Uitgerekend februari 2019

11-06-2018 22:08 545 berichten
Alle reacties Link kopieren
Omdat het andere topic vol is, heb ik een nieuwe aangemaakt voor iedereen die is uitgerekend in februari 2019.

'
Naam L # datum j/m Afspraken Bijz.
LittleMissSunshine9 34 2e 31-1 ? 19-07 2e echo & NIPT :heart:
Boardbabe82 36 1e 6-2 20-07 3de echo :heart:
Varenna 26 1e 6-2 ? 11-07 termijnecho :heart:
poeziemauw 27 1e 10-2 18-07 2e echo :heart:
Malin 33 1e 11-2 24-07 2e echo :heart:
Katinka 37 1e 11-2 :heart:
Josephine 31 2e 11-2 18/7 vk 1/8 NIPT :heart:
Zegeens 27 1e 14-2 17-07 eerste echo
Redshoes 32 2e 14-2 24-07 intake 2de echo :heart:
MissJackson 33 1e 17-2 19-07 tweede echo :heart:
IlseAnne 33 2e 17-2 24-07 tweede echo :heart:
Flomo 31 2e 18-2 13-07 tweede echo :heart:
Such_preggers 37 2e 18-2 9 juli 3e :heart:
Freddelientje 31 2e 19-2 26-07 eerste echo
Spa11 28 1e 23-2 16-07 eerste echo
Bloesempje234 33 3e 26-02 17-07 twee echo/intake :heart:
Huismusje-x- 25 1e 26-2 16-07 eerste echo
Nora_recapcha, droppepop & Julia :hug:

Inekkke, Zonnetje890, MommysMini, ER_6_N, Zjierav en Lienetje: we hebben jullie uit de tabel gehaald i.v.m. inactiviteit. Als jullie weer willen aansluiten, zijn jullie uiteraard van harte welkom!
anoniem_370791 wijzigde dit bericht op 15-07-2018 10:14
66.51% gewijzigd
Sorry dat ik niet op alles reageer. Maar na het lezen van het laatste bericht ben ik heel nieuwsgierig.

@lienetje: als de test vorige week 4-5 weken aangaf dan ben je nu 7 a 8 weken zwanger. 2 Weken krijg je cadeau omdat met bij de eerste dag van de laatste menstruatie begint met tellen. Dus? Of ze de test 2-3?
@such_preggers, nu CB 2-3 dus 4-5 weken (gelukkig haha hebben nog wat landingstijd nodig). Vanaf start laatste menstruatie gerekend nu 5w :)
Welkom weer en gefeliciteerd!
@lienetje dat is gek dan ineens zeg. Gelukkig heb je nog een maand of 9 om aan het idee te wennen ;)

IlseAnne fijn dat je em begrijpt! haha
ik herken trouwens ook helemaal wat je schrijft, dat je wereld toch minder op de kop staat. En daarom is het niet minder mooi of gewenst.
Ik vind het ergens ook wel fijn dat ik niet meer zo erg in spanning zit als tijdens de eerste zwangerschap. Hoewel ik al wel af en toe de uren tot aan de echo bereken ;)

flomo daar had ik nog helemaal niet aan gedacht, tegelijk verlof, maar ook echt leuk inderdaad!

bloesempje ik lijk echt al wel een paar maanden zwanger. moet heel goed uitkijken wat ik aan doe, anders valt t enorm op. Ben niet stevig of zo, maar heb wel heel snel een buikje, voor de zwangerschap ookal, maar nu veel meer. jij ook dus? positiekleding alweer tevoorschijn gehaald? ik stel t nog een paar weekjes uit ;)
Zo dames wat is er veel geschreven. Gezellig. Ik ga een poging tot reageren doen. Mogelijk in twee keer 😉.

Nora welkom en gefeliciteerd!

Julia ook welkom en gefeliciteerd. Kan ook best een hormonendingetje zijn hoor dat je je zo voelt. Door moeheid etc er ook nog bij. Als het echt blijft hangen zou ik het de verloskundige eens vragen. En hier lekker meeschrijven 😘.

Littlemissunshine wat bijzonder dat je vriendin een dag voor je uitgerekend is. Wat vond ze van jou nieuws 😉? Snap dat je achteraf denkt, had ik nu maar m’n mond gehouden, maar om dan samen te kunnen delen lijkt me ook heel leuk.

Ccmds fijn te lezen dat je je al wat beter voelt na een nachtje slapen. Ben benieuwd hoe de reactie was van je vriend.

Varenna welkom en gefeliciteerd! Wat een verdriet als je dat te horen krijgt bij de echo. Hoop zo dat het voor jullie nu goed mag gaan!

Inekkkke jammer dat je zo misselijk bent. Hier even geen tips. Desnoods vk vragen of voedingscoach. Wat een leuk idee zeg om het zo te gaan vertellen. Veel plezier alvast.
Ennnn geen sorry voor de egopost! Wat zul je geschrokken zijn. Ik hoop zo dat het onbeduidend schijnt geweest te zijn.

Zjierav nee hoor daar sta je zeker niet alleen in. Bij mijn zoontje was dit ook nog niet zo aan de orde, hebben wij toen dus ook niet laten doen. Wel de 20 weken echo.

Droppepop MvM is gistermiddag geweest en ik had zelfs met middagurine een knaltest. Het maakt het ook wel echter. En heb de lekkere zachte omslagdoek kado gehad. Voelt goed om zo ook iets voor anderen te kunnen betekenen.

Bloesempje welkom en gefeliciteerd!

such-preggers ik slaap ook lichter hoor dus herkenbaar. Ik heb vanmiddag op de bank geslapen en ben nu dus klaarwakker. En beterschap dat grieperige gevoel had ik afgelopen weekend. Heel naar.

Flomo goed idee om tzt te ordenen.

sparkandshine gefeliciteerd en welkom. Logisch dat onzekere gevoel hoor. En de symptomen kunnen nog komen maar kunnen per zwangerschap ook enorm verschillen. Hopelijk heb je een goede zwangerschap zonder al te veel klachten.

josephine ik merk ook dat ik er minder mee bezig ben nu dan tijdens mijn eerste zwangerschap. De tijd vliegt met een bijna kleuter in huis en vind dat ook wel lekker.

minimal88 welkom en gefeliciteerd. Fijn dat je symptomen nog meevallen.

Zo nu ga ik eerst uploaden en dan verder reageren, voordat fout gaat via mobiel.
Bloesem wat die hormonen al niet te weeg brengen he of niet, tis net hoe je het bekijkt. Wat knap dat je de knop vorig jaar zo omgezet hebt en nu zwanger mag zijn. Heel bijzonder. Ik snap je slag om de arm en ik hoop dat het goed mag gaan.
En op deze manier ervaringen etc te delen is geweldig!
Mijn zoontje is 3,5 en hen toen ook op een forum geschreven. Prima bevallen.

lienetje welkom en gefeliciteerd. Fijn zo snel al zwanger!
WoW wat een reacties, even wat losse flard-reacties (op telefoon tikkend niet zo handig).

Fijn die reacties op het al dan niet al voelen van een connectie! Ik had t bij mijn dochtertje echt al heel sterk heel snel, echt een zielsverbinding. Maar wat iemand schreef klopt ook wel, n tweede zet je leven minder op zn kop. Zeker omdat onze eerste ondanks t (correct) gebruik van voorbehoedsmiddelen zich meldde en papa en mama elkaar net n maand ofzo kende hihi dus andere omstandigheden, ander gevoel houd ik t nu maar even op :)

W.b. laten testen doen wij alleen de 20 weken echo maar geen andere testen omdat we van mening zijn dat dat alleen zin heeft als abortie in bepaalde omstandigheden n optie is. Als je voor jezelf al duidelijk hebt dat dat hoe dan ook geen optie is en je gaat dealen met wat er je ook gegeven wordt, dan zorgen de tests alleen maar voor extra stress over iets waar je alleen maar een nadelige invloed (door stress) op kunt hebben. Daarnaast kan er nog zoveel misgaan tijdens en na de bevalling, daar is geen test tegen bestand en kun je niet naar leven. Maar zoiets is heel persoonlijk en begrijp ook goed waarom mensen wel zoveel mogelijk willen uitsluiten ter geruststelling.

Afsluitend praktisch puntje voor de mama's van n tweede; zitten jullie broeken nog lekker? :-$ ik heb nu al (ben pas 5 weken) moeite met de knoop dicht krijgen... Ik heb ook zo'n enorme honger de hele tijd, echt onverzadigbaar! Eet gewoon goede maaltijden, geen zin in zoet ofzo maar ik blijf n leeg hongergevoel houden of t komt snel weer terug. Voor iemand herkenbaar of heb ik naast n mini-mensje-in-spe ook n lintworm in mn buik? :mrgreen:
Oh had ik maar een lintworm!
Ik eet dus al meer dan een week minimaal tot niet.
Steeds onwijs beroerd door al het eten dat ik zie en ruik. Als het te heftig is ga ik zelfs kokhalzen ook midden in Eem restaurant.
Verdraag alleen yoghurt en fruit goed op het moment. Baal nogal van deze 1e weken omdat we nog steeds op vakantie zijn. Morgenavond eindelijk naar huis en dan zaterdag weer in Mn eigen huis.

Heb ook niet de fut om al actief mee te schrijven ook omdat ik nog zo bang ben. Symptonen komen en gaan en voel me en lijk ook nog steeds zwanger maar de onzekerheid is killing.
Weet wel dat ik het dit weekend direct Mn moeder vertel en maar even de verloskundige bel ivm het niet eten. Zichtbaar afvallen lijkt me niet goed.

Sorry voor dit onwijze ego berichtje :facepalm:
Niets is wat het lijkt..
Vervelend Poeziemauw. Hopelijk vind je thuis nog iets meer dingen die je kan verdragen. Wellicht een smoothie met wat havermout er in? Ik kies vaak voor skyr ipv yoghurt omdat er veel meer eiwit in zit. Eventueel kan je dat ook in een smoothie stoppen ipv opeten. Ik krijg het dan weer gewoon niet weg nu.
Ik eet trouwens juist meer. Moet daar ook nog even een modus in vinden. Qua misselijkheid red ik het niet op mijn normale 2 tussendoortjes. En bij de lunch heb ik mega veel trek. Avondeten dan gelukkig weer iets minder. Ik word sowieso dik :p

@Buik. Idd enorm bij een tweede. Heb nog 1 broek die dicht kan. De rest alleen nog met elastiekje. Heb nauwelijks tunieken of lange shirts, dus echt mega onhandig. Heb al mijn positiekleding weg gedaan want dacht geen 2e meer te willen, dus ik wil echt nog even door zo. Blij dat ik nu niet hoef te werken wat dat betreft.

Ik heb gisteren een museum gedaan met man. Dat was voorlopig de laatste keer. Kon wel janken van de pijn in mijn bekken. Gelukkig herstelde het wel aardig snel. Eens kijken hoe het vandaag gaat.
Julia haha een lintworm, dat hoop ik toch niet! Ik ben ook 5+3 maar eerder geen trek dan veel. Ook nog geen problemen meg kleding die niet lekker meer zit, maar draag ook veel jurkjes. Maar herken dat hongergevoel wel van de zwangerschap van m’n zoontje.

poeziemauw wat jammer! Zeker nu je ook op vakantie bent en ook niet voluit kunt genieten. Inderdaad even vk contacten al ben je denk niet de enige. En geen sorry! Daar is het forum toch ook juist voor.

josephine wat balen nu al zo’n pijn. Had jij nu ook al de fysio daarover gecontact? Of haal ik nu mensen door elkaar (sorry).
Heftig Ineke, hopelijk blijft het hierbij :hug:

CCmds, fijn dat het nieuws wat geland is. Hoe was het gisteren bij de huisarts? Heb je het aan je vriend verteld?

Gefeliciteerd Lientje! Jullie hebben nog 8 maanden om aan het idee te wennen :P

Fred, fijn dat je een knaltest had gisteren. Heb je trouwens al een afspraak voor een echo/intake gepland?

Poeziemauw, geen zorgen over je ego-post hoor, dit is ook gewoon heel vervelend. Misschien lukt het inderdaad om havermout of gemalen noten aan je yoghurt toe te voegen? Heb je ook geprobeerd om soep te eten? Hopelijk gaat het snel wat beter en heeft de verloskundige goede tips.

Vervelend dat je nu al zo'n last hebt van je bekken Josephine! Ik hoop dat het vandaag weer beter gaat.

Ik heb trouwens ook nog geen roze wolk. Waarschijnlijk komt dat wel na de echo, of als ik de baby voel bewegen. Gisteren was ik heel erg misselijk, gelukkig gaat het vandaag weer iets beter.
Het lijkt erop dat het toch weer mis gaat. Zojuist een bloeding gehad en het is dus afwachten wat het gaat doen de komende dagen.
Heb er werkelijk ook geen zin in om naar de huisarts te rennen voor controle zoals we de laatste keer wel gedaan hebben. Als het fout gaat kunnen ze er toch niets aan doen.

We hebben wel besloten dat wanneer het fout gaat we ermee stoppen. Het is een enorm emotionele rollercoaster iedere keer en dat trek ik niet.

Afwachten dus wat mijn lichaam gaat doen...
O Marretje, wat naar! Al is natuurlijk niets nog zeker, dit zijn inderdaad hele stressvolle dingen, het beheerst alles...

Het heeft zoals je zelf zegt weinig zin om nu naar de dokter te gaan (behalve natuurlijk als de bloeding heftig is). Als de bloeding voorbij is, is het verstandig om, als je menstruatie niet binnen een maand op gang komt, even je baarmoeder te laten checken met een echo.

Veel sterkte hoor, neem je rust en veel liefs.
Zegeens nee er staat nog geen echo/intake ingepland, maar vk heeft nog steeds niet gebeld. Ik twijfel of ik vanmiddag alsnog niet gewoon zelf bel of toch nog even afwacht.
Fijn dat de misselijkheid afgezwakt is.

Marretje-80 nee wat schrikken! Sterkte 😘 ik hoop heel erg dat het alsnog goed mag blijven gaan.

Ik merk hier vooral dat ik me de ene dag heel goed voel en de andere dag slap, moe etc. Gaat echt op en af. Maar over het algemeen mag ik echt niet klagen als ik op tijd iets eet.
Goedemiddag allemaal! :daisy:

Ik was zó van plan om iedere dag mee te schrijven, maar dat is al niet gelukt. :facepalm: Super gezellig dat we met zovelen zijn, maar ook wel lastig bij te houden allemaal. Ik ga mijn best doen.

Eerst moet ik even mijn blijheid kwijt: Ik had gisteren de presentatie van onze scriptie en we hebben het gehaald met een 8! Super blij mee. :hyper: Nu de laatste toets as. maandag nog... dat vind ik wel spannend.

Ineke: Hoe gaat het nu met jou? Ik schrok van je berichtje. Hopelijk is het bloeden inmiddels verminderd/gestopt en kun je je zusje vandaag alsnog het mooie nieuws vertellen. :heart:

Zjierav: Wij twijfelen enorm of we een prenatale screening willen laten doen. Eerst waren we helemaal voor, maar we zijn erachter gekomen hoeveel pijn en verdriet het ons heeft gedaan om zélf naar het ziekenhuis toe te moeten gaan om de een niet levensvatbaar kindje te laten verwijderen, dat deze screening ons een beetje is gaan tegenstaan. Wellicht zouden we het tóch doen om ons op een eventueel syndroom voor te kunnen bereiden.

Such_preggers: Ik slaap juist heer-lijk! Het probleem is alleen dat ik de hele dag door wel kan slapen, haha! Hoe gaat het nu met jouw slapen? Zijn het voornamelijk de lichamelijke klachten die het slapen in de weg zitten of speelt er iets anders?

Minimal88: Jij ook gefeliciteerd! Hoe reageerde je partner? :)

Bloesempje: Gefeliciteerd! Ik kan me voorstellen hoe spannend het voor je moet zijn. Hartstikke leuk dat er een derde op komst is! Hoe oud zijn de andere twee? Ik ben benieuwd hoe zij op het nieuws zullen gaan reageren!

LittleMissSunshine en Flomo: Bedankt voor jullie reacties, ik kan me die kant van het verhaal inderdaad goed voorstellen. Wat me hierin tegenstaat is dat de zwangerschap de vorige keer na 12 weken afgebroken is en ik zou het liefst die termijn voorbij zijn bij het vertellen van dit nieuws aan mensen die wat verder van me af staan. Officieel hoeft het natuurlijk (nog) niet, maar mijn voorkeur gaat wel uit naar vertellen voordat ik m'n contract teken, i.v.m. die transparantie inderdaad. Ik ga er nog eens goed over nadenken.

IlseAnne: Haha, ja altijd fijn om nog eens die bevestiging van een positieve test te krijgen hè? Ik heb er twee weken ook nog één extra gedaan, omdat ik maar geen klachten had en ik toch nog even wilde checken of het toch écht zo was. :shame: Inmiddels ben ik moe genoeg om erin te geloven. ;)

Lienetje: Haha, dat is snel gebeurd dan, gefeliciteerd! Is het idee al een beetje geland inmiddels? :)

Julia: Ik merk vooral dat mijn vriend en ik voornamelijk bezig zijn met dat we ouders gaan worden en dat we dáár heel veel waarde aan hechten. Ik voel me al wel enorm verantwoordelijk voor wat er in mijn lichaam gaande is, maar ik vind het nog zo moeilijk voor te stellen dat dit kan uitgroeien tot een echte baby! Ik kan me ook voorstellen dat het gevoel van een zielsverbinding moet groeien.

Poeziemauw: Vervelend voor je zeg dat het eten zo slecht gaat en je je zo beroerd voelt. Zorg goed voor jezelf en ik zou inderdaad contact opnemen met de verloskundige of huisarts. Probeer nog een beetje te genieten van je laatste dag vakantie en veel plezier met je moeder vertellen dat ze oma wordt! :heart:

Josephine: Oei, dat klinkt ook niet fijn! Had je hier tijdens je eerste zwangerschap ook last van? Sterkte ermee, hopelijk gaat het vandaag beter!

Marretje: Wat een verdrietig nieuws, sterkte. Hopelijk valt het toch mee. :rose:

Ik ben vandaag aan het werk en ga vanavond lekker met m'n vriend wat eten in de stad en naar de bioscoop, zin in! Even relaxen voordat er weer een sociaal weekend en een drukke week aankomen. :loveys: Woensdag de vroege echo! Fijne vrijdag allemaal!
Ach Marretje wat ontzettend naar voor je... Ik hoop ondanks alles op het beste! Heftige beslissing lijkt me, om anders maar helemaal te stoppen, maar kan me ook voorstellen dat dit slopend is....

Josephine wat balen zeg! Verwacht je de hele zwangerschap weinig te kunnen doen ivm bekkenklachten? Dat worden nog lange maanden, sterkte!

Mijn vriendin was super blij Freddelientje. Inderdaad ook wel echt leuk om het met iemand te kunnen delen. Vind het zo raar om mensen niets te vertellen terwijl ik hartstikke moe ben en soms een beetje kortaf ben ik bang :-$ Je zou dan het liefst gewoon willen kunnen vertellen dat je gewoon niet zo fit bent omdat je druk bezig bent om een nieuw mensje te maken :)

julia wat een schrik zeg die eerste keer! Wat voor anticonceptie gebruikte je? Was je daarna niet bang dat het je nog een keer zou gebeuren?

Haha die lintworm herken ik sommige dagen wel. Andere dagen krijg ik niets naar binnen. Echt geen peil op te trekken! De eerste dagen had ik steeds zin in couscous salade (?)... alles in huis gehaald voor grote bakken couscous salade en nu heb ik alleen maar zin in zoetigheid :facepalm:

Varenna en ik slaap ook echt heel diep en heb super levendige dromen!
Gefeliciteerd met je scriptie trouwens, lekker als dat achter de rug is!
Yeeh! Das lekker nieuws Varenna!

Marretje, wat ontzettend stom weer! iig even pauze nemen kan wel helpen. Het is niet niks elke keer die hoop en teleurstelling. Zeker als het nog echt raak is ook elke keer. Ik heb ook 1,5 jaar gedacht dat we het nooit meer gingen doen en toen durfde ik het weer aan en zo is mijn dochter geboren. Tussen de 1e wens en mijn dochter zit meer dan 5 jaar....

Bekkenklachten zijn mij idd ontzettend bekend en ik ga er idd voor naar de fysio. Vorige zwangerschap helaas maar tot 16 weken kunnen werken.
Bedankt dames! Nu je het zegt, LittleMissSunshine, ik droom ook veel levendiger. Ik onthoud mijn dromen nu ook, terwijl ik ze 'normaal gesproken' ''s ochtends kwijt was.
En balen zeg, Josephine! Lijkt me ook niet ideaal om zo lang thuis te zitten. Als ik nu een dagdeel vrij ben, maak ik mezelf al helemaal gek met alles dat nog gekocht en geregeld moet worden, terwijl ik me daar nu echt nog niet druk om hoef te maken.. :lol:
Jeetje, wat schrijven jullie actief.
Marretje wat vervelend, ik hoop dat het vals alarm is.

Ik plas sinds dinsdag voor MvM. Vanmorgen nuchter wezen bloedprikken voor mijn verloskundigenafspraak begin juli. Daar zag ik erg tegen op omdat ik al om 3 uur s'nachts misselijk wakker wordt en dan moet eten. Gelukkig viel het erg mee met de misselijkheid vanmorgen en heb ik mezelf daarna op een lekker sausijzenbroodje bij de bakker getrakteerd.

Verder voelde ik me tot een uur of 12 eindelijk weer eens fit, maar helaas was het van korte duur. Net de supermarkt geplunderd, krat vol met reepjes, zoute crackers, bifi's en lollies. Qua normaal eten heb ik nergens trek in of krijg ik last van mij maag, fruit en komkommer lukt gelukkig nog wel. Maar we doen het voor een goed doel en zolang ik steeds misselijker wordt lijkt mij dat mijn hcg lekker steeds verder stijgt.

Ik heb het woensdag op mijn werk verteld, ben er liever vast open over en dat ik me belabberd voel speelt ook wel mee.
If kisses were snowflakes, I'd send you a blizzard
Welkom nieuwe schrijfsters!

Bedankt allemaal voor jullie lieve woorden na het overlijden.

Flomo, ik denk inderdaad dat ons nieuws straks een lichtpuntje zal zijn voor de familie in deze moeilijke tijd.

LittleMissSunshine, wat bizar dat je vriendin ook zwanger is! Hoe reageerde ze op jouw nieuws?

Ccms, hoe reageerde je vriend?

Inekkkkke, hoe gaat het nu met je?

Varenna, wat een leuk idee om het te vertellen door middel van die foto!

Kokettekatinka, fijn dat jullie echo bij 6,5 week goed was.
We putten er zeker troost uit dat we nog aan mijn familielid hebben kunnen vertellen dat we een kindje verwachten. We denken toch dat hij het heeft gehoord, hij keek eerst erg verbaasd en kreeg daarna een lach op zijn gezicht :heart:

Zjierav, het is gelukt om bij mezelf te blijven en goed voor mezelf te zorgen. We zijn nu weer even lekker thuis.

Bloesempje, mijn buik voelt en lijkt ook zeker al een stukje boller. Ik heb de afgelopen dagen steeds mijn joggingbroek aan gehad of met een open rits gelopen. Voelt echt niet lekker anders. Maar ik moet ook zeggen dat ik erg last heb van obstipatie momenteel. Heb ik normaal gezien al last van, maar nu helemaal.

Net als Poeziemauw heb ik ook veel minder eetlust dan normaal ;-D. Het kokhalzen wordt erger, vooral als ik even niks heb gegeten. Best lastig, gezien ik niet echt trek heb. Begin nu ook met vlagen echt misselijk te worden, ik vind het best heftig. Ik las dat verse gember(thee) kan helpen, ik ga het eens proberen.

Josephine, wat naar dat je zoveel pijn in je bekken hebt gehad en ook tijdens je vorige zwangerschap. Zijn de klachten na de bevalling verminderd?
Ik heb tot nu toe nog geen klachten, maar ik ben wel bang dat dat nog gaat komen. Ik ben hiervoor nog nooit zwanger geweest, maar heb wel een instabiel bekken.

Ach Marretje :hug:

Boardbabe, hoe regeerden je collega's?
anoniem_175652 wijzigde dit bericht op 06-07-2018 09:50
4.83% gewijzigd
Goedemorgen dames,

Eerst maar eens proberen om op een ieder te reageren.

@LittleMissSunshine9; de positiekleding heb ik niet meer, daarbij is de mode de afgelopen jaren best veranderd. En welke vrouw wil nou niet shoppen :A: :-D

@freddelientje; wat fijn dat het schrijven op het forum je zo goed bevalt. Ik hoop deze ervaring ook te mogen krijgen.

@ Julia47; praktische opmerking van een mama in verwachting van een derde, de broeken gaan nog wel dicht, wel de riem al een gaatje minder strak. Die lintworm lijk ik ook te hebben, kan blijven eten (voor mijn gevoel) vooral zoetigheid! En daar was ik juist nooit fan van, nu gaat er zoet beleg op brood en zijn de snoepjes niet aan te slepen :hihi: De supermarkten doen goede zaken hoor

@ Poeziemauw; wat vervelend dat je zo weinig verdraagt met eten. Hopelijk trekt dit snel weer bij :smooch: Voel je niet verplicht om actief mee te schrijven he, het is allemaal vrijblijvend ;-)

@-Josephine-; Wat leuk dat je naar het museum bent geweest. Hoe is het met je bekken?

@ Marretje-80; wat een nare situatie! Jeetje meis.. Hoe is het nu met je?

@Varenna; wat een goed cijfer voor de scriptie! Well done! Alvast heel veel succes met je laatste toets. Wat spannend dat je woensdag voor de vroege echo mag. Leuke spanning?

@Boardbabe82; wat heb je het als snel vertelt op je werk! prima natuurlijk, daar is iedereen vrij in. Hoe waren de reacties?

Ik hoop dat ik iedereen heb gehad. De berichten stapelen zich op zeg, super leuk om te lezen allemaal.
Gisteren ben ik met de kids mee geweest met schoolreisje. Ruim 8km geslenterd door de dierentuin, met een groepje van 8 kids onder me. We hebben een heel leuke dag gehad. `s Avonds deden we niks meer, languit op de bank, zowel de kids als ik zelf.

Weet niet meer wie het vroeg, excuus, wij hebben al twee kinderen. De oudste is 9 en de jongste 6. Mijn man heeft vanmorgen even bij de oudste gepeild wat hij er van zal vinden als er een klein broertje of zusje bij komt. Hij gaf aan dat hij het wel leuk denkt te vinden, hij begon ook direct op te sommen wat we dan allemaal nodig hebben. Geweldig! Na een paar minuten zag je zijn gezicht veranderen en kwam de vraag "waarom wil je dat eigenlijk weten papa?". Wij hebben afgesproken om het voorlopig nog niet aan onze kinderen te vertellen. Er kan nog van alles gebeuren. Daarbij hebben wij in ons achterhoofd wat de reactie was toen zij erachter kwamen dat ik ooit een miskraam heb gehad. Tijdens een grote opruiming kwamen ze een aantal echo`s tegen en wij zijn altijd erg open tegen onze kinderen over wat er speelt. Gezien hun leeftijd hebben wij het dan ook uit proberen te leggen, dat ik na de geboorte van de oudste en voor de geboorte van de jongste, zwanger ben geweest van een kindje dat helaas overleden is. De jongste begon direct te huilen, de oudste was stil en daarna kwamen alle vragen, die zo goed mogelijk zijn beantwoord.
Zekerheid over de verloop van een zwangerschap krijg je nooit, wij kiezen ervoor om het pas te vertellen als er meer zichtbaar wordt. En in ieder geval wel voor dat we het aan anderen gaan vertellen, daarbij rekening houdend dat zij super enthousiast gaan zijn, dus we dat ook zullen moeten timen :lol:

Vandaag hebben wij een zeer rustige dag. Manlief is werken en de kinderen hangen op de bank, spelen wat in huis en gaan straks naar buiten. Eerst eten we straks, om maar even bij de zoetigheid te blijven; wentelteeftjes!
Vanavond gaan we met zijn allen film kijken, zaterdagavond dingen. Morgenmiddag/avond mag ik weer werken. Ben benieuwd hoe dat gaat zijn als er straks weer een kleintje bij is, onregelmatig werken.

Zijn er hier dames die hun haren kleuren? Vraagje; hoe gaan jullie dit doen tijdens de zwangerschap? Sinds begin dit jaar kleur ik mijn haar, iets met te veel grijze haren en ijdeltuit zijn. Ik had mezelf 2 weken geleden voorgenomen om dit weekend weer mijn haar te laten doen, maar ja... nu weet ik dat ik zwanger ben..

Fijn weekend allemaal!
Haha het gaat er uit te snel om alles bij te houden hier :-D.
MarretJe wat een naar nieuws. Hoe gaat het nu? Is het bloeden gestopt? Ik hoop zo voor je dat er niets aan de hand is...

Julia. Mijn buik is ook echt heel erg opgezet. Ik weet dat dit bij mijn dochter ook was maar niet zo extreem als nu. En toebehoren was het vooral aan het eind van de dag waar het nu de hele dag is. Moet echt opletten om mijn buik in te houden. Broeken kunnen wel dicht, maar met de knoop open zit lekkerder.
Ik eet erg verspreid over de dag. Een lege maag zorgt ervoor dat ik me flink beroerd voel, maar meer dan één boterham per keer krijg ik echt niet weg. Vaak heb ik echt zin om te eten, maak ik het en dan heb ik er helemaal geen zin meer in, handig!

Volgende week weer aan het werk. Van de ene kant zin in, me weer nuttig voelen , maar ik zie er ook tegen op vanwege de vermoeidheid en de algehele malaise. Ach de vorige keer ben ik die eerste weken ook door gekomen dus dat gaaat me nu weer lukken! En anders kan ik altijd zeggen dat ik me slecht voel wegens de operatie en de complicaties, dat doe ik bij het sporten ook 😂
Ik heb het aan naaste collega's verteld en aan de directeur. Directeur was stomverbaasd, beetje apart aangezien ik 36 ben, net getrouwd ben en mijn kinderwens niet verberg.
Collega's vonden het ook erg leuk. Voornaamste reden dat ik het verteld heb is omdat ik me echt beroerd voel, maandag en dinsdag al thuis was gebleven. Daarnaast hele open cultuur op het werk. Ik had het nog even voor me kunnen houden maar dat zit niet echt in me. Ben nu 7 a 8 weken. Ivm het werk van mijn man (werkt onregelmatig in het buitenland) stop ik zoiezo het eerste jaar met werken.

Draag liever een legging met jurkje dan een spijkerbroek op het moment. Buik is ook opgezet, maar ook niet onbekend met darmproblemen.

Bekkenproblemen ben ik ook bang voor, ben hypermobiel en zit best wat ruimte rond mijn heupen, die moet ik vaak terug klikken zeg maar. Maar goed we zien het wel.
If kisses were snowflakes, I'd send you a blizzard
Hi allemaal :sun:

Kan niet op iedereen reageren maar ben erg benieuwd hoe t met Marretje en Ccms gaat? :there:

Algemeen: met hoeveel weken hebben jullie je eerste echo? Is met 7 weken te vroeg/ kans dat je nog geen hartje ziet?

En hoe vroeg vertellen jullie t aan mensen dichtbij? Onze ouders weten t en ik ga maandag na vakantie weer werken en ben erg close met 2 collega's die ook weten dat we bezig waren met onze kinderwens. Denk dat t me niet lukt te verbergen :biggrin: maar mocht t misgaan zou ik dat ook graag met hen delen, dus dan kan t wel toch? Wat gebruiken jullie als "richtlijn"?

Vanmiddag schoonmama verrast; ons dochtertje had een t shirt aan met in t Arabisch; volgend jaar februari word ik grote zus inshallah :rolling:
We lieten haar vestje aan en zeiden bij de thee "poe t is wel warm hier, nana doet u haar even haar vestje uit? " hihi de blik in haar ogen bij t zien van de tekst was geweldig :hyper: :heart:

Ik weet dat er nog veel mis kan gaan, maar ben iemand die dan ook met diegenen dichtbij deelt. Voor nu probeer ik gewoon van t positieve uit te gaan :daisy:
Zegeens
Hier ook nog geen roze wolk hoor. Eerst maar even de eerste echo afwachten.

Marretje
Nee he, wat vreselijk naar! Hoe is het nu met je? Ik hoop zo dat het niet fout is gegaan.

Josephine
Wat vervelend zeg dat je nu al last hebt van bekkenklachten!

Julia
Wat leuk om op die manier je schoonmoeder te verrassen! Ik heb met 8 weken de 1e echo. Ik heb wel een echo centrum gebeld omdat ik daarover las op dit forum. Maar zij raadden het af om eerder te doen omdat het risico dat je nog niks ziet te groot is.
Ik heb het tot nu toe alleen aan 2 vriendinnen verteld, maar ouders enzo pas na de termijnecho. En op het werk ook pas daarna.

Ik merk wel dat het hormoon aan het stijgen is nu. Snel duizelig, bij vlagen misselijk, en als ik een lege maag heb voel ik me echt naar. Soms heb ik veel honger maar weinig zin in eten. Heel gek om te merken hoe je lichaam verandert.

Verder heb ik ook dat mijn buik is opgezet hoor. Mijn broeken zitten allemaal niet lekker meer. Op het werk best wel irritant, ik zit de halve dag met mn knoop open haha. Maar vind het ook nog wat vroeg voor zwangerschapskleren.
Verder doe ik sinds vrijdag mee met MvM. Wel heel leuk dat je een kado krijgt! Ook wel gek om jaren lang alleen kado’s te kopen voor anderen die een baby krijgen en nu iets voor jezelf te krijgen :)

Nog 10 dagen tot de 1e echo. Aan de ene kant gaat de tijd heel snel, maar aan de andere kant kan ik niet wachten!
freddelientje schreef:
22-06-2018 00:30
Bloesem wat die hormonen al niet te weeg brengen he of niet, tis net hoe je het bekijkt. Wat knap dat je de knop vorig jaar zo omgezet hebt en nu zwanger mag zijn. Heel bijzonder. Ik snap je slag om de arm en ik hoop dat het goed mag gaan.
En op deze manier ervaringen etc te delen is geweldig!
Mijn zoontje is 3,5 en hen toen ook op een forum geschreven. Prima bevallen.

lienetje welkom en gefeliciteerd. Fijn zo snel al zwanger!
Hee Freddelientje, ik reageer even op het leeftijdsverschil dat je straks met je tweede kindje zal hebben. Mijn oudste is nu bijna 3,5 en zal net naar school gaan als ik ben uitgerekend. Ik ben heel benieuwd hoe ze dat zal beleven. Ben een beetje bang dat ze zich vervangen zal voelen omdat zij naar school toe moet en de nieuwe baby bij mij mag blijven. Hoe sta jij en anderen hierin?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven