Uitgerekend februari 2019

11-06-2018 22:08 545 berichten
Alle reacties Link kopieren
Omdat het andere topic vol is, heb ik een nieuwe aangemaakt voor iedereen die is uitgerekend in februari 2019.

'
Naam L # datum j/m Afspraken Bijz.
LittleMissSunshine9 34 2e 31-1 ? 19-07 2e echo & NIPT :heart:
Boardbabe82 36 1e 6-2 20-07 3de echo :heart:
Varenna 26 1e 6-2 ? 11-07 termijnecho :heart:
poeziemauw 27 1e 10-2 18-07 2e echo :heart:
Malin 33 1e 11-2 24-07 2e echo :heart:
Katinka 37 1e 11-2 :heart:
Josephine 31 2e 11-2 18/7 vk 1/8 NIPT :heart:
Zegeens 27 1e 14-2 17-07 eerste echo
Redshoes 32 2e 14-2 24-07 intake 2de echo :heart:
MissJackson 33 1e 17-2 19-07 tweede echo :heart:
IlseAnne 33 2e 17-2 24-07 tweede echo :heart:
Flomo 31 2e 18-2 13-07 tweede echo :heart:
Such_preggers 37 2e 18-2 9 juli 3e :heart:
Freddelientje 31 2e 19-2 26-07 eerste echo
Spa11 28 1e 23-2 16-07 eerste echo
Bloesempje234 33 3e 26-02 17-07 twee echo/intake :heart:
Huismusje-x- 25 1e 26-2 16-07 eerste echo
Nora_recapcha, droppepop & Julia :hug:

Inekkke, Zonnetje890, MommysMini, ER_6_N, Zjierav en Lienetje: we hebben jullie uit de tabel gehaald i.v.m. inactiviteit. Als jullie weer willen aansluiten, zijn jullie uiteraard van harte welkom!
anoniem_370791 wijzigde dit bericht op 15-07-2018 10:14
66.51% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,

ik heb een aantal dagen hier mee gelezen en net toch maar een acvount aangemaakt. Ik zou nog graag met jullie meeschrijven. Dat maakt het toch net iets echter ofzo.. :) Ik heb een week geleden positief getest en hoop/ verwacht rond 17 februari ons tweede kindje te krijgen. Vrijdag 6-7 hebben we een echo gepland staan bij de gynaecoloog. We zouden al een week eerder mogen komen maar dat lukt niet i.v.m. mijn werk. We stellen ons geduld op de proef dus... Vooralsnog heb ik niet echt last van kwaaltjes. Ik merk wel dat ik vermoeider ben en als ik in de nacht wakker lig dan slaap ik lastig weer in. Dat komt de vermoeidheid niet echt ten goede. In tegenstelling tot wat ik bij andwren veel lees kan ik wel de hele dag door eten. Om te voorkomen dat ik zo'n leeg/weinig gevoel krijg..

Iedereen van harte gefeliciteerd en ik hoop dat we hier veel met elkaar kunnen delen!

Ik zal zo een poging doen om mijn ggevens in de tabel te zetten.
Alle reacties Link kopieren
Hee iedereen,

Josephine dankjewel het is gelukt!
Alle reacties Link kopieren
Hee zjierav welkom! Ik schrijf zelf ook nog niet heel lang mee hoor. Ik was zelf te onzeker om direct mee te gaan schrijven! Spannend de echo, jammer dat het door omstandigheden je nog eventjes moet wachten, maar we hopen op een mooie echo!
Alle reacties Link kopieren
@suchpreggers balen zeg van de diabetes. Zal wel even schrikken zijn geweest. Nou heel veel sterkte en hopelijk vallen je waarden komende week mee!
Alle reacties Link kopieren
Ik reageer even wat algemener, kan het wat lastig bijhouden allemaal (ik forum altijd mobiel) :)

Welkom mensen die zijn aangesloten en allemaal gefeliciteerd natuurlijk!

Hier voelde ik tot afgelopen week helemaal niets, bijna geen teken dat ik zwanger ben. Deze week begint echter de mooeeeeeeeheid! En ook misselijk/weeiig bij weinig eten, maar ook weinig trek aan iets. Smaakt me allemaal niet zo heel lekker!

Als we weer thuis zijn, gaan we het vertellen aan onze familie. Volgende week donderdag de tweede echo.

Wij kiezen wel voor de nipt. Over die nevenbevindingen twijfel ik nog, weet niet precies wat dat inhoudt. Daar wil ik graag nog wat meer over lezen.

Mvm heb ik bij zoontje aan meegedaan, maar werd wel erg misselijk van die geur die van die flessen af kwam. Deze keer doe ik het niet. Vind het wel een fijn idee dat ik met mijn eerste zwangerschap mijn steentje heb kunnen bijdragen.

Wij hebben een shirtje voor zoon waarop staat this is what an awesome brother looks like. Die trekken we hem aan als we onze familie gaan bezoeken. Kijken wat de reacties zijn!
Alle reacties Link kopieren
Such-Preggers dat is vrij heftig dan als diabetes 2 hebt. Fijn dag je volgende week vrijdag weer mag komen, hopelijk dan een hartje te zien.

Josephine super de tabel zo 👍🏻, bedankt!

En super ook de link. Straks even op gemak lezen.

Zjierav welkom en gefeliciteerd! Leuk ook dat je al een echo gepland hebt staan. De kans is dan ook wel groot dat je wat kunt zien dan. Ik slaap ook lichter ‘s nachts en kom ook moeilijker in slaap dan. Echt vervelend.

Zo heb de hele werkdag volgehouden 💪🏻. De ene dag ben ik enorm duizelig en de andere dag bijna nergens last van. Het schommelt nog lekker zeg maar. Nu wel een enorm drukkend gevoel weer in m’n onderbuik en een bleh gevoel, niet kotsmisselijk maar zit ook niet lekker en m’n borsten voelen aan alsof ze op knappen staan. Morgen komt de mevrouw van MvM ben erg benieuwd als ik m’n plas opvang test ik zelf ook nog even denk 😉. Moet het trouwens voor MvM ochtendurine zijn? Ze komt pas om 14.30 uur namelijk. Kan het natuurlijk met deksel erop en in zakje wel in koelkast bewaren. Of maakt nu niet meer uit? Ben morgen 5+1 denk ik.
Alle reacties Link kopieren
Zonnetje wat een leuke manier en tekst om het zo aan de familie te vertellen! En balen dat de symptomen nu dus echt gaan beginnen. Succes!
Alle reacties Link kopieren
Gefeliciteerd voor de nieuwe dames!

freddelientje volgens mij hoeft t geen ochtendurine te zijn hoor. Test kan alleen met 'verse' urine als ik me niet vergis, dus bewaren heeft denk ik niet zo'n zin.

en weer een werkdag overleefd :cheer:

spannend zonnetje ben benieuwd hoe lang het duurt voordat jouw familie het door heeft! ga je ook echt wachten tot de eerste het ziet?

Ik weet zelf nog niet hoe & wanneer ik het ga vertellen aan iedereen. Eerst de echo maandag maar afwachten! Zal wel blij zijn als wat mensen het weten, dan snapt iedereen ook waarom ik steeds zo'n vaatdoek ben :D
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,

Allereerst gefeliciteerd met jullie zwangerschappen! Ik zou ook nog graag gaan meeschrijven.

Ik heb 2 weken geleden een paar dagen voor nod al positief getest maar ben na een miskraam met bijna 8 weken in januari heel onzeker over deze zwangerschap. Ik gok dat ik 13 februari uitgerekend ben. Durf het ondanks zeer duidelijke testen amper te geloven, vandaar dat ik me nu pas hier meld. Gelukkig mogen we volgende week al voor de eerste echo/intake en ik denk dat het dan pas wat echter gaat worden.

Qua symptomen merk ik nog weinig, moe en gevoelige borsten. Ben vorige week 2 keer wat misselijk geweest en verder nog niets.

Na de eerste echo gaan we op vakantie, en na de vakantie willen we het aan naaste familie vertellen met waarschijnlijk een souvenir ofzo. Gelukkig hebben we nog even om iets leuks te verzinnen.
Alle reacties Link kopieren
Hi girls,

Allemaal gefeliciteerd met jullie zwangerschap!

Vandaag heb ik ook positief getest op een zwangerschap ( nu 6 weken )
Ben eind februari 2019 uitgerekend en aankomende donderdag ga ik naar de huisarts.

Ik kan het echt niet geloven vooral omdat het helemaal niet gepland is deze zwangerschap, ik wist al wel dat ik zwanger zou zijn heb al wel last van de symptomen. Gevoelige borsten, uitblijven ongesteldheid, moe, hoofdpijn en misselijk. Bleghh

Ben heel erg bang voor wat er komen gaat omdat het mijn 1e echte zwangerschap is en ik niet weet wat ik kan gaan verwachten.
Mijn vriend en ouders wil ik het nog niet vertellen omdat ik echt niet weet hoe ik het zou moeten vertellen.

Voel me echt heel erg radeloos op dit moment, maar blij dat ik zwanger ben ben ik zeker!
anoniem_371529 wijzigde dit bericht op 19-06-2018 22:33
0.38% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Wat veel nieuwe meiden weer en wat gaat het hard, pagina 6 alweer!
Gefeliciteerd iedereen die positief getest heeft!

Ccmds kan me voorstellen dat het een schok is als het niet gepland is.
Fijn dat je er wel blij mee bent! En ik denk dat dat voor iedereen geldt hoor, dat je je onzeker voelt en het spannend vindt. Zeker bij een eerste als alles nieuw is.
Waarom voel je je zo radeloos dan?
Alle reacties Link kopieren
Droppepop en ccmds gefeliciteerd en welkom.
En spannend is het zeker. Idd waarom ben je radeloos? Ben je bang dat je vrien en/of ouders er niet blij mee zijn? Schrijf iig hier mee dat kan vaak al opluchting geven.

Droppepop fijn al bijna een echo. Ik hoop dat er al wat moois te zien is. Wat spannend zo na eerdere miskraam. Hoop dat het nu goed mag gaan.
Alle reacties Link kopieren
Littlemissunshine bedankt voor je antwoord. Dan vang ik het gewoon kort voordat ze komt op. Alvast oefenen voor de flessen 😉
Alle reacties Link kopieren
freddelientje schreef:
19-06-2018 21:53
Droppepop en ccmds gefeliciteerd en welkom.
En spannend is het zeker. Idd waarom ben je radeloos? Ben je bang dat je vrien en/of ouders er niet blij mee zijn? Schrijf iig hier mee dat kan vaak al opluchting geven.

Droppepop fijn al bijna een echo. Ik hoop dat er al wat moois te zien is. Wat spannend zo na eerdere miskraam. Hoop dat het nu goed mag gaan.

Dankjewel, ja ik ben idd bang voor wat ze gaan zeggen. Het is ook zo dat ik zou beginnen aan een nieuwe baan in het buitenland over een maand en samen met mijn vriend daar ook zou gaan wonen. Het zit me dwars omdat ik niet goed weet wat te doen met een kind en een carriere, op mijn 16e heb ik al een abortus gehad en ik heb gezworen dit nooit meer te doen. Ik weet ook echt niet hoe ik het mijn vriend zou moeten vertellen vooral omdat ik een tijd geleden nog zei dat ik niet zwanger wil worden. Ik heb hier een goede baan en ben stabiel en mijn vriend ook. Maar ik weet het gewoon even niet vandaar radeloos.
Alle reacties Link kopieren
@ccmds:(imho) Als je het hem nu verteld zit je allebei in hetzelfde schuitje. Dan kan je elkaar steunen.

@redshoes en fredelientje: #diabetes Ja ben geschrokken maar tegelijkertijd geloof ik het niet omdat ik er niet zwanger geen last van heb. Het moet nog bezinken, denk ik. Het spuiten zie ik ook erg tegenop. Ik ben niet zo goed met structuur en prikken en dieten vereist veel structuur.

Ik ben nu 4 weken.

@alle nieuwe: gefeliciteerd!!!
Goedemorgen allemaal,

Welkom alle nieuwe dames!

Het is gelukt om de eerste echo te plannen voor onze vakantie, op 29-6! Zal dit aanpassen in de tabel. Ook blijkt dat ik in eerste instantie zowel bij de verloskundige als in het ziekenhuis onder behandeling zal zijn.

Verder naar nieuws. Mijn familielid is overleden :cry:
Hij was erg ziek, maar we hadden nog steeds goede hoop dat hij het zou redden...
We hebben tot nu toe alleen aan hem verteld dat we een kindje verwachten, omdat we niet wisten hoe het zou lopen. We weten niet zeker of hij het echt heeft meegekregen :|

We zijn op dit moment bij onze familie om elkaar te steunen en alles te regelen. Soms ligt het echt op het puntje van mijn tong, maar we willen het de rest toch zoals gepland vertellen na de echo.
Het is best lastig om nu de regelmaat te vinden om goed en op tijd te eten etc. Uiteindelijk word ik wel gedwongen omdat ik nog steeds snel misselijk word en me snel duizelig voel.

Ik heb wel een beetje meegelezen hier, maar het lukt me niet om verder inhoudelijk te reageren.

Veel liefs!
anoniem_175652 wijzigde dit bericht op 06-07-2018 09:46
0.88% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Missjackson wat verdrietig. Gecondoleerd. Heftig zo in deze periode. Heel veel sterkte voor jou en je partner.
Alle reacties Link kopieren
Missjackson wat erg! Gecondoleerd en veel sterkte de komende tijd. En als het maat even kan pas een beetje op jezelf dan 😘.

Lieve Ccmds veel sterkte meid! Lastig is het dan wel. Idd wat iemand hierboven zegt, probeer het wel je vriend te vertellen. Hij is er nu eenmaal ook bij geweest 😉. Flauw misschien maar t wordt jullie kindje als alles goed zou gaan en jullie besluiten om de zwangerschap niet af breken. Maar ik begrijp dat het echt moeilijk is.
Sterkte MissJackson. Gekke tijd zo.

Gefeliciteerd Droppepop. Helaas is de onbevangenheid echt weg he? Na je vakantie ben je iig over die 8 weken heen. Hopelijk kan je er dan wat meer in berusten.

CCmds, volgens mij een goed idee dat je een afspraak gemaakt hebt met de huisarts. Hoe oud ben je eigenlijk? Als je het vertelt aan je vriend, weet je ook waar je aan toe bent wat hem betreft. Wellicht helpt dat jou ook bij je keuze. Hij komt er toch wel achter uiteindelijk.

@Vertellen, das voor ons echt nog mega ver weg. Ik denk na een goede testuitslag (NIPT dan waarschijnlijk). Al overweeg ik het wel eerder aan mijn leidinggevende te vertellen. Maar eens kijken hoe het gaat na de vakantie en of het dan nodig is.
Alle reacties Link kopieren
Gecondoleerd MissJackson :hug:

Gefeliciteerd nieuwe dames!

CCmds, ik snap dat het lastig is, maar dit kan je niet te lang stilhouden voor je vriend. Zeker omdat jullie over een maand al (zouden) gaan emigreren. Bespreek deze zorgen ook met je huisarts donderdag.
Alle reacties Link kopieren
Zegeens Vervelend dat je zo moe bent, en een zeef ;-D Wel herkenbaar hoor, maar heb er nu gelukkig niet zo heel veel last van. Reageren op iedereen is wel lastig, maar de groep is nu ook wel groot, dus we moeten dat dan maar van elkaar accepteren, toch?

LittleMissSunshine Haha dat weet ik nog van mijn eerste zwangerschap ja, dat ik het zo gek vond dat ik geen ochtendmisselijkheid had. Dat is wel een beetje het cliché. Terwijl ik ook vriendinnen heb die juist 's avonds misselijk waren of zoals ik (bijna) helemaal niet. Geef vooral toe aan de moeheid trouwens, lekker op tijd naar bed - je lichaam is hard aan het werk!

ER_6_N Bijzonder is dat hè, dat je het dan hardop mag zeggen!

IlseAnne Wat een mooi verhaal. Namen heb je nog zat tijd voor, dus komt vast goed!

such_preggers Balen van je suiker en lastig dat het nog te vroeg was voro hartje. Je hoopt toch iets te zien denk ik, ondanks dat je weet dat het vroeg was.

Spa Welkom! Wel fijn ook de afleiding van vakantie en dan niks hoeven verbergen - die twee weken gaan vast omvliegen!

Boardbabe Hoe was het met MvM? Ik ben echt enthousiast als ik zie hoeveel meiden van hier meedoen... ik heb een medisch traject meegemaakt en dan is het echt bijzonder dat iedereen daar een steentje (drupje ;)) aan bijdraagt.

Redshoes Fijn dat je het je team verteld hebt. Dat geheimzinnige gedoe, vooral met planning is ook lastig.

Josephine Hopelijk helpen die oefeningen van de fysio goed, wel fijn dat het al zo vroeg dan goed wordt aangepakt.

Freddelientje Ik denk dat ik ook hysterisch zou gaan lachen... van de zenuwen. En dat ik direct mijn man kan reanimeren ;) MvM urine hoeft trouwens geen ochtendurine te zijn maar ik weet niet of een halve dag in de koelkast zo betrouwbaar is. Anders vang je toch gewoon 2x op?

Zjierav en Droppepop Welkom!

Zonnetje Wat leuk om het straks te vertellen, ben benieuwd of ze het snel opmerken dat shirt!

ccmds Ik schrik een beetje van hoe je het opschrijft. Ik denk dat het goed is om het vriend zsm te vertellen en samen naar de huisarts te gaan, daar ook aangeven hoe je je voelt. Wellicht is het goed om preventief een afspraak te krijgen bij de POP-poli als je zulke gevoelens en gedachten hebt, om erger te voorkomen. Hoe oud ben je als ik mag vragen? Geen fijne situatie vrouw :hug:

MissJacksno Gecondoleerd, wat verdrietig! Wel heel fijn dat jullie het hem nog hebben kunnen vertellen. Nu is misschien niet het moment, maar het is fijn als jullie nieuws straks een lichtpuntje kan zijn voor de familie in deze moeilijke tijd. Sterkte!
Alle reacties Link kopieren
Zo, ik ben weer bij ;)

Hier alles goed. Weinig symptomen, zelfs niet echt heel moe, dus fijn maar ook onzeker. Nog anderhalve week tot de echo, dus nog even geduld :nut:

Wij gaan waarschijnlijk voor NIPT en vertellen het na de eerste echo aan onze ouders en beste vrienden. Na de tweede echo of de termijnecho (zijn we nog niet over uit) gaan we de andere mensen in de nabije omgeving vertellen (vrienden, collega's, etc) en dan na de NIPT-uitslag mag iedereen het weten denk ik. Maar waarschijnlijk wordt het allemaal eerder, want ik vind mijn mond houden heeeeel lastig :-D Mijn leidinggevende weet het inmiddels en 1 collega, maar die vertrekt volgende week voor een maand met vakantie. Dus jullie zijn voorlopig mijn uitlaatklep ;)
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,
Ik heb zaterdag positief getest maar vind het erg spannend omdat ik al twee keer een vmk heb gehad. Toch nu maar bij jullie gemeld omdat ik er iets meer vertrouwen in begin te hebben, vorige keren ging het heel snel na NOD mis (binnen 2/3 dagen, met aflopende testen) en nu lopen ze op.
Ik zal me straks in de tabel zetten, maar heb al een kindje van 3 en ben 24 feb uitgerekend. Ik ben een solomoeder, ben dus vorige keer met donor zwanger geworden, en nu van dezelfde donor voor een broertje of zusje :)

Ga proberen jullie bij te houden. Maar het gaat hard zie ik :) gezellig!
Alle reacties Link kopieren
Welkom Nora!!! Altijd goed om een wachtbanker te zien doorschuiven ;) Ik kan jouw VMK inderdaad nog wel herinneren. We duimen mee voor een plakker dit keer!
Alle reacties Link kopieren
Zullen we trouwens als iedereen straks een termijnecho heeft gehad en de uitgerekende datums redelijk vaststaan de tabel even ordenen obv UD? De hartjes vind ik al leuk, maar ik ben nogal van het overzicht en de orde haha

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven