Uitgerekend februari 2019

11-06-2018 22:08 545 berichten
Alle reacties Link kopieren
Omdat het andere topic vol is, heb ik een nieuwe aangemaakt voor iedereen die is uitgerekend in februari 2019.

'
Naam L # datum j/m Afspraken Bijz.
LittleMissSunshine9 34 2e 31-1 ? 19-07 2e echo & NIPT :heart:
Boardbabe82 36 1e 6-2 20-07 3de echo :heart:
Varenna 26 1e 6-2 ? 11-07 termijnecho :heart:
poeziemauw 27 1e 10-2 18-07 2e echo :heart:
Malin 33 1e 11-2 24-07 2e echo :heart:
Katinka 37 1e 11-2 :heart:
Josephine 31 2e 11-2 18/7 vk 1/8 NIPT :heart:
Zegeens 27 1e 14-2 17-07 eerste echo
Redshoes 32 2e 14-2 24-07 intake 2de echo :heart:
MissJackson 33 1e 17-2 19-07 tweede echo :heart:
IlseAnne 33 2e 17-2 24-07 tweede echo :heart:
Flomo 31 2e 18-2 13-07 tweede echo :heart:
Such_preggers 37 2e 18-2 9 juli 3e :heart:
Freddelientje 31 2e 19-2 26-07 eerste echo
Spa11 28 1e 23-2 16-07 eerste echo
Bloesempje234 33 3e 26-02 17-07 twee echo/intake :heart:
Huismusje-x- 25 1e 26-2 16-07 eerste echo
Nora_recapcha, droppepop & Julia :hug:

Inekkke, Zonnetje890, MommysMini, ER_6_N, Zjierav en Lienetje: we hebben jullie uit de tabel gehaald i.v.m. inactiviteit. Als jullie weer willen aansluiten, zijn jullie uiteraard van harte welkom!
anoniem_370791 wijzigde dit bericht op 15-07-2018 10:14
66.51% gewijzigd
Droppepop Nee toch, wat enorm verdrietig :hug: heel veel sterkte!
Ach droppepop heel veel sterkte :hug: :rose:
Ik las trouwens net dit:
https://www.viva.nl/mama/advies-niet-et ... chap-2018/

Je mag blijkbaar nu ook geen tonijn uit blik meer en geen harde kaas van rauwe melk (was alleen verse tonijn en zachte kaas van rauwe melk)

Het wordt steeds gekker :( Ik heb vorige week nog heel veel tonijn uit blik gegeten en ik ben dus dol op boerenkaas van de markt, wat ze met rauwe melk maken. Huilen gewoon... Er blijft echt weinig over wat we wel mogen :|
Ja erg hè Flomo

En straks mag ik ook bijna geen koolhydraten meer vanwege eerdere zwangerschapssuiker. Blijft echt alleen groente over haha
Jeetje Droppepop wat schrikken, heel veel sterkte!

Josephine en Flink, vannacht weer bagger geslapen. Pijn voelt nu meer spierpijn achting en trekt door naar rechterbeen en ribbenkast. Man is weer voor een dag of 10 naar het buitenland en dat vind ik wel fijn want die was ook uitgeput van mijn gedraai, geplas en gezucht.
Net weer even een dutje gedaan, was er om 6 u maar uitgegaan. Toen een beetje in huis gerommeld.

Het is inderdaad wel vroeg met de klachten inderdaad, maag en darmen werken op het moment ook niet mee en lust geen vlees meer dat heeft een hele rare nasmaak (ik ben een echte carnivoor). Maak iedere dag maar een spinazie smoothie met banaan en sinaasappel, verder nauwelijks trek, dwing mezelf wel te knabbelen maar inmiddels van 73 naar 70 kg gezakt. Die trek in kroketten herken ik wel, laatst maar bitterballen gehaald maar ook die hadden een vieze smaak.

Baal er ook van dat ik me ziek gemeld heb, maar zitten gaat niet en gisteren even telefonisch wat met een collega door gesproken en daarna was ik weer kapot. Alles kost zoveel energie, zo komen mijn bazen even langs. En daarna naar de fysio. Hoop dat het het 2e trimester veel beter wordt zoals iedereen me voor houd, daar hou ik me nu maar even aan vast. Sorry voor mijn klaagzang steeds maar het vloeit er zo makkelijk uit. En eerlijk gezegd klaag ik in het dagelijks leven nooit.
If kisses were snowflakes, I'd send you a blizzard
Ik heb btw de tabel aangepast en dames die al 2 weken niet geschreven hebben verwijderd. Ik denk dat we met best een grote club zijn en dat het handig is om het overzicht enigszins te bewaren. Als iemand het er niet mee eens is, hoor ik het graag ;)

Overigens heb ik het benoemd in de OP en zijn ze natuurlijk welkom om weer terug te keren en actief mee te schrijven!
Ach Droppepop, wat erg voor je :hug: lijkt me ook ontzettend schrikken, ineens dat bloedverlies, heftig hoor. Veel sterkte! Wat jammer dat het niet zo heeft mogen zijn.

Behhh boardbabe, wat vervelend zeg, die pijn! En ook niets lusten... daar word je zo slap van! Voel je niet vervelend over het klagen hoor. Het is soms een beetje taboe om te klagen over zwangerschapsklachten, omdat er zoveel vrouwen zijn die graag een kind willen en bij wie het niet lukt bijvoorbeeld, maar dat maakt niet dat het voor jou allemaal zo makkelijk is als je bijna geen eten kan verdragen en veel pijn hebt.
Hahha ja en wat een actie he, van mijn handdoek? Ik denk dat ik maar lekker een stuk op de racefiets ga zo, kan ik niet zoveel vergeten (denk ik ;))

Flomo respect voor je uitzoek-werk! Lekker overzichtelijk zo.

Bloesempje, ik heb een eigen bedrijf. Is een tijd heel hard werken geweest, maar dit jaar heb ik enorm goed personeel en heb ik veel meer uitbesteed en daardoor heb ik meer rust. Kan er verder niet te veel over vertellen ivm herkenbaarheid, het is nogal specifiek wat ik doe. Overigens is het niet heel spannend hoor hahaha, maar ben gewoon wat voorzichtig met wat ik vertel... Heb laatst al een goede bekende herkend hier op het forum, doordat haar beroep en de namen van haar zoontjes vermeld stonden bij het jongensnamen topic. Ik wou even kijken of zij het inderdaad was, leek me leuk, en vervolgens kwam ik bij een heel persoonlijk bericht van haar terecht, wat ik uiteraard niet had willen weten.
Wat doe jij voor werk (als je dat kan/wil vertellen)? Ben van de rest ook wel benieuwd!
Fijn zeg, zo'n vrije dag! ;)
Misschien kan je jezelf laten staan in de tabel en dan kan je altijd bij de volgende echo verder kijken? Nog 12 dagen!

suchpreggers duurt voor jou dus nog een flinke tijd voor je onbezorgd kan genieten? hopen dat t dit keer beter gaat met alle voorzorgsmaatregelen!

#nieuw advies voedingscentrum... er blijft inderdaad niets meer over! irritant. Ze geven wel aan dat je elke week vette vis moet eten, maar verder dan bepaalde zalm en sardines komen ze niet :yes: Jullie nog suggesties welke vis je nog kan eten, behalve gewone witte vis (kabeljauw en zo)?
Overigens eet ik wel gewoon haring als ik het tentje vertrouw... Klein risico en volgens mij werd het tot voor kort juist aangeraden

Gister de vk nog even gesproken. Die gaf aan dat het waarschijnlijk geen harde buiken waren, maar het groeien van mijn baarmoeder. Het voelde precies als harde buiken, echt dat aanspannen-ontspannen boven in je buik (was ook al vergeten hoe t voelde tot het zo ver was), maar gelukkig niets om me zorgen over te maken. Doe het toch maar een beetje rustig aan. Ben ook tot niets in staat dus dat scheelt haha. Mijn zoontje was vannacht vanaf 3 uur wakker :bonk: ik ben dus van 3 tot half 5 op geweest en heb vanaf 6 uur het stokje van mijn man over gepakt... :zzz:

Overigens heb ik gister mijn positiekleding weer uit de kast gehaald en gewassen. Was zo'n fijn moment! Heb zo vaak naar de zwangerschapsspulletjes in mijn kast gekeken in de hoop dat ik ze weer eens aan kon en ben echt heel blij dat het nu zo ver is
Net terug van de fysio en inderdaad bekkeninstabiliteit. Nu hele lading oefeningen en niet meer stofzuigen.
Ben opnieuw uitgelijnd en mijn wervel is terug gekraakt. Wel kut om het zo vroeg al te hebben, maar voelt wel als een opluchting.
Goedemiddag dames,

Allereerst @droppepop meis, een hele hele dikke knuffel voor jou! :hug: Wat ontzettend klote! :cry: Alvast heel veel succes morgen.

@Redshoes; Je hebt helemaal gelijk, een onregelmatige cyclus geeft minder zekerheid dat als je je klok erop gelijk kunt zetten. Ovulatie testen hebben wij niet gebruikt, dat maakt het ook nog eens een stuk minder voorspelbaar dan. Bedankt voor je oppeppende bericht :-D

@-Josephine-; klopt hoor, met 12 weken wordt er inderdaad nog van alles getest. Dat was tenminste zo bij mijn vorige zwangerschappen en ik vermoed dat dat niet minder zal zijn geworden. Naast dat ik zwanger klink voel ik me vandaag ook vreselijk zwanger dus dat zit voor nu wel goed :bye:

@ Boardbabe82; o wat een nare verrassing dat je hele bericht zo in eens foetsie was!! Dat is wel een nare bijkomstigheid van forum op je mobiel vind ik hoor, laptop werkt (ook in mijn geval) een stuk beter. Wat fijn dat je bovenaan de spoedlijst bent geplaatst, hopelijk kan er snel wat aan je klachten gedaan worden, dit lijkt mij ook geen pretje. Hoe gaat het vandaag met je? O ik lees dat je bagger geslapen hebt. Wat doet het met jou als je man zo een aantal dagen van huis is? Die van mij is dat ook geregeld en dat geeft (vooralsnog) eigenlijk wel rust. Zowel voor hem als voor mijzelf. Hee en klagen mag he meis, voel je niet bezwaard. Zo leer je nog eens een kant van jezelf kennen die wellicht minder bekend was.

@ Flomo; ik ga mezelf inderdaad naar beneden plaatsen in de tabel, mocht er verandering in komen dan kan ik altijd weer veranderen toch. Fijn dat het bij jou voorspoedig gaat momenteel, dat de misselijkheid minder is, net als de vermoeidheid. Spannend dat jullie niks aan de ouders hebben vertelt! Dat gaat vast een heel leuke verrassing worden. Veel plezier en geniet van dat moment! Nou, fijn… ook al geen tonijn uit blik meer dus. Blijft inderdaad steeds minder over. Super dat jij de tabel hebt aangepast trouwens! En fantastisch dat je er onder vermeld hebt wie er al 2 weken niet meer geschreven hebben. Ben benieuwd of van die dames nog reacties komen.

@ LittleMissSunshine9; Voor harde buiken is het inderdaad nog wel wat vroeg in de zwangerschap, leek mij tenminste. Ben je meer gerust gesteld nu je de vk nog even gesproken hebt en zij je vertelt heeft dat het waarschijnlijk komt door de groei van je baarmoeder? Vervelend dat jullie zoontje vannacht aan het spoken was. Hopelijk hebben jullie komende nacht een beter nacht. Bedankt voor je toelichting op je werkzaamheden. Ik begrijp je volkomen hoor! Zelf ben ik ook vrij voorzichtig met het delen van persoonlijke dingen. Zo zal ik niet zo snel namen noemen, zelfs initialen vind ik al een risico. Je bent ook niet verplicht om dingen te delen natuurlijk, zoals jij al aangeeft, sommige dingen wil je helemaal niet weten van anderen, zeker niet als je ze persoonlijk kent en diegene niet weten dat jij nu ook iets van hen weet. Lijkt me trouwens best een lastige situatie.

#werk; ik ben werkzaam in de ggz (geestelijke gezondheidszorg). Ik houd mij vooral bezig met begeleiden, adviseren, counseling en het geven van trainingen, zowel aan cliënten, als aan hun netwerk. Daarbij doe ik een stukje diagnostiek en behandeling bij kinderen en jongeren tot 18 jaar. Een erg leuk en uitdagend vak vind ik zelf.

Inmiddels heb ik weekend, morgen een dag vrij met mn jongste. Manlief is een paar dagen de hort op, wat altijd net weer even anders is voor de kids. Zo ben ik altijd wat gemakkelijker met de bedtijd en eten we ook vaak dingen die manlief minder lekker vind. Vanavond mogen ze bijvoorbeeld helpen met koken en eten we vis. De kids vinden dat heerlijk, manlief maak je er minder blij mee en voor mij is het ook nog eens goed! Win win situatie, top toch!?

Sinds vandaag is het trouwens helemaal gedaan met koffie. Vanmorgen een kop koffie waar ik bij de eerste slok instant misselijk werd. Daarna nog een keer cappuccino geprobeerd, viel ook verkeerd. En zojuist weer een kop koffie waarvan de geur me alleen al deed kokhalzen. Nee bedankt, ik hou het wel bij limonade.
En ook bepaalde geuren zijn prominent aanwezig. Schoonmaakmiddelen bijvoorbeeld, daar ga ik echt van over mn nek. En blijkbaar zijn er ook mensen die toiletverfrisser ofzo gebruiken als parfum, die mijd ik ook liever sinds vandaag. Apart he, dat die reuk in eens zo anders wordt.

Ik ga nog even met de kids een spelletje doen. Doeiiii
Bloesempje grappig ik zit ook in de kinder en jeugd ggz diagnostiek en behandeling.

Verder is de reuk heel herkenbaar. Voor de positieve test stond ik al voor de koelkast te ruiken omdat ik iets vond stinken.

Succes met je dagen zonder man. Soms best even lekker maar misschien nu ook wat pittiger.

Hier zelf snipverkouden waar ik me normaal niet voor zou ziek melden maar nu met maar 2u slaap per nacht en de misselijkheid toch maar gedaan. Belde het kdv dat dochtertje 39.1 had. Kon ik die gaan halen. Weg rust. Gelukkig is man vroeg naar huis gekomen.
@Bloesempje, ik vind het heerlijk dat hij er vaak niet is. Was hiervoor heel lang single en op deze manier kan ik lekker mijn ding doen. Het is wel zo dat hij ook gelijk vaak een maand weg is. Toevallig de laatste periode was het anders 3w weg, 1w thuis, 10d weg, 5d thuis, nu weer even weg en dan weer paar dagen thuis. Augustus is hij de hele maand vrij.
Ik stop na de bevalling ook een jaar met werken, omdat heel veel op mij gaat neerkomen.
Maar nu met dat er zo vroeg bekkeninstabiliteit is geconstateerd is het wel lastig. Maar dat komt wel goed.
Droppepop :hug:

Boardbabe, wat shit! Is echt vroeg voor een eerste zwangerschap idd. Ik begon vorige keer bij 14 weken ofzo (en zat 2 weken later dus volledig thuis). Hopelijk heb je baad bij de oefeningen. Kun je veel zitten tijdens je werk en af en toe een rondje lopen? Ik werk in de kinderopvang. Vrij kansloos dus in dit geval :nut: Vraag ook ff op tijd naar een bekkenband bij je fysio. Te veel gebruiken is niet goed, maar beter voor je niks meer kan.

Redshoes beterschap! Goed idee om je rust te pakken nu. Jammer van die kinderen die dan weer mee moeten doen ;-)

Ik heb vandaag best een stuk gelopen (met band). Denk wel 20 minuten ofzo en ook nog 15 km gefietst. Ik ben gaar! En dan het besef dat je 20 minuten ver vindt terwijl je nornaal met gemak 2 uur loopt voor de lol (6).
Goede tip van de bekkenband. Ik ben licht hypermobiel op heupen, schiuders en knieen dus ging er wel vanuit dat ik bi zou gaan krijgen, maar niet zo bizar vroeg Ik ga zo ook een blokje om, ik denk op de fiets. Heb morgen de hond van mijn ouders dus dan loop ik al genoeg.
Ik heb zittend werk, maar me maandag ziek gemeld omdat juist het zitten zo pijn doet. Vanuit werk zijn ze erg relaxed, wel vandaag gehoord dat mijn contract niet verlengd word in september, mijn functie komt te vervallen. Vind ik prima wilde toch stoppen na de bevalling. Dus ik ga pas echt weer hele dagen achter mijn bureau als ik me echt goed voel en beter slaap want van die paar uur per nacht wordt echt groggy en chaggo.
O kijk, ik krijg gezelschap straks als ik alleen maar op de bank hang :P Fijn dat het je niet erg deert van je baan. En idd lekker voor jezelf kiezen dan nu. Zitten was idd bij mij ook horror op een gegeven moment. Maar afwisseling en niet hoeven tillen en stilstaan doet het toch nog het best voor nu. En idd niet stofzuigen of dwijlen, maar bijvoorbeeld ook niet je bed verschonen. Dat schudden. Au! Maar je merkt het vanzelf wat dom was. Hopelijk zo lekker slapen.
Droppepop wat erg! Veel sterkte 😘.

Malin wat fijn een hartje.

Op de rest reageer ik zsm. Net thuis van onverwachts nachtje/dagje thuis. Was heerlijk.
Hier lijkt het ook niet goed te gaan. Gisteravond had ik veel buikpijn, maar dat leek door mijn darmen te komen. Uiteindelijk zwakte het af, al vond ik het een gekke buikpijn die anders voelde dan anders. Vanochtend werd ik wakker in een hele plas bloed en ook tijdens het plassen kwam er bloed en kleine stolseltjes mee. Mijn vriend heeft direct de verloskundige gebeld en daar kunnen we eind van de ochtend terecht. Ik vrees het ergste, heb nu ook nog buikpijn, het gevoel alsof mijn baarmoeder steeds samentrekt. :'-(
Ach varenna :hug: sterkte zometeen bij de vk
Varenna Meis heel veel sterkte! Dikke knuffel voor jou :hug:

@redshoes; wat toevallig en leuk dat jij ook in de kind en jeugd ggz zit! Vervelend dat je zo verkouden bent en dan je dochtertje ook nog koorts. Hoe gaat het nu met jullie?

@boardbabe92; zo te lezen staan wij er redelijk het zelfde in dat onze partners veel van huis zijn. Ik, en dat geldt ook voor mijn man, vinden het prima om onze eigen dingen te kunnen doen, hebben dit ook echt nodig. Voor hem is dat oa veel werken, maar ja dat krijg je gratis bij een eigen bedrijf. De momenten die we samen hebben zijn we dan ook echt samen. Als hij langer dan twee dagen thuis zit, waarbij hij niks hoeft, raken wij beiden helemaal van het padje af, ik stuur hem nog net niet naar kantoor😂

Hier laat ik het even bij voor nu. Reageren op mobiel blijft toch lastig. Ik heb een slechte nacht gehad, jongste wilde eerst niet slapen, vervolgens kon ik niet in slaap komen, vanmorgen was wakker worden lastig. Hoofdpijn, mega misselijk en vreselijk moe. Ontbeten met de kids en een beker optimel. Nu probeer ik nog een crackers met appelstroop weg te krijgen maar pfffff... en de jongste is thuis vandaag, voor nu is hij tevreden met kinderfilmpjes. Ik ben er normaal geen voorstander van en onderneem liever dingen, voor nu... mag het wel een keer.

Fijne dag ladies!!
Bedankt Bloesem en Redshoes. Wat vliegen de emoties in dit topic heen en weer. Pff ik ben op van de zenuwen. Na vanochtend geen bloed meer verloren, op een enkel druppeltje bij het afvegen na het plassen na. Ik durfde haast niet eens te gaan plassen, bang voor wat er misschien mee zou komen. Nog steeds wat krampen helemaal onderin mijn buik.
Ja snap ik!
Zeker als je vorige week een mooi hartje had is dit zo schrikken.
Varenna :hug:
Ik hoop dat de verloskundige goed nieuws voor je heeft.
# De tabel ziet er netjes en overzichtelijk uit. :)

# Voor dames die onlangs een goede echo hebben gehad, wat een geweldig nieuws! allemaal een mooi kloppend hartje. Lijkt me zo onbeschrijfelijk mooi.

# Varenna wat schrikken zeg, pff. hopelijk heb je vanmiddag meer duidelijk bij de verloskundige.

# Werk : Ik werk in de zorg oudere zorg, erg complexe afdeling. en werk erg onregelmatig.

# Symptomen: Vanaf deze week 's morgens misselijk, moet me aanwennen om meteen als ik opsta te gaan eten, maar dit lukt nog niet altijd. ontbijt vaak pas na 20 min. eerste yoghurt, die er moeilijk in gaat, en eet daarna nog een banaan, daarna zakt de misselijkheid vaak snel. Heb me voorgenomen om vanaf morgen een banaan op mijn nachtkasje te leggen en die meteen op te eten als ik opsta. zodat ik meteen wat binnen heb. Hopelijk werkt dat haha. gelukkig heb ik verder de hele dag geen last van misselijkheid. En het is nog niet zo erg geweest dat ik heb moeten kokhalzen! Dus daar ben ik erg blij mee.
Geur is extra sterk, niet altijd prettig ivm het werk.
Af en toe in de avond wat last van lage rugpijn, kruik je er tegen aan en het trekt weg. Maar een kruik met 30 graden is ook niet alles.. hottie hottie hot.

# Ben de dagen van de echo aan het aftellen, kan niet wachten tot het zo ver is. zoals ik nu tel heb ik met 7,6 weken de echo. en is de uitgerekende datum 26-2 heb dit berekend met de app Zwangerschap+. vind het een erg fijne app, geeft je elke dat nieuwe informatie en leuke feitjes.
Ik kan de app van Zwanger&Zo nergens downloaden in de app store, heeft hier nog iemand last van?

# Ik vind het erg veel om op iedereen persoonlijk te reageren, ik lees wel iedereen zijn stukjes. Hopelijk geeft dit geen problemen.

# Ik ben een echte zon aanbidder, ik smeer me extra goed in en probeer niet te lang achter elkaar in de zon te liggen.

Fijn weekend allemaal.
Jeetje wat naar Varenna, hoop dat het vals alarm is maar klinkt inderdaad niet erg positief. Veel sterkte bij de VK vandaag.

Bloesempje onze houding klinkt inderdaad erg hetzelfde, ik kan echt van mijn alleentijd genieten. Maar als hij er is is hij er ook echt. Hij vind het erg jammer dat ik werk want dan verveelt hij zich 😂. Hij vind het erg fijn. Dat ik straks dus stop met werken.

Josephine bed verschonen had ik helemaal niet over na gedacht. Goede tip! Mijn ouders komen morgen dus dan verschoont mijn moeder gelijk hef bed en gaat ze even stofzuigen. Erg fijn!

Ik heb gelukkig wat beter en meer aan een stuk kunnen slapen. Rug zeurt nog wel maar is al veel minder. Ik lig nu weer even plat vanmorgen boodschappen op de fiets gedaan en hond uitgelaten, merk dat ik dan echt weer moet liggen omdat mijn rug dan heel moe voelt.

Huismusje, joh maakt toch helemaal niets uit. Ik vind het ook lastig om op iedereen te reageren, iedereen schrijft ook erg actief! Ik lees ook alles en probeer op voor mij relevante dingen te reageren. Ik vond het heerlijk dat ik tussen het naar het plafond staren door even mijn gal kon spuwen over mijn kwaaltjes.
Lieve dames, bedankt voor jullie berichtjes. We zijn net terug van de verloskundige en boven onze -en haar- verwachting klopt het hartje nog heel regelmatig en beweegt het kindje zoals het hoort!!! We hadden ons ingesteld op slecht nieuws en ineens zagen we het hartje kloppen, ik moest zo hard huilen! Waarschijnlijk is er één of meerdere bloedvaatjes in de baarmoedermond gesprongen, waardoor ik zo heftig bloedde. Echt bizar hoeveel bloed ik verloren ben dat niets met de zwangerschap te maken blijkt te hebben. We zijn zo opgelucht! :flirting: We gaan dit goede nieuws even verwerken.
Oooh wat fijn!!! Echt bizar zeg. Laat je maar goed verwennen vandaag.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven