We moeten nog wel de erkenning weer regelen. Hebben jullie dat al gedaan? (tenminste de mensen die niet getrouwd of geregistreerd partner zijn) Volgens mij had ik het de vorige keer ook iets later gedaan, bij 28 of 30 weken dacht ik.

Verder deze week weer controle bij de verloskundige, deze week alweer 24wk (levensvatbaar! mijlpaal!) en dus alweer 4wk geleden de echo.
Even snel tussendoor: welkom chick! Wil je ook in de tabel? Dat kan ik binnenkort wel doen :-)

@babykamer: die is bij ons ook grotendeels af en staat nu te ademen. Wat een stank komt er van al die nieuwe dingen af zeg, niet te geloven! Maar goed dat er nog genoeg tijd is om het te laten luchten.

@erkennen: dat moet ook als je geregistreerd partner bent! Alleen het gezag hoef je dan niet meer te regelen, dat moet wel als je gewoon samenwoont. Even ter info :-)

@winterjas: de mijne past nog wel even, en ik doe hem eigenlijk al bijna nooit dicht. Dus ik denk dat ik het wel red zonder nieuwe jas.

@namen: wij weten het ook al wel, eigenlijk. Maar het ging zo makkelijk, dat kan toch haast niet? Dus nu heb ik het gevoel dat we alternatieven moeten bedenken, maar ze zijn gewoon allemaal minder leuk dan die ene! Een tweede naam moeten we nog wel bedenken trouwens.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven