Uitgerekend februari 2019

11-06-2018 22:08 545 berichten
Alle reacties Link kopieren
Omdat het andere topic vol is, heb ik een nieuwe aangemaakt voor iedereen die is uitgerekend in februari 2019.

'
Naam L # datum j/m Afspraken Bijz.
LittleMissSunshine9 34 2e 31-1 ? 19-07 2e echo & NIPT :heart:
Boardbabe82 36 1e 6-2 20-07 3de echo :heart:
Varenna 26 1e 6-2 ? 11-07 termijnecho :heart:
poeziemauw 27 1e 10-2 18-07 2e echo :heart:
Malin 33 1e 11-2 24-07 2e echo :heart:
Katinka 37 1e 11-2 :heart:
Josephine 31 2e 11-2 18/7 vk 1/8 NIPT :heart:
Zegeens 27 1e 14-2 17-07 eerste echo
Redshoes 32 2e 14-2 24-07 intake 2de echo :heart:
MissJackson 33 1e 17-2 19-07 tweede echo :heart:
IlseAnne 33 2e 17-2 24-07 tweede echo :heart:
Flomo 31 2e 18-2 13-07 tweede echo :heart:
Such_preggers 37 2e 18-2 9 juli 3e :heart:
Freddelientje 31 2e 19-2 26-07 eerste echo
Spa11 28 1e 23-2 16-07 eerste echo
Bloesempje234 33 3e 26-02 17-07 twee echo/intake :heart:
Huismusje-x- 25 1e 26-2 16-07 eerste echo
Nora_recapcha, droppepop & Julia :hug:

Inekkke, Zonnetje890, MommysMini, ER_6_N, Zjierav en Lienetje: we hebben jullie uit de tabel gehaald i.v.m. inactiviteit. Als jullie weer willen aansluiten, zijn jullie uiteraard van harte welkom!
anoniem_370791 wijzigde dit bericht op 15-07-2018 10:14
66.51% gewijzigd
De echo was goed. Ik ben nu 9w5d en de uitgerekende datum blijft op 14 februari staan. Over een maandje heb ik weer een afspraak, maar dan krijg ik geen echo meer (wel even luisteren). Morgen gaan we op vakantie. Aangezien het forum niet werkt op mijn telefoon, ben ik een week afwezig.

Weet iemand nog het wachtwoord van dit topic-account?

Sterkte voor iedereen met kwalen :bigkiss:
Oh man, al veel te lang niet geschreven. Geen tijd/rust/puf gehad, maar nu ga ik er even voor zitten. Afgelopen dagen hebben de zwangerschapskwaaltjes opeens stiekem hard toegeslagen. Nu bijna 9,5 week zwanger, dus ik had toch gehoopt de dans te ontspringen, maar helaas. Misselijk, spugen, snaaidrang, moe, rugpijn, emotioneel, chagrijnig - alles door elkaar... Gelukkig afgelopen vrijdag weer een mooi kloppend hartje gezien, dus dan weet je waar je het voor doet. Vanavond naar de verloskundige en over anderhalve week de termijnecho. Nabije omgeving weet het inmiddels allemaal, dus dat is heel fijn. Nu gauw even op jullie persoonlijk reageren!!!
Missjackson Ellende die obstipatie! Ik ben er ook gevoelig voor, maar van movicolon ga ik helaas nu echt kotsen. Ik heb daarom Lactulose. Merk ook dat heel veel drinken wel nodig is (zeker 3 liter met dit weer), anders blijft het flut. Heerlijk trouwens die zwangerschapsbroeken. Ik heb nog liggen, maar durf ze nog niet aan, bang dat iemand t ziet die t nog niet mag weten en ik vind het eigenlijk ook een beetje overdreven onder de 12 weken (maar stiekem zit ik elke middag met mijn knoop los achter mijn bureau).

Katinka Dat katergevoel herken ik precies. Alleen kan dat dan ook om 3 uur 's middags of 8 uur 's avonds op komen zetten. Eten helpt soms wel, soms moet ik dan juist kotsen. En dan vooral zin in slecht (chips en patat daar heb ik dan trek in - lekker zout en vet). Fijn dat de echo goed was en alweer bijna de volgende! Ik zal zo je gegevens in de tabel aanpassen. Kan trouwens wel gewoon mobiel hoor, maar miss onhandig met uit- en inloggen?

Stiertje :hug: ontzettend verdrietig :'( Maar neem jezelf alsjeblieft niks kwalijk - je kunt echt niets eraan doen. Ik weet dat het een dooddoener is, maar ik geloof heel erg in de kracht van de natuur en dat die zelf iets stopt als er iets mis is met een kindje. Hopelijk vind je daar toch een beetje troost in.

Josephine Balen van dat slapen zeg :( maar met deze warmte slaapt iedereen volgens mij beroerd. Voor mij werkt het altijd als ik echt niet meer in slaap kom om niet meer op mijn telefoon te kijken (word ik alleen maar wakkerder van), maar wel even uit bed te gaan, kopje thee te drinken beneden in het donker, evt. opschrijven wat me bezig houdt en dan weer 'fris' naar bed te gaan. Succes morgen, hopelijk alles goed en dan heel veel plezier met vertellen!!!

Huismusje Yesss een kloppend hartje :heart: en leuk dat (schoon)ouders zo leuk reageerden. Tabel kan je aanpassen met gebruikersnaam die je in de OP kunt zien en het wachtwoord is de gebruikersnaam met daar achter een ! dacht ik.

Bloesempje Niet gek dat het je nu zwaarder valt. Je bent ouder en heb al een druk leven met 2 kids. Dit komt er nog eens bij. Fijn wel dat je nu naar vakantie toe kunt werken en af en toe een dutje kunt doen met de jongste. Misschien als het weer straks iets minder goed (haha) wordt en we de 12/16 weken voorbij zijn, dat het ook wat beter wordt allemaal.

Boardbabe Fijn dat de combi wandelen, fietsen en zwemmen lijkt te werken en dat je niet in paniek bent nu de fysio er even niet is. Je bent wel actief zeg!!

zegeens Oh wat fijn een goede echo. Nu lekker genieten op vakantie. Was dit dan meteen je termijnecho? Lang wachten dan weer tot de 20 weken :( Wachtwoord is volgens mij de gebruikersnaam maar dan met een ! erachter.
Hmm.. ik kom er niet meer in (en ik was vrij zeker dat dat het wachtwoord was). Heeft iemand het veranderd? Wie heeft überhaupt het ww uit de OP weggehaald?
Nu ik weer terug ben van mijn vakantie kan ik weer via de computer reageren. Dat is een stuk makkelijker.

Allereerst wil ik iedereen met een goede echo feliciteren. Yess!! :cheer:

stiertje sterkte :redrose:

Freddelientje Lijkt me heel bijzonder om samen met je zusjes zwanger te zijn. Wel super dat ze al zover is. Heeft ze eerder niks gemerkt?

Veel van jullie hebben echt flink veel klachten/kwaaltjes. Ik hoop dat het voor jullie nog allemaal te doen is.

Flomo Ik zie nu jouw bericht. Fijn dat je een goede echo heb gehad. Vervelend dat de klachten nu wel toe zijn geslagen. Had je eerder nauwelijks last?
Ik heb zelf weinig kwaaltjes (wel gevoelige borsten, duizelig en wat meer huid oneven heden). Maar met deze kwaaltjes kan ik heel goed omgaan.
Misschien dat ik er ook niet zo makkelijk vanaf kom. We zullen zien.

Juist omdat ik zo weinig kwaaltjes had en ook wat roze afscheiding heb gehad maakten ik me wel enorm zorgen. Ik was dan ook enorm zenuwachtig voor de eerste echo. Hebben gisteren de eerste echo gehad en een kloppend hartje gezien :heart: Na meting was ik 7 weken en 3 dagen. Dit komt heel dicht in de buurt van mijn eigen berekening (weet wanneer ovulatie was). Als je telt vanaf mijn laatste menstruatie zou ik 8 weken en 3 dagen zijn echter wist ik dat dit het nooit zou zijn. Zag er allemaal prima uit.

Ik vind het super leuk om te lezen hoe jullie families reageren. Krig dar echt een brok van in mijn keel. Wij hebben het zelf ookk al een aantal mensen vertelt en echt de reacties zijn zo bijzonder. Mijn schoonmoeder moest gelijk huilen en kon het niet geloven. Mijn schoonzusje is in de zevende hemel, eindelijk wordt ze tante. En gelijk een dag later zijn ze samen gaan shoppen voor ons kindje :facepalm:
Mijn eigen familie vertel ik het dit weekend. Zij zijn nu nog met vakantie. Ben echt benieuwd O_O

Op 26 juli heb ik de intake bij de verloskundige. Ik ga het nu zelf steeds meer geloven ondanks dat ik niet zoveel voel. Is het bij jullie ook geland? en bij jullie partners?

Wij gaan wel de NIPT laten doen. Dat is iets wat we altijd duidelijk hebben gehad.

Hebben jullie ook dat jullie al van alles willen regelen en aan de andere kant ook nog even willen wachten totdat de meest onzeker periode voorbij is? Ik heb nog niet uitgevonden hoe ik hiermee om moet gaan.

Iedereen die op vakantie gaat wens ik een fijne vakantie! En natuurlijk allemaal een fijne zwangerschap.
anoniem_355426 wijzigde dit bericht op 17-07-2018 16:08
Reden: Alles was vet gedrukt
0.25% gewijzigd
Huismusje wat fijn een goede echo! En vertellen is leuk he!

Josephine hopelijk slaap je komende nacht beter. Spannend morgen weer een echo. Ik hoop dat je het lekker rond mag vertellen daarna.

Bloesempje doe zover kan rustig aan hoor 😘. Hoe was de intake bij de vk en gyn?

Boardbabe het klinkt qua rug wel voorzichtig als vooruitgang. Maar balen dat je vanmorgen zo misselijk was.

Zegeens ook een goede echo, wat fijn. En al bijna 10 weken. Fijne vakantie!
Flomo gek he dat het wachtwoord weg is. Ik weet hem dus ook niet meer exact.
Wat jammer dat je nu toch ineens volop in de kwalen zit. Hoe jij het omschrijft zo voelde ik me afgelopen week ook wel op misselijk en spugen na dan.
Rustig aan hoor!

spa11 ik herken de regeldrang maar wacht tot ik minimaal 12 weken ben.
Nee m’n zusje had op moeheid na weinig gemerkt.
Fijn dat je je zo goed voelt en gefeliciteerd met de goede echo.
Zegeens en Spa gefeliciteerd met de goede echo's!
Flomo, haha het klinkt vooral actief, verder lig ik op bed en rommel ik een beetje in huis. Scheelt ook veel dat ik ziek thuis ben. Naast 32 uur werken zou ik alleen maar kunnen slapen en pijn hebben. Vrijdag naar de arboarts, kijken wat hij zegt.
If kisses were snowflakes, I'd send you a blizzard
Stiertje wat verdrietig, heel veel sterkte de komende tijd :redrose:

Wat fijn zoveel goede echo’s weer de afgelopen dagen!

Freddelientje, hoe reageerden je schoonfamilie? Wij hebben het vorige week mijn schoonouders verteld en vooral mijn schoonmoeder is er erg gelukkig mee! Eerste kleinkind dus dat is ook wel bijzonder.

Ik dacht ook dat het wachtwoord de gebruikersnaam met een uitroepteken erachter was. Anders geen idee!
Freddelientje, kan jij eens kijken of je er nog in komt? Misschien kan jij het wachtwoord weer wijzigen oid? Jij had m aangemaakt toch met je e-mailadres? Ik kom er ook niet meer in en had het wachtwoord opgeslagen. Hij is echt veranderd door iemand den ik. Raar!

Hoera voor de mooie echo's :) Nu hebben we bijna iedereen gehad toch? Ze;fs die van Freddelientje komt in de buurt :)

Ik ben benieuwd wat de ARBO zegt Boardbabe. Je had geen fysiek zwaar werk toch? Wellicht weer opbouwen naar een paar uurtjes per dag? Of hoop je zelf dat het gewoon al klaar is?

Qua regelen. Ik begreep dat je kraamzorg nu toch echt wel beter kan aanvragen met 10 weken. Net als de kinderopvang z.s.m. als je in de randstad woont. Is idd lastig. Ik ben wel blij met de echo van vandaag. Dat geef een heel klein beetje meer zekerheid. Het ergste wat kan gebeuren is dat je de dingen weer moet afzeggen. Maar goed buiten die twee, hoeft er niet zo veel toch?
Ik heb net proberen in te loggen met het topic ww. Ik krijg een servererror ipv wachtwoord incorrect oid. Ik denk dat er iets mis is met de site en niet het account. Het enige wat ik kan bedenken is dat het met de ! Te maken heeft. Zou raar zijn.. Maja sinds de nieuwe site zijn er zoveel problemen. Wie is TO mss dat ww vergeten werkt?

Verder. Ik lees mee, maar ik ben ziek. Echt constant. Ik vind het vrij om te nwie wat zei etc. Sorry:(
Goedemorgen dames,

Vandaag geen vrije woensdag, zoals meestal, dus eens kijken of het mij gegund is om even te reageren tussen alle afspraken door.

@ zegeens; wat fijn dat je een goede echo hebt gehad! En wat een mooie uitgerekende datum! Hoewel de meningen daar over verschillen, weet ik uit ervaring. :roll: . Ga lekker genieten van je vakantie, het forum wacht wel. Tot over een weekje! :bye:

@ Flomo; hee wat leuk jou weer te lezen. Wat vervelend dat de kwaaltjes zo opeens aan het toeslaan zijn. Je weet waar je het voor doet, zoals jullie gezien hebben, een mooi kloppend hartje. Fijn! Precies wat jij beschrijft vertelde de verloskundige mij gisteren ook. Inmiddels ben ik een paar jaartjes ouder (of ik dat nou wil of niet) en heb al twee schatten van kinderen rondlopen. Dat kan allemaal mee wegen aan hoe je een zwangerschap ervaart. De warmte van deze dagen helpt daarbij ook nog eens niet heel erg mee. Maar hee, we doen het allemaal voor iets heel moois

@ Spa11; wat leuk je weer te lezen. Hoe was je vakantie? Wat fijn om te lezen dat jullie zulke mooie reacties hebben gehad! Heel fijn! En dan ook al shoppen voor jullie toekomstige kindje. Hoe sta je daar zelf in? Ik herken je gevoel wel hoor, dat het steeds meer gaat landen dat er een klein wondertje in mij groeit. Het is toch wel heel bijzonder..

Zelf heb ik nog niet echt de drang om van alles te willen gaan regelen, wat ik normaal wel heb (je kan het immers maar gedaan hebben). Hierin merk ik dat het nog niet helemaal geland is dat ik zwanger ben. Mijn man begon al over kinderkamers en weet ik wat allemaal, vond mijn reactie “flauwtjes”. Ja hij kent mij ook langer dan vandaag haha.. :rofl: Geen idee wat het is, maar ik voel niet de behoefte om alles al super snel te gaan regelen.

Gisteren heb ik dus de intake gehad bij de verloskundige, de gynaecoloog en nog weer een echo gehad. Wederom ben ik terug gezet. Zowel mijn man als ikzelf hebben aangegeven dat we het eigenlijk niet zo goed begrijpen hoe dat nou toch kan. Maar goed, niks is onmogelijk blijkbaar. En we zijn gerust gesteld met het gegeven dat tijdens de volgende echo de meting weer anders zal zijn, waardoor er wellicht weer een andere datum uit komt. Het is op dit moment echt nog millimeter werk, wat gewoon dagen kan schelen. En daar houden we dan ook maar gewoon aan vast.
De verloskundige gaf in het gesprek aan dat, gezien de medische molen van de afgelopen jaren, ik onder controle zal komen bij de gynaecoloog. Ik moet zeggen dat ik dat op zich ook wel prettig vind. Manlief vind het iets minder, die heeft liever de verloskundigen dan, zoals hij dat zegt “die pannenkoek”. Ik heb hem weten te overtuigen dat het prima is dat hij mij in principe verder begeleid, hij weet wat er speelt en wellicht hoe, wat en of dat van invloed zal kunnen zijn. Daarbij zal het niet zo zijn dat ik elke afspraak bij die beste man heb, dat stelde manlief dan ook wel weer gerust.
Dus dat… doorverwijzing naar de gynaecoloog betekent ook meerdere controles. Zo mag ik over 3 weken alweer terug komen voor nog een echo, eveneens worden dan de bloeduitslagen (maar liefst 8 buisjes mogen laten tappen gisteren!) besproken. En dan over 6 weken weer een controle bij de gynaecoloog.

In die tussentijd kunnen wij dan heerlijk genieten van een welverdiende vakantie. :sun: Want wat zijn we daar inmiddels aan toe zeg. Nog even een paar dagen flink bikkelen en dan begint de vakantie hier. De kids stuiteren de laatste dagen naar school. Voor onze oudste is het vandaag de laatste schooldag, die mag een paar dagen met manlief mee op zakenreis. Dat wilden zij beiden al een tijdje, helaas was het steeds niet mogelijk i.v.m. andere afspraken of doordat de klant er niet van gediend was (en klant is nou eenmaal koning). Morgen gaat het dus gebeuren. De jongste gaat nog wel gewoon naar school die dagen. Hij zal vrijdag afscheid nemen van zijn juf en ook zijn klas. Vanaf volgend jaar gaat hij naar een andere school. Super spannend natuurlijk en tegelijkertijd heeft hij er wel zin in.

Nou, weer een hele lap tekst, inmiddels is het tijd om in beweging te komen, anders ben ik te laat bij de volgende afspraak.

Een fijne dag dames!!! :bye:
Malin m’n schoonfamilie was helemaal in de gloria. Zo leuk.

Josephine nee ik ben niet degene die dit topic heeft aangemaakt. Ik wil wel een paar pogingen wagen om proberen in te loggen.

such-preggere sterkte! Wat vervelend dat je ziek bent!
Mommysmini heeft dit topic aangemaakt maar schrijft volgens mij niet meer mee.
bloesempje maar wel fijn weer een echo gehad. Hartje zien kloppen. Alleen dat terugzetten? Fijn extra controle bij de gyn.
Succes met werken vandaag! En leuk dat de oudste met papa mee kan en mag.
Ik heb trouwens ook proberen in te loggen, maar een compleet witte pagina na het invullen van de inloggegevens. Dus geen foutmelding of inloggevens onjuist zijn oid. Maar ik forum mobiel. Er kwam wel de vraag naar voren of ik .... wilde versturen. Weet niet meer wat er stond. Maar meestal is dat als er een fout op de site is.
Ik denk echt dat een of andere grapjas leuk het wachtwoord heeft veranderd. want waarom zouden al onze eigen inlogs nog werken en die van de OP niet EN is het wachtwoord weg?
Ik heb MommysMini een pb gestuurd of ze het kan resetten via wachtwoord vergeten. Denk niet dat ze het nog leest, maar het is het proberen waard. Alternatief is om een nieuw topic te maken, dan kunnen we de OP gewoon overnemen en kan ik jullie het wachtwoord PB'en (zodat er niet weer iemand op het geweldig grappige idee komt om het te wijzigen :-x)?
bloesempje Ik herken dat wel, nog niet de drang hebben om alles te regelen. Wij moeten eigenlijk echt kijken naar de babykamer, niet zo zeer de meubels ofzo, maar meer de indeling, omdat er waarschijnlijk nog wat muurtjes geplaatst of verplaatst moeten worden, maar ik kan me er niet toe zetten. Hoewel pinteresten met leuke plaatjes over de stijl enzo dan weer prima gaat :-$
Fijn dat de controle goed was, en als zij het verstandiger vinden dat je bij de gyn onder controle komt is dat dan ook maar het beste toch. Moet je man dan maar mee leven. Ik snap het verhaal over het terugzetten niet helemaal. Kan je dat nog ns uitleggen?

such_preggers Wat ellendig dat je non-stop zo ziek bent. Wat zegt de huisarts/vk?

Josephine Kraamzorg vroeg de vk bij mij ook al naar. Vorige keer volgens mij pas rond de 14 weken geregeld, maar prima om het nu al te doen. Zij gaf specifieke voorkeuren aan (vond ik wel prettig) en ook dat ze inschatte dat een stuk of 3 ZZP'ers goed bij ons zouden passen. Nadat ik mijn vorige kraamtijd 4 (!!!) kraamverzorgenden heb gehad bij een grote organisatie, wil ik dat zeker niet meer, dus ik heb gister gelijk 2 van die ZZP'ers gemaild. Vind het wel een prettig idee dat ik weet wie er straks over de vloer gaat komen, ook al is het wel heeeeeel vroeg om dat al te regelen voor mijn gevoel. Kinderopvang heb ik nog niet geregeld, maar mijn zoontje zit al bij een gastouder en die heeft vast nog wel plek voor een baby erbij. Zal dr binnenkort maar vertellen dat ik zwanger ben :) Ik weet ook helemaal nog niet vanaf wanneer en welke dagen het kindje straks naar de opvang zal gaan, of man misschien tijdelijk minder gaat werken etc... nog niet zo over nagedacht.

Boardbabe Dat is natuurlijk wel zo, dat als je verder rustig aan doet, een uurtje wandelen, fietsen of zwemmen per dag niet extreem actief is. Succes bij de arbo-arts. Wat zou je zelf prettig vinden? Wel weer opbouwen of vind je het wel prima zo? Was het bij jou ook niet zo dat je er in september uit moest?

Spa Superfijn dat jullie een mooi hartje hebben gezien. Fijne vakantie gehad? Leuk van het vertellen en dit weekend je eigen familie!! Gek genoeg ben ik het gevoel van onzekerheid helemaal kwijt, ik heb er alle vertrouwen in dat dit kindje gaat blijven zitten nu ik een kloppend hartje heb gezien met 9 weken (met alle statistieken in m'n achterhoofd). Maar ik vind het ook zo vroeg om al dingen te regelen, voor mijn gevoel doe je dat pas als je al een dikke buik hebt. Maar dus niet omdat het mis kan gaan, maar omdat het niet zo 'hoort' voor mn gevoel :-$

Zo, dat was even flink typen om 'bij' te zijn. hier dus gister intake bij de VK gehad en heel fijn gevoel aan overgehouden. De uitstraling van de praktijk, de insteek van de VK, gewoon alles... ze voelde alles gewoon heel goed aan op de een of andere manier en het voelde superprettig. Ben benieuwd naar haar collega's! pas over 5 weken weer terug, maar eind volgende week wel de termijnecho, dus iets om naar uit te kijken :)
Hoi allemaal, heb even alvast deze nieuwe nick aangemaakt. Als het nodig is, kan ik zo een nieuw topic maken. Laat maar weten of jullie dat willen :)
Zo eindelijk eens puf en tijd om even te reageren.

Bloesempje en Flomo hier ook nog niet echt de drang. Maar dat is misschien ook een stukje dat ik er pas aan toe wil geven na de 12 weken en wat meer zekerheid. Wat ik wel al heb gedaan is de aanmelding bij het KDV omdat ik van het KDV begreep dat er veel baby's op het moment worden aangemeld.
Verder heb ik wel bedacht dat de babykamer blijft zoals hij is en we vooral een nieuwe kamer voor onze dochter mogen inrichten. Dat wil ik wel in december af hebben zodat ze er ook even kan wennen. Mooi verjaardagscadeau, in december wordt ze 2.

such wat vervelend dat je zo ziek bent. Maar rustig naar je lijf luisteren. Lijkt me pittig zo ziek en dan ook nog de suiker die erbij kwam. Sterkte!

boardbabe jij ook sterkte zeg! Pittig om zo aan huis gekluisterd te zijn. Succes bij de arbo-arts

freddelientje wat leuk dat schoonfamilie zo enthousiast was! Vind het zelf ook wel leuk al die mensen die er ook zo blij mee zijn :)

Het lukt me niet om op alles en iedereen te reageren, excuus.

Hier gaat het redelijk. Sinds een paar dagen hoef ik 's ochtends niet meer te kokhalzen (wat meteen de onzekerheid geeft gaat het dan nog wel goed). De avonden nog wel erg misselijk. Gisteren 5 happen op, mn man heeft om 20u nog maar macdonalds gehaald want daar (of een tosti ofzo) wordt ik niet misselijk van. Baal er een beetje van. Wilde zo graag gezond eten en dan lukt het niet omdat ik daar misselijk van wordt.

Verder veel moe en wat emotioneel wat ik van mezelf niet kan. Merk dat ik dat wil pittig vind. Vind mezelf ook niet de leukste op het moment. Niet voor mn man en niet voor mn moppie. Dat vind ik wel zwaar maar ja.

Dinsdag intake en ik gok ook de termijnecho dus fijn om dan weer even te kijken.

Nu maar weer aan het werk. Wat ik ook wel pittiger vind omdat mn hoofd er gewoon niet naar staat en ik mn hoofd juist zo nodig heb in mn werk. Daarnaast doet de airco het niet en met dat warme weer voel ik me wel beroerder merk ik.

over het inloggen, hier lukt het ook niet. Ik weet niet of de mods het kunnen resetten en anders idd maar nieuw topic. Echt raar
Goedemiddag allemaal! :)

Ik zal eerst even een update geven over mezelf en dan (proberen) op iedereen te reageren! Met mij gaat alles goed, gelukkig! We hebben vorige week de termijnecho gehad en daarop zag alles er goed uit, wat ik een super fijne extra bevestiging vond na de bloeding het weekend ervoor! Ik ben vandaag (als de berekening klopt) precies 11 weken zwanger! :hello: Ik heb (even afkloppen) bijna geen last van kwaaltjes, ik ben alleen een paar weken voor mijn doen extreem moe geweest, maar dat lijkt alweer een stuk minder te worden. Ik ben mijn werkzaamheden op mijn "oude" werk langzaamaan aan het afronden en werk nu wat meer, om de minuren rondom het afronden van mijn scriptie te compenseren. Dat gaat allemaal prima. Ik merk wel dat ik nu bij ieder chipje of snoepje denk: Ach... ik word straks toch al dik... :whistle: En heb daar nu ook extra veel zin in. Ik leef echt met de dames mee hier die zich zo ellendig voelen. Het is natuurlijk voor een goed doel, maar hopelijk gaat het snel beter met jullie! :there:

Boardbabe: Hoe gaat het inmiddels met jouw rug, het slapen, de misselijkheid, hoofdpijn etc.? Kom je tijd thuis een beetje door nog? :) Ben je nog steeds zo actief met wandelen en fietsen? Knap van je, ik kan de energie er nog niet voor opbrengen!

LittleMissSunshine: Volgens mij voelen wij ons lichamelijk een beetje hetzelfde in de zwangerschap! Ik knijp ook echt in mijn handjes, tijdens mijn vorige zwangerschap was ik ontzettend misselijk en deden mijn borsten zo'n pijn dat ik er regelmatig wakker van werd. Toen duidelijk werd dat de zwangerschap afgebroken moest worden, heeft de verloskundige gezegd dat als ze naar de nub keek, ze vermoedde dat het een meisje was. Dus ik ben er heilig van overtuigd dat dit een jongetje wordt, gezien de minimalistische klachten. :lol: Heel leuk dat jouw man een filmpje heeft gemaakt van toen jullie het nieuws vertelden, mooi om later aan de kleine spruit te laten zien!

Freddelientje: Hoe gaat het met het doemdenken en je emotionele gesteldheid, zakt het een beetje? Hartstikke logisch hoor met al die hormonen en een, nog steeds, prille zwangerschap. Ik kijk nu iedere ochtend direct onder mijn dekbed of ik niet gebloed heb en tijdens het plassen ook, maar heb daarnaast gelukkig wel wat rust. Ik gun dat jou ook! :redrose: Echt heel leuk dat je zus en jij tegelijk zwanger zijn, heel bijzonder. :)

Zegeens: Lekker, twee weken vakantie! Hoe is de verhouding nu qua goede en minder goede dagen? Kun je op de goede dagen nog steeds voldoende energie opbouwen voor de minder goede dagen?

Bloesem: Pff, wat heb jij je beroerd gevoeld de afgelopen tijd. :( Hoe gaat dat nu? Zijn er producten die je nu (goed) kunt verdragen en die je binnenhoudt? Vervelend dat de doktersassistente zo reageerde. Ik ben daar ook altijd "bang" voor en geef nu meestal aan dat mijn klachten privé zijn en ik ze met de huisarts wil bespreken. Dat werkt hier goed om een afspraak te kunnen maken, ik kom hooguit 1 à 2 keer per jaar bij de huisarts, dus vind dat ik daar ook gewoon recht op heb. Fijn dat je onder controle van de gynaecoloog komt te staan. Je man moet zijn gevoel hierbij maar even parkeren. ;) Al bedoelt hij het natuurlijk goed. Fijne vakantie alvast!

Such_preggers: Wat jij beschrijft over de misselijkheid van de druk op je buik, herken ik wel! Vooral aan het eind van de avond. Ik heb inmiddels een bestelling gedaan bij H&M met daarin twee zwangerschapsjeans. :hihi: Ik wilde er eigenlijk niet zo vroeg aan, maar comfort staat voorop. :biggrin: Beterschap voor nu! :sheep:

Prinses: Ik weet niet of je nog meeleest, maar wat intens verdrietig voor jullie. Veel sterkte! :rose:

Josephine: Wat fijn dat iedereen op je werk zo goed reageerde! Lukt het allemaal nog een beetje en merk je al of de woorden van je leidinggevende concreet worden?

Redshoes: Ook al zo misselijk... vervelend voor je! Gelukkig verlopen de ochtenden al wat beter. En hoe gaat het met je horkerige baas? Lukt het nog om je buik verborgen te houden voor je cliënten? Wees niet te streng voor jezelf, het is niet niks!

Poezie: Jammer dat overgrootoma zo mat reageerde, heb je een idee waar dat vandaan komt? Niets mag jullie geluk in de weg staan. :heart: Hopelijk kun je het naast je neerleggen.

Missjackson: Wat fijn dat de klysma's in combinatie met Movicolon geholpen hebben! Is dat nog steeds het geval?

KoketteKatinka: Erg herkenbaar, jouw getemperde enthousiasme. Ik merk ook dat mijn vriend en ik onszelf proberen te beschermen tegen weer een teleurstelling. Terwijl we op veel momenten ook echt enorm kunnen genieten, gelukkig! Vooral als hij iedere avond naast me in bed ligt en met zijn hoofd op mijn buik gaat liggen om met de baby te praten, haha. :heart:

Stiertje: Wat moet jij het zwaar hebben, verschrikkelijk! Heel veel sterkte meid!

Huismus: Heerlijk dat alle (schoon)ouders zo leuk reageerden! Hoe voel jij je in deze zwangerschap? :)

Flomo: Ach, lastig dat jij ook zoveel klachten hebt nu! We komen allemaal langzaamaan al wat dichterbij het tweede trimester, laten we hopen dat alles dan een beetje rustiger wordt!

Spa: Yes, ook een kloppend hartje! :heart: Ik denk nu dat ik ook de NIPT wil laten doen, alhoewel ik nu al onzeker kan worden ervan. Wat als er één of andere nevenbevinding wordt gevonden waarvan ze niet kunnen zeggen welk effect dat op het kindje zal hebben? Pff, maar als ik het niet doe, krijg ik misschien ook spijt. Het kan me natuurlijk ook gerust gaan stellen.. Ben er nog steeds niet 100% over uit, terwijl ik vanaf vandaag de test kan doen.

Ik hoop dat ik niemand ben overgeslagen. :) Fijne dag allemaal!
Wauw Varenna, respect dat je op iedereen zo persoonlijk reageert. Mijn hersenen staan uit geloof ik, als ik een stukje heb gelezen ben ik al weer kwijt van wie het was :roll:
Ik dacht dat de misselijkheid vorige week bijna weg was, maar inmiddels weer keihard terug. Bijna 12 weken dus hoop dat het dan echt minder wordt. Hoge rugpijn is bijna weg, maar lage rugpijn en last van mijn stuitje voor terug. Met 2 dutjes per dag vliegen mijn dagen voorbij. Slapen is op het moment weer drama, wordt vaak wakker van pijn in mijn heup.

Redshoes, dank je. Het valt me nu nog mee, maar het is natuurlijk heerlijk weer en ik kijk vanuit bed op onze mega tuin dus dat maakt veel goed. Ben een beetje bang voor de winter, maar dat zien we dan wel weer.

Flomo, ik probeer overdag wat meer te zitten om te kijken of opbouwen gaat lukken.
Maar tot nu toe heel veel last van mijn stuitje. En met een zittend beroep zie ik dat niet echt zitten. Even afwachten wat de Arbo vrijdag zegt.
Contract wordt in september niet verlengd inderdaad, en kwa werkzaamheden was een andere collega al erg veel naar zich toe aan het trekken. Dus zonder echt dingen te doen te hebben en met pijn duurt een dag dan heel lang. Merk dat even niets moeten me heel veel rust geeft. Daarnaast ben ik ook niets waard, van het ontbijt raak ik al uitgeput. Maar wellicht kan ik voorstellen thuis wat dingen op te pakken.

Qua bewegen, heb ook niet altijd zin maar als ik nu niet bewegen worden mijn spieren alleen maar slapper. En dat wil ik absoluut uitstellen want anders ben ik bang dat ik straks helemaal niet meer uit de voeten kom.

Mijn ouders zijn vandaag op visite, en doen wat dingen in de tuin en stofzuigen en dweilen, want dat mag ik niet. Ik denk om maar tijdelijk een hulp te zoeken die 1 keer in de 2 weken wat huishoudelijke taken kan doen. Want de takenlijst voor man wordt steeds langer als hij thuiskomt.
If kisses were snowflakes, I'd send you a blizzard
Haha Boardbabe, dat is niet dankzij mijn geheugen. Ik heb dan twee tabbladen openstaan, één waarin ik typ en één waarin ik alles teruglees, dus ik kan steeds een stukje typen, lezen, typen... ;) Rot dat je zo slecht slaapt en de pijn. Sterkte daarmee!! Lief van je ouders en als een hulp in huis je extra ondersteuning biedt, zeker doen! Kan je man je lekker vertroetelen als hij thuis is, in plaats van zwoegen in huis. :)
nieuw topic prima!

redshoes fijn dat de misselijkheid beter lijkt te worden. Hopelijk blijft dat ook zo.

varenna fijn een goede termijnecho. Je eerste 12 weken zitten er al bijna op.
En mijn emoties zij m’n weer helemaal onder controle gelukkig. Het waren maar twee dagen.

boardbabe het zit je niet mee. Fijn dat je ouders wat willen doen.
Wow wat een boel vandaag. Ben ietsje te gaar voor de tactiek van Varena. sorry ;-) Leuk om van iedereen weer updates te lezen.

Ik las iets over alleen MAC kunnen eten. Misschien eens kijken of je vergelijkbaar voedsel kan maken, maar dan net iets gezonder. Zelf aardappeltjes bakken of ovenfriet? Hamburger met gegrilde groenten ertussen? Misschien kun je ontdekken wat je zo tegenstaat. Zo kan ik echt slecht eiwitten eten 's avonds, terwijl brood en groenten wel goed gaan. Tot lunchtijd krijg ik het dan wel weer weg. En als niks werkt... Dan maar gewoon genieten van de MAC :)

Bloesempje, zien de echo's er verder wel echt normaal uit? Fijn dat ze binnenkort weer kijken. Vanaf 9 t/m 14 weken ofzo zou het echt wel moeten kloppen met de volgende hoor. Anders kan er wel wat aan de hand zijn. Hoe ver ben je nu? Voor 9 weken heb ik alle 3 de keren ook afwijkingen gehad naar boven en naar beneden. Dus wat dat betreft denk ik dat ze voor nu gelijk hebben.

Boardbabe haal jezelf vooral niet te veel op je hals. Als jij iets voorstelt, zeggen ze al snel ja. Niet te hoog inzetten dus ;-)

Nou , ik ben naar de vk geweest. Armpjes en beentjes, hartje en 12 februari wordt de definitieve datum. We krijgen boven op de al eerder bekende onzin ook nog extra groeiecho's ivm gewicht dochter en advies is ook vanwege groei en mijn bloeddruk om eerder te stoppen met werken. Zeker in combinatie met nog een kind (dus ook bij mij Bloesempje werd het benoemd). Nou dat gaat lekker zo haha. Het werken ging trouwens echt wel goed, maar gisteren was duidelijk te veel. Ben nu ook echt gaar. Die echo maakt natuurlijk ook moe door de spanning. Zo nog even fysio en dan lekker vroeg naar bed. Hopelijk lukt het werken morgen een beetje. Zo niet, dan zien we dan wel weer.

Maar eerst straks aan dochter vertellen. Ben echt heel benieuwd :)

Nieuw topic is prima trouwens. Sorry Freddelientje dat ik je door elkaar haalde.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven